Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Behuizing maken

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel met het idee om een behuizing voor mijn xbox te maken. Nu zijn er, verwacht ik, in dit forum mensen die bijv. versterkers en bijbehorende behuizingen zelf maken. Naar mijn mening is er geen verschil met een xbox of een versterker in een behuizing bouwen.

Ik heb reeds op conrad gekeken voor materialen. Hier vind ik bij [Elektronica & meettechniek] - [Elektronica componenten] - [Behuizingen en accessoires] een hoop materialen die hiervoor geschikt lijken. Is de beste aanpak een frame van montagerails maken en hierop behuizingsplaten maken? Heeft iemand links sites waar het bouwen van behuizingen staat uitgelegd?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Kijk eens in het casemodding subforum voor prachtige voorbeelden : (no flame :) )
Casemodding & Elektronica

Ook gewoon bij de bouwmarkt of ijzerspeciaalzaken kan je prachtige bouwmaterialen kopen. =)

Kijk uit voor kortsluiting bij metaal en denk eraan dat statische electriciteit de boel flink kan slopen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door -=bas=- op 22-03-2005 13:49 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gekeken. Daar gaat het naar mijn gevoel telkens over het modden van pc's en de bestaande behuizing. Niet echt over het maken van een nieuwe behuizing, maar ga er nog even beter zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand hoe dit het best aangepakt kan worden?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11 11:04
AV -> CME

Mijn Home Cinema in aanbouw

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Wat wil je precies? Zelf een totaal nieuwe behuizing maken voor je Xbox of juist een behuizing bij Conrad bestellen en daar je Xbox in bouwen / modden?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• ultimasnake
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 11:28
ik heb zelf voor een computer een casing gebouwd ter grote van een ATX mobo, past allemaal net aan.

-meten is weten...
-gewoon zorgen dat de onderkant van het mobo de beplating niet raakt (of deze zoals ik heb gedaan geissoleerd is).
-neem de tijd
-denk goed na over wat je doet ;)

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
maak een ontwerp, laat dit een weekje liggen, en ga dan kijken of je dan nog leuke ideetjes hebt of ideetjes om de boel te veranderen.....

Verwijderd

Topicstarter
Wil zelf een compleet nieuwe behuizing bouwen. Zoek me een breuk, maar vind nergens beschrijvingen hoe dit het best aan te pakken is. Vind overal standaard cases van bv 19".

Het ontwerp is vrij simpel: gewoon een rechthoekige doos. Ik wil het van aluminium/rvs kleurig materiaal maken. Heb behuizingsplaten van 2mm bij conrad gezien die me hiervoor wel geschikt leken. Waarvan kan ik het skelet om de platen tegenaan te schroeven het best maken? Bij conrad hebben ze montagerails wat hiervoor wel geschikt lijkt. Echter staan hierbij geen afmetingen vermeld.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ga eens bij de gamma/brico/whatever gaan kijken, en zoek/vraag daar naar hoekprofielen.
Deze zijn zeer geschikt voor een skelet te bouwen. Ze hebben daar meestal ook wel verschillende soorten metaal. Je kan mischien als je hiertoe toegang hebt het skelet volledig aan elkaar lassen, en daartegen je platen schroeven/lijmen?
Veel succes!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10 17:30
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 17:44:
Wil zelf een compleet nieuwe behuizing bouwen. Zoek me een breuk, maar vind nergens beschrijvingen hoe dit het best aan te pakken is. Vind overal standaard cases van bv 19".

Het ontwerp is vrij simpel: gewoon een rechthoekige doos. Ik wil het van aluminium/rvs kleurig materiaal maken. Heb behuizingsplaten van 2mm bij conrad gezien die me hiervoor wel geschikt leken. Waarvan kan ik het skelet om de platen tegenaan te schroeven het best maken? Bij conrad hebben ze montagerails wat hiervoor wel geschikt lijkt. Echter staan hierbij geen afmetingen vermeld.
Ik ben bezig met een micro case aan het bouwen voor een media center pc,
ik doe dit met mdf platen die gemakkelijk bewerkbaar zijn, alles is nu al op maat gezaagd,gaatjes zijn geboord en afstandsbussen zijn geplaatst. Vandaag nog het moederbord & voeding monteren.
Is zo goedkoop als het maar kan, ik heb nog maar 3€ kosten gehad aan alle vijzen etc...

