Toon posts:

VPN Windows 2003 hapert

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij een klant heb ik op Windows 2003 de VPN geactiveerd. Nu heb ik dit ook op mijn pc op het werk ingesteld. niks aan de hand, kan prima verbinding maken.

Echter, op een gegeven moment is het einde oefening met verbinding maken. Dan blijft ie hangen op Gebruikersnaam en wachtwoord controleren en doet verder niks. Uiteindelijk stopt ie met foutmelding 721. Wacht ik een tijdje, kan ik zonder problemen weer verbinding maken.

Hij heeft een ADSL abbo. Thompson heb ik al aangepast op gre en 1723 forwarding.

RAS al opnieuw geconfigureerd op Windows 2003 server.. op de meest simpele manier.... Het mag allemaal niet baten

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
zit em in die speedtouch, die heeft een beperking met NAT, (weet niet de preciese details) maar ik dacht dat het hem zat in een tabel die 'vol loopt' (en na een tijdje weer expired is)

die dingen krijg je ook niet voor niks bij een abbo, prima dingen hoor, maar wel beperkt

heb dit probleem namelijk zelf ook regelmatig gehad in zakelijke omgevingen, zet je er een professionele router neer (cisco bv) dan heb je dat dus niet

[ Voor 24% gewijzigd door Zwelgje op 25-03-2005 13:14 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik em herstart dan zou het probleem (tijdelijk) verholpen zijn?

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
Heb hetzelfde probleem gehad met mijn thompson speedtouch 510. Heb nu een Copperjet 816-2p en het werkt nu wél feilloos. Het was voor mij iets triviaals dus heb ik nooit de moeite genomen om er diep in te duiken...

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

Verwijderd

Topicstarter
wat mij opviel is dat er in de NAPT een hele uitgebreide lijst stond met forwards... die er maar ff uitgeflikkerd

en UPnP stond aan :?

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 14:08
Ligt inderdaad aan die Speedtouch modellen. Heb het probleem tot nu toe wel alleen gehad als er 2 vpn's doorheen moeten. Heb altijd de default server instelling gebruikt omdat er nog een firewall achter zit.
Heb nu bij 1 klant de speedtouch modellen vervangen door 3Com OfficeConnect AP en zijn de problemen opgelost. :)

[ Voor 30% gewijzigd door wizzzzzz op 25-03-2005 13:26 ]

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:16:
dus als ik em herstart dan zou het probleem (tijdelijk) verholpen zijn?
Ja, dan is ie weer leeg :) En als je geen geld hebt voor een duur gek CISCO ding kan je naar een Vigor of LinkSys kijken met ingebouwde VPN Server.

/EDIT :
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:22:
wat mij opviel is dat er in de NAPT een hele uitgebreide lijst stond met forwards... die er maar ff uitgeflikkerd

en UPnP stond aan :?
UPnP is EVIL : Uitdoen !!!

[ Voor 31% gewijzigd door nero355 op 25-03-2005 13:28 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gelijk gedaan..

al die forwards er ook uitgeflikkerd... en wat me nog meer opviel is het config bestand wat geupload is. Normaal gesproken gebruik je die ADSL-nat.ini en dan zie je ook in de thompson dat het van KPN is enzo.

Echter als ik hier kijk staat er: Routed PPPoA - DHCP - NAPT :?

Dus dinsdag maar eerst even die andere ini erin donderen want dat zou ook nog het probleem kunnen zijn.

Nu is het zo dat ie niet voor intensief VPN verkeer gebruikt gaat worden maar zo nu en dan. En dan zijn het er niet meer dan 2 dus we zullen even aankijken hoe dit zich ontvouwd

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 13:31:en wat me nog meer opviel is het config bestand wat geupload is. Normaal gesproken gebruik je die ADSL-nat.ini en dan zie je ook in de thompson dat het van KPN is enzo.

Echter als ik hier kijk staat er: Routed PPPoA - DHCP - NAPT :?
Dat is hetzelfde. Sterker nog : Ik heb voor mijn 510 nooit de KPN CD gebruikt, alles kan gewoon met de Setup Wizard die erin zit en dan kan je zelf nog de overige dingen aanpassen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
routed PPOA is normaal, dat is adsl van kpn...

wat je nog zou kunnen doen is een 2e nic in je server zetten en dan de speedtouch dhcp spoof doen :) dan komt het externe IP op je nic van je server terecht. mischien dat je het probleem dan niet meer hebt?

moet eerlijk zeggen dat ik daar weinig ervaring mee heb, zodra als ik 'speedtouch' en 'zakelijk' hoor krijg ik spontaan pijn achter mijn ogen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hehe ok dan,

zojuist dat ding laten herstarten en idd... kom er gelijk in

klotezooi

het gekke is... bij een andere klant heb ik het voor serverbeheer ook ingesteld en daar werkt het perfect, altijd.

over dat zakelijk en speedtouch...

We proberen wel altijd een goeie verbinding neer te leggen maar helaas willen de meeste van onze klanten daar niet aan (kost te duur)

jah, kost te duur, nee geen spreekfout :P

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:37 ]

Verwijderd

Je kunt het werkend krijgen met een SIP Spoof, kijk op mijn site voor een uitleg
Pagina: 1