Toon posts:

GeForce 6800 ultra en toch lage fps :S

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

nhanssen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:25:
[...]

Echt eentje die er geen verstand van heeft, sorry hoor. 300 Watt is echt wel te zwak! 512 MB is gewoon te weinig aangezien hij spellen speelt. Counterstrike zuigt gewoon op bijna alle gebieden (vooral het spel op zich al is gewoon outdated) Waarom zou Ati driver met een Nvidia grafische conflicteren? is dat bewezen? sinds wanneer gebruikt een nvidia kaart ati drivers? die programmering bestond nog niet zover ik weet.

Ik moest zelf ook overstappen op een sterkere voeding i.v.m 6800 GT(/GE), had eerst zelfs 350 Watt(Q-tec) zou hij vast ook wel hebben al zeker als je ziet wat voor paniek-merk moederbord hij heeft.
Ik durf er om te wedden dat hij met een sterkere voeding geen hoger FPS haalt. en 512 is echt _NIET_ te weinig voor zulke spellen. "Echt eentje die er geen verstand van heeft". Says who... 8)7
Nofi, maar buiten dat je gewoon echt ranzig aggresief reageert, heb je er zelf niet echt veel verstand van, vind je wel?

En waarom een ati driver zou conflicteren? vind jij het fris om eerst ATI drivers te hebben geinstalleerd, waarop je een nvidia kaartje erin te hebben gedaan, je de nvidiadrivers installeert? nou, ik heb 2 videokaarten, een ati en een nvidia. Als ik de ene installeer, is mijn windows installatie 2x brakker. Ik heb niets gezegd over "dezelfde programering oid"

Verwijderd

Hoeveel (optische) schijven heb je trouwens?

Verwijderd

Topicstarter
Oke nieuw woord benchen wtf is dat :D
Ik ben noob mensen haha
Nee echt serieus k snap er wel een beetje van maar niet te veel.
En als we dan voor mij ook nog moeilijke woorden gaan gebruiken dan ist eind helemaal zoek

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:27:
Maar ff een noob vraagje FSB kan je dat los kopen of zo
Ik verkoop wel FSB's

Voor 50 cent per FSB wil ik ze wel opsturen, hoeveel heb je nodig?

:P:P

Maaruh... je hebt inderdaad een beetje een te snelle kaart gekocht voor je huidige pc, ik had de kaart terug gebracht naar de winkel als het nog kan. Dan gewoon verder gaan met die 9600XT en over een paar maand een compleet nieuw systeem kopen is het handigst.

Want dit is eigenlijk gewoon een beetje jammer, aangezien je lang niet alles uit je kaart haalt zo.

Of ben je snel een upgrade van plan?

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 19:51
systeem is prima voor een fatsoenlijk potje cs (100 > fps), het ligt waarschijnlijk aan je refresh rate, die staat op 60hz en omdat je v sync aan hebt staan komt hij niet boven de 60 hz.

Je kunt dus twee dingen doen, of je monitor op meer hz zetten, (dat zou ik sowieso doen, kijkt prettiger) of je v sync uitzetten (in de driver opties)

Ik zelf heb een XP2700 en een 6800LE @ 16,6 en haal 150 fps met 512 DDR. Jouw pc'tje moet daar niet veel voor onderdoen ;)

Ontspan.

• keldererik
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-08 17:17
Wat je nodig hebt:

-800FSB moederbord (AGP8x)
-Minimaal 350Watt voeding
-2x512MB pc 3200

Zonder een sterke voeding zal je kaart nooit optimaal benut worden. Net zoals het moederbord wat je nu hebt. Daarmee kan je nooit het meeste uit je videokaart halen. En die grappenmaker die zegt dat 300Watt voldoende is voor een 6800ultra is niet goed in zijn hoofd. Als je in het installatie boekje van je videokaart kijkt zal daarinstaan dat 350Watt een MINIMAAL vereiste is... succes met de aanschaf van de benodigde nieuwe hardware.

Verwijderd

Topicstarter
shit nee ni echt en de kaart heb k via 4launch gekocht omdat hij ni makelijk te krijgen was.( zeiden ze )
Tja een soort van balen zeg mar

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 19:51
Een sterke voeding is geen overbodige luxe, het enige wat hij daarmee bereikt echter is een beter stroom toevoer, echt geen meer fps hoor.

Ontspan.

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-08 22:35
Sinds de invoering van externe stroom toevoer kunnen kaarten wel degelijker langzamer gaan lopen als ze niet genoeg stroom krijgen Magnolia.

edit op reacties hieronder:

Ik heb het zelf meegemaakt dat een videokaart zichzelf terugclockte omdat hij niet genoeg stroom kreeg . Al kreeg ik wel een nette waarschuwing van het feit dat.

[ Voor 42% gewijzigd door Zeus op 22-03-2005 23:55 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Verwijderd

@ Magnolia: Dat wilde ik maar zeggen. Ook al is de proc. misschien de bottleneck, je zou minstens de 80/90 moeten halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 23:49 ]

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
Even een paar dingen over het geblaat heen en weer hier: De voeding is officieel niet voldoende voor die kaart, ligt dus net op het randje, maar dat je lage fps zou krijgen door een ondermaatse voeding is onzin, als je voeding het niet meer trekt dan merk je dat echt wel aan de crashes e.d.
Dus mensen, nee het is niet de voeding.

En voor magnolia, TS heeft het over CS:Source.
Ik speel niet vaak CS:S lately, maar ik haal zelf volgens mij rond de 80-100 fps, dus denk dat het voor jou systeem niet echt onder de maat is, gezien je extreem hoge kwaliteits-settings.

• keldererik
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:39:
[...]

Ik durf er om te wedden dat hij met een sterkere voeding geen hoger FPS haalt. en 512 is echt _NIET_ te weinig voor zulke spellen. "Echt eentje die er geen verstand van heeft". Says who... 8)7
Nofi, maar buiten dat je gewoon echt ranzig aggresief reageert, heb je er zelf niet echt veel verstand van, vind je wel?

En waarom een ati driver zou conflicteren? vind jij het fris om eerst ATI drivers te hebben geinstalleerd, waarop je een nvidia kaartje erin te hebben gedaan, je de nvidiadrivers installeert? nou, ik heb 2 videokaarten, een ati en een nvidia. Als ik de ene installeer, is mijn windows installatie 2x brakker. Ik heb niets gezegd over "dezelfde programering oid"
Geloof mij nou maar. Zonder 1024mb ram zal je deze spellen nooit lekker kunnen draaien. En 300 watt is gewoon te weinig zoals in dat installatie boekje staat. Zelfs een 6800GT heeft minimaal 350 watt voedding nodig. Wat een eigenwijze mensen zeg, 512mb is gewoon te weinig. Zeker als je al die grafische opties aan wilt hebben en natuurlijk op de toekomst gericht. Alleen windows xp vreet al 300RAM en dan is er nog maar 200 over voor een spel. Toch logish dat dit niet goed zal werken. Een tijdje geleden heb ikzelf ook 512ram erbij geprikt en dat merk je echt goed. Maar die mensen hier met 512mb ram en een game ervaring van pokémon pinball zullen het wel beterweten neem ik aan :X

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-08 15:15

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:39:
[...]

Aangezien je kennis qua hardware sta ik tot me goed recht zo te reageren. Aggresief? als ik aggresief zou reageren had ik wel andere dingen gezegd :+ . Naja, hier helpen we die jongen ook niet verder mee. Dus ik laat het hier bij. (I rest my case)

Wat je zou kunnen aanschaffen in de eerste instantie is idd die voeding van Tagan, als standard PC gebruiker (laten we eerlijk wezen) volstaat de voeding idd niet echt meer, zeker als je zo'n dergelijke configuratie zou hebben. Er tevens van uit gaan dat je 1 harde schijf , 1 brander en 1 DVD spelertje zou hebben.

Nadit zou ik het geheugen doen, en persoonlijk vind ik dat 2 Ghz meer dan zat is. Stop er nog eens 512 bij en je dag zou niet meer stuk kunnen.

Spec's PC

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

keldererik schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:52:
[...]