Als ie af is zal ik hem dan in het zwart painten en een laklaag erop doen.
Als je meer info wilt,vraag maar.
Als ie af is post ik wel foto's en uitleg. :9~

Verwijderd

Topicstarter
@Myst
Toch bouwmarkt dus.... Hoopte en dacht dat hier wel standaard oplossingen voor waren. Na de paasdagen ga ik er maar eens langs.

@DeNB3rt
Klinkt gaaf. Ben erg benieuwd naar de foto's. Hoe lang heb je er (tot nu toe) ongeveer over gedaan?

Verwijderd

mjah of je gaat naar een aluminium bouw bedrijf, en haalt een paar vierkante meter 4 mm dik alu.

Daar bouw je ff een mooie kast van. (Ok is niet logisch maar is wel wat ik aan het doen ben, [CiP] )volgt.

Nu serieus, als je aan een bouwmarkt ben gebonden dan kom je denk ik al gauw uit op hoekprofieletjes en daar een frame van te maken. Echte mooi stevige alu platen van bijv 4 mm dik zijn daar niet makkelijk te vinden c.q. erg duur.

Maak van te voren een goed plan, teken het uit overleg met anderen en neem de tijd.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 20:32 . Reden: typo ]

• MYST
  • Laatst online: 04-04-2024
Als je een standaard oplossing wil kan je ook nog altijd iemand aanspreken/bedrijf die beschikt over een cnc machine en apparatuur op metaal te plooien ed, en daar een behuizing te laten maken.
Dit kost je alleen massaal veel, en het is juist de fun aan modden om een aantal dingen te halen en hiermee iets moois te maken...

Verwijderd

hmm een cnc gefreesde kast? beetje overkill.

maar met bijvoorbeel een zetbank is veel leuks te doen, ik ben nu bezig met een kast waar de voor onder en achterkant uit een stuk bestaat.

• rapture
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Eerst rustig meten en zien hoe je best de onderdelen in je bakje gaat monteren.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/router-mods-3.jpg

Daarna zagen, boren, lijmen, vijlen,... en na paar maanden begint je het resultaat te zien.
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/rapture/stockage/router-mods-1.jpg

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
dus je wilt zelf een case maken voor je XBOX. Cool idee, ben ik ook mee bezig en heb het eigenlijk al best wel ver.

Waar je cker rekening mee moet houden is de montage van de HDD en DVD-rom... Ook als je een metalen behuizig maakt, zou je ervoor kunnen kiezen om de stekker op de voeding van de XBOX te veranderen en daarvan de aarde aan de kast hangen zodat je echt cker weet dat je geen schok krijgt. Ik ben iig een heel eind en je kunt er alles over lezen bij mijn CiP, die ondertussen al weer een week verouderd is omdat ik moest wachten op plaat materiaal.

Tip: ga bij een metaalbewerkingsbedrijf langs om aan alu ofzo te komen is stukken goedkoper en ze kunnen het misschien ook al voor je in de goede vorm buigen. Krijg je een heel erg mooi effect.

CiP: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1017180

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Topicstarter
@k0ewl:

Wow, dat ziet er goed uit allemaal. Ik vond net zoals jij de xbcase er vet uit zien. Behalve dat die veel te duur is vind ik het design nog niet goed genoeg. Zonder controllers erin zit de case er wel mooi uit, maar als de controllers erin zitten komen de draden er weer uit. Ik wil de ingangen voor de controllers aan de zijkanten. Hierdoor kun je de controllers naast de kast leggen waardoor ze minder opvallen. Bovendien heb ik een draadloze controller die ik in wil bouwen waardoor er nooit een controller met kabel aan de kast verbonden is.

