Toon posts:

GeForce 6800 ultra en toch lage fps :S

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 567 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 12:21:
Maar toen het volgende gelukkig ken ik iemand die papa heet :P
Die wil zelf een computer dus gaat hij een nieuwe kopen.
En raad eens die word niet van hem nee hij gebruikt deze comp omdat dit snel genoeg is voor de man.
Dus nu mag ik kiezen ole ole
Zegt u het maar wat zal k kopen ik denk maar gewoon 1 samenstellen.
Dus sugesties zijn welkom geef maar eens een leuke setup :D
Er hoeft natuurlijk geen kaart in te zitten 8)7 want die heb k al
Voeding hoeft ook niet want die kan k wiselen waar k hem heb gehaalt en k haal er wel 1 van 400 of 450 w
Maar wat zal k halen?
Het zal natuurlijk wel fijn zijn als hij dan ook nog even mee gaat.
En het liefst rond de 1000 euro Maar daar zit het beeldschrem en toetsenbord ook bij
Aan een 15 inch beeldscherm heb k genoeg en een goedkoop toetsenbord van 20 euro is ook goed
Dus iemand een leuk setupje :P ?
Check even de best buy guides op tweakers.net en hou in de gaten dat je een AGP bord pakt.

Een hoop bla bla in dit topic en op het einde is de conclusie dat je een nieuwe pc gaat kopen.

Mijn tip is ga de volgende keer naar een fatsoenlijke computer zaak om advies te vragen want op een TS zitten vaak noobs die maar wat roepen 8)7 en dan krijg je want dit soort topics "ik weet het beter dan jij bla bla bla |:( ".

Je had trouwens ook beter eerst advies kunnen vragen bij 4launch waar je de kaart gekocht hebt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 14:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik had idd beter navraag moeten doen.
Maar dat pa een nieuwe pc ging hale wist k ook ni :s
Maarja k kan wel kijke bij die buy dinges maar k moet wel iets hebben wat goed bij de kaart past
Kijk ik heb namelijk de ballen verstand van hardware,
en aangezien k er nog even meedoor moet moet k geen rotzooi kopen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:42:
Maarja k kan wel kijke bij die buy dinges maar k moet wel iets hebben wat goed bij de kaart past
k check dan de mail van djmurcielago en het systeem dat hij voorstelt "koop dan een msi k8n neo2 + een amd 64 3000+ s939 + 2x 512mb ddr 400mhz geheugen".

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 15:37 ]

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 14:42:
Voor 1000 euro kan je een leuke systeem kopen hoor. Zekers als er geen vga kaart in hoeft!! :D Als ik jou was zou ik goede review sites langsgaan...zoals tomshardware, etc...vast een overzicht van te vinden ergens bij tweakers. De best buy guides zijn inderdaad handig. Met die kennis naar een goede computerwinkel gaan en dan tot een goede setup komen.

LET OP!!! Bespaar niet op je kast en voeding, daar krijg je in de toekomst spijt van. Chieftec en Aopen hebben redelijke kasten. Tagan is een merk voeding waar veel tweakers blij van worden. Ook is het bewezen dat Athlon64 beter is in veel spellen en vaak minder moeite heeft met koeling ten opzichte van "gelijke" Pentium 4 machines. Maar dat staat in de reviews. Hou goed in de gaten wat JIJ belangrijk vindt bij een computer. En je hebt een AGP kaart....geen pci-e bordje kopen!!!!!

PS....bij jouw noobheid zou het geen slecht idee zijn je computer compleet in elkaar gezet en getest bij een goede computerwinkel te kopen. In de pricewatch van tweakers zijn veel meldingen over webwinkels te vinden....misschien handig om door te lezen bij je keuze voor een leverancier.

Veel plezier met je toekomstige nieuwe bak!! (lucky bastard :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Cheese_man op 23-03-2005 17:20 ]

reserveringshouder Tesla Model 3

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

nhanssen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:25:
[...]

Echt eentje die er geen verstand van heeft, sorry hoor. 300 Watt is echt wel te zwak! 512 MB is gewoon te weinig aangezien hij spellen speelt. Counterstrike zuigt gewoon op bijna alle gebieden (vooral het spel op zich al is gewoon outdated) Waarom zou Ati driver met een Nvidia grafische conflicteren? is dat bewezen? sinds wanneer gebruikt een nvidia kaart ati drivers? die programmering bestond nog niet zover ik weet.

Ik moest zelf ook overstappen op een sterkere voeding i.v.m 6800 GT(/GE), had eerst zelfs 350 Watt(Q-tec) zou hij vast ook wel hebben al zeker als je ziet wat voor paniek-merk moederbord hij heeft.
Ik kan wel zien dat jij er geen verstand van hebt :P
Counterstrike source is zeker geen outdated spel. 512MB zou opzich nog wel voldoende moeten zijn, en hoort het prima te trekken.
En om heb ook eens bij te staan, ipv allemaal maar roepen: voeding is niks, raad heb dan even aan om zijn voedingslijnen te controleren.
Dus: wat zijn de waarden van de voedingslijnen?
Daarnaast kan je 3DMark05 eens even runnen, en kijken wat de vergelijkbare systemen halen. Dan weet je dat meteen ook. Wel even FSAA, AF e.d. uitschakelen :)

//EDIT:
De voedingslijnen zijn te controleren met programmas als EVEREST.

