Nieuw project ontwikkeld door DPC

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 477 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 15:45
Om maar alvast een centraal topic hier te plaatsen, dit draadje. (met dank aan Kuuke)
Kan handig zijn voor aankondigingen in de nabije toekomst.

Zie als basis: dit document

Hoe denken jullie over eventuele deelname? Het is dan in weze wel commercieel maar toch?

Ik zie het wel zitten!

[ Voor 4% gewijzigd door RoyalFlusher op 28-03-2005 10:24 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Het was nog niet helemaal de bedoeling om alles naar buiten te brengen aangezien de nog niet alle info klaar hebben, maar nu er toch een centraal topic is kunnen we die dan ook maar het beste gebruiken.

Meer info over clients / platforms / e.d. komt zo snel mogelijk

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Nog voor dat ik iets lees:
RoyalFlusher schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:21:
Het is dan in weze wel commercieel maar toch?

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-01 16:02
commercieel?
Als ik mee gaan doen is dat niet speciaal om het geld, het is meer de uit daging. Terwijl 50.000 verdelen ook helemaal niet slecht klinkt ;)
Maar puur uit nieuwschierigeid, hoe pak je zoiets aan? Neem je gewoon een groot getal en ga je daar op zitten delen tot je weet of het een priem is of zijn er nog andere snellere manieren?

topic is in bookmarks dus ik merk het wel zodra de client er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Wat boeit het nou dat het commercieel is:P
Alle dingen die we doen worden toch al commercieel uitgemolken :P
Wellicht kan ik eindelijk de stroomkosten eens terugverdienen, goed idee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Voor mensen die bezwaar hebben tegen het princiepe van het geld verdienen mischien een idee, jullie kunnen natuurlijk ook een goed doel aanwijzen voor jullie deel !

De client zal beschikbaar worden voor Windows, Linux en de Mac.

[ Voor 18% gewijzigd door Pim. op 28-03-2005 10:41 ]

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
De $ 50.000 word verdeeld onder alle DPC-ers die meedoen sinds een maand voor het vinden van het priemgetal.
En als het nou binnen een week gevonden wordt? :P

Ik heb me (na SETI@Home ooit heeel lang geleden) niet echt meer bezig gehouden met DPC, dit klinkt op een of andere manier toch interessant... wiskundige projetjes spreken mij gek genoeg altijd wat meer aan... :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McPhisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-01 14:06
Ik luister, vind het op voorhand zeker geen slecht id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 19:15
Even om uit te leggen om welke priemgetallen het gaat:
Mersenne prime

A Mersenne (also spelled Marsenne) prime is a specific type of prime number. It must be reducible to the form 2n - 1, where n is a prime number. The term comes from the surname of a French monk who first defined it. The first few known values of n that produce Mersenne primes are where n = 2, n = 3, n = 5, n = 7, n = 13, n = 17, n = 19, n = 31, n = 61, and n = 89.
via: whatis.techtarget.com

[ Voor 3% gewijzigd door Mark83 op 28-03-2005 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

T gaat hier toch niet om een vervroegd 1-april grap hé? :+

Zo niet: count me in, RC5-72 kan wel heel ffies wachten, gezien die nog onder de 1% zit.
De $ 50.000 word verdeeld onder alle DPC-ers die meedoen sinds een maand voor het vinden van het priemgetal.
Moet ik dat lezen als "ik doe al anderhalve maand mee, dus ik zie geen cent?", of zie ik dat nu verkeerd? :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Dat zie je verkeerd, je moet minimaal een maand meedoen, tenzij we natuurlijk eerder klaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinos
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11-2024
Er valt hier nog wel meer te winnen bij dit project

http://www.mersenne.org/prize.htm :9~

hoe gaat DPC om met bijv die 100k???

Proud member of the Cosmic Cows!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Laatst online: 21-05-2024
Pim. schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:40:
Voor mensen die bezwaar hebben tegen het princiepe van het geld verdienen mischien een idee, jullie kunnen natuurlijk ook een goed doel aanwijzen voor jullie deel !
Omdat er niemand negatief reageert vermoed ik dat je het tegen mij hebt :)
Voor mijn part doe je mee aan dit project, voor mijn part doe je met het geld wat je wil. Maar je kan zoiets toch niet in naam van DPC doen?
Je maakt duidelijk dat bij elk project het non-commerciele karakter moet doorwegen? En nu ga je plots een commercieel project doen, in naam van DPC? Daar heb ik dan toch wel sterk mijn twijfels bij.

Als ik zie dat mensen direct hun project willen opzij schuiven voor dit project :S Ik heb liever de pc die het kankermedicijn vindt dan de pc die $50,000 in de wacht sleept...

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Nou, dat ze het op 1 april bekend willen maken is op zich wel verdacht, maar kijk hier eens?
http://www.mersenne.org/prize.htm

Edit:
Tinos, ik had niet gezien dat jij de link ook al postte 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door RwD op 28-03-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
Blue_man schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:13:
[...]

Omdat er niemand negatief reageert vermoed ik dat je het tegen mij hebt :)
Voor mijn part doe je mee aan dit project, voor mijn part doe je met het geld wat je wil. Maar je kan zoiets toch niet in naam van DPC doen?
Je maakt duidelijk dat bij elk project het non-commerciele karakter moet doorwegen? En nu ga je plots een commercieel project doen, in naam van DPC? Daar heb ik dan toch wel sterk mijn twijfels bij.

