[html/css]Tekstgrootte/ type-probleem in IE5.5

Pagina: 1
Acties:

• ergodyne1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik ben een siteje aan het maken en nu wil ik hem ook graag wat zichtbaar maken voor de mensen die nog een oud bakkie hebben en met IE5.5 surfen... 1 Probleem waar ik tegenaan loop is dat in IE5.5 ik opeens te maken krijg met veel te grote lettertypes. Ik heb deze tekst in een MySQL database staan welke vervolgens m.b.v. PHP in een div wordt geplaatst waaraan d.m.v. css een styl wordt gegeven. In meerdere browsers werkt het, maar niet in IE5.5. Heeft iemand misschien een tip voor mij?

in IE 6.0 o.k.
Afbeeldingslocatie: http://www.browsercam.com/projects/150586/2545365.jpg

in IE5.5 niet o.k.
Afbeeldingslocatie: http://www.browsercam.com/projects/150586/2545368.jpg

Volvo C40 - '70 Volkswagen T2a - Harley-Davidson FXBB Street Bob

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Waarschijnlijk werkt de css overerving niet helemaal OK in IE55... Ik denk dat er niks anders op zit dan voor afzonderlijke 'containers' (zoals je divs) font-family en font-size op te geven.

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"

• ergodyne1
Het maffe is dat ik dat al bij alle divs heb gedaan, de div waarin bijvoorbeeld de tekst staat heeft de volgende css:

.boxcenter {
width:555px;
float:left;
font-family:Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size:11px;
background-color:#FFFFFF;
margin-bottom:10px;
text-align:left;
line-height: 14px;
}

Het leek mij dat dit moet werken... wordt lichtelijk gestoord van dit probleempje 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door ergodyne1 op 23-03-2005 22:14 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Je hebt het over IE6 en je laat een plaatje zien van IE/Mac :?
Test je dat via zo'n site ofzo? Ik zou dat toch gewoon lokaal even testen als ik jou was; het is geen enkel probleem om meerdere versies van IE te draaien

Intentionally left blank

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

^^ even offtopic: ik heb hier thuis ook IE5.0 draaien naast 6.0 maar ik heb me altijd afgevraagd of ie nou echt de IE5 rendering engine gebruikt, of stieken toch de IE6 engine. Ik zie nl. nooit verschillen in weergave, zelfs bij sites die toch dingen gebruiken waarvan je zou zeggen dat dat wel verschil oplevert.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• ergodyne1
Ik test even snel via browsercam.com werkt op zich wel aardig... ik ben lichtelijk uit het probleem. Binnen mijn div staat een tabel. Op een of andere manier neemt een tabel in een div niet de stijl van de div mee. Ik heb nu de tabel een aparte stijl meegegeven en nu werkt het al beter in IE5.5...

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

Nou vind ik verdana ook best mooi, maar er scheen iets mis mee te zijn.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:27

crisp

Devver

Pixelated

Gunp01nt schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:44:
^^ even offtopic: ik heb hier thuis ook IE5.0 draaien naast 6.0 maar ik heb me altijd afgevraagd of ie nou echt de IE5 rendering engine gebruikt, of stieken toch de IE6 engine. Ik zie nl. nooit verschillen in weergave, zelfs bij sites die toch dingen gebruiken waarvan je zou zeggen dat dat wel verschil oplevert.
Ik heb IE4, IE5.01, IE5.5sp2 en IE6 naast elkaar draaien en trust me, de oudere versies vertonen wel degelijk de bekende tekortkomingen en bugs. Ik heb zelfs de conditional comments goed aan de praat :)

GoT bijvoorbeeld is nu nog een rommeltje in IE5.0 (maar dat is lokaal grotendeels al gefixed ;) )

[ Voor 8% gewijzigd door crisp op 23-03-2005 23:01 ]

Intentionally left blank

• ergodyne1
maf dat ik dan toch wel veel grote internetbedrijven tegenkom die het wel gebruiken...

• ergodyne1
crisp schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 22:41:
Je hebt het over IE6 en je laat een plaatje zien van IE/Mac :?
Test je dat via zo'n site ofzo? Ik zou dat toch gewoon lokaal even testen als ik jou was; het is geen enkel probleem om meerdere versies van IE te draaien
Bedankt voor de link trouwens, zal het morgen even installeren, werkt voor IE net even lekkerder als browsercam.com

Pagina: 1