Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Internet over telefoon kabel

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10
Ik ben al een tijd opzoek, en hoelanger ik zoek hoe meer uiteenlopende antwoorden ik krijg.

de situatie is als volgt:
vanuit de meterkast komt er een telefoonkabel binnen, gaat naar de beruchte splitter en vervolgens een netwerkkabel naar boven. door die netwerkkabel lopen 2 telefoonlijnen. 1x adsl , 1x telefoon. daarnaast lag er al een telefoonlijn maar die heb ik niet gebruikt. (vond het zo makkelijker denk ik)

boven staat een modem/router die 3 pcs van internet verziet. nu zit mijn vader vaak beneden op zijn laptop te werken en als hij even op internet wilt loopt hij naar boven om te internetten.

vanuit de meterkast loopt er ook een telefoonkabel naar de plaats waar hij meestal zit te werken.

mijn vraag is nu,
"kan ik ipv een 8-aderige netwerkkabel een 4-aderige telefoon kabel gebruiken, de laptop die beneden staat te verbinden met de router die bovenstaat? "

het gaat dus alleen om internet @ 1.5mbit en geen netwerk. maar dit moet wel zonder dropouts etc gebeuren. :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Als je 10mbit gebruikt wel. Maar betrouwbaar en aan te raden is het niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als het een twisted-pair kabel is kan het wel, als het een normale platte kabel is (hoogstwaarschijnlijk) dan niet.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:10
Bigs schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:26:
Als het een twisted-pair kabel is kan het wel, als het een normale platte kabel is (hoogstwaarschijnlijk) dan niet.
ok, maar adsl gaat in principe ook gewoon door een simpele telefoonkabel..?
of kan ik dan een simpele wireless module aan mijn router hangen zodat die laptop door het hele huis draadloos kan internetten. om nou weer een hele nieuwe wireless router te kopen...

[ Voor 24% gewijzigd door Opperhoof op 25-03-2005 13:31 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Er zijn mensen die er prima resultaat meehalen, anderen menen echter dat het niet goed kan werken omdat een telefoonkabel minder is afgeschermd. Samengevat: probeer het eens uit, dat weet je het zeker en het is in jouw geval tenslotte maar een kwestie van 2 plugjes aansluiten...

[ Voor 5% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-03-2005 13:32 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Opperhoof schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:24:(...)vanuit de meterkast loopt er ook een telefoonkabel naar de plaats waar hij meestal zit te werken.(...)
Kan je dan niet gewoon een netwerkkabel vastbinden aan het ene eind en dan aan het andere eind trekken? Ik weet het, het is riskant...
Als het niet lukt kan je alsnog gewoon een access point kopen.
Opperhoof schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:27:
[...]ok, maar adsl gaat in principe ook gewoon door een simpele telefoonkabel..?
Ja, maar dat is tot aan jouw meterkast ook twisted pair hoor ;)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Bigs schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:26:
Platte telefoonkabel werkt ook, maar zie m'n eerdere post :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik zou gewoon een wap kopen + wifi kaartje... Dat blijft toch het makkelijkste en kan je ook lekker in de tuin, in bed, op de plee, etc, etc internetten... :)

Het is welliswaar niet de goedkoopste oplossing, maar misschien kan je vader sponseren... Het gaat namelijk om zijn laptop..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Standeman schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 14:17:
Ik zou gewoon een wap kopen + wifi kaartje... Dat blijft toch het makkelijkste en kan je ook lekker in de tuin, in bed, op de plee, etc, etc internetten... :)

Het is welliswaar niet de goedkoopste oplossing, maar misschien kan je vader sponseren... Het gaat namelijk om zijn laptop..
Op zich heb je wel gelijk maar :

1. Het is goedkoper ALS het werkt.
2. WLAN = Straling en ik denk dat wel zo is allen al genoeg ingestraald worden door vanalles.
3. Een UTP leggen is nog steeds goedkoper dan WLAN AP + Kaartje !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1