Als ik zie dat mensen direct hun project willen opzij schuiven voor dit project :S Ik heb liever de pc die het kankermedicijn vindt dan de pc die $50,000 in de wacht sleept...
ok daar heb je helemaal gelijk in maar ik doe nu mee met sob en dan vraag ik me af waarom niet, het is allebij een wiskundig programma en met beide red je niet de wereld.
Je hebt natuurlijk gelijk dat het commerciele deel niet hoeft maar als van het prijzen geld in overleg naar een goed doel word gestuurd (kanker fonds)? Dan denk ik dat je toch een goede rede hebt om hier als DCP aan mee te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 09:57
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 12:47
Ik denk dat de term commercieel hier misschien wat beter bekeken moet worden. Wat wordt binnen DPC als commercieel beschouwd? Naar mijn mening (heb me er nog niet erg in verdiept) is die 50.000 euro meer prijzengeld. Iets wat je bv ook krijgt bij RC5. Een echt commercieel project zou zijn een client draaien voor een bepaald project van een bepaald bedrijf. Dat bedrijf heeft puur als oogpunt het vinden van iets om het vervolgens te verkopen ofwel er aan te verdienen.

Maar omdat hier de deelnemer geld krijgt zou ik het eerder beschouwen als prijzengeld.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The N Man
  • Laatst online: 10:19
woei, klinkt interesant >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131236

idd de term prijzengeld zou hier beter zijn, en bij rc5 gebeurd dit ook, alleen is het "wat" minder dan bij dit project :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:04

J2S

Ik denk dat ik hier wel mijn dual opteron voor kan inschakelen. Heb ik ook nog altijd een paar compu's over voor rc5-72. Dat moet natuurlijk geen 0 daily worden voor DPC.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
gaat DPC alleen voor nummer 43 of gaan we ook verder?
project klinkt naast het prijzen geld ook wel interesant.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

komen er dan ook stats van? hoe gaat de workspace verdeeld worden?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

Pyrus

Hardknock life

Verder moet ook wel te doen zijn lijkt me. Eventjes een beetje wild gok werk van mijn kant (weet niet precies hoe het zit met de verwachtte tijdsduur en hoe die veranderd per volgend priemgetal).
De 42ste duurde 50 dagen @ 1 pc, zeg dat 43ste dubbel zo lang nodig heeft zit je op 100 dagen op 1 thuis pc. Als ik al zie wat voor animo er is, zitten wij met minimaal een equivalent van 20 pc's. Dan zouden we dus aan 5 dagen zitten :o....

of reken ik nu te gemakkelijk? :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
ha ha ben bang van wel :P
laten we hopen dat het zo makkenlijk gaat, dan koop ik 50 pc's en ga ik door tot ik al het prijzen geld heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

FWIW een uitlegje en de eerdere getallen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mersenne-priemgetal
Zie ook de datums van ontdekking. Of een 43e is te doen in ~ 50/(aantal deelnemers) dagen: geen idee :P

Geld: hoe zie je dat verdeeld worden onder deelnemers? Verdelen onder heel veel deelnemers en zeker weten dat je de juiste mensen / bankrekeningnummers hebt lijkt me een rotkarweitje. Dit nog afgezien van de belastingdienst die ook geinteresseerd kan zijn. (Al heb ik geen idee hoe dat precies zit). Wat dat betreft lijkt een of meer goede doelen misschien wel een "mooiere" optie. Niet dat ik een stem heb, maar toch :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Als dit geen 1-april grap is dan weet ik het ook niet meer :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52
Met Mr_Atheist eens :)

Er is al een client, en daarnaast wat zou de kans zijn dat DPC het prijzengeld binnensleept? Dat er een Duitser wint met 1 pc wilt niet zeggen dat er maar 1 persoon aan meedoet. Ars heeft er bijvoorbeeld, naar eigen zeggen, 1,5 Thz opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67917

mrPenalty schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:51:
gaat DPC alleen voor nummer 43 of gaan we ook verder?
project klinkt naast het prijzen geld ook wel interesant.....
Heb me er niet zo in verdiept maar;
Is het niet handig om gelijk de 44e of "de 1e boven 10 miljoen cijfers" te zoeken, aangezien er waarschijnlijk meerdere groepen naar de 43e zoeken (en al zijn begonnen)
Of kom je die tijdens het zoeken toch wel tegen?

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 67917 op 28-03-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28736

* Anoniem: 28736 doet niet mee.
Ten eerste omdat ik vermoed dat het hier een slechte 1 april grap betreft. >:)
Ten tweede omdat ik niet naar een project overstap enkel voor het geld, waar houdt het dan op.
Ten derde denk ik dat DPC op het moment van spreken al in meer dan voldoende projecten participeert en dat de positie van DPC op die projecten verbetert kan worden.

Als 1 april grap heb men beter het einde van ogr-25 kunnen aankondigen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6104

Als je denkt dat dit een 1 april grap is, dan kan je heel simpel reageren:
- Laat ze eerst maar met een client komen en een opzet voor DPC
- Ga vanaf 2 april meedoen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

De client zal beschikbaar worden voor Windows, Linux en de Mac.
en weer worden de mensen die een ander soort os draaien vergeten..

weer een reden om te stoppen met DPC :(

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 28-03-2005 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
Anoniem: 6104 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:20:
Als je denkt dat dit een 1 april grap is, dan kan je heel simpel reageren:
- Laat ze eerst maar met een client komen en een opzet voor DPC
- Ga vanaf 2 april meedoen ;)
ik denk dat ik me hier bij aan ga sluiten ;) alleen als de client voor 1 april uit komt zal ik dan gewoon beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Behalve dat dit vast een grap is, wil ik er nog even subtiel op wijzen dat het controleren of een Mersenne getal priem is vijftig dagen duurt. Dat wil dus nog niet zeggen dat het vinden van het volgende Mersenne getal in vijftig dagen kan. Sterker nog, tussen Mersenne nr. 42: ~ 2^26.000.000 en nr 41: ~ 2^24.000.000 moesten 2 miljoen Mersenne getallen gecheckt worden. Dus als we er nou voor het gemak eens vanuit gaan dat het volgende Mersenne priemgetal in de buurt van de 2^30.000.000 ligt (gewoon een gokje, maar zeker niet onrealistisch), dan moet er dus 200 miljoen dagen gerekend worden op een 2.4 GHz. Het is nu Pasen, denken jullie voor Kerst klaar te zijn?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
he he, nou moet je niet gaan uitdagen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-09-2021

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:32:
en weer worden de mensen die een ander soort os draaien vergeten..

weer een reden om te stoppen met DPC :(
De RC5/OGR client draait op SGI IRIX ;) .......