[ Voor 3% gewijzigd door Phyxion op 23-03-2005 17:31 ]

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-08 11:33
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 15:35:
[...]
k check dan de mail van djmurcielago en het systeem dat hij voorstelt "koop dan een msi k8n neo2 + een amd 64 3000+ s939 + 2x 512mb ddr 400mhz geheugen".
I second that. Laat ook de deur naar de toekomst een tijdje openstaan omdat socket 939 nog redelijk aan het begin van zijn levenscyclus staat. Enige probleem is dat de 3000+ misschien moeilijk leverbaar is.

En over cs:source, dat is zeker wel een behoorlijk veeleisen spel. 512MB is voldoende, maar het gaat een stuk beter (ook qua fps) als er 1GB in zit. Daarnaast, maar dat is nu wel duidelijk, is het ook een CPU vreter. Ik heb verhalen gelezen dat zelfs met een AMD64 FX je framedrops kunt krijgen richting 50/60 fps, en er is niet veel snellers dan dat te koop.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
dat er dan nog mensen zijn die vergeten te lezen dat de TS een nieuwe pc gaat halen

btw, 3200+ s939 mag ook :P

maar Scheefheid, wat is het budget, dan kunnen we ff voor je gaan invullen :D

PSN: djmurcielago

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-08 23:38
[gigantisch off topic]
nhanssen schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:25:
[...]

Echt eentje die er geen verstand van heeft, sorry hoor. 300 Watt is echt wel te zwak! 512 MB is gewoon te weinig aangezien hij spellen speelt. Counterstrike zuigt gewoon op bijna alle gebieden (vooral het spel op zich al is gewoon outdated) Waarom zou Ati driver met een Nvidia grafische conflicteren? is dat bewezen? sinds wanneer gebruikt een nvidia kaart ati drivers? die programmering bestond nog niet zover ik weet.

Ik moest zelf ook overstappen op een sterkere voeding i.v.m 6800 GT(/GE), had eerst zelfs 350 Watt(Q-tec) zou hij vast ook wel hebben al zeker als je ziet wat voor paniek-merk moederbord hij heeft.

om er ff op in te gaan dan, de reden dat jouw 350watt voeding het niet trok, is dat het een q-tek was, en op GoT is al vaker gebleken dat Q-tek altijd het piekvermogen opgeeft
dus jouw 350-watter was zeer waarschijnlijk in staat om maximaal iets van 250-270 watt te leveren, dus vandaar dat jij een andere moest hebben
[/gigantisch off topic]

[ Voor 5% gewijzigd door Murcielago op 23-03-2005 18:24 ]

PSN: djmurcielago

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08 22:05
1. CPU, die 2000Mhz is veels te weinig, zelfs met een 3200+ AMD64 is het verschil tussen een 6800GT en Ultra nihil, je zal dus naar een 3200+ / 3500+ moeten.
2. Geheugen, dit kan ook een probleem zijn, al het zich dan meer uit in de vorm van constant ratelende HDD's omdat die dan gebruikt wordt voor de Swapfile. 1024MB DDR400 koop je tegenwoordig voor 80 euro
3. Voeding, nu zal het waarschijnlijk krap aan zijn, en je hebt er niets aan met die CPU, met nieuwe onderdelen zal het verbruik stijgen en die 300 watt (vooral als het een goedkoop merk is) het niet trekken.
4. FSB is de bussnelheid van je moederbord. Dit is de snelheid waarmee het geheugen, cpu en chipset met elkaar communiceert. Bij moderne PC's met een Intel Processor is dat 800Mhz Quadpumped (4x200Mhz), hier sluit DDR400 (Double data rate (2x 200) in dual channel (dus 2x 2x 200 = 800) op aan. De kloksnelheid van de processor wordt dan bepaald met een multiplier (vermenigvuldiger) X x 800 (of een andere FSB) = Kloksnelheid.
5. Een leuke upgrade zal bijvoorbeeld een MSI K8N Neo2 Platinum met 2x 512DDR 400 en een AMD64 3200+ Processor zijn. Dit gaat echter richting de 400 euro kosten.

De wijzen komen uit het Oosten!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

kan je je kaart niet omruilen of je geld terug krijgen? Met het oog op de toekomst lijkt een PCI-e systeem beter, omdat je dan later makkelijker kan upgraden. Als je namelijk over 2 jaar weer de nieuwste spellen wilt spelen heb je waarschijnlijk genoeg aan een nieuwe videokaart (met of zonder SLI) en dan betwijfel ik dat er nog veel merken met AGP kaarten zijn.

