Toon posts:

Foto's op DV Tape op HDD als *.JPG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren, ik heb beetje een appart vraagje.

Ik heb een Sony DCR-HC18 MiniDV Video Camera.
Daarop zit een functie dat ik foto's kan maken (beelden die de camera stil zet voor 7 seconden en dan opneemt). Wat ik nu graag wil is die foto's die is dus met die video camera heb gemaakt op de computer zetten als losse .jpg of .bmp bestanden. Ik had dus gehoord dat dit mogelijk was. Maar ik kan hier niets echt over terug vinden.

Ik heb de programma's:
- Pinnacle Studio 9
- Adobe Premiere Pro
- Image Mixer 1.0
- Picasa 2
gebruikt om een beetje aan de slag te kunnen, wat me dan wel is gelukt is om video materiaal op de computer te zetten maar dat is dan nog met een matige kwaliteit, maar het lukt nog niet om die fotos op te slaan. Ik heb van alles gezocht op google maar kon niet echt iets vinden over foto's opslaan.

Ik gebruik nu nog een usb verbinding maar het dus begrepen dat ik beter een FireWire verbinding kan gebruiken, dus dat ga ik doen.

Maar nu dus is het allemaal wel mogelijk wat ik wil? Of wil ik te veel van dit apparaatje.
Groetjes Mitchel

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Is het niet zo dat die afbeelding gewoon als stukje video wordt opgeslagen? Dan kun je gewoon de boel inladen via firewire en een enkel frame exporteren als .bmp of jpeg

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij laad het gewoon als stukjes film.
Dus het is wel mogelijk en wat voor progje zou je dan aanraden om die frames te selecteren en op te slaan.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-02 19:17

Caveman

whahoehaha

Als het goed is zit er software bij je camera die die 7 sec beeld herkent als "foto" en daar een plaatje van bakt, er wordt nl. ook nog wat data op de tape gezet die de software herkent en weet dat ie daar een foto van moet maken. Ik zou dus ff goed in de handleiding van de camera kijken wat daarvoor gebruikt wordt.

edit:
meegeleverde software: Picture Package, ImageMixer VCD2 en daarmee kan het..... ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 25-03-2005 09:44 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !