Het Logitech X- en Z-Serie Topic - Deel 6

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.995 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:04:
ok dat zijn er dan al twee tevredene :)
en is de set echt zo de moeite (voor wat hij kost....)
kunt ge uw buren er kwaad met krijgen? :d
dan ben ik pas tevreden :p
hihi
en die plopjes/brommetjes, geen oplossingen voor moest ik het hebben met mijn set?
greetz
Buren kwaad krijgen is geen probleem }) ;)
Enige oplossing plopjes/brommen tot nu toe : UPS

Vind de set echt de moeite: vele mogelijkheden kwa ingangen, goed vermogen, remote,...
Het enige spijtige zijn die plopjes

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 21:10 ]

Verwijderd

Cambridge SoundWorks MegaWorks THX 5.1 550

hier misschien ook wat meer informatie / commentaar over? :p
want die is tenslotte goedkoper en kwa vermogen ongeveer hetzelfde...
greetz

Verwijderd

en die plopjes... wat moet ik mij daar juist bij voorstellen....? want kan er niet goed aan uit, ik heb nu ook wel met mijn logitech x530 als ik licht aan of uit doe dat er zo een plopje is maar is dat enkel bij zoiets...?
en wat is die UPS juist?
greetz

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:58

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:44:
Ik heb dus R526, zonder ups hoor ik ruis/brom/ploppen, gelukkig heb ik een half jaar geleden dus die €300 ups voor €25 op de kop getikt.
Maakt zo'n ups nou ook nog geluid dmv een ventilator ofzo ?

Verwijderd

Die plopjes worden waarschijnlijk veroorzaakt door spanningspieken op het elektriciteitsnet (door andere toestellen die aanslaan ofzo).
Die ploppen varieeren dan ook qua sterkte. Ik heb er spijtig genoeg vrij veel last van, miss 1/uur. Een plop is waarschijnlijk vergelijkbaar met een plop die je hoort in je x530 als je het licht aandoet.
Een UPS is simpel gezegd een batterij met ook spanningsfilter die er normaal voor zorgt dat je nog een tijdje kan doorwerken als de elektriciteit uitvalt.
Venxir heeft wel een dure: 300 euro.
Er zijn er ook vanaf 100 euro maar of die de ploppen wegwerken is nog een vraagteken.
Eigenlijk zou Logitech een betere filter moeten voorzien in de Z5500 want het is eigenlijk te zot om voor een speaker systeem van 300 euro een ups te moeten kopen van min 100euro.

Verwijderd

ja dat vind ik ook wel een spijtige zaak....
ik ben nu enorm hard aan het twijfelen of ik ze wel zou kopen aangezien ik maar een arm studentje ben die daar verschrikkelijk hard voor moet werken.... :(
nu zou ik dan normaal gezien van die plopjes/brommetjes en wat nog allemaal ook geen last hebben gehad met mijn vorige surroundsets? die waren nu wel niet zo zwaar maar toch...
en is er misschien een vergelijkbare set die dat niet doet?
greetz

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Je hebt bij bijvoorbeeld de gamma van die stekkerdozen die spanningspieken tijdens onweer weren zoadat je apparatuur beschermd blijft, zouden deze ook niet kleine piekspanningen opvangen zodat je geen plop meer hoort??? Mensen die geen plop horen, hebben die een soort gelijk stekkerblok? En mensen met plop, hebben die een standaard stekkerblok gebruikt dan???

Het is maar een wild guess, maar ja je weet het nooit....

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:
nu zou ik dan normaal gezien van die plopjes/brommetjes en wat nog allemaal ook geen last hebben gehad met mijn vorige surroundsets? die waren nu wel niet zo zwaar maar toch...
greetz
Ik had voor de Z5500 ook een 'lichte' set: inspire 5100, 60W.
Deze gaf totaal geen plopjes.
Een vergelijkbare set is miss de CREATIVE Megaworks 550D , maar hier heb ik totaal geen ervaring mee.
Update: Deze heeft geen decoder.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 21:39 ]

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:
Je hebt bij bijvoorbeeld de gamma van die stekkerdozen die spanningspieken tijdens onweer weren zoadat je apparatuur beschermd blijft, zouden deze ook niet kleine piekspanningen opvangen zodat je geen plop meer hoort??? Mensen die geen plop horen, hebben die een soort gelijk stekkerblok? En mensen met plop, hebben die een standaard stekkerblok gebruikt dan???

Ik heb een stekkerblok met overspanningsbeveiliging. Geeft geen verschil. Filtert niet zo goed.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

DjWannaB2002 schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:

Ik heb getest met en zonder randaarde, met en zonder goedkoop overspanningsbeveiliging en op 3 verschillende stroomgroepen.
Maakte allemaal weinig uit, plopjes waren random te horen

Het enigste dat nu schijnt te werken is misschien een ups
Eigenlijk zou ik zo'n ding moeten kunnen lenen voor een week of wat, als het namelijk niet op te lossen is met een ups dan heb ik ook geen ups nodig vind ik.

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:31:
[...]
Het enigste dat nu schijnt te werken is misschien een ups
Eigenlijk zou ik zo'n ding moeten kunnen lenen voor een week of wat, als het namelijk niet op te lossen is met een ups dan heb ik ook geen ups nodig vind ik.
Zelfde hier.

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:20:
[...]

Maakt zo'n ups nou ook nog geluid dmv een ventilator ofzo ?
Nee het is een fanless, ik kan nu mijn oor in de basspoort stoppen en ik hoor een hele hele lichte brom van een trafo, maar dat is logisch met ingebouwde voeding.

En een ups hoeft geen €300 te kosten, kijk maar eens op marktplaats.

Mijn set plopt ook zonder UPS en hij bromt ook harder, ik hoor de sats dan ook brommen. De plop klinkte echt van polp PLOP plop plop toen ik een TL-buis aandeed, en ook echt zware bass was het.

Met ups komt er GEEN geluid uit me sats, geen enkel spatje noise.

En ik heb geen (merkbare) plops met mijn ups eraan.

