ik heb een duron 700 met een GigaByte GA-7IXE4 mobo, en die kan niet via het mobo de multiplier of het voltage veranderen, dat kan, volgens tomshardware.com, wel door L-bruggen te verbreken en vervolgens op de juiste manier weer te verbinden, maar het verbreken van dat 1- mm soldeersel is een aardig klotewerkje|:( en ik vroeg me af hoe je dat handig kan doen zonder al teveel te beschadigen
Check dit ...... je moet alle L1 contactjes met elkaar verbindenOp maandag 08 januari 2001 23:01 schreef K-Mile het volgende:
ik heb een duron 700 met een GigaByte GA-7IXE4 mobo, en die kan niet via het mobo de multiplier of het voltage veranderen, dat kan, volgens tomshardware.com, wel door L-bruggen te verbreken en vervolgens op de juiste manier weer te verbinden, maar het verbreken van dat 1- mm soldeersel is een aardig klotewerkje|:( en ik vroeg me af hoe je dat handig kan doen zonder al teveel te beschadigen
En anders vind je het hier .....One of the things that should be noted as well, the AMD CPU has the ability to change the multiplier. While widespread use of a plain GRAPHITE PENCIL to connect the L1 contacts on the back of the Thunderbird CPU is the most common way to "unlock" the multiplier, I choose the $5.99 route of using the rear window defogger repair kit available from your local auto parts store. Damn cool way of doing it, and much more reliable. For this comparison, I didn't worry about which method I would use since the AMD part I have is already unlocked.
http://www.hardocp.com/cpus.html
Verwijderd
Dat is idd de eerste stap, die L1 bruggen kleuren. Als je mobo geen multiplier-instellingen heeft, moet je dan aan de slag met de L3, L4 en L6-bruggen. Dit is wat lastiger omdat je dan ook bruggen moet verbréken.
Ehmmm....
Ik zou het oc-en met de L3, L4 en L6 bruggies niet proberen...
Ik heb er me TB 750 mee gemold
Ik zou het oc-en met de L3, L4 en L6 bruggies niet proberen...
Ik heb er me TB 750 mee gemold
Verwijderd
Ik heb het ook nog niet echt aangedurfd moet ik bekennen. Laatste week er wel veel over gelezen.
Bruggen verbreken met een scherp stanley-mesje. Niet snijden maar krabben! En veel geduld hebben, want het is niet makkelijk.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Toch wel garantie gehad hé ???Ik heb er me TB 750 mee gemold
Bobster, ik heb het zelf niet gedaan (heb een Anus A7V), maar ik weet wel hoe het moet.
Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...
Verwijderd
Uh volgens mij wil jij soldeer-tin van je core af halen. Nou dan moet je ff bij Conrad kijken die verkopen Desoldeerdraad (pagina 447). Werkt heel makkelijk gewon het tin warm maken en het draad `zuigt` het op.
Verwijderd
Wow, oppassen daarmee lijkt me. Op de foto's van T.net lijkt alles heel groot, maar in real-life is dat anderen deeg!
Als je je oude bord verkoopt en een nieuwe koopt. Ik weet niet hoeveel je per uur kunt verdienen maar het lijkt me heel wat voordeliger dan een verkloot bord na een dag smelten. Is wel leuk maar hoe freaky ben je. Het klinkt alsof je met een Seat Marbella grand-prix wil gaan rijden.
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Verwijderd
Nou ja, als je mbv wat soldeerwerk je multiplier op 9,5 kunt zetten, is dat wel lekker toch? Lijkt me beter dan die paar Mhz te winnen door je FSB te verhogen.
ja maar met FSB op 115 mhz gaat windows al moeilijk doen, dus op 110 mhz staat ie nu, heeft het dan nut om ook met L-bruggetjes te oc of trekt windows dat helemaal niet?
en ik was niet van plan te solderen, meer met een dremel stevig in een bankschroef het soldeersel eraf halen end vervolgens met een HB potloodje kleuren
als het verbreken eenmaal gedaan is is het ergste gebeurd neem ik aan, of kunnen er dan ook nog dingen misgaan met het kleuren(behalve de temp en het voltage)
als het verbreken eenmaal gedaan is is het ergste gebeurd neem ik aan, of kunnen er dan ook nog dingen misgaan met het kleuren(behalve de temp en het voltage)
Verwijderd
Dat je PC raar gaat doen bij 115Mhz FSB, ligt niet (alleen) aan Windows. Ook aan andere PCI-kaarten enzo.
Daarom is het (altijd?) beter je multipliersettings te veranderen. Probleem is hier het risico dat je je proc. verkloot door die bruggen te verbreken.
Daarom is het (altijd?) beter je multipliersettings te veranderen. Probleem is hier het risico dat je je proc. verkloot door die bruggen te verbreken.
Leuk hoor... Alleen jammer dat de bruggies van koper zijnOp dinsdag 09 januari 2001 14:29 schreef texeltweaker het volgende:
Uh volgens mij wil jij soldeer-tin van je core af halen. Nou dan moet je ff bij Conrad kijken die verkopen Desoldeerdraad (pagina 447). Werkt heel makkelijk gewon het tin warm maken en het draad `zuigt` het op.
En nee garantie was al voorbij
Pagina: 1