>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel
Anoniem: 26032
Jij hebt inderdaad goed begrepen dat die 50 dagen geldt voor het controleren, en niet het vinden (anders had ik al lang die 100.000 US$ op zak hoorSWfreak schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:42:
Behalve dat dit vast een grap is, wil ik er nog even subtiel op wijzen dat het controleren of een Mersenne getal priem is vijftig dagen duurt. Dat wil dus nog niet zeggen dat het vinden van het volgende Mersenne getal in vijftig dagen kan. Sterker nog, tussen Mersenne nr. 42: ~ 2^26.000.000 en nr 41: ~ 2^24.000.000 moesten 2 miljoen Mersenne getallen gecheckt worden. Dus als we er nou voor het gemak eens vanuit gaan dat het volgende Mersenne priemgetal in de buurt van de 2^30.000.000 ligt (gewoon een gokje, maar zeker niet onrealistisch), dan moet er dus 200 miljoen dagen gerekend worden op een 2.4 GHz. Het is nu Pasen, denken jullie voor Kerst klaar te zijn??
Ik moet je echter wel corrigeren in je conclusie. Laat ons nog aannemen dat je inderdaad het volgende Mersenne prime zou vinden rond ~2^30.000.000. Nu zul je echt geen 200 miljoen dagen nodig hebben om de getallen tussen ~2^26.000.000 en ~2^30.000.000 te controleren. Dat zijn weliswaar 4.000.000 exponenten die je moet controleren (zoals jij zegt), maar je kan heel gemakkelijk snoeien: je moet enkel die getallen tussen ~26.000.000 en ~30.000.000 controleren die zelf priem zijn! Immers, als m een deler is van n, dan is 2^m-1 een deler van je Mersenne getal 2^n-1 en dat kan dus no way een Mersenne prime zijn
De geschatte tijd wordt dan iets anders. Het aantal priemgetallen tussen 26 miljoen en 30 miljoen is bij benadering 30.000.000 / ln ( 30.000.000 ) - 26.000.000 / ln ( 26.000.000 ) [ln zijnde de natuurlijke logaritme] en dat zijn er dus ruwweg 220.000 die je met een moderne pc in no time kunt verifiëren (of zelfs vinden). Je zou dus 'slechts' 11 miljoen dagen moeten rekenen op een P4 2.4GHz.
Kerstmis komt al dichterbij niet?
dan vraag je strax de source code en schrijf je zelf een client voor dat OS dat jij draait..Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:17:
yep klopt maar rc5 vind ik een project dat niet bij mij past..
Anoniem: 63996
Als jij een auto koopt heb je toch ook keuze uit meer dan 1 motor.
Je zou een DPC verantwoordelijke het geld laten ontvangen en dan als gift laten verdelen onder de leden (of per subteam, die het dan zelf verder verdeelt onder zijn leden, weer werk bespaard)
Ik zie dit project ook wel zitten (en zeker in afwachting van Distributed Folding, want folding@home spreekt me niet echt/echt niet aan)
We volgen het hier wel in het draadje, maar DPC zou als subteam wel een statement kunnen zetten op dit project!
EDIT: dit alles op voorwaarde dat het geen wansmakelijke 1aprilgrap is..
[ Voor 7% gewijzigd door ScSi op 28-03-2005 14:52 ]
Ik volg je frustratie, maar ik kan me wel inbeelden dat het niet triviaal is hoor. Da's een kwestie van developer resources. Een Windows of Linux machine vind je zowat overal, dus daar kun je makkelijk voor ontwikkelen. Maar ik heb in al die jaren nog nooit een SGI machine van dichtbij gezien, en ik heb zo'n vermoeden dat het niet zomaar eventjes de client 'hercompileren' is. Dus dan wordt de vraag: hoe ga je in godsnaam een SGI client maken (en testen en onderhouden etc!!) als je developer(s) geen SGI machine(s) ter beschikking hebben? Ik denk niet dat veel organisaties eventjes wat SGI's gaan aanschaffen om een aantal mensen een plezier te doen. Dat kost gewoon teveel geld en tijd voor wat het oplevert vrees ik. Ook al hebben enkelen dan een clustertje. Kijk gewoon maar eens naar de CPU/OS verdeling bij RC5-72 en het is duidelijk: Windows en Linux op x86 en MacOS X op PowerPC en je hebt veruit de grootste brok rekenkracht gehad...Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:41:
als je iets aanbied denk dan eens verder an linux en windows.. is het zo moeilijk ?? Bij de meeste projecten lijkt het domweg dat ze geen clusters erbij willen hebben.
