Toon posts:

Lcd televisie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus op zoek naar een lcd tv. Mijn oudere crt gaat kuren vertonen dus ik ben op zoek naar een nieuwe tv.

Ik wil graag voor een lcd tv gaan, omdat ik een grote crt simpelweg niet kwijt kan. Ik ben dus van de week een aantal uurtjes rond gaan kijken in diverse elektronica winkels en nu is mijn oog gevallen op de samsung lw26a33w echter kunnen ze in de meeste elektronica winkels geen zinnig wordt uitbrengen dus daarom vraag ik hier om meer raad.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/images/lw26a33front_m.jpg

Het beeld was erg mooi, veel helderder en betere inkijk hoek dan andere en het design vond ik ook erg mooi.

Nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze tv of dat iemand een lcd tv heeft (gezien) welke toch echt beter is. Het aanbod in de elektronica winkels is meestal erg beperkt.

Ik vraag me ook af wat de response tijd is van deze tv en hoe het in het algemeen zit met de dode pixels in lcd tv's, weet dat het met computer schermen altijd wel een hot issue is.

Op de samsung site staat de lw26a33w, maar bij diverse winkels zie ik lw26a33wX staan. Zit er verschil tussen deze 2 of niet

Je ziet bij laptop schermen steeds vaker een soort van glimmend scherm (bijvoorbeeld sony's xblack technologie), wat ik persoonlijk erg mooi vind. Komt dit ook binnenkort op de lcd tv's of is daar geen sprake van

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 23:50 ]

Verwijderd

Koop deze : klik

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Japie is wel erg vlug ;). Een beetje onderbouwing is niet verkeerd (danwel noodzakelijk in deze). Het is een beetje loos om enkel met typenummer te gooien.

[ Voor 24% gewijzigd door ShittyOldMan op 25-03-2005 00:05 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het over een lcd televisie en niet over een plasma en ik zit meer te kijken in de 26 inch range, want meer kan ik niet echt kwijt. Het is voor een slaapkamer dus hij hoeft niet zo groot te zijn.

Heb gelezen dat panasonic wel een van de leveranciers is welke de mooiste plasma tv's maken.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik weet niet welke je zou moeten nemen, alleen van alle TFT TV's die ik heb gezien vond ik alleen Samsung consequent als mooiste eruit komen. Diepe zwarting, mooie volle kleuren, geen rare afwijkingen of kleine beeldhoek. Samsung had echt van alle schermen die ik heb gezien (en dat zijn er echt een hoop) de grootste kijkhoek en dat is toch wel een pre met een TV

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 25-03-2005 00:13 ]

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Ik vind sharp mooie schermen maken maar dan moet ik wel zeggen dat ik vooral bij de 50cm 4:3 schermen heb zitten kijken.Een opstelling met jvc, sony, samsung gezien en het zag er beter uit qua design, kleur, scherpte, prijs, geen blokkerige puntjes en ze geven 3 jaar garantie.Ze stonden op de analoge kabel en was echt voor het eerst verrast met het beeld, het ziet er vaak nogal slecht uit of ze hebben gare kabels liggen bij een hoop winkels.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 25-03-2005 02:05 ]

Verwijderd

Ik vond de Sony-klv27hr3 ook er wel goed uitzien. Zit ongeveer wel in dezelfde prijs catogerie volgens kieskeurig.nl en is zelfs 2 cm grotere beeldbuis. :*)

Of de lcd;s van mycom?? ben er laatst wezen kijken, en zag er zeker niet slecht uit, heb hem alleen niet op analoge tv kunnen testen. maar voor de 26 inch betaal je 899 en voor de 32 inch betaal je 1199. dus als je naar het geld kijkt is dat ook misschien wel de moeite waard ;)

