MSI K8N NEO2 lan(nvidia) problemen.

Pagina: 1
Acties:
  • 631 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Zoals de titel aan aangeeft heb ik een MSI K8N NEO2 moederbord met een AMD64-3500+ (NC).
Ik heb regelmatig dat de lan (nvidia) er ineens helemaal mee kapt. Ik moet dan de kabel er uit halen en de pc compleet van stroom afhalen (stekker uit stopcontact). Als ik dan na 15 minuten alles weer aansluit werkt het weer. Dit gebeurt eens in de week en soms eens in de 2 weken. Nu maak ik gebruik van de eveneens onboard realtek gigabit lan en dat werkt tot op heden (5 dagen) probleemloos. Het nadeel hiervan is dat deze lan veel cpu gebruik vraagt. 60-70% tov 10-15 van de nvidia-lan. Is er wat aan de nvidia-lan probleem te doen? Hebben meer mensen hier last van?
Lan ziet op een Sitecom NexHub HD080, die weer aan een Zyxel 650R-31 modem/router zit. (Zyxel staat in router-mode) Ik zit er zelf aan te denken om een 3COM-905-TX nic in te douwen en al de onboard lan's te disablen.

Ps. Ik heb de ervaringen topics al na gelezen maar daar staat haast niets in over lan-problematiek.

[ Voor 6% gewijzigd door Nilco op 20-03-2005 21:56 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Spy- ad- virusvrij?
Nieuwste chipsetdrivers?
Laatste BIOS of reset?
Heb je overwogen om een nieuwe install te doen van je OS?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Nilco
Laatste bios 1.5 en ook reset hielp niets. Ik moet echt kabel eruit en alle stroom eraf. Draai om de 2 a 3 dagen HitmanPro en die vind alleen wat cookies. 3 weken geleden geformateerd en een schone WinXP SP2 install gedaan. Maar 2 dagen na die schone install kapte weer die nvidia-lan er ineens mee. Laatste chipset drivers staan erop. Als die lan kapt kan ik echt niets meer doen qua netwerk. Als ik probeer drivers te uninstallen of te installen hangt systeem, als ik eigenschappen opvraag hangt systeem. Ik zie wel "geen actieve netwerkadapter aanwezig" waar ik dus uit opmaak dat die er echt helemaal uitklapt.

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 22:13
Ik heb het zelf ook, na een dag of wat valt de nVidia er gewoon uit.. Ben nu ook maar de Realtec gaan gebruiken, bij gebrek aan beter :P

• Nilco
BobR13 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 22:55:
Ik heb het zelf ook, na een dag of wat valt de nVidia er gewoon uit.. Ben nu ook maar de Realtec gaan gebruiken, bij gebrek aan beter :P
Gelukkig ben ik niet alleen met dit probleem. Dacht al dat ik gek geworden was. Eigenlijk belachelijk dat we nu die Realtek moeten gebruiken die een bizar hoge cpu-gebruik heeft. Heb de winkel al gebeld en de persoon aan de telefoon zei dat dit een bejend probleem is waar ze niets aan kunnen doen. Hij raadde ook aan die Realtek te gebruiken maar wees me ook gelijk op die hoge cpu-gebruik. Beste was om een 3Com netwerkkaart te nemen en die onboard lan's uit te schakelen.
Dit is mijn eerste en gelijk mijn laatste MSI bord. Naast dit probleem heb ik nog meer rare dingen met dit board. Verkeerde cpu-temp, verkeerde voltages, moest 4x mijn geheugen omruilen omdat bord niet pakte.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:10
Ik heb dit probleem ook gehad (zelfde mobo).
Ik ben toen maar de Realtek LAN gaan gebruiken, maar wat later kapte mijn USB er ook mee....
Toen de stekker eruit was geweest, werkten zowel nVidia LAN als USB weer.
Kan het iets te maken hebben met opgehoopte statische electriciteit? Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen?
Overigens heb ik het probleem sindsdien niet meer gehad, draai nu zo'n 2 maanden zonder problemen.

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:20

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is sowieso belangrijk om je PC te aarden. Het is niet alleen veiliger, maar je krijgt er ook een stabieler systeem van. Tot nu toe heb ik nog altijd gebruik gemaakt van de nVidia NIC. (zelfde mobo)

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Exar
Mijn PC is aangesloten op een geaard stopcontact, dat lijkt me dus niet de oorzaak....
Kan het gebruik van tv-out en/of aansluiten geluid op geluidsinstallatie hier nog invloed op hebben?

