Toon posts:

Asus 9600 xt en nog stotteren alle spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb mijzelf pas een nieuwe videoplank aangeschaft
de ATI 9600 xt dus ik dacht dat alle spellen nu dus wel perfect zouden lopen omdat ik eerst
een fx5200 had.
dus ik begin met spelen van bijv. FarCry en Driv3r en toen zag ik dus dat de spellen constant aan het stotteren zijn.

dit zijn de onderdelen in mijn pc:

MSI KT4AV 8x agp en alles
AMD 2200+
512MB DDR333
ASUS RADEON 9600XT/TD
80 gig maxtor 2mb cache

mijn resultaat met 3Dmark03 is
3672

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Op wat voor settings draai je die spellen? Verlaag ze eens naar 1024x en alles op medium.

Laatste video- en chipsetdrivers?

[ Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 22-03-2005 17:44 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Probeer dit:
Turn off fast-write agp
Turn off vpu recovery

Dat kan je kaart nog wel eens raar laten doen, had ik ook

Verwijderd

Topicstarter
bij een 9600 moest altijd de fast write aanstaan anders komt ie niet op 8x agp of zoiets
ik probeer ff die vpu recover thx
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik draai allus al op low en nog stotteren

Verwijderd

Topicstarter
turn off van vpu recovery helpt niet loopt allus nog steeds slecht
zou het niet eraan kunnen liggen dat iets anders in mijn systeem
kapot is?

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Heb je de oude GF drivers wel helemaal verwijdert? Dus ook een drivercleaner gebruikt? Zo niet probeer dat eens en installeer dan de ATI drivers weer opnieuw.

Hallo

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 keer mijn systeem opnieuw geinstalleerd
dus dat kan het ook niet zijn

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Welke drivers gebruik je voor je videokaart?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eerst de omega drivers geprobeert daarna weer drivercleaner gedaan en daarna die nieuwste van ATI maar dat heeft allemaal geen effect. ik denk niet dat het ergens aan de software ligt maar aan het systeem zelf

aan drivers heb ik al heel veel geprobeert

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 18:03 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:01:
ik heb de omega drivers geprobeert en die nieuwste van ATI
maar ik denk niet dat het ergens aan de software ligt maar aan
het systeem zelf

aan drivers heb ik al heel veel geprobeert
Moet je niet defragmenteren???
Heb je meer dan 25% ruimte van de schij(f)(v)(en) vrij???

specs

Verwijderd

Topicstarter
jaa ik heb de helft cker nog wel vrij

maar alles stottert ook als ik net windows er op nieuw op heb gezet :?

• J0J0
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:04:
jaa ik heb de helft cker nog wel vrij

maar alles stottert ook als ik net windows er op nieuw op heb gezet :?
Ik lees nergens dat je drivers voor je moederbord hebt geinstalleerd??? (chipset enz enz)

Dat moet je toch echt doen hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 22-03-2005 18:06 ]

specs

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
Je hebt natuurlijk wel de drivers voor je moederbord geïnstalleerd gelijk nadatje windows hebt geïnstalleerd?

• mach2
  • Laatst online: 29-07 12:10
J0J0 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:03:
[...]

Moet je niet defragmenteren???
Heb je meer dan 25% ruimte van de schij(f)(v)(en) vrij???
2x helemaal opnieuw geinstalleerd, dan is dat niet echt nodig lijkt me. Wel vreemd dat stotteren, zou zo verder geen oplossing kunnen bedenken.

Hallo

• J0J0
mach2 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:06:
[...]

2x helemaal opnieuw geinstalleerd, dan is dat niet echt nodig lijkt me. Wel vreemd dat stotteren, zou zo verder geen oplossing kunnen bedenken.
Dan kan dat zeker nodig zijn....

Als je opnieuw installeerd en je allerlei programma's geinstalleerd hebt kan het best zijn dat je schijf nogal gefragmenteerd is.

specs

Verwijderd

Topicstarter
als ik windows erop nieuw op heb gezet en alle driver heb geinstalleerd dan stotteren de spellen als nog.

• zetje01
Welke drivers heb je precies voor je mobo geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
de goeie
gedownload op MSI site
de nieuwste

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Farcry is wel een beetje een zwaar spel voor een XP2200+ vind je niet?? en 512 mb geheugen is ook een beetje aan de lage kant. Ik heb een 9800Pro @ XT die ook hapert met bepaalde spellen zoals Farcry, doom3, halflife 2in mijn 2e pc met 512 mb ram en een xp2400+. Als ik dezelfde kaart in mijn AMD64 3500+ met 1 gb ram doe (zelfde installatie en drivers) draait alles wel vlot.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• J0J0
Directe link naar drivers voor je moederbord ---->

http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=614&kind=1

Hmm oke ik heb je nieuwe bericht niet gelezen :+

[ Voor 19% gewijzigd door J0J0 op 22-03-2005 18:13 ]

specs

• zetje01
De goeie. Okay. Daar ligt het dan zeker niet aan...

