[wireless] Netwerk valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik heb bij iemand een draadloos netwerk geïnstalleerd. Zij heeft een Planet abonnement en daar zat een Alcatel USB modem bij. Maar nou moest het dus draadloos, daarom heb ik een LinkSys wireless modem en USB module voor de pc geïnstalleerd en de instellingen ingesteld. Het internet lijkt het goed te doen, maar na een tijd verbonden te zijn valt de verbinding weg. De enige oplossing om de verbinding terug te krijgen is door de pc opnieuw op te starten, maar dat is dus niet handig om dat elk half uur te doen. Ik heb me al gek lopen zoeken wat het probleem zou kunnen zijn, maar ik kan het niet vinden, iemand hier suggesties?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
heb je al een ander kanaal geprobeerd?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

- Ander kanaal
- Profiel instellen op client
- DHCP uit, static werken
- Antenne van linksys apparaat anders draaien
- Encryptie uit/aan

Verwijderd

Je zegt, pc elk half uur herstarten... is dat zegmaar precies elke 30 minuten uitval? Of bedoelde je het als spreektaal zegmaar... als er geen regelmaat inzit... Heb je het idee dat het van je surfintensiteit afhangt?

Verwijderd

ik denk dat kelfox met zn 3e punt gelijk heeft. Ik zou static werken:

DHCP op disable in de router zetten. dan in windows (als er windows ops taat dan) naar netwerkverbindigen en dan de juiste vebinding kiezen, rechterklik >> properties. Daar zet je automatisch verkrijgen uit en voor je de gegevens in (ip, subnetmask en def. gateway).

succes

bart

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-04 17:34
Ik heb er met mijn USB-stick ook last van en het lijkt er op dat het bij mij aan de voeding ligt. Zou dat het kunnen zijn? Of heb je misschien de computer niet geaard? Dat kan met een wireless USB-stick nog wel eens een probleem zijn.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lord_Asswipe schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:51:
Maar nou moest het dus draadloos, daarom heb ik een LinkSys wireless modem en USB module voor de pc geïnstalleerd en de instellingen ingesteld.
WAG54G versie 1.x toevallig ?? Is een bekend probleem :) Ruil om voor een versie 2.x !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Tis inderdaad een WAG54G, maar ik weet zo niet welke versie, dat zou ik moeten gaan kijken. Is de firmware updaten geen optie? Maar waar heb je de info vandaan? Heb je een link met meer gedupeerden?
Ow en wat is de policy bij Linksys, naar hen of naar de winkel sturen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Lord_Asswipe schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 09:32:
Tis inderdaad een WAG54G, maar ik weet zo niet welke versie, dat zou ik moeten gaan kijken. Is de firmware updaten geen optie? Maar waar heb je de info vandaan? Heb je een link met meer gedupeerden?
Ow en wat is de policy bij Linksys, naar hen of naar de winkel sturen?
Zie Topic hier @ GoT ergens ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Pagina: 1