• Nilco
Toen dit bord uitkwam heb ik um gelijk gehaald. Ik heb dus een van de eerste versies northbridge. Er zijn ondertussen al wat nieuwere. Kan het zijn dat het gewoon een bug in de nortbridge is die in de latere versies verholpen is? Heb nu voor alle zekerheid een 3Com nic er in gezet, weet ik zeker dat ie blijft draaien.

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Ik heb/had er ook last van die NIC, dacht dat ie stuk was gebruik nu ook die Realtek.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad, gebruik nu ook de onboard realtek.

Verwijderd

je bent gek als je geen MSI meer neemt, ik zit nu op een asus mobo, nou voor een tweaker is dit een nachtmerrie echt waar. Bij MSI kon je alles instellen, bij dit bord kun je de chipsetfan en cpufan nog niet eens aansturen.

Mijn volgende moederbord word zeker een MSI moederbord

• Nilco
Liever een Asus bord wat gewoon werkt en waar alle waarden goed worden weergegeven als een MSI bord waar een hoop niet klopt. Maar dat is uiteraard mijn mening.

• Terryb47
Kan ik me bij aansluiten, ben toch wel teleurgesteld in m'n MSI, natuurlijk doet ie veel dingen wel goed. Maar undervolten, brakke NIC, al die SATA problemen wie weet er nog meer...

Nu zat ik er aan te denken om een DFI te nemen, maar die heeft zo weer zijn eigen kuren (netals ieder ander bord..)

• Nilco
Terryb47: Tuurlijk heeft ieder bord wel iets. Maar dit bord spant wel de kroon. Net weer 1/2 uur bezig geweest om mijn usb weer aan de praat te krijgen. Als dit zo blijft gooi ik dit bord het raam uit en haal ik een ander merk. Ook geen Nforce meer. Denk dat dit ook te maken heeft met de chipset.

Maar ik weet nu dat er meer mensen problemen mee hebben en dat er weinig te doen is.

[ Voor 21% gewijzigd door Nilco op 23-03-2005 18:23 ]

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04 08:08
Nu geen probleem gehad met Nvidia Lan..... Alleen als Ik Nvdia Firewall software voor de nLan gebruikt, krijg ik vaak problemen als uitval.....later dus die firewall van Nvidia uninstalled. Nu gebruik ik gewoon Norton.

Hope for the best, prepare for the worst...

• wenneyhanney
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-04 08:08
Ik vind MSI trouwens beste mobo maker. Ik heb 3 PC met MSI mobo's en nooit probleem gehad :) .

Hope for the best, prepare for the worst...

Verwijderd

mijn problemen met het moederbord waren propblemen met de voeding, als je de pc niet aanzette, kwam er al snel statische elektrischiteit op de kast, en dat vloog dan ineens door het mobo, CPU is wel steeds heel gebleven :S

• Terryb47
wenneyhanney schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:07:
Ik vind MSI trouwens beste mobo maker. Ik heb 3 PC met MSI mobo's en nooit probleem gehad :) .
niet om lullig te doen, als je geen andere mobos heb gehad kan je toch niet weten of MSI wel de beste is? ;)

ik heb door de jaren heen een aantal Abit's gehad, toen Epox, nu een MSI: ligt er maar net aan welke mobo op dat moment de beste is. Elk merk heeft er bij een andere socket/chipset de ene keer een top mobo erbij zitten, andere keer weer niet.

• Nilco
Ik heb ook al aantal merken gehad. Intel, gigabyte, asus, epox, abet en nu dan msi. Uiteraard voor vrschillende processors (386, 486, pentium, P2, P3, Athlon (slotA), Athlon TB, AthlonXP en nu dan amd64) en het msi-bord is het slechtste bord wat ik heb gehad. Hoewel slecht is ook niet het juiste woord. Laat ik het zo zeggen de meeste problemen.

[ Voor 15% gewijzigd door Nilco op 23-03-2005 20:56 ]

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Het is dus ook al de Neo2, want ik heb dit probleem soms ook op de MSI K8N Neo Platinum. :|
Ik heb hem op 100 Mbit Full Duplex ingesteld, en heb er geen last meer van gehad, tot nu toe.