Geloof mij nou maar. Zonder 1024mb ram zal je deze spellen nooit lekker kunnen draaien. En 300 watt is gewoon te weinig zoals in dat installatie boekje staat. Zelfs een 6800GT heeft minimaal 350 watt voedding nodig. Wat een eigenwijze mensen zeg, 512mb is gewoon te weinig. Zeker als je al die grafische opties aan wilt hebben en natuurlijk op de toekomst gericht. Alleen windows xp vreet al 300RAM en dan is er nog maar 200 over voor een spel. Toch logish dat dit niet goed zal werken. Een tijdje geleden heb ikzelf ook 512ram erbij geprikt en dat merk je echt goed. Maar die mensen hier met 512mb ram en een game ervaring van pokémon pinball zullen het wel beterweten neem ik aan :X
I still rest my case ;)

Spec's PC

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de bovenstaande reacties eens goed doorlezen:
Even een paar dingen over het geblaat heen en weer hier: De voeding is officieel niet voldoende voor die kaart, ligt dus net op het randje, maar dat je lage fps zou krijgen door een ondermaatse voeding is onzin, als je voeding het niet meer trekt dan merk je dat echt wel aan de crashes e.d.
Dus mensen, nee het is niet de voeding.
en ook magnolia:
Ik zelf heb een XP2700 en een 6800LE @ 16,6 en haal 150 fps met 512 DDR. Jouw pc'tje moet daar niet veel voor onderdoen ;)
En heb ik gezegd dat je het niet merkt? het is gewoon niet te weinig.

@nhanssen:
Aangezien je kennis qua hardware sta ik tot me goed recht zo te reageren
En hoe weet jij mijn kennis van hardware? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hehe die gleuven zitten al vol 2 x 256 mb ram :(
Dus kan beter gewoon in 1 keer 2gb kope
Sugesties :D

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Lachen met sommige mensen op gathering.....in bijna elk topic gejammer over voedingen. Ook wordt iemand geflamed die aandraagt dat drivers van een andere fabrikant het probleem kunnen zijn.

Het systeem van de TS is NIET te langzaam door de voeding...wanneer de voeding te kort schiet, zal er namelijk een waarschuwing op het scherm komen dat er niet genoeg sap geleverd kan worden (helaas bij iemand gezien). De kaart gaat dan niet alleen maar lager klokken, maar de resolutie en andere zaken gaan naar save settings....daar heeft de TS geen last van dus. De computer kan ook tijdens het gamen dan lekker vaak hangen....aangezien niets van dit alles wordt gemeld, zou ik het niet hier in zoeken. Bovendien heeft mijn systeem ook een 300W voeding en dat ding is zo stabiel als een rots terwijl 300 ook voor mijn bak eigenlijk te weinig zou moeten zijn volgens de "wijze" voedingsheren op gathering.

Drivers is altijd een probleem....alleen al wanneer je drivers update van dezelfde leverancier kan je al problemen krijgen. Het is inderdaad aan te raden op zoek te gaan naar tooltjes om de oudere versies goed weg te halen.

Verder is zoals gezegd je CPU het onderdeel wat in de problemen kan komen bij het stevigere rekenwerk. Een snellere zal zeker positief werken op je fps.

vsych uitzetten natuurlijk en trouwens ook goed checken of je inderdaad een 6800 ultra hebt en niet in een of ander marketing verhaaltje getrapt bent zodat je nu misschien met een heftige versie van een mindere kaart bent opgescheept...al is het vsynch verhaal met CPU bottleneck voor jou de oplossing. Iets minder heftig met de fsaa en af zou ook aan te raden zijn....levert iets minder mooie plaatjes op, maar meestal toch veel meer performance.

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Cheese_man, you're my hero _/-\o_ _/-\o_

• keldererik
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:54:
Als ik jou was zou ik de bovenstaande reacties eens goed doorlezen:

[...]

en ook magnolia:

[...]

En heb ik gezegd dat je het niet merkt? het is gewoon niet te weinig.

@nhanssen:
[...]

En hoe weet jij mijn kennis van hardware? :?
ja die 150fps is zeker met aa en fsaa niet op zn hoogst. Mijn amd 64 3500+ 2x512mbram xfx geforce 6800gt 500watt voeding heeft soms framdrops naar de 60. Hoewel ik verder wel dik over de 100 scoor met alles op 1024x768 , high, aa6x fsaa16x. Dus met een 2ghz, 512mbram, 300 watt en een fsb uit 1980 zal het niet lukken nee.. of je gelijk hebt kan je wel raden. Heb je zelf zo'n systeem? nee, jij moet eens realiseren en niet zoveel denken.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

En ik type te langzaam zag ik.... :P. Oh well....ik stoor me er ook verschrikkelijk aan!!

Maar Topic Starter....check de nuttige tips en ga desnoods met onze oom Google opzoek naar reviews van grafische kaarten en kijk of je kunt achterhalen wat je kaart met jouw settings op een systeem doet met een zwaardere CPU.....je zult versteld staan hoe hard fsaa en af met hogere resoluties je kaart op de knieen kunnen krijgen >:)

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

@Guido
En hoe weet jij mijn kennis van hardware?
Er bestond ook zoiets van tweakers community profiel dacht ik.... Naja laat ook maar Guido, dit wordt toch weer zo'n eindeloze discusie waar de een weer gelijk moet hebben en de ander ook. Dus bij voorbaat zeg ik dan al: Je zou wel gelijk hebben!

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Tooltjes zoals k ga nu ook zoeken maar weet niet precies waarnaar

Verwijderd

Toch vreemd dat ik dan gelijk heb, en jij niet.

Naja, van mij mag je hem vanalles laten kopen, ik vind het overbodig.
Waar zie jij btw mijn com. prof?

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik dadelijk de drivers van mijn mobo eraf heb gegooit of zo.
Da staat zo lullig want dan mag k da morgen aan pa uitleggen want dit is de comp. van de zaak
Ghe

• keldererik
je spreekt over een 300 watt alsof je er nog jaaaareeeen mee vooruit kan. Het is zeker niet slim om onder de aanbevolen systeemconfiguratie te zitten. Mensen met 300watt voedingen en 512mb ram reageren wel heftig.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:05:
Niet dat ik dadelijk de drivers van mijn mobo eraf heb gegooit of zo.
Da staat zo lullig want dan mag k da morgen aan pa uitleggen want dit is de comp. van de zaak
Ghe
Kleine tip voor je gaat hacken in drivers en tooltjes gaat downloaden......heb je al de vsynch uitgezet en die fsaa en af setting lagen gezet? Naar 4x en 4x bijvoorbeeld ipv 6x en 16x?

• mbvisiontt
  • Laatst online: 04-07 05:11
Je AGP 4x mobo helpt ook niet echt, 8x zou uiteraard weer wat %tjes schelen. :)

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

keldererik schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:02:
[...]

ja die 150fps is zeker met aa en fsaa niet op zn hoogst. Mijn amd 64 3500+ 2x512mbram xfx geforce 6800gt 500watt voeding heeft soms framdrops naar de 60. Hoewel ik verder wel dik over de 100 scoor met alles op 1024x768 , high, aa6x fsaa16x. Dus met een 2ghz, 512mbram, 300 watt en een fsb uit 1980 zal het niet lukken nee.. of je gelijk hebt kan je wel raden. Heb je zelf zo'n systeem? nee, jij moet eens realiseren en niet zoveel denken.
Hier kan ik nou zo NIET tegen he. Wie is hier nou eigenwijs, en WIE moet er nou eens gaan nadenken. LEES DE POSTS.

Ga toch weg met je 18 posts :Z

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:13

w0w

Cheese_man schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:58:
Lachen met sommige mensen op gathering.....in bijna elk topic gejammer over voedingen. Ook wordt iemand geflamed die aandraagt dat drivers van een andere fabrikant het probleem kunnen zijn.

Het systeem van de TS is NIET te langzaam door de voeding...wanneer de voeding te kort schiet, zal er namelijk een waarschuwing op het scherm komen dat er niet genoeg sap geleverd kan worden (helaas bij iemand gezien). De kaart gaat dan niet alleen maar lager klokken, maar de resolutie en andere zaken gaan naar save settings....daar heeft de TS geen last van dus. De computer kan ook tijdens het gamen dan lekker vaak hangen....aangezien niets van dit alles wordt gemeld, zou ik het niet hier in zoeken. Bovendien heeft mijn systeem ook een 300W voeding en dat ding is zo stabiel als een rots terwijl 300 ook voor mijn bak eigenlijk te weinig zou moeten zijn volgens de "wijze" voedingsheren op gathering.