[ Voor 28% gewijzigd door Venxir op 25-08-2005 21:48 ]

If it aint broke, fix it till it is!

Verwijderd

Deze ups kost 109 euro. De vraag is of hij goed filtert. Je zou hem eigenlijk eerst moeten kunnen proberen :/

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:45:
[...]

Nee het is een fanless, ik kan nu mijn oor in de basspoort stoppen en ik hoor een hele hele lichte brom van een trafo, maar dat is logisch met ingebouwde voeding.

En een ups hoeft geen €300 te kosten, kijk maar eens op marktplaats.
Nee inderdaad, ik was al op jacht geweest :)
Ik wil een beetje meer zekerheid of ik het daarmee kan oplossen, dan maakt me de aanschaf niks uit. Als ik na de aanschaf van een ups niet van het plop probleem verlost ben dan is het imo voor niks geweest. Ik wil ff afwachten wat de ervaring is van de mensen met een ups gezien over een par dagen.

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Nee inderdaad, ik was al op jacht geweest :)
Ik wil een beetje meer zekerheid of ik het daarmee kan oplossen, dan maakt me de aanschaf niks uit. Als ik na de aanschaf van een ups niet van het plop probleem verlost ben dan is het imo voor niks geweest. Ik wil ff afwachten wat de ervaring is van de mensen met een ups gezien over een par dagen.
Ik houd je op de hoogte, je kan me ook toevoegen op MSN/Trillian.

Aantal plops: 0

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:48:
Deze ups kost 109 euro. De vraag is of hij goed filtert. Je zou hem eigenlijk eerst moeten kunnen proberen :/
Zo te horen niet duur voor zo'n UPS, maar ik vind eigenlijk dat het de taak van Logitech is dat alles naar behoren werkt en niet dat iedereen die een Z-5500 koopt ook een UPS erbij moet kopen omdat je anders plopjes hebt :/ . Er valt zeker niet zoveel tegen te doen, hmf ja deze info doorgeven aan logitech. Maar of ze er ook daadwerkelijk wat mee doen 8)7 .

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

vraag mij af wat logitech ermee aan moet...
zoals ik eerder al zei:

Ik heb ook een z5500 pr523 set, en heb nog NOOIT last gehad van ploppen, ruizen, storingen.

Ik krijg wel wat geplop als ik de electrische garagedeur open, en dat gebeurt niet zo vaak gelukkig.
Voor de rest NADA, ook komt er uit mijn sub geen ruis. ook niet op heel veel vermogen!

Waarom zou de ene set het bij de een WEL goed doen, en bij de ander niet?
Moet toch een verklaring voor zijn.
Ik heb trouwens in mijn huis vel een aparte 16a groep alleen voor mijn pc en randapparatuur,
misschien zit het hier wel in?

Hebben jullie het ploppen ook als jullie alle signaal kabels, als de coax, toslink, jack pluggen naar de soundcard eruit trekken?

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
Normaal gezien kan ik dit weekend wat testen met mijn ups (zoals al gezegd, moet eerst nog een verloopkabeltje met goede aansluitingen maken).
Die ups van MGE heb ik ook al zitten naar kijken, en dan niet alleen om die plopjes tegen te gaan, maar ook om mijn pc('s) extra te beveiligen. Die standaard overspanningsbeveiligers slaan veel te laat uit waardoor je al schade kan hebben voor hij uitslaat.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Jullie kennen allemaal wel dat kabeltje wat bij je z-5500 geleverd wordt. Om je geluidskaart aan te sluiten op de pod.

Waar kan ik een lange versie (10 mtr) kopen van die kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2024
Nou ik heb mijn pennetje teruggebogen maar hij zit er nog niet helemaal lekker in. Gelukkig heeft dit geen ENKELE invloed op de geluidskwaliteit van mijn Z-5500. De bassen zijn nog steeds lekker laag en de surroundspeakers klinken superhelder. Ook heb ik nog steeds geen ruis. Alleen die brom dan die niet te horen is. :Z

Ik blijf Logitech een topmerk vinden. Als je ziet wat voor geluid ze kunnen maken sta je echt versteld. En dat nog wel uit PC-speakers. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Ik denk dat ik destijds een prima keuze gemaakt heb om voor de Z5300 te gaan.
Deze set klinkt ook prima, kostte de helft destijds, en ik hoor niemand, maar dan ook NIEMAND klagen over de 5300.

Ik ben van mening dat de extra mogelijkheden en power die de 5500 heeft t.o.v. de 5300 totaal niet opweegt tegen het gesodemieter dat, laten we eens gokken, 75% van de mensen heeft met de 5500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
vosss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:59:
Deze set klinkt ook prima, kostte de helft destijds, en ik hoor niemand, maar dan ook NIEMAND klagen over de 5300.

Ik ben van mening dat de extra mogelijkheden en power die de 5500 heeft t.o.v. de 5300 totaal niet opweegt tegen het gesodemieter dat, laten we eens gokken, 75% van de mensen heeft met de 5500 :D
ik hoor dan bij de overige 25% want ik heb ook nergens last van. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 21:25:
ja dat vind ik ook wel een spijtige zaak....
ik ben nu enorm hard aan het twijfelen of ik ze wel zou kopen aangezien ik maar een arm studentje ben die daar verschrikkelijk hard voor moet werken.... :(
greetz
Ik denk het wel. De Sony SB300.

Goede surroundset zonder ploppen neem ik aan. Kameraad van mij heeft deze set. Totale uitgansvermogen is 650 Watt RMS en het kost 234 euri.
http://www.kieskeurig.nl/...055F7CF22C1256E6900478F01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vosss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:59:

ik heb de 5300 ook gehad een idd nergens last van !
Nu heb ik de 5500 en GEPLOP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik bedoel maar ;(

Aniehoe, hoe veel mooier (het geplop even daargelaten) klinkt de 5500 t.o.v. de 5300?
Is dat de gok (en het geld) waard?

Of valt de meerwaarde enigsinds tegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
vosss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:47:
Ik bedoel maar ;(

Aniehoe, hoe veel mooier (het geplop even daargelaten) klinkt de 5500 t.o.v. de 5300?
Is dat de gok (en het geld) waard?

