seizoen 9 afllevering 4 hij is heel grappig k ben em nu aan het kijkenYellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:18:
LOL!!.. welke serie en aflevering is dat?
Anoniem: 58898
South Park 904 - Best Friends ForeverYellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:18:
LOL!!.. welke seizoen/aflevering is dat?
Anoniem: 126062
Rofl! Cool! Welk afleveringsnummer is dat?Anoniem: 136201 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:13:
Ik zie net nieuwe aflv south park en hij gaat gewoon over de PSP heel vet cartman wil als eerste in South park een PSP bemachtigen
Vergeten Refresh in te drukken...

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 31-03-2005 20:23 ]
Anoniem: 90104
je kon toch van die zakjes kopen dat je ook onder de douche enzo met je psp kon gamen. gooi je die gewoon in een emmer met koud water en het probleem is opgelostYellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:14:
[...]
Ja.dat lijkt mij ook erg relaxed. Alleen zie ik in de handleiding van de PSP, dat de Operating Temperature al bij 35C max ligt.
Als we dus weer een warme zomer krijgen, zoals vorig jaar, dan neem ik mijn PSP liever niet mee de zon in...issie me veel te dierbaar voor. Bovendien is de PSP zwart, en trekt ie dus snel warmte aan (en je zwetende handen helpen ook niet echt
)

Anoniem: 134612
Volgens mij is het Southpark 904 - Best Friends ForeverYellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:18:
LOL!!.. welke seizoen/aflevering is dat?
Ben em nu aan het downen, ben benieuwd
Anoniem: 126062
Ik heb 'm net gezien, is wel lachenAnoniem: 134612 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 20:29:
[...]
Volgens mij is het Southpark 904 - Best Friends Forever
Ben em nu aan het downen, ben benieuwd
Vanaf 10:40 is het wel lachen over dat Cartman
[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 126062 op 31-03-2005 20:46 ]
Anoniem: 121598
ik heb het THUG filmpje gekeken en het zag er echt super uit.
Ik heb 2 vraagjes:
1. Is dat nou 1 van de mooiste spellen of is dit gewoon standaard?
2. hebben mischien meer mensen een PSP met spellen, die filmpjes willen uploaden, wil namelijk graag 1 kopen, maar wil ff kijken(je hebt ook filmpjes van gamespot etc. maar die vind ik een beetje brak, die van THUG was super)
Barzi
Ik heb 2 vraagjes:
2. hebben mischien meer mensen een PSP met spellen, die filmpjes willen uploaden, wil namelijk graag 1 kopen, maar wil ff kijken(je hebt ook filmpjes van gamespot etc. maar die vind ik een beetje brak, die van THUG was super)
Barzi
Geen idee of dit waar is, maar toch het lezen waard, klinkt geloofwaardig IMO.
There is a very informative and intriguing forum post over at the Gaming-age Forums talking about how the PSP is running its 333Mhz core processor at only 222Mhz to conserve battery power. The GPU is running at 111Mhz instead of 166Mhz as well.
This basically means that if a better battery solution is implemented, then the PSP's firmware can be updated to increase the horsepower by 50%!! If you like the looks of the games now, just wait until later!!
There is a very informative and intriguing forum post over at the Gaming-age Forums talking about how the PSP is running its 333Mhz core processor at only 222Mhz to conserve battery power. The GPU is running at 111Mhz instead of 166Mhz as well.
This basically means that if a better battery solution is implemented, then the PSP's firmware can be updated to increase the horsepower by 50%!! If you like the looks of the games now, just wait until later!!
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Dat is gewoon de kwaliteit van de PSPAnoniem: 121598 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:38:
Ik heb 2 vraagjes:
Barzi
Check effe de MP4 formaat video review van Wipeout Pure op IGN ( die is gratis te downen/streamen). Dan sta je ook verstelt van de kwaliteit en graphics
Volgens mij beetje onzin. Ik denk niet dat ze de cpu op 222mhz zouden laten draaien, eerder op 200 of 250. 222mhz heb ik nog nooit van gehoord. Zelfde geldt voor 111mhz.Tiduz schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:55:
Geen idee of dit waar is, maar toch het lezen waard, klinkt geloofwaardig IMO.
Ioniq 5 P45
Anoniem: 133721
Mmmmm...
Ik had een tijd geleden ook gelezen dat de developers de games van de psp op 222 mhz lieten draaien in verband met de batterij.... Ik denk dat het gewoon van het spel afhangt.....
