Koop wat geheugen bij voor dat ding (heb zelf ook zo'n armada gehad met extra geheugen), linux vind ram geheugen nou eenmaal lekker.
Koop wat extra ram geheugen(zelf ook zo'n armada gehad), dat vind linux nou eenmaal lekker
[ Voor 84% gewijzigd door Jazzle op 28-10-2005 17:02 ]
Als ik MMBoX autostart of via snelkoppeling, dan komt foutmelding:
Run-time error '53'
File no found: 'dial.jpg'
Het rare is, dat wanneer ik het programma direct uit de map start, waarhij in staat, het wel werkt.
Hoe kan dit?
Run-time error '53'
File no found: 'dial.jpg'
Het rare is, dat wanneer ik het programma direct uit de map start, waarhij in staat, het wel werkt.
Hoe kan dit?
Verwijderd
@ken536 Bedankt voor de feedback, het probleem is bekend, dial.jpg is de wijzerplaat
voor de analoge klok.
Ik heb het probleem toegevoegd aan de lijst met probleempjes die nog moeten worden verholpen....
voor de analoge klok.
Ik heb het probleem toegevoegd aan de lijst met probleempjes die nog moeten worden verholpen....
Verwijderd
Handige software Florax ! bedankt ! ik heb alleen 1 vraagje. Als je bij setup kijkt kan je daar instellen waarmee je wilt beginnen. Ik zou graag willen dat ie met slideshow begint en wil dit vervolgens opslaan. Alleen kom ik dan niet meer naar iets anders in het programma ;> en als ik met ESC uit het programma ga heeft ie niets opgeslagen ;o ligt dit aan mij? ;DVerwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 20:32:
@ken536 Bedankt voor de feedback, het probleem is bekend, dial.jpg is de wijzerplaat
voor de analoge klok.
Dan nog een vraagje voor iemand die het antwoord weet ;D ik wil slideshows maken op een CD-tje. Hierop wil ik telkens de software van Florax branden en dan moet er automatisch het programma gestart worden. Dit gaat toch heel simpel dmv van een .ini die dit aangeeft? Weet iemand zo wat er precies in die .ini moet staan?
bedankt !
Het zou idd erg prettig zijn dat het programma zou starten met de slideshow
[ Voor 187% gewijzigd door Lars The 18th op 31-10-2005 20:28 ]
Verwijderd
Klopt ... het setupgedeelte van het programma is nog niet helemaal klaar en werkt helaas nog niet,
het menu is idd ook nog niet helemaal bijgewerkt in de setup.
Ik heb even de EXE voor je aangepast zodat hij met de slideshow begint, deze kan je gewoon bij in het MMBoX mapje zetten
MMBoX.exe die begint met de slideshow
Ook nog ff een link naar het MMBoX Software 0.4
Enjoy !
Ik heb even de EXE voor je aangepast zodat hij met de slideshow begint, deze kan je gewoon bij in het MMBoX mapje zetten
Enjoy !
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2005 20:44 ]
Verwijderd
Bedankt voor je snelle reactie ! zo mn lapmod is softwarematig er helemaal klaar voor ;> nou nog er iets moois van maken ;DVerwijderd schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 20:27:
Klopt ... het setupgedeelte van het programma is nog niet helemaal klaar en werkt helaas nog niet,
Enjoy !
thx Florax ;[x]
heb wel wat ervaring met DSL, op mijn gewone laptop, op mijn Xbox én bootable vanaf mijn USB-stickje, maar heb er nog nooit een webcam aan gehangen, dus eerlijk gezegd zou ik dat niet zeker weten, maar ik verwacht dat je daarvoor via google wel de juiste programmas kunt vinden...Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 13:51:
[...]
Vorderingen gaan langzaamHeb eindelijk nieuwe (oudste die er waren!) drivers en wireless werkt nu dus prima onder 98SE. Voordat ik nml de casemod ga doen, wil ik eerst de software helemaal op orde hebben. Maar nu dan het volgende probleem/wens. Ik heb via marktplaats een paralle webcam II van creative op de kop getikt, maar krijg het kreng niet aan de praat. Er zijn drivers voor XP en 98 maar het wil allemaal niet werken. Maar nu vind ik dus wel elke keer drivers voor linux die schijnbaar moeten werken (http://sourceforge.net/projects/webcam). Is DSL dan een uitkomst vraag ik me af?
Het zit nml zo, ik wil een multifunctioneel fotolijstje:
-Een (wireless) mp3station (shoutcast/mp3 van andere pc) (via winamp... als shell in afgeslankte win98) (werkt inmiddels)
-Puur pictureframe (met zwaar snelle bootup ( 98lite wordt dat gok ik) (moet geen probleem zijn)
Maar nou komt ie: Liefst dus ook een security-cam mbv die parallele webcam die em wireless naar een webaccount gooit. Nou wil dit dus niet lukken in 98se. De rest moet goed komen met een multiboot. Het beestje is maar een 166Mhz 32mb 2gig (compaq armada 1590dt) en daarom leek me misschien DSL een idee.
Johannesvanudos, jij lijkt hier ervaring mee te hebben. Wat kun je me (ons?) hierover vertellen? Ik heb zo'n bootable cd van DSL maar dat start veeeel te traag op. Het schijnt dat je het ook gewoon op de harddisk kunt installeren. Hoe?
Kan ik bijvoorbeeld al m'n wensen realiseren in 1 geisntalleerd DSL OS? En heb je misschien enige tips voor me, qua linux gebeuren en die webcam? Linux heb ik nml nog niet zo vaak aangeraakt...
Grtz!
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Verwijderd
Ondertussen ben ik trouwens ook bezig met een Compaq Contura 386. Dat werkt al best aardig, maar moet nog even de software op orde zien te brengen. Pulstoetsje voor naar standby solderen en nog twee keuze toetsen zien te fabriceren (
). Moet lukken haha. Staat alleen ff op laag pitje ivm tentamens
.
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2005 20:57 ]
Terug in de tijd
Het was April en ik was samen met een klasgenoot ook begonnen aan een lap mod. Helaas hadden we het helemaal verkeerd aangepakt en was het frame zo lelijk en scheef als een doos die al 3 jaar buiten in de regen heeft gestaan. Ook hadden we niet het goede materiaal en gereedschap en was de FDD kabel kapot gegaan tijdens het inbouwen en hier was niet meer aan te komen. Repareren ging ook niet meer.
Nu is het dan November en zijn we opnieuw begonnen. Zojuist even 50 (
) Euro bij de Gamma uitgegeven aan materialen en aan gereedschap. Een mooi frame gemaakt zoals [rml]Meuzik in "Lapmod [ digitale fotolijst] deel 2"[/rml] en er 2 voetjes onder gemaakt die we van een stuk rond hout hadden gezaagd. Het schermpje gestript en deze met een lijmpistool achter op het frame gelijmt.
We moeten nu alleen de hardware er nog achterop monteren met lijm en een spanband die we vastzetten met wat kleine spijkertjes / schroefjes. (We hebben niet de beschikking over een niet-pistool.) Later misschien nog spuiten want het ziet er nu uit zoals MDF hout er normaal uitziet
. Beetje saai dus. Het begin ziet er iig al zeer goed uit en ik zal morgen wat foto's posten zodra het geheel goed heeft gedroogd.
Toch nog even wat toevoegen dan maar. De oude laptop hebben we dus weggegooid en ik heb een Toshiba t1910cs van me oom (
) gekregen. Een 486 (33 MHz) met 4 MB Ram + 4 MB Ram uit de vorige laptop. Verder zit er een 200 MB hdd in waar Windows 3.1 op staat geinstalleerd. Foto's + programma op floppy zetten en deze vervolgens naar de laptop verplaatsen. Gelukkig is het scherm gewoon kleur wat ik niet had verwacht van dit oudje.
Nu is het dan November en zijn we opnieuw begonnen. Zojuist even 50 (