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Ik wil ook best mee doen hoor :) ALleen vraag ik me af of zo RC5-72 niet meer in de problemen komt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

yep klopt maar rc5 vind ik een project dat niet bij mij past..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

SWfreak schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:42:
Behalve dat dit vast een grap is, wil ik er nog even subtiel op wijzen dat het controleren of een Mersenne getal priem is vijftig dagen duurt. Dat wil dus nog niet zeggen dat het vinden van het volgende Mersenne getal in vijftig dagen kan. Sterker nog, tussen Mersenne nr. 42: ~ 2^26.000.000 en nr 41: ~ 2^24.000.000 moesten 2 miljoen Mersenne getallen gecheckt worden. Dus als we er nou voor het gemak eens vanuit gaan dat het volgende Mersenne priemgetal in de buurt van de 2^30.000.000 ligt (gewoon een gokje, maar zeker niet onrealistisch), dan moet er dus 200 miljoen dagen gerekend worden op een 2.4 GHz. Het is nu Pasen, denken jullie voor Kerst klaar te zijn?? :*)
Jij hebt inderdaad goed begrepen dat die 50 dagen geldt voor het controleren, en niet het vinden (anders had ik al lang die 100.000 US$ op zak hoor :P ).
Ik moet je echter wel corrigeren in je conclusie. Laat ons nog aannemen dat je inderdaad het volgende Mersenne prime zou vinden rond ~2^30.000.000. Nu zul je echt geen 200 miljoen dagen nodig hebben om de getallen tussen ~2^26.000.000 en ~2^30.000.000 te controleren. Dat zijn weliswaar 4.000.000 exponenten die je moet controleren (zoals jij zegt), maar je kan heel gemakkelijk snoeien: je moet enkel die getallen tussen ~26.000.000 en ~30.000.000 controleren die zelf priem zijn! Immers, als m een deler is van n, dan is 2^m-1 een deler van je Mersenne getal 2^n-1 en dat kan dus no way een Mersenne prime zijn :)
De geschatte tijd wordt dan iets anders. Het aantal priemgetallen tussen 26 miljoen en 30 miljoen is bij benadering 30.000.000 / ln ( 30.000.000 ) - 26.000.000 / ln ( 26.000.000 ) [ln zijnde de natuurlijke logaritme] en dat zijn er dus ruwweg 220.000 die je met een moderne pc in no time kunt verifiëren (of zelfs vinden). Je zou dus 'slechts' 11 miljoen dagen moeten rekenen op een P4 2.4GHz.
Kerstmis komt al dichterbij niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:17:
yep klopt maar rc5 vind ik een project dat niet bij mij past..
dan vraag je strax de source code en schrijf je zelf een client voor dat OS dat jij draait..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je iets aanbied denk dan eens verder an linux en windows.. is het zo moeilijk ?? Bij de meeste projecten lijkt het domweg dat ze geen clusters erbij willen hebben.

Als jij een auto koopt heb je toch ook keuze uit meer dan 1 motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05 22:14

ScSi

Belg.

Wat het doel wordt van het eventuele gewonnen geld beslis je niet na een nachtje over ijs gaan..
Je zou een DPC verantwoordelijke het geld laten ontvangen en dan als gift laten verdelen onder de leden (of per subteam, die het dan zelf verder verdeelt onder zijn leden, weer werk bespaard)
Ik zie dit project ook wel zitten (en zeker in afwachting van Distributed Folding, want folding@home spreekt me niet echt/echt niet aan)
We volgen het hier wel in het draadje, maar DPC zou als subteam wel een statement kunnen zetten op dit project!

EDIT: dit alles op voorwaarde dat het geen wansmakelijke 1aprilgrap is..

[ Voor 7% gewijzigd door ScSi op 28-03-2005 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:41:
als je iets aanbied denk dan eens verder an linux en windows.. is het zo moeilijk ?? Bij de meeste projecten lijkt het domweg dat ze geen clusters erbij willen hebben.
Ik volg je frustratie, maar ik kan me wel inbeelden dat het niet triviaal is hoor. Da's een kwestie van developer resources. Een Windows of Linux machine vind je zowat overal, dus daar kun je makkelijk voor ontwikkelen. Maar ik heb in al die jaren nog nooit een SGI machine van dichtbij gezien, en ik heb zo'n vermoeden dat het niet zomaar eventjes de client 'hercompileren' is. Dus dan wordt de vraag: hoe ga je in godsnaam een SGI client maken (en testen en onderhouden etc!!) als je developer(s) geen SGI machine(s) ter beschikking hebben? Ik denk niet dat veel organisaties eventjes wat SGI's gaan aanschaffen om een aantal mensen een plezier te doen. Dat kost gewoon teveel geld en tijd voor wat het oplevert vrees ik. Ook al hebben enkelen dan een clustertje. Kijk gewoon maar eens naar de CPU/OS verdeling bij RC5-72 en het is duidelijk: Windows en Linux op x86 en MacOS X op PowerPC en je hebt veruit de grootste brok rekenkracht gehad...