Mijn probleem was dat de LAN verbinding eruit klapte, dan moest ik de PC uitzetten, schakelaar van de voeding om, weer om en dan weer booten. Zou aan de aarde kunnen liggen, ik heb namelijk geen geaard stopcontact hier.

• Nilco
Bij mij is wel geaard en zoals ik al zei moest ik de ook de pc van stroomnet afhalen. Ik heb 10 Mbit half- en fullduplex, 100 Mbit half- en fullduplex maar die nvidia-lan bleef eruit klappen.

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb dit probleem ook 2x gehad nu. Ik heb nog niet zo lang dit moederbord (ca. 1 maand). Ik vind het ook een raar probleem: idd ca. 15 minuten krijg je geen verbinding wat je ook probeert. Rebooten, stroom eraf, los koppelen van LAN, rebooten van de router, niets hielp.De router zag geen pc alsof hij uitstond.
Opeens maakte hij weer verbinding en is er geen vuiltje meer aan de lucht.
Ik hoop dat ik dit geintje niet te vaak meemaak. Het moet volgens mij iets zijn in het BIOS of in de drivers.

Een ander probleem is dat soms mijn USB toetsenbord en muis niet aangaan bij het booten van Windows XP. Bij het inlogscherm kan je dus dan niks intypen. Dit is wel makkelijk op te lossen: usb stekker eruit en er weer in. Toch is dat niet echt handig, maar gelukkig komt dit niet vaak voor.

Ik vind problemen die dan weer wel / dan weer niet voorkomen het lastigst.
Verder een erg fijn moederbord, ik ben dus over het algemeen tevreden.

Mja, dat NVIDIA dan gelijk een slechte chipset zou zijn ben ik niet mee eens. Mijn vorige PC had een VIA kt133 chipset en die had zo zijn nukken.

Misschien een keer mailen naar MSI of NVIDIA? Ik zeg niet dat het dan allemaal goedkomt, maar dan weten ze in ieder geval dat t probleem bestaat.

• Coyote76
Ik heb de daad maar bij het woord gedaan en een mail gestuurd naar MSI over het LAN probleem en ook over mijn USB probleem.
Hopelijk snel een reactie van ze :)

Als nieuws heb dan post ik het wel, Wordt dus vervolgd 8)7

• Coyote76
Helaas ben ik weinig wijzer geworden van de mail met MSI. Ze stellen me voor de Gigabit Lan te gebruiken. Als ik dan weer dat probleem heb zou ik dat ze moeten melden.

Iemand die het probleem ook heeft meegemaakt op de Gigabit Lan?

Het USB probleem wordt veroorzaakt door het soms niet starten van mijn USB hub op mijn monitor.

Gelukkig komen beide problemen bij mij zeer weinig voor, dat hoop ik dan maar zo te houden 8)7

• Nilco
Coyote76 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:14:
Helaas ben ik weinig wijzer geworden van de mail met MSI. Ze stellen me voor de Gigabit Lan te gebruiken. Als ik dan weer dat probleem heb zou ik dat ze moeten melden.
Nou dat schiet lekker op zo'n antwoord :? Lijkt wel of ze dus weten dat er problemen mee zijn en dan simpel weg naar die realtek verwijzen.

Ik heb wel gemerkt dat nu die 3com nic er in zit mijn pc sneller opstart en sneller reageert bij het openen van app's.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Yep, hier hetzelfde probleempje gehad...

mobo begin januari gekocht (nieuwere versie) en tot 1 week geleden bijna perfect gewerkt.
Alleen wat troubles met de instelling voor de videokaart, fastwrites etc..
Toen het nvidia lan probleem, schijnt dat er in de wereld heeel wat mensen last van hebben.
Stekker eruit, uurtje wachten en voila, draait nu weer 2 weken stabiel....
its amazing he..

Mijn vorige mobos waren allemaal Asus borden, nooit problemen mee gehad...

been there, done that, bought the T-shirt

• Coyote76
MEGATRON schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:51:
[...]

Nou dat schiet lekker op zo'n antwoord :? Lijkt wel of ze dus weten dat er problemen mee zijn en dan simpel weg naar die realtek verwijzen.

Ik heb wel gemerkt dat nu die 3com nic er in zit mijn pc sneller opstart en sneller reageert bij het openen van app's.
Nee dat schiet inderdaad niet op zo'n antwoord. Ze zijn niet serieus ergens op ingegaan, alleen dus dat ik dat dus moest proberen.
Ik gebruik trouwens de 5.10 drivers van NVIDIA. Alleen de Gigabit driver heb ik van de MSI site. Ik kan me haast niet voorstellen dat dat het probleem is, al staan er andere drivers op de MSI site voor dit moederbord. Ik heb ook gezegd dat ik 5.10 gebruik, maar daar hebben ze niks over gezegd.
Misschien is het dan nog te proberen om de Marvell driver te installeren die op de MSI site staat?

Ikzelf heb sinds ik dit mobo heb (ruim een maand) 2x last gehad van dit probleem, dus het is niet echt een vaak voorkomend iets.

• Nilco
Coyote76 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:14:
[...]
Ikzelf heb sinds ik dit mobo heb (ruim een maand) 2x last gehad van dit probleem, dus het is niet echt een vaak voorkomend iets.
Hallo!! Die lan moet gewoon normaal werken zonder dat ie eruit klapt. 2x in ruim een maand vind ik wel veel. Het hoort gewoon niet.

• Coyote76
Je hebt gelijk, het hoort niet... Het is wel nogal es het geval dat ieder systeem zo zijn nukken kan hebben. Over de Asus A8N SLI valt toch ook behoorlijk wat te lezen over dingen die niet horen.
Ik denk persoonlijk dat het in het BIOS moet zitten. De drivers zijn universeel, dan had dit probleem ook op andere nforce3 moederborden moeten plaatsvinden.

Het is in computerland toch een trend dat men eerst een produkt op de markt wil brengen en dan nog es gaat kijken of BIOS, firmware en drivers wel in orde zijn. NVIDIA kwam pas met een niet-beta Nforce4 driverset toen de moederborden met die chipset al een tijdje op de markt was.
Nieuwe firmware voor de NEC3520 DVD-brander moet ook nog steeds komen.
Al met al wil ik het dus niet goedpraten dat dit af en toe een keertje voorkomt, maar in mijn ogen is het dus een trend voorkomend uit het (te) snel willen ontwikkelen en op de markt brengen van produkten. Aan de andere kant is met de jaren ook de hardwarecombinaties om een pc te bouwen diverser geworden, wat wel es huwelijksproblemen geeft.

Al met al vind ik dit geen slecht moederbord, het heeft ook veel sterke punten.

Hopen dat t een keer wordt opgelost door MSI 8)7

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 22:57
Heeft iemand dit vage probleem uberhaupt nog kunnen oplossen.
Ik weet dat deze topic al behoorlijk oud is. Maar ik heb exact dezelfde probs.

Ik gebruik dus ook de NVidea LAN en hij klapt er gewoon om de haverklap eruit.
Het oplossen is inderdaad de voeding compleet uitschakelen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
thestiffmeister schreef op maandag 04 juli 2005 @ 00:48:
Heeft iemand dit vage probleem uberhaupt nog kunnen oplossen.
Ik weet dat deze topic al behoorlijk oud is. Maar ik heb exact dezelfde probs.

Ik gebruik dus ook de NVidea LAN en hij klapt er gewoon om de haverklap eruit.
Het oplossen is inderdaad de voeding compleet uitschakelen.
Volgens mij is er nog geen oplossing. De beste en makkelijkste oplossing lijkt mij de onboard lan's uit te schakelen en een 3com nic te gebruiken. 3com vanwege lage cpu belasting :)

• thestiffmeister
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 22:57
Daar heb ik nog een paar kaartjes van liggen. Jammer dat dit helaarsch niet opgelost kan worden. Heb je zo'n mooi fancy Gigabit kaartje werkt die niet :(

• Exar
Maar een extra netwerkkaartje is eigenlijk geen oplossing voor dit probleem, want als je LAN er eenmaal mee kapt dan volgt meestal je USB later ook..... :(
Ik ben blij dat het probleem zich bij mij niet zo vaak voordoet, maar het is wel slecht vind ik dat MSI hier niks aan doet...
Ik had het trouwens toevallig van de week ook weer. Eventjes de spanning eraf was trouwens niet genoeg, dus ik begon alweer in paniek te raken en te vrezen dat ie nu echt dood ging, maar een nachtje helemaal zonder voedingskabel erin heeft het gelukkig weer verholpen.

Verwijderd

Toevallig zag ik laast zo'n zelfde soort probleem vorbij komen op het MSI forum.
Re: K8N Neo Platinum GigaLAN dies after 2 hours of use
« Reply #1 on: 29 June 2005, 09:52:43 pm »

This is a known issue if the nic is allowd to "turn off to save power" , and it don't wake up again .
Usually it comes alive again by removing the +5v standby from the motherboard .
To fix it , remove the tick on "allow the computer to turn off this ..." in the driver for the nic in the nvidia nforce networking controller - power management tab .
Dit fixde problemen bij een K8N Neo gebruiker, dus misschien werkt het ook bij de Neo2.

succes ermee!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Geloof me, dat werkt niet. (Althans niet op mijn voormalige K8N Neo). ;)

Verwijderd

MEGATRON schreef op zondag 20 maart 2005 @ 21:55:
Zoals de titel aan aangeeft heb ik een MSI K8N NEO2 moederbord met een AMD64-3500+ (NC).
Ik heb regelmatig dat de lan (nvidia) er ineens helemaal mee kapt. Ik moet dan de kabel er uit halen en de pc compleet van stroom afhalen (stekker uit stopcontact). Als ik dan na 15 minuten alles weer aansluit werkt het weer. Dit gebeurt eens in de week en soms eens in de 2 weken. Nu maak ik gebruik van de eveneens onboard realtek gigabit lan en dat werkt tot op heden (5 dagen) probleemloos. Het nadeel hiervan is dat deze lan veel cpu gebruik vraagt. 60-70% tov 10-15 van de nvidia-lan. Is er wat aan de nvidia-lan probleem te doen? Hebben meer mensen hier last van?
Lan ziet op een Sitecom NexHub HD080, die weer aan een Zyxel 650R-31 modem/router zit. (Zyxel staat in router-mode) Ik zit er zelf aan te denken om een 3COM-905-TX nic in te douwen en al de onboard lan's te disablen.

Ps. Ik heb de ervaringen topics al na gelezen maar daar staat haast niets in over lan-problematiek.
Ik heb een Gigabyte K8NS Ultra en ik krijg de onboard NVidia NIC ook langs geen kanten aan de praat. Als ik daar een kabel in steek en de settings instel kan ik wel pingen maar verder werkt er niets. Daarom dat ik al sinds het begin de eveneens onboard gigabit Yukom gebruik. Die werkt wel zonder problemen....

• Coyote76
Ik heb er geen last meer van gehad sinds ongeveer eind maart. Ik heb wel andere drivers nu: eerst 6.53 en sinds kort 7.13.

Het zou kunnen dat het dus in de drivers zit het LAN-probleem. Of heeft iemand ook het probleem met 6.53 en/of 7.13?

ik ben benieuwd...

Verwijderd

Ben benieuwd hoe het er bij mij uit komt te zien. Heb net een K8N Neo2 Platinum weer terug van RMA, splintertjenieuw. Prima, dus ware het niet dat dit alweer de derde is. Eerste bord kapte er gewoon mee. Wilde gewoon niet meer aan. Verder werkte alles nog. Toen een nieuw bord van Yorcom gekregen. Werkte prima maar na een maand ongeveer weer hetzelfde. Ondertussen een Enermax voeding voor de zekerheid gekocht maar dat mocht dus niet baten. Verder was er niets te zien qua gespleten condensatoren of zo. Weer terug en nu dus net mijn derde binnen. Mag lijen dat deze gewoon blijft werken. Inmiddels ook maar een andere kast gekocht. Verder was ik er altijd tevreden over maar het heeft inmiddels weer een maand geduurd en dat is toch wel lang moet ik zeggen.

Verwijderd

Coyote76 schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:30:
Ik heb er geen last meer van gehad sinds ongeveer eind maart. Ik heb wel andere drivers nu: eerst 6.53 en sinds kort 7.13.

Het zou kunnen dat het dus in de drivers zit het LAN-probleem. Of heeft iemand ook het probleem met 6.53 en/of 7.13?

ik ben benieuwd...
Waar haal je die drivers vandaan?

• Coyote76
Ik heb ze van de NVIDIA site gehaald. "Officieel" is 6.53 voor nforce4 AMD en 7.13 voor nforce4 Intel.

Ze zijn op de site van NVIDIA te downloaden:
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

klik op "platform / nforce drivers" en dan heb je keus uit "unified driver" voor nforce2 en 3. Deze is nog steeds 5.10. voor 6.53 kies nforce4 AMD en voor 7.13 dus intel. Bij mij is 7.13 niet-WHQL, 6.53 is dat wel.
De drivers van nforce4 AMD kan je zo installeren als je al nforce-drivers hebt geinstalleerd. Bij een verse installatie moet je zelf nog wat aan 6.53 toevoegen: "er missen namelijk 2 belangrijke mappen/drivers voor de AGP (GART) en de memory controller (Memctl). Voor de nforce 3 kunnen ze wel gebruik worden omdat die net als de nforce 4 geen aparte aansturing voor de memory controller nodig heeft (zoals bekend is zit die op de cpu zelf). Wel heb je dan nog de AGP drivers nodig die uit de laatste beta (6.14) te halen zijn."

Dit was de beschrijving die iemand op tweakers gaf om de drivers dus geschikt te maken voor nforce 3. Bij guru3d kan je 6.14 downloaden en daarvan dus die mappen kopieren. Beide installer-bestanden kan je dus uitpakken naar bestanden en mappen!
en dan maar installeren :P werkt prima, geen waarschuwingen en alles WHQL.

Het is dus letterlijk beetje tweaken met drivers. NVIDIA maakt wel reclame dat het 1 driverpakket maakt voor alle platformen, maar dit is dus niet zo. Ik vind het ook irritant dat nforce3 en 4 van AMD nu al lijkt te zijn afgeschreven. De drivers zijn dus makkelijk universeel te maken.. en zijn bruikbaar voor alle platformen, dus ook de nieuwste drivers. Ik snap niet dat NVIDIA niet gewoon 1 driverpakket maakt met nieuwste versie, zoals dat met de grafische drivers wel zo gaat... beetje teleurstellend

Vandaar deze wat omslachtige methode, die verder gewoon prima werkt...

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[sorry voor kickje]
Bij mij viel onlangs de Nvidia Lan ook uit, niks gemerkt van usb poorten dus weet niet of ze uitgevallen zijn of niet, volgens mij niet. Nu kwam ik dit topic tegen, pc nachtje uitgezet met alle kabels los; volgende morgen aangezet; werkte weer prima! Tot ie eergisteren weer uitviel, denk doe weer dezelfde methode maar helaas deze keer minder succes. Nu zit ik dus ook met een kapotte Nvidia lan. Zelfs nog geprobeerd het bios up te graden, even 1.9b6 erop gehad, nog steeds geen succes. Inmiddels dus weer 1.8 van de MSI site erop zitten.
Is bovenstaand alleen reden om het mobo te ruilen/RMA te sturen (via pcmegastore)? Ik had ze al een mailtje gestuurd (voordat ie permanent uitviel) en kreeg als reactie terug dat ze dit niet 'genoeg vonden' en dat het 'toch wel met een bios update te verhelpen viel'. Naar mijn idee werkt het product niet naar behoren binnen de garantietermijn en heb ik toch gewoon recht op een vervangend product?

edit; wat mensen ook zeggen; gebruik de realtek lan dan; 2bad want gebruik allebei de lan poorten voor netwerkserver zijn :(

[ Voor 8% gewijzigd door r0el op 09-07-2005 22:34 ]

• Terryb47
Tja, ik ben zelf te lui om het om te ruilen omdat ik maar 1 LAN aansluiting nodig heb, maar als het stuk is dan is het stuk. Moeten ze denk ik gewoon nieuwe omruilen.

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Allereerst wil ik zeggen dat ik niet wist dat de Gigabit Lan verbinding een 60% CPU verbruik kost? Is dit normaal of alleen bij dit bord (die ik ook heb) aanwezig? Los daarvan heb ik met beide verbindingen weinig problemen. De TS zal het misschien geprobeerd hebben, maar probeer eens terug te gaan naar de drivers vanaf de meegeleverde cd. Mocht het ook niet werken dan zou ik gewoon retour winkel gaan. Ik heb ooit eens een Asus omgeruild waarvan de LAN niet werkte, geen probleem gewoon omgeruild :)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Ik weet niet of jullie er nog garantie op hebben, maar ik zou hem omruilen. Ik heb zelf nooit problemen gehad met dit bord, maar ik koop ook nooit meteen de eerste de beste dag dat een product gereleased is(bij wijze van spreken) , dus mijn advies zou zijn wacht altijd even af scheelt namelijk ook een beetje in de prijs. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 09-07-2005 22:53 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Coyote76
Erg vervelend als ik zo de klachten lees. Ik heb er zelf geen last meer van gehad (afkloppen). Persoonlijk denk ik dat de NVIDIA 6.53 drivers helpen. Maar misschien dat iemand heeft ervaren dat het niet zo is? De 5.10 drivers zijn nu wel erg bejaard aan het worden.

Er komen regelmatig nieuwe drivers voor de Gigabit-LAN. Ik weet niet of dat ook inhoudt dat het ook steeds betere drivers zijn, maar het is het proberen waard denk ik: http://www.realtek.com.tw...oads1-3.aspx?keyword=8169

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Coyote76 schreef op zondag 10 juli 2005 @ 12:05:
Erg vervelend als ik zo de klachten lees. Ik heb er zelf geen last meer van gehad (afkloppen). Persoonlijk denk ik dat de NVIDIA 6.53 drivers helpen. Maar misschien dat iemand heeft ervaren dat het niet zo is? De 5.10 drivers zijn nu wel erg bejaard aan het worden.

Er komen regelmatig nieuwe drivers voor de Gigabit-LAN. Ik weet niet of dat ook inhoudt dat het ook steeds betere drivers zijn, maar het is het proberen waard denk ik: http://www.realtek.com.tw...oads1-3.aspx?keyword=8169
Nvidia lan nieuwe drivers heb ik er nu opstaan; werkt voor geen meter ;)

Edit; nu wil ik m dus terug gaan sturen alleen vraag ik me af of ik dan een paar maanden later misschien weer met hetzelfde probleem zit? Ook ik heb t mobo vrij nieuw gekocht (net uit) maar hebben eventuele latere revisies geen problemen meer?

[ Voor 16% gewijzigd door r0el op 11-07-2005 12:26 ]

• Coyote76
Ik heb begrepen dat later geproduceerde moederborden de betere zijn. Ik las een keer een artikel weet niet meer precies of het nou de nforce 3 chipset was of mobo zelf. Het ging erom dat productie uit Korea beter was dan uit Taiwan en dat de latere uit Korea kwamen.

Maar goed, op zich niet zo raar dat latere moederborden minder "bugs" bevatten.

In het BIOS zitten er ook nog steeds trouwens, temperatuur-BUG in Bios 1.8 is niet weg.

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
nou sinds mijn laatste post (16 maart) geen problemen meer gehad.
Wel steeds nieuwe bios en drivers bij gehouden.

been there, done that, bought the T-shirt

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 22:07
Coyote76 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 15:11:

Maar goed, op zich niet zo raar dat latere moederborden minder "bugs" bevatten.

In het BIOS zitten er ook nog steeds trouwens, temperatuur-BUG in Bios 1.8 is niet weg.
Dit verbaast mij zéér! :?
Mijn temps, die ik uitlees met Speedfan, zien er veel "betrouwbaarder" uit dan voorheen, idle 30° ipv 36/38° voorheen.

Overigens heb ik inmiddels een ouder plankje, iig made in Taiwan vóór week 19; nooit geen problemen (ook wel weer ´s leuk om te melden), óók niet met de nVidia-interface (hoewel ik overwegende de realtek gebruik).
Ff stukkie blank hout zoeken........ 8)

Assumption is the mother of all fuck-ups

• Terryb47
Nou, ik zou die 30C maar met een korreltje zout nemen, hoeveel graden wordt je proc onder load?

1.8 geeft te weinig aan, terwijl ander bios weer te veel aangeeft. (ik krijg in ieder geval een andere temperatuur bij een ander bios...)

• Coyote76
Bij mij is de processor temperatuur lager dan de kast-temperatuur....

Ik vraag me wel es af, of er niet een soort van b-team aan de ontwikkeling van het BIOS zit voor dit moederbord en een beter team aan de NEO4, want daar hoor je toch veel minder problemen over.
Al is het wel zo dat de NEO4 minder populair is, dan NEO2 was en dus minder in aantal. Ook bedenk ik me dat de NEO2 het eerste socket 939 moederbord was van MSI, bepaalde fouten en onhandigheden zullen in NEO4 minder voorkomen denk ik.
Wat denken jullie daarvan?
Pagina: 1