SB live 5.1 digital probleem (driver ?)

Pagina: 1
Acties:

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ha mensen,

Ik heb een probleempje ... ik heb hier een SB live 5.1 digital geluidskaartje. Vanaf het begin had ik er al problemen mee omdat er geen fatsoenlijke driver voor was. Uiteindelijk heb ik hem toch aan de praat gekregen.
Nu heb ik een nieuwe videokaart gekocht en omdat ik de videokaart wat extra ruimte wilde geven heb ik de soundcard in een anders slot geprikt. Ik start pc op, videokaart doet het prima alleen geluid is weg.
Dus ik hem weer in het oude slot geprikt geen resultaat. Driver opnieuw geinstalleerd > geen resultaat. Verschillende drivers geprobeerd, maar hij weigerd geluid te produceren.
Nu kan het ook wel eens komen door de videokaart (6600GT) want die installeerde iets van WDM :? wat ik niet kon plaatsen. Maargoed ik weet dus niet wat dat ermee te maken heeft. Dat heb ik ook al uitegeschakeld, maar dat helpt ook niet. Ook weet ik niet of ik de goede driver heb, want alle drivers die ik download staat bij > update. Welke moet ik hebben eigenlijk ? Geen update dus ! Want bij eigenschappen van geluid in windows kan ik het kaartje ook niet selecteren, alleen de onboard > die stuk is :(
Wat kan er fout zijn gegaan ? en hoe los ik dit op ?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Probeer de Live-drivers eens helemaal te verwijderen met de kaart eruit. Dan kaart erin en netjes herinstalleren. Dus eerst uninstallen...

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
en WDM heeft waarschijnlijk ermee te maken dat je videokaart video in of iets dergelijks heeft...

zou niks met je geluidskaart van doen moeten hebben...

PIII 800@804 Mhz

• Bertuss
misbehavingman schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:30:
Probeer de Live-drivers eens helemaal te verwijderen met de kaart eruit. Dan kaart erin en netjes herinstalleren. Dus eerst uninstallen...
Ja en welke driver moet ik dan gebruiken om hem opnieuw te installeren, want ik zie door de creativebomen het soundbos niet meer :P

Ja dat WDM heeft daar idd mee te maken .... er staat zowieso veel spul bij beeld en geluid dat ik niet goed kan plaatsen ... zie screen: volgens mij kan de helft weg :Y)

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/bertuss/geluidbeheer.jpg

Zoals je kan zien heb ik er ook een aantal uitgeschakeld, die ik niet vertrouw.

[ Voor 33% gewijzigd door Bertuss op 19-03-2005 18:41 ]

• Bertuss
Niemand ? Sorry dat ik kick hoor, maar zit nu zo'n week zonder geluid en begin er zat van te worden.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-02 17:18
Zo te zien heb je de creative kaart dus uitstaan? (emu10k1) En dan nog een keer kijken bij afspeel apparaten. Die andere kun je naar mijn weten ook gewoon weer aanzetten.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Bertuss
ShittyOldMan schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 20:06:
Zo te zien heb je de creative kaart dus uitstaan? (emu10k1) En dan nog een keer kijken bij afspeel apparaten. Die andere kun je naar mijn weten ook gewoon weer aanzetten.
Ja dat heb ik ff voor proef gedaan, maar als ie aan stata doet ie het ook niet.

• Bertuss
kickje :(
Pagina: 1