Anders moet je me even zo'n Tezro bezorgen, dan zal ik zien wat ik voor je kan doen mocht die verhaal geen grap zijn ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Hmmm.. leuk idee, echt waar. Ik zal zeker een tijdje mee gaan draaien, niet persé voor het geld. Misschien één idee om er ook de functie bij te behouden dat het geld naar een algemene cluster kan gaan. Er zullen genoeg mensen zijn die dat willen doneren.

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

over dat cluster, dan is er altijd gezeur over het project dat het cluster zou moeten gaan graaien.
dan kan iedereen beter zelf wat hardware van dat geld gaan kopen.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Count me in!

Die (evt.) paar euro vergoeding voor de energierekening zijn van harte welkom ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ visje :)

ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine

seti

intel p4 2.4 ghz gemiddelde tijd 3.30 uur
amd xp 2100 @1799mhz gemiddelde tijd 3.15 uur
Sgi O2 @ 600mhz gemiddelde tijd 1.15 uur
Sgi Tezro @ 800 mhz gemiddelde tijd 0.40 uur

Rc5

Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys

Dus daarom begrijp ik de andere projectbouwers niet waarom ze geen irix client maken..

ben je MrMr al vergeten op DF ??? die had ook SGI's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSSF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-06 19:19

SSSF

BLAAT !!

Sequence schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:34:
[...]

dan vraag je strax de source code en schrijf je zelf een client voor dat OS dat jij draait..
Misschien is dit voor mij ook wel interessand.
Als de code niet al te groot is kan ik m misschien porten naar een FGPA implementatie.
Dan gaat t pas lekker rap

[ Voor 19% gewijzigd door SSSF op 29-03-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 16:49

SandStar

DPC-Crew

Zandster

hoeveel mensen hebben er nou SGI's... het loont vaak gewoon niet om daar clients voor te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

Qwerty-273

Meukposter

Als het inderdaad geen slechte 1 april grap is ben ik er fel optegen ;)

Je gaat heel veel werk dubbel zitten doen, mersenne.org heeft al een hele berg gesieved en heeft dus stukken minder te doen dan wanneer we als DPC ons eigen project hiervoor zouden beginnen. Daarnaast heb je de regels van de EFF wel gelezen over het prijze geld. Dat gaat lang duren, je moet het wetenschappelijk ergens publiceren enz. Hun eigen check duurt ook nogs eens zoveel tijd en dan heb je nog de belastingen er tussen zitten. Van schenkingen en/of prijzengelden.

Als het geen 1 april grap is, zou ik jullie liever willen adviseren om een contest aan te pakken waar tot op heden nog geen dc project voor loopt, en waar tot op heden ik ook nog niks vernomen heb of er iemand aan werkt om het proberen op te lossen.

http://www.ntru.com/cryptolab/challenges.htm

Als hoogste inzet kunnen we dan gelijk gaan voor de $50,300

Maar daar moeten jullie natuurlijk zelf over bakkelijen.

--
Trouwens over clusters, als de ontwikkelaars zich ook een beetje verdiepen in MPI zou het niet al te moeilijk meer moeten zijn om het eventueel naar een cluster te poorten.

[ Voor 8% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-03-2005 19:42 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SandStar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:29:
hoeveel mensen hebben er nou SGI's... het loont vaak gewoon niet om daar clients voor te schrijven
dus je wilt zeggen dat de hoeveelheid telt en niet de kracht ???

ik kan beschikken over intotaal een 155 challengers/o2's / tezro's en altixen waarvan de meesten minimaal duals of quads zijn..
Helaas op de altixen na draaien ze allemaal op irix :( de altixen draaien op linux . )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01 10:11
RIKZ schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:36:
Als het geen 1 april grap is, zou ik jullie liever willen adviseren om een contest aan te pakken waar tot op heden nog geen dc project voor loopt, en waar tot op heden ik ook nog niks vernomen heb of er iemand aan werkt om het proberen op te lossen.

http://www.ntru.com/cryptolab/challenges.htm

Als hoogste inzet kunnen we dan gelijk gaan voor de <A HREF="http://www.ntru.com/cryptolab/challenge_503.htm" target="_blank">$50,300</A>

Maar daar moeten jullie natuurlijk zelf over bakkelijen.
Vind ik eigelijk wel een heel goed voorstel, het is redelijk onnutig om al die getallen die GIMPS al onderzocht heeft opnieuw te doen, we kunnen beter voor een heel nieuw project gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouzziej
  • Laatst online: 21-06 05:28
count me in >:)

2280wp WZW 5° - 4560wp NNO 10° - 1620wp ZZW 10° - 1125wp ZZW 48° - 1860wp ZZW 21° | Thermor Aeromax V4 270L | Daikin 3MXM40N - 3MXM52N | Hyundai Kona Electric Comfort Smart 64kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandStar
  • Laatst online: 16:49

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:53:
[...]

dus je wilt zeggen dat de hoeveelheid telt en niet de kracht ???

ik kan beschikken over intotaal een 155 challengers/o2's / tezro's en altixen waarvan de meesten minimaal duals of quads zijn..
Helaas op de altixen na draaien ze allemaal op irix :( de altixen draaien op linux . )
De hoeveelheid bepaald uiteindelijk ook de kracht...
Je kan niet verwachten van projectleiders dat ze de meest exotische varianten gaan supporten omdat er een handvol mensen zijn die die bakken hebben en willen inzetten.
Houd daarbij rekening dat deze mensen zelf vaak helemaal niet van zulke machines ter beschikking hebben en je hebt een vrij goede verklaring en reden waarom het vaak niet supported is.