Of valt de meerwaarde enigsinds tegen?
Ik heb ook goede reviews gelezen over de Z5300.
Alleen wat natuurlijk wel een groot voordeel is bij de Z5500, dat je de speakerkabels kunt vervangen en dat is bij de Z5300 niet het geval.

Het is ook maar net wat je wilt. Wil je echt DJ Tiesto draaien op volle vermogen of DJ promo in de Boostfunctie zou ik toch echt voor de Z5500 gaan, maar wil je al die power niet of je het het huis er niet voor kies dan de z5300. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee de z5500 klapt wel veel harder, en veel beter geluid !
Maar goed de ploppen zijn minder, die heeft de 5300 niet :)
maar als ik weer moest kiezen....... zou ik toch weer voor de z5500 gaan.
Je kan ze echt relax open gooien, en dan flink laten klappen (terwijl dat het dan gewoon nog super klinkt)
En dit ging niet met de 5300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eugenemolenaar1 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:53:
[...]

Ik heb ook goede reviews gelezen over de Z5300.
Alleen wat natuurlijk wel een groot voordeel is bij de Z5500, dat je de speakerkabels kunt vervangen en dat is bij de Z5300 niet het geval.

Het is ook maar net wat je wilt. Wil je echt DJ Tiesto draaien op volle vermogen of DJ promo in de Boostfunctie zou ik toch echt voor de Z5500 gaan, maar wil je al die power niet of je het het huis er niet voor kies dan de z5300. :*)
sluit ik mijn eigen bij aan :)

edit: de z5300 is voor "normaal" gebruik zeer goed ! (heel mooi geluid)
de z5500 als je die open gooit staan de buren boos aan de deur :) (super geluid)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige nadeel van de 5300 tov de 5500/680 is dat ie veel minder mogelijkheden heeft. Zo kun je niet allerlei effecten instellen en 'em maar op 1 manier (analoog) aansluiten. Dat mis ik toch wel bij die set en heb daarom ook voor de 680 gekozen.

Waarom koopt niemand een z680 trouwens? Die heeft geen last van geplop en is ook een geweldige set. Enkele zaken hebben 'em nog wel volgens de pricewatch, al zullen dat er niet veel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:06:
[...]

sluit ik mijn eigen bij aan :)

edit: de z5300 is voor "normaal" gebruik zeer goed ! (heel mooi geluid)
de z5500 als je die open gooit staan de buren boos aan de deur :) (super geluid)
zker weten. De bassen van de Z5500 gaan overal door heen.

Wat vooral ook super is bij de Z5500 dat als die op een tv aangesloten is en je dan dolby pro logic 2 5.1 movie selecteert hij het heel mooi weergeeft. Voor bij filmen op tv (dat lijkt haast wel dolby digital maar is nog gewoon analoog), TMF, MTV en alle commerciële zenders. Dat is echt een van de + punten van de Z5500. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:58:
Wat ik zo vreemd vind is dat de z680 het nauwelijks heeft. Zelf heb ik mijn pc + monitor + boxen + lamp + ventilator op 1 stopcontact zitten (stekkerblok) en ik krijg alleen een plopje als ik de ventilator aan zet. Zo heel veel verschilt de z5500 toch niet van de z680. Zeker qua stroomtoevoer zou het gewoon hetzelfde moeten werken. Echt raar dat Logitech hier nog steeds niets op gevonden heeft.
Me to. Heb z680. Op zelfde stekkerdoos zit ook grote LCD DVD speler, gamecube, telefoon en een lamp en no plops at all...
Zal dan wel Z5500 probleempje zijn. Dure grap btw.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik nu zou moeten kiezen tussen de z680 of z5500 lijkt me de keuze heel makkelijk !
Z5500 !!!!
hij is gewoon nieuwer, mooier, grotere sub, tja alleen de plopjes......
Maar logitech werkt er hopelijk aan.
Dus ja (dit is mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:46:
als ik nu zou moeten kiezen tussen de z680 of z5500 lijkt me de keuze heel makkelijk !
Z5500 !!!!
IDD mr. Hasj. plopjes heb ik gelukkig geen last van bij mijn z5500 ook niet als ik de lamp 10x aan en uit doe. heb versie 522.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:46:
Z5500 !!!!
Je meot de voordelen afwegen tegen de nadelen. Je koopt een boxenset toch voor het geluid en de mogelijkheden. De mogelijkheden zijn vrijwel gelijk en het geluid van de z680 is ook geweldig. De 5500 is misschien iets krachtiger, maar dan heb je wel een grote kans op plopjes, wat veel mensen een zéér groot nadeel vinden. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een z680 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:52:
[...]

Je meot de voordelen afwegen tegen de nadelen. Je koopt een boxenset toch voor het geluid en de mogelijkheden. De mogelijkheden zijn vrijwel gelijk en het geluid van de z680 is ook geweldig. De 5500 is misschien iets krachtiger, maar dan heb je wel een grote kans op plopjes, wat veel mensen een zéér groot nadeel vinden. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een z680 gaan.
Ik kocht hem ook voor het mooie design, de z-680 is gewoon lelijk en daarbij heeft de z-680 ook een slecht lcd scherm en verschillende onaangenaamdheden die de z-5500 niet meer heeft.

Ik heb dan nu geen plopjes e.d. vanwege mijn ups maar ik zou hem nooit inruilen voor een z-680.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Shunt schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 20:50:
[...]

heb hier nog een setje staan met kabels er nog aan en mijn nieuwe lag al weer in de bus.
ik had namelijk gezegt dat ik nog even wou wachten tot ik klaar was met een paar dingen met mijn pc. (zou nog een maandje duren) alleen die meneer had al een nieuwe op mijn naam gezet dus jah ik heb er nu 2 staan :P
Heb je inmiddels al bericht gekregen van logitech waar de kabels blijven ?
Of heb je ze al opgestuurd.

Als je ze al verstuurd hebt, heb je dan ook de kabel van de pod meegestuurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venxir schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:22:
[...]