We moeten nu alleen de hardware er nog achterop monteren met lijm en een spanband die we vastzetten met wat kleine spijkertjes / schroefjes. (We hebben niet de beschikking over een niet-pistool.) Later misschien nog spuiten want het ziet er nu uit zoals MDF hout er normaal uitziet
Toch nog even wat toevoegen dan maar. De oude laptop hebben we dus weggegooid en ik heb een Toshiba t1910cs van me oom (
[ Voor 37% gewijzigd door TommyGun op 06-11-2005 18:47 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hier dan de foto's.
We zijn nog niet begonnen met de afwerking dus daar geen opmerkingen over aub
Tips, suggesties en commentaar zijn uiteraard welkom
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod1.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod2.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod3.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod4.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod5.JPG
Brakke pics. (Trust
)
We zijn nog niet begonnen met de afwerking dus daar geen opmerkingen over aub
Tips, suggesties en commentaar zijn uiteraard welkom
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod1.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod2.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod3.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod4.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod5.JPG
Brakke pics. (Trust
zijn inderdaad brakke pics, ik 'geloof' je
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Vandaag aan verder gewerkt. Is nu zo goed als klaar. Keertje verven en wat opvullen met vloeibaar hout maar verder hoeft er niet veel meer aan gedaan te worden. Echter kwamen we er pas achter dat t scherm omgedraaid zat toen we hem gingen testen maar dit was zo opgelost. Hoe? Gewoon heel het frame omdraaien en hoppa
.
Pics:
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_1.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_2.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_3.JPG
Misschien dat we de achterkant nog eens afdekken maar je ziet er niks van als je gewoon van voor naar het scherm kijkt. Er draait nog geen foto software op want heb geen diskette drive beschikbaar momenteel. Toch maar weer eens inbouwen en dan kan ie draaien
.
Dank aan Black-Shadow
Pics:
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_1.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_2.JPG
http://gamergun.mine.nu/files/1/Lapmod_3.JPG
Misschien dat we de achterkant nog eens afdekken maar je ziet er niks van als je gewoon van voor naar het scherm kijkt. Er draait nog geen foto software op want heb geen diskette drive beschikbaar momenteel. Toch maar weer eens inbouwen en dan kan ie draaien
Dank aan Black-Shadow
[ Voor 27% gewijzigd door TommyGun op 06-11-2005 18:55 ]
Verwijderd
Hoera! Eerste post, en eerste mod ooit!
Na wat zoeken heb ik ook een laptopje op de kop kunnen tikken (eerst een paar miskopen met DSTN schermpjes gedaan).
Sloopbak:
Fujitsu P1 166 mmx
96 mb intern
4 gb HD
cd rom
3.5 floppy
DOEL:
- Bouwen van picture frame
- Inbouwen draadloos netwerk
- TV streamen naar picture frame over draadloos netwerk (terwijl ik BF2 speel...)
Kosten:
- laptop: (marktplaats) 50 euro
- verf: (Restverkoop winkel) 50 ct
- WFI kaart 11mb: 10 euro (ebay)
- Hout: afval
Met dank aan de vader van mn vriendinnetje (ik mocht zn werkplaats gebruiken)
1: disassembling

2: Hij doet het nog...

3: Verstek zaagje

4: Even drogen (na het frezen en lijmen)

5: ACDsee instellen (toetsenbord even weer bevestigd)

6: En klaar! (Foto is n beetje te donker)

Fotos TV kijken volgen nog
Na wat zoeken heb ik ook een laptopje op de kop kunnen tikken (eerst een paar miskopen met DSTN schermpjes gedaan).
Sloopbak:
Fujitsu P1 166 mmx
96 mb intern
4 gb HD
cd rom
3.5 floppy
DOEL:
- Bouwen van picture frame
- Inbouwen draadloos netwerk
- TV streamen naar picture frame over draadloos netwerk (terwijl ik BF2 speel...)
Kosten:
- laptop: (marktplaats) 50 euro
- verf: (Restverkoop winkel) 50 ct
- WFI kaart 11mb: 10 euro (ebay)
- Hout: afval
Met dank aan de vader van mn vriendinnetje (ik mocht zn werkplaats gebruiken)
1: disassembling

2: Hij doet het nog...

3: Verstek zaagje

4: Even drogen (na het frezen en lijmen)

5: ACDsee instellen (toetsenbord even weer bevestigd)

6: En klaar! (Foto is n beetje te donker)

Fotos TV kijken volgen nog
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2005 23:57 ]
Ik wil straks op de mijne ook draadloos netwerk en dan de laatste headlines van tweakers en geen stijl enzo kunnen viewen (A)
Lijkt me mooi, misschien ook een stukje voor je programma Florax?
Lijkt me mooi, misschien ook een stukje voor je programma Florax?
K*T GVDMME ARG!!!! DAMMIT!!!!! ik heb alle plaatjes van de TS per ongeluk gewist, en ik heb ze niet meer
>>>> Citroën AX GTI <<<<
PrutserJohannusvanudos schreef op donderdag 10 november 2005 @ 12:34:
K*T GVDMME ARG!!!! DAMMIT!!!!! ik heb alle plaatjes van de TS per ongeluk gewist, en ik heb ze niet meer![]()
Heb die van mij wel thuis en ik denk dat dat voor de meesten wel geldt.
Zal vanavond ff kieken en ze uploaden...
Haters everywhere but I don’t really care
owh,, die jonge heeft goede ideeënVerwijderd schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 23:50:
Een simpele browser functie zou idd wel passen in MMBoX ... geen slecht ide
Idee, mail iedereen die in de ts staat voor zijn plaatjes.. Ik kan ze niet meer vinden in ieder geval..
just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone
Verwijderd
Binnekort hcc.. kijken of ik dan mischien iets kan vinden.
Jullie toch tips om op te letten.
Jullie toch tips om op te letten.
Kan ik je profiel niks vinden om contact met je op te nemen maar kun je me eens mailen / adden? gamergun * hotmail * com
En heeft iemand misschien een slideshow proggie voor Windows 3.11? Heb al wat gezocht maar niet veel kunnen vinden. Heb wel Windows 95 liggen maar heb geen goede floppy's dus moet het met een paar brakke doen van 1.44 MB oid. Ga dus eerst proberen of er nog iets leuks te doen valt op dat 3.11. Alvast bedankt
Maar topic geopend, Win 95 Floppy Probleem
[ Voor 47% gewijzigd door TommyGun op 12-11-2005 15:59 ]
Tja, heb zondag ook 2 laptopjes gekregen.. een Fujitsu P1 150mhz.. en een onbekende Celly 466..
Nu vind ik het een beetje zonde van de Celly om die maar gelijk te modden, dus ben nu 98 aan het installeren op de Fujitsu..
I'll keep youn informed..
Nu vind ik het een beetje zonde van de Celly om die maar gelijk te modden, dus ben nu 98 aan het installeren op de Fujitsu..
I'll keep youn informed..
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
kent iemand de fujitsu-siemens laptop met touchscreen (en weet iemand het type?)
of kent iemand een andere laptop met touchscreen?
Tip:Ierlandfan schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:07:
kent iemand de fujitsu-siemens laptop met touchscreen (en weet iemand het type?)
Op ia.net staan 15" touchscreen voorzetschermen te koop voor 60 euro.
Als je een beetje handig bent bouw je deze zo zelf in een 15"TFT (ik ben er al 1 naar volle tevredenheid draaien).
Ik denk dat dit ook wel in een digitaal fotolijstje valt in te bouwen (ik heb er nog 1 liggen en ga het een keer proberen met een 14" laptopje..).
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Dan heb je meteen een mooie glasplaat look ervoorGutteguttegut schreef op woensdag 16 november 2005 @ 14:41:
[...]
Tip:
Op ia.net staan 15" touchscreen voorzetschermen te koop voor 60 euro.
Als je een beetje handig bent bouw je deze zo zelf in een 15"TFT (ik ben er al 1 naar volle tevredenheid draaien).
Ik denk dat dit ook wel in een digitaal fotolijstje valt in te bouwen (ik heb er nog 1 liggen en ga het een keer proberen met een 14" laptopje..).
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
klikSpeedfight schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:04:
[...]
Dan heb je meteen een mooie glasplaat look ervoor
Ja had het al gezien is erg mooi geworden
offtopic:
Ik heb het scherm voor je ingepakt,ben de organisator van de IA (SRaben)
[ Voor 8% gewijzigd door Speedfight op 16-11-2005 15:37 ]
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Speedfight schreef op woensdag 16 november 2005 @ 15:32:
[...]
Ja had het al gezien is erg mooi geworden![]()
offtopic:
Ik zie het nu aan je avatar.
dan bij deze een gratis plug...
tsja...en toen had ik een 14 inch en een 13 inch schermpje en ik zoek een leuke laptop ter vervanging van de p1 die er nu hangt. Is niet geschikt voor media centre enzo :-)
Heeft er iemand een goed slideshow programma dat automatisch opstart op Windows 95?
Ik d8 eerst ik doe gewoon de screensaver, maar als mn muis er niet in zit dan start die niet op
Ik heb een slideshow aangemaakt met ACDSee, maar krijg steeds de error msimg32.dll is missing.
D8 dan download ik hem toch ff, maar dan krijg ik future version problemen...
Help!
Ik d8 eerst ik doe gewoon de screensaver, maar als mn muis er niet in zit dan start die niet op
Ik heb een slideshow aangemaakt met ACDSee, maar krijg steeds de error msimg32.dll is missing.
D8 dan download ik hem toch ff, maar dan krijg ik future version problemen...
Help!
Verwijderd
Kijk hier kan je dus een hoop info vinden.
Ik heb nog een oude laptop liggen en wil er ook een mooie mod van maken.
Alleen staat er op die laptop geen OS. En aangezien er in de laptop alleen een HD zit en een Floppy-drive weet ik nie thoe ik er Windows 98 op kan krijgen ofzo.
Ik heb nog een oude laptop liggen en wil er ook een mooie mod van maken.
Alleen staat er op die laptop geen OS. En aangezien er in de laptop alleen een HD zit en een Floppy-drive weet ik nie thoe ik er Windows 98 op kan krijgen ofzo.
lees eerst dit forum eens door, zul je zien dat je al veel kunt doen met een parallel nullmodem kabletje een diskette en een pc.. of sluit de hdd van de laptop aan op je pc met een convertortje ( 10 euro) en zet er een os op.. of een netwerkkaartje en diskette , en dan linux via ftp install .. er kan van alles..
Ik ben zelf bezig met een spiegel-mod, wil graag een tftschermpje (12") achter een spiegel hangen.. daarvoor moet ik op een of andere manier de coating van de spiegel afpellen, welke muurvast zit.
Ook moet er een lichtje achter want de backlight is kapot van het scherm.. ik zat te denken aan superfelle ccfl's..
Ook moet er een lichtje achter want de backlight is kapot van het scherm.. ik zat te denken aan superfelle ccfl's..
kun je er niet gewoon los kopen?roborobbie schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 12:28:
Jongens, ga toch naar domeinen!
http://domeinen.econom-i.com/
Dat is de collectieve opslagplaats van alle spullen die de staat kwijt moet, belastingfraude gevalletjes enzo..
Bedrijfje failliet, belasting neemt alles in beslag, inclusief laptops, pc's, brandtorens, servers.. alles!
En zij verkopen dit per inschrijving aan de handelaar/particulier tegen krankzinnige bodemprijzen..
Bekijk de catalogus en vergelijk dit met de verkoopcijfers die ook online staan..
Vaak iets van 15 p2 laptops voor 1000 euro, dat soort prijzen.. En misschien vind je er nog de rapporten van een wethouder op terug![]()
Succes, en verziek de markt niet, lees: nooit meer dan 50 euro per laptop bieden!!!
ik heb nog een Compaq armada 7400, 333mhz, 64mb, dvd-speler onboard, floppy-bay, 1,9gig hdd..
150 euro vaste prijs..
Nou zo gek zijn ze er nu ook weer niet. Het gaat allemaal per partij en vaak zit er bij een kavel ook een hoop rommel, die je dan ook verplicht moet meenemen als je het hoogste bod hebt uitgebracht. Verder is het er echt geen superstuntbodemprijzenuitverkoopshow, zo proberen gewoon zoveel mogelijk binnen te halen voor de belastingdienst.
Als je handelaar bent en je hebt een beetje kijk op de waarde van een partij, dan kun je wel eens wat leuks scoren lijkt me. Verwacht echter niet dat je er een Porsche voor de prijs van een Fiat Panda kunt meenemen.
_██_
(ಠ_ృ)
Dat wou ik ook niet... ik wil gewoon een goedkope download/server laptop...Atomsk schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 22:10:
[...]
Nou zo gek zijn ze er nu ook weer niet. Het gaat allemaal per partij en vaak zit er bij een kavel ook een hoop rommel, die je dan ook verplicht moet meenemen als je het hoogste bod hebt uitgebracht. Verder is het er echt geen superstuntbodemprijzenuitverkoopshow, zo proberen gewoon zoveel mogelijk binnen te halen voor de belastingdienst.
Als je handelaar bent en je hebt een beetje kijk op de waarde van een partij, dan kun je wel eens wat leuks scoren lijkt me. Verwacht echter niet dat je er een Porsche voor de prijs van een Fiat Panda kunt meenemen.
letwel.. dat server houdt in... max 12 man. cod2 server ofzo
http://www.likelysoft.com/hacks/pictureframes.shtml
dat is de url met allerlei soorten pictureframes.. de engelstalige variant zullen we maar zeggen..