Drivers is altijd een probleem....alleen al wanneer je drivers update van dezelfde leverancier kan je al problemen krijgen. Het is inderdaad aan te raden op zoek te gaan naar tooltjes om de oudere versies goed weg te halen.

Verder is zoals gezegd je CPU het onderdeel wat in de problemen kan komen bij het stevigere rekenwerk. Een snellere zal zeker positief werken op je fps.

vsych uitzetten natuurlijk en trouwens ook goed checken of je inderdaad een 6800 ultra hebt en niet in een of ander marketing verhaaltje getrapt bent zodat je nu misschien met een heftige versie van een mindere kaart bent opgescheept...al is het vsynch verhaal met CPU bottleneck voor jou de oplossing. Iets minder heftig met de fsaa en af zou ook aan te raden zijn....levert iets minder mooie plaatjes op, maar meestal toch veel meer performance.
Ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat je aanraadt vsync uit te zetten. Je hebt niks aan 60+ fps als je monitor refreshrate staat op 60Hz. Beter kun je je refreshrate op z'n max zetten (met powerstrip), en dan vsyc gewoon uitzetten. Als je het niet met me eens bent moet je maar eens goed zoeken wat vsync precies doet, (int kort samen gevat, het zorgt ervoor dat je systeem en je monitor op precies hetzelfde tijdstip verversen van plaatje). :)

• keldererik
De post teller heeft hier geen ene reet mee te maken. zielig mannetje

• mbvisiontt
We zijn lekker aardig voor elkaar in dit topique. >:) Everyone :> and make up. :P

Verwijderd

Topicstarter
Monitor staat op 85 hz maximaal is da
Vsync staat altijd uit :D zet k nooit aan heb k ook al eerst naar gekekijk
K heb de ani en atni uit gezet en ga ff kijk in css of het veel verschilt tot zo

• mbvisiontt
w0w schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:08:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat je aanraadt vsync uit te zetten. Je hebt niks aan 60+ fps als je monitor refreshrate staat op 60Hz. Beter kun je je refreshrate op z'n max zetten (met powerstrip), en dan vsyc gewoon uitzetten. Als je het niet met me eens bent moet je maar eens goed zoeken wat vsync precies doet, (int kort samen gevat, het zorgt ervoor dat je systeem en je monitor op precies hetzelfde tijdstip verversen van plaatje). :)
En dan moet jij even goed napluizen dat het wel degelijk nut heeft als je videokaart meer beeldjes produceert dan je monitor weergeeft. Ik las het een paar weken geleden in een artikel, volgens mij via de Frontpage. Ik stond er behoorlijk van te kijken vandaar dat ik het me nog herinner. Is eigenlijk wel vaag en ik snap het nog steeds niet maar goed. :P

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

[...]

here here :D (en er moet meer ;) en :) zijn hiero....we zijn er om elkaar te helpen...niet te mokken over wie over welke details gelijk heeft!....toch?)

• mbvisiontt
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:11:
Monitor staat op 85 hz maximaal is da
Vsync staat altijd uit :D zet k nooit aan heb k ook al eerst naar gekekijk
K heb de ani en atni uit gezet en ga ff kijk in css of het veel verschilt tot zo
Anders ruil je maar met mijn kaart, dan hebben we allebei een kaart die beter past in elkaars systeem. :9

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:05:
Toch vreemd dat ik dan gelijk heb, en jij niet. Je hebt het duidelijk gewonnen :O

Naja, van mij mag je hem vanalles laten kopen, ik vind het overbodig. 300 Watt is te weinig, staat verdomme in de handleiding van dezelfde grafische kaart wat hier in me PC zit!

Waar zie jij btw mijn com. prof? www.tweakers.net :+
Erh voordat je moet zoeken.

Community (das bovenaan het scherm) - > Gallery (D'r is een optie om te zoeken) -> Vult naam in (Das dan Guido voor jou, nhanssen voor mij)

En tjakka! je hebt je eigen profiel gevonden :) Moet je wel ff zoeken tussen alle andere Guido's, het zijn er enorm veel! :P

[ Voor 4% gewijzigd door nhanssen op 23-03-2005 00:15 ]

Spec's PC

Verwijderd

Klopt, maar als iemand heeft uitgelegd waarom het niet de voeding kan zijn, tot 2x toe, en dan nog beweren dat het de voeding is, vervogens zeg ik nee, zie dit, dit en dit, en MIJ eigenwijs noemen :? kom nou :Z

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Haal een amd64 S939 met een MSK K8N Neo2. Dan heb je voor weinig best wel veel. En die voeding is ook niet echt state-of-the-art. Haal een goede 400 watt voeding of een 480 watt tagan ofzo, dan heb je genoeg power voor als je later nog een 2e 6800ultra erbij wilt kopen voor SLI :P

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• keldererik
Die mensen kunnen zoveel zeggen. 350watt wordt niet voor niks aangeraden. Nou ja, het zal mij wat boeien. Hopelijk kunnen jullie hem dan beter helpen. :)

Verwijderd

nhanssen schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:14:
[...]

Erh voordat je moet zoeken.

Community (das bovenaan het scherm) - > Gallery (D'r is een optie om te zoeken) -> Vult naam in (Das dan Guido voor jou, nhanssen voor mij)

En tjakka! je hebt je eigen profiel gevonden :) Moet je wel ff zoeken tussen alle andere Guido's, het zijn er enorm veel! :P
Ik heb daar zeg maar geen profiel. Of iig outdated, mijn nick is daar geen Guido oid, maar netschaap ofzo...

maar we gaan nogal offtopic

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

jealma schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:15:
Haal een amd64 S939 met een MSK K8N Neo2. Dan heb je voor weinig best wel veel. En die voeding is ook niet echt state-of-the-art. Haal een goede 400 watt voeding of een 480 watt tagan ofzo, dan heb je genoeg power voor als je later nog een 2e 6800ultra erbij wilt kopen voor SLI :P
De TS heeft net aangegeven dat het deinstalleren van drivers al tricky is omdat het een zakelijk pc van zijn vader betreft....en jij stelt voor dat hij dat ding moet verbouwen voor 300-500 eurootjes :P. Lolbips! :D

• nhanssen

nhanssen

QVL is non-tweakers

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:14:
Klopt, maar als iemand heeft uitgelegd waarom het niet de voeding kan zijn, tot 2x toe, en dan nog beweren dat het de voeding is, vervogens zeg ik nee, zie dit, dit en dit, en MIJ eigenwijs noemen :? kom nou :Z
Dit bedoel ik dus met: De een moet weer gelijk krijgen en de ander niet! Ik pas me aan (waarschijnlijk leeftijd gebonden ofzo) en hierbij de laatste reactie van mijn kant....

Succes met het verder posten in je eentje ;)

Spec's PC

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan k snap er nu hemal niks meer van net met 800x600 alles high ani 16 anti 6x
Rond de 50 fps
Nu ani en anti uit 30 fps

• keldererik
De voeding zal het niet zijn volgens sommige gasten hierzo. Evenenals je ram. Ja je moet makkelijk 150fps kunnen halen....laat je dat maar eens wijsmaken.

Verwijderd

Dikke vette onzin dat een spel minder fps geeft omdat de voeding niet toereikend zou zijn. Als je voeding het niet trekt, krijg je systeemcrashes, niet minder fps. Verder neemt XP ook geen 300 MB in beslag, dat is ongeveer 200 MB. De ruime 300 MB aan ram die hij vrij kan hebben is voor de meeste games ruim voldoende, ik weet alleen niet of CS:S daar ook onder valt. Ik heb die game niet. Wel is het zo dat er heleboel mensen zijn die van alles op de achtergrond hebben draaien, die dingen kunnen wel eens inhakken op het vrije geheugen.

De TS dient ervoor te zorgen dat de 6800 Ultra wel op twee molexjes aangesloten is, waarvan een lijn op zijn minst dedicated moet zijn, m.a.w. geen andere apparaten aan mag hebben hangen. Verder moet de TS op zijn minst Driver Cleaner hebben gebruikt, maar is een reinstall van Windows aan te raden.

