Toon posts:

Intake Grafisch Lyceum > Logo design

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik moet voor mijn intake bij het Grafisch Lyceum een aantal opdrachten vervullen.
Een daarvan is het designen van een logo voor je multimediabedrijf, ik maak dan een grote banner met oa. een logo erin.

Maar ik moet natuurlijk zeker weten dat het logo ok is voordat ik met de rest verder ga.

Hier is het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.gofreestyle.net/meninglogo.jpg

Commentaar extra welkom ditmaal! _/-\o_

Dank u

Ps. let niet op de zwarte text met 'gx' erop, dit is enkel zodat ik kan laten zien dat het werk van mij is O+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 20:09 ]

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hoe heet je multimediabedrijf?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

vertel er eens wat meer over; een logo moet een filosofie hebben, waarom is juist dit logo van toepassing op het *multi*media bedrijf?

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

ziet er leuk uit.. alleen een beetje druk.
Ik zou er meer een swish in maken.. voor net wat meer dynamiek. Snap je?

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 09:55

neh

Leuk plaatje, maar te ingewikkeld/druk voor een logo denk ik

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

henkleerssen schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:16:
ziet er leuk uit.. alleen een beetje druk.
Ik zou er meer een swish in maken.. voor net wat meer dynamiek. Snap je?
Alleen als jij briefpapier kan afdrukken waar swf's op kunnen worden afgespeelt :)

maw; een goed logo beweegt niet. Evenwel kan er nog wel iets aan de strakheid van het logo worden gedaan; ik zie nu pixels en dat lijkt me niet de bedoeling :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:22
Spider.007 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:18:
[...]

Alleen als jij briefpapier kan afdrukken waar swf's op kunnen worden afgespeelt :)

maw; een goed logo beweegt niet. Evenwel kan er nog wel iets aan de strakheid van het logo worden gedaan; ik zie nu pixels en dat lijkt me niet de bedoeling :)
Volgens mij begreep je 'm niet :P Hij bedoelt meer als een vorm, moeilijk uiit te leggen, maar niet dat swf gedoe :P

|>

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Spider.007 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:18:
[...]

ja ja.. maar je kunt er net wat meer bocht in maken. Lijkt me net wat sexier of dynamischer (swf geloof ik wel.. :) ). Allemaal dingen waar je op moet letten. Als je een goed logo wilt maken. Helemaal als je bij het grafisch lyceum wilt beginnen.
Inderdaad de pixels zijn nu te zien.
Ooh ja de schaduw werking zou je kunnen accentueren.. door een lens flare effect te doen (beetje doorzichtig)..

[ Voor 9% gewijzigd door henkleerssen op 25-03-2005 20:26 ]

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik vind sowiso dat een logo een vector image moet zijn, met pixels kan je niks als je het overal op wilt hebben in verschillende groottes.
Een goed logo valt imho op door de simpelheid die het belangrijkste kan uitdrukken van het bedrijf. Niet doordat het er flitsend en mooi gekleurd uitziet. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

dreeke schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:27:
Ik vind sowiso dat een logo een vector image moet zijn, met pixels kan je niks als je het overal op wilt hebben in verschillende groottes.
Een goed logo valt imho op door de simpelheid die het belangrijkste kan uitdrukken van het bedrijf. Niet doordat het er flitsend en mooi gekleurd uitziet. :)
vector moet het altijd zijn.. altijd beter. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mooi gekleurd mag zijn (met of zonder schaduw werking). Schaduw werking zou ik doorgaans ook niet te veel doen. is wat goedkoop vaak. Maar net wat de klant wilt .. he..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen multimediabedrijf,
het is de bedoeling dat je een logo voor je eigen multimediabedrijf ontwerpt ;)

Dus wat strakker.. ok..

het bedrijf heet dus 'gx' en de vorm toelichten:
Er zijn geen vaste figuurtjes aan elkaar gekoppeld, dit betekent dus dat er geen vicieuze cirkel binnen het bedrijf aanwezig is en dat het bedrijf altijd vernieuwend wil zijn, en geen dingen wilt doen wat al gedaan zijn..

let wel: dit is enkel een opdracht voor de inschrijving van mn vervolgopleiding.. is geen 'echt' bedrijf :D

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is moet je toch die pixels strakker kunnen maken zodat je het niet meer ziet? :'(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:31:
ik heb geen multimediabedrijf,
het is de bedoeling dat je een logo voor je eigen multimediabedrijf ontwerpt ;)

Dus wat strakker.. ok..

het bedrijf heet dus 'gx' en de vorm toelichten:
Er zijn geen vaste figuurtjes aan elkaar gekoppeld, dit betekent dus dat er geen vicieuze cirkel binnen het bedrijf aanwezig is en dat het bedrijf altijd vernieuwend wil zijn, en geen dingen wilt doen wat al gedaan zijn..

let wel: dit is enkel een opdracht voor de inschrijving van mn vervolgopleiding.. is geen 'echt' bedrijf :D
Ik zou, als ik jou was, de letters GX in je design "verstoppen" ... ergens... ;-)

There is no place like ::1

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-04 10:24

sjaakaq

It might get loud

Waarom zitten die twee onderste friemels dan vast aan de hoofdfriemel? Omdat het bedrijf krampachtig vasthoudt aan regeltjes ofzo :P ?

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

Precies, een goede logo is er eentje die bij blijft, wat meestal een simpele logo is. Probeer ook zo weinig mogelijk verschillende kleuren te gebruiken en houdt de complementaire kleuren in de gaten.

Het moet ook makkelijk gebruikt kunnen worden voor brieven, etc. en moet het bedrijf identificeren (als ik je huidige logo ergens zou zien zou ik niet het flauwste idee hebben waar het over gaat, wat het logo dus tamelijk waardeloos maakt).