MechWarrior || Monsters Game

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

jealma schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 00:15:
Haal een amd64 S939 met een MSK K8N Neo2. Dan heb je voor weinig best wel veel. En die voeding is ook niet echt state-of-the-art. Haal een goede 400 watt voeding of een 480 watt tagan ofzo, dan heb je genoeg power voor als je later nog een 2e 6800ultra erbij wilt kopen voor SLI :P
Heb jij wel eens een p4 van 2ghz gezien met pci-e aansluitingen dan?
Ga er maar van uit dat het hier om een agp uitvoering gaat :)
Sommige mensen hebben ook zo makkelijk pratenhaal eventjes dit of dat.
Die videokaart zal al wel een rib uit het lijf zijn geweest

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
K kan de kaart ni ruilen maar da maakt ni uit
K ga een intel 3.0 ghz 800mhz fsb Precied de merk weetk ni
Waarschijnlijk een nieuw moederbord als de pros. ni past
En k haal een merkvoediing van 400 w moet genoeg zijn
En ik gooi er 1 gb ram in merk weet k ook nog niet precies maar da bespreek k in de winkel wel
Woensdag gaat de comp nar die mensen en woens. heb k em ook weer terug
Dan vertel k wel wat erin zit en of het lekker loopt.

Verwijderd

waarom een P4, de amd 64érs zijn goedkoper en sneller, waarom ga je daar niet voor :S

Verwijderd

Ik weet et ! je hebt vsync aanstaan :)

Had ik ook int begin van... huh niet boven de 60, zette ik het uit 100 constant :D

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2005 13:02 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

AMD 64 is idd beter dan een P4, maar met de nieuwe socket 478 -> Pentium M connector van Asus is het hebben van een S478 mobo opeens niet zo gek meer :) Nu hopen dat ze die connector doorontwikkelen, want ik heb geen van beide moederborden waar die op werkt :( (mijn P4P800 is geen P4P800-SE of MV :( )

Maar toegegeven, AMD64 is de betere keuze, beter op de toekomst gericht :) Kan je iig nog een jaartje door met je socket voordat de nieuwe uitkomt in 2006.

Als je wilt: doe de 3dmark 05 test en zet hier je score neer. Ben benieuwd hoe snel je kaart is met die P4, ben zelf van plan in de toekomst te upgraden en het zou mooi zijn als ik dan alleen de videokaart hoef te updaten (vid + mobo(m2?) + proc(amd64-2?) + ram(ddr2?) + voeding(550W?) is bij elkaar wel erg veel centjes)

MechWarrior || Monsters Game

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:57:
waarom een P4, de amd 64érs zijn goedkoper en sneller, waarom ga je daar niet voor :S
De Athlon64 is vooral sneller bij games.. (onbetwiste koning daarin).

daarnaast heeft ie ook:

• 2000Mhz bussnelheid (1000Mhz HTT duplex-bus)
• Dual Channel DDR400 support (en behoorlijk efficient)
• Cool & Quiet. dus geen turbo-fan nodig en dus geen veel kabaal
• 64-bits 8)
• goedkoper :9
• vreten minder vermogen
• het zijn }:O 'tje monsters.. >:)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
oh fak, waar is dit topic heengegaan...

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:08:
K kan de kaart ni ruilen maar da maakt ni uit
K ga een intel 3.0 ghz 800mhz fsb Precied de merk weetk ni
Waarschijnlijk een nieuw moederbord als de pros. ni past
En k haal een merkvoediing van 400 w moet genoeg zijn
En ik gooi er 1 gb ram in merk weet k ook nog niet precies maar da bespreek k in de winkel wel
Woensdag gaat de comp nar die mensen en woens. heb k em ook weer terug
Dan vertel k wel wat erin zit en of het lekker loopt.
Zo, jij gaat dus even winkelen? beetje impuls aankoop imo. Je weet niet eens wat het verschil is tussen een amd en pentium. Je moet het zelf weten, maar tuurlijk past die processor niet in je mobo. Je mobo heeft een fsb van 400MHz, hoe kan er dan een 800MHz in als je die goed wilt benutten.

En let een beetje op je taalgebruik, het is hier geen msn...

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 07:59:
[...]En let een beetje op je taalgebruik, het is hier geen msn...
Het lijkt er wel op jah :P

.... Ik weet het ook niet

Verwijderd

Inderdaad, koop gewoon een AMD64 3500+ Socket 939 ofzo. Goedkoper als een evenwaardige Intel en beter en ze zijn 64bit, dus als windows xp 64bit uitkomt, en alle programma's/games gaan geschreven worden voor 64bit, dan is je AMD nog eens tot 30% sneller dan een Intel aangezien die maar 32-bit is.

En koop een degelijk moederbord, en smijt er 2x 512mb DDR PC3200 a-merk geheugen in, zoals Corsair of Kingston ofzo, en laat het dual channel draaien. Dan nog een mooie s-ata schijf, je 6800ultra erin, 17-19" CRT en gamen maar :)

Je moet echt geen 15" CRT gaan kopen, volgens mij kan je dat zelfs niet eens meer kopen?? Koop gewoon een goed 17" of 19" scherm. Ik heb al een jaar een 19" scherm, en vind het gewoon perfect qua grootte.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 11:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste