Medal of Honor Allied Assault server.

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zupp
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-05-2021
Ik ben al een tijdje aan het proberen een eigen Medal of Honor server te hosten. Dit gaat echter constant fout. Nu heb ik de firewall in mijn modem & router uitgeschakeld en heb enkel poorten open gezet. (of dit de juiste zijn weet ik niet).

Nu zijn min vragen:

Weet iemand de poorten die Medal of Honor Allied Assault gebruikt?

Ik heb de volgende poorten al openstaan:

12203 UDP
12204 UDP
12200 UDP
12201 UDP
12205 UDP

TCP is ook geprobeerd, maar de meeste bronnen waar ik gelezen heb gaat het over het UDP protocol.
Ik denk dat ik nog het een en ander moet open zetten. Zodra ik een dedicated server host, geeft hij echter aan dat zelfs de poorten die geopend staan niet te bereiken of te gebruiken zijn.

Moet ik ook nog wat anders uitschakelen? DHCP, NAT, etc...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Was het niet 12207 :?

Verder snap ik het ook niet : Achter WinRoute heb ik meerdere keren een game gehost en was mijn game ook zichtbaar voor iedereen maar achter een Alcatel Home@Pro en 510 wou het maar niet meewerken, alleen als iemand op mijn IP Direct connecte werkte het |:(

Vage game .... speel hem ook niet meer.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Outerspace
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

poortje 12203 t/m 12300 TCP en UDP openzetten
Daarnaast moet je kijken als je firewall in Windows die poortjes niet blokt ;)
check daarnaast deze reply een:
[ash] schreef op donderdag 06 februari 2003 @ 13:23:
Je dient voor MOHAA de poorten 12203-12300 door te sturen naar je MOHAA server (intern poort hetzelfde als extern en zowel tcp als udp)

Controlleer ook op de MOHAA server of 'net_ip' goed staat (door net_ip in de console te typen). De waarde van 'net_ip' dient het lokale ip-adres zijn van je server en niet je internet-IP. (je kan hem zetten middels: 'set net_ip jouwip'

succes

ook nog ff gevonden, speciale poorten die je moet doorsturen ivm gamespy:

IRC: 6667
Voice Chat Port: 3783
Master Server UDP Heartbeat: 27900
Master Server List Request: 28900
GP Connection Manager: 29900
GP Search Manager: 29901
Custom UDP Pings: 13139
Dplay UDP: 6515

nogmaals succes

[ Voor 78% gewijzigd door Outerspace op 21-03-2005 21:10 ]

Wauw, een sig!

• Zupp
Ik heb nu het volgende gedaan in de router instelling:

Afbeeldingslocatie: http://img128.exs.cx/img128/2061/router19fu.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img128.exs.cx/img128/6652/router27xg.th.jpg

Staat het zo goed ingesteld zoals daarboven staat aangegeven (ben een leek wat betreft routers, poorten ed)

Windows firewall staat uit, of ik moet iets over het hoofd zien. Dat met het 'net_ip' heb ik standaard altijd verkeerd gedaan, dus als ik het goed begrijp. Poorten openzetten, in MoHAA zelf set net_ip 192.168.2.189 (zoals bij de poorten) en dan zou het als het goed is (met nadruk daarop :P) moeten werken.

Nog even kleine edit: op het eerste plaatje, bij trigger ports, weet iemand wat daarmee moet gebeuren of kan ik dat zo laten?

Zat net even het portmapping verhaal te lezen + het tweaken van een alcatel modem, zou ik hier toch ook nog iets een poorten of iets dergelijks moeten openzetten?

[ Voor 44% gewijzigd door Zupp op 21-03-2005 21:56 ]

• nero355

nero355

Zupp schreef op maandag 21 maart 2005 @ 21:30:
Ik heb nu het volgende gedaan in de router instelling:

[afbeelding]

[afbeelding]

Staat het zo goed ingesteld zoals daarboven staat aangegeven (ben een leek wat betreft routers, poorten ed)

Windows firewall staat uit, of ik moet iets over het hoofd zien. Dat met het 'net_ip' heb ik standaard altijd verkeerd gedaan, dus als ik het goed begrijp. Poorten openzetten, in MoHAA zelf set net_ip 192.168.2.189 (zoals bij de poorten) en dan zou het als het goed is (met nadruk daarop :P) moeten werken.

Nog even kleine edit: op het eerste plaatje, bij trigger ports, weet iemand wat daarmee moet gebeuren of kan ik dat zo laten?
Ik denk dat het wel goed is zo, maar zeker weet ik het niet : Meestal staat alles namelijk onder 1 menu en heb je niet 2 aparte poortmap gedeeltes/keuzes maar goed :)
Zat net even het portmapping verhaal te lezen + het tweaken van een alcatel modem, zou ik hier toch ook nog iets een poorten of iets dergelijks moeten openzetten?
Als je een Alcatel in Home hebt niet en als je een Home@Pro hebt wel !!!
ook nog ff gevonden, speciale poorten die je moet doorsturen ivm gamespy:

IRC: 6667
Voice Chat Port: 3783
Master Server UDP Heartbeat: 27900
Master Server List Request: 28900
GP Connection Manager: 29900
GP Search Manager: 29901
Custom UDP Pings: 13139
Dplay UDP: 6515
WooW !!! :X Ik heb de reden gevonden waarom mijn Server nooit werkte : Met WinRoute had ik al die poorten wel erbij staan en met mijn Home@Pro en 510 niet :+ ** SCHAAM **

Hoewel ik een keer DMZ heb gebruikt ... maf

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Zupp
Nee alles staat zoals hierboven en toch is hij niet te zien / joinen.. Ik heb nu geen enkel idee meer van wat het zou kunnen zijn.

• nero355

nero355

Zupp schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 22:28:
Nee alles staat zoals hierboven en toch is hij niet te zien / joinen.. Ik heb nu geen enkel idee meer van wat het zou kunnen zijn.
Dan heb je hetzelfde probleem dat ik dus heb gehad :| Minder...

Pagina: 1