Je bent al een aardig eind op weg. Ik had zelf bedacht om 6 platen op maat te maken en die op een skelet te schroeven. Misschien moet ik toch nog eens kijken of ik de platen ergens (of zelf...) kan laten buigen, zodat de bovenkant en zijkanten uit één stuk zijn.

Heb je ook foto's van je ontwerp van de voorkant?

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-11 22:07
daar ben ik eigenlijk nog mee bezig, maar het word heel simpel.

het idee: een alu plaat met midden bovenin de DVD-rom en wilde eigenlijk het plaatje van de dvd-rom ietsje groter maken zodat ik de drive kan stealthen en zo de open-knop eronder kan maken, maar daar ben ik nog niet over uit.

Ik wilde een plexiglas plaat pakken voor een rand om de voorkant en die verlichten met een aantal blauwe leds. Zodat je er een rand omheen krijgt. Dan moet ik nog de 2 draaiknoppen voor de fancontroller ergens kwijt kunnen en aan/uit en de dvd-rom switch en dan nog de 4 controller poorten.

de powerknop wil ik het liefst links bovenin maken met een soort van vierkant knopje met een 3mm ledje ernaast en dan de knop voor de open/close rechts naast de dvd-rom. wederom een klein vierkantje. Dan de vier controller poorten aan de voorkant zoals de xbcase en de 2 fancontrollers in het midden of aan de rechterkant, maar dat weet ik allemaal nog niet.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Verwijderd

Topicstarter
Ben heel erg benieuwd. Paar kleine vraagjes:

* Wat bedoel je precies met de drive stealthen?
* Waarom heb je ervoor gekozen om zowel de boven als de onderkant in een U vorm te maken ipv een plaat op onderzijde van de bovenkant te schroeven?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:38 ]

• rapture
  • Laatst online: 21:19

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:34:
Ben heel erg benieuwd. Wat bedoel je precies met de drive stealthen en met de dvd-rom switch?
Stealthen is ervoor zorgen dat je de originele (meestal witte/beige) deurtje van een drive niet meer kan zien. Bij mijn mod zou ik een houten plankje ervoor plakken.

DVD-rom switch: als de deur volledig afgeplakt wordt, dan kan je niet aan het knopje, dan moet ergens anders een knop voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Vermoedde al dat het zoiets was. Had mijn post ge-edit omdat ik er achter kwam wat de dvd-rom switch was. Beetje traag van begrip soms!! ;)

Verwijderd

Ik gebruik in mijn huidige project alleen hout en polyester om de kast te (ver)bouwen. Het front is eigenlijk zelf gemaakt (origineel gebruik voor de schroefgaten, verder geheel gemod met houd/polyester). Hier heb gebruik gemaakt van een slot-in dvd speler omdat ik geen lade wou hebben (ook niet als stelth-drive, ivm de gleuven die je blijft houden omdat de lade toch open moet kunnen). Mijn eject-knop kan ik dus niet meer gebruiken, maar dat is geen probleem voor mij, want ik heb vier knoppen onderaan mijn case verwerkt. Een (1) van die vier knoppen dient als eject knop van de dvd-speler. Deze knop gaat ook gebruikt worden voor een menu, maar zal zodra je buiten het menu bent functioneren als ejectknop.

Klein voorbeeldje ;)
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/2005-03-23/in_elkaar_klein.jpg
Klik op plaatje -> 550x507 pixels. Klik hier voor een 1254x1155 pixels plaatje.

offtopic:
Conrad site is dood atm, anders had ik even gekeken of ik maten enzo kon vinden. Normaal staan er toch afmetingen tussen de foto's (dat meen ik iig). Of in een pdf file die ze bij het product hebben staan. Maarja ik kan dat nu niet nakijken.

quote conrad site:
500 ITS Error
Communication problem: The web server extension (WGate) can't connect to the ITS web service.
Pagina: 1