en om meteen te zeggen dat dit een reden is om met dpc te stoppen vind ik al helemaal zwaar overdreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86133

ga is ff niet allemaal soulmaster boos maken, hij heeft bongo hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De laatste tijd doe ik alleen onderzoek waar de mensheid direct iets aan heeft (medicijnen ed.) maar hier zie ik ook wel het nut van in ;)
Mocht het van start gaan, count me in }:O

[ Voor 4% gewijzigd door MadMarky op 28-03-2005 21:23 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPCKippie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06-2023

DPCKippie

Team_Kwakende_kip

CPU power Soulmaster rox de pan uit _/-\o_ :*
Voor Bongo ben ik niet bang meer. Al genoeg klappen van gehad@TSC :/
:p

Mijn power blijft bij de medicijnen. Nu nog FaD, maar straks ook weer TSC :)

[ Voor 26% gewijzigd door DPCKippie op 28-03-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
@Soulmaster: het gaat in eerste instantie om een betatest of alles goed werkt. Wanneer deze slaagt zullen we op zoek gaan naar een PV en kijken of we de client gereed kunnen maken voor andere platvormen. Hulp daarbij zal tegen die tijd welkom zijn.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen schrik vinge, we gaan Soulmaster niet op stang jagen. Daar doen we hier niet aan O-)
Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:
@ visje :)

ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine

Rc5

Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys

Dus daarom begrijp ik de andere projectbouwers niet waarom ze geen irix client maken..

ben je MrMr al vergeten op DF ??? die had ook SGI's
Die RC5-72 rate van 32 tot 38 MKeys/s op de Tezro, ik neem aan dat dit voor de hele machine is (een quad neem ik aan) en niet per processor?? Of toch per processor?
Ik heb zelf een dual G5 2GHz draaien op RC5, en die doet 15 MKeys/s, per processor (30 in totaal dus). Vandaar dat ik denk per machine, want anders zou het wel ongelofelijk gruwelijk zijn :P

En wat die hoeveelheid/kracht betreft: ik denk dat er hier niemand is die zegt dat hoeveelheid boven kracht gaat of moet gaan, of omgekeerd. Maar ze zijn niet los van elkaar te behandelen denk ik. Uiteindelijk gaat het over een totaal, dus hoeveelheid x kracht. Als organisator van een project zou ik liever honderd machines zien meedoen die ieder 4 uur over een Seti unit doen dan 5 SGI O2 bakken die ieder maar een uurtje nodig hebben per Seti unit. Want uiteindelijk zullen die honderd machines samen meer werk verzetten dan die 5 SGI bakken.
Ik denk dat jij verstandig genoeg bent om te beseffen dat de totale power in DC land van x86 pc's draaiende op Linux en vooral Windows die van SGI's flink overtreft, gewoon omdat er veel meer van die machines zijn - namelijk bij de tweakertjes thuis en op school en kantoor enzo. Reken daar nog de ontwikkel"kosten" bij (vooral in tijd dan vermoed ik omdat de meeste developers het als hobby doen); hou rekening met het feit dat de developers vaak geen toegang hebben tot de iets meer exotische machines (SGI machines met IRIX, IBM Servers met AIX, Itanium based machines, noem maar op...) en dat ze er bovendien een stuk minder kennis van hebben (de meeste developers hebben wel ervaring met software development op Windows, Linux, MacOS Classic of MacOS X maar eens je IRIX, AIX, etc uitspreekt houdt het vaak op) en je hebt de verklaring voor de opmerking van SandStar dat het vaak niet loont. Het is niet toevallig dat alleen grote projecten (distributed.net en Seti) de meer exotische machines ondersteunen. Dus ik begrijp die kleinere projecten ergens wel. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik het goedkeur. Want het is natuurlijk best wel k***e als je zoveel power hebt staan en je kan ze niet inzetten :P
Face it: iedere client heeft een Windows versie. En dat is echt niet omdat Windows zo'n schitterend systeem is om voor te developen, maar puur omdat er massa's pc's zijn en 95% daarvan Windows draait. Tegenwoordig hebben de meeste projecten ook al een Linux versie voor x86. En daar houdt het vaak al op. ECCp en ECC2 hadden ook geen clients voor PowerPC (Mac). Dat vond ik ook niet grappig, maar het was gewoon een feit. Geen enkele organisatie gaat een maand development tijd spenderen aan een PowerPC client voor MacOS X als ze op dezelfde tijd een Linux x86 client kunnen maken maar daarmee in totaal wel een veelvoud van de power kunnen bereiken. En terecht denk ik. En helaas voor jou zijn SGI's nog een stuk exotischer. Ik leef met je mee. Als dat al een troost mag zijn ;)

En nee, ik ben MrMr nog niet vergeten hoor. Zo'n mensen vergeet je niet snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leg mij er wel weer bij neer en blijf hopen dat er in de toekomst nog een project komt voor een irix based machine en een project die mij ook aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Hmmm.. k denk dat het voor DPC gezien toch zou uitmaken als er een client komt voor SGI... als Soulmaster bij Seti alle 155 bakken meelaat draaien zou ik per uur ongeveer op 155 (x2 (dual)) 310 x 1,5 = 465 WU's uitkomen. Vrij veel lijkt me gezien het project....

Maar goed, van de andere kant denk ik dat Soulmaster zelf dat waarschijnlijk een deel van de SGI client moet developpen / een sgi machine beschikbaar moet stellen. Lijkt me sterk dat jij als je zoveel SGI's hebt niet weet hoe te te programmeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:
Rc5

Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys
Hmm das vreemd, heb een keer de rc5 client geprobeerd op een O2 en Octane, maar samen haalden ze zo'n 50 blockjes/week (24/7). Misschien nog wat tips...... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Frentik op 29-03-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
[...]