Anders moet je me even zo'n Tezro bezorgen, dan zal ik zien wat ik voor je kan doen mocht die verhaal geen grap zijn
dan kan iedereen beter zelf wat hardware van dat geld gaan kopen.
Van klussen krijg je grijze haren
Die (evt.) paar euro vergoeding voor de energierekening zijn van harte welkom
Computing...
ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine
seti
intel p4 2.4 ghz gemiddelde tijd 3.30 uur
amd xp 2100 @1799mhz gemiddelde tijd 3.15 uur
Sgi O2 @ 600mhz gemiddelde tijd 1.15 uur
Sgi Tezro @ 800 mhz gemiddelde tijd 0.40 uur
Rc5
Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys
Dus daarom begrijp ik de andere projectbouwers niet waarom ze geen irix client maken..
ben je MrMr al vergeten op DF ??? die had ook SGI's
Misschien is dit voor mij ook wel interessand.Sequence schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:34:
[...]
dan vraag je strax de source code en schrijf je zelf een client voor dat OS dat jij draait..
Als de code niet al te groot is kan ik m misschien porten naar een FGPA implementatie.
Dan gaat t pas lekker rap
[ Voor 19% gewijzigd door SSSF op 29-03-2005 09:52 ]
Je gaat heel veel werk dubbel zitten doen, mersenne.org heeft al een hele berg gesieved en heeft dus stukken minder te doen dan wanneer we als DPC ons eigen project hiervoor zouden beginnen. Daarnaast heb je de regels van de EFF wel gelezen over het prijze geld. Dat gaat lang duren, je moet het wetenschappelijk ergens publiceren enz. Hun eigen check duurt ook nogs eens zoveel tijd en dan heb je nog de belastingen er tussen zitten. Van schenkingen en/of prijzengelden.
Als het geen 1 april grap is, zou ik jullie liever willen adviseren om een contest aan te pakken waar tot op heden nog geen dc project voor loopt, en waar tot op heden ik ook nog niks vernomen heb of er iemand aan werkt om het proberen op te lossen.
http://www.ntru.com/cryptolab/challenges.htm
Als hoogste inzet kunnen we dan gelijk gaan voor de $50,300
Maar daar moeten jullie natuurlijk zelf over bakkelijen.
--
Trouwens over clusters, als de ontwikkelaars zich ook een beetje verdiepen in MPI zou het niet al te moeilijk meer moeten zijn om het eventueel naar een cluster te poorten.
[ Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-03-2005 19:42 ]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
dus je wilt zeggen dat de hoeveelheid telt en niet de kracht ???SandStar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:29:
hoeveel mensen hebben er nou SGI's... het loont vaak gewoon niet om daar clients voor te schrijven
ik kan beschikken over intotaal een 155 challengers/o2's / tezro's en altixen waarvan de meesten minimaal duals of quads zijn..
Helaas op de altixen na draaien ze allemaal op irix
Vind ik eigelijk wel een heel goed voorstel, het is redelijk onnutig om al die getallen die GIMPS al onderzocht heeft opnieuw te doen, we kunnen beter voor een heel nieuw project gaan!RIKZ schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:36:
Als het geen 1 april grap is, zou ik jullie liever willen adviseren om een contest aan te pakken waar tot op heden nog geen dc project voor loopt, en waar tot op heden ik ook nog niks vernomen heb of er iemand aan werkt om het proberen op te lossen.
http://www.ntru.com/cryptolab/challenges.htm
Als hoogste inzet kunnen we dan gelijk gaan voor de <A HREF="http://www.ntru.com/cryptolab/challenge_503.htm" target="_blank">$50,300</A>
Maar daar moeten jullie natuurlijk zelf over bakkelijen.
2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh
De hoeveelheid bepaald uiteindelijk ook de kracht...Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:53:
[...]
dus je wilt zeggen dat de hoeveelheid telt en niet de kracht ???
ik kan beschikken over intotaal een 155 challengers/o2's / tezro's en altixen waarvan de meesten minimaal duals of quads zijn..
Helaas op de altixen na draaien ze allemaal op irixde altixen draaien op linux . )
Je kan niet verwachten van projectleiders dat ze de meest exotische varianten gaan supporten omdat er een handvol mensen zijn die die bakken hebben en willen inzetten.
Houd daarbij rekening dat deze mensen zelf vaak helemaal niet van zulke machines ter beschikking hebben en je hebt een vrij goede verklaring en reden waarom het vaak niet supported is.
en om meteen te zeggen dat dit een reden is om met dpc te stoppen vind ik al helemaal zwaar overdreven
Voor Bongo ben ik niet bang meer. Al genoeg klappen van gehad@TSC

Mijn power blijft bij de medicijnen. Nu nog FaD, maar straks ook weer TSC
[ Voor 26% gewijzigd door DPCKippie op 28-03-2005 21:29 ]
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Die RC5-72 rate van 32 tot 38 MKeys/s op de Tezro, ik neem aan dat dit voor de hele machine is (een quad neem ik aan) en niet per processor?? Of toch per processor?Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:
@ visje
ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine
Rc5
Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys
Dus daarom begrijp ik de andere projectbouwers niet waarom ze geen irix client maken..
ben je MrMr al vergeten op DF ??? die had ook SGI's
Ik heb zelf een dual G5 2GHz draaien op RC5, en die doet 15 MKeys/s, per processor (30 in totaal dus). Vandaar dat ik denk per machine, want anders zou het wel ongelofelijk gruwelijk zijn
En wat die hoeveelheid/kracht betreft: ik denk dat er hier niemand is die zegt dat hoeveelheid boven kracht gaat of moet gaan, of omgekeerd. Maar ze zijn niet los van elkaar te behandelen denk ik. Uiteindelijk gaat het over een totaal, dus hoeveelheid x kracht. Als organisator van een project zou ik liever honderd machines zien meedoen die ieder 4 uur over een Seti unit doen dan 5 SGI O2 bakken die ieder maar een uurtje nodig hebben per Seti unit. Want uiteindelijk zullen die honderd machines samen meer werk verzetten dan die 5 SGI bakken.