Veel succes !!!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:33:
Als het goed is moet je toch die pixels strakker kunnen maken zodat je het niet meer ziet? :'(
waarin werk je? illustrator of photoshop?

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:35:
[...]

waarin werk je? illustrator of photoshop?
fotosoep :)

Verwijderd

Probeer je logo te reduceren tot een echt logo en ga met illustrator ofzo aan de slag. Het ziet er nog niet als een logo uit. Reductie dus :P

Verwijderd

Topicstarter
ik zet zometeen even het logo om in vector (ja niet geheel vector) maar gewoon met primaire kleurtjes en geen effecten erdoor gooien..

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja.. vectoriseren zou ik zeggen naar illustrator (of coreldraw.. wat jij wilt).. anders zul je wel dadelijk de pixels blijvne zien (of hij wordt wazig.. ) dussum..

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Misschien zeik ik hoor, maar is de bedoeling van zo'n intake-opdracht niet juist dat jij laat zien, wat jij in huis hebt? Of ga je er netjes bij vermelden dat je je ontwerp hebt gebaseerd op reacties die je in dit topic krijgt?

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Ik vind het een beetje agressief over komen, meer zo'n vlees etende plant die iets verslint.
En die andere halfve circeltjes lijken elkaar aan te vallen of aan elkaar vast te bijten.

Ik zal idd. meer voor iets dynamische gaan met idd. de bedrijfs initialen erin verwerkt.
En dan met niet al te veel kleuren.

Maar ik weet niks van disignen dus hecht er niet al te veel waarde aan het bovenstaande.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik maak toch alles op mijn eigen manier?

Het concept blijft hetzelfde, ik vraag jullie alleen wat jullie ervan vinden toch?
het is niet dat jullie mn hele concept gaan aanpassen, alleen evt. het kleurgebruik enzo :'(

Verwijderd

ik vind de twee kleine onderste friemels ook te friemelig. Daarnaast lijkt het logo door die friemels op prikkeldraad.
Ja, prikkeldraad. Geen vriendelijke uitstraling.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:44:
ja maar ik maak toch alles op mijn eigen manier?

Het concept blijft hetzelfde, ik vraag jullie alleen wat jullie ervan vinden toch?
het is niet dat jullie mn hele concept gaan aanpassen, alleen evt. het kleurgebruik enzo :'(
Tja, als je het zo wilt stellen... Ik vind het helemaal niks, ik heb helemaal geen enkel idee van wat je met je logo, het virtuele bedrijf of dit topic wilt bereiken.

Je bent überhaupt al verkeerd begonnen. Je hebt geen idee van waar je mee bezig bent, of je weet dat niet over te brengen. Zeg nou zelf, wat moet iemand anders nou met jouw topic?

• Arnold
  • Laatst online: 09:35
Begrijp ook dat het niet de bedoeling is dat het er super gelikt uitziet, want dan kan je daar niets leren he ;)
Vooral de gedachte erachter moet gewoon goed zijn.
En ze kijken of je er zelf wat "inzicht" al in hebt.

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:46:
ik vind de twee kleine onderste friemels ook te friemelig. Daarnaast lijkt het logo door die friemels op prikkeldraad.
vriendelijke uitstraling hoeft niet altijd.. het is geen goed doel of kinderdagverblijf of zo waar die het logo voor ontwerpt...
Eenvoud ben ik wel fan van.. dussum idd dat ding aan de onderkant.. doe daar ook wat mee..
Ik ben benieuwd naar je vector ontwerp.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:11
bedenk eens hoe dit logo eruit komt te zien als je het zou faxen.

Je moet met een logo naar een vorm toe, die nog herkenbaar is in zulke gevallen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
niks.. als mensen willen reageren doen ze dat toch? er staat toch geen voorwaarde onder dat iedereen hierop moet reageren ofzo? :X

Verwijderd

Topicstarter
kleine update:

Afbeeldingslocatie: http://www.gofreestyle.net/update.jpg

Verwijderd

Komen er maar weinig door die grafisch lyceum intake zeg, mn broertje ging dr vorig jaar heen. Hij was als enige uit zn klas die de intake deden (8 man) gekozen.

edit: kijk dat begint er al op te lijken, die kun je gebruiken om voor je pand op een bord te zetten, nu nog een logo voor op papier.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 20:54 ]

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

beter.. nog meer swish graag.. nog steeds photosoep?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:54:
Komen er maar weinig door die grafisch lyceum intake zeg, mn broertje ging dr vorig jaar heen. Hij was als enige uit zn klas die de intake deden (8 man) gekozen.

edit: kijk dat begint er al op te lijken, die kun je gebruiken om voor je pand op een bord te zetten, nu nog een logo voor op papier.
en daarom moet ik het juist zo gelikt mogelijk laten uitzien.. ik kan wel dingen maken die echt super-grafisch zijn enzo, iets waar ik wel van hou (grafisch is leuk voor webdesign en ik webbiesign veel) dus ik ben gewend om glossy dingen voor designs te maken.

Maar als je opeens een logo voor 'je eigen' multimediabedrijf moet designen wordt het opeens erg anders, daarom vraag ik commentaar van anderen zodat ik erachter kom wat andere mensen ook mooi vinden. Wat ik als eindresultaat hier op GOT neerzet, zal niet het uiteindelijke resultaat van de intake zijn, ik wil natuurlijk genoeg eigen dingen erdoorheen mengen... :Y)

Verwijderd

het is toch gewoon mbo? wat een overdreven gedoe met intakes, jezelf onderscheiden van de slaapkamer knutselaars ga je toch pas doen op het hbo ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen illustrator :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:58:
het is toch gewoon mbo? wat een overdreven gedoe met intakes, jezelf onderscheiden van de slaapkamer knutselaars ga je toch pas doen op het hbo ;)
dit is toch een school apart, mn broertje vind het zelfs pittig en heeft dr voor 4 jaar havo gedaan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:52:
niks.. als mensen willen reageren doen ze dat toch? er staat toch geen voorwaarde onder dat iedereen hierop moet reageren ofzo? :X
Aan 9 van de 10 reacties heb je helemaal niks, aangezien je het op een verkeerde manier aanpakt. Er zit zo weinig diepgang in je motivatie voor de keuze voor zo'n logo (ik heb nog niks gezien, dat zal het verklaren) dat je alleen maar reacties krijgt waar je niets aan hebt.

Althans, laat ik het zo zeggen, je zou allang moeten weten dat je een logo in Illustrator moet maken, dat je logo er ook in 2 of drie kleuren en op een fax ook nog goed uit moet zien, etcetera, etcetera. Je zult alleen maar reacties krijgen van mensen over hoe zij denken dat je een logo moet maken, zonder dat het daadwerkelijk over logo's gaat.

Hoeveel mensen die hier reageren maken weleens een logo, denk je?

Je zou veel nuttigere reacties hebben gekregen als je wat meer had verteld hoe je tot dit logo bent gekomen, waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Ja, ik weet het wel, eigenlijk weet je dat zelf ook niet, en doe je maar wat, maar daar krijg je dus dit soort topics van :)

Dus een kleine tip van Cheatah: post niet alleen een plaatje, maar ook een motivatie. Laat zien dat je een klein beetje weet waar je het over hebt. Aan plaatjes posten en dan wat 'ooh aah' heb jij niet veel ;)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

tja eeuh. wordt lastig zo.. maak dan maar een a4 formaat met 300 dpi nieuw plaatje. Dan nog eens proberen. Kun je in de toekomst nog wat mee..
Anders gewoon toch eens kijken naar fatsoenlijk vector programma (anders kun je het wel shaken met het grafisch lyceum.. mocht je daar neit snel genoeg mee kunnen werken).

Verwijderd

laat iemand anders jou logo ontwerpen ;)

tis toch alleen maar een stomme intake.. daarna leer je alles alsnog.

Verwijderd

Topicstarter
henkleerssen schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:02:
[...]

tja eeuh. wordt lastig zo.. maak dan maar een a4 formaat met 300 dpi nieuw plaatje. Dan nog eens proberen. Kun je in de toekomst nog wat mee..
Anders gewoon toch eens kijken naar fatsoenlijk vector programma (anders kun je het wel shaken met het grafisch lyceum.. mocht je daar neit snel genoeg mee kunnen werken).
ik pas me snel aan :)

maarja..morgen even het programmaatje kopen *kuchkuch*

en ik heb zeker een motivatie achter het geheel (dus niet enkel het logo) maar ik dacht dat dat hier niet zo belangrijk was omdat ze hier vaker puur naar het design kijken (zoals ook bij TZ het geval is) maar zodra je Grafisch Lyceum ervoor zet gaan ze daar waarschijnlijk meer op letten ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:06:

jaja en dan op de intake zelf de opdrachten ver-jus-d'-orangen

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is een geintje zeker?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

hoezo?

Verwijderd

Topicstarter
je kunt de opdrachten nog zo goed maken, op de intake zelf moet je ook nog opdrachten maken (tekenvaardigheid etc)

en zodra hun merken dat je er niks van bakt word je eruit gekickt..genoeg anderen die er alles (of veel, heel veel) voor over hebben

ik schrijf me toch ook niet zomaar bij die school in zodat ik 2 uur per dag met de trein moet reizen?

trouwens, op een gewone MBO zou je dit wel kunnen flikken, daar kijken ze niet eens naar wat je kan.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 21:14 ]

Verwijderd

ehm ok sorry hoor.. ik wist niet dat je daarna ook nog iets moet maken op de school zelf.

zit er zelf ook op maar ik heb dat nooit hoeven doen... vandaar.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:08:
hallo allemaal,

ik moet voor mijn intake bij het Grafisch Lyceum een aantal opdrachten vervullen.
Een daarvan is het designen van een logo voor je multimediabedrijf, ik maak dan een grote banner met oa. een logo erin.

Maar ik moet natuurlijk zeker weten dat het logo ok is voordat ik met de rest verder ga.

Hier is het plaatje:
[afbeelding]

Dank u

Ps. let niet op de zwarte text met 'gx' erop, dit is enkel zodat ik kan laten zien dat het werk van mij is O+
Ik zou eerst even kijken wat het bedrijf wilt uitbeelden, daarna paar testlogo's ontwerpen en uiteindelijk een definitieve maken.

Je huidige logo slaat nergens op en is (volgens mij) niet in een vectorprogramma gemaakt. Je zal op ten duur wel leren dat het Grafisch Lyceum alles behalve professioneel is betreffende multimedia. Probeer het woord "designen" en "design" af te leren. Ontwerpen is de term :Y)

Kijk even op http://www.postback.be/links voor een leuk overzichtje van succesvolle reclamebureau's, ontwikkelaars, en projecten. Ontwerp iets wat je reclamebureau wilt uitstralen. De huidige uitstraling is meer iets van wannabe-cool anti-conceptiepil verpakking ;(

Succes :Y)

Oja, mocht je heel toevallig HAVO of VWO gedaan hebben laat het Grafisch Lyceum dan links liggen en doe het voorbereidend jaar van een gerenomeerde school zoals bijvoorbeeld het HKU of het KABK.

• Matias
  • Niet online

Instelling hoor.. tjezus, ooit welleens wat moois willen maken?

• Soultaker
  • Laatst online: 02-05 01:32
Wat een drama, al die websites waar postback.be naar verwijst. Die reclamebureau's hebben in ieder geval geen kaas gegeten van web design.

[ Voor 4% gewijzigd door Soultaker op 25-03-2005 21:51 ]

• alienfruit
  • Laatst online: 07-05 11:11

alienfruit

the alien you never expected

Grafisch Lyceum intake is inderdaad moeilijker dan die van het St. Lucas, terwijl men zegt dat het moeilijker is om aangeboden wordt. Niet dus ;)

• RM-rf
  • Laatst online: 23:45

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:08:

Hier is het plaatje:
[afbeelding]

Om eerlijk te zijn, ik zou dit als logo behoorlijk onbruikbaar vinden:
een logo moet een snel herkenbare vorm zijn, en technisch is een belangrijke vereiste dat het op verschillende media, redelijk gelijk kan worden afgebeeld ...

Dit logo is puur afhankelijk van schaduwrandjes en heel kleine kleurverschillen (het lichtblauwe tegen het grijze), op bv een medium als briefpapier, of in grovere druk blijft daar niks meer van over..

als pure vorm is het weinigzeggend, vooral dat 'knoopje' onderop ziet er rommelig uit en vorkomt dat je logo ooit een 1-kleur variant kan hebben..

de diktes van vormen lijken geen bewuste verhouding te hebben, er is geen evenwicht in het beeld en weinig 'spanning':
Een basisvorm in het logo is en ovaal waaruit een iets kleinere ovaal uitgesneden is ... probeer daar eens of je op zo'n basis _meer_ kunt doen, bv de op elkaar liggende evalen tov. elkaar licht te kantelen .. experimenteer met de basisvormen, voordat je je concentreerd in één specifieke uitwerking, zoals nu met de schaduwrandjes....

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-05 17:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik wou net een vurige reactie gaan neerzetten n.a.v. je eerste prutswerkje (sorry ;) ). Schaduwen zijn leuk (nu valt dat ook wel mee), maar hoe wou je het omzetten naar zwart-wit? Bovendien vraag ik me sowieso af wat het voor moet stellen.

Je tweede vind ik al vele malen beter. Echter, het is een logo, geen uithangbord danwel advertentie. Ik zou het shilouet daarom eruit slopen en alleen het bovenste deel gebruiken.

Overigens, een goed logo:

Afbeeldingslocatie: http://www.brandsoftheworld.com/_data/objects/25308/logo_thumbnail.gif
Gewone tekst. Een aan elkaar geplakte afkorting zelfs. Maar wat een magistrale pijl tussen de E en de X. Dat is transport.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Overigens moet ik zeggen dat ik die diepere betekenissen NOOIT merk bij lgo's. Ik denk niet "wat een brede A, de Aldi is een gesloten organisatie" ofzo. Ik vergelijk het met favicons: ik wil in 1 opslag ziejn waarmee ik te maken heb. In principe is een groot geel vierkant het beste logo. Het McDonalds logo is geel en opvallend. Zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://img192.exs.cx/img192/7235/logo3ij.jpg

Mijn devies:
1- Grote vlakken
2- Duidelijke kleuren
3- Als het even kan zonder tekst (behalve als logo=tekst zoals dat FedEx ding waarbij ik de pijl nog nooit had gezien ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door sjaakaq op 25-03-2005 22:34 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Verwijderd

trouwens als het aan mij had gelegen was je allang afgevallen...

...omdat je screenshots maakt van iets wat je in PS hebt gemaakt :?

@Leokennis;

ik heb ongeveer een half college uitleg gehad over het nieuwe logo van Unilever als zijnde Organisatie filosoefie

• Vernieuwend maar toch herkenbaar
• Alle landenorganisaties blijven keurig binnen de lijnen van de moederorganisatie, maar wel met een eigen identiteit

en zo ging het nog wel ff door; wat was er nou veranderd:

Afbeeldingslocatie: http://www.cvsdowntown5k.com/images/new_logos/Unilever.jpg
-->
Afbeeldingslocatie: http://www.unilever.com.ph/images/thumbnail/unilever%20logo%202004.jpg

Heeft overigens 1 miljoen euro gekost (alleen het ontwerp & filosofie, niet de hele rebranding)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
dank u prammenhanger, kijk daar heb ik nog eens wat aan _/-\o_

trouwens waarom gingen er een paar door met het afkraken van mn eerste logo?
het 2e logo stond er al lang, gewoon ff doorlezen joh :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:34:

ja..? de rest is oranje, wil je dat zo graag zien dan?

maja, het gaat erom dat je de potentie hebt om iets te worden, en als hun zien dat je het kán, dan zit je eigenlijk wel goed.

Niemand gaat ervan uit dat je de 1e keer een meesterwerk maakt die je aan een bedrijf zou kunnen verkopen voor 50.000 euro's toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:40:
[...]

ja..? de rest is oranje, wil je dat zo graag zien dan?

maja, het gaat erom dat je de potentie hebt om iets te worden, en als hun zien dat je het kán, dan zit je eigenlijk wel goed.

Niemand gaat ervan uit dat je de 1e keer een meesterwerk maakt die je aan een bedrijf zou kunnen verkopen voor 50.000 euro's toch?
Het gaat erom dat je gewoon save image for the web moet aanklikken, en niet kopieren en plakken?

