E-Tech Modem/Router haalt 1Mbps up niet

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:19
Ik heb een advanced abonnement bij Planet en mijn centrale is geupgrade, ik zou dus een verbinding van 8/1MBit moeten hebben. Mijn Alcatel modem haalde deze upload echter niet dus ik heb een E-Tech modem gehaald.

Het gaat om een E-Tech ABRT03 Modem/Router (ISDN oftewel Annex B ).
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1169/E

Via de search kwam ik erachter dat de v2 van dit modem niet zou lopen op 1Mbps en dit zou de blauw gele versie van het modem moeten zijn. De versie die ik heb is de zwarte dus dat betekent dat ik een goeie heb lijkt me. Er staat zelfs op de doos dat het zou moeten werken maar toch trained hij maar op 736kbps upload ipv 1024kbps. De download pakt hij wel op 8000kbps (is dat overigens niet vreemd dat dat geen 8096kbps is?).

Mis ik een instelling of kan ik dit modem weer terug gaan brengen en een andere gaan regelen?

Edit: die bril smilies ook altijd, geef mij maar gewoon Annex B ipv B)

[ Voor 6% gewijzigd door ikbenwouter op 21-03-2005 18:34 ]

........................................................................................................................................................

• ikbenwouter
Niemand met soortgelijke problemen?

........................................................................................................................................................

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:08
Het ligt natuurlijk niet alleen aan je modem wat voor snelheid je zal halen. Ligt grotendeels aan de kwaliteit van de koperlijn tussen jou en de centrale waarop je aangesloten zit.

En e-tech is nou niet echt je van het, zou me niet verbazen als het modem het gewoon niet haalt. Probeer het nog eens met een draytek oid :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

De ketting is natuurlijk zo sterk als de zwakste schakel. Het kan de lijn zijn, de centrale of de server waarnaar je aan het uploaden bent.

Je 736kb/sec vind ik wel redelijk eigenlijk

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 20:45
isdn gaat niet hoger dan 768 of iets in die trant, zoek maar rond op het forum hier :)

Eve char: Warock <TEST>

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Vergelijk gewoon welke router harder gaat en hou die gewoon B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

sPENKMAN schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:42:
isdn gaat niet hoger dan 768 of iets in die trant, zoek maar rond op het forum hier :)
Onzin, ik heb aDSL (BBNed Pro2) over ISDN en ik haal 864K zonder problemen. Er zijn (ook op dit forum) ook hogere snelheden gemeld.

Probleem is met e-tech, had ik voorheen ook, problemen na de laatste KPN upgrade en de modem vervangen door Thomson 510i en toen haalde ik 768K. Vervolgens gemigreerd naar BBNed en nu 864K upload.... ook nog even met E-tech gechecked en daar haalde ik nog geen 600K up... tel maar uit. Voor mij nooit meer de e-tech (goedkope prullen).

Ik zou aanraden om ergens in de buurt eens een 510 te lenen en kijken wat je daarmee haalt (wel de laatste firmware erop natuurlijk).

• ikbenwouter
spokje schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:35:
Het ligt natuurlijk niet alleen aan je modem wat voor snelheid je zal halen. Ligt grotendeels aan de kwaliteit van de koperlijn tussen jou en de centrale waarop je aangesloten zit.

En e-tech is nou niet echt je van het, zou me niet verbazen als het modem het gewoon niet haalt. Probeer het nog eens met een draytek oid :)
Ik vind het heel vreemd dan dat ik wel 8000kbps download haal, dan zou ik toch ook richting 95% van mijn 1024kbps upload moeten halen?

Hieronder een voorbeeld van iemand die het wel kan met een E-tech modem, zulke troep is het namelijk dus niet.
Bl@de schreef op dinsdag 02 maart 2004 @ 22:10:
Naam van je Provider (ISP): PublishNET
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) : ISDN
Abonnement (Down/Up): 8192/1024
Training (Down/Up) : 7616/1024
Snelheid in kB/s (Down/Up), Voornamelijk je UPLOAD snelheid : 820/104~112
Ping * : 15ms
Afstand tot Centrale ** : 463m
Modem + Vermelding van eventuele Firmware: E-tech V1
Router : Zie boven
Tweaks : ohne ;)
Quote komt uit dit topic BBned, 1 mbit upload - Deel II.
En deze man trained zelfs op een lagere download en nog haalt hij de totale upload. Lijkt mij dus niet dat het aan mijn modem zou liggen? Maar in ieder geval ga ik ff kijken of ik van iemand een modem kan lenen die het sowieso wel haalt om te testen.

Wat ik ook zeer vreemd vind is dat het aan het modem zou liggen waarom kom ik dan niet op 896kbps uit wat vaak de max is als een modem 1024kbps niet haalt. Zou het dan toch aan die ISDN lijn liggen? Volgens dit topic: [ADSL] Modem voor 1024 upload icm ISDN zou het gewoon moeten lukken over ISDN icm mijn modem.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik vind het heel vreemd dan dat ik wel 8000kbps download haal, dan zou ik toch ook richting 95% van mijn 1024kbps upload moeten halen?
Nee, dit kan heel erg goed gewoon de max van de lijn of van de samenwerking tussen jouw en kpn's modem zijn

[ Voor 12% gewijzigd door JvS op 22-03-2005 18:15 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
woutor schreef op maandag 21 maart 2005 @ 18:31:
Ik heb een advanced abonnement bij Planet en mijn centrale is geupgrade, ik zou dus een verbinding van 8/1MBit moeten hebben. Mijn Alcatel modem haalde deze upload echter niet dus ik heb een E-Tech modem gehaald.

Het gaat om een E-Tech ABRT03 Modem/Router (ISDN oftewel Annex B ).
http://www.e-tech.nu/Product_Detail/1169/E

Via de search kwam ik erachter dat de v2 van dit modem niet zou lopen op 1Mbps en dit zou de blauw gele versie van het modem moeten zijn. De versie die ik heb is de zwarte dus dat betekent dat ik een goeie heb lijkt me. Er staat zelfs op de doos dat het zou moeten werken maar toch trained hij maar op 736kbps upload ipv 1024kbps. De download pakt hij wel op 8000kbps (is dat overigens niet vreemd dat dat geen 8096kbps is?).

Mis ik een instelling of kan ik dit modem weer terug gaan brengen en een andere gaan regelen?

Edit: die bril smilies ook altijd, geef mij maar gewoon Annex B ipv B)
Printplaat/chipset is kleiner qua layout van de ABRT03 tov de V2 maar in princiepe verder redelijk gelijk. Dit moet te vinden zijn via search gezien het weer in de strekking is van: ik haal mijn upstream niet.

Andere modems proberen, vergelijken en testen. Stap-voor-stap testen en uitsluiten en vergelijken. Lijn netjes (optimaal) aansluiten en meer kan je niet doen immers.

Ik sluit het topic omdat er weinig zinnigs/extra kan worden toegevoegd wat elders niet gezegd/geschreven is.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 22-03-2005 22:15 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.