Ik had het trouwens bij gamespot live gezien, hun programma on the spot....
Ik had een tijd geleden ook gelezen dat de developers de games van de psp op 222 mhz lieten draaien in verband met de batterij.... Ik denk dat het gewoon van het spel afhangt.....
Ik had het trouwens bij gamespot live gezien, hun programma on the spot....
Al wat meer te melden over Bleach Kiddyl? Heb je al beetje tijd gehad om het te spelen?
Wil graag weten wat je ervan vind! Kan je nu wel of niet tegen Hollows vechten en tegen andere dan de 6 beschikbare characters waar je mee speelt? Storen de laadtijden van 15-17 sec. erg?
Wil graag weten wat je ervan vind! Kan je nu wel of niet tegen Hollows vechten en tegen andere dan de 6 beschikbare characters waar je mee speelt? Storen de laadtijden van 15-17 sec. erg?
[ Voor 13% gewijzigd door greenlizzard op 31-03-2005 22:26 ]
Dat is wel cool, dunno of ze dan nu al 100% gebruiken, lijkt me vet als er nog wat over is voor de volgende generatie games
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Korte(re) laadtijden, iets mooie graphics.
Ben nu helemaal verslaafd aan Bleach, niet het spel, maar de serie zelf..
Deel 5 al weer bijna in aantocht
Ben nu helemaal verslaafd aan Bleach, niet het spel, maar de serie zelf..
Deel 5 al weer bijna in aantocht
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
hoe mooi ook, het blijven allemaal 1e generatie spellen.
is dat negatief? nee!!
vergelijk tekken1 met tekken3.
De spellen zullen idd mooier worden, maar dat heeft niks te maken met de processor of 'gpu', dat heeft te maken met de developers die het systeem beter leren te benutten.
dat 200 of 222 of whatever lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. het stond zeker op het nintendo forum.
is dat negatief? nee!!
vergelijk tekken1 met tekken3.
De spellen zullen idd mooier worden, maar dat heeft niks te maken met de processor of 'gpu', dat heeft te maken met de developers die het systeem beter leren te benutten.
dat 200 of 222 of whatever lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. het stond zeker op het nintendo forum.
Deel 5 is inderdaad in aantocht
En dat al na ruim twee weken.
Enne owja. Vergeten jullie allemaal niet dat morgen (vrijdag 1 april) er een nieuwe achtergrondkleur op je PSP verschijnt... Eens kijken wat jullie ervan vinden... Mijn mening geef ik morgenavond.
Enne owja. Vergeten jullie allemaal niet dat morgen (vrijdag 1 april) er een nieuwe achtergrondkleur op je PSP verschijnt... Eens kijken wat jullie ervan vinden... Mijn mening geef ik morgenavond.
Hehe, ben blij dat je m'n filmpje tof vondAnoniem: 121598 schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 21:38:
Ik heb 2 vraagjes:
Barzi
offtopic:
TranceSetter roept April uit tot maand van de VPG (Vrouwelijke PSP Gamer)
enne, kijk zelf maar waarom...
Zwart trekt geen warmte aan maar absorbeert meer licht -> warmte ipv het te reflecteren.YellowNeck schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 19:14:
[...]
Ja.dat lijkt mij ook erg relaxed. Alleen zie ik in de handleiding van de PSP, dat de Operating Temperature al bij 35C max ligt.
Als we dus weer een warme zomer krijgen, zoals vorig jaar, dan neem ik mijn PSP liever niet mee de zon in...issie me veel te dierbaar voor. Bovendien is de PSP zwart, en trekt ie dus snel warmte aan (en je zwetende handen helpen ook niet echt
)
Hehe, bij mij was Maart ook al maand van de VPG, niet vanwege wat jij bedoelt, maar vanwege Lumines.trancesetter schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:29:
offtopic:
Ze had deze week mijn PSP even mee naar huis en toen ik vandaag weer even ging 'Luminen' zag ik dat ik met mijn highscore van 160.000 toch niet echt ik de buurt van haar 260.000 kwam
Pluspunt is wel dat als het zo door gaat ik binnenkort de "lights" skin kan spelen =)
Ik hoop trouwens dat er wat meer dreamcast games geport gaan worden behalve Tokyo extreme racer (de PSP kan het iig aan), ik zou namelijk geen nee zeggen tegen Crazy Taxi, Powerstone, Bomberman Online etc.