hier een link naar een pictureframe mbv DSL. complete install tutorial http://www.frontiernet.net/%7Ebeakmyn/pictureframe/
dat is de url met allerlei soorten pictureframes.. de engelstalige variant zullen we maar zeggen..

hier een link naar een pictureframe mbv DSL. complete install tutorial http://www.frontiernet.net/%7Ebeakmyn/pictureframe/
Verwijderd
Ik heb hier nog 2 monitoren in me vliegtuigstoelen
Mischien dat ik ze aan de praat krijg en er wat leuks mee kan doen
FF kijken naar de aansluitingen, zal wel onmogelijk zijn

Maarre, correct me if I'm wrong, OF je hebt een hele cabine vliegtuigstoelen staan, OF het is vanuit je stoel moeilijk naar je schermpje kijken
[ Voor 48% gewijzigd door BJup op 24-11-2005 00:07 ]
Ehm, een iets meer ontopic bericht dan mijn vorige:roborobbie schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:22:
Ik ben zelf bezig met een spiegel-mod, wil graag een tftschermpje (12") achter een spiegel hangen.. daarvoor moet ik op een of andere manier de coating van de spiegel afpellen, welke muurvast zit.
Coating van je spiegel: probeer in het midden van dat stuk misschien eens wat minder vriendelijke vloeistoffen als lijm- of verfafbijtmiddel uit?
En over je backlight: Ik heb hier 2 schermen zonder enige vorm van backlicht, en 1 met een kapotte backlight. Ik weet niet hoeveel er nog achter je scherm geplakt zit, maar bij mij zit er een wittig plaatje achter die ene met een kapot backlight, die het licht verspreid en breekt. als ik hier genoeg licht op zet (met ccfl vanaf zijkant werkt ook) dan heb ik goed beeld. Bij die andere 2 moet ik zo'n plaat van een ander kapot scherm gebruiken, anders heb je echt een kutbeeld. In dat geval beter een willekeurig LCD kopen, en dat plaatje eraf slopen, denk ik... Of iets proberen met een groter aantal minder felle lichten, en een stukje melkglas ofzo...
Hoi,
Ik zit te denken om een oude Compaq Armada model oud 200 Mhz. te modden. Maar goed dat kost weer wat tijd en dat heb ik nog niet. wel heb ik alvast vooruitlopend hierop een simpel delphi programma geschreven wat je kan gebruiken om de fotos in een slideshow weer te geven.
Je zet de exe gewoon in een map met fotos en starten maar. Het ook mogelijk om zelf een map op te geven via de M (menu) toets.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Het programma is te vinden op http://www.saskia2002.nl/photoframe/photoframe.zip
Rick
Ik zit te denken om een oude Compaq Armada model oud 200 Mhz. te modden. Maar goed dat kost weer wat tijd en dat heb ik nog niet. wel heb ik alvast vooruitlopend hierop een simpel delphi programma geschreven wat je kan gebruiken om de fotos in een slideshow weer te geven.
Je zet de exe gewoon in een map met fotos en starten maar. Het ook mogelijk om zelf een map op te geven via de M (menu) toets.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.
Het programma is te vinden op http://www.saskia2002.nl/photoframe/photoframe.zip
Rick
deze vraag is al zo vaak voorbij gekomen, maar stel hem nog eens, waar kan ik oude laptops (3)vandaan halen? de enige eis is dat ze een kleurenscherm hebben.
Verwijderd
marktplaats.nl
marktplein.nl
ricardo.nl
ebay.nl
2dehands.nl
speurders.nl
je kan het zo gek niet bedenken
marktplein.nl
ricardo.nl
ebay.nl
2dehands.nl
speurders.nl
Of je probeerd www.veilingkijker.nlVerwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:07:
marktplaats.nl
marktplein.nl
ricardo.nl
ebay.nl
2dehands.nl
speurders.nl
Verwijderd
Dan heb je alles in 1Gutteguttegut schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 15:19:
[...]
Of je probeerd www.veilingkijker.nl
Verwijderd

Oké even een leuk iets, ik kwan eem Digital Photoframe tegen op de HCC, ding koste 89 euro. Je kanhier een review vinden.
Ik heb contact met een nederlandse leverancier, en hij geeft ten kennen dat het apparaatje op Linux draait. Er zitten een berg aansluitingen op. Ik was echt onder de indruk welke hardware je kreeg voor het bedrag.
Er zit echt vanalles in dat apparaat, echt BERGEN hardware voor 3x geen geld!
Je kan hier een flyertje bekijken met de exacte specs, zoals ik hem mee genomen heb op de HCC (de flyer, niet het apparaatje, had ik eigenlijk wel moeten doen achteraf!).
Mochten veel mensen dit apparaat interesant vinden dan zal ik eens kijken of ik een inkoopactie kan organiseren. Dus heb je intresse in dit apparaat, meld dat dan hier evenniet, als er een aantal mensen intresse hebben dan ga ik direct in overleg met de leverancier om te kijken of we korting kunnen krijgen als we er X aanschaffen.
Ik vermeld even de naam niet omdat ik geen zin heb dat iemand anders een IA start, zodat mijn IA weg is, dat zou ik zonde vinden.
Als je wilt weten hoeveel animo ervoor is, gelieve een animocheck te maken, dat kan ook bij IA.net.
[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 29-11-2005 19:49 ]
<!--Wat een klein schermpje, ik ken jongens op tweakers.net die 14" schermen gebruiken, en die maken het ding helemaal zelf..
Maar even serieus, gaaf apparaat, ik een hobby minder!!!!!!!!!!!
Ik had tot nu toe nog wel lol in het slopen van laptops en er pictureframes van maken.. maar nu houd ik het voor gezien, tegen dit geld ga ik niet meer zelf klussen.. Laten we daarom het topic maar sluiten dan..
Iedereen bedankt voor de moeite de afgelopen jaren, de nachten lang programmeren (mmbox), en het klussen in de schuur..
Ennuh.. Kingofdos.. bedankt he..-->Flamen is hier niet de bedoeling. Het kan zijn dat hetgene wat je hier schreef inderdaad zonder enig sarcasme bedoeld was, maar schrijf het dan alstjeblieft iets anders op.
Ik had tot nu toe nog wel lol in het slopen van laptops en er pictureframes van maken.. maar nu houd ik het voor gezien, tegen dit geld ga ik niet meer zelf klussen.. Laten we daarom het topic maar sluiten dan..
Iedereen bedankt voor de moeite de afgelopen jaren, de nachten lang programmeren (mmbox), en het klussen in de schuur..
Ennuh.. Kingofdos.. bedankt he..-->Flamen is hier niet de bedoeling. Het kan zijn dat hetgene wat je hier schreef inderdaad zonder enig sarcasme bedoeld was, maar schrijf het dan alstjeblieft iets anders op.
[ Voor 16% gewijzigd door Sprite_tm op 29-11-2005 19:50 ]
Verwijderd
Zelf maken is niet zo moeilijk, op die manier heb ik hier thuis 3 laptops hangen die gemod zijn. Opzich allemaal niet zo moeilijk, kwestie van schroeven en een klein beetje werk. Lapmodden doe ik pas 4 jaar ofzo, lang voordat dit topic bestond.
Ik geef alleen aan dat deze hardware er is wegens 2 redenen:
• Voor de tweakers die geen zin/tijd/kennis hebben om een lapmod te maken, hoeven ze geen moeite te doen, en hebben ze een kant&klaar apparaat.
• Voor de tweakers die veel aan de hardware hebben. Zo zal ik zelf het schermpje uit elkaar halen om er wat dingen mee te bouwen. Gezien de USB hostport kan je er veel hardware aan hangen. Paar webcams, USB harddisks, USB netwerkkaart, net wat je wil. Zet er Linux op neer, en je kan vooruit.
<!--
Ik geef alleen aan dat deze hardware er is wegens 2 redenen:
• Voor de tweakers die geen zin/tijd/kennis hebben om een lapmod te maken, hoeven ze geen moeite te doen, en hebben ze een kant&klaar apparaat.
• Voor de tweakers die veel aan de hardware hebben. Zo zal ik zelf het schermpje uit elkaar halen om er wat dingen mee te bouwen. Gezien de USB hostport kan je er veel hardware aan hangen. Paar webcams, USB harddisks, USB netwerkkaart, net wat je wil. Zet er Linux op neer, en je kan vooruit.
<!--
offtopic:
Jou reactie magg wel wat minder flamend, als je het appraat niet wil dan koop je het toch niet? Dat is jou keuze toch? Ik doe het voor de geintereseerde mensen die het apparaat willen hebben om te modden. Maargoed jij blijkbaar dus niet.
Ik kan ook geheel weg blijven met de leverancier, en dan zoekt GoT het zelf maar uit, maarja ik laat me niet weg jagen door 1 user
Ik zie echt geen reden dat dit het hele topic / groepsgevoel zou slopen, maar jij blijkbaar wel. Het gaat mij enkel om de hardware die er in zit, en niet om het photoframe. Ik wil er bv stats op laten zien via een netwerkverbinding.
-->
Jou reactie magg wel wat minder flamend, als je het appraat niet wil dan koop je het toch niet? Dat is jou keuze toch? Ik doe het voor de geintereseerde mensen die het apparaat willen hebben om te modden. Maargoed jij blijkbaar dus niet.
Ik kan ook geheel weg blijven met de leverancier, en dan zoekt GoT het zelf maar uit, maarja ik laat me niet weg jagen door 1 user
Ik zie echt geen reden dat dit het hele topic / groepsgevoel zou slopen, maar jij blijkbaar wel. Het gaat mij enkel om de hardware die er in zit, en niet om het photoframe. Ik wil er bv stats op laten zien via een netwerkverbinding.
[ Voor 24% gewijzigd door Sprite_tm op 29-11-2005 19:56 . Reden: Reactie op flame? weggeedit ]
kingOfDos: Animochecks kan je op inkoopacties.net je inkoopactie-site naar keuze ook doen, dat hebben we liever niet op GoT. Verder vind ik het een tikkie flauw dat je de naam van het product weglaat, maar dat is je eigen keuze.
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Was puur bedoeld voor de humor, om te lachen dus.. Wilde er niemand mee kwetsen maar puur schetsen wat een geweldig apparaat hij heeft gevonden.. Nu ik het teruflees komt het wellicht wat cynisch over..sorry daarvoor..roborobbie schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 17:17:
<!--Wat een klein schermpje, ik ken jongens op tweakers.net die 14" schermen gebruiken, en die maken het ding helemaal zelf..![]()
Ben evengoed wel erg benieuwd naar de eerste mod van dit apparaat... Uitelkaar halen dat ding en in hardhout of geborsteld rvs verpakken en je hebt een mooi ding..
Voor Kingofdos: Vriendjes??
Verwijderd
Heb je 100% gelijk in, niet echt bij stil gestaan. Ik wou kijken of mensne het cool vonden, 1 reactie van "ja cool" was genoeg om een animocheck te gaan doen in ieder gevalSprite_tm schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:00:
kingOfDos: Animochecks kan je op inkoopacties.net je inkoopactie-site naar keuze ook doen, dat hebben we liever niet op GoT.
Meer dan de naam die je ook in de review vind heb ik niet hoor, daar vind je oa het type en merk.Verder vind ik het een tikkie flauw dat je de naam van het product weglaat, maar dat is je eigen keuze.
1) Spel mn nick eens goed (iets met hoofdletters).Voor Kingofdos: Vriendjes??
2) Niet zo cynisch zonder smilies hé
[/offtopic]
Ik ben bezig een opensource applicatie te schrijven (php driven) om wat weer te geven, ik wordt beetje moe om iedere keer nieuwe software te schrijven, dus ik ga het maar webbased doen.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 00:12 ]
Raar, volgens die review van DenGuru kost dat ding 220$?Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:33:
[afbeelding]
Oké even een leuk iets, ik kwan eem Digital Photoframe tegen op de HCC, ding koste 89 euro. Je kanhier een review vinden.
Ik heb contact met een nederlandse leverancier, en hij geeft ten kennen dat het apparaatje op Linux draait. Er zitten een berg aansluitingen op. Ik was echt onder de indruk welke hardware je kreeg voor het bedrag.
Er zit echt vanalles in dat apparaat, echt BERGEN hardware voor 3x geen geld!
Je kan hier een flyertje bekijken met de exacte specs, zoals ik hem mee genomen heb op de HCC (de flyer, niet het apparaatje, had ik eigenlijk wel moeten doen achteraf!).
Mochten veel mensen dit apparaat interesant vinden dan zal ik eens kijken of ik een inkoopactie kan organiseren. Dus heb je intresse in dit apparaat, meld dat dan hier evenniet, als er een aantal mensen intresse hebben dan ga ik direct in overleg met de leverancier om te kijken of we korting kunnen krijgen als we er X aanschaffen.
Ik vermeld even de naam niet omdat ik geen zin heb dat iemand anders een IA start, zodat mijn IA weg is, dat zou ik zonde vinden.
Als je wilt weten hoeveel animo ervoor is, gelieve een animocheck te maken, dat kan ook bij IA.net.
Ik heb dat ding ook in mn handen gehad en eens goed bekeken.
Persoonlijk vond ik het het geld niet waard, de kleuren waren onnatuurlijk hard en je kon bijna de pixels tellen.
Ook de inkijkhoek was niet om over naar huis te schrijven.
Ik heb hm dus ook niet gekocht
Even een schop in de hoogte voor dit topic,
Ik ben ook begonnen aan mijn lapmod. Een fotootje van de gedisambleerde laptop

