Toon posts:

Intake Grafisch Lyceum > Logo design

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:35:
[...]

Ja ik weet het. Ik had al reactie geplaatst voordat ik verder las 8)7

Maargoed. Als je toch eens eeen keer met Adobe illustrator wilt spelen kun je natuurlijk ook een tryout downloaden van adobe.com.

Verder ziet het logo er nu wel strak uit. Nu nog de filosofie erbij. :)
ik heb illustrator al gekocht *kuchkuchkuch stik..* *mocht hem zelfs van adobe's private FTP afhalen :P * maar de setup is kapot(geen win32 toepassing ofzo) echt raar :(

wil er natuurlijk graag mee werken want ik moet ook een lijst invullen van alle software waar ik ooit mee heb gewerkt of mee werk.. en hierbij geldt dan: meer is beter 8)

ben even aan het paaseieren met de slogan }:O

"creativity makes possibilities" ?? mja ben het nog even aan het bekijken :D

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 18:03 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:38:
[...]
ik heb illustrator al gekocht *kuchkuchkuch stik..* *mocht hem zelfs van adobe's private FTP afhalen :P * maar de setup is kapot(geen win32 toepassing ofzo) echt raar :(
Als je er zo mee te koop loopt dat je je zooi ergens illegaal vandaan haalt moet je niet van ons verwachten dat we je er mee helpen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:52:
[...]

Als je er zo mee te koop loopt dat je je zooi ergens illegaal vandaan haalt moet je niet van ons verwachten dat we je er mee helpen.
maja, ik geef het wel toe, er zijn genoeg mensen die illegale software hebben en dan als ze een fout met het programma hebben ook nog beweren dat het legale software is (ervaring van TZ)

er zullen ook ongetwijfeld GOT gebruikers zijn die gewoon de software legaal hebben, maar als je een student bent zul je echt niet zo snel even € 1000-2000 voor een PS/3DSMAX licensie neerleggen

edit:
zo heb het even voor je doorgestreept

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 18:04 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:02:
er zullen ook ongetwijfeld GOT gebruikers zijn die gewoon de software legaal hebben, maar als je een student bent zul je echt niet zo snel even € 1000-2000 voor een PS/3DSMAX licensie neerleggen.
Nee, maar die hebben dan ook een studenten licensie.
En wordt het volle bedrag betaald nadat de studie is afgerond 8)

Waarschijnlijk krijg jij ook zoiets als jij die opleiding start ;)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:06:
[...]

Nee, maar die hebben dan ook een studenten licensie.
En wordt het volle bedrag betaald nadat de studie is afgerond 8)

Waarschijnlijk krijg jij ook zoiets als jij die opleiding start ;)
ja dan vind ik het goed, ik heb er eigenlijk ook geen probleem mee om software legaal te kopen, maar als je op je 12e es begint te prutsen met photoshop denk ik niet dat je dan meteen een licensie zult kopen..

..trouwens ik ben 15 nu..wordt vanaf mn 15e ook al vergoed ? (de software)

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

nee daarom zijn er studentlicencies, als het goed is krijgt surfspot binnenkort ook het adobe-pakket.

Overigens ben ik groot voorstander van meer gratis software in het onderwijs, gesponsord door de overheid -- het is alleen maar een meerwaarde voor de economie. [/spuit 11]

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Kite op 28-03-2005 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mr_Kite schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:08:
nee daarom zijn er studentlicencies, als het goed is krijgt surfspot binnenkort ook het adobe-pakket.

Overigens ben ik groot voorstander van meer gratis software in het onderwijs, gesponsord door de overheid -- het is alleen maar een meerwaarde voor de economie. [/spuit 11]
en software over het algemeen mag ook wel goedkoper worden, maar daar is dit topic denk ik niet echt voor bedoeld..dus on-topic maar weer? ;)

trouwens de tekst is veranderd, er staat nu:

"creativity leads to opportunities" :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 18:17 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:15:
[...]

en software over het algemeen mag ook wel goedkoper worden, maar daar is dit topic denk ik niet echt voor bedoeld..dus on-topic maar weer? ;)

dat zegt nog geen drol, "creativiteit leidt tot kansen"... Als je een slagzin hebt hoort die bij de filosofie van je bedrijf, niet bij iets algemeens

|>

• Mac_Cain13
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-04 15:31
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:15:
[...]

