[ervaringen] Niet orginele accu's

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.660 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 12:32
Ik gebruik in in mijn beide windows mobile telefoons kloon accu's met verhoogde kwalitiet en heb 4x een kloon accu voor de canon 40D.
Heb in het verleden ook kloon accu's in de 350D en 40D gebruikt en dat ging ook altijd perfect.
In mijn 580exII zitten overigens enneloop batterijen en ook geen canon AA accu's ;)

Tot nu toe bevallen ze prima, de accu cellen waaruit deze accu's zijn opgebouwd zouden zomaar uit dezelfde fabriek kunnen komen, dat canon daar dan zijn labeltje opplakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

leejoow schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 11:47:
Allereerst mijn welgemeende excuses voor deze kick, maar mijn vraag hoort echt in dit topic thuis ;)

Kan iemand mij vertellen of er niet-Nikon accu's verkrijgbaar zijn voor de D90 (EN-EL3E) met alle fancy mogelijkheden die de Nikon accu biedt èn kan opladen met de standaardlader?

Op verschillende webshops zie ik termen als 100%-compatible, maar het verleden heeft mij geleerd dat je dat niet altijd kan geloven ;)
Quote uit het D90 topic:
Wobcat schreef op donderdag 19 februari 2009 @ 12:42:
Als je nog een extra batterij erbij wil, kijk dan even naar deze ebay verkoper . Is een originele Nikon EN-EL3e voor ~€ 24, gratis verzonden. Heb er zelf daar eentje besteld, gecontroleerd mbv deze site en het is een originele.
Ik heb er ééntje besteld voor mijn D80, en die kan elke dag nu binnenkomen. Als ik hem heb, mag je hem best bij mij uitproberen of hij ook werkt op de D90 (aangezien er een rare waarschuwing staat op die site.)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wrcveen schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:21:
Wat is jullie ervaring met niet originele accu's voor in digitale camera's. Ik zoek een Canon NB-2LH accu en die kost zo'n 60 euro origneel. Naamloos zijn ze te koop voor nog geen 20 tienjes.

Canon waarschuwt op: http://www.canon.nl/Images/16_157639.pdf dat niet orginele accu's kunnen lekken en veiligheidsvoorzieningen missen.

Zijn die merklozen echt zo slecht?
Je moet persee origineel kopen, de merkpolitie ziet erop toe (forse boetes) en ook is er heftig explosiegevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik denk dat 4 jaar na dato iets quoten niet echt veel nut meer heeft :+

Overigens moet ik binnenkort ook weer eens 2 nieuwe BP511A's bestellen. De twee die ik nu heb doen plotseling heel raar :? Volledig opgeladen (welliswaar in de kou) trok ik er nog geen 10 foto's uit.

[ Voor 58% gewijzigd door sapphire op 05-03-2009 21:19 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
sapphire schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 21:18:
Ik denk dat 4 jaar na dato iets quoten niet echt veel nut meer heeft :+

Overigens moet ik binnenkort ook weer eens 2 nieuwe BP511A's bestellen. De twee die ik nu heb doen plotseling heel raar :? Volledig opgeladen (welliswaar in de kou) trok ik er nog geen 10 foto's uit.
Jeh, had ik ook met die imitatiedingen... in één klap geven ze de geest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodge_911
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

dodge_911

test wel 'ns wat

(overleden)
Voor m'n 350D en m'n 40D steeds eBay-accu's gekocht, nooit problemen mee gehad...
Het leuke eraan was dat de imitatie accu's bijna altijd hoger van capaciteit waren dan de originele. Maar nu ik aan de 1D ben, neig ik toch meer naar de originele accu's ervoor...
Helaas zijn deze dingen erg duur :|

:: Not an expert, but I play one on YouTube :: Dodgereviews @ Youtube ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 03-10 21:19

Deathchant

Don't intend. Do!

ik vind het ook een beetje dubieus allemaal....
Net zoals met dat HDMI -kabel verhaal. In de mediamarkt moeten ze het sowieso hebben van de accesoires. "ja meneer, als u zo'n dure tv heeft gekocht zou het toch jammer zijn als u slecht beeld had door iets simpels als een kabel"......