Toen deed ie het nog, nu echter na het monteren op de pleziglazen plaat werkt het scherm blijkbaar niet meer. Ik heb wel het kabeltje van de invertor naar het scherm wat verlengt, maar dit is dus niet de oorzaak, want de backlight werkt wel nog. enkel er komt niks van beeld op het scherm. Dus een zwart lichtgevend vlak. Als ik de vga-uitgang gebruik kan ik de "laptop:P" wel nog gebruiken. Dus aan de cpu, ram, moederbord,... ligt het vast ook niet. Iemand die dit probleem ook al gehad heeft of een voorstel heeft hoe ik het misschien kan verhelpen.
Het gaat om een P1 133Mhz
8
Mb Ram
1.2Gb hdd
Edit: Ik heb ook al geprobeerd de laptop werkende te krijgen zonder het plexiglas dus in de staat van op de foto, maar het mocht niet baten
Ik ben ook begonnen aan mijn lapmod. Een fotootje van de gedisambleerde laptop

Toen deed ie het nog, nu echter na het monteren op de pleziglazen plaat werkt het scherm blijkbaar niet meer. Ik heb wel het kabeltje van de invertor naar het scherm wat verlengt, maar dit is dus niet de oorzaak, want de backlight werkt wel nog. enkel er komt niks van beeld op het scherm. Dus een zwart lichtgevend vlak. Als ik de vga-uitgang gebruik kan ik de "laptop:P" wel nog gebruiken. Dus aan de cpu, ram, moederbord,... ligt het vast ook niet. Iemand die dit probleem ook al gehad heeft of een voorstel heeft hoe ik het misschien kan verhelpen.
Het gaat om een P1 133Mhz
8
1.2Gb hdd
Edit: Ik heb ook al geprobeerd de laptop werkende te krijgen zonder het plexiglas dus in de staat van op de foto, maar het mocht niet baten
[ Voor 11% gewijzigd door vladje op 28-12-2005 18:41 ]
BLU3_VV
Als je je scherm gestript hebt ligt het daaraan, tft heeft die verschillende lagen nodig.. Probeer eens je contrast te veranderen
alle kabeltjes aangesloten?????
Ik heb de tft zelf niet gestript, is zoals op de foto, en alle kabeltjes aangesloten, is enkel die van de invertor en die van de video zelf, dus ja.roborobbie schreef op woensdag 28 december 2005 @ 18:46:
Als je je scherm gestript hebt ligt het daaraan, tft heeft die verschillende lagen nodig.. Probeer eens je contrast te veranderen![]()
En ik heb het contrast net toch maar eens gechect, maar daar ligt het ook niet aan. Wel zie ik bij het veranderen van de brightness het licht ook echt vermeederderen en verminderen. Dus de invertor werkt wel.
Edit:
Net ontdekt dat als ik het contrast hhel hoog zet, ik wel een schijn kan waarnemen van wat er op het scherm moet staan, het staat alleen helemaal niet op de goede plaats. En er zijn ook geen kleuren. Ik zie dus enkel de windows desktop maar helemaal rectsonder in de onderhoek geplaats en er valt dus een stuk van het beeld weg.
[ Voor 21% gewijzigd door vladje op 28-12-2005 19:05 ]
BLU3_VV
Verwijderd
Hier ook mijn pas gemaakte digitale fotolijstje.
Ik heb hiervoor een Siemens Scenic Mobile 350 laptop gebruikt.
Dit is een Pentium 300 MMX met 64 Mb geheugen, 4,3Gb harddisk, CD-Rom speler en
een 12 Inch TFT scherm. Bij mij draait hij met Windows 98 2e editie en ACDsee.

Dit is het laptopje waar het om gaat.

Het laptopje helemaal gedemonteerd en nog werkend.

Het scherm monteren op de gemaakte lijst.

Voorkant van de lijst.

Het moederbord gemonteerd.

Testen van mn digitale fotolijst.

Foto zonder flits van mn digitale fotolijs.
Ik moet zeggen ik vond het een erg mooi projectje.
De lijst is gemaakt van grenen hout. En dat heb ik gelakt.
En de achterkant is een plaat MDF.
Het donker gelakte grenen staat heel erg mooi bij mijn eiken eet tafel (Bureau)
en is ook bijna de zelfde kleur.
Verder bestuur ik de digitale fotolijst via Remote Administrator.
Ik heb hiervoor een Siemens Scenic Mobile 350 laptop gebruikt.
Dit is een Pentium 300 MMX met 64 Mb geheugen, 4,3Gb harddisk, CD-Rom speler en
een 12 Inch TFT scherm. Bij mij draait hij met Windows 98 2e editie en ACDsee.

Dit is het laptopje waar het om gaat.

Het laptopje helemaal gedemonteerd en nog werkend.

Het scherm monteren op de gemaakte lijst.

Voorkant van de lijst.

Het moederbord gemonteerd.

Testen van mn digitale fotolijst.

Foto zonder flits van mn digitale fotolijs.
Ik moet zeggen ik vond het een erg mooi projectje.
De lijst is gemaakt van grenen hout. En dat heb ik gelakt.
En de achterkant is een plaat MDF.
Het donker gelakte grenen staat heel erg mooi bij mijn eiken eet tafel (Bureau)
en is ook bijna de zelfde kleur.
Verder bestuur ik de digitale fotolijst via Remote Administrator.
Verwijderd
De software van FloraX blijkt bij mij niet te werken.
Class not registred. You nee the folowing file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL.
Iemand misschien een oplossing hiervoor?
Edit:Ik heb msstdfmt.dll van mijn system32-map van mijn xp-bak gekopieerd en in de system-map van de win95-laptop gezet maar dat verhelpt het probleem niet.
Class not registred. You nee the folowing file to be installed on your machine. MSSTDFMT.DLL.
Iemand misschien een oplossing hiervoor?
Edit:Ik heb msstdfmt.dll van mijn system32-map van mijn xp-bak gekopieerd en in de system-map van de win95-laptop gezet maar dat verhelpt het probleem niet.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2006 03:45 ]
Wel geregistered?Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 03:29:
Start -> uitvoeren:
regsvr32.exe C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSSTDFMT.DLL
Verwijderd
LoadLibrary("C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSSTDFMT.DLL") failedmatthijst schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 08:08:
[...]
Wel geregistered?
Start -> uitvoeren:
regsvr32.exe C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSSTDFMT.DLL
GetLastError returns 0x00000485
Het OS is Win95 dus gewoon system ipv system32?
Verwijderd
hallo,
ik ben ook bezig met een laptop mod,
heb voor weinig een p3 600 mhz gekocht met 256mb, toetsenborf half kapot en kap kapot en accu kapot.
had em net helemaal geinstalleerd, toen uit de behuizing en alle rotzooi eruit (toetenbord touchpad boxen pcmcia) toen aangezet werkte perfect
daarna kap van het scherm gehaald toen sloot ik alles weer aan en nu doet die nie veel meer paar lampjes gaan branden maar de hd begint ook nie te lopen....
aan het scherm zaten 2 kabeltjes met een ringetje voor aarde denk ik, moet ik die perse weer aansluiten of kan dat het probleem niet zijn?
iemand een id? tnx alvast
ik ben ook bezig met een laptop mod,
heb voor weinig een p3 600 mhz gekocht met 256mb, toetsenborf half kapot en kap kapot en accu kapot.
had em net helemaal geinstalleerd, toen uit de behuizing en alle rotzooi eruit (toetenbord touchpad boxen pcmcia) toen aangezet werkte perfect
daarna kap van het scherm gehaald toen sloot ik alles weer aan en nu doet die nie veel meer paar lampjes gaan branden maar de hd begint ook nie te lopen....
aan het scherm zaten 2 kabeltjes met een ringetje voor aarde denk ik, moet ik die perse weer aansluiten of kan dat het probleem niet zijn?
iemand een id? tnx alvast
Ehhh. het lijkt mij gewoon de normaalste zaak van de wereld als jij de laptop weer 100% in elkaar zet, dus elk draadje moet ergens aangesloten zitten, ze zitten er nml. niet voor niets
www.google.nl
ik heb weer een lapmodje af.. tada.. mijn digitale spiegel!!

