Fout I/O apparaat met Maxtor OneTouch 250GB

Pagina: 1
Acties:

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Zit met een probleem ivm mijn externe harde schijf.
Een aantal maanden geleden heb ik mij een Maxtor OneTouch aangeschaft van 250GB (USB 2.0-versie),
heb hem de eerste dag nog geformateerd en voor NTFS gekozen.

Alles goed tot een tijdje geleden : bij sommige bestanden (films of muziek) heb ik problemen en krijg ik "Fout in I/O apparaat" als error wanneer ik het wil openen of kopiëren/verplaatsen...

gevolg= ik kan niets meer met deze bestanden doen, zelfs niet verwijderen...

Hoe los ik dit op + wat is er mis?

Ik heb al wat gezocht maar geen oplossing gevonden. Misschien kunnen jullie mij helpen?

alvast bedankt.

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

Zeggen 'ik heb al wat gezocht' is 'in' de laatste tijd bij mensen die verder niks ondernemen (ik vraag me dan ook sterk af óf je überhaupt hebt gezocht). Er is ook nog zoiets als de FAQ bijvoorbeeld, daar al aan gedacht?

• waxman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

waxman

Dell i9100

Topicstarter
jep maar daar vind ik niets terug over "fout in I/O apparaat"
ik heb "überhaupt" zeker gezocht, maar de enige "zinnige oplossing" die ik tot nu toe gevonden heb is formateren en dat wil ik liever niet.

Ik had graag geweten hoe die "fout in I/O apparaat" ontstaat en of je de beschadigde bestanden terug kunt krijgen in originele staat.

Tips als andere usb-poort gebruiken of maxtor-software herinstalleren hebben niet geholpen.

Dell Inspiron 9100 | P4 3,2Ghz HT 800Mhz FSB | 15,4" WSXGA+ | 1024MB 400Mhz RAM | 128MB Ati Mob Radeon 9700 | 60GB 7200RPM | 8x DVD-RW dL | WiFi 1350 b/g | WinXP Pro NL

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn USB/firewire versie. Gelukkig had ik meerdere pc/laptops waarbij er op 1 windows2000 stond. Deze kon de map zien en redelijk herstellen, helaas niet alles. Onder win98 en XP kreeg ik die hele map niet eens te zien.

Waardoor dit probleem is ontstaan was/is mij ook geheel onduidelijk. Sindsdien nooit meer problemen gehad btw.