Ik moet eerst even kwijt dat je logo steeds beter wordt! Een slogan erbij is ook grappig, alleen is hij inderdaad nog een beetje nietszeggend. Al betwijfel ik of dat nou het belangrijkste is voor zo'n toelatings logo.

Ik had nog wel een paar dingetjes die me opvielen. Voor mijn gevoel mist er namelijk een underscore voor 'leads'? Het lijkt mij namelijk dat die underscore aangeeft dat de zin doorloopt of weer 'opgepikt' word dus gevoelsmatig zou er dan nog eentje bij moeten. Het kan natuurlijk zijn dat dat er niet uitziet, het is maar een hersenspinsel van mij. ;)

Daarnaast is een deel van het beeldmerk oranje en de achtergrond ook, dat maakt wel dat het logo een beetje wegzakt moet ik zeggen. Het lijkt mij dat het logo beter uit komt bij wat meer contrast. Al moet ik er wel even bijzeggen dat ik een totale leek ben en dit dus ook maar gewoon de mening is van de willekeurige voorbijganger

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Simon schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:49:
[...]

dat zegt nog geen drol, "creativiteit leidt tot kansen"... Als je een slagzin hebt hoort die bij de filosofie van je bedrijf, niet bij iets algemeens
nee idd. Ik zou zeggen "Our creativity, your future!"
Dat zegt al een heel stuk meer.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Volgens mij heeft een goed logo geen achtergrondkleur, gebruik in je ontwerp dus wit als achtergrond. Verder is het belangrijk dat kopieren (grijstinten) en faxen (zwart-wit) het logo herkenbaar blijft. Gebruik dus het liefst goede contrasten.

En simpelheid is het toverwoord, denk maar een aan logo's die een heel sterke uitstraling hebben, zoals: AH, NS, Fortis. Als je die in één tint roze print weet je nog wat er bedoeld wordt.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

Verder kan een goed logo ook alleen maar tekst zijn die opgemaakt is.

Om een voorbeeld te noemen: Afbeeldingslocatie: http://www.marathonbrabant.nl/img/meeus.gif

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Zerora schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:27:

Om een voorbeeld te noemen: [afbeelding]
Dat heet een naambeeld.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

OzBoz schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:54:
[...]

Dat heet een naambeeld.
Ik ken de benoeming naambeeld niet echt.
Eigenlijk heet dat een woordmerk.
En een "figuur" het een beeldmerk.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

OzBoz schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:54:
[...]

Dat heet een naambeeld.
Kan ook. :?

Verwijderd

Topicstarter
nu vraag ik me iets af:
als ik de achtergrond wit maak, dan zie je het woord "design" dus helemaal niet meer!
als ik daar een stroke (omlijning) omheen maak ziet dat natuurlijk weer niet uit omdat je dan enkel 1 woord hebt die een (zwart)lijntje eromheen heeft.. dus ik ga even de dingen aanpassen zodat je het logo en tekst gewoon op elke manier kan veranderen en toepassen..

bedankt dat jullie dit even hebben gezegd, anders was ik er niet zo snel op gekomen _/-\o_

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Vaak zie je dat een logo zowel voor op een witte/lichte als een zwarte/donkere achtergrond wordt ontworpen, heb ik ook gedaan toen ik het logo voor mijn bedrijf ging ontwerpen. Wellicht dat je dit ook kan doen :)

Verder raad ik aan om het logo in illustrator te maken, zodat het ook voor groot-formaat drukwerk te gebruiken is e.d.. De meeste filters (mocht je die gebruiken) zijn ook via Illustrator toe te passen :)

Succes verder!