Ik wil er ook nog een webcam op zetten, kun je de achterkant van je hoofd bekijken!!!!. Een functie die spiegels tot nu toe ontbraken..
Hoe vinden jullie hem?
ps: het is een k*&%$te werk om de coating van de spiegel te halen.. verfbrandertje is dus handig..

Ik wil er ook nog een webcam op zetten, kun je de achterkant van je hoofd bekijken!!!!. Een functie die spiegels tot nu toe ontbraken..
Hoe vinden jullie hem?
ps: het is een k*&%$te werk om de coating van de spiegel te halen.. verfbrandertje is dus handig..
[ Voor 15% gewijzigd door roborobbie op 05-02-2006 18:32 ]
Neem ik aan, gewoon proberen...Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 15:37:
[...]
LoadLibrary("C:\WINDOWS\SYSTEM32\MSSTDFMT.DLL") failed
GetLastError returns 0x00000485
Het OS is Win95 dus gewoon system ipv system32?
Leuk. Een halfdoorlatende spiegel lijkt me echter mooier. Staat het scherm uit, dan heb je gewoon een spiegel, zet je het aan dan heb je je secret command post stealth werkplek.roborobbie schreef op zondag 05 februari 2006 @ 18:31:
ik heb weer een lapmodje af.. tada.. mijn digitale spiegel!!
[afbeelding]
Hoe vinden jullie hem?
_██_
(ಠ_ృ)
Halfverwege het spiegelcoating-afbik-proces was mijn spiegel halfdoorlatend..
Een spiegel bestaat uit verschillende lagen..
-beschermingslaag
-menie-laag (oranje)
-zwarte laag
-zilveroxydelaag
als je de boel wegschrobt, bikt, acetont of verfafbijd(t)
ja je bent even bezig want het zit allemaal muurvast.. en je houd de zilverlaag in stand heb je een halfdoorlatende spiegel..
Vermoedelijk hetgeen philips heeft gedaan. Was misschien cooler geweest..
Mijn volgende mod: psone lcdtje achter spiegel -->> ICM CMOS camera op rgb input van psonelcd..
En dan de camera zo ophangen dat je de achterkant van je hoofd kunt zien als je in het goed gedeelte van de spiegel kijkt..
zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen.......
Een spiegel bestaat uit verschillende lagen..
-beschermingslaag
-menie-laag (oranje)
-zwarte laag
-zilveroxydelaag
als je de boel wegschrobt, bikt, acetont of verfafbijd(t)
Vermoedelijk hetgeen philips heeft gedaan. Was misschien cooler geweest..
Mijn volgende mod: psone lcdtje achter spiegel -->> ICM CMOS camera op rgb input van psonelcd..
En dan de camera zo ophangen dat je de achterkant van je hoofd kunt zien als je in het goed gedeelte van de spiegel kijkt..
zoveel te doen, ik heb nog zoveel te doen.......
Wie draait er hier linux op zijn lapmod?
Iki heb nu DSL ( Damn small linux) erop staan.. Heb feh geinstalleerd, een fotoviewer, en gezorgd dat hij niet om passwords vraagt.
Nu krijg ik mijn journalized ext3 gebeuren niet voorelkaar, wat ervoor moet zorgen dat ik het ding gewoon bruut uit het stopcontact kan trekken zonder foutmeldingen..
En het automatisch starten van de fotoviewer lukt me ook niet.. Hoe doe ik dat?
Dus allen met linux op de lapmod, help mij please....
Iki heb nu DSL ( Damn small linux) erop staan.. Heb feh geinstalleerd, een fotoviewer, en gezorgd dat hij niet om passwords vraagt.
Nu krijg ik mijn journalized ext3 gebeuren niet voorelkaar, wat ervoor moet zorgen dat ik het ding gewoon bruut uit het stopcontact kan trekken zonder foutmeldingen..
Enthousiasteling gezocht om mijn laptop over te nemen..
Het is dus de spiegelmod van eerder in dit topic..
Als je denkt geniaal genoeg te zijn, mag je hem gratis komen ophalen. Inclusief spiegel enzo.. Alle onderdelen zitten erbij..
Het is een 166mhz ibm thinkpad 3?? ??.. met 24mb ram en 1,5 gig hdd..
Hij deed het vandaag nog even, maar heeft nu nog heel flauwtjes een lampje branden. Ik heb hem zijn laatste sacrementen gegeven maar kan me voorstellen dat iemand hem nog aan de praat krijgt, dan heb je een leuk ding met mooi scherm voor niets..
Pfff, ik dwaal af.. Kom maar halen In de buurt van hilversum.. Bellen naar: 06 30 421 483.. Liefst vanavond nog voordat ik weer verleid wordt hem te repareren..
Het is dus de spiegelmod van eerder in dit topic..
Als je denkt geniaal genoeg te zijn, mag je hem gratis komen ophalen. Inclusief spiegel enzo.. Alle onderdelen zitten erbij..
Het is een 166mhz ibm thinkpad 3?? ??.. met 24mb ram en 1,5 gig hdd..
Hij deed het vandaag nog even, maar heeft nu nog heel flauwtjes een lampje branden. Ik heb hem zijn laatste sacrementen gegeven maar kan me voorstellen dat iemand hem nog aan de praat krijgt, dan heb je een leuk ding met mooi scherm voor niets..
Pfff, ik dwaal af.. Kom maar halen In de buurt van hilversum.. Bellen naar: 06 30 421 483.. Liefst vanavond nog voordat ik weer verleid wordt hem te repareren..
Ik moet er nog aan gaan beginnen.. linux ervaring heb ik meer dan zat. Maar was al een tijdje aan't jagen op een leuk el cheapo laptopje. Nu heb ik eindelijk iets, een heuse Topline 862, een ware Pentium-120 baksteen uit '97, maar wel met 11" TFT scherm! ;-) Zit zelfs een 6x CD-ROM speler in..roborobbie schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 10:35:
Wie draait er hier linux op zijn lapmod?
Je wil dat linux niet je filesysteem read/write gaat mounten, maar readonly. Dit read/write mounten doet 'ie ergens in je init scripts.
Wat ik zou doen, is je eigen (kleine) init script schrijven.. ik heb dat ook gedaan voor een P800 systeempje dat dient als videoplayer.
In /etc/inittab staat ergens een regel 'si::sysinit:/pad/naar/script'. Dat moet je aanpassen zodat het naar een eigen script wijst, bijv: 'si::sysinit:/etc/init.d/local.bootS'
Dit script bevat dan zoiets:
#!/bin/sh
PATH=/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/sbin:/usr/sbin:/sbin
#evt modules inladen:
#modprobe <modulenaam>
#evt partities read-only mounten:
#mount -t ext3 -o ro /dev/hda2 /mnt/images
mount /proc
#netwerk
ifconfig eth0 192.168.1.2 netmask 255.255.255.0
route add default 192.168.1.1
hostname schilderij
#evt nfs partities mounten
#mount -t nfs fileserver:/spare/images /mnt/images2
/run/mijn/imageview/app
Als je X nodig hebt (hopelijk niet), moet je dat natuurlijk ook opstarten..
Als je er niet uitkomt, vraag maar raak hoor
Oh ja, verneuk je je bootscripts, dan kun je nog altijd met je bootloader opstarten met extra boot parameter: init=/bin/sh
[ Voor 5% gewijzigd door brama op 14-02-2006 23:50 ]
I mentioned it once, but I think I got away with it.
leuk dat dit topic weer leeft, helaas kan ik voor mijn lapmodje niet hetzelfde zeggen
zal hem toch eens serieus na moeten gaan kijken binnenkort...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Ik heb hier nog een laptop liggen: pentium (2?) mobile celeron 300 mhz, 64 mb ram, 8 gig hdd, 24 x cd speler etc.
En pas nog een 15 inch LCD scherm mogen ophalen, gratis, omdat de standaard kwijt was
Dus daarom hebben ze maar een hele nieuwe LCD gekocht
Helaas heeft de laptop rode verticale streep door het beeld (NIET via de video-uitgang). Ik heb em pas nog volledig disassembled, maar het mocht niet baten.
Weet iemand hoe je die verticale rode streep van dode pixels kan fixen, en waar je zo'n laptop+15" externe LCD nog allemaal voor kan gebruiken?
En pas nog een 15 inch LCD scherm mogen ophalen, gratis, omdat de standaard kwijt was
Helaas heeft de laptop rode verticale streep door het beeld (NIET via de video-uitgang). Ik heb em pas nog volledig disassembled, maar het mocht niet baten.