Ik kocht hem ook voor het mooie design, de z-680 is gewoon lelijk en daarbij heeft de z-680 ook een slecht lcd scherm en verschillende onaangenaamdheden die de z-5500 niet meer heeft.

Ik heb dan nu geen plopjes e.d. vanwege mijn ups maar ik zou hem nooit inruilen voor een z-680.
Jij hebt dus een APC smart ups 700? Maakt dat ding veel geluid?

De 1000 versie zou een lekkere 50 dbA uitstoten :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:37:
[...]

Jij hebt dus een APC smart ups 700? Maakt dat ding veel geluid?

De 1000 versie zou een lekkere 50 dbA uitstoten :o
Mijne heeft geen Fan erin, heeft hij nog net niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:32:
Heb je inmiddels al bericht gekregen van logitech waar de kabels blijven ?
Volgens mij houden ze dat niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
eugenemolenaar1 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:53:
[...]
of je het het huis er niet voor kies dan de z5300. :*)
Ik denk dat de 5500 een beetje overkill zou zijn.
Ik woon in een 64m2 appartementje en de 5300 knalt al goed hier.

En die extra aansluitmogelijkheden gebruik ik toch niet; dvd's kijk ik op de pc, muziek luister ik op de pc etc etc.

Ik zit zelden aan de tv, dus de aansluitmogelijkheden hoef ik niet zegmaar.
Hoe is het verschil op een normaal volume tussen de 55 en de 53?

Klinken die 55's echt zoveel voller en mooier? :?
Nouja, zoals gezegd; ik ben vooralsnog dik tevreden met mn 5300s en op 64m2 is die 5500 overkill (denk ik)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eugene_85
vosss schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat de 5500 een beetje overkill zou zijn.
Ik woon in een 64m2 appartementje en de 5300 knalt al goed hier.

En die extra aansluitmogelijkheden gebruik ik toch niet; dvd's kijk ik op de pc, muziek luister ik op de pc etc etc.

Ik zit zelden aan de tv, dus de aansluitmogelijkheden hoef ik niet zegmaar.
Hoe is het verschil op een normaal volume tussen de 55 en de 53?

Klinken die 55's echt zoveel voller en mooier? :?
Nouja, zoals gezegd; ik ben vooralsnog dik tevreden met mn 5300s en op 64m2 is die 5500 overkill (denk ik)

:)
De Z5500 heeft diepere bassen en het vermogen van de sattelieten is hoger wat duidelijk merkbaar is in dvd's. (The Fast and the Furious is een voorbeeld hiervan). Het mooie van de Z5500 is de DTS 96/24 decodering die ook echt gewelding klinkt. Als je dat allemaal niet veel zegt of je wil al die power niet zou ik zeker voor de Z5300 gaan. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
Ik heb de 5300 al driekwart jaar thuis staan :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze set lijkt mij inderdaad de moeite tegenover de z5500 maar werkt die wel op PC ?
en is dat 5.1 audio aansluiting?
greetz,
vincent
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:56:
[...]

ik heb de 5300 ook gehad een idd nergens last van !
Nu heb ik de 5500 en GEPLOP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:31:
deze set lijkt mij inderdaad de moeite tegenover de z5500 maar werkt die wel op PC ?
en is dat 5.1 audio aansluiting?
greetz,
vincent

[...]
Ja deze werkt prima op de pc en je kan em aansluiten via 3 analoge kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eugenemolenaar1 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:57:
[...]

De Z5500 heeft diepere bassen en het vermogen van de sattelieten is hoger wat duidelijk merkbaar is in dvd's. (The Fast and the Furious is een voorbeeld hiervan). Het mooie van de Z5500 is de DTS 96/24 decodering die ook echt gewelding klinkt. Als je dat allemaal niet veel zegt of je wil al die power niet zou ik zeker voor de Z5300 gaan. :Y)
hahaha volgens de specs wel ja
maar de sats zijn in watage van 12 wat rms naar 10 wat rms gegaan volgens de Tangband site teminste. en aangezien zij de losse units leveren aan logitech zullen zij het wel het beste weten.
alleen de sub is wat groter geworden en in watage 80w rms gebleven. het ontwerp is alleen wat veranderd.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 16:27
Heeft iemand al geprobeerd de satellieten van de Z5500 op de GAJE speakersteunen van Ikea te zetten? Die vind ik namelijk erg mooi, en ze kosten maar 50 euro voor 4 stuks (24,95 per 2).

Linkje: klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Ik lees zo hier en daar dat mensen die een nieuwe set gekregen hebben ivm garantie, ze de kabel van de pod moeten afknippen en samen met de speakerkabels opsturen. Wat is hiervan de achterliggende gedachte? Dat je de set niet meer kan gebuiken? Je kan toch gewoon nieuwe speakerkabels eraan solderen, en met de pod idem dito?

Hm, excuses voor de dubbelpost :>

[ Voor 6% gewijzigd door Tim_R op 26-08-2005 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Timmyboy_ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:24:
Ik lees zo hier en daar dat mensen die een nieuwe set gekregen hebben ivm garantie, ze de kabel van de pod moeten afknippen en samen met de speakerkabels opsturen. Wat is hiervan de achterliggende gedachte? Dat je de set niet meer kan gebuiken? Je kan toch gewoon nieuwe speakerkabels eraan solderen, en met de pod idem dito?

Hm, excuses voor de dubbelpost :>
Een nieuwe kabel aan je pod zetten, gaat moeilijk worden.
Ten eerste zijn het 15 (ofzo) kabeltjes, je moet al weten waar welke kabel moet komen en je zal bijna zeker kwaliteitsverlies hebben. Zo makkelijk gaat het dus niet gaan waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ComBax schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:03:
[...]

Een nieuwe kabel aan je pod zetten, gaat moeilijk worden.
Ten eerste zijn het 15 (ofzo) kabeltjes, je moet al weten waar welke kabel moet komen en je zal bijna zeker kwaliteitsverlies hebben. Zo makkelijk gaat het dus niet gaan waarschijnlijk ;)
Ik ken iemand die het wel gedaan heeft en daarbij is het ook gelukt. De kwaliteit is nog prima, maar het was inderdaad wel een paar uurtjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:22:
[...]