Nu ook met Flickr account

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:04:
[...]

wauw dies mooi hoor _/-\o_
maar bij overloop van de M (paars naar geel) vind ik nog een beetje raar misschien kun je het gewoon strak schuin laten overlopen (mijn mening dan) :)
juist niet, want dat is het hele effect wat er in zit! door dit effect kan de oplettende kijker er de letters VMBO in terug lezen!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Noedels schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 15:55:
[...]

juist niet, want dat is het hele effect wat er in zit! door dit effect kan de oplettende kijker er de letters VMBO in terug lezen!
De "verdeelde" M is zo gedaan, om de scheiding tussen de woorden competentiegericht en vmbo weer te geven, wat samen Combo is. De M is de samenhangende letter.

Deze heb ik vandaag gemaakt als logo voor een project op de school van een kennis:
(Sentheo is een apparaat dat thee zet - jah net als de Senseo....tis niet mijn woordkeuze :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/sentheo2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Mooody op 29-03-2005 17:52 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
RM-rf schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:23:
[...]
als pure vorm is het weinigzeggend, vooral dat 'knoopje' onderop ziet er rommelig uit en vorkomt dat je logo ooit een 1-kleur variant kan hebben..
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~idomburg/bullshit.gif

En zo staat er behalve veel goede tips nog wel meer onzin in dit topic.

Nu eerst eten

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Oeh ja, een heel duidelijk logo zo ja :/ Het is nu een grote vlek, en het knoopje ziet er nog steeds rommelig uit, maar het belangrijkste: het hoofdkenmerk van het logo (3d) is er nu uit. Dus voordat je nog eens een goede tip probeert af te doen als onzin, denk dan eens na of je niet afdoet aan die goede tip :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:55

Puck

EINDBAAS.org

Als we dat toch met logo's gaan gooien

Stond een tijdje geleden al in 2d topic maar aangezien we hier wat meer ingaan op logo's zelf ben ik erg benieuwd naar commentaar.

/edit @ Pelle
geen topic kaping svp ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Pelle op 30-03-2005 08:57 ]

Arrived anxious, left bored

• sdomburg
Prammenhanger schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:28:
Oeh ja, een heel duidelijk logo zo ja :/ Het is nu een grote vlek, en het knoopje ziet er nog steeds rommelig uit, maar het belangrijkste: het hoofdkenmerk van het logo (3d) is er nu uit. Dus voordat je nog eens een goede tip probeert af te doen als onzin, denk dan eens na of je niet afdoet aan die goede tip :)
Welke goede tip? Ik lees nergens een tip in het stuk dat ik aanhaal. Ik haal enkel die opmerking onderuit, omdat 'ie nergens op slaat. Dat plaatje was om dat te illustreren, niet om het logo zelf te verbeteren, dat laat ik aan de TS over.

Verder ben ik niet met je eens dat in een logo als dit het "3d-kenmerk" het hoofdkenmerk is, zoals jij het bewoordt. Het gaat om subtiele licht/donkereffecten die de 3d-look geven, dat subtiel impliceert al dat dat niet de kenmerkende factor van dit logo is.

Gezien beelden meer zeggen dan woorden, nemen we even het oude en nieuwe logo van Douwe Egberts:
Afbeeldingslocatie: http://www.bkliberec.cz/trophy/images/Logo/douwe_egberts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.varsity.nl/upload/dezegel.jpg

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Misschien enigzins off-topic in deze discussie, maar ik wilde toch nog even reageren:
matiasjansen schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:27:
Defineer jij "Webdesign" eerst maar eens en verzin dan een goed en sterk argument om bovenstaande te onderbouwen. ;) Ik neem aan dat je puur uit functioneel gebruikersgemak kijkt naar die pagina's? Het zal denk ik ook wel lastig te geloven zijn (voor je) dat het merendeel van die websites winnaars zijn van innovativiteits en ontwerptechnische onderscheidingen. Succes met je tunnelview :Y)
Ik bekijk 'm helemaal niet puur functioneel. Een goede website is esthetisch verantwoord, origineel én bruikbaar. Functionaliteit is dus een belangrijk aspect van ontwerpen voor het web, omdat mensen uit eigen initiatief naar een website toekomen, in plaats van er mee geconfronteerd te worden zoals met een advertentie in een krant of een commercial op televisie.