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:34:

@Leokennis;

ik heb ongeveer een half college uitleg gehad over het nieuwe logo van Unilever als zijnde Organisatie filosoefie

• Vernieuwend maar toch herkenbaar
• Alle landenorganisaties blijven keurig binnen de lijnen van de moederorganisatie, maar wel met een eigen identiteit

en zo ging het nog wel ff door; wat was er nou veranderd:

[afbeelding]
-->
[afbeelding]

Heeft overigens 1 miljoen euro gekost (alleen het ontwerp & filosofie, niet de hele rebranding)
Wel duidelijk (al doet ie me een beetje aan het AH lgo denken; blauwe tekst) al vind ik dat gefrutsel...niet mooi. Net als het logo van Fortis. Dat kan jan met de pet nooit natekenen waardoor het IMHO al een "slecht" logo is.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:36:
dank u prammenhanger, kijk daar heb ik nog eens wat aan _/-\o_

trouwens waarom gingen er een paar door met het afkraken van mn eerste logo?
het 2e logo stond er al lang, gewoon ff doorlezen joh :Y)
moet je m natuurlijk wel even meenemen in je topicstart :Y)

Verwijderd

Topicstarter
trouwens het grafisch lyceum zegt wat anders:
"een goed logo bestaat uit 4 onderdelen:
-een pakkende naam
-een goed gekozen lettertype
-herkenbare kleuren
-een opvallend figuurtje/symbool"

en er staan me hier toch een paar amateuristische logo's bij.. 2 tal mooie, en 2 lelijke (waar ik zo effetjes geen redenatie achter kan vinden)

zo heet een design studio:
?? hartmut muller (staat er heeeeeel klein onder) en dan zie je in clownsletters: D e S i G n staan..
mmz :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:42:
[...]

Het gaat erom dat je gewoon save image for the web moet aanklikken, en niet kopieren en plakken?
zoiets doe je als je een layout wilt maken? ik heb toch helemaal niks gesliced? :|

trouwens is wel een mogelijkheid hoor maar ik zou niet weten waarom?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 22:59 ]

• alienfruit

alienfruit

Ik neem aan dat als je in Heerlen woont, naar het GLE (nu de Eindhovense School) gaat? Zoja, welke opleiding? Heb daar ook opgezeten, :+

Verwijderd

Prammenhanger schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:29:
[...]

[afbeelding]
Gewone tekst. Een aan elkaar geplakte afkorting zelfs. Maar wat een magistrale pijl tussen de E en de X. Dat is transport.
Holy crap, die pijl staat daar wel erg subtiel. Hoeveel mensen zouden die zien staan als ze dit logo zien ...

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ikke niet hoor...

• Thijsmans
  • Laatst online: 06-05 17:25

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:49:
trouwens het grafisch lyceum zegt wat anders:
"een goed logo bestaat uit 4 onderdelen:
-een pakkende naam
Een naam heeft niets te maken met het logo an sich. Je maakt een logo bij een naam, geen naam bij een logo :)
-een goed gekozen lettertype
Lettertype? Wat nou als je logo geen tekst heeft :?
Afbeeldingslocatie: http://www.brandsoftheworld.com/_data/objects/21561/logo_thumbnail.gifAfbeeldingslocatie: http://www.brandsoftheworld.com/_data/objects/24368/logo_thumbnail.gif
Daar sta je dan met je gekozen lettertypes :+
-herkenbare kleuren
True, AH heeft bijv. typisch AH-blauw met oranje (hoewel het logo alleen blauw is). Bruna is rood, Konmar groen etc. Echter, wat als je een keer je logo in duotone wilt?
-een opvallend figuurtje/symbool"
Een opvallend beeldmerk, denk ik.

Voor een lyceum vind ik dat dit knap knullige richtlijnen zijn :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• alienfruit

alienfruit

Ligt aan je definitie van een logo natuurlijk, bij mijn weten is een logo een beeldmerk met een of meer letters. Zo heb ik het in ieder geval geleerd :+ Dat NS treinspoor geval is dan, dus het beeldmerk.

Voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.randstad.nl/content/image/randstad/logo-big.gif

Hierbij is de tekst "Randstad" gezet in Randstad-blauw dus het woordmerk en de dubbele "r" het beeldmerk (vignet) samen vormt dit het Randstad-logo.

[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 26-03-2005 03:22 ]

Verwijderd

Jeetje, de logo's worden wel weer steeds gekker, nu weer dat rommelige logo van Unilever, en wat ouder maar ook heel rare logo's vind ik die van BP en van Fortis...

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Neus hier eens rond :Y) Staan duizenden logo's (van bagger tot jaw-droppers).

offtopic:
(Heb er ook een paar neergegooid, maar dat zijn bestaande logo's geweest die ik heb gevectored).
Lian Li :X butt-logo IMHO
Mijn werkgever :X Stamt ook al uit 85 ofzo en kan écht niet meer mee
Heuvelgalerie Wel aardig IMHO
VHVG Ook al weer zo'n logo uit de pre-oertijd :X
AH .... mwo, jammer van de schaduw.
SORecordings wél strak, maar "star"
GoT :P

Geen échte logo's maar als ik toch aan 't spammen ben :P
007
007

Wat ik doorgaans wel sterke logo's vind zijn logo's waar je wat mee kunt "spelen" in "de toekomst" mocht het ooit nodig zijn. Hier kunt je bijvoorbeeld veel leuke dingen mee doen:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55301/full.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/55302/full.gif

Of:

Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/intl/en/images/logo.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/intl/en/logos/water_day05.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/intl/en/logos/intl_women.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.google.com/intl/en/logos/newyear05.gif Subtiel 8)

Of:

Afbeeldingslocatie: http://pics.ebaystatic.com/aw/pics/navbar/eBayLogoTM.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.powerfuluk.com/Ebay%20Shops%20Logo.gif

Die logo's zijn niet te "star" en je kunt er dus leuk mee spelen. Probeer dat nou maar eens met het logo van mijn werkgever :P :X
(Overigens heb ik ooit een klus voor Canon gedaan bij mijn vorige werkgever, en jezus, daar mag je dus écht helemaal NIKS mee doen, zelfs de plaats waar het logo hoort te staan (op je scherm) is tot op de pixel gedefinieerd :| Wel weer mooi logo, dat wel Dat heeft natuurlijk met de huisstijl enzo te maken, maar toch...en dan is er nog een "wildgroei" aan logo's 8)7 )

Probeer effen kleuren te gebruiken, geen kleurverlopen en schaduwen etc (Google breekt die regel een tikje, maar bekijk die van Lian Li maar eens :X ) en strakke lijnen (geen uitgevaagde dingen ofzo). Niet te veel lijnen, niet te druk. Beetje in de "sfeer" van het bedrijf als het kan en dan ben je denk ik al een heel eind.

