Ik heb een TAGAN TG480 voeding. En daar zit een GND cable bij. Maar ik ben niet zeker waar deze aan te sluiten. Na lang zoeken las ik dat ge die moet steken tussen u mobo en schroef? Klopt dit? Zo ja, voor of achter het moederbord.
Verwijderd
Je bedoelt PE (Protective Earth) ipv GE.Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:04:
--knip--
Na lang zoeken las ik dat ge die moet steken tussen u mobo en schroef?
Klopt dit? Zo ja, voor of achter het moederbord.
Imho (als electronicus) behoort deze draad/draden gemonteerd te worden aan alle metalen onderdelen van de behuizing. De "min" van je plank zit vast aan de behuizing m.a.w. of je het PE touwtje vast maakt aan een van de plank schroeven of aan de behuizing is aan jouw keuze.
Zelf zou ik em vast schroeven aan de behuizing.
Verwijderd
gewoon ergens aan een metalen deel van je case schroeven.
Die is verbonden met de GND van de meeste nderdelen in je case.
in de manual staat het volgende: "connect the RTN grounding cable connector to one of the fixing screw-holes of your mainbord (the RTN/GND connections)."Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:41:
gewoon ergens aan een metalen deel van je case schroeven.
Maar omdat het mobo zo'n stroomgevoelig ding is ben ik er toch niet zo zeker van, vooral omdat ik niet weet, 'voor of achter' het moederbord.
mijn silent maxxx hardeschijf koeler en silencer heeft ook zo'n kabel en die handleiding stond dat ik die kabel gewoon aan een bay moet schroeven
Ik heb dezelfde voeding, en je moet hem gewoon ergens in de kast vastschroeven. Het maakt niet uit waar, omdat alle metalen delen toch met elkaar verbonden zijn. Tussen mobo en schroef kan, ze zeggen dat waarschijnlijk zodat je er geen extra schroefjes hoeft in te draaien. Voor of achter je moederbord maakt niks uit, ik zou voor het minst zichbare gaan
(niet vergeten om dat stukje plastic bescherming eraf te halen he
)
(niet vergeten om dat stukje plastic bescherming eraf te halen he
Casemod: Cubeleon
Ik heb het kabeltje van mijn Tagan 380watt gewoon onder een van m'n moboschroefjes geplakt. Werkt prima
Hier stond een dode link.
Kabeltje hoef je niet aan te sluiten...
Er zitten al 7 ground kabels in je ATX plug...
Nog 2 in je p4 plug, en in je voeding hangt het ook aan de beheuzing.
De bedoeling is dat je het aan je mobo vastmaakt, maar echt nodig is het niet
Let op: als je 'm niet ansluit "ergens" zorg er dan voor dat het niks kan raken, anders heb je red. grote kans op doorfikken
Let op: als je 'm niet ansluit "ergens" zorg er dan voor dat het niks kan raken, anders heb je red. grote kans op doorfikken
D'r zit technisch gezien nogal een verschil tussen ground en de nul volt lijn hoor..SA007 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:54:
Kabeltje hoef je niet aan te sluiten...
PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic
Klopt, maar bij veel voedingen zitten ze gewoon aan elkaar gekoppeld....NBK schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 14:59:
[...]
D'r zit technisch gezien nogal een verschil tussen ground en de nul volt lijn hoor..
En dan nog, ground is de buitenkant van je voeding, die zit in je kast geschroefd, en die zit ook weer aan de moboplate geschroefd en daar zit je mobo weer aan, dus geground is ie...
ik had die kabel op me tagan gewoon aan me kast, met of zonder, werkte gewoon perfect.
Heb helemaal geen aarde hiero..sapphire schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 16:51:
ik had die kabel op me tagan gewoon aan me kast, met of zonder, werkte gewoon perfect.
Moet eerdaags aan mn neef of oom vragen of ie ff wilt kijken of ie dat ken maken, mijn HDD cooler van zalman (dat lompe ding met heatpipes) had ook zulke kabels om de rubberen schroeven tog te laten geleiden (draadbrug zeg maar)
hoeft niet, t is gewoon de aarde: GND > GrouND
maar beter is van wel als je aarde hebt, die kabel zelf boeit niet maar de aarde kabel in je stopcontact wel.
btw, die verf van voedingen lijkt mij niet egt lekker gelijdend dus zou maar wel doen, zit er misschien nog 20 ohm tussen
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
vanuit een achtergrond van geluids systemen (waar je aarde en 0volt gecontroleerd wilt hebben) wil je een aarding plakken waar je het minste kans hebt op het creeren of meeste kans op opheffen van aardlussen.
op een PC?
de aarde van je netstroom
inderdaad de aarde van je MB - en wel aan de kant van je aansluitingen achter
- elke plek waardoor je geluidspiep en statisiteit verminderd?
- eerlijk gezegd is een PC een hopeloos ontwerp hiervoor / vandaar ook het eindeloos gepruts met PC based geluidssystemen
op een PC?
de aarde van je netstroom
inderdaad de aarde van je MB - en wel aan de kant van je aansluitingen achter
- elke plek waardoor je geluidspiep en statisiteit verminderd?
- eerlijk gezegd is een PC een hopeloos ontwerp hiervoor / vandaar ook het eindeloos gepruts met PC based geluidssystemen
Verwijderd
Ik heb dezelfde voeding, had dezelfde vraag maar;
- Ik had em aangesloten op mijn mobo (Maakte geen verschil)
- Ik doe er nu niets mee, computer loopt gewoon perfect.
ik zie de functie er ook niet van in van dat ding..?
- Ik had em aangesloten op mijn mobo (Maakte geen verschil)
- Ik doe er nu niets mee, computer loopt gewoon perfect.
ik zie de functie er ook niet van in van dat ding..?
echt nodig is het ook niet ...
Direct aan je net entree zit een aarde draad die met het metale kastje van je voeding verboden is, en zo dus ook met de rest van je behuizing.
Direct aan je net entree zit een aarde draad die met het metale kastje van je voeding verboden is, en zo dus ook met de rest van je behuizing.
Dat klopt. Maar als een voeding in een bepaalde kleur gespoten is, dan is het niet zeker dat de behuizing van de voeding goed contact maakt met de pc-behuizing i.v.m. de verf. Dat gebeurd dan met zo'n kabeltje.Sine schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 23:14:
echt nodig is het ook niet ...
Meestal is het niet nodig omdat via schroeven de behuizingen toch wel electrisch verbonden worden, maar het is om de verbinding 100% te maken. Daarbij voorkomt de fabrikant zo juridische aansprakelijkheid mocht het een keer fout zou gaan door slechte / geen aarding. Dan had je het kabeltje maar moeten verbinden.
offtopic:
En dit type ik dan met mn half zatte kop. Zat ik niet stiekem in het 'Grote Dronken Topic Deel xx'
En dit type ik dan met mn half zatte kop. Zat ik niet stiekem in het 'Grote Dronken Topic Deel xx'
Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)
Pagina: 1