Toon posts:

duron 700 overclocken?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een duron 700 op een Gigabyte GA-7IXE4 moederbord, iemand enig idee hoever (en hoe) ik die kan overclocken? ik heb ook een CoolerMaster DP5-6H53

tnx

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:06
ik heb zownzelfde moederbord alleen met een duron600 ! best aardig mobo-tje alleen jammer dat ie moeilijker te overclocken is !!
er zit op je mobo ergens een blauw schakeltje !! dat is je FSB ! kijk in je handleiding hoe je hem ook weer moet zetten, wil je hem op 115 krijgen !!! dan moet ie als het goed is sneller lopen !! wil je hem sneller hebben dan moet je je L-bruggen gaan doorverbinden en breken !! nogal kutwerk is dat !!

Verwijderd

Ik dezelfde combinatie ook. Ik heb eerst de FSB opgeschroeft. Dat werkte prima, alleen echt veel verschil merkte ik niet. kon max 112MHZ instellen, de processor loopt dan op 784Mhz. TOEN ben ik gaat krassen en tekenen. Je moet inderdaad al die bruggen verbreken/verbinden, aangezien de mulitplier niet op de mobo is in te stellen. Dit is ook misgegaan, processor naar de klote, koste me 229 piek. nu draait ie gewoon 7*100=700mhz. ik blijf er wel vanaf nu. |:(

Verwijderd

Topicstarter
ok maar dat krassen en tekenen met potlood, hoe gaat dat precies in z'n werk? want ik heb er al heel wat over gezien in dit forum maar hoe het werkt ben ik nog niet achter

Verwijderd

Even zoeken op internet, zijn completen sites over. Ook wel op tweakers.net neem ik aan.

Verwijderd

Topicstarter
klopt, ik heb een berichtje gevonden op tomshardware.com:
http://www.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/index.html

nog 1 vraagje, als ik ga overklokken en ik zet het voltage anders, is dan een hoger voltage sneller? en als ik de processor overklok en hij reageert verkeerd, moet ik hem dan een hoger of lager voltage gebruiken om toch de hogere snelheid te krijgen?

Verwijderd

Hoe meer voltage door je CPU hoe verder je hem kunt overclocken.

Greetz

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ben even aan de gang gegaan met dat krassen van die L-bruggen maar wat is dat een klotewerk zeg, er is nu nog niks veranderd, en hij doet het ook nog gewoon, maar hoe halen jullie die bruggen open??? ik heb het met een naald geprobeerd en een scheermesje maar ik kan dat soldeersol niet verbreken

Verwijderd

Je moet helemaal nix verbreken je moet alleen de L1 bruggen van :::: naar |||| maken door ze in te kleuren met een HB potlood >:) en dan is ie ge-unlocked en kan je je multiplier om hoog gooien, en hoe hoog ie kan hangt van de CPU af ik heb een durin 700 en dees gaat tot de 1000

Grtz Ronald >:)

Verwijderd

Topicstarter
ok allemaal leuk maar we hebben niet allemaal zo'n mobo-tje waarmee je multipliers en voltages kan instellen :'(

Verwijderd

Topicstarter
is er nou echt geen echte tweaker die mij hier ff uit de brand kan helpen?:'(
tnx

Verwijderd

Ronaldje :?

Hij kan zijn multiplier toch niet veranderen met dit moederbordje!! :?

Dus dan moet hij de andere bruggen gaan bewerken voor voltage en multiplier en da sucks!!!

Hij moet gewoon een MSI K7t Pro2(A) ,of een asus A7
of die van Abit

Maar Goed!!!

Verwijderd

Euhm weten julie meschien ook een nederlandse site waar precies in staat hoe ik mijn duron 800mhz ken over klokken?
maet foto's het liefste.
:)
thanks

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Het beste is de bruggetjes door te branden met een laser, zo doen ze het bij AMD zelf ook. Naar het schijnt zou het met een dremel ook moeten kunnen, maar het is nogal een preciesiewerkje, dus ik denk dat je er beter gewoon afblijft (of enkel je FSB probeert op te schroeven.)

Verwijderd

Dat laaste van Charlie lijkt me ook het verstandigst. Die van mij is in rook opgegaan. dacht dat ik die brugjes goed had verbroken met een stenlymes. nou niet dus. De hele setting klopte daardoor niet meer. En toen deed ie nix meer. en toen was het :'(

Verwijderd

Wat die site betreft, Ik ben er toen wel 1 tegegekomen, kan nog wel even zoeken waar die stond. Was ook in Nederlands (kun je geen engels?)

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als ik mijn dremel in een bankschroefje zet kan er weinig misgaan met uitschieten, maar er is kans dat ik tever doorga, hoe dik is het bovenste laagje eigenlijk tot je bij de core komt?

Verwijderd

Waarschijnlijk bedoel je deze site http://www.weethet.nl/index.htm?dutch/overclock.htm

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 18:42 schreef sv650s het volgende:
Waarschijnlijk bedoel je deze site http://www.weethet.nl/index.htm?dutch/overclock.htm
:):) Te gek deze site zeg bedankt !!!!

Verwijderd

Topicstarter
tnx, ga vanmiddag met de dremel aan de slag, ik post wel ff hoe het gegaan is.
Pagina: 1