Hmm das vreemd, heb een keer de rc5 client geprobeerd op een O2 en Octane, maar samen haalden ze zo'n 50 blockjes/week (24/7). Misschien nog wat tips...... :?
welke cpu ?? hoeveel mem ?? welke irix ?? timing ???

en eeh een O2 = Octane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 63996 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 06:36:
[...]

welke cpu ?? hoeveel mem ?? welke irix ?? timing ???

en eeh een O2 = Octane
Mailtje is (onder)weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

owkee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COMPUTERFREAKED
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zijn computer (een P4-2,4 GHz) stond ruim 50 dagen te rekenen.

http://dutchpowercows.org/doc.php?id=427
50 dagen op P4, 2,4 Ghz. Als ik even reken en der doen say 50 mensen mee dan moeten wij dat toch say binnen 2 dagen hebben met ze allen 8)7 of maak ik nou ergens een denkfout?

* COMPUTERFREAKED is beetje ziekjes / duf vandaag dus zou zomaar kunnen

[ Voor 10% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 29-03-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark83
  • Laatst online: 19-06 19:15
COMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:25:
[...]

50 dagen op P4, 2,4 Ghz. Als ik even reken en der doen say 50 mensen mee dan moeten wij dat toch say binnen 2 dagen hebben met ze allen 8)7 of maak ik nou ergens een denkfout?
Per getal is dit, en we moeten per getal dus kijken of het zo'n getal is :) ... dus met 1000 pc's kunnen we per dag 20 getallen doorrekenen, en het kunnen er een boel zijn die we moeten gaan doorrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
Mark83 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:26:
[...]

Per getal is dit, en we moeten per getal dus kijken of het zo'n getal is :) ... dus met 1000 pc's kunnen we per dag 20 getallen doorrekenen, en het kunnen er een boel zijn die we moeten gaan doorrekenen.
* COMPUTERFREAKED neemt tijd om tot zich door te laten dringen en denkt dat ie wel begrijpt :+ en doet zeker mee :)

[ Voor 6% gewijzigd door COMPUTERFREAKED op 29-03-2005 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21944

COMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:29:
[...]

* COMPUTERFREAKED neemt tijd om tot zich door te laten dringen en denkt dat ie wel begrijpt :+ en doet zeker mee :)
Je moet de hele draad even doorlezen, en dan met name de posts van _p_, die legt vrij duidelijk uit welke denkfout jij maakt. Het controleren OF een getal een Mersenne priem is duurde 50 dagen, het zoeken ervan vééél langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
Ook is het niet mogelijk om getallen in verschillende stukjes op te splitsen dus 20 getallen per dag gaat nie echt lukken (Als ze het volgens de meeste efficiente manier doen die tot nog toe bekend is iig nl lucas lehmer testing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emphasis
  • Laatst online: 21-08-2023

emphasis

Mooooohh!!!

Thomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:05:
Ook is het niet mogelijk om getallen in verschillende stukjes op te splitsen dus 20 getallen per dag gaat nie echt lukken (Als ze het volgens de meeste efficiente manier doen die tot nog toe bekend is iig nl lucas lehmer testing)
Klopt, maar als iedereen een eigen getal heeft, komt het wel neer op een gemiddelde van 20 per dag :)

________________-=Team ColdFusion=-______________

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

dan zit je nog met het feit wie er 24/7 pc's heeft

want stond die pc van die duitser wel 24/7 aan?

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• COMPUTERFREAKED
  • Niet online
CaLeX schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:49:
dan zit je nog met het feit wie er 24/7 pc's heeft

want stond die pc van die duitser wel 24/7 aan?
Dat vraag ik me dus ook af, als je dat kreng 24/7 aan moet hebben, dan wordt t wat moeilijk voor mij :X ik heb de PC's nl op mijn slaapkamer en dan ben ik dus doof als k wakker word |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:04

J2S

COMPUTERFREAKED schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:51:
[...]

Dat vraag ik me dus ook af, als je dat kreng 24/7 aan moet hebben, dan wordt t wat moeilijk voor mij :X ik heb de PC's nl op mijn slaapkamer en dan ben ik dus doof als k wakker word |:(
Valt best mee te slapen als je er niet al te luide fans in hebt hangen. Misschien nog een leuk achtergrond muziekje erbij en het is heel goed te doen. Mij lukt het in ieder geval prima! :)

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
heb hier 2 pc's 24/7 lopen op me kamer en nooit ergens last van, ik kijk nog ff op ze beiden of dit project gaan of dat ik er een op sob houd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
Pc zal heus geen 24/7 moeten aanstaan hoor! Maar die Duitser had waarschijnlijk zijn pc niet de hele tijd opstaan. Heb ook een tijdje met dat project meegedaan en zo'n getal deed ik echt geen 50 dagen over met een 2.8, ik weet wel niet precies meer hoelang wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-04 23:15
hehe als je 50 dagen non stop moet rekenen kan je net zo goed geen winodws client ontwikkelen :+

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gekkie_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-04 15:47

_Gekkie_

And the cow said: Helloooooow?

lol @ haranaka :D

Lees met verhoogde aandacht dit topic.. Ook ik wil indien de client richting users gaat absoluut wel een paar uurtjes doneren :) Trouwens wat betreft prijzen geld, het lijkt me ook dat naarmate de inzet in die laatste maand voor het vinden ook het deel groter wordt (tot een max?)