Weet iemand hoe je die verticale rode streep van dode pixels kan fixen, en waar je zo'n laptop+15" externe LCD nog allemaal voor kan gebruiken?
NOSIG
Ik ga binnenkort beginnen.... ik had de laptop al ruim een jaar geleden geregeld maar met een bestuursjaar hou je weinig vrije tijd over om rustig te klussen. Wil het nu wel graag snel maken... het idee is dat ie silent is, dwz geen bewegende onderdelen - geen HD, geen CD-Rom, alleen een floppy om van te booten. Dan moet ie dus een netwerk connectie maken naar mijn server en een viewer van daar af foto's gaan lezen. En verder niks meer doen met floppy of wat dan ook, verder geen geluid maken. Dit omdat de HD en CD-Rom die erbij zetten echt een -teringlawaai- maken... dus die gaan eruit.
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
Ik heb hier een HP Omnibook 4150 die het niet goed doet.. in een dockingstation waar een PCI vga-kaart inzit, doet 'ie het prima zolang je die VGA kaart gebruikt. Maar zodra je de interne kaart gebruikt, doet 'ie het 24 van de 25 keer niet. En als 'ie het wel doet, gaat het beeld snel vervormen. Zelfs met een ander (verwisselbaar!) intern vga-kaartje zelfde probleem..Acolyte57 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 18:34:
Ik ga binnenkort beginnen.... ik had de laptop al ruim een jaar geleden geregeld maar met een bestuursjaar hou je weinig vrije tijd over om rustig te klussen. Wil het nu wel graag snel maken... het idee is dat ie silent is, dwz geen bewegende onderdelen - geen HD, geen CD-Rom, alleen een floppy om van te booten. Dan moet ie dus een netwerk connectie maken naar mijn server en een viewer van daar af foto's gaan lezen. En verder niks meer doen met floppy of wat dan ook, verder geen geluid maken. Dit omdat de HD en CD-Rom die erbij zetten echt een -teringlawaai- maken... dus die gaan eruit.
Daarnaast heb ik een oude P120 met 11" TFT, maar die wil nergens van booten. De bootsector lezen van bijv. een floppy lukt meestal nog wel, maar daarna blijft 'ie hangen. Ook van HD.. echt zeer vaag.
En dan heb ik nog een Mynote waarvan het onboard videogeheugen gaar is waardoor de output op het scherm garbled is.
Zo schiet het allemaal niet op dus
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik heb nog een 2-tal slachtoffers liggen... wellicht dat ik op mijn lazer krijg van een modje door deze post (mijn excuses bij voorbaat), maar wellicht kan ik een mede-tweaker nog blij maken met deze lappies... ik heb er zelf te weinig tijd voor dus wil ze graag weg doen.
Het betreft 2 Toshiba's: een Satellite 100 CS en een Satellite 210 CT
De 100 CS heeft een dooie ramplank (eenvoudig op te lossen door er, tijdens de install, een extern tobo aan te hangen) en de 210 CT heeft een wachtwoord geinstalleerd (waar ik nog geen moeite voor heb gedaan om die eraf te krijgen).
Het zijn ideale slachtoffers voor lapmodjes
De slimmerikken weten mij wel te bereiken
Het betreft 2 Toshiba's: een Satellite 100 CS en een Satellite 210 CT
De 100 CS heeft een dooie ramplank (eenvoudig op te lossen door er, tijdens de install, een extern tobo aan te hangen) en de 210 CT heeft een wachtwoord geinstalleerd (waar ik nog geen moeite voor heb gedaan om die eraf te krijgen).
Het zijn ideale slachtoffers voor lapmodjes
De slimmerikken weten mij wel te bereiken
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
ik ga er binnenkort ook eens aan beginnen en wel voor in m'n keuken.
het wordt behalve een fotolijst een kookboek en aquarium.
de laptop is een Celeron 1300 met een 14" scherm.
Er is 1 probleem aan de koeling van het ding, die klinkt namelijk als een straaljager.
Maar eens kijken of ik 'm niet gewoon uit z'n behuizing kan lichten en er een standaardkoelblok met stille fan op kan krijgen.
Of is een Celeron 1300 evt. nog passief te koelen ook?
het wordt behalve een fotolijst een kookboek en aquarium.
de laptop is een Celeron 1300 met een 14" scherm.
Er is 1 probleem aan de koeling van het ding, die klinkt namelijk als een straaljager.
Maar eens kijken of ik 'm niet gewoon uit z'n behuizing kan lichten en er een standaardkoelblok met stille fan op kan krijgen.
Of is een Celeron 1300 evt. nog passief te koelen ook?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Leg hem gewoon in de ijskast, koelt toch ook goed.. Als hij toch in de keuken komt te hangen... Of bouw hem in de deur van de koelkast en laat hem de temp. van je biertjes monitoren..
legio mogelijkheden, al is het alleen al als keuken-mp3speler..
Voor een keuken is het misschien de moeite waard om er van die touchscreen-voorzetraampjes bij te kopen.. Inkoopacties heeft ze nog wel eens staan..
succes ermee..
legio mogelijkheden, al is het alleen al als keuken-mp3speler..
Voor een keuken is het misschien de moeite waard om er van die touchscreen-voorzetraampjes bij te kopen.. Inkoopacties heeft ze nog wel eens staan..
succes ermee..
[ Voor 1% gewijzigd door roborobbie op 02-03-2006 21:10 . Reden: spellings en congruentie foutjes ]
heb je een link voor die Inkoopactie.
kan niet helemaal vinden wat je bedoelt.
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
http://inkoopacties.net/ia/67bz7m4gYellowCube schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:43:
heb je een link voor die Inkoopactie.
Er staat alleen wel uitverkocht bij....maar misschien hebben ze er nog een paar.
[ Voor 16% gewijzigd door Gutteguttegut op 02-03-2006 19:29 ]
Zo te zien is lang geleden sinds de laatste post op dit topic. Toch wil ik niet achterblijven.. Een aantal jaren terug zag ik op Got de eerste laptop fotolijst mod. Sindsdien is het altijd bij me blijven steken om zelf ook zoiets te maken. Dit jaar was het dan ook echt tijd om er iets aan te doen. Ik ging op zoek naar oude laptops op de bekende marktplaats websites, maar dat leverde weinig op.
Ik vergat dat ik altijd nog een ideale stiefpa achter de hand had, die vroeger een ibook clamshell gebruikte. Na enige tijd smeken was hij overtuigd dat het wel eens een mooi project kon zijn.
De tijd om te slopen was aangebroken. Het was snel duidelijk welke onderdelen van belang waren en welke niet. Gelukkig was de breedte/lengte en hoogte van het spul vrij minimaal. Ik hoefde dus niet een gigantische kast te maken achter de lijst.
Aanschouw de resultaten van enig sloopwerk:

Jeps.. alles werkt nog

De hardware..

Na de sloop partij moest ik zoeken naar de lijst. De lokale Hema verkocht wat ik nodig had. Een simpele metalen lijst. Voor de passé partout ben ik naar een lijsten winkeltje gegaan. Dit gaf toch wel het mooiste resultaat. (goed gesneden en schuinaflopend) Als achterkant heb ik 4 latjes gezaagd van 3mm dik hout. Deze latjes kon ik precies in de sleuven aan de achterkant van de lijst hameren. Geen spijkers/lijm en andere zooi nodig dus.. Vervolgens de tft op de passé partout gelijmd en een plaat hout erachter gezet. Op deze plaat heel simpel alle hardware onderdelen vast geplakt met tape. (Je ziet het toch niet meer)
De usb aansluiting heb ik vervolgens vlak naast de powerknop vastgelijmd. Er hoefde dus maar 1 gat gezaagd te worden om beide te kunnen gebruiken.
In de achterplaat heb ik vervolgens een mooi gat geboord voor de powerknop en de usb aansluiting en bovenin 3 luchtgaatjes.