Hehe leuke bedreiging voor je vrouw...
"Als ik geen bier meer mag drinken, dan mag jij niet op de PSP!"
--> alle problemen opgelost!
"Als ik geen bier meer mag drinken, dan mag jij niet op de PSP!"
--> alle problemen opgelost!
Life is simple, make choices, don't look back...
Als je even doorgeef aan mij wat de kleur voor april is dan maak ik van al die kopjes in de FP wel in dat kleurtjetrancesetter schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:11:
Deel 5 is inderdaad in aantochtEn dat al na ruim twee weken.
PFFFF kan nog steeds niet pitten
Trancesetter kan je de links die hier http://www.engadget.com/entry/1234000720038308/ besproken worden ook in de FP zetten.
[ Voor 17% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-04-2005 01:49 ]
Assume there are no rules and it's one big free for all
whoehoe, de PSP stond (en staat nog steeds) weer op de site van vgp dus gelijk in het mandje gedaan en 3 spellen er bij gedaan en gelijk bestelt (gekozen voor money order), maar dat pas ik morgen wel ff aan als mijn ouders weer wakker zijn, dan egbruik ik de cc wel ff
Toch zo zijn voordelen, om kwart voor 2 surfen...
Heel licht rozeAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:37:
[...]
Als je even doorgeef aan mij wat de kleur voor april is dan maak ik van al die kopjes in de FP wel in dat kleurtje
Anoniem: 78752
Bleach kicks ass!!! M'n eerste psp game en zeker niet de laatste!
Zodra het schijfje opstart krijg je de introsong van de serie te horen met een dikke intro van alle bleach(serie) characters en kun je vervolgens kiezen in welke mode je wilt spelen. (Wat zag mn psp er toch ge*l uit met die strak getekende intro.
)
In Bleach Heat The Soul heb je de keuze tussen 6 figuren uit de serie en dit zijn dan ook diegene tegen wie je kan vechten. Voor de kenners zijn dat Ichigo Kurosaki, Rukia Kuchiki, Uryu Ishida, Orihime Inoue, Yasutora Sado en Renji Abarai. Geen gevechten met Hollows dus.
Voor iedere keer dat je het spel uitspeelt in story, vs cpu of survival mode krijg je punten waarmee je bleachspelkaarten kan kopen. Met behulp van deze kaarten kan je extra opties unlocken zoals filmpjes, geluiden, image gallery of blockon. Blockon is overigens een soort arkanoid mini game, die je dus ook tegen elkaar kan spelen met 1 psp.
Het spel is lekker speelbaar maar kan snel vervelen vanwege de beperkte keuze tussen de vechters.
Het unlocken van de extra's zorgt voor een stijging in de replay waarde, maar als je de serie niet kent denk ik niet dat je moeite gaat doen om alle 134 kaartjes te unlocken.
De graphics zien er verder goed uit en ook de sound van de moves zijn identiek aan de serie.
Over de laadtijd heb ik zelf niet te klagen, het is niet storend... maar sneller is altijd meegenomen.
Eén laatste punt/tip is om bij het starten van de game de autosave aan te zetten!!!
Heb meerdere keren het spel uitgespeelt met verschillende figuren en mn psp uitgezet.
Na ongeveer 4 keer van deze acties en twijfelen aan mijn memorystick kwam ik erachter dat het options menu onder de triangle knop was verstopt. Er ging een wereld voor mij open...
Zodra het schijfje opstart krijg je de introsong van de serie te horen met een dikke intro van alle bleach(serie) characters en kun je vervolgens kiezen in welke mode je wilt spelen. (Wat zag mn psp er toch ge*l uit met die strak getekende intro.
In Bleach Heat The Soul heb je de keuze tussen 6 figuren uit de serie en dit zijn dan ook diegene tegen wie je kan vechten. Voor de kenners zijn dat Ichigo Kurosaki, Rukia Kuchiki, Uryu Ishida, Orihime Inoue, Yasutora Sado en Renji Abarai. Geen gevechten met Hollows dus.
Voor iedere keer dat je het spel uitspeelt in story, vs cpu of survival mode krijg je punten waarmee je bleachspelkaarten kan kopen. Met behulp van deze kaarten kan je extra opties unlocken zoals filmpjes, geluiden, image gallery of blockon. Blockon is overigens een soort arkanoid mini game, die je dus ook tegen elkaar kan spelen met 1 psp.