Verwijderd

Die samsung schermpjes zijn erg mooi, hebben zelfs een sensor voor de lichtsterkte ingebouwd, verder dvi/hmdi (in ieder geval de 32 inch versie). Alleen hoor en lees ik veel dat samsung problemen heeft met het synchroon lopen van geluid/beeld, erg irritant in de slaapkamer waar je geen receiver met lip sync hebt staan (neem ik aan :)). Zou daar dus goed op letten, de sharp lcd tv's komen meestal als beste uit de bus, die nieuwe Sharp LC-26GA5E tv's zijn ook redelijk betaalbaar. Ook de jvc lijn schijnt wel goed te zijn, snelle reactie tijd en goed zwart kleuren (JVC LT-26C50).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag wezen kijken bij de correct in Rotterdam en daar hadden en ze een sharp staan en vond het beeld niet erg sterk (waarschijnlijk niet mijn smaak). Ze hadden er jammer genoeg geen samsung staan. Die jvc is inderdaad ook erg mooi maar wel een stukkie duurder. De samsung is 1200 bij sommige winkels en de jvc meestal 1800 euro en vind het beeld niet zo heel veel beter of iets dergelijks, misschien hebben ze wel meer functies. De sony heb ik nog niet echt in levende lijven gezien, maar de vormgeving vind ik niet zo denderend. Een verkoper had een verhaal over een zwarte omlijsting, zoals bij de samsung, een goed effect heeft op het contrast.

Ja ik heb hier wel een reciever staan (marantz sr 7300), maar zou moeten kijken of die een functie heeft waar je een vertragingstijd kan instellen, had het inderdaad bij kieskeurig gelezen dat hij problemen heeft met het synchroom lopen. Dit is echter alleen bij het geluid van het analoge kabel signaal via de tv naar je receiver. Als ik een dvd kijk dan is het geluid van de dvd speler natuurlijk digitaal gelijk op me receiver aangesloten en denk ik dat je dan geen last heb van het niet synchroon lopen (of het beeld moet de vertragende factor zijn ?)

Wat me wel opviel in negatieve zin is dat je bij een slecht beeld vanuit de antenne kabel (ruis en dergelijke) met een lcd tv een nog slechter beeld krijgt. Vaak blokkerig beeld, maar dit was bij alle tv's hetzelfde en alleen als je erg dicht erop zat.

Waar ik me trouwens echt kapot aan irriteer is de kennis van verkopers bij de doorsnee elektronica winkel. Allemaal andere verhalen en sommige weten vragen gewoon niet, bij correct is het nog het ergste wordt je nogeneens geholpen (zal wel niet in hun beeld passen ofzo van iemand die zo'n tv gaat kopen ofzo).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 14:40 ]

Verwijderd

Het probleem wat eigenlijk is met lcd tv is dat ze te scherp zijn voor normale analoge tv uitzendingen. Deze worden namelijk uitgezonden op 640x480 en een lcd is meestal 1280x768.
Wat er dan moet gebeuren is dat het beeld opgevuld moet worden.
Eigenlijk moet je er een HDTV film op zetten dan kan je zien hoe duidelijk het is, want dvd heeft ook een te lage resolutie. Zoiezo kan je beter digitale tv nemen als je een lcd koopt dan is het zeer goed te doen. En tegenwoordig is het ook zeer betaalbaar, bv casema ben je met 100 euro klaar, abbonement is gratis bovenop het standaard tarief offcourse :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:16:
Het probleem wat eigenlijk is met lcd tv is dat ze te scherp zijn voor normale analoge tv uitzendingen. Deze worden namelijk uitgezonden op 640x480 en een lcd is meestal 1280x768.
Wat er dan moet gebeuren is dat het beeld opgevuld moet worden.
Eigenlijk moet je er een HDTV film op zetten dan kan je zien hoe duidelijk het is, want dvd heeft ook een te lage resolutie. Zoiezo kan je beter digitale tv nemen als je een lcd koopt dan is het zeer goed te doen. En tegenwoordig is het ook zeer betaalbaar, bv casema ben je met 100 euro klaar, abbonement is gratis bovenop het standaard tarief offcourse :)
Ok ja ik zit dus op zolder dus heb zowiezo al een slechte ontvangst, weet niet of digitale televisie dan wel zal helpen. Ik ga van de week eens alle kabels in huis langslopen om te kijken waar de fout zit.