Ik denk dat jij verstandig genoeg bent om te beseffen dat de totale power in DC land van x86 pc's draaiende op Linux en vooral Windows die van SGI's flink overtreft, gewoon omdat er veel meer van die machines zijn - namelijk bij de tweakertjes thuis en op school en kantoor enzo. Reken daar nog de ontwikkel"kosten" bij (vooral in tijd dan vermoed ik omdat de meeste developers het als hobby doen); hou rekening met het feit dat de developers vaak geen toegang hebben tot de iets meer exotische machines (SGI machines met IRIX, IBM Servers met AIX, Itanium based machines, noem maar op...) en dat ze er bovendien een stuk minder kennis van hebben (de meeste developers hebben wel ervaring met software development op Windows, Linux, MacOS Classic of MacOS X maar eens je IRIX, AIX, etc uitspreekt houdt het vaak op) en je hebt de verklaring voor de opmerking van SandStar dat het vaak niet loont. Het is niet toevallig dat alleen grote projecten (distributed.net en Seti) de meer exotische machines ondersteunen. Dus ik begrijp die kleinere projecten ergens wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur. Want het is natuurlijk best wel k***e als je zoveel power hebt staan en je kan ze niet inzetten
Face it: iedere client heeft een Windows versie. En dat is echt niet omdat Windows zo'n schitterend systeem is om voor te developen, maar puur omdat er massa's pc's zijn en 95% daarvan Windows draait. Tegenwoordig hebben de meeste projecten ook al een Linux versie voor x86. En daar houdt het vaak al op. ECCp en ECC2 hadden ook geen clients voor PowerPC (Mac). Dat vond ik ook niet grappig, maar het was gewoon een feit. Geen enkele organisatie gaat een maand development tijd spenderen aan een PowerPC client voor MacOS X als ze op dezelfde tijd een Linux x86 client kunnen maken maar daarmee in totaal wel een veelvoud van de power kunnen bereiken. En terecht denk ik. En helaas voor jou zijn SGI's nog een stuk exotischer. Ik leef met je mee. Als dat al een troost mag zijn
En nee, ik ben MrMr nog niet vergeten hoor. Zo'n mensen vergeet je niet snel
Maar goed, van de andere kant denk ik dat Soulmaster zelf dat waarschijnlijk een deel van de SGI client moet developpen / een sgi machine beschikbaar moet stellen. Lijkt me sterk dat jij als je zoveel SGI's hebt niet weet hoe te te programmeren
Hmm das vreemd, heb een keer de rc5 client geprobeerd op een O2 en Octane, maar samen haalden ze zo'n 50 blockjes/week (24/7). Misschien nog wat tips......Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:
Rc5
Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys
[ Voor 3% gewijzigd door Frentik op 29-03-2005 01:31 ]
welke cpu ?? hoeveel mem ?? welke irix ?? timing ???Frentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
[...]
Hmm das vreemd, heb een keer de rc5 client geprobeerd op een O2 en Octane, maar samen haalden ze zo'n 50 blockjes/week (24/7). Misschien nog wat tips......
en eeh een O2 = Octane
Mailtje is (onder)wegAnoniem: 63996 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 06:36:
[...]
welke cpu ?? hoeveel mem ?? welke irix ?? timing ???
en eeh een O2 = Octane
50 dagen op P4, 2,4 Ghz. Als ik even reken en der doen say 50 mensen mee dan moeten wij dat toch say binnen 2 dagen hebben met ze allenZijn computer (een P4-2,4 GHz) stond ruim 50 dagen te rekenen.
http://dutchpowercows.org/doc.php?id=427

* COMPUTERFREAKED is beetje ziekjes / duf vandaag dus zou zomaar kunnen
[ Voor 10% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 29-03-2005 13:27 ]
Per getal is dit, en we moeten per getal dus kijken of het zo'n getal isCOMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:25:
[...]
50 dagen op P4, 2,4 Ghz. Als ik even reken en der doen say 50 mensen mee dan moeten wij dat toch say binnen 2 dagen hebben met ze allenof maak ik nou ergens een denkfout?
* COMPUTERFREAKED neemt tijd om tot zich door te laten dringen en denkt dat ie wel begrijptMark83 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:26:
[...]
Per getal is dit, en we moeten per getal dus kijken of het zo'n getal is... dus met 1000 pc's kunnen we per dag 20 getallen doorrekenen, en het kunnen er een boel zijn die we moeten gaan doorrekenen.
[ Voor 6% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 29-03-2005 13:29 ]
Anoniem: 21944
Je moet de hele draad even doorlezen, en dan met name de posts van _p_, die legt vrij duidelijk uit welke denkfout jij maakt. Het controleren OF een getal een Mersenne priem is duurde 50 dagen, het zoeken ervan vééél langer.COMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:29:
[...]