Het spel is lekker speelbaar maar kan snel vervelen vanwege de beperkte keuze tussen de vechters.
Het unlocken van de extra's zorgt voor een stijging in de replay waarde, maar als je de serie niet kent denk ik niet dat je moeite gaat doen om alle 134 kaartjes te unlocken.
De graphics zien er verder goed uit en ook de sound van de moves zijn identiek aan de serie.
Over de laadtijd heb ik zelf niet te klagen, het is niet storend... maar sneller is altijd meegenomen.
Eén laatste punt/tip is om bij het starten van de game de autosave aan te zetten!!!
Heb meerdere keren het spel uitgespeelt met verschillende figuren en mn psp uitgezet.

Na ongeveer 4 keer van deze acties en twijfelen aan mijn memorystick kwam ik erachter dat het options menu onder de triangle knop was verstopt. Er ging een wereld voor mij open...

Thanx m8, ik laat hem er in zitten zodat als DVDBO volgende week nog niets verstuurd heeft ik hem bij VGP kan bestellenEppo © schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 01:45:
whoehoe, de PSP stond (en staat nog steeds) weer op de site van vgp dus gelijk in het mandje gedaan en 3 spellen er bij gedaan en gelijk bestelt (gekozen voor money order), maar dat pas ik morgen wel ff aan als mijn ouders weer wakker zijn, dan egbruik ik de cc wel ff
edit:
net ff me order gecancelt en vanmiddag bestel ik hem dan bij VGP
[ Voor 7% gewijzigd door Nilos op 01-04-2005 07:54 ]
Cool! Net m'n PSP besteld bij VGP
Helaas waren 2 van de drie spellen die ik wil hebben backordered... moet me dus de komende tijd maar even vermaken met Wipe out pure. Heb alleen nog een vraag aan mensen die 'em ook in de US / Canada hebben gekocht: Ik neem aan de adaptor die wordt geleverd een 'verkeerde' stekker heeft, waar kan ik een verloopstuk kopen?
[ Voor 6% gewijzigd door Lorn op 01-04-2005 09:16 ]
Verloopstuk is niet nodig, de kabel is los van de power adapter, veel aparaten zoals portable audio players of b.v. de ps2 hebben dezelfde soort kabel.Lorn schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:04:
Cool! Net m'n PSP besteld bij VGPHelaas waren 2 van de drie spellen die ik wil hebben backordered... moet me dus de komende tijd maar even vermaken met Wipe out pure. Heb alleen nog een vraag aan mensen die 'em ook in de US / Canada hebben gekocht: Ik neem aan de adaptor die wordt geleverd een 'verkeerde' stekker heeft, waar kan ik een verloopstuk kopen?
Zo een met een soort van 8 als plug zeg maar
zo een:

[ Voor 7% gewijzigd door BreeeZe op 01-04-2005 09:20 ]
Anoniem: 87260
dat kan je in elke electro zaak
ik heb hem gister besteld via vgp met cc
en bijna alles is al verstuurd op RR en een koffer na
ik heb hem gister besteld via vgp met cc
en bijna alles is al verstuurd op RR en een koffer na
was bij mijn games ook, heb ik even over gemaild en ze zeiden dat als de games niet binnen 2 dagen binnen zijn mijn PSP word verstuurt en dat de games dan later verstuurd zouden worden.
jullie beseffen dat je beter een japanse kan kopen omdat die regio 2 is?
ik stop er een mem kaart in dan kank ik veel meer en goedkopere films zien dan dat ik voor 40 euro umd disks moet kopen
in in de us zijn de films eerder uit
Amerika is vaak eerder met zijn films, prijs is vriendelijk (vooral via DVD Boxoffice want die versturen gratis) en ik heb geen ondertiteling nodig. Regio 1 is dus voor mij niks mis mee.itsgreen schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:31:
jullie beseffen dat je beter een japanse kan kopen omdat die regio 2 is?
Thanks voor deze mini review,Anoniem: 78752 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 04:24:
Bleach kicks ass!!! M'n eerste psp game en zeker niet de laatste!
(...)
ik vind de anime echt super, maar als het spel zo beperkt is qua characters / gameplay dan haal ik hem toch maar niet. Ik ben sowiezo geen echte fight-game fan, behalve als ik tegen vrienden kan spelen en dat gaat op een console toch net wat beter
Jammer dat ze er geen RPG mode ala "Naruto: Narutimet Hero 2" voor de PS2 hebben gedaan.
Bah,.. ik had de game toch wel graag leuk willen vinden, omdat het bleach is. gelukkig heeft mijn psp vandaag een leuke achtergrond om me op te vrolijken
Bedankt trouwens voor de foto van die power cable... thuis eens even kijken of ik die ook niet een heb rondslingeren... kan haast niet anders dan dat ik er ook wel een heb.
Ik zag gister bij "Replay" (game shop) in Den Bosch dat ze al enkele PSP games hadden (JAP) waaronder Wayne Gretzky en NFL Street. Ze waren wel vanaf 59.99 oplopend tot zelfs 79.99.
Ook was er een mogelijkheid om een PSP Value Pack te bestellen voor €349.99.
Toch leuk dat er dicht bij huis dingen leverbaar worden voor de PSP. Alleen van de prijzen word je niet erg blij maarja.
Ook was er een mogelijkheid om een PSP Value Pack te bestellen voor €349.99.
Toch leuk dat er dicht bij huis dingen leverbaar worden voor de PSP. Alleen van de prijzen word je niet erg blij maarja.
Ach ja, die kabels worden overal bij gebruikt: XBOX, draagbare radio's, PS2... etcLorn schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:39:
Bedankt trouwens voor de foto van die power cable... thuis eens even kijken of ik die ook niet een heb rondslingeren... kan haast niet anders dan dat ik er ook wel een heb.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
40 Euro is wel lekker hoog uit de lucht gegrepen .Anoniem: 87260 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:34:
ik stop er een mem kaart in dan kank ik veel meer en goedkopere films zien dan dat ik voor 40 euro umd disks moet kopen
Zie hier als bron : http://www.play-asia.com/paOS-14-71-bb.html
Bijna alle recente film UMD`s zijn 37,90 $
Dat vertaalt in het volgende :
37.90 USD United States Dollars = 29.2377 EUR Euro
1 USD = 0.771444 EUR 1 EUR = 1.29627 USD
UMD movies gaan ongetwijfelt goedkoper worden nadat de PSP meer en meer mainstraim wordt .
Als jij een full length movie op enigszins goede kwaliteit met de huidige PSP codec wilt storen op memorycard , kom je aan 1 Gb tekort .
Je volgende optie is een 2 Gb kaart , die ten eerste hier niet te koop is , en ten tweede pittig duur .
In Duitsland waar ik afgelopen weekend was , te verkrijgen voor 379 Euro .
Afgerond op 380 euro , gedeelt door 30 Euro per UMD = 13 UMD movies @ top notch quility !
Aangezien de PSP niet echt lang de batterij leven heeft om meer dan 1 film te kijken en het een travelling device is neem ik aan dat je logisher gewijs ook alleen -DE- top van je favoriete films mee zou willen nemen .
In dat geval zit je met 13 UMD`s ruim genoeg , althans ik zou er met 13 UMD`s meer dan genoeg hebben .
Tevens zijn UMD films -zeer-crispy , ik heb first hand 2 UMD films gekeken afgelopen weekend , en "wow"
Maargoed uiteindelijk draait het om voorkeur , prijs / kwaliteit / kwantiteit verhoudingen .
P.S voor de fans die het is opgevallen , ja dat IS Naruto the movie @ UMD @ play Asia W00T !
De trend met J Anime DVD`s is tegenwoordig subben , en aangezien UMD`s soft subs kunnen bevattne zou het zeer interesant zijn als Naruto ook English subs zou hebben
Nu istie weer van de site af, maar ga hem vanmiddag bestellen (als DVDBO een bevestigingsmail heeft verstuurd datie daar gecancelt is), want hij zit nog in me winkelwagentje en nu staat er dus met rood achter: 'Back Order'Lorn schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 09:04:
Cool! Net m'n PSP besteld bij VGPHelaas waren 2 van de drie spellen die ik wil hebben backordered... moet me dus de komende tijd maar even vermaken met Wipe out pure. Heb alleen nog een vraag aan mensen die 'em ook in de US / Canada hebben gekocht: Ik neem aan de adaptor die wordt geleverd een 'verkeerde' stekker heeft, waar kan ik een verloopstuk kopen?
en onderaan: 'Products marked with Back Order dont exist in desired quantity in our stock.
You can buy them anyway and check the quantity we have in stock for immediate deliver in the checkout process.'
Ik had mazzel dan, toen ik 'em bestelde was 'ie nog 'In Stock'Nilos schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:03:
[...]