Ik heb ook casema hier, maar wil dus alleen bij mezelf digitale televisie, dus de andere tv's in huis moeten gewoon analoge tv houden. Is dit mogelijk ?

Verwijderd

je wilt dus een televisie (met of zonder Tuner?) of wil je een voor aan je PC?

Ikzelf heb de 32" LCD TV van LG en ben daar ondanks alle issues die er verspreid worden over de refresh rate als het beeld met bv voetbal gaat stoten wel goed te vreden over. Maar met films (ik heb er Ditigale TV aan gekoppeld en de DVD) is het beel gewoon super scherp.

Verwijderd

Ja als je digitale tv wil koop je een decoder en die is alleen voor jou tv. Je stopt daar je analoge kabel in en de scart of video aansluiting gaat in je tv. Jij bent de enigste die dan digitale tv hebt en de andere merken daar niks van. Digitale signaal wordt nu al gewoon verzonden met het analoge signaal alleen een decoder is nodig om te ontcijferen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:43:
je wilt dus een televisie (met of zonder Tuner?) of wil je een voor aan je PC?

Ikzelf heb de 32" LCD TV van LG en ben daar ondanks alle issues die er verspreid worden over de refresh rate als het beeld met bv voetbal gaat stoten wel goed te vreden over. Maar met films (ik heb er Ditigale TV aan gekoppeld en de DVD) is het beel gewoon super scherp.
Ik wil hem gebruiken voor het kijken van tv, maar zeker ook voor films. Ik wil er dus een tuner in hebben, maar ik begreep dat die er altijd wel inzitten. Dacht dat alleen bij de eraly plasma's een losse tuner bijgekocht moest worden.

Maar ik begrijp dat jij die LG lcd tv heb met die zwarte omleisting. DIt is zeker de tv met het mooiste design, maar ik vond de inkijk hoek een beetje tegenvallen.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb deze: http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20KLV%2026HG2.htm Een mooie tv, niet te duur en een goede kwaliteit. Een zeer populaire TV, HDTV-ready maar geen DVI of VGA ingang. Wel YPbPr overigens.

Heeft verschillende awards gewonnen waaronder een EISA award dacht ik. Ik ben er iig zeer tevreden mee. :)

Verwijderd

Topicstarter
Timmyboy_ schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 20:10:
Ik heb deze: http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20KLV%2026HG2.htm Een mooie tv, niet te duur en een goede kwaliteit. Een zeer populaire TV, HDTV-ready maar geen DVI of VGA ingang. Wel YPbPr overigens.

Heeft verschillende awards gewonnen waaronder een EISA award dacht ik. Ik ben er iig zeer tevreden mee. :)
Dit is zeker een mooie tv, ik ga deze eens goed bekijken. Het andeel is echter wel dat geen DVI of VGA opzit, wil hem namelijk ook op mijn computer aansluiten. Heb nu een gewone 17" TFT voor me computer, maar is ook gaaf om op het grote scherm spelletje te spelen en dergelijke. Ik ga morgen naar de winkel om er 1 te kopen. Ik ga dan eerst de sony nog even goed bekijken en mocht ik de samsung toch mooier vinden wordt dat hem, of iemand moet echt een punt hebben waarom ik hem niet zou moeten kopen.

Zo ik merk echt dat ik erg twijfel zeg, heb ik normaal nooit zo maar ben echt bang dat ik een miskoop doe en er spijt van krijg.

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Heb je al eens gekeken naar Philips? Bijvoorbeeld http://www.consumer.phili...Q2UV4LJ0RMRESHQFHKFSEKI5P
Ik heb al redelijk wat LCD schermen voorbij zien komen, maar schermen met de kwaliteit die dit toestel haalt heb ik nog niet gezien. Ik kon eerst bijna niet geloven dat het een LCD is en geen plasma. Verder heeft dit toestel wel een VGA ingang :).
Het schijnt alleen wel dat sommige apparaten last hebben van een kleurvlek onderin het scherm, maar de schermen die ik uitgepakt en verkocht heb van dit type hebben deze probemen niet gehad.