Nog een punt: jawel, zijn cpu is nu de bottleneck, doch omdat zijn videokaart zo snel is, is het gebruik van 8*FSAA en 16*AF bij een relatief lage resolutie te rechtvaardigen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 00:23 ]

Verwijderd

Wat ik me afvraag, waarom op res van 800x600? Je gaat imho toch upgraden om hogere resoluties te draaien.
Of het aan je voeding kan liggen weet ik niet. Het zou kunnen, maar je krijgt bij nVidia kaarten als het goed is wel een melding ervan te zien na het opstarten.
Dat meer geheugen beter is zal niemand kunnen betwisten, maar je zou eigenlijk eens wat benchmarks moeten draaien zodat je weet hoe goed of slecht je systeem nou eigenlijk loopt.
succes :)

• w0w
  • Laatst online: 23:13

w0w

mbvisiontt schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:12:
[...]

En dan moet jij even goed napluizen dat het wel degelijk nut heeft als je videokaart meer beeldjes produceert dan je monitor weergeeft. Ik las het een paar weken geleden in een artikel, volgens mij via de Frontpage. Ik stond er behoorlijk van te kijken vandaar dat ik het me nog herinner. Is eigenlijk wel vaag en ik snap het nog steeds niet maar goed. :P
Geef es een linkje? Ik kan het niet vinden, maar ik vind het altijd leuk als blijkt dat ik niet gelijk heb :) (weer wat geleerd).
Overigs stel ik mij lekker arrogant op en zeg ik "Het ligt niet aan de voeding en ik weet dat zeker, en iedereen die denkt dat het aan de voeding ligt heeft het fout"

//edit//

En geloof mij nou, je wilt ECHT GEEN 150fps als je monitor op 60Hz staat. ECHT NIET! ;)

[ Voor 7% gewijzigd door w0w op 23-03-2005 00:24 ]

• keldererik
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:20:
Dikke vette onzin dat een spel minder fps geeft omdat de voeding niet toereikend zou zijn. Als je voeding het niet trekt, krijg je systeemcrashes, niet minder fps. Verder neemt XP ook geen 300 MB in beslag, dat is ongeveer 200 MB. De ruime 300 MB is voor de meeste games ruim voldoende, ik weet alleen niet of CS:S daar ook onder valt. Ik heb die game niet. Wel is het zo dat er heleboel mensen zijn die van alles op de achtergrond hebben draaien, die dingen kunnen wel eens inhakken op het vrije geheugen.

De TS dient ervoor te zorgen dat de 6800 Ultra wel op twee molexjes aangesloten is, waarvan een lijn op zijn minst dedicated moet zijn, m.a.w. geen andere apparaten aan mag hebben hangen. Verder moet de TS op zijn minst Driver Cleaner hebben gebruikt, maar is een reinstall van Windows aan te raden.
Dus als die te weinig stroom krijgt omdat een molex niet is aangesloten geeft ie dat niet weer op het scherm?? :?

Verwijderd

Topicstarter
Als jij met molex zo'n ding met 4 gaten bedoelt ja dan heb k da goed aangesloten
Tis een alleen staande kabel met een spliter erop en zo in de kaart
K weet geen goeie driver cleaner :D

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:18:
Oke dan k snap er nu hemal niks meer van net met 800x600 alles high ani 16 anti 6x
Rond de 50 fps
Dat is echt vaag....scheelt het nog of je de boel instelt in je drivers of in het spel zelf? Of beide tegelijk?

Nu ga ik misschien iets vreemds zeggen.....others help me....maar check anders je BIOS....en kijk of je primary display device AGP is en geen PCI. Ook of fastwrites uitstaat en stel AGP in op 4x vast ipv automatisch....

Even heel lullig achteraf misschien.......je had de helft van het geld kunnen besparen wanneer je een kaart had gekocht dat beter in je systeem paste....had je ongeveer hetzelfde prestatieniveau gehad, maar meer geld over voor andere leuke dingen. Een 6600GT had al erg leuk geweest voor die puter... Reviews reviews en nog eens reviews.....wanneer je die van goede sites bekijkt leer je een hoop. Zo zijn de meeste van ons aan die goddelijke kennis gekomen :D.

Toch is het wel erg vaag.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja als er teweinig stroom is dan geeft de comp dat aan
Dat heeft i namelijk gedaan toen er nog een 240 W in zat
:D

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:19
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:42:
Oke nieuw woord benchen wtf is dat :D
Ik ben noob mensen haha
Nee echt serieus k snap er wel een beetje van maar niet te veel.
En als we dan voor mij ook nog moeilijke woorden gaan gebruiken dan ist eind helemaal zoek
Je systeem benchen houd in dat je test hoeveel jouw systeem scoort. Zoek hier op GoT maar eens op 3Dmark 2003. Je kan dan je score vergelijken met andere, vergelijkbare systemen. Nogmaals: lage FPS in een CS:S server zeggen niets.

Verwijderd

Kijk wat je kan proberen is misschien iets meer megahertz uit persen uit je bestaande combo :) goedkoop ook nog :*) . Mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog een nieuwe mobo halen met daarbij bij passende geheugen.Tevens zag ik een post staat dat je met FSB overclockt ja dat is waar maar zo is de multiplier ook altans als die niet gelockt is wat wel bij de meeste gevallen is bij intel :r (oude serie). even op die voeding terug kopen met een degelijke voeding zoals target,antec,enermax is 350 watt voldoende om deze kaar werkend te krijgen.. wat mensen hier zeggen dat je door zwakke voeding lage FPS krijg is gedeeltelijk waar maar lijkt mij eerder dat ie zou crashen..(reboot)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 00:29 ]

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
Laatst stond op de frontpage een artikel over geheugen in spellen (kan artikel niet vinden).
Er werd gezegd dat het verschil tussen 512 en 1024 amper te merken was.
Als je naast je CS:Source geen andere cpu-intensieve programma's hebt draaien, moet je geheugen voldoende zijn.

AGP 8x of 4x maakt niks uit. Probeer het maar eens uit met je eigen hardware. Ik weet dat de ati drivers dit kunnen dmv SMARTGART, dus voor de AGP8x mensen, zet hem eens voor de grap op 4, en kijk of je fps/3dmark scores omlaag gaan.

Processor:
http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-16.html << wellicht kan je hier info uit halen, 10% verschil tussen jouw "waardeloze verouderde processor" (zo willen vele tweakers in dit topic het laten overkomen) en de aller-, aller-, allerbeste Pentium4 de momenteel bestaat. Je processor is dus ook niet de 'bottleneck'. Maar wat Cheesman zegt klopt volgens mij meer dan dit tabelletje, 3d mark is namelijk synthetisch (of zoiets :P ), dus bij spellen zal het wel anders liggen.

Speel het spel eens zonder AA en AF, als de cpu de limiterende factor is, dan blijven je fps onder de 60.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de kaart kan agp en pci dus wat maakt dat uit ?
Daarnaast heb k hievoor ati radeon 9600 xt gehad met hetzelfde gezeik
K d8 dat de kaart ni meer kon nu kan dat zeker het geval niet zijn deze is precies 5 x sneller
En waar moet k agp instellen met ati omega ging da wel makelijk maar nu weet k da ni
K gebruik de drivers van de nvidia site zelf

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
offtopic:
hier stond iets nutteloos, sorry

[ Voor 84% gewijzigd door 0siris op 23-03-2005 00:34 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Hollanda
Cheese_man schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:07:
[...]

Kleine tip voor je gaat hacken in drivers en tooltjes gaat downloaden......heb je al de vsynch uitgezet en die fsaa en af setting lagen gezet? Naar 4x en 4x bijvoorbeeld ipv 6x en 16x?
In principe zijn in CS:S gewoon de aangerade instellingen (die met een **** erna) de beste voor jouw systeem. CS:S bekijkt en stelt dit zelf in.

Edit: en zo te horen (je had al problemen met je 9600) is een verse windows install ook geen overbodige luxe.