Het rode knopje is de powerknop. Niet zo netjes, maar hij staat toch tegen de muur...

Het geheel netjes vast gelijmd en na een uurtje drogen voorzien van een laagje mat zwarte verf. Het resultaat is simpel, maar zeer doeltreffend en high-tech!

Het opstartscherm, na 3 minuten gaat de screensaver aan.

Uiteraard zonder flits veel mooier

De verf lijkt glans, maar is gewoon mat..

Het bijgetimmerde houtwerk is ongeveer net zo breed als de lijst zelf en met muis ziet het er natuurlijk helemaal spiffy uit
Weer 3 regendagen ideaal ingevuld
Ik vergat dat ik altijd nog een ideale stiefpa achter de hand had, die vroeger een ibook clamshell gebruikte. Na enige tijd smeken was hij overtuigd dat het wel eens een mooi project kon zijn.
De tijd om te slopen was aangebroken. Het was snel duidelijk welke onderdelen van belang waren en welke niet. Gelukkig was de breedte/lengte en hoogte van het spul vrij minimaal. Ik hoefde dus niet een gigantische kast te maken achter de lijst.
Aanschouw de resultaten van enig sloopwerk:

Jeps.. alles werkt nog

De hardware..

Na de sloop partij moest ik zoeken naar de lijst. De lokale Hema verkocht wat ik nodig had. Een simpele metalen lijst. Voor de passé partout ben ik naar een lijsten winkeltje gegaan. Dit gaf toch wel het mooiste resultaat. (goed gesneden en schuinaflopend) Als achterkant heb ik 4 latjes gezaagd van 3mm dik hout. Deze latjes kon ik precies in de sleuven aan de achterkant van de lijst hameren. Geen spijkers/lijm en andere zooi nodig dus.. Vervolgens de tft op de passé partout gelijmd en een plaat hout erachter gezet. Op deze plaat heel simpel alle hardware onderdelen vast geplakt met tape. (Je ziet het toch niet meer)
De usb aansluiting heb ik vervolgens vlak naast de powerknop vastgelijmd. Er hoefde dus maar 1 gat gezaagd te worden om beide te kunnen gebruiken.
In de achterplaat heb ik vervolgens een mooi gat geboord voor de powerknop en de usb aansluiting en bovenin 3 luchtgaatjes.

Het rode knopje is de powerknop. Niet zo netjes, maar hij staat toch tegen de muur...

Het geheel netjes vast gelijmd en na een uurtje drogen voorzien van een laagje mat zwarte verf. Het resultaat is simpel, maar zeer doeltreffend en high-tech!

Uiteraard zonder flits veel mooier

De verf lijkt glans, maar is gewoon mat..

Het bijgetimmerde houtwerk is ongeveer net zo breed als de lijst zelf en met muis ziet het er natuurlijk helemaal spiffy uit
Weer 3 regendagen ideaal ingevuld
Man, die's mooi gelukt! 
Alleen jammer dat het een Apple is
Alleen jammer dat het een Apple is
[ Voor 1% gewijzigd door Fire69 op 10-08-2006 19:47 . Reden: Typo ]
Heb er zelf ook over zitten denken, maar toch maar niet gedaan.
Krijg na het zien van deze foto's toch wel weer zin
Idd jammer jaFire69 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 18:57:
Man, die'm mooi gelukt!
Alleen jammer dat het een Apple is![]()
De pics zet ik gewoon via het usb poortje erop. Ik heb een toetsenbord met daarop 2 extra usb aansluitingen. Zo kan ik mijn muis en m'n usb stick daarin pluggen en vervolgens de foto's gewoon in een map uppen. De screensaver pakt ze gewoon random uit die map. De cdspeler kon ik daarom achterwegen laten. Ideaal, want scheelt een hoop ruimte en natuurlijk moeite..
Het systeem waar de ibook op draait is panter volgens mij. Kan dat ouwe ding net hebben, maar daarom herkent die gelukkig wel me usb stick. Er zit zelfs nog een 'Airport' in. Oftewel, draadloos internetten kan m'n lijstje ook nog
Het systeem waar de ibook op draait is panter volgens mij. Kan dat ouwe ding net hebben, maar daarom herkent die gelukkig wel me usb stick. Er zit zelfs nog een 'Airport' in. Oftewel, draadloos internetten kan m'n lijstje ook nog
Waarom pas na 3min? Dit kan je vast sneller korter instellen, zodat je na booten sneller van je foto's kan genieten...sjoerdrog schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:50:
...
...
Mochten er trouwens nog mensen zijn die een coole 15" touchscreen TFT willen kopen voor een digifotolijstje, dan staat er 1 in de V&A op mijn naam
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
TIP: Een wissellijst van IKEA (Ribba 30x40) heeft een mooie passepartout met schuine randjes waar precies een 14"-panel in past. € 7,95 meen ik 
Gisteravond in 2 uurtjes tijd een Toshiba 4080XCDT (PII-266, 128MB, 6GB, Win98SE) gesloopt en met copieuze hoeveelheden ducktape in de lijst gepropt. Past precies.
Natuurlijk heb ik wél rekening gehouden met de airflow.
Alleen nog een WiFi-kaartje aanschaffen en installeren en een Remote desktop progje (suggesties?) en klaar is 1-of-6Billion
foto volgt
Ik heb een flink deel van dit en voorgaand topic gelezen, maar ik heb nog niemand gehoord over de beperkte inkijkhoek van zulke oudere laptops. Als je dus niet recht voor je fotolijst staat, zie je geen moer

Gisteravond in 2 uurtjes tijd een Toshiba 4080XCDT (PII-266, 128MB, 6GB, Win98SE) gesloopt en met copieuze hoeveelheden ducktape in de lijst gepropt. Past precies.

Natuurlijk heb ik wél rekening gehouden met de airflow.

Alleen nog een WiFi-kaartje aanschaffen en installeren en een Remote desktop progje (suggesties?) en klaar is 1-of-6Billion
foto volgt
Ik heb een flink deel van dit en voorgaand topic gelezen, maar ik heb nog niemand gehoord over de beperkte inkijkhoek van zulke oudere laptops. Als je dus niet recht voor je fotolijst staat, zie je geen moer
Ik heb met mijn lapmod ook maar eens wat voortgang geboekt!
3 weken terug ofzo heb ik een leuk laptopje gevonden bij het vuil.
Het is een IBM Thinkpad 630D (pentium 1 met wel 16 hele mb's
)
Hier heb ik de nutteloze dingen er al uitgesloopt, de schroefjes waren er al uitgedraait toen ik hem vond mja dat is aleenmaar handig!:
[img width=570][/img]
Close up:
[img width=570][/img]
The useless components...(dat tobo zit er nog wel aan):
[img width=570][/img]
Zo nou hier is het eind resultaat voor nu!:
[img width=570][/img]
Andere kant:
[img width=570][/img]
Hij is nog niet af omdat ik nog rvs van me oom krijg om het geheel netjes af te werken.
3 weken terug ofzo heb ik een leuk laptopje gevonden bij het vuil.
Het is een IBM Thinkpad 630D (pentium 1 met wel 16 hele mb's
Hier heb ik de nutteloze dingen er al uitgesloopt, de schroefjes waren er al uitgedraait toen ik hem vond mja dat is aleenmaar handig!:
[img width=570][/img]
Close up:
[img width=570][/img]
The useless components...(dat tobo zit er nog wel aan):
[img width=570][/img]
Zo nou hier is het eind resultaat voor nu!:
[img width=570][/img]
Andere kant:
[img width=570][/img]
Hij is nog niet af omdat ik nog rvs van me oom krijg om het geheel netjes af te werken.
[ Voor 15% gewijzigd door Cablekevin op 06-09-2006 22:19 ]
Zou je je plaatjes kleiner kunnen maken of thumbnails toe kunnen voegen....want dit is wel heeeeeeel groot...
1,8 Mb per plaatje...
1,8 Mb per plaatje...
Tja haalt mij niet uit me host moet toch nog een x op lol.Jk_W schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:52:
Zou je je plaatjes kleiner kunnen maken of thumbnails toe kunnen voegen....want dit is wel heeeeeeel groot...
1,8 Mb per plaatje...
Naja kan mij niet schelen zolang GOT er geen problemen er mee heeft het zijn thumbnails so.
Dit topic is gesloten.