De ontwerpen van die 'bekroonde' sites doen het web af als een soort kruising tussen krant en televisie; een advertentie die toevallig kan bewegen en geluid kan maken. Dat is mijns inziens helemaal verkeerd. Het heeft ook absoluut niets met innovatie of techniek te maken; het is oude dogma's toegepast op een nieuw medium. Sterker nog: hoewel het ontwerp volgens oude criteria goed is, staat het loodrecht op innovatie (voor wie het vergeten is; dat betekent: vernieuwing!).

Ik denk dat als je een ervaren, onbekroonde webdesigner neemt (denk bijvoorbeeld aan crisp op dit forum, maar er zijn tientallen of honderden anderen) die zo een betere website kan maken. Eentje met een interessant ontwerp, die tegelijkertijd geschikt is voor het internet. (En die ik kan zien op mijn systeem, wat met 99% van die websites niet kan, omdat ik geen Flash en Internet Explorer gebruik.)

Je kunt mij wel van 'tunnelview' beschuldigen maar mensen die die websites bekronen hebben naar mijn idee gewoon geen flauw idee wat de grondslagen en verdiensten van het world wide web zijn. Ik zal je een tip geven: Macromedia heeft daar niet heel veel aan bijgedragen.

[ Voor 6% gewijzigd door Soultaker op 30-03-2005 02:10 ]

• sdomburg
Websites zijn niet goed of slecht, websites passen goed of slecht bij de beoogde doelgroep. Website awards zijn dus imho ook onzin, tenzij je een award toespitst op een doelgroep, beste festivalwebsite oid :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mooooody schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:49:
[...]

De "verdeelde" M is zo gedaan, om de scheiding tussen de woorden competentiegericht en vmbo weer te geven, wat samen Combo is. De M is de samenhangende letter.

Deze heb ik vandaag gemaakt als logo voor een project op de school van een kennis:
(Sentheo is een apparaat dat thee zet - jah net als de Senseo....tis niet mijn woordkeuze :P)

[afbeelding]
dat soort grappen van look-alike namen voor look-alike producten kan je best wel de kop kosten.. het product én merk 'Senseo' is zeer sterk beschermd en ik zou m'n vingers er niet zo aan branden :)

• Mooody

Mooody

elmoody

HunterPro schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 04:27:
[...]

dat soort grappen van look-alike namen voor look-alike producten kan je best wel de kop kosten.. het product én merk 'Senseo' is zeer sterk beschermd en ik zou m'n vingers er niet zo aan branden :)
Het is voor een schoolprojectje, dus dat maakt Philips niets uit :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Noedels
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Mooooody schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 17:49:
[...]

[afbeelding]
ow.... en het is dus toeval dat je dus ook door die scheiding nog eens een keer de letters vmbo vormt?

• Mooody

Mooody

elmoody

Dat zag ik inderdaad ook pas aan het einde van het proces :)
Je kan zoiets denk ik niet zelf verzinnen, want het is wel erg ver gezocht en valt bij 90% van de mensen niet eens op....

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
Zerora schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:27:

Om een voorbeeld te noemen: [afbeelding]
Grappig er zit een vestiging van dat bedrijf onder ons... :o Het is wel een sterk logo. Ik herken het meteen. En dat is toch wel het eerste doel van een logo. Presentatie en herkenning. Dus wat dat betreft is het zeker een goed logo. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:57:
[...]

ook eindhoven? :) zie ik je misschien dan nog op de intake 14 april ;)
Ja .. in groep 18 :P tussen 9 en 12 ofiets.. :)

- Moet alleen nog us x beginne O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 07:25 ]

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:44:
ja maar ik maak toch alles op mijn eigen manier?