Komt nog bij dat er ook een beetje "gevoel" bij komt kijken. Voor een antiekhandel maak je een heel ander "type" logo dan voor een rockband, automerk of een zoekmachine.

Disclaimer: * RobIII is "devver" en heeft dus géén échte professionele achtergrond hierin (hooguit een klein beetje hobby).

[ Voor 126% gewijzigd door RobIII op 26-03-2005 05:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• simon
leokennis schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 22:43:
[...]
Net als het logo van Fortis. Dat kan jan met de pet nooit natekenen waardoor het IMHO al een "slecht" logo is.
Dat ben ik het niet met je eens. Het kan misschien moeilijk na te tekenen zijn, maar het wordt wel herkend. Het logo is een beeld van waar je bedrijf voor staat. Bij een bedrijf dat auto's bouwt heb je een logo wat snelheid uitstraalt bijvoorbeeld, bij een bedrijf dat kinderspeelgoed maakt moet het juist vriendelijk ogen..

Je logo is een onderdeel van je image, en des te herkenbaarder dat is des te beter. En ja, het is soms makkelijk een simpel logo te herkennen, maar het fortis logo blijkt goed herkenbaar te zijn...

|>

• Mr_Kite
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-04 12:05

Mr_Kite

Alles van waarde is weerloos

Ja ik vind ook dat dat wel wat genuanceerd mag worden: Het Unilever logo, ik weet dat veel mensen 'm lelijk vinden, maar ik denk dat iedereen 'm na kan tekenen: een U met frustels/confetti erin. En ik heb ooit een workshop gegeven waarbij we eerst mensen vroegen het logo van KLM na te tekenen, en toen het logo van AH... Maar je staat er versteld van: mensen weten wel hoe het eruit ziet, en wat de sterkste elementen zijn, maar precies :| ?!? Kom er niet om hoor. En dat geeft ook niks! KLM is een kroontje, AH, is een rare ligatuur, NS is heel ingewikkeld als je die uit je (ongetrainde) hoofd moet natekenen, maar je weet dat het iets met 2 pijlen is. Het gaat helemaal niet om natekenen. En het is m.i. ook niet zo dat alles dat Jan met de Pet niet onthoud weggelaten had moeten worden. Mensen kunnen veel meer begrijpen dan ze kunnen reproduceren.
Nog een afsluitend voorbeeld: vraag iemand maar eens in wat de kleuren van het Google logo zijn: er zijn er maar een paar die je de juiste volgorde geven.

Ik denk dat een logo inderdaad gewoon moet aanspreken, en daarbij is herkenning inderdaad erg belangrijk, maar het moet ook vooral aansluiten op je (bedrijfs-) filosofie. Maar natekenen? Da's iets heel anders.

• bolleh
  • Laatst online: 07:19
ikzelf vind het belangrijkste aan een logo is dat het herkenbaar is in een snelle oogopslag

nike bijvoorbeeld, in het begin stonden de letters "NIKE" nog bij de swoosh maar die hebben ze na een tijd weggelaten, en toch weet iedereen meteen wat het is. of apple bijvoorbeeld, van die apple met alle kleuren naar een simpele 1 kleur variant gegaan, simpel, geen onzin en toch overal bruikbaar

verder vind ik het bol.com logo erg leuk om te zien. als ik ernaar kijk zie ik een bol, maar ik zie ook een gezichtje met 2 ogen en een neus, maar ik zie ook "bol" staan. erg geinig gedaan

maar 1 van de mooiste vind ik toch wel het logo van sun
Afbeeldingslocatie: http://www.xtradyne.com/images/jpgs/partner8.jpg
en dan vooral het beeldmerk, daar staat 4x "SUN" met een aantal simpele boogjes, erg slim bedacht

dat moet je dus zoeken in je logo, simpelheid, geen moeilijke dingen, gradients enzow, t kan heel leuk zijn maar het is niet nodig voor een goed logo. zie je de hierboven genoemde logos al met een gradient? wordt alleen maar onduidelijker, met uitzondering van het apple en nike logo, zo krachtig zijn die beeldmerken nou

en het beste is: voor alle bovengenoemde logos heb je maar 1!! kleur inkt nodig. dat bespaart een hoop geld als je veel moet drukken

[ Voor 8% gewijzigd door bolleh op 26-03-2005 14:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
alienfruit schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 23:02:
Ik neem aan dat als je in Heerlen woont, naar het GLE (nu de Eindhovense School) gaat? Zoja, welke opleiding? Heb daar ook opgezeten, :+
multimedia vormgeving

de andere opleiding (ook grafisch) was meer met tekenen (tekenvaardigheid) en dat was niet echt wat ik zocht :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor alle reacties, ik heb vooral veel aan de reacties van pagina 3 :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 15:37 ]

• alienfruit

alienfruit

Aha, is wel een leuke opleiding heb ik ook gedaan, vorig jaar afgerond :))

• MOL-20.000
  • Laatst online: 30-04 19:01
Ik hoop dat het GLE beter is dan het GLA (Amsterdam) wat bij ons is het momenteel een zootje. Een voordeel we hoeven geen werk te laten zien.