• OfNoAvail
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:29

OfNoAvail

Beter een half gezegde...

Zou het misschien zo kunnen zijn dat je gewoon nog te veel vraagt? :7

Far Cry is opzich best een zware beer als je de instellingen allemaal vrij hoog zet... en zo'n uber-config heb je ook weer niet (ook niet met een 9600 xt)

Verwijderd

Topicstarter
op een andere computer van heb ik een mx440 en daar draaien de spellen wel goed op zoals far cry
met een amd 2000+ dus ik denk dat er wat met de hardware moet zijn kapot of zo

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wil niet lullig doen, maar je investering is niet echt bepaald nuttig :

Heb zelf ook een 9600 alleen dan de Pro en FarCry moet je niet hoger dan 800x600 @ Max doen dacht ik misschien zelfs 640x480, want dan krijg je echt 0,0 performance ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• J0J0
ofnoavail schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:12:
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je gewoon nog te veel vraagt? :7

Far Cry is opzich best een zware beer als je de instellingen allemaal vrij hoog zet... en zo'n uber-config heb je ook weer niet (ook niet met een 9600 xt)
Op low settings stotterd het nog zegt de TS.

specs

• J0J0
nero355 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:13:

Heb zelf ook een 9600 alleen dan de Pro en FarCry moet je niet hoger dan 800x600 @ Max doen dacht ik misschien zelfs 640x480, want dan krijg je echt 0,0 performance ;)
Wat een onzin...
Ik kan half life 2 nog best goed spelen op een Geforce 2 Ti.
Ik heb zelf ook een 9600pro gehad en die deed Doom3 op medium nog best aardig (1024x768).
Far cry zou met een 9600xt op 1024x768 nog redelijk moeten lopen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
nero355 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:13:

een 9600 pro is toch wel heel wat minder dan een xt dus dat kun je cker al niet vergelijken

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft mischien iemand nog voorbeelden wat er aan de hardware kapot kan zijn
want daar ligt het volgens mij aan

• J0J0
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:16:
[...]

een 9600 pro is toch wel heel wat minder dan een xt dus dat kun je cker al niet vergelijken
Nog meer onzin... :D
De xt is niet zoveel sneller, dat vind ik toch :)
In 3dmark (niet echt representatief) scheelt het 400 punten ofzo.

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:17:
[...]

Nog meer onzin... :D
De xt is niet zoveel sneller, dat vind ik toch :)
In 3dmark (niet echt representatief) scheelt het 400 punten ofzo.
das toch redelijk wat

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien draaien er andere processen op de achtergrond? Spy- adware of een virus zou goed kunnen. Draai eens bijvoorbeeld Hitman Pro.
In 3Dmark2001 niet zo. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door PD2JK op 22-03-2005 18:20 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• J0J0
Kijk dat bedoel ik met vind ik...
Dat is vrijwel niets sneller.... gooi bij een 9600 pro je mem een klein beetje omhoog en dan ben je daar al. Maar punt is dat je die spellen nog redelijk zou moeten kunnen draaien.

specs

Verwijderd

Zet de AGP optie in je Bios eens op 4x of of Auto, ik had ook een sorot gelijk probleem met mijn Asus 9600XT op mijn K8N Neo2 met een 3500+

Verwijderd

Topicstarter
k thx
ik zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
in mijn bios kan ik niet instellen 8x agp of 4 x
moet ik het nu gewoon doen met smartgart

en ik heb dus voor de zekerheid toch nog ff gekeken of hij op 640 keer 480 wel goed loopt
maar dus ook NIET ook stotteren

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

voeding ? schijf stuk ? draai eens memtest 86

even voor de duidelijk, zijn bak moet farcry kunnen draaien op alles lowest zonder haperingen...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
HeefStan schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 21:08:
voeding ? schijf stuk ? draai eens memtest 86

even voor de duidelijk, zijn bak moet farcry kunnen draaien op alles lowest zonder haperingen...
thx voor reactie

ik ga het proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik denk nu ook dat de schijf kapot is
keb ff proc en geheugen geprobeert en nog steeds etzelfde

Verwijderd

Ik denk NIET dat er iets kapot is, maar ik denk dat je te zuinig bent, en te veel wilt.

Wat EVENTUEEL (lijkt me sterk) zou kunnen is dat de restanten van nVidia drivers nog lastig zitten te doen, maar dat lijkt me, nogmaals, erg sterk.

Je zou farcry op LAGE instellingen op een middelbare resolutie moeten kunnen draaien. Je 3DMark03 score is niet veel mis mee, maar 3Dmark zegt niets.

En dat het op een 440MX beter draait: wel DOH. Dat is een DirecX 7 kaart, jij hebt een DirectX9 kaart. En dat gaat hij ook gebruiken, en dat is trager.

Verder raad ik je zéker aan om fastwrites UIT te zetten. Dat heeft geen enkele invloed op de performance, maar bevoorderd wel stabiliteit. Tevens raad ik je aan om de AGP rate op 4x te zetten. Een 9600-serie trekt eigenlijk nog niet eens AGP2x vol. Geen invloed in prestaties, wel weer in stabiliteit.

Check eens of Truform, anti aliasing en AF niet aan staan. Controleer ook eens of je PC virus en spyware vrij is (of: draait er geen enorm slurpend proces op de achtergrond?).

Controleer eens of de kloksnelheden van de GPU, en het Videomem kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 10:56 ]

• rapture
  • Laatst online: 19:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik denk dat de processor nog altijd de beperkende factor is en controleer je pc eens op ongedierte (spyware en virussen/wormen/trojans). Het clean houden van een computer wordt zwaar onderschat, ik doe hier een jaarlijkse controle van de computers in de studentenkamers en moet iedere keer een grote hoop ongedierte vernietigen.

Ik herken het probleem: Als de games lage fps of hard stotteren met eender welke grafische kaart, zelfs als steek je een Radeon X850 erin of zelfs bij zo lage graphics-settings die lelijker zijn dan CS 1.1. Dan is je processor te traag. De processor moet snel genoeg zijn om een serieuze trap onder kont van de grafische kaart kunnen geven, anders zal het niet goed gaan.

[ Voor 38% gewijzigd door rapture op 23-03-2005 11:03 ]

• Laurens
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1: Heb je hapers of heb je een lage fps?

2: Wat voor voeding heb je? Toch niet toevallig een heeeeeeeeeeeeele foute of gewoon een brakke? Al heb je nie zo'n zware / goede voeding nodig voor deze config... ik zou het toch even uitsluiten als jou was.

3: Heb je FSAA enzo uit? Zet het eens allemaal op balanced / auto

4: Heb je verder niet een programma wat zorgt voor hapers? zoals een virusscanner ofzo?

5: misschien brak geheugen? draai memtest eens: www.memtest86.com dacht ik

6: is je systeem goed gekoelt? Zet eens een grote ventilator op je kast (wel je kast open doen natuurlijk :))

Succes ermee!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 16:07
rapture schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 10:59:
Ik denk dat de processor nog altijd de beperkende factor is ......
Je hebt zeker gelijk dat de processor een ZWAKKE factor is, maar niet de beperkende in mijn opinie.
Ik heb zelf nog een oude bak staan hier met een XP2200 erin en een 9600Pro en daarop heb ik af en toe ook wat haperingen (wel zeer weinig) Vervang ik die kaart door een Geforce TI4600 dan draait het perfect. MERK OP: Zoals CABAL al zei: deze kaart heeft GEEN DX9 ondersteuning en laat dus details weg / software emuleert deze. Het lijkt er dus op dat hij gelijk heeft met zijn theorie dat het voor de 9600 Pro/XT een zware dobber is omdat deze het drukker krijgt ivm DX9 berekeningen.

Gelukkig gebruik ik bovenstaande PC niet meer om te gamen dus heb zelf geen last. Ik heb alleen dit experiment uit gevoerd omdat ik het wel een interessant probleem vond

• mvank
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:50
Ik heb zelf dit probleem ook met mijn Sapphire 9600XT 256MB
onlangs heb ik mijn computer geheel opnieuw geinstalleerd (al 3 keer) en sinds dien heb ik performance problemen. Ik doe eigenlijk alleen maar Battlefield 1942, deze heeft het altijd perfect gedaan op beste kwaliteit.

Specs:
Gigabyte GA-7VAX1394
AMD XP2400+
2x 512MB
Maxtor 120GB 8mb cache 7200RPM

Meerdere ATI drivers geprobeerd (met driver cleaner steeds opgeschoond)
Moederbord (via) drivers geinstalleerd (laatste en degene welke op de gigabyte site staat)
Alleen windows geinstalleerd met alle servicepack erover en battlefield

Moet alleen ff nog kijken wat 3Dmark03 aangeeft...

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-07 10:33
wat ook nog wel eens kan zijn is dat je cd/dvd rom drive en of je hardisks op PIO of double word modus staan.
Ik had dat probleem namelijk ook na een herinstall van men pc. en toen draaide bijna alle spellen traag.
Voor mij was de oplossing het verweiderren van de IDE mobo driver, en gewoon de standaard windows IDE driver gebruiken. is natuurlijk geen gerantie dat dit de oplossing is, maar zou er wel even naar kijken.
Pagina: 1