[ Voor 12% gewijzigd door Hollanda op 23-03-2005 00:38 ]

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:29:
Maar de kaart kan agp en pci dus wat maakt dat uit ?
Daarnaast heb k hievoor ati radeon 9600 xt gehad met hetzelfde gezeik
K d8 dat de kaart ni meer kon nu kan dat zeker het geval niet zijn deze is precies 5 x sneller
En waar moet k agp instellen met ati omega ging da wel makelijk maar nu weet k da ni
K gebruik de drivers van de nvidia site zelf
Je kaart kan zeker geen pci en agp....je hebt een iets ouder moederbord waar eigenlijk zeker een agp slot opzit. Er is inmiddels een opvolger voor agp...pci-e, maar dat heb je zeker niet.

Het is aan te raden in de FAQ te kijken op dit forum....er zal ongetwijfeld iets instaan over het goed verwijderen van drivers zodat de juiste drivers in een schone omgeving hun werk kunnen doen. Over de instelmogelijkheden van je BIOS verwijs ik je naar de handleiding van je moederbord....daar staat vast het een en ander in.

Ga je systeem goed testen door timedemo's te draaien van verschillende spellen om te die te vergelijken op het internet met systemen die gevuld zijn met zoveel mogelijk dezelfde hardware. Probeer dan wel te testen met de in de test gebruikte instellingen voor een goed resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
K ben nu 3d mark aan het downloaden wat is de bedoeling daarna

• Hollanda
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:38:
K ben nu 3d mark aan het downloaden wat is de bedoeling daarna
Installeren en dan even naar het grote 3Dmark topic hier op GoT zoeken, daar is uitleg en vergelijkinsmateriaal.

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Faust schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:29:
Laatst stond op de frontpage een artikel over geheugen in spellen (kan artikel niet vinden).
Er werd gezegd dat het verschil tussen 512 en 1024 amper te merken was.
Als je naast je CS:Source geen andere cpu-intensieve programma's hebt draaien, moet je geheugen voldoende zijn.

AGP 8x of 4x maakt niks uit. Probeer het maar eens uit met je eigen hardware. Ik weet dat de ati drivers dit kunnen dmv SMARTGART, dus voor de AGP8x mensen, zet hem eens voor de grap op 4, en kijk of je fps/3dmark scores omlaag gaan.

Processor:
http://www.tomshardware.com/cpu/20041221/cpu_charts-16.html << wellicht kan je hier info uit halen, 10% verschil tussen jouw "waardeloze verouderde processor" (zo willen vele tweakers in dit topic het laten overkomen) en de aller-, aller-, allerbeste Pentium4 de momenteel bestaat. Je processor is dus ook niet de 'bottleneck'. Maar wat Cheesman zegt klopt volgens mij meer dan dit tabelletje, 3d mark is namelijk synthetisch (of zoiets :P ), dus bij spellen zal het wel anders liggen.

Speel het spel eens zonder AA en AF, als de cpu de limiterende factor is, dan blijven je fps onder de 60.
Je hebt weer internet!

Maar lees:
Rond de 50 fps
Als je op 1600 x 1200 speelt dan speelt de processor een grotere rol. FSAA en AF ligt voornamelijk aan de kaart maar die moet dat moet hij wel aankunnen.

@ TS, heb je al eens nieuwe Windos XP erop gezet, het is beter om vaker als je een nieuwe 3d kaart of overstap van Ati naar Nvidia eventjes een nieuwe windows erop zetten, beginnen met een schone lei dus.

Maar wat hier sommige mensen over voedingen zeggen, :| 70 % van alle gevallen is het wel de voeding, maar dat resulteert eerder op reboots of dat hij vast blijft hangen.

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Scheefheid....kijk ajb even in de FAQ van dit forum....daar staat een lijst dingen die je kan doorlopen zodat je in iedergeval weet hoe je systeem het doet ten opzichte van vergelijkbare systemen en hoe je redelijk kunt onderzoeken waarom het eventueel afwijkt. Een noob zijn is niet erg, maar je komt daar pas van af als je leest tot je ogen hoekig zijn :D

Verwijderd

offtopic:
lang geleden dat ik zo'n gezellige flamewar op GoT ben tegengekomen ;)

Verwijderd

Topicstarter
iig bedankt voor de hulp
K heb trouwens die 3d mark gedaan k snap er niets van :D
Maar k pluis het wel verder uit mocht k nog hulp nodig hebben kom k gewoon terug
Tot morgen dus :P

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:14

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Tuurlijk jongens, en maar schreeuwen en doen.

Hoe je het ook went of keert, met een paar tweaks hier of daar laat je een 2GHz 400FSB (100MHz Quadpumped) P4 systeem met (maximaal) PC2100 geheugen op een Intel 845d bord echt niet vliegen.
Men trekt een vergelijking met (modernere) gelijkgeklokte CPU's maar vergeet hierbij te vermelden dat deze een behoorlijk veel betere geheugeninterface hebben of in het geval van de laatste generaties AMD CPU's niet zo zwaar afhankelijk zijn van de geheugenbandbreedte als de P4 (in het tijdperk van de 845d werd deze al om de oren geslagen door een AthlonXP+DDR mem, we hebben het hier namelijk over één van de eerste DDR pogingen van Intel na het RDRAM fiasco).

Dat geleuter over die voeding daar zal ik maar geeneens op ingaan :O. Laten we het er maar op houden dat de ene 300W de andere 300W niet is. (ondanks dat het optelsommetje misschien hetzelfde resultaat oplevert).

Deze machine zal best iets soepeler lopen in Counterstrike met wat meer geheugen gezien het forse geheugen gebruik dat de Source engine kan tentoonspreiden maar dat maakt hem nog steeds niet sneller. Tel hier even bij op dat deze meneer al zijn slots al gevuld heeft en het volgende "probleem" komt om de hoek kijken.

Alleen een ander moederbord is misschien een lapmiddel maar het is een beetje nutteloos om dit te gaan doen om er vervolgens je (pc2100) geheugen en oude P4 met lage FSB op te gaan zetten. MB+geheugen zet ook geen zoden aan de dijk want de FSB van zijn huidige CPU blijft een bottleneck. Komt je eigenlijk automatisch tot de conclusie dat een andere CPU+MB+Memory de enige oplossing is die daadwerkelijk een sprong in performance teweeg zal brengen.

Dat hoeft niet "veel" te kosten. (veel is relatief, zeker gezien de aanschaf van een 6800Ultra ;) ).
Ik noem maar iets als een AMD Sempron(S754) of de wat schappelijker geprijsde Athlon64 of P4(800FSB) modellen. Asrock bordjes doen het prima en Kingston ValueRAM is goed genoeg. De vraag is alleen of die voeding DAN nog voldoet. Als die ~ € 300,- (moet kunnen als upgrade totaal) een probleem is (money wise) dan was een iets lichter model als een 6800Ultra wellicht een betere keuze geweest :X

Toch jammer dat dat kinderachtige gedoe steeds vaker boven komt drijven hier, wees nuttig of hoepel op :r

Laat maar.. .

• Faust
Aight! schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:41:
[...]

Je hebt weer internet!

Maar lees:

[...]

Als je op 1600 x 1200 speelt dan speelt de processor een grotere rol. FSAA en AF ligt voornamelijk aan de kaart maar die moet dat moet hij wel aankunnen.

@ TS, heb je al eens nieuwe Windos XP erop gezet, het is beter om vaker als je een nieuwe 3d kaart of overstap van Ati naar Nvidia eventjes een nieuwe windows erop zetten, beginnen met een schone lei dus.

Maar wat hier sommige mensen over voedingen zeggen, :| 70 % van alle gevallen is het wel de voeding, maar dat resulteert eerder op reboots of dat hij vast blijft hangen.
offtopic: hehehe, ik ben mijn belasting-shit aan het invullen Mikal (nog steeds) :P

"ontopic": beetje raar dat je niet weet wat een 3d mark is, terwijl je wel 6*af en aa wil hebben.

edit: met "je" bedoel ik die jongen met zijn geforce 5800 ultra.