Ik ken iemand die het wel gedaan heeft en daarbij is het ook gelukt. De kwaliteit is nog prima, maar het was inderdaad wel een paar uurtjes werk.
Het is idd makkelijk te doen, beetje doormeten en goed kunnen solderen. eigenlijk moet Logitech een andere regeling doen want deze is te fraudegevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

Officieel moet je via de winkel waar je je set hebt gekocht je garantie regelen... dit gaat altijd langer duren en is niet echt heel handig... wat doen jullie om dit direct met logitech zelf te regelen?

ik heb ook een ploppende Z-5500....

edit... en waar vind ik het S/N ... het M/N staat achter op m'n woofer.... maar de S/N kan ik nergens vinden....

[ Voor 20% gewijzigd door hplos.nl op 26-08-2005 19:23 ]

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon opbellen naar hun en zeggen dat de desbetreffende winkel je geadviseerd heeft het via Logitech te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
hplos.nl schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:22:
Officieel moet je via de winkel waar je je set hebt gekocht je garantie regelen... dit gaat altijd langer duren en is niet echt heel handig... wat doen jullie om dit direct met logitech zelf te regelen?

ik heb ook een ploppende Z-5500....

edit... en waar vind ik het S/N ... het M/N staat achter op m'n woofer.... maar de S/N kan ik nergens vinden....
Volgens mij was M/N hetzelfde als S/N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hplos.nl
  • Laatst online: 30-08 22:02

hplos.nl

Zo doet men dat

ok...

thnx allebij :)

maandag ff bellen.. hopen dat ik ook een niet ploppende versie terug krijg...

pc | server | laptop | pda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:29:
Gewoon opbellen naar hun en zeggen dat de desbetreffende winkel je geadviseerd heeft het via Logitech te regelen.
Inderdaad, toen ik problemen had met mijn toetsenbord heeft mijn winkel ook naar Logitech gebeld. Daar zegden ze zelfs dat de klant zelf (ik dus) moest bellen om het te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Helaas :(
Ook met UPS ertussen (APC Back-UPS pro 650) heb ik nog last van de plopjes.
Morgen dan maar naar Logitech bellen, ik heb echt alles geprobeerd, behalve in een ander huis, maar daar moet hij niet goed werken. Hij moet bij mij goed werken.
Ik heb een andere stroomgroep geprobeerd, hij heeft nog in de living (woonkamer) gestaan, ik heb er nu een UPS tussen geschakeld, er heeft al een overspanningsbeveiliger tussen gezeten. Noem het en ik heb het al geprobeerd. Nu is het aan Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ComBax schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:52:
Helaas :(
Ook met UPS ertussen (APC Back-UPS pro 650) heb ik nog last van de plopjes.
Morgen dan maar naar Logitech bellen, ik heb echt alles geprobeerd, behalve in een ander huis, maar daar moet hij niet goed werken. Hij moet bij mij goed werken.
Ik heb een andere stroomgroep geprobeerd, hij heeft nog in de living (woonkamer) gestaan, ik heb er nu een UPS tussen geschakeld, er heeft al een overspanningsbeveiliger tussen gezeten. Noem het en ik heb het al geprobeerd. Nu is het aan Logitech.
Zit jouw ups op een stopcontact met randaarde ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Na Combax post ben ik gaan kloten met en zonder ups.

Mijn kamer is bijna een aparte groep voor zichzelf denk ik, maar als ik een lampje aan doet hoor ik een tikje die niet irritant is. Ook lijkt de brom even stil te blijven zowel in de sub als boxen.

Maar als ik ga spelen met mijn bureaulamp, dus 20x aan/uit dan hoor ik soms een tik, zelfs als mijn ups erachter zit.

Edit: En ik zit ook NIET op randaarde aangesloten, ook mijn UPS dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Venxir op 26-08-2005 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Het feit dat het bij Combax met ups niet gelukt is, weerhoud mij er weer van om een ups aan te schaffen. Ik heb ff geen idee wat ik nu moet doen nog.

Heb nog een minimale kans dat de 3e set die onderweg is wel goed is, of minder gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou lekker hoor,

Een Logitech Z-5500 aangeschaft.
Doos uitgepakt en alles getest.
Eerste indruk: Wauw wat een gaaf geluid. helemaal weg van de bediening van de pod en mogelijkheden van de afstandbediening.
Hele dag bezig geweest met het aansluiten en wegwerken van de bekabeling.
Zit ik lekker op de bank te genieten van een geweldig geluid besluit m'n vrouw een live dvd van Simply Red in de dvd speler te gooien.
En wat hoor ik tot m'n verbazing tijdens het verwisselen van de dvd: een vet irriterende brom uit de sub!!!!
Lekker hoor..... koop ik ook weer eens een keer iets!!!!
Ga maandag contact opnemen met Logitech.
Dit pikken we dus niet voor dat geld.
Oh ja ploppen met het aan en uitschakelen van het licht doet ie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Speedy_Gonzalez schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:14:
[...]

Zit jouw ups op een stopcontact met randaarde ?
Uiteraard, alle stopcontacten zijn voorzien van randaarde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Ik wil graag een nieuwe computer gaan kopen (aaaah toe mag het :P ) en was van plan daar de Logitech X-230 bij te kopen. Nu vroeg ik me af: moet ik daarvoor een speciale geluidskaart hebben of gaan alle drie de speakers gewoon op 1 en dezelfde groene aansluiting zoals de meeste "2.0" speakers (2 sattelieten zegmaar)?

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is gaat dat via 1 kabel. En de meeste nieuwe moederborden kunnen ook wel meerdere kabels verwerken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
leokennis schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:09:
Ik wil graag een nieuwe computer gaan kopen (aaaah toe mag het :P ) en was van plan daar de Logitech X-230 bij te kopen. Nu vroeg ik me af: moet ik daarvoor een speciale geluidskaart hebben of gaan alle drie de speakers gewoon op 1 en dezelfde groene aansluiting zoals de meeste "2.0" speakers (2 sattelieten zegmaar)?
Ja, 2.1 is eigenlijk gewoon 2.0, maar de bas wordt door een aparte speaker verzorgd.
Ik weet eigenlijk niet of dat bestaat, stereo-geluid met een apart bassignaal... Bij 5.1 heeft de bas wel een apart signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:51

sjaakaq

It might get loud

Oké, da's duidelijk :) Spaart me toch weer €50,- aan een geluidskaart die ik verder toch niet zou gaan gebruiken :)

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N00bDaan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 07:48

N00bDaan

De N00b.

Oke, even zonder grappen en grollen nou... Volgens mij ligt het aan het ontwerp van Logitech dat je plopjes krijgt bij het aandoen van lampen e.a. Aangezien er dan een kleine daling in het stroomnet ontstaan krijg je een plopje te horen en volgens mij ligt dat dus niet aan welke revisie je hebt, maar zit dat gewoon in het ontwerp van Logitech. Ik heb zelf ook al en toe een plopje, maar ik weet wat het is en het kan verder geen kwaad. Die brom uit de subwoofer hoort niet en die ik heb ik ook niet..

Ik kan me niet voorstellen dat die plopjes verholpen kunnen worden door steeds alles op te sturen en een nieuwe set te krijgen...

I cna tpye 300 worsd pre minute

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ik heb ook plopjes alleen in veel mindere mate dan anderen, ik kan hier makkelijk mee leven, zowel met als zonder ups. De ups maakt het alleen net wat beter nog. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

N00bDaan schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:38:
Oke, even zonder grappen en grollen nou... Volgens mij ligt het aan het ontwerp van Logitech dat je plopjes krijgt bij het aandoen van lampen e.a. Aangezien er dan een kleine daling in het stroomnet ontstaan krijg je een plopje te horen en volgens mij ligt dat dus niet aan welke revisie je hebt, maar zit dat gewoon in het ontwerp van Logitech. Ik heb zelf ook al en toe een plopje, maar ik weet wat het is en het kan verder geen kwaad. Die brom uit de subwoofer hoort niet en die ik heb ik ook niet..

Ik kan me niet voorstellen dat die plopjes verholpen kunnen worden door steeds alles op te sturen en een nieuwe set te krijgen...
Nee die indruk heb ik ook, je kan ruilen wat je wilt dat zal het probleem niet verhelpen.
Je moet stom toeval hebben als je een set hebt die niet plopt, maar dan zal het denk ik niet aan de set liggen maar aan het stroomnet in je huis die dan waarschijnelijk minder gevoelig is voor storingen veroorzaakt door andere apparatuur die in en uitschakelt.

De vraag is nu eigenlijk, wie heeft een omgeruilde (zogenaamde defecte) det staan en kan die eens openschroeven om te kijken of er een of ander filter ofzo voor gezet kan worden, dus zeg maar voor de ingang van de voeding van 220 volt.

Ik heb zelf te weinig verstand van dat soort dingen om dat uit te vissen.

Een eventueel kant en klaar printje met een filter ofzo zou ik dan wel weer in kunnen bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:21:
[...]

Nee die indruk heb ik ook, je kan ruilen wat je wilt dat zal het probleem niet verhelpen.
Je moet stom toeval hebben als je een set hebt die niet plopt, maar dan zal het denk ik niet aan de set liggen maar aan het stroomnet in je huis die dan waarschijnelijk minder gevoelig is voor storingen veroorzaakt door andere apparatuur die in en uitschakelt.

De vraag is nu eigenlijk, wie heeft een omgeruilde (zogenaamde defecte) det staan en kan die eens openschroeven om te kijken of er een of ander filter ofzo voor gezet kan worden, dus zeg maar voor de ingang van de voeding van 220 volt.

Ik heb zelf te weinig verstand van dat soort dingen om dat uit te vissen.

Een eventueel kant en klaar printje met een filter ofzo zou ik dan wel weer in kunnen bouwen.
Ik ben nu met me oom in overleg, hij is een goede electronica kenner en we gaan wat dingen proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:29:
[...]

Ik ben nu met me oom in overleg, hij is een goede electronica kenner en we gaan wat dingen proberen :).
Mooi, we wachten met smart :P. GL! ;)

edit: Hier zijn de plopjes in de avond trouwens het ergst, hoor er soms wel een stuk of 3 achter elkaar. Denk dat het voornamelijk komt door de CV-Ketel die aanslaat bij het douche :/

[ Voor 31% gewijzigd door RambOo op 27-08-2005 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:29:
[...]

Dat is mooi, ik hoop dat je ons op de hoogte houd met wat de plannen en ideeen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Nu online

Shunt

Boe

eh jongens een betere filter als een UPS zal je niet vinden hoor.
als er zelfs met een UPS nog plopjes zijn zal een simpele spanings filter echt niet helpen.
ik gok dat het eerder in het ontwerp van de pod gezocht moet worden.
heeft er iemand btw al eens een z-680 pod op een z-5500 geprobeerd want als dat het op lost moet het probleem wel bij de pod liggen.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Shunt schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:59:
eh jongens een betere filter als een UPS zal je niet vinden hoor.
als er zelfs met een UPS nog plopjes zijn zal een simpele spanings filter echt niet helpen.
ik gok dat het eerder in het ontwerp van de pod gezocht moet worden.
heeft er iemand btw al eens een z-680 pod op een z-5500 geprobeerd want als dat het op lost moet het probleem wel bij de pod liggen.
Weet je wel zeker of de pinout hetzelfde is gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Is er ergens al meer info beschikbaar over de Z-5400? Iemand postte in dus topic dat ze gepresenteerd zouden worden op de GC in Leipzig, die is nu al een weekje voorbij...

Sommige Nederlandse winkels verwachten hem op 30-9, dus er zou toch al wat over bekend moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:20
Google vindt genoeg over de Z-5400
http://www.google.com/sea...=en&lr=&q=logitech+z-5400

Hij is 100 euro goedkoper dan de z-5500
http://www.norrod.nl/ws_a...oep_id=4&sel=251&type=164

[ Voor 40% gewijzigd door MrDirect op 27-08-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:49

UTM

* UTM heeft laatst een Logitech X-230 gehaald.

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Goed en mooi geluid. Daarnaast ook flink hard te zetten zonder vervorming. En die sub he :D Wat een heerlijk ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Ook 205 Watt RMS minder, ik denk dat dit een soort 5.1 Z-560 wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbydw
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-08 14:10

robbydw

live your life

Heb allerlei elektronica aangesloten op stekkerdoor waar Z680 speakerset op zit... maar krijg het niet voor elkaar om een "plop" te genereren :)

Ook lampen met schakelaars e.d. Laptop voeding enz.

Dus of ik heb geluk of het is echt een Z5500 probleem.

Geen commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

@ VENXIR & @ COMBAX:

Hebben jullie zelf een verloopkabel gemaakt om de spreakers op de ups aan te sluiten ?

Ik heb er namelijk ook een geregeld vandaag en zit nu met het probleem dat er geen
standaard stekkers in passen.

Update: zo, heb ff een verloopkabel gemaakt met daaraan een stekkerblok, daar zit nu alleen
de z-5500 op aangesloten, ik ben benieuwd

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy_Gonzalez op 27-08-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geinformeerd bij mijn pcwinkel achter deze set maar die word niet meer verkocht omdat ze verouderd is....
heeft er iemand nog goede alternatieven van +- 500watt rms???
laat iets weten aub!
tnx
eugenemolenaar1 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:35:
[...]

Ik denk het wel. De Sony SB300.

Goede surroundset zonder ploppen neem ik aan. Kameraad van mij heeft deze set. Totale uitgansvermogen is 650 Watt RMS en het kost 234 euri.
http://www.kieskeurig.nl/...055F7CF22C1256E6900478F01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:26:
ik heb geinformeerd bij mijn pcwinkel achter deze set maar die word niet meer verkocht omdat ze verouderd is....
heeft er iemand nog goede alternatieven van +- 500watt rms???
laat iets weten aub!
tnx

[...]
Err verouderd, deze set is nog geen eens 1 jaar oud ofso (de Z-5500 dus)
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:03:
@ VENXIR & @ COMBAX:

Hebben jullie zelf een verloopkabel gemaakt om de spreakers op de ups aan te sluiten ?

Ik heb er namelijk ook een geregeld vandaag en zit nu met het probleem dat er geen
standaard stekkers in passen.

Update: zo, heb ff een verloopkabel gemaakt met daaraan een stekkerblok, daar zit nu alleen
de z-5500 op aangesloten, ik ben benieuwd
Ik heb er ook een stekkerblok op gemaakt, gewoon eurostekker ipv een normale stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:30:
[...]

[...]

Ik heb er ook een stekkerblok op gemaakt, gewoon eurostekker ipv een normale stekker.
Tot nu toe nog geen plop gehoort, maar ga er vanavond eens goed voor zitten.
Ondertussen probeer ik krampachtig de bijbehorende software te zoeken.
Misschien dat iemand mij daar aan kan helpen ? (apc ups 700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Speedy_Gonzalez schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:28:
[...]

Tot nu toe nog geen plop gehoort, maar ga er vanavond eens goed voor zitten.
Ondertussen probeer ik krampachtig de bijbehorende software te zoeken.
Misschien dat iemand mij daar aan kan helpen ? (apc ups 700)
contact me maar via msn, we hebben dezelfde ups en ik heb de software wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:38:
[...]

contact me maar via msn, we hebben dezelfde ups en ik heb de software wel.
Done, ben je offline nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Ja maar geen plaatje of review, en dat wil ik eigenlijk... :P
Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

Ook 205 Watt RMS minder, ik denk dat dit een soort 5.1 Z-560 wordt :)
Ja maar dan met een mooie pod denk ik, ivm de DD en DTS die hij gaat ondersteunen... Als hij een mooi design heeft wordt dit mijn set! Ik wil de Z5500 graag mijden vanwege de plops en brommen, de Z-680 vind ik belachelijk duur (bijna 50 euro meer dan de Z5500, en dan ook nog minder mooi en minder vermogen) en de Z5300 vind ik niks vanwege het ontbreken van een mooie pod met decoders... Ik wil graag films kijken namelijk. :)

Ah en de bron voor dat DD en DTS wat ik zeg: http://www.computerbase.d...august/logitech_boxen_gc/ :)

[ Voor 55% gewijzigd door Tim_R op 27-08-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Z5500 is nog altijd te verkrijgen, ik had het op die sony 5.1 van 650watt rms :)
heeft er iemand perongeluk een goed alternatief dat niet plopt/bromt want vind het veel geld om er dan miserie mee te hebben!
groeten,
vincent
Venxir schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 16:30:
[...]

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 17:17
Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:37:
de Z5500 is nog altijd te verkrijgen, ik had het op die sony 5.1 van 650watt rms :)
heeft er iemand perongeluk een goed alternatief dat niet plopt/bromt want vind het veel geld om er dan miserie mee te hebben!
groeten,
vincent

[...]
Klipsch? Maar weet niet of dat in NL te verkrijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaLiN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

NaLiN

Muziek moet ragge

Jilvoos schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

is momenteel niet in nederland te verkrijgen.
creative megaworks serie is ook wel een goed alternatief.

hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Zometeen begint poging 1:

220/220 scheidingstrafo van 1000va dus ongveer 600 watt, die komt tussen het net en de z-5500. Deze trafo scheid ze fysiek van elkaar en hopelijk ook de oplossing voor de ploppen is.

http://www2.caometalektro.../trafo/transformator.html hier wat info over hoe een normale trafo werkt. Het is hetzelfde idee als een scheidingstrafo alleen komt er ipv 220v bijvoorbeeld 12v uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klipsch??? wat is dat? :) nog nooit van gehoord!!
en dat het niet te verkrijgen is in NL dat is mijn probleem niet, ik ben toch een belg ;)
zou het hier te verkrijgen zijn :p
groeten,
vincent
Jilvoos schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:02:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Z-5400
Afbeeldingslocatie: http://www.hardlynormals.com.au/images/z5400.jpg

Immerse yourself in high-fidelity digital surround sound with Logitech’s THX-certified, 310 watt Z-5400 Digital 5.1 speaker system. The Digital SoundTouch™ Control Centre supports Dolby® Digital and DTS® soundtracks and includes digital and analogue inputs for connecting DVD players, PCs, video game consoles, MP3 players, and more. A convenient wireless remote helps you fine tune your listening experience and wall mountable satellites help make installation easy in any room. The patented dual chamber subwoofer enhances your games, music, and movies with thundering distortion free bass. Includes full product support and a 2 year warranty.
http://www.hardlynormals....info.php?products_id=2315

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
Hier is de scheidingstrafo, met een leuke 20 KILO aan gewicht erbij ga ik hem zo maar eens testen. Deze trafo is gemaakt voor max 1000Va wat neerkomt op 600 Watt ongeveer. Dit is dus ruim voldoende voor de z-5500 ;)

Pics:
http://www.mtonissen.nl/got/Z_5500/trafo.jpg
http://www.mtonissen.nl/got/Z_5500/trafoinfo.jpg

Update helaas en verbazend erover blijkt dit helaasch niet te werken :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Venxir op 28-08-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiljums
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 00:01
Z-5450
Afbeeldingslocatie: http://www.darkhardware.com/images/haber/logitech-z-5450_digital.jpg

13420 Wp 44x JA Solar / GW15KN-DT PVOutput - AIT SWCV92K3 W/W warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim_R
Jammer van die pod, wat een lelijk ding zeg...

Verder issie niet lelijk, maar de Z-5500 is mooier... Ik ga de gok dus maar wagen over een maandje of wat...

EDIT: Als zelfs zo'n trafo niet helpt, zou het dan wel aan het stroomnet liggen? Als je de aansluitingen op de pod loshaalt, heb je dan nog plops? Zoniet, dan lijkt het erop dat het aan de PC ligt...

Misschien is het een idee om een lijst te maken van iedereen die plops heeft en iedereen die ze niet heeft en de geluidskaarten die die mensen hebben te vergelijken... Het lijkt me namelijk niet onmogelijk dat het bv zo is dat mensen met een onboard kaart er wel last van hebben en mensen met een losse niet oid... En dat die random plops dan komen door processorbelasting->gaat meer stroom trekken->spanning op onboard geluidskaart zakt een beetje in OF lamp gaat aan-> voedingsspanningen zakken een beetje in->spanning op geluidskaart dus ook.

Voor de mensen die alleen plops hebben bij het aan/uitzetten van apparaten lijkt het me niet onmogelijk dat een goede kwaliteitsvoeding de oplossing is... Bij anderen wellicht een andere geluidskaart...

Disclaimer: 't zijn maar wat brainstormsels, ik ben niet aansprakelijk voor een lege spaarpot en nog meer plops :+

[ Voor 78% gewijzigd door Tim_R op 28-08-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwa ik vind hem op zich wel mooi :)
even wennen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07
Lijkt meer op creative. Wel mooie voetjes, ze waren altijd van staal bij de z560 en z680 maar helaas niet meer bij de z5500 dat is ook het enige minpuntje voor mij.
Die set lijkt verdacht veel op de z5300, woofer is excat hetzelfde alleen had hij geen baspijp (ik kan hem nergens vinden, misschien aan de onderkant? :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
In welk opzicht verschilt de Z-5450 nu van de Z-5500? Het belangrijkste is toch dat de achterspeakers draadloos zijn? Waarschijnlijk zie ik het ontbreken van de extra umpf over het hoofd ;).

Ah ik zie het nu, 190 Watt minder.

[ Voor 10% gewijzigd door Slofsky op 28-08-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmyboy_ schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:43:
EDIT: Als zelfs zo'n trafo niet helpt, zou het dan wel aan het stroomnet liggen? Als je de aansluitingen op de pod loshaalt, heb je dan nog plops? Zoniet, dan lijkt het erop dat het aan de PC ligt...
De geluidskaart is het 100% zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPECS Z-5400:
Product Description:
IMMERSE YOURSELF IN HIGH-FIDELITY DIGITAL SURROUND SOUND
TOTAL RMS POWER: 310 watts RMS
- Satellites: 194 watts RMS (2 x 38W front, 2 x 38W rear, 42W centre)
- Subwoofer: 116 watts RMS
TOTAL PEAK POWER: 620 watts
MAX SPL: 103 dB
FREQ RESPONSE: 35 Hz - 20 kHz
SIGNAL TO NOISE RATIO: >95 dB, typical 99
INPUT IMPEDANCE: 9,500 ohms
DRIVERS: - Satellites: 2 1/2 aluminium phase plug driver
- Band-pass Subwoofer: 6 1/2 high-excursion driver
AMPLIFIER: Ultra-linear high-capacity analog
SURROUND SOUND EFFECTS: HW decoding for Dolby Digital, DTS & DTS 96/24
soundtracks, Dolby Pro Logic II (Movie and Music
modes)6-channel direct, Stereo, Stereo x2
SUPP DIGITAL FORMATS: Dolby Digital, DTS and DTS 96/24
PCM (uncompr stereo): 44.1 kHz/16 bit through 96 kHz/24 bit
PACKAGE CONTENT: Speakers: - 4 satellites
- 1 centre channel
- 1 subwoofer
6-channel direct cable
Digital SoundTouch Control Centre
Wireless remote control, batteries included
Users manual and Quick-start guide

de satellieten zien er veel mooier uit dan bij de z5500, veel stijlvoller. vraag me af of je deze ook aan de muur kan monteren. de pod is heel anders, maar heeft ook wel wat.
is het vermogen van de z-5500 eigenlijk geen overkill??? en is het vermogen wat de z5400 levert niet genoeg voor normaal gebruik?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ben benieuwt of het geluid van die achterboxen wel lekker gaat klinken. Normaal zijn die draadloze speakers nog niet zo goed ofwel?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.