filmpje van website bewerken

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:29
Voor school moet ik een presentatie houden over mn website. Daarom wil ik die op groot scherm projecteren. Opzich geen enkel probleem met een beamertje enz. Het probleem is echter dat ik er van te vóren een filmpje van wil maken. Deze wil ik dan iets bewerken en inspreken met Studio 9 plus. Ik ben dus aan de slag gegaan met camtasia studio om de filmpjes (avi's) van mn website te maken en deze in Pinnacle Studio te zetten. Het probleem is hiermee dat wanneer je dit doet en vervolgens in pinnacle een andere avi of mpeg van maakt, dat er dan een kwaliteit overblijft die niet om aan te zien is. (letters zijn onleesbaar etc.) Ik denk dat dit aan het verschil in resolutie ligt. De resolutie van de website is namelijk 1024x768 en die van de filmpjes die ik met pinnacle maak zijn allemaal 720 x 480.
Nou heb ik begrepen dat je dat camtasia studio prima kunt integreren met pinnacle studio maar ik snap daa eigenlijk helemaal niets van. Het gaat er dus om dat ik gewoon mn screen film maar als ik op capture doe, doet ie dat niet. :?
Weet iemand hoe dit wel moet?
Of moet ik het op een heel andere manier doen??

alvast bedankt, _/-\o_ _/-\o_

(de avi's die los gemaakt zijn met camtasia studio zijn wel van erg goede kwaliteit.)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:18
Een lagere resolutie gebruiken voor je website of een hogere resolutie voor je film. Als je een 1024 beeld met kleine letters terug schaalt naar 720x480 dan wordt het inderdaad onleesbaar. Of je moet grotere letters gaan gebruiken.

Mijn ervaring is dat het nog prima werkt met een 1024x768 quicktime filmpje met ik dacht cinepak codec (andere codecs gaan niet goed om met dunne lijnen/letters zoals tekst e.d.). Geen idee of studio9 dat kan, ik had het toen gedaan met adobe premiere.

Andere optie is een ander presentatiemiddel gebruiken, powerpoint ofzo met plaatjes en audio, of een flash filmpje maken, of met director wat bakken.

[ Voor 14% gewijzigd door ShittyOldMan op 19-03-2005 14:16 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• NeORay
de website ziet er op een kelinere reso echt nie uit. Ik kan het helaas ook niet met powerpoint ed doen want ik wil graag het bluescreen effect gebruiken. (da zit in de plus versie van studio 9)

[ Voor 3% gewijzigd door NeORay op 19-03-2005 14:52 ]

• ShittyOldMan
Dan zou ik de resolutie van het filmpje omhoog doen. Maar maak eerst even wat testen of het er nog redelijk uit ziet, en test ook of het nog fatsoenlijk is af te spelen (op de plek waar je het straks dus gaat vertonen). Vanaf een computer dus aangesloten op de projector, dus niet naar DVD video (anders zit je weer aan de 720x576 resolutie (720x480 moet je sowieso niet gebruiken))

• NeORay
ShittyOldMan schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 15:19:
Dan zou ik de resolutie van het filmpje omhoog doen. Maar maak eerst even wat testen of het er nog redelijk uit ziet, en test ook of het nog fatsoenlijk is af te spelen (op de plek waar je het straks dus gaat vertonen). Vanaf een computer dus aangesloten op de projector, dus niet naar DVD video (anders zit je weer aan de 720x576 resolutie (720x480 moet je sowieso niet gebruiken))
kheb de reso van mn filmpje nu dus omhoog gedaan. Ik krijg dan echter bij het renderen een foutmelding.. :'( Ik heb dit geprobeerd bij een aantal codecs. (ook bij Cinepak)

Ik zat nu te denken of het misschien nut zou hebben om zo'n adapter van matrox te kopen van vga naar composiet of s-video? Dan kan ik mn screen opnemen op video oid en dan via mn anologe miro videobox terug laten lopen op de pc.
Het zou ook gewoon kunnen via de tv-out maar ik heb wel ns gehoord dat die tv-outs van nvidea n beetje brakke beeldkwaliteit hebben.

• ShittyOldMan
TV outs hebben ook een lage resolutie/beeldlijnen dus het probleem blijft dan.

• NeORay
ja maar heb je dat probleem dan ook met zo'n vga adapter?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:47
volgens mij heb je veel minder problemen als je gewoon een flash filmpje maakt... ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• NeORay
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:52:
volgens mij heb je veel minder problemen als je gewoon een flash filmpje maakt... ;)
Dan kun je volgens mij geen gebruik maken van het bluescreen effect(??)

• NeORay
weet niemand hoe ik pinnacle studio kan combineren met snagit of camtasia studio? Het feit dat dit programma vanuit pinnacle studio aan te sturen is doet mij vermoeden dat dit nooit erg moeilijk kan zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door NeORay op 19-03-2005 19:48 ]

• ShittyOldMan
mp-tje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 18:48:
ja maar heb je dat probleem dan ook met zo'n vga adapter?
Die adapter zal het beeld ook omzetten naar een standaard PAL videosignaal. De enige manier om je website niet te veranderen en het normaal leesbaar te houden is om een filmpje met een hoge resolutie te gebruiken en plaatjes of screenshots van de site direct in het filmpje te zetten zonder tussenkomst van een tv out o.i.d.

Ik ken studio 9 niet zo denderend goed, maar volgens mij is dat vooral gericht op het simpele knip en plakwerk van DV materiaal, dus met een resolutie van 720x576 (of x480 voor ntsc). Als een hogere resolutie niet lukt moet je of een fatsoenlijk pakket nemen die dat wel kan, of de site aanpassen zodat deze vertoonbaar is op een standaard PAL resolutie.

• NeORay
ShittyOldMan schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 19:57:
[...]

Ik ken studio 9 niet zo denderend goed, maar volgens mij is dat vooral gericht op het simpele knip en plakwerk van DV materiaal, dus met een resolutie van 720x576 (of x480 voor ntsc). Als een hogere resolutie niet lukt moet je of een fatsoenlijk pakket nemen die dat wel kan, of de site aanpassen zodat deze vertoonbaar is op een standaard PAL resolutie.
Is er dan een programma dat wel die hogere resoluties aankan én en chroma key effecten kan maken?
Pagina: 1