Het concept blijft hetzelfde, ik vraag jullie alleen wat jullie ervan vinden toch?
het is niet dat jullie mn hele concept gaan aanpassen, alleen evt. het kleurgebruik enzo :'(
Maar wat is dat concept dan? Een goed logo brengt over wat het bedrijf wil uitstralen, dus daarmee moet je beginnen. Wat wil je zeggen over dat bedrijf? Zonder dat we dat weten kunnen we toch niks zinnigs zeggen?

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 21:25

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Verwijderd schreef op maandag 04 april 2005 @ 07:24:
[...]

Ja .. in groep 18 :P tussen 9 en 12 ofiets.. :)

- Moet alleen nog us x beginne O-)
Kheb ook op 't GLE gezeten, maar dan IT Mediaproductie niveau 4 :) Opleiding was wel een zooitje, maar was dan ook van de 2e lichting dus ze waren heel erg aan het zoeken naar de beste lesstof en dergelijken. Vorig jaar gelukkig afgestudeerd daaro ;)

Success allemaal! :P

Nu ook met Flickr account

Verwijderd

ik vind je beeldmerk nog wat nietszeggend en niet bijzonder van vorm, ik zou er nog even mee spelen. Probeer er aan te denken dat je logo vaak op een witte/duotone achtergrond komt en dat geen enkel bedrijf oranje briefpapier heeft.

• Zerora

Zerora

Ik Henk 'm!

HawVer schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 11:03:
[...]

Grappig er zit een vestiging van dat bedrijf onder ons... :o Het is wel een sterk logo. Ik herken het meteen. En dat is toch wel het eerste doel van een logo. Presentatie en herkenning. Dus wat dat betreft is het zeker een goed logo. :)
Ik heb er ooit een half jaar stage gelopen :+
Dus vandaar ik het kende eigenlijk.

Verwijderd

Ik heb ook intake gedaan , met suc6 :D

Aangenomen!!!
Yeah !

Daar moest je een intake gesprek , en een aantal opdrachten ( voorkant boek tekenen , logo voor boekhandel enso )
2 jongens uit me klas ook aanmeegedaan en niet aangenomen :9

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
én gothax, aangenomen?

|>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:25:
[...]

omg, Ik heb dus als eerste keuze Grafisch vormgeven en als 2e multimedia.
en ik moet dus knippen en plakken enzo :'(
En ik kan dus helemaal niet (mooi) tekenen :o
Ghehe, Ik ben dus ook aangenomen voor het Grafisch Vormgeven Thuis moest je een non figurative staande vorm schetsen. Op school was de opdracht om daarbij een mooie achtergrond te maken. Die van mij was dus echt totaal mislukt (had totaal geen inspiratie om wat er bij te verzinnen.) en ik overdrijf niet :). Alleen het gesprekje ging wel heel goed.
Ik was btw die ene jonge met een groot blauw artistbox. 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 15:23:
[...]

Ghehe, Ik ben dus ook aangenomen voor het Grafisch Vormgeven Thuis moest je een non figurative staande vorm schetsen. Op school was de opdracht om daarbij een mooie achtergrond te maken. Die van mij was dus echt totaal mislukt (had totaal geen inspiratie om wat er bij te verzinnen.) en ik overdrijf niet :). Alleen het gesprekje ging wel heel goed.
Ik was btw die ene jonge met een groot blauw artistbox. 8)
Ik keek zo rond , en meestal die gothics en junks kenne kei mooi tekenen.. dus ik begon al te twijfelen :D want ik ben ook niet zoon held in handtekenen , maar gesprek was ook goed.
En gewoon duidelijk uitgelegd waarom ik alles zo gedaan had :)
Pagina: 1 2 Laatste