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:32

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

echter kunnen ze in de meeste elektronica winkels geen zinnig wordt uitbrengen dus daarom vraag ik hier om meer raad.
Kan het daarmee niet echt met je eens zijn. Wij krijgen hier veel training in en gaan regelmatig bij de fabrikanten op bezoek.
Nu was mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze tv of dat iemand een lcd tv heeft (gezien) welke toch echt beter is. Het aanbod in de elektronica winkels is meestal erg beperkt.
Natuurlijk heb ik deze tv gezien en hij springt er idd er uit qua prijs/kwaliteit verhouding. Het beeld is erg mooi en scherp. De kleuren komen ook erg natuurlijk over. Dus niet van die kei-harde kleuren die je vaak bij die oude sony tv's terug ziet.[/quote]
Ik vraag me ook af wat de response tijd is van deze tv en hoe het in het algemeen zit met de dode pixels in lcd tv's, weet dat het met computer schermen altijd wel een hot issue is.
De dode pixels is vaak geen probleem. De fabrikanten geef vaak al garantie bij 1 dode pixel (geen sub-pixel).
Op de samsung site staat de lw26a33w, maar bij diverse winkels zie ik lw26a33wX staan. Zit er verschil tussen deze 2 of niet
Geen verschil
Je ziet bij laptop schermen steeds vaker een soort van glimmend scherm (bijvoorbeeld sony's xblack technologie), wat ik persoonlijk erg mooi vind. Komt dit ook binnenkort op de lcd tv's of is daar geen sprake van
Dit zie je ook bij verschillende schermen terug komen. Het is erg mooi maar heeft een groot nadeel. Het reflecteerd als een gek.

Deze tv is idd een goede keus. Er zijn veel meer tv's die nog meer mooie functies hebben maar vaak nog veel meer kosten. Deze tv is goed geprijst en leverd een goede kwalteit. Ik sta iedere week weer voor dit apparaat te kwijlen vanwegen het fantastische uiterlijk.

De tv heeft nog wel een klein nadeel. Er staat op dat de tv zijn kleur/contrast ed aanpast aan het licht dmv een sensor. In de winkel vindt je dan ook mooie stikkers op tv die dit promoten. In de praktijk blijkt dit voor geen meter te werken. Dit soort mooie technieken moeten ze gewoon aan Philips overlaten. Op hun tv's is er dan ook een merkbaar verschil.

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hou er ook rekening mee dat sommige tv's wat lawaai kunnen maken

ik heb zelf een philips (32PF9976) sinds een maand en zodra je daar de brightnes omlaag zet (beneden 95%) gaat hij wat brommen , volgens winkel kan dat voorkomen al het heeft het ene merk het meer dan andere.
Het kan hinderlijk zijn in een wat stillere ruimte.
Verder heb ik niets te klagen over de philips.

update - lees net dat het een bekend prob is van deze serie , en dat er een oplossing voor is. morgen maar eens bellen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door PBloem op 25-03-2005 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan het daarmee niet echt met je eens zijn. Wij krijgen hier veel training in en gaan regelmatig bij de fabrikanten op bezoek.
Mag ik ten eerste vragen waar je werkt? (als je het niet wil zeggen heb ik ook repect voor)

Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, ik vind het een goede zaak als verkopers trainingen krijgen in de spullen die ze verkopen en eigenlijk vind ik dit ook niet meer dan normaal, maar ik ben de laatste week erg geschrokken door de (geen)kennis die sommige verkopers hebben.

Ik was bijvoorbeeld bij modern electronics en vroeg daar het verschil tussen 2 tv's, die gast wist het niet en ging op de bordjes kijken of hij daar dingen op kon vinden die verschillen. Ook is het schrikbarend wat ik al voor verschillende dingen heb gehoord over de tv's. De ene zeg dat DNIe op de samsung lcd tv's iets heel anders is dan pixel plus en de ander noemt het in 1 woord met pixel plus.

Bij mediamarkt was de verkoper nog enigzins overtuigend, maar dat kwam vooral doordat hij erg goed kon praten en hij had eigenlijk ook alleen maar oppervlakkige informatie.
De dode pixels is vaak geen probleem. De fabrikanten geef vaak al garantie bij 1 dode pixel (geen sub-pixel).
Gelukkig dit baarde me eigenlijk wel een beetje zorgen, is toch vervelend als je er 1 hebt, zonde van je mooie tv.
Dit zie je ook bij verschillende schermen terug komen. Het is erg mooi maar heeft een groot nadeel. Het reflecteerd als een gek.
Ik heb vandaag nog goed staan kijken naar zo'n scherm en ik zag idd dat het wel erg reflecteerd, als hij uitstaat is het helemaal een spiegel en dat is ook niet helemaal de bedoeling vind ik. Het is lang niet zo goed uitgevoerd als bij de laptops (waarschijnlijk ook door het formaat van het scherm).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren deze televisie gekocht en moet zeggen is echt een prachtige tv. Ik heb alleen nog digitale televisie nodig, want me analoge signaal is niet zo heel goed hier.

Het beeld is erg mooi. Het van een meter of 2 kijken echt zeer mooi en helder. Ik heb hem eerste even getest naast mijn ouder tv (gewone crt met bolle beeldbuis) en deze heeft toch echt een veel scherpere weergave. De kleuren zijn, zoals bij elke tft, wel wat fletser, maar toch nog erg mooi, ook hier geld als je het van een afstand bekijkt zie je het verschil niet meer. De lichtopbrengst is ook goed genoeg.

Ik vind echter dat het geluid een beetje tegenvalt ondanks de jbl speakertjes die erin zitten. Bij bepaalde toonhoogtes gaan de speakertjes gewoon kraken, ook bij lage volumes. Ik weet niet of het zo hoort, dus ga morgen even langs de winkel om dit bij het show model te testen. Ook loopt het geluid met een dvd niet syncroon met het beeld. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden, want volgens mij heeft mijn Marantz SR-7300 receiver geen functie om het geluid te vertragen. Ik heb ergens gelezen dat dit probleem wordt veroorzaakt doordat het analoge signaal moet worden omgezet naar het digitale signaal. Dit schijnt dus te worden opgelost door een dvd speler te gebruiken waar een dvi aansluiting op zit (zodat het beeld van digitaal naar digitaal gaat).

Het grootste voordeel is echt het aantal aansluitingen. Er zit onder andere dvi en vga op, dit is echt zo handig voor je computer. Nu alleen nog een dual screen videokaart.

Met andere woorden, als het kraakje uit de speaker is en het geluid syncroon loopt is dit echt een perfecte tv vind ik.

Ik zal er morgen bij daglicht een aantal foto's van maken, heb het nu geprobeerd maar je ziet het niet goed genoeg.

Verwijderd

Je bedoelt de samsung die je gekocht hebt? Mooi schermpje en totaal future proof. Dat niet synchroon lopen kan wellicht weggaan met een dvi aansluiting, het komt ook door alle verbeteringstechnieken die op de achtergrond werken waardoor het beeld vertraagd wordt opgebouwd.
Als het echt niet weg wil gaan zou ik de tv wisselen, apparaten die dit geluid kunnen vertragen (receivers en er is een kastje van primare die dit allemaal kan regelen) zijn veel te duur.

Veel plezier ermee in ieder geval.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Persoonlijk vindt ik de LG's mooi. Ik had deze maand bijna de 82cm gekocht, maar helaas kwam er iets financieels tussen. Even wachten dus, maar hij komt binnenkort. Dit is de 26 inch:

http://www.plasmadiscount...03dJba14J09f0f56896db.htm
Pagina: 1