En nog iets over het logo:
Gebuik niet meer dan 2 kleuren.(anders word het vaak te druk)
Bekijk wat je wil doen met je logo. Hoe ga je hem bijvoorbeeld op briefpapierzeten doe je dit aflopent dan kan je het niet meer op a4 printen maar moet je het op a3 doen en op maatsnijden.
En maak hem in vectoren. doe je dit niet is het erg moeilijk om hem groter dan A3 temaken.
Probeer eens met je logo een huisstijl te maken(briefpapier, envelop, visitekaartje, website, enz).

Als laatste probeer eens bij een groot bedrijf bv. shell, AH, NS, enz Informatie op te vragen over hun loge en de gedachten er achter en hoe het veranderd is door de jaren heen.(Het heb mij een boek op gelevert met als over het logo en tekstgebruik en dat is erg leuk om te hebben ik gebruik het nog vrij vaak om dingen over logo's optezoeken.)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:27:
[...]

multimedia vormgeving

de andere opleiding (ook grafisch) was meer met tekenen (tekenvaardigheid) en dat was niet echt wat ik zocht :)
omg, Ik heb dus als eerste keuze Grafisch vormgeven en als 2e multimedia.
en ik moet dus knippen en plakken enzo :'(
En ik kan dus helemaal niet (mooi) tekenen :o

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

om er even helemaal fresh in te duiken en gewoon maar wat te roepen:
waarom design? het klinkt erg strak hoor, maar engels klinkt in 90% van de gevallen strakker en shiny'er dan nederlands. waarom vinden we het prachtig om engelse filmquotes te herhalen 'I'll be back...' in plaats van 'Ik kom terug' (insert zware stem)? Omdat engels een taal is die lekkerder over de tong rolt.
Ik wil niet direct zeggen dat je je hiermee 'verschuilt' achter het gemak van de engelse taal, maar zet er ook eens 'ontwerp' neer. Dat is nederlands, je bent een nederlands bedrijf... ik vind het wat gedurfder dan maar weer 'diezaaiinnnn'... :)
*dropt doneert 2 centen en vertrekt*
jajajaja Simon...O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 27-03-2005 05:22 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• simon
Dark Blue schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:31:
om er even helemaal fresh in te duiken en gewoon maar wat te roepen:
waarom design? het klinkt erg strak hoor, maar engels klinkt in 90% van de gevallen strakker en shiny'er dan nederlands. waarom vinden we het prachtig om engelse filmquotes te herhalen 'I'll be back...' in plaats van 'Ik kom terug' (insert zware stem)? Omdat engels een taal is die lekkerder over de tong rolt.
Ik wil niet direct zeggen dat je je hiermee 'verschuilt' achter het gemak van de engelse taal, maar zet er ook eens 'ontwerp' neer. Dat is nederlands, je bent een nederlands bedrijf... ik vind het wat gedurfder dan maar weer 'diezaaiinnnn'... :)
*dropt 2 centen en vertrekt*
Wees dan consequent :P

Maar als ze echt zo streng zijn zul je er denk ik met wat je nu hebt laten zien moeite krijgen, je moet er echt meer herkenbaarheid in krijgen..

[ Voor 5% gewijzigd door simon op 26-03-2005 20:54 ]

|>

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:34:
bedankt voor alle reacties, ik heb vooral veel aan de reacties van pagina 3 :Y)
Huh? Ik heb steeds nog maar 1 pagina hoor... Ligt aan je instellingen ;)

Verwijderd

Ik ga ook een intake doen voor die opleiding :D

Ik moet dus ook een logo ontwerpen.. word vast moeilijk en intake ook :o

• Mr_Kite

Mr_Kite

Ik kwam per toeval langs de Iglo site, die hebben dus ook een nieuw logo...
Afbeeldingslocatie: http://www.iglo.nl/images/home_i_03.jpg
Met een dikke gradient tegen alle logowetten in :)
Ik vind 'm wel mooier dan de oude en ook een geval waarbij de gradient nog net wel kan, afgezien van de (prehistorische) druktechnische problemen, maar minder bij de producten passen...

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Hip, je gebruikt mijn nickname in je logo's :Y) ik voel me vereerd.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

Hey leuk...

Ik heb een soortgelijke opleiding (HBO Multimedia Design) afgerond. Dit 2 ontwerpen die ik deze week heb gemaakt...misschien kun je iets inspriratie opdoen....

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/2d/combo1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.qoox.nl/files/2d/combo2.jpg

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Wietse
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Mooooody schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:13:
Hey leuk...

Ik heb een soortgelijke opleiding (HBO Multimedia Design) afgerond. Dit 2 ontwerpen die ik deze week heb gemaakt...misschien kun je iets inspriratie opdoen....

[afbeelding]

[afbeelding]
offtopic:
Wat is het lettertype dat je gebruikt hebt bij het eerste logo?

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 09:01

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

offtopic:
Ziet eruit als Agfa Rotis Sans Serif (extra) Bold :9

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Matias
  • Niet online
Soultaker schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 21:51:
Wat een drama, al die websites waar postback.be naar verwijst. Die reclamebureau's hebben in ieder geval geen kaas gegeten van web design.
Defineer jij "Webdesign" eerst maar eens en verzin dan een goed en sterk argument om bovenstaande te onderbouwen. ;) Ik neem aan dat je puur uit functioneel gebruikersgemak kijkt naar die pagina's? Het zal denk ik ook wel lastig te geloven zijn (voor je) dat het merendeel van die websites winnaars zijn van innovativiteits en ontwerptechnische onderscheidingen. Succes met je tunnelview :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Matias op 28-03-2005 00:37 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hey leuk...

[afbeelding]

[afbeelding]
Die eerste is leuk; herkenbare kleuren (NUON :P ) en een leuke doormiddengezaagde m!

leoaq.fm // Jeune Loop

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

een logo maak je niet in photoshop. misschien als testje maar verder niet.. gebruik illustrator of freehand ofzo. Gebruik geen bevels, en ook geen outlines op deze manier, wat voegt t toe? less is more. een logo hoeft niet persé direct de bedrijfsfilosofie uit te leggen maar zorg er op zn minst voor dat je concept uit te leggen is..
Het makkelijkste is om een woord te nemen en er een circel omheen te zetten, mensen noemen dat dan al snel een logo. Is niet erg boeiend alleen, straald niets uit. Tenzij een circel werkelijk iets met de naam/het concept te maken heeft.

[ Voor 27% gewijzigd door dadj op 28-03-2005 11:52 ]

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• Zerora
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:46:
Mee eens. Als die 2 haken onderin weg zijn. Dan ziet het logo al een heel stuk strakker eruit.
En kan je tevens een filosofie makkelijker erbij denken.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Ik kwam toevallig dit :http://forum.scholieren.c...6a150c52&threadid=1136724 draadje tegen op Scholieren.com.. En dan zie je daar iemand die nog nooit Photoshop/illustrator heeft aangeraakt, zich gaat aanmelden op een grafische school :?

• Mr_Kite

Mr_Kite

Mmmmm is toch niks mis mee? Het kennen van zo'n programma heeft toch niks te maken met compositie-/kleurvaardigheden? Die programma's heb je in 2 weken geleerd, dus dat boeit dan ook niks. (ik heb het linkje niet bekeken maar ik vond het een beetje een vreemde stelling)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:57:
Ik kwam toevallig dit :http://forum.scholieren.c...6a150c52&threadid=1136724 draadje tegen op Scholieren.com.. En dan zie je daar iemand die nog nooit Photoshop/illustrator heeft aangeraakt, zich gaat aanmelden op een grafische school :?
Sja, waarom niet. Dat is waar scholen voor zijn hè, je dingen leren. Hoewel ik dan wel zou aanraden om er wel mee bezig te gaan wanneer je er zit. Want hoewel het nogal wisselt per school zijn er sommige scholen waar je echt na 3 jaar nog niet hebt geleerd welk programma je voor wat moet gebruiken. En dat mag ik er vervolgens bij de stagiair(e) weer inrammen ;)

edit:
damn vliegert, u was sneller

[ Voor 3% gewijzigd door OzBoz op 28-03-2005 16:00 ]

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 14:11:
Ik ga ook een intake doen voor die opleiding :D

Ik moet dus ook een logo ontwerpen.. word vast moeilijk en intake ook :o
ook eindhoven? :) zie ik je misschien dan nog op de intake 14 april ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zerora schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:51:
[...]

Mee eens. Als die 2 haken onderin weg zijn. Dan ziet het logo al een heel stuk strakker eruit.
En kan je tevens een filosofie makkelijker erbij denken.
graag op pagina 2 (voor mij pagina 2) even naar het vernieuwde logo kijken ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.gofreestyle.net/update.jpg

ik ben trouwens alweer aan een verbeterde versie aan het werken met meer 'swish' O+

Verwijderd

Topicstarter
Hey leuk...

[afbeelding]

[afbeelding]
wauw dies mooi hoor _/-\o_
maar bij overloop van de M (paars naar geel) vind ik nog een beetje raar misschien kun je het gewoon strak schuin laten overlopen (mijn mening dan) :)

trouwens C-MD bij ons is vrij pittig..bij jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok een kleine update

http://www.gofreestyle.net/voorbeeldje.jpg

edit:
oei hij was een beetje groot, heb er maar een link van gemaakt.
400x400 was niet genoeg voor de printer..kreeg er net een plaatje van 2 bij 2 uit :X

edit2:
je moet em wel even vergroten wanneer je het plaatje bekijkt, anders zie je allemaal pixels eromheen

edit3:
niet te lang naar het woord "makes" staren want dan ga je jezelf afvragen waarom dat woord bestaat en welke reden het heeft |:( (dat heb ik dan)

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:19 ]

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik zou die hoofdletters in die tekst onder het logo allemaal schrappen.

• simon
dat grijs is is een beetje vies, ik zou voor plain wit kiezen, lekker contrast krijg je dan
oh en creativity makes possibility is natuurlijk slecht engels en slaat als een drol op een tang met gebakjes

[ Voor 38% gewijzigd door simon op 28-03-2005 17:24 ]

|>

Verwijderd

Topicstarter
Barracuda_82 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:23:
Ik zou die hoofdletters in die tekst onder het logo allemaal schrappen.
welke hoofdletters? :Y)
oh en creativity makes possibility is natuurlijk slecht engels en slaat als een drol op een tang met gebakjes
tjah.. maja dit is het concept nog maar, kan nog van alles veranderen
en ik weet niet hoe je op plain wit komt want op het moment dat je wit erop gooit wordt alle rust verstoord :X

edit: ik heb het grijs wel even met +44 versterkt (lightness) maar je moet duidelijk kunnen blijven zien dat het grijs is. Ik kan wel even een voorbeeldje van het wit maken, maar het is echt lelijk (vind ik dan, maja is ook mijn opdracht :*) )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:31 ]

Verwijderd

ik denk dat je die letters eronder gewoon moet schrappen en de rest zo moet laten.
hoe simpeler hoe beter is het meestal met een logo.

• Zerora
  • Laatst online: 07-05 17:50

Zerora

Ik Henk 'm!

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:58:
[...]

graag op pagina 2 (voor mij pagina 2) even naar het vernieuwde logo kijken ;)

[afbeelding]

ik ben trouwens alweer aan een verbeterde versie aan het werken met meer 'swish' O+
Ja ik weet het. Ik had al reactie geplaatst voordat ik verder las 8)7

Maargoed. Als je toch eens eeen keer met Adobe illustrator wilt spelen kun je natuurlijk ook een tryout downloaden van adobe.com.

Verder ziet het logo er nu wel strak uit. Nu nog de filosofie erbij. :)

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1 2 Laatste