Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pierkeb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 10:58
Ik heb een iriver ifp 795, maar ik heb sinds het begin al last van achtergrondruis vanaf het moment dat de speler aangeschakeld is. Tijdens het afspelen (je hoort het alleen bij lage volumes), maar ook als je geen muziek afspeelt.
Nu kwam ik dit artikel tegen op internet:
http://www.xonio.com/news/news_12137799.html

En na enig zoeken blijkt het probleem meer voor te komen.

Mijn vraag: zijn er hier meer mensen die dit probleem hebben met een speler uit de 7 of 8 serie. En natuurlijk: geldt dit in Nederland ook en zou ik een nieuwe speler kunnen krijgen waarbij het probleem is opgelost?

PS: ik heb al gemaild naar iriver, maar ze antwoorden helemaal niet. Schijnt vaker te gebeuren, hun support is schijnbaar niet zo heel goed.

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Wanneer heb je die speler aangeschaft?

Ik had me in oktober vorig jaar een ifp 795 gekocht, maar die werd helaas gestolen.
Die speler had het probleem ook, maar zoals je zegt enkel bij lage volumes (in stille omgevingen) of wanneer er helemaal geen muziek speelde. Nuja, ik vond dat kleine probleempje niet opwegen tegen de kwaliteit die de speler voor het overige bood, dus heb ik 'm nu opnieuw besteld, ik vraag me af of het nog altijd een model met ruis zal zijn.

Als je per se een andere speler wilt hebben, dan bestaan er volgens mij twee mogelijkheden:

1) je brengt/stuurt 'm terug naar de winkel waar je hem hebt gekocht en met wat geluk regelen zij het verder met iRiver

2) je neemt rechtstreeks telefonisch contact op met iRiver in Duitsland, Frankrijk of GB. Een vestiging in de benelux hebben ze denk ik niet :s

Verwijderd

Hallo,

ik heb dit probleem ook al aangekaart: [rml][ Mp3] iRiver's nieuwe producten[/rml]

je leest best mijn post nog even na voor je verder leest ;) . Er staan ook een aantal verwijzingen in. Ik had hetzelfde probleem, en geloof me, als je duidelijk ruis hoort is het wel zo. Iedereen verklaarde me voor gek. Ik heb hem teruggestuurd en na een heel lang verhaal heb ik een 899 ontvangen die dit probleem niet heeft. Deze komt ook van een andere lichting en is dus een nieuwere versie. Dit kon ik zien aan de firmware (1.24) en aan het feit dat het een andere verpakking was (rood ipv blauw, ze komen nu zonder de sportarmband). Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)

Verwijderd

Is dit dan puur een firmware kwestie of zijn de nieuwere exemplaren technisch verbeterd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:16:
Is dit dan puur een firmware kwestie of zijn de nieuwere exemplaren technisch verbeterd?
ik denk niet dat het aan de firmware ligt, dus ik denk technisch verbeterd. Ik meen dit ook ergens gelezen te hebben op het forum van Iriver, als ik vanavond tijd heb zoek ik het even op als je dat wilt...

• ulixes
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:37:Ik heb hem teruggestuurd en na een heel lang verhaal heb ik een 899 ontvangen die dit probleem niet heeft. Deze komt ook van een andere lichting en is dus een nieuwere versie. Dit kon ik zien aan de firmware (1.24) en aan het feit dat het een andere verpakking was (rood ipv blauw, ze komen nu zonder de sportarmband). Als je nog vragen hebt stel ze gerust :)
Ik heb gisteren een nieuwe 795 besteld bij mp3spelers.nl, daar zijn het ook al de rode dozen zonder sportarmband (tenminste als ik de foto's mag geloven :) ). Hopelijk heeft deze het probleem niet, al vond ik het zoals gezegd niet echt hinderlijk.

Btw, een 795 ingeleverd en een 899 teruggekregen? Da's wel leuk :p

Edit: op de iRiver-fora meen ik vroeger gelezen te hebben dat het wel degelijk om een technisch probleem ging, één of andere inferieure chip die het "white noise" voortbracht. Een firmware-upgrade zal daar waarschijnlijk niet veel aan kunnen veranderen... :|

[ Voor 15% gewijzigd door ulixes op 21-03-2005 16:39 ]

Verwijderd

ulixes schreef op maandag 21 maart 2005 @ 16:37:
[...]

Ik heb gisteren een nieuwe 795 besteld bij mp3spelers.nl, daar zijn het ook al de rode dozen zonder sportarmband (tenminste als ik de foto's mag geloven :) ). Hopelijk heeft deze het probleem niet, al vond ik het zoals gezegd niet echt hinderlijk.

Btw, een 795 ingeleverd en een 899 teruggekregen? Da's wel leuk :p

Edit: op de iRiver-fora meen ik vroeger gelezen te hebben dat het wel degelijk om een technisch probleem ging, één of andere inferieure chip die het "white noise" voortbracht. Een firmware-upgrade zal daar waarschijnlijk niet veel aan kunnen veranderen... :|
inderdaad, dat heb ik ook gelezen op de fora. Ja ik heb een 899 teruggekregen, maar laat ons zeggen dat ik een lijdensweg ondergaan heb van meer dan 3-4 maanden ;) . Ik heb hem gekocht toen ie net uit was, dus de prijs was al fel gedaald en de aankoopprijs lag zelfs nog ver boven de huidige van de 899. Maar echt, ik voelde me onheus behandeld. Daarbij heb ik geleerd dat je met vriendelijkheid niet erg ver komt in zo'n zaken, jammergenoeg

• pierkeb
Toch ben ik nog wel even benieuwd: Heb je de speler zelf opgestuurd naar Iriver (naar Dld denk ik dan), of ben je er mee terug gegaan naar de winkel?
Ik ben er zelf een beetje huiverig voor nl. om mijn speler naar Dld te sturen.