[ Voor 5% gewijzigd door Faust op 23-03-2005 01:15 ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Faust schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 01:14:
[...]

offtopic: hehehe, ik ben mijn belasting-shit aan het invullen Mikal (nog steeds) :P

"ontopic": beetje raar dat je niet weet wat een 3d mark is, terwijl je wel 6*af en aa wil hebben.

edit: met "je" bedoel ik die jongen met zijn geforce 5800 ultra.
offtopic:
Kom eens op msn

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Wat een gezever en geklets en geblaat op dit topic. Dat de topicstarter er nog iets van kan leren..... noujah, hier is mijn advies :+

Je systeem is te langzaam voor je gevoel. Dit kan 2 oorzaken hebben:
1) software
2) hardware

Omdat het controleren van de software je niks kost is dat het eerste wat je moet doen. Als laatste stap zou je zelfs windows opnieuw kunnen installeren.

Blijkt het niet aan de software te liggen dan kan je nog steeds zonder een cent uit te geven je prestaties verhogen. Dit fenomeen heet overclocken :) Wat je doet is dit: Ga naar de BIOS van je computer en verhoog daar de FSB settings (stapjes van 5 is aangeraden, stapjes van 1 mag ook maar dan ben je wel heel lang bezig). Verhoog de FSB en ga vervolgens 3dmark draaien. Als 3dmark klaar is en je pc doet het nog verhoog je de FSB weer. Net zolang 3dmark tijdens het draaien crasht of terug naar windows gaat. Clock dan de FSB terug naar de laatste stabiele waarde en presto, je computer is wat sneller.

Daarnaast kan je nog je geheugen overclocken. Omdat je een oude P4 hebt gebeurt dit waarschijnlijk wanneer je je FSB aanpast. Voor meer overclock info is er op dit forum een search functie en tal van faqs die je kunt gebruiken. Hierin kan je ook meteen de truukjes met voltages leren en andere leuke spelletjes.

Overclocken kost niks en als je stapjes van 5 gebruikt kan er weinig mis gaan. Ik heb mijn oude P4 1.8Ghz zover gekregen dat ie op 2.8Ghz nog stabiel draaide en dat was met de stock koeler van Intel. (Nu heb ik waterkoeling en een 2.8Ghz op 3.4, maar das een ander verhaal :+ )

Ben je dan nog niet tevreden moet je je gaan afvragen of je er een bom duiten tegenaan wilt gooien om die paar exta fps te krijgen. Voor hetzelfde geld wacht je totdat je pa een nieuwe pc koopt en dat kost je weer niks. En er is niks mis met 60fps, zelfs met 25 zijn spellen nog goed speelbaar en vergeleken met jouw fps valt het dus nog reuze mee.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Op de buitenkant van de Asus V9999 Deluxe doos staat _/-\o_
Need a minimal of 480W powersupply O-) + moeten van aparte zijtakken anders doe ie moeilijk
Dat merkte ik toen bij aansluiten van audigy extra power stekker 8)7
Ik kan er nu om dit tijdstip even niet bij zal morgen fototje posten.

Wat ik niet zo snel kan vinden is wat zijn jou temperaturen van je GPU idle en na spelen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 08:13 . Reden: effe vraagie ]

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-04 18:59
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 02:14:
Op de buitenkant van de Asus V9999 Deluxe doos staat _/-\o_
Need a minimal of 420W powersupply
Verschilt toch sowieso qua merk, die deluxe draait op 425/1100 en heeft twee molex stekkers nodig. Op de gainward van mij stond op de doos minimaal 300W van een A-merk. Deze draait op 400/1200 en heeft 1 molex stekker nodig. Draaide goed op de 300W voeding alleen omdat ik er een extra hardeschijf bij wilde heb ik toch maar een zwaardere voeding gekocht. Als je er niet zeker van bent kan je altijd je voltagewaarden ff aan eraser doorgeven

Welke voeding heb ik nodig? Deel 10

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
wow, wat zijn we weer behulpzaam hier op GoT
we krijgen een totale n00b hier, en we gaan em bestoken met met flames naar elkaar en allemaal info waar hij niks meer kan
verder zitten we nu op vier pagina's waar hij met 10 reacties ook al klaar kan zijn
dan heb je nog mensen die met allemaal halve tips en links komen en mensen die het topic niet doorlezen

aan de TS je CPU is de bottleneck als je in hoge resoluties gaat spelen
als je die wilt upgraden, koop dan een msi k8n neo2 + een amd 64 3000+ s939 + 2x 512mb ddr 400mhz geheugen
maar als dat niet kan, dan heb je pech en zit je vast aan lage resoluties, en dat heeft niks te maken met een voeding

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Laat die jongen nou eerst eens een schone Windows install maken, kan hij daarna altijd nog zien of hij moet en wil upgraden naar nieuwer spul. Eerst dingen uitsluiten voordat je kapitale investeringen aanraadt.

Het moet mogelijk zijn om met zijn systeem op lage resolutie met AA en AF aan soepel te kunnen CS:S-en.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 11:37 ]

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

[...]

goed punt.

en het nevereffect daarvan is dat je daarmee het beruchte "image-tearing" ermee voorkomt. liever 60fps dan 100fps waarvan elke beweging in het spel resulteert in 'twee of meer" aparte spelsituaties op je scherm..

phear my 1337 ASCII sk1llz
code:
1
2
3
4
5
6
7
[11111111]
[11111111]
[11122222]
[22222222]
[22222222]
[22333333]
[33333333]

^^ dit moet een monitor voorstellen.. en de 1, 2 en 3 zijn zeg maar beeldjes van het spel. Wat ik aangeven wil is beeldje 1, 2 en zowel 3 tegelijkertijd op het scherm zijn. En je kunt je voorstellen dat dit geen prettig gezicht is.. vsynch voorkomt dit. Maar je FPS word wel gecapped aan je horizontale verversingssnelheid.

over de voeding:
Een voeding gaat er niet voor zorgen dat een grafische kaart langzamer gaat presteren.. met de 6800 series krijg je een waarschuwing in windows zodra je je PC opboot wanneer er te weinig prik is. (weet ik want m'n 360watt chieftec vond het te welletjes worden, veel hardware :X)

omdat hij deze melding niet krijgt kan de voeding in z'n huidige situatie dit wel trekken. Jullie moeten rekening houden dan een P4 2Ghz NORTHWOOD met 100Mhz FSB en een 845D chipset niet zoveel vermogen nodig hebben als een P4 3.2Ghz PRESCOTT met 200Mhz FSB en bijbehorend chipsetje.. dus de voeding kan onmogelijk de oorzaak zijn van z'n lage FPS.

het kunnen twee dingen zijn:
• Vervuilde Windows installatie (meestal een reinstall kan wonderen doen)
• Of de processor icm de chipset. (beide zijn al redelijk oud. dus het kan zijn dat deze combinatie het potentieel van de grafische kaart aardig naar beneden trekken. draai 3dmark05 voor een test. deze is niet zo afhankelijk van de CPU en als je een score krijgt van boven de 4500 dan zit alles qua grafische kaart goed)

om nog terug te komen over de voeding:
Als je gamed.. controleer periodiek even de temperatuur van je voeding.. door gewoon je hand erachter te houden waar het warme lucht uitkomt. word het ECHT te warm (de lucht dan) dan lijkt het me verstandig om toch je voeding te verwisselen. En geloof me. is het geen pretje als een €20,- voeding je €500+ grafische kaart meeneemt naar de eeuwige jachtvelden :'(

[ Voor 40% gewijzigd door nIghtorius op 23-03-2005 12:03 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

@Scheefheid

Ik denk dat je even moet gaan denken aan :
een sterkere voeding, een ander mama plankje & cpu,

Maar probeer ook eens hoeveel FPS je hebt op 1024*768 / 1280*1024 , ik heb namelijk een 9800XT en heb wel dat ik op lagere res. minder prestatie heb, ik speel alles op 1600*1200.. dus probeer het even..