Ga je bij de TV's achteraan de mediamarkt kijken naar HD-beeld, zie je daar allemaal van die goedkope HDMI kabeltjes ingestoken 8)7 Ignornace is bliss....Nou gaat het zich hier niet perse om het merk maar toch.
Ik durf te wedden dat een canon accu gewoon uit een van dezelfde fabrieken komt met alleen een plastic canon omhulsel eromheen....

Maar zoals ook met camera's: het gaat zich net om dat ene geval waarbij een accu je camera kan verkloten en dan kun je fluiten naar de garantie wanneer je een non-originele accu hebt, want dat schreef canon immers niet voor. Omdat mijn apparatuur duur genoeg is, wil ik liever het risico niet lopen en zou toch een originele Bp-511 accu kopen voor mijn 40D. maar ja, is er een soort van myth-busted dat er meer non-originele accu's de geest geven t.o.v. een originele canon?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:36

ralpje

Deugpopje

dodge_911 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 00:13:
Voor m'n 350D en m'n 40D steeds eBay-accu's gekocht, nooit problemen mee gehad...
Maar nu ik aan de 1D ben, neig ik toch meer naar de originele accu's ervoor...
Helaas zijn deze dingen erg duur :|
Ergens wel logisch, in een xxxD of xxD stop je je accu waarschijnlijk in je grip. Gaat je accu lekken / ploft 'ie, is alleen je grip stuk. In je 1D is je cam je grip. Accu ploft, cam stuk. Stuk minder veilig dus.
Al is de kans wel héél klein

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:12

sapphire

Die-hard pruts0r

niet iedereenemt een xxD of een xxxD heeft een grip hoor. Ik gebruik ze ook pas sinds oktober in een grip.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De imitatie voor mijn accu D50 doet het nog steeds, zit ook meer in de tas voor als ik een keer vergeten ben op te laden. Ik heb voor een oude siemens mobiel een imitatie accu waarbij de telefoon uitgaat tijdens opladen, dat gebeurde nooit bij het origineel maar hij werkt wel, haalt nog steeds een paar dagen stand-by stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Deathchant schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 08:33:Ik durf te wedden dat een canon accu gewoon uit een van dezelfde fabrieken komt met alleen een plastic canon omhulsel eromheen....
Mijn namaak BP511's zijn anders veel lichter in gewicht dan m'n originele Canon accu's.
Ik denk niet dat het dezelfde kwaliteit is.
Verder heb ik zowel positieve als negatieve ervaringen met namaak BP511's (meer positeve trouwens :)).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op donderdag 05 maart 2009 @ 12:18:
[...]
Ik heb er ééntje besteld voor mijn D80, en die kan elke dag nu binnenkomen. Als ik hem heb, mag je hem best bij mij uitproberen of hij ook werkt op de D90 (aangezien er een rare waarschuwing staat op die site.)
Helaas heb ik een neppe ontvangen.

Afbeeldingslocatie: http://nikonusa.com/kdb/batteries/1-3.jpg
De linker heb ik gekregen, rechts is origineel.

Hij zit nu in de lader en we kijken het maar even aan. De multimeter gaf een goed voltage aan, dus dat zit iig goed. Straks even kijken wat hij doet voor de specifieke functies in de D80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Hooglander1 schreef op vrijdag 06 maart 2009 @ 17:08:
[...]

Helaas heb ik een neppe ontvangen.

[afbeelding]
De linker heb ik gekregen, rechts is origineel.

Hij zit nu in de lader en we kijken het maar even aan. De multimeter gaf een goed voltage aan, dus dat zit iig goed. Straks even kijken wat hij doet voor de specifieke functies in de D80.
Hij doet het prima, ook de click count werkt uitstekend.

De grote grap is dat ik een melding heb gemaakt bij Paypal, zo'n geschil kan je dan starten. En wat denk je?

Ik heb mijn geld terug :D

Dus voor noppes een reserve-accu. Nu komt dat mooi uit, want mijn originele accu heeft opeens de geest gegeven en die is dus een maandje weg naar de Mediamarkt.

Pagina: 1 2 Laatste