* COMPUTERFREAKED neemt tijd om tot zich door te laten dringen en denkt dat ie wel begrijpten doet zeker mee
Klopt, maar als iedereen een eigen getal heeft, komt het wel neer op een gemiddelde van 20 per dagThomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:05:
Ook is het niet mogelijk om getallen in verschillende stukjes op te splitsen dus 20 getallen per dag gaat nie echt lukken (Als ze het volgens de meeste efficiente manier doen die tot nog toe bekend is iig nl lucas lehmer testing)
want stond die pc van die duitser wel 24/7 aan?
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Dat vraag ik me dus ook af, als je dat kreng 24/7 aan moet hebben, dan wordt t wat moeilijk voor mijCaLeX schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:49:
dan zit je nog met het feit wie er 24/7 pc's heeft
want stond die pc van die duitser wel 24/7 aan?

Valt best mee te slapen als je er niet al te luide fans in hebt hangen. Misschien nog een leuk achtergrond muziekje erbij en het is heel goed te doen. Mij lukt het in ieder geval prima!COMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:51:
[...]
Dat vraag ik me dus ook af, als je dat kreng 24/7 aan moet hebben, dan wordt t wat moeilijk voor mijik heb de PC's nl op mijn slaapkamer en dan ben ik dus doof als k wakker word
Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM
...
Lees met verhoogde aandacht dit topic.. Ook ik wil indien de client richting users gaat absoluut wel een paar uurtjes doneren
Zodoende kunnen de grote koeienstallen leuk mee doen (en de kleintjes eigenlijk ook nog, maar minder
Overigens: dat hele SGI verhaal, hoeveel verschillende projecten zijn er eigenlijk voor? Wie weet ga ik wel een kleine SGI Indigo2 met een MIPS R10000 processor 192 Mhz (2e handsje) kopen voor dit idee...
Gekkie is a proud member of TheBenny!
Dat wordt nog lastig omdat dat iedereen de volle 100% inzet moet opbrengen zo...
Geeft alleen wel de leuke bonus voor de deelnemers dat je net die ene kan zijn die
het grootste Mersenne Priemgetal ontdekt!
Misschien is het leuk om daar nog iets speciaals mee te doen, eervolle vermelding ofzo...

Stel je vindt een potentieel medicijn, dan moet het eerst nog gemaakt worden, getest worden op toxiciteit (giftig of niet), getest worden op dieren, getest worden op gezonde vrijwilligers, getest op zieke vrijwilligers, noem 't maar op.....Dit zijn nog maar een aantal stappen voordat het medicijn uberhaupt te verkrijgen is, je moet dan al gauw denken aan een traject van 5 tot 10 jaarMadMarky schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:22:
De laatste tijd doe ik alleen onderzoek waar de mensheid direct iets aan heeft (medicijnen ed.) maar hier zie ik ook wel het nut van in
Mocht het van start gaan, count me in
Dus dat direct valt best mee....
Lijkt me wel bijzonder weinig. Zeker dat die machines niet zwaar belast waren? Ik bedoel, 50 blokjes per week haalt zelfs m'n PII 266 met de vingers in de neus...Frentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
Hmm das vreemd, heb een keer de rc5 client geprobeerd op een O2 en Octane, maar samen haalden ze zo'n 50 blockjes/week (24/7). Misschien nog wat tips......
Zo doen ze het nog steeds ja. En zo zou ik het ook nog altijd doen. Het leuke is dat een Lucas Lehmer test voor Mersenne getallen makkelijk te programmeren is omdat het conceptueel zo eenvoudig is.Thomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:05:
Als ze het volgens de meeste efficiente manier doen die tot nog toe bekend is iig nl lucas lehmer testing
En alhoewel je inderdaad gelijk hebt dat je de controle van één Mersenne getal niet kunt opsplitsen over meerdere machines, kun je heel gemakkelijk een (bijzonder eenvoudige) state bijhouden en een volgende keer gewoon verder gaan waar je gebleven was. Geen nood aan machines die 24/7 draaien dus
Viel mij ook zwaar tegenAnoniem: 26032 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:41:
[...]
Lijkt me wel bijzonder weinig. Zeker dat die machines niet zwaar belast waren? Ik bedoel, 50 blokjes per week haalt zelfs m'n PII 266 met de vingers in de neus...
En linkjes naar Stats kun je daar ook vinden en dus een indicatie van de huidige deelnemers aan Gimps...
Division BrabanderT
Het project waar ik nu aan mee doe (F@H) werkt met proteïnes, dit zijn allemaal bekende structuren die gecombineerd worden met andere proteïnes. De resultaten kunnen gebruikt worden voor onderzoek naar ziektes en medicijnen, maar een proteïne is echt geen compleet medicijnFrentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:19:
[...]
Stel je vindt een potentieel medicijn, dan moet het eerst nog gemaakt worden, getest worden op toxiciteit (giftig of niet), getest worden op dieren, getest worden op gezonde vrijwilligers, getest op zieke vrijwilligers, noem 't maar op.....Dit zijn nog maar een aantal stappen voordat het medicijn uberhaupt te verkrijgen is, je moet dan al gauw denken aan een traject van 5 tot 10 jaar
Dus dat direct valt best mee....
Projecten als F@H, F@D, TSC en Climateprediction vind ik iig nuttiger dan een project als RC5-72 (wat nog 100 jaar kan duren), maar ieder z'n ding.
/offtopic
Anoniem: 137505
(ik weet niet of dit het beste bericht was om te quoten.. maar er staan er zoveel die ongeveer dit inhoudenThomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:54:
Pc zal heus geen 24/7 moeten aanstaan hoor! Maar die Duitser had waarschijnlijk zijn pc niet de hele tijd opstaan. Heb ook een tijdje met dat project meegedaan en zo'n getal deed ik echt geen 50 dagen over met een 2.8, ik weet wel niet precies meer hoelang wel.
maar als een 2,4GHz pc dus ongeveer 50 dagen over 1 getal doet, hoe lang dot een PIII 600MHz er dan wel niet over.... en dan moet je ook nog es rekening houden dat die getallen die nu komen stukken groter worden dan die getallen die die duitser moest berekenen

[ Voor 6% gewijzigd door RoyalFlusher op 30-03-2005 01:49 ]
Division BrabanderT
Dus jullie gaan de prime95 client gebruiken? Want als jullie zelfs iets hebben ontwikkeld kan dat onmogelijk net even snel zijn als prime95RoyalFlusher schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:47:
Zie benchmarks Dus in jouw geval 73 dagen indien 24/7 dacht ik...
LOL je sgi draait op 250mhz
Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine
seti
amd xp 2100 @1799mhz gemiddelde tijd 3.15 uur
Sgi O2 @ 600mhz gemiddelde tijd 1.15 uur
Sgi Tezro @ 800 mhz gemiddelde tijd 0.40 uur
Rc5
Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys
Verschil van 0.3Mk/s naar aangegeven 28Mk/s is beetje groot om door verschil van 250 naar 600mhz te komen.Frentik schreef:
heb ze vanmiddag nog ff aangehad (O2 ~140 K/sec en Octane ~300K/sec)
[ Voor 10% gewijzigd door D2DM op 30-03-2005 11:18 ]
R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.
Ja LOL, maar das 't zelfde als zeggen "je P3 draait op 1GHzAnoniem: 63996 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:03:
LOL je sgi draait op 250mhzdat is toch iets minder dan mijn tezro die op 800mhz draait
* Frentik denkt aan een spreekwoord met appels en peren....
Maar kunnen die machientjes echt niet sneller?
kweet het niet zo 1 2 3 in mijn tezro hangt bv al 8gb geheugen en de 4 cpu's doen gewoon ruim 30mkeys.D2DM schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:15:
[...]
[...]
Verschil van 0.3Mk/s naar aangegeven 28Mk/s is beetje groot om door verschil van 250 naar 600mhz te komen.
nee, wat ik wel weet is dat ze bij Mips ( de cpu leverancier ) bezig zijn met de 1ghz versie en die moet dus ook dan 128bits worden. Er zijn al test cpu's uit gegeven waarvan zeker 1 in Nederland getest wordt alleen weet ik niet bij welk bedrijf dit is.. Ik vermoed , maar dat is dus een pure vermoeden dat de VU in Amsterdam deze in zijn bezit heeft.Frentik schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:24:
[...]
Ja LOL, maar das 't zelfde als zeggen "je P3 draait op 1GHzdat is toch iets minder dan mijn P4 die op 2.8GHz draait :)"
* Frentik denkt aan een spreekwoord met appels en peren....
En Mips is bezig met dual en quad core's . maar hoever die zijn ?? shoot me dat zou ik je niet kunnen zeggen
[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 30-03-2005 13:10 ]
(Wel een client schrijven waarmee je centraal kan sparen (proxy) en megaflushen per team
[ Voor 17% gewijzigd door G-RaX op 30-03-2005 13:21 ]
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
Kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iemand is met een drukpers of flinke laser printer thuis/op het werk, maar dan nog...
En hoe wil je het verspreiden? Moet je eerst aan andressen van mensen komen die een pc blad hebben of wil je het gewoon reclame-style per post doen? Eerste lijkt me theoritisch en praktisch niet te doen (privacy enzo) en tweede lijkt me praktisch niet te doen (kosten). 39 cent per kopie die bezorgd moet worden, kopietje of 10k, zit je al op 390 euro. Wat heb je dan bereikt? Één kleine stad/groot dorp.
Voor eigen leden die er voor betalen is ook een beetje onlogisch, want die weten toch al hoe en wat enzo.
Zoals zo'n beetje alles. Dit berust puur op giswerk
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Frentik schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:24:
Jammer, machientjes zijn zo goed als afgeschreven. Ik heb ze nu in gebruik als "backup" voor data maar 50 blockjes per week is wel errug weinig voor de tijd die het kost...Anoniem: 63996 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:08:
nee, wat ik wel weet is ....
En jij dat blad vullen zeker?Anoniem: 63996 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 14:54:
eigen blad ??? is daar wel eens over nagedacht ??
Over de controverse mbt SGI's, er is grote variatie in versies, snelheden, en aantal procs in een systeem. Het systeem van Henk is een quad R14000a/R16000a op 800MHz, en dat is toch wat anders dan een single R5000a op 250MHz.
[ Voor 39% gewijzigd door TGEN op 30-03-2005 17:35 ]
Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly
Dat is altijd een beetje gokken natuurlijk, maar vergis je niet in de projecten die je noemt. Op de RC5-72 stats pagina vind ik bijvoorbeeld:MarcyDarcy schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:37:
Medio 2004 waren wereldwijd 240.000 computers bezig aan het GIMPS Mersenne project. (in 2001 waren er 130.000 actieve gebruikers). Dat is flink groter dan F@H, RC5, TSC, DF etc. bij elkaar. Dus even een pctje bijschakelen door DPC zal mogelijk niet zoveel impact hebben
Da's dus 10K aan actieve deelnemers. Als die ieder 24 machines hebben zit je ook op de 240.000 computers hoor. Nu weet ik ook wel dat lang niet iedere deelnemer 24 machines heeft (I wish!There have been 63,042 participants since the beginning of this project. 10,000 of them were active yesterday.
doen we voor jou een speciale bierpaginaTGEN schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 17:33:
[...]
En jij dat blad vullen zeker?
edit:
Over de controverse mbt SGI's, er is grote variatie in versies, snelheden, en aantal procs in een systeem. Het systeem van Henk is een quad R14000a/R16000a op 800MHz, en dat is toch wat anders dan een single R5000a op 250MHz.
Hmm dat heeft iets meer voeten in de aarde als je denkt.
Een eigen blad moet samengestelt, gedrukt en verspreid worden
WDO wordt nu al met veel moeite gevult, de nieuwssubmit en de DPCH suggestie submit worden nog te weinig gevonden, laat staan een compleet blad vullen.
het druken en verspreiden kost geld, zelfs al doe je het gedeeltelijk met sponsoring zou het nog betekenen dat je er geld achteraan moet zetten.
Dit zou betekenen dat we waarschijnlijk contributie oid zouden moeten gaan vragen, maar dan moet je weer een vereniging hebben, hoe weet je ander wie het blad willen/er voor betalen.
De discussie van vereniging/stichting hebben we gehad en daar was jij geloof ik ook geen voorstander van, je zou zelfs uit de DPC stappen. Dat zou betekenen dat het bij SETI wel er slecht gaat, stel dat je de oude blokkies daar ook weg haalt.
maw: een blad is slecht voor de productie
"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME
alleen samegesteldPim. schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 08:52:
Een eigen blad moet samengestelt, gedrukt en verspreid worden
drukken hoefd niet (PDFje) en verspreiden per WDO (Hits)
offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING
Uh een blad? een magazine? een clubhuis? PDF, verspreiden via WDO? Ik bedoelde een klein krantenartikeltje jongens!G-RaX schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 13:20:
Ik ben er eigenlijk wel voor om dit project te doen (als het geen 1 april grap is) en het prijzengeld dan in zijn geheel te storten bij 1 goed doel. Wellicht dat anderen dit dan oppakken om een leuk krantenartikeltje over DPC te schrijven.
Division BrabanderT
Count me in!
ps. P4 1.8Ghz + AMD 2200+ staan al te wachten op de client
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Kijk, daar zit je helemaal verkeerd, want bij DPC hebben we _nooit_ voldoende koetjes. Als we overal #1 staan, dan hebben we voldoende koetjes. En zelfs dan zullen we waarschijnlijk bij alle projecten de dubbele score van de #2 willen
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
Waarom komt dit nou net op 1 april?iisschots schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:04:
Wie mee wil gaan doen met de betatest kan hier naar toe gaan om de client de downloaden.
Ik ga het mss eens uitproberen ja, morgen
Hm, naja, kon het toch niet laten... toch maar eens gedownload, zal het na school eens installeren
[ Voor 14% gewijzigd door Xander op 01-04-2005 09:38 ]
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Er gaat iets mis bij het downloaden, krijg een wazig scherm maar geen download. Misschien kun je de link eens nakijkeniisschots schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:04:
Wie mee wil gaan doen met de betatest kan hier naar toe gaan om de client de downloaden.

Dan kan ik tenminste het hele office hier overzetten naar PriemDPC
Goede ideeën zijn altijd tijdelijk van aard...
De statspage is nog "under construction", eerst ff beta-testen zodat we zeker weten dat alle fouten eruit zijn en dan pas fatsoenlijke stats om te posten (uiteraard zijn ook de stats al in beta-fase hoor
Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子
Als we de client in betafase mogen testen, dan lijkt me dat we dat met de stats toch ook wel mogen doen?Kuuke schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:54:
[...]
De statspage is nog "under construction", eerst ff beta-testen zodat we zeker weten dat alle fouten eruit zijn en dan pas fatsoenlijke stats om te posten (uiteraard zijn ook de stats al in beta-fase hoor)
Anoniem: 137505

Je krijgt geen prijs voor het 43ste mersenne priemgetal enkel als dat getal meer als 10.000.000 digits heeft niet zoals jullie zeggen 1.000.000
Ssst... dat vertellen we pas over 30 dagen, anders wordt het geld niet verdeeld!Mark83 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 20:54:
Jamaar dat betekend dat je het punt gevonden hebt!!!!!!
Jamaar dan heb ik nu meerGromba schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:27:
[...]
Ssst... dat vertellen we pas over 30 dagen, anders wordt het geld niet verdeeld!
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Jammer dat je er dan toch pas op 2 april achter komt
Computing...