Zodoende kunnen de grote koeienstallen leuk mee doen (en de kleintjes eigenlijk ook nog, maar minder ;) ... een minumum / maximum instellen lijkt me dus wel verstandig...)

offtopic:
Overigens: dat hele SGI verhaal, hoeveel verschillende projecten zijn er eigenlijk voor? Wie weet ga ik wel een kleine SGI Indigo2 met een MIPS R10000 processor 192 Mhz (2e handsje) kopen voor dit idee...

Gekkie is a proud member of TheBenny!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim.
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Maar als ik het goed begrijp wordt dat dus per user 1 getal nagaan 50 dagen lang...
Dat wordt nog lastig omdat dat iedereen de volle 100% inzet moet opbrengen zo...
Geeft alleen wel de leuke bonus voor de deelnemers dat je net die ene kan zijn die
het grootste Mersenne Priemgetal ontdekt!
Misschien is het leuk om daar nog iets speciaals mee te doen, eervolle vermelding ofzo...

:w Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

MadMarky schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:22:
De laatste tijd doe ik alleen onderzoek waar de mensheid direct iets aan heeft (medicijnen ed.) maar hier zie ik ook wel het nut van in ;)
Mocht het van start gaan, count me in }:O
Stel je vindt een potentieel medicijn, dan moet het eerst nog gemaakt worden, getest worden op toxiciteit (giftig of niet), getest worden op dieren, getest worden op gezonde vrijwilligers, getest op zieke vrijwilligers, noem 't maar op.....Dit zijn nog maar een aantal stappen voordat het medicijn uberhaupt te verkrijgen is, je moet dan al gauw denken aan een traject van 5 tot 10 jaar ;)
Dus dat direct valt best mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Frentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
Lijkt me wel bijzonder weinig. Zeker dat die machines niet zwaar belast waren? Ik bedoel, 50 blokjes per week haalt zelfs m'n PII 266 met de vingers in de neus...
Thomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:05:
Als ze het volgens de meeste efficiente manier doen die tot nog toe bekend is iig nl lucas lehmer testing
Zo doen ze het nog steeds ja. En zo zou ik het ook nog altijd doen. Het leuke is dat een Lucas Lehmer test voor Mersenne getallen makkelijk te programmeren is omdat het conceptueel zo eenvoudig is.

En alhoewel je inderdaad gelijk hebt dat je de controle van één Mersenne getal niet kunt opsplitsen over meerdere machines, kun je heel gemakkelijk een (bijzonder eenvoudige) state bijhouden en een volgende keer gewoon verder gaan waar je gebleven was. Geen nood aan machines die 24/7 draaien dus :) Tenzij met een heel slecht geschreven client dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 26032 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Lijkt me wel bijzonder weinig. Zeker dat die machines niet zwaar belast waren? Ik bedoel, 50 blokjes per week haalt zelfs m'n PII 266 met de vingers in de neus...
Viel mij ook zwaar tegen :( maar heb ze vanmiddag nog ff aangehad (O2 ~140 K/sec en Octane ~300K/sec), sneller gaan ze echt niet en belast zijn ze al helemaal niet (op een incidenteel cronjobje na...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Om maar even een indicatie te geven van de huidige status zie: http://mersenne.org/status.htm
En linkjes naar Stats kun je daar ook vinden en dus een indicatie van de huidige deelnemers aan Gimps...

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Frentik schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:19:
[...]

Stel je vindt een potentieel medicijn, dan moet het eerst nog gemaakt worden, getest worden op toxiciteit (giftig of niet), getest worden op dieren, getest worden op gezonde vrijwilligers, getest op zieke vrijwilligers, noem 't maar op.....Dit zijn nog maar een aantal stappen voordat het medicijn uberhaupt te verkrijgen is, je moet dan al gauw denken aan een traject van 5 tot 10 jaar ;)
Dus dat direct valt best mee....
Het project waar ik nu aan mee doe (F@H) werkt met proteïnes, dit zijn allemaal bekende structuren die gecombineerd worden met andere proteïnes. De resultaten kunnen gebruikt worden voor onderzoek naar ziektes en medicijnen, maar een proteïne is echt geen compleet medicijn ;)
Projecten als F@H, F@D, TSC en Climateprediction vind ik iig nuttiger dan een project als RC5-72 (wat nog 100 jaar kan duren), maar ieder z'n ding.

/offtopic

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G

X-G

Yeah.

Maareh, ik vind dit zowiezo intressant. Hiermee kunnen we leren met het bouwen van een eigen project en het onderhouden daarvan, en ik denk dat er genoeg members zijn die daar zin in hebben. Overigens... misschien kan dit een opstap zijn naar het binnen DPC opzetten van het volgende ECC project en het daarna public te maken voor ook de andere teams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137505

Thomson schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 16:54:
Pc zal heus geen 24/7 moeten aanstaan hoor! Maar die Duitser had waarschijnlijk zijn pc niet de hele tijd opstaan. Heb ook een tijdje met dat project meegedaan en zo'n getal deed ik echt geen 50 dagen over met een 2.8, ik weet wel niet precies meer hoelang wel.
(ik weet niet of dit het beste bericht was om te quoten.. maar er staan er zoveel die ongeveer dit inhouden :+ )

maar als een 2,4GHz pc dus ongeveer 50 dagen over 1 getal doet, hoe lang dot een PIII 600MHz er dan wel niet over.... en dan moet je ook nog es rekening houden dat die getallen die nu komen stukken groter worden dan die getallen die die duitser moest berekenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyalFlusher
Zie benchmarks Dus in jouw geval 73 dagen indien 24/7 dacht ik...

[ Voor 6% gewijzigd door RoyalFlusher op 30-03-2005 01:49 ]

Division BrabanderT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomson
RoyalFlusher schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:47:
Zie benchmarks Dus in jouw geval 73 dagen indien 24/7 dacht ik...
Dus jullie gaan de prime95 client gebruiken? Want als jullie zelfs iets hebben ontwikkeld kan dat onmogelijk net even snel zijn als prime95 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:52
Medio 2004 waren wereldwijd 240.000 computers bezig aan het GIMPS Mersenne project. (in 2001 waren er 130.000 actieve gebruikers). Dat is flink groter dan F@H, RC5, TSC, DF etc. bij elkaar. Dus even een pctje bijschakelen door DPC zal mogelijk niet zoveel impact hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LOL je sgi draait op 250mhz :) dat is toch iets minder dan mijn tezro die op 800mhz draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-06 22:14
Anoniem: 63996 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:32:ik heb wel wat vergelijkend materiaal wat de sgi's betreft tegenover een amd / intel based machine

seti
amd xp 2100 @1799mhz gemiddelde tijd 3.15 uur
Sgi O2 @ 600mhz gemiddelde tijd 1.15 uur
Sgi Tezro @ 800 mhz gemiddelde tijd 0.40 uur

Rc5
Sgi O2 28 tot 30mkeys
Sgi Tezro 32 tot 38mkeys

Frentik schreef:
heb ze vanmiddag nog ff aangehad (O2 ~140 K/sec en Octane ~300K/sec)
Verschil van 0.3Mk/s naar aangegeven 28Mk/s is beetje groot om door verschil van 250 naar 600mhz te komen.

[ Voor 10% gewijzigd door D2DM op 30-03-2005 11:18 ]

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Anoniem: 63996 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:03:
LOL je sgi draait op 250mhz :) dat is toch iets minder dan mijn tezro die op 800mhz draait :)
Ja LOL, maar das 't zelfde als zeggen "je P3 draait op 1GHz :) dat is toch iets minder dan mijn P4 die op 2.8GHz draait :)"
* Frentik denkt aan een spreekwoord met appels en peren....

Maar kunnen die machientjes echt niet sneller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D2DM schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:15:
[...]

[...]

Verschil van 0.3Mk/s naar aangegeven 28Mk/s is beetje groot om door verschil van 250 naar 600mhz te komen.
kweet het niet zo 1 2 3 in mijn tezro hangt bv al 8gb geheugen en de 4 cpu's doen gewoon ruim 30mkeys.
Frentik schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:24:
[...]

Ja LOL, maar das 't zelfde als zeggen "je P3 draait op 1GHz :) dat is toch iets minder dan mijn P4 die op 2.8GHz draait :)"
* Frentik denkt aan een spreekwoord met appels en peren....

nee, wat ik wel weet is dat ze bij Mips ( de cpu leverancier ) bezig zijn met de 1ghz versie en die moet dus ook dan 128bits worden. Er zijn al test cpu's uit gegeven waarvan zeker 1 in Nederland getest wordt alleen weet ik niet bij welk bedrijf dit is.. Ik vermoed , maar dat is dus een pure vermoeden dat de VU in Amsterdam deze in zijn bezit heeft.

En Mips is bezig met dual en quad core's . maar hoever die zijn ?? shoot me dat zou ik je niet kunnen zeggen

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 30-03-2005 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-11-2021

G-RaX

Unofficial TopCat

Ik ben er eigenlijk wel voor om dit project te doen (als het geen 1 april grap is) en het prijzengeld dan in zijn geheel te storten bij 1 goed doel. Wellicht dat anderen dit dan oppakken om een leuk krantenartikeltje over DPC te schrijven.

(Wel een client schrijven waarmee je centraal kan sparen (proxy) en megaflushen per team :p )

[ Voor 17% gewijzigd door G-RaX op 30-03-2005 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hmm er was toch ooit sprake van dat DPC zich meer ging profileren in computerbladen ?? of is dit weer iets van klepel en klok ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

nope, klopt, maar dan moeten die bladen ook een beetje meewerken. Helaas is dat laatste tot nu toe niet het geval :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eigen blad ??? is daar wel eens over nagedacht ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:41

Pyrus

Hardknock life

Eigen blad is nog al prijzig lijkt me....
Kan natuurlijk altijd zo zijn dat er iemand is met een drukpers of flinke laser printer thuis/op het werk, maar dan nog...
En hoe wil je het verspreiden? Moet je eerst aan andressen van mensen komen die een pc blad hebben of wil je het gewoon reclame-style per post doen? Eerste lijkt me theoritisch en praktisch niet te doen (privacy enzo) en tweede lijkt me praktisch niet te doen (kosten). 39 cent per kopie die bezorgd moet worden, kopietje of 10k, zit je al op 390 euro. Wat heb je dan bereikt? Één kleine stad/groot dorp.

Voor eigen leden die er voor betalen is ook een beetje onlogisch, want die weten toch al hoe en wat enzo.

Zoals zo'n beetje alles. Dit berust puur op giswerk :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:30

Qwerty-273

Meukposter

Je kan toch ok gewoon een maandelijks blaadje in pdf formaat verspreiden via wdo? En als je die dan wilt drukken voor je vrienden kan je hem zelf op je printer/kopiër/drukpers slingeren

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penalty
klinkt goed, maandelijks een pdf file uitgeven, deze naar ierdereen uit DPC mailing list te sturen die deze dan kunnen uitprinten en uit delen als ze daar zin in hebben of ook weer doorsturen. ik heb zo een vaag idee dat je veel mensen kan berijken op deze manier die ook echt mee gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frentik

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Frentik schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:24:
Jammer, machientjes zijn zo goed als afgeschreven. Ik heb ze nu in gebruik als "backup" voor data maar 50 blockjes per week is wel errug weinig voor de tijd die het kost...

Pagina: 1 2 Laatste