Wel netjes dat je uiteindelijk 1 gig terug kreeg ipv. 512mb, maar 3 a 4 maanden is natuurlijk belachelijk lang, en daar heb ik ook weinig zin in eigenlijk.

Hoe duidelijk was het geruis bij jou? Als ik met de bijgeleverde sennheiser-dopjes in een echt stille ruimte zit hoor ik het tot geluidsniveau 5 a 7 ongeveer.

Ter informatie: de speler is aangeschaft in juni vorig jaar.

Verwijderd

hoi,

ik woon in België en heb hem terug opgestuurd naar Nederland. De reden waarom het zo lang duurde was omdat mijn paket verloren gegaan was volgens hen. Ik had een bewijs van de post dat ie wel degelijk afgeleverd werd. Dat is ook één van de gevaren van internetaankopen nietwaar? Dus hopelijk zal dat bij jou niet lang duren. Dat geruis kon je bij mij heel goed horen. Al bij 14 denk ik. Vooral dan in een stille omgeving. Het was net als een walkman, dus gewoon als een lege cassette die afspeelde. Niet erg zul je denken, maar na een tijdje begint dat behoorlijk op je zenuwen te werken. Ik denk wel dat jij dat kan beamen. Ik luister meestal naar alternatieve muziek waarin behoorlijk wat pauzes voorkomen. Ook gewoon bij rustige muziek op een stil volume had ik er last van. Maar nu ben ik dus zeker dat het wel degelijk een probleem was! Dat was dus een Iriver ifp-795, besteld midden september vorig jaar. Heb het even opgezocht: hij had firmware versie 1.15 en serienummer: 803340040601486. Hopelijk ben je er iets mee!

Thomias

edit: bij mij was het het duidelijkst met mijn sennheisers PMX60. Heel tevreden over deze oortelefoon trouwens!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2005 23:21 ]

Verwijderd

Ik heb een nieuwe rode doos, maar ook die heeft er last van, OK je moet wel heel goed luisteren wil je het horen, maar er is een verschil merkbaar tussen uit en aan zonder muziek.

Hoewel ik niet weet hoe erg het was met de oude serie had ik het eigenlijk nog niet opgemerkt voordat ik dit topic opende. Kortom ik kan er mee leven.

• pierkeb
Heel erg bedankt tot zover. Ik zal terug gaan met mijn speler, maar ik verwacht eigenlijk weinig begrip in de winkel.
Mijn serienummer is 803340040500294, en lijkt op nummer ouder dan die van jou, dus inderdaad een van de oude "batch".

Verwijderd

pierkeb schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:24:
Heel erg bedankt tot zover. Ik zal terug gaan met mijn speler, maar ik verwacht eigenlijk weinig begrip in de winkel.
Mijn serienummer is 803340040500294, en lijkt op nummer ouder dan die van jou, dus inderdaad een van de oude "batch".
laat me weten wat ze zeggen! Ik ben heel geinteresseerd ;)
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 23:24:
Ik heb een nieuwe rode doos, maar ook die heeft er last van, OK je moet wel heel goed luisteren wil je het horen, maar er is een verschil merkbaar tussen uit en aan zonder muziek.
ik heb mijn 'nieuwen' nog niet zo lang dus echt goed kan ik daar nog niet op antwoorden, maar ik zal als ik tijd heb er mij es mee bezig houden. Maar ik denk dat je gelijk hebt, dat je nog altijd een soort ruis kan horen, maar vertrouw mij, deze ligt VER onder het geruisniveau van deze met de 'white noise', al kan ik alleen maar voor mijn player spreken natuurlijk. Kun je anders es beschrijven (in zoverre dat kan), hoe erg het is? Op welk geluidsniveau hoor je het?

• pierkeb
Ben nu dan eindelijk terug geweest met mijn speler. Ze hebben mij verzekerd dat ik het apparaat zonder problemen om kon ruilen, zo gauw ze weer nieuwe voorraad hebben. _/-\o_ Waarschijnlijk komt deze nieuwe voorraad in mei binnen, maar ik word daar nog over gebeld. (ze hebben verder helemaal niet gekeken naar de speler zelf, dat vond ik toch wel vreemd)

@Thomias: Heb je je nieuwe speler al aan een nader onderzoek ontworpen? Ook met een gevoelige hoofdtelefoon is het nauwelijks hoorbaar?

Bedankt zover

Verwijderd

op mp3man hebben ze de spelers 799 en 899 weer op voorraad sinds vandaag. Zouden deze spelers het ook hebben?

Verwijderd

Denk het niet als het bij nieuwere versies (deels) verholpen is.. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2005 17:13 ]

• ulixes
Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 15:28:
op mp3man hebben ze de spelers 799 en 899 weer op voorraad sinds vandaag. Zouden deze spelers het ook hebben?
'k Hoop van niet, heb vandaag m'n 799 besteld :P

Bij de nieuwe 795 die ik eerder deze maand voor m'n zus had besteld (ook al rode doos) was er op lage volumes ook nog wat ruis te horen (zoals m'n vorige 795 dus, die ik ergens in oktober 2004 heb aangeschaft). Maar als je je muziek met wat volume beluistert dan hoor je het helemaal niet meer. In lawaaierige omgevingen heb je er evenmin last van.

Het is een zwak punt van die iRivers maar het is imho maar een niemandalletje dat in het niets vervaagt wanneer je gaat kijken naar de enorm goeie kwaliteit die de speler voor het overige biedt.
Pagina: 1