Verwijderd

als die 9600 pro even snel was, dan betekend dat dat toen al je CPU de bottleneck was, dus je upgrade was nutteloos, had je beter voor een goede cpu en mobo kunnen sparen

Verwijderd

Topicstarter
Maar toen het volgende gelukkig ken ik iemand die papa heet :P
Die wil zelf een computer dus gaat hij een nieuwe kopen.
En raad eens die word niet van hem nee hij gebruikt deze comp omdat dit snel genoeg is voor de man.
Dus nu mag ik kiezen ole ole
Zegt u het maar wat zal k kopen ik denk maar gewoon 1 samenstellen.
Dus sugesties zijn welkom geef maar eens een leuke setup :D
Er hoeft natuurlijk geen kaart in te zitten 8)7 want die heb k al
Voeding hoeft ook niet want die kan k wiselen waar k hem heb gehaalt en k haal er wel 1 van 400 of 450 w
Maar wat zal k halen?
Het zal natuurlijk wel fijn zijn als hij dan ook nog even mee gaat.
En het liefst rond de 1000 euro Maar daar zit het beeldschrem en toetsenbord ook bij
Aan een 15 inch beeldscherm heb k genoeg en een goedkoop toetsenbord van 20 euro is ook goed
Dus iemand een leuk setupje :P ?

• Deathchant
  • Laatst online: 07-08 22:15

Deathchant

Don't intend. Do!

tagan 480W that's all i have to say :)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:34

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Hier mijn visie: :)

Als het aan de voeding ligt is de rest van het systeem ook instabiel. Dus kan je testen met prime oid.
En moet kaart vast lopen in benches. Te weinig/minder stroom betekend echt niet mindere score. Dat zou gewoon beteken dat ie ging rebooten en freezen.

Dat 512 Mb de bottleneck zo zijn is ook onzin. Ik heb zelf ook 512mb en ik haal gewoon normale 3dmark scores en kan alle games perfect spelen. Ongetwijfeld kan je er een paar fps meer uit halen met 1024 maar het moet geen reden zijn dat het ondermaats langzaam gaat lopen

De cpu+mobo zou eventueel de bottle neck kunnen zijn.

Maar wat ik denk, is dat het een software probleem is. Ik zou ff opnieuw installeren met laatste nvidia en chipset drivers. Dan ff 3dmark draaien en scores vergelijken.

Als je trouwens in ORB kijkt, dan maakt bij 3dmark2005 een P4 2400 of een 3000Mhz maar zo een 200 puntjes uit.
Aan een 15 inch beeldscherm heb k genoeg
Ik neem aan lcd dan? Want 15" CRT is oldschool 8)
Zou zo ie zo voor crt gaan want anders ben je zo een groot deel van je 1000 euro kwijt aan een goed LCD (want voor gamen heb je toch wel een leuk scherm nodig met lage ms)

[ Voor 15% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-03-2005 13:13 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-07 07:20

mace

Sapere Aude

Deathchant schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:35:
tagan 480W that's all i have to say :)
^^ eensch is, super voedingkje ben ik errug blij mee.

Verwijderd

Heey fokes, onzin mensen heb niet alles gelezen maar iemand gekeken naar het feit dat ie op 4x agp draait dat wil ook wel wat zeggen en jah de voeding, bovendien je gehele systeem is bestwat outdated pas de rest maar om je videokaart aan hoor want deze krachtpatster heeft wel wat meer nodig dan wat jij nu heb...

Groetjes mark

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:21:
Maar toen het volgende gelukkig ken ik iemand die papa heet :P
Die wil zelf een computer dus gaat hij een nieuwe kopen.
En raad eens die word niet van hem nee hij gebruikt deze comp omdat dit snel genoeg is voor de man.
Dus nu mag ik kiezen ole ole
Zegt u het maar wat zal k kopen ik denk maar gewoon 1 samenstellen.
Dus sugesties zijn welkom geef maar eens een leuke setup :D
Er hoeft natuurlijk geen kaart in te zitten 8)7 want die heb k al
Voeding hoeft ook niet want die kan k wiselen waar k hem heb gehaalt en k haal er wel 1 van 400 of 450 w
Maar wat zal k halen?
Het zal natuurlijk wel fijn zijn als hij dan ook nog even mee gaat.
En het liefst rond de 1000 euro Maar daar zit het beeldschrem en toetsenbord ook bij
Aan een 15 inch beeldscherm heb k genoeg en een goedkoop toetsenbord van 20 euro is ook goed
Dus iemand een leuk setupje :P ?
Check even de best buy guides op tweakers.net en hou in de gaten dat je een AGP bord pakt.

Een hoop bla bla in dit topic en op het einde is de conclusie dat je een nieuwe pc gaat kopen.

Mijn tip is ga de volgende keer naar een fatsoenlijke computer zaak om advies te vragen want op een TS zitten vaak noobs die maar wat roepen 8)7 en dan krijg je want dit soort topics "ik weet het beter dan jij bla bla bla |:( ".

Je had trouwens ook beter eerst advies kunnen vragen bij 4launch waar je de kaart gekocht hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had idd beter navraag moeten doen.
Maar dat pa een nieuwe pc ging hale wist k ook ni :s
Maarja k kan wel kijke bij die buy dinges maar k moet wel iets hebben wat goed bij de kaart past
Kijk ik heb namelijk de ballen verstand van hardware,
en aangezien k er nog even meedoor moet moet k geen rotzooi kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:42:
Maarja k kan wel kijke bij die buy dinges maar k moet wel iets hebben wat goed bij de kaart past
k check dan de mail van djmurcielago en het systeem dat hij voorstelt "koop dan een msi k8n neo2 + een amd 64 3000+ s939 + 2x 512mb ddr 400mhz geheugen".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:37 ]

• Cheese_man

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:42:
Voor 1000 euro kan je een leuke systeem kopen hoor. Zekers als er geen vga kaart in hoeft!! :D Als ik jou was zou ik goede review sites langsgaan...zoals tomshardware, etc...vast een overzicht van te vinden ergens bij tweakers. De best buy guides zijn inderdaad handig. Met die kennis naar een goede computerwinkel gaan en dan tot een goede setup komen.

LET OP!!! Bespaar niet op je kast en voeding, daar krijg je in de toekomst spijt van. Chieftec en Aopen hebben redelijke kasten. Tagan is een merk voeding waar veel tweakers blij van worden. Ook is het bewezen dat Athlon64 beter is in veel spellen en vaak minder moeite heeft met koeling ten opzichte van "gelijke" Pentium 4 machines. Maar dat staat in de reviews. Hou goed in de gaten wat JIJ belangrijk vindt bij een computer. En je hebt een AGP kaart....geen pci-e bordje kopen!!!!!

PS....bij jouw noobheid zou het geen slecht idee zijn je computer compleet in elkaar gezet en getest bij een goede computerwinkel te kopen. In de pricewatch van tweakers zijn veel meldingen over webwinkels te vinden....misschien handig om door te lezen bij je keuze voor een leverancier.

Veel plezier met je toekomstige nieuwe bak!! (lucky bastard :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheese_man op 23-03-2005 17:20 ]

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Echt eentje die er geen verstand van heeft, sorry hoor. 300 Watt is echt wel te zwak! 512 MB is gewoon te weinig aangezien hij spellen speelt. Counterstrike zuigt gewoon op bijna alle gebieden (vooral het spel op zich al is gewoon outdated) Waarom zou Ati driver met een Nvidia grafische conflicteren? is dat bewezen? sinds wanneer gebruikt een nvidia kaart ati drivers? die programmering bestond nog niet zover ik weet.

Ik moest zelf ook overstappen op een sterkere voeding i.v.m 6800 GT(/GE), had eerst zelfs 350 Watt(Q-tec) zou hij vast ook wel hebben al zeker als je ziet wat voor paniek-merk moederbord hij heeft.
Ik kan wel zien dat jij er geen verstand van hebt :P
Counterstrike source is zeker geen outdated spel. 512MB zou opzich nog wel voldoende moeten zijn, en hoort het prima te trekken.
En om heb ook eens bij te staan, ipv allemaal maar roepen: voeding is niks, raad heb dan even aan om zijn voedingslijnen te controleren.
Dus: wat zijn de waarden van de voedingslijnen?
Daarnaast kan je 3DMark05 eens even runnen, en kijken wat de vergelijkbare systemen halen. Dan weet je dat meteen ook. Wel even FSAA, AF e.d. uitschakelen :)

//EDIT:
De voedingslijnen zijn te controleren met programmas als EVEREST.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 23-03-2005 17:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:35:
[...]
k check dan de mail van djmurcielago en het systeem dat hij voorstelt "koop dan een msi k8n neo2 + een amd 64 3000+ s939 + 2x 512mb ddr 400mhz geheugen".
I second that. Laat ook de deur naar de toekomst een tijdje openstaan omdat socket 939 nog redelijk aan het begin van zijn levenscyclus staat. Enige probleem is dat de 3000+ misschien moeilijk leverbaar is.

En over cs:source, dat is zeker wel een behoorlijk veeleisen spel. 512MB is voldoende, maar het gaat een stuk beter (ook qua fps) als er 1GB in zit. Daarnaast, maar dat is nu wel duidelijk, is het ook een CPU vreter. Ik heb verhalen gelezen dat zelfs met een AMD64 FX je framedrops kunt krijgen richting 50/60 fps, en er is niet veel snellers dan dat te koop.

• Murcielago
dat er dan nog mensen zijn die vergeten te lezen dat de TS een nieuwe pc gaat halen

btw, 3200+ s939 mag ook :P

maar Scheefheid, wat is het budget, dan kunnen we ff voor je gaan invullen :D

• Murcielago
[gigantisch off topic]
[...]

om er ff op in te gaan dan, de reden dat jouw 350watt voeding het niet trok, is dat het een q-tek was, en op GoT is al vaker gebleken dat Q-tek altijd het piekvermogen opgeeft
dus jouw 350-watter was zeer waarschijnlijk in staat om maximaal iets van 250-270 watt te leveren, dus vandaar dat jij een andere moest hebben
[/gigantisch off topic]

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 23-03-2005 18:24 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 22:05
1. CPU, die 2000Mhz is veels te weinig, zelfs met een 3200+ AMD64 is het verschil tussen een 6800GT en Ultra nihil, je zal dus naar een 3200+ / 3500+ moeten.
2. Geheugen, dit kan ook een probleem zijn, al het zich dan meer uit in de vorm van constant ratelende HDD's omdat die dan gebruikt wordt voor de Swapfile. 1024MB DDR400 koop je tegenwoordig voor 80 euro
3. Voeding, nu zal het waarschijnlijk krap aan zijn, en je hebt er niets aan met die CPU, met nieuwe onderdelen zal het verbruik stijgen en die 300 watt (vooral als het een goedkoop merk is) het niet trekken.
4. FSB is de bussnelheid van je moederbord. Dit is de snelheid waarmee het geheugen, cpu en chipset met elkaar communiceert. Bij moderne PC's met een Intel Processor is dat 800Mhz Quadpumped (4x200Mhz), hier sluit DDR400 (Double data rate (2x 200) in dual channel (dus 2x 2x 200 = 800) op aan. De kloksnelheid van de processor wordt dan bepaald met een multiplier (vermenigvuldiger) X x 800 (of een andere FSB) = Kloksnelheid.
5. Een leuke upgrade zal bijvoorbeeld een MSI K8N Neo2 Platinum met 2x 512DDR 400 en een AMD64 3200+ Processor zijn. Dit gaat echter richting de 400 euro kosten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• GambitRS

GambitRS

w00t

kan je je kaart niet omruilen of je geld terug krijgen? Met het oog op de toekomst lijkt een PCI-e systeem beter, omdat je dan later makkelijker kan upgraden. Als je namelijk over 2 jaar weer de nieuwste spellen wilt spelen heb je waarschijnlijk genoeg aan een nieuwe videokaart (met of zonder SLI) en dan betwijfel ik dat er nog veel merken met AGP kaarten zijn.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

jealma schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:15:
Heb jij wel eens een p4 van 2ghz gezien met pci-e aansluitingen dan?
Ga er maar van uit dat het hier om een agp uitvoering gaat :)
Sommige mensen hebben ook zo makkelijk pratenhaal eventjes dit of dat.
Die videokaart zal al wel een rib uit het lijf zijn geweest

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
K kan de kaart ni ruilen maar da maakt ni uit
K ga een intel 3.0 ghz 800mhz fsb Precied de merk weetk ni
Waarschijnlijk een nieuw moederbord als de pros. ni past
En k haal een merkvoediing van 400 w moet genoeg zijn
En ik gooi er 1 gb ram in merk weet k ook nog niet precies maar da bespreek k in de winkel wel
Woensdag gaat de comp nar die mensen en woens. heb k em ook weer terug
Dan vertel k wel wat erin zit en of het lekker loopt.

Verwijderd

waarom een P4, de amd 64érs zijn goedkoper en sneller, waarom ga je daar niet voor :S

Verwijderd

Ik weet et ! je hebt vsync aanstaan :)

Had ik ook int begin van... huh niet boven de 60, zette ik het uit 100 constant :D

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:02 ]

• GambitRS

GambitRS

w00t

AMD 64 is idd beter dan een P4, maar met de nieuwe socket 478 -> Pentium M connector van Asus is het hebben van een S478 mobo opeens niet zo gek meer :) Nu hopen dat ze die connector doorontwikkelen, want ik heb geen van beide moederborden waar die op werkt :( (mijn P4P800 is geen P4P800-SE of MV :( )

Maar toegegeven, AMD64 is de betere keuze, beter op de toekomst gericht :) Kan je iig nog een jaartje door met je socket voordat de nieuwe uitkomt in 2006.

Als je wilt: doe de 3dmark 05 test en zet hier je score neer. Ben benieuwd hoe snel je kaart is met die P4, ben zelf van plan in de toekomst te upgraden en het zou mooi zijn als ik dan alleen de videokaart hoef te updaten (vid + mobo(m2?) + proc(amd64-2?) + ram(ddr2?) + voeding(550W?) is bij elkaar wel erg veel centjes)

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:57:
waarom een P4, de amd 64érs zijn goedkoper en sneller, waarom ga je daar niet voor :S
De Athlon64 is vooral sneller bij games.. (onbetwiste koning daarin).

daarnaast heeft ie ook:

• 2000Mhz bussnelheid (1000Mhz HTT duplex-bus)
• Dual Channel DDR400 support (en behoorlijk efficient)
• Cool & Quiet. dus geen turbo-fan nodig en dus geen veel kabaal
• 64-bits 8)
• goedkoper :9
• vreten minder vermogen
• het zijn }:O 'tje monsters.. >:)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Faust
oh fak, waar is dit topic heengegaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:08:
K kan de kaart ni ruilen maar da maakt ni uit
K ga een intel 3.0 ghz 800mhz fsb Precied de merk weetk ni
Waarschijnlijk een nieuw moederbord als de pros. ni past
En k haal een merkvoediing van 400 w moet genoeg zijn
En ik gooi er 1 gb ram in merk weet k ook nog niet precies maar da bespreek k in de winkel wel
Woensdag gaat de comp nar die mensen en woens. heb k em ook weer terug
Dan vertel k wel wat erin zit en of het lekker loopt.
Zo, jij gaat dus even winkelen? beetje impuls aankoop imo. Je weet niet eens wat het verschil is tussen een amd en pentium. Je moet het zelf weten, maar tuurlijk past die processor niet in je mobo. Je mobo heeft een fsb van 400MHz, hoe kan er dan een 800MHz in als je die goed wilt benutten.

En let een beetje op je taalgebruik, het is hier geen msn...

• mbvisiontt
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 07:59:
[...]En let een beetje op je taalgebruik, het is hier geen msn...
Het lijkt er wel op jah :P

Verwijderd

Inderdaad, koop gewoon een AMD64 3500+ Socket 939 ofzo. Goedkoper als een evenwaardige Intel en beter en ze zijn 64bit, dus als windows xp 64bit uitkomt, en alle programma's/games gaan geschreven worden voor 64bit, dan is je AMD nog eens tot 30% sneller dan een Intel aangezien die maar 32-bit is.

En koop een degelijk moederbord, en smijt er 2x 512mb DDR PC3200 a-merk geheugen in, zoals Corsair of Kingston ofzo, en laat het dual channel draaien. Dan nog een mooie s-ata schijf, je 6800ultra erin, 17-19" CRT en gamen maar :)

Je moet echt geen 15" CRT gaan kopen, volgens mij kan je dat zelfs niet eens meer kopen?? Koop gewoon een goed 17" of 19" scherm. Ik heb al een jaar een 19" scherm, en vind het gewoon perfect qua grootte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 11:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste