Toon posts:

Wireless netwerk snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik probeer dus een wireless netwerk op te zetten om grote bestanden uit te wisselen. Ik heb de opstelling hieronder beschreven toegepast. De afstand tussen de 2 huizen is ongeveer 30 meter met een dik huis die er pal tussen staat. Ik haal een snelheid van maximaal 1.4 mb per seconde. De ping tijden zijn gemiddeld 2,5 ms wat heel netjes is. Qua snelheid had ik echter gehoopt op 4 mb/ps. De hoogte of het uitrichten heeft niet veel baat gehad. Ook heb ik in plaats van de gaasatenne een Pacific Wireless Parabolische richtantenne (24db) geprobeerd maar die haalde ook niet meer eruit.

Nu is de vraag dus kan ik meer snelheid hieruit halen en hoe zou ik dat eventueel kunnen realiseren.

Gebruikte materialen:

Passific outdoor onmi antenne 9db (4M h2000 kabel)
Linksys wrt54g met de nieuwste HyperWRT firmware

SD19 gaasatenne 19 db
Linksys Wap54g met neo firmware

Op de Wap54g heb ik dus bridge mode toegepast met het mac adres van de wrt54g.

Beide linksys apparaten zenden op 84 mw op een atenne met autosensing (forceren kost performance)

Beide apparaten zitten bij ieders via een switch gekoppeld aan de linux server (gateway) De routing werkt gewoon volledig.

EDIT: Ik heb alleen een ACL gebruikt dus geen vorm van encryptie als testopstelling. Ik gebruik channel 11 en ik heb de connectpunten van de atenne's etc nog niet afgetaped.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2005 13:03 ]

Verwijderd

Allereerst denk ik dat het huis dat tussenin zitten dik bewapende betonmuren heeft.
Heb jullie het al geprobeerd om een "line of sight" tussen de WAP en jullie basisstations te creëren. Ik had last dat mijn buurman een slechte verbinding had met mijn WAP. ik heb de blokkages (muur tussen woningen) geëlimineer door mijn WAP te verplaatsen naar mijn voordeur en mijn buurman heeft zijn antenne verplaatsnaar de raam. Hierdoor heb jij een deur en een stuk glas tussen communicatiepunten.

Indien de beide van jullie een uitzicht heb op de achtertuin; waarom niet een Wireless bridge creëren door de Wireless switch in het buitenkamer/Fietsenstalling op te zetten. Hierdoor kan jullie computers ongestoord data oor en weer pompen.

Hier is een artikel "Wireless LAN Outdoor Bridge Solution" over een geheel ander soort WiFi Installatie maar éé opmerking hierin vind ik heel belangrijk "For optimal performance, position the antenna so that there are minimal obstacles between it and any other antenna with which it will communicate. While maintaining a direct line of sight between antennas is not strictly necessary, such a configuration helps to ensure a strong signal."

Suc7

BFA

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor je meewerken. Echter heb ik de posities's van de huizen niet omschreven dus heb ik even een schets gemaakt voor de duidelijkheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.freelan.nl/pix/schets.jpg

Afbeeldingslocatie: http://eyaluth.demon.nl/wlan.jpg
We hebben ze dus buiten hangen op een hoogte van ong. 3 meter.

Edit:Extra foto

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee of niemand die mij kan helpen ?

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 13:29

paradoXical

The ParadoX

Ikzelf zit hier met een 3com / linksys combinatie (bridge) zonder antennes (dus gewoon de standaard routers met de standaard antennes). De setup is ongeveerd te vergelijken met jou setup, onze huizen staan 60 meter uit elkaar en de line of sight wordt geblokeerd door een stuk huis. We halen hier prima snelheden, de connectiespeed is zo'n 40 mbit. Ik zou ook verwachten dat we zo'n 3 a 4 mb/s zouden moeten kunnen halen maar de praktijk is anders.. 1.5 mb/s en het houdt al snel op.

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga om 4 uur dan even de snelheid testen zonder huis ertussen en mocht dat helpen dan ga ik mijn atenne bij mij (rechtse huis) achter hangen want door de 2e foto zie ik dat ik dan maar door een klein deel moet van dat huis.

Ik houd jullie op de hoogte :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 12:55:[afbeelding]
We hebben ze dus buiten hangen op een hoogte van ong. 3 meter.

Edit:Extra foto
Hoe heb je die foto tevoorschijn getoverd ?? Als ik dat proggie op hun site wil downloaden blijft ie maar laden en gebeurt er niks :/ Is het IE only ofzo ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
www.vanuitdelucht.nl en dan een installatie op afroep accepteren die ze aanbieden. Kan zijn dat je SP2 hebt dat je bovenin een balkje krijgt of in windows je installatie op afroep uitgeschakeld hebt (hitmanpro doet dat ook)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tests uitgevoerd.

Tot mijn verbazing haalde we maar 1.6 mb/ps met de apparatuur op een rechte lijn zonder iets ertussen. Zelfs met de linksys apparaatjes naast elkaar met de orginele atenne's leverde niet veel méér op. Na de HyperWRT firmware te hebben vervangen door de nieuwste orginele firmware haalde we 2,5 mb/ps. Ik heb de apparaten beide opnieuw geflashed en gereset.

Het ligt dus niet aan het huis wat we verwachtte(meevallertje). Heeft iemand ervaring door deze combinatie van producten te gebruiken ? Want we zitten eraan te denken ander materiaal aan te schaffen op 108 mbit omdat we dus niet meer kunnen halen als 2 mb/ps. (3 zou al prachtig zijn)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 10:22:
Ik heb de tests uitgevoerd.

Tot mijn verbazing haalde we maar 1.6 mb/ps met de apparatuur op een rechte lijn zonder iets ertussen. Zelfs met de linksys apparaatjes naast elkaar met de orginele atenne's leverde niet veel méér op. Na de HyperWRT firmware te hebben vervangen door de nieuwste orginele firmware haalde we 2,5 mb/ps. Ik heb de apparaten beide opnieuw geflashed en gereset.

Het ligt dus niet aan het huis wat we verwachtte(meevallertje). Heeft iemand ervaring door deze combinatie van producten te gebruiken ? Want we zitten eraan te denken ander materiaal aan te schaffen op 108 mbit omdat we dus niet meer kunnen halen als 2 mb/ps. (3 zou al prachtig zijn)
Ik haal met mijn USR effectieve snelheden van 7-8 mbps, maar dit is binnenshuis op 6 meter afstand met 3 muren ertussen.
Ik heb het nog niet buiten geprobeerd, maar naar het schijnt kan ons AP 100 meter ver reiken.
http://www.usr-emea.com/p...sp?prod=net-5450&loc=bene
Pagina: 1