HDD's aan elkaar koppelen dmv software

Pagina: 1
Acties:

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Ik heb al een beetje rondt gekeken hier of het mogelijk was om 4 HD's aan elkaar te koppelen dmv software.
Alleen niks of weinig kunnen vinden.

Ik wil dus 2 schijven van 4 gb en 2 schijven van 6 gb liggen ergens op zolder weg te verrotten, aan elkaar koppelen zodat ze onder Windows als 1 schijf worden gezien. Onder Linux is het wel mogelijk dat weet ik wel, maar wil alleen weten of het ook onder Windows ook mogelijk is.
Is er niet iets van een virtuele schijven oplossing voor?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onder 2K en XPPro kun je wel een spanned array (JBOD) creeeren :)
Voor meer details: OM FAQ - Basic vs Dynamic disks

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 23-03-2005 10:13 ]

• Lenzzz
Beter ! dit is wel lachen. Het werkt wel. Heb nu om te testen twee HD'S aan elkaar en die dynamisch gemaakt. En daarna spanned gedaan. Heb nu 1 volume "D:"

Topic kan gesloten worden

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 12:28

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Ik dacht dat als nu 1 hd crashed ze allemaal on leesbaar zijn. Weet dat niet zeker, zou je in de windows help effe moeten nakijken. Om ze alsnog allemaal op een iets veiligere manier te kunnen gebruiken zou je ook het volgende kunnen doen, alhoewel het niet helemaal hetzelfde is:

Maak van alle schijven weer gewone basic schijven met 1 grote partitie op iedere schijf. Geef de eerste schijf een stationletter en mount de rest in mappen op die schijf. Het is natuurlijk niet hetzelfde, maar afhankelijk van het gebruik/toepassen kan het ook werken en loop je minder risico als er een schijf gaat hemelen.

• Lenzzz
Dat zou ook nog kunnen! is ook een optie.
bedankt in ieder geval!
Ik laat er ieder avond een backup van draaien en deze weg schijven naar een andere server, als er een keer een harddisk kapot gaat heb ik altijd de backup nog. _/-\o_