op mijn studentenkamer staat mijn PC'tje die aangesloten is op de router beneden. Toen ik deze week terug op mijn kamer kwam was de verbinding met internet uitgevallen.
ik heb toen vanalles geprobeerd, maar ik kreeg geen IP meer. ook statisch IP werkte niet. 10Mbit half werkte niet
toen bootte ik even m'n linux op, waar ik ook geen IP kreeg. toen ik em statisch instelde met ifconfig
had ik nog steeds geen internet. na enkele seconden opnieuw ifconfig te doen zag ik dat er pakketjes toegekomen waren. ethereal starten toonde dat het standaard broadcasts waren.
conclusie: ofwel is de kabel kaduuk, ofwel mijn netwerkkaart. ik opteerde eerst voor de kabel, maar toen iemand met zijn laptop mijn kabel testte was alles in orde.
ik vrees dus dat mijn netwerkkaart (nForce 3 onboard GBit) het begeven heeft.
ondertussen heb'k ook een verse win-install moeten doen (don't ask why
) maar hierin heb'k nog niet geprobeerd het zooitje aan de praat te krijgen (ik heb ondertussen ook tijdelijk een cheapass RTL8139 kaartje zitten dus de nF3 is in de bios uitgechakeld). het probleem zit em wsch op hardware niveau (windows is super onstabiel als ik probeer netwerkparameters te wijzigen) maar ik vroeg me af of iemand nog suggesties heeft?
ik heb toen vanalles geprobeerd, maar ik kreeg geen IP meer. ook statisch IP werkte niet. 10Mbit half werkte niet
toen bootte ik even m'n linux op, waar ik ook geen IP kreeg. toen ik em statisch instelde met ifconfig
had ik nog steeds geen internet. na enkele seconden opnieuw ifconfig te doen zag ik dat er pakketjes toegekomen waren. ethereal starten toonde dat het standaard broadcasts waren.
conclusie: ofwel is de kabel kaduuk, ofwel mijn netwerkkaart. ik opteerde eerst voor de kabel, maar toen iemand met zijn laptop mijn kabel testte was alles in orde.
ik vrees dus dat mijn netwerkkaart (nForce 3 onboard GBit) het begeven heeft.
ondertussen heb'k ook een verse win-install moeten doen (don't ask why
ASSUME makes an ASS out of U and ME