Nu istie weer van de site af, maar ga hem vanmiddag bestellen (als DVDBO een bevestigingsmail heeft verstuurd datie daar gecancelt is), want hij zit nog in me winkelwagentje en nu staat er dus met rood achter: 'Back Order'
en onderaan: 'Products marked with Back Order dont exist in desired quantity in our stock.
You can buy them anyway and check the quantity we have in stock for immediate deliver in the checkout process.'
Iedereen zijn eigen afweging natuurlijk.lithiumangel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:29:toon volledige bericht
[...]
40 Euro is wel lekker hoog uit de lucht gegrepen .
Zie hier als bron : http://www.play-asia.com/paOS-14-71-bb.html
Bijna alle recente film UMD`s zijn 37,90 $
Dat vertaalt in het volgende :
37.90 USD United States Dollars = 29.2377 EUR Euro
1 USD = 0.771444 EUR 1 EUR = 1.29627 USD
UMD movies gaan ongetwijfelt goedkoper worden nadat de PSP meer en meer mainstraim wordt .
Als jij een full length movie op enigszins goede kwaliteit met de huidige PSP codec wilt storen op memorycard , kom je aan 1 Gb tekort .
Je volgende optie is een 2 Gb kaart , die ten eerste hier niet te koop is , en ten tweede pittig duur .
Afgerond op 380 euro , gedeelt door 30 Euro per UMD = 13 UMD movies @ top notch quility !
Maar ik kan je alvast vertellen:
- dat het me sterk zou verwonderen moesten de UMD films hier in Europa aan 30 Euro worden verkocht. Producten zijn bij ons vrijwel nooit geprijsd aan de US prijzen. Je kan natuurlijk gaan importeren, maar vele mensen (de meesten zelf IMO) vinden dit niet erg handig. En zelf als ze hier voor 30 Euro over de toonbank gaan, vind ik het nog véél te duur voor een dedicated medium dat enkel op de PSP afgespeeld kan worden.
- UMD films mogen dan wel -misschien- wat goedkoper worden in de toekomst, flash geheugen zal dit absoluut zeker en wel in heel sterke mate. En ja, schoorvoetend en iets na de andere spelers of course, zal ook Sony z'n, alweer dedicated, memory stick mee de marktprijzen moeten laten volgen. Vroeg of laat wordt een 2GB MS (en dat is meer dan er op een UMD kan) echt wel betaalbaar
- de koers van de dollar historisch gezien laag staat en de geschiedenis heeft geleerd dat deze ook een stuk boven de Euro kan uitschieten. Al zeg ik er meteen bij dat ik geen analist ben en hier dus absoluut geen uitspraak over wil doen. Ik zeg alleen dat het kan.
Maar goed.
Al deze argumenten daar gelaten, vind ik elke prijs boven de 10 Euro echt te hoog voor een film die ik enkel onderweg even op dat, naar portable gameconsole groot, maar in vergelijking met m'n TV, waarop ik meestal naar films kijk, uiterst kleine schermpje kan bekijken.
Maar ook dat is mijn persoonlijke afweging natuurlijk.
Als er dan ook geen geodkopere manier komt, via MS of andere, dan 30+ Euro UMD's om films op de PSP te bekijken, zal ik hoogstwaarschijnlijk gewoon geen films op de PSP bekijken en misschien gewoon geen PSP kopen.
Hoop het ook voor je en mij dan ookLorn schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:18:
[...]
Ik had mazzel dan, toen ik 'em bestelde was 'ie nog 'In Stock'Hoop 'em dus over niet al te lange tijd te mogen ontvangen!
Dus eigenlijk wat je zegt: Als de UMD films 30 euro kosten koop jij geen PSP? Maar als de PSP geen ondersteuning voor het afspelen van films aanbood, koop je wel een PSP...
Maar goed, Europese markt heeft nooit wat in portable films kijken gezien. De gadgets van Creative slaan ook niet aan hier in Europa, maar in Japan bv weer wel. Het zou mij in iedergeval verbazen als ze een markt weten te creeeren met het verkopen van UMD films.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Tony Hawk: maandag besteld bij videogamesplus.ca. Maandagavond bevestiging binnen, dinsdagochtend vroeg een verzendbevestiging en zoujuist (vrijdagmiddag) met de post ontvangen
Tony Hawk: maandag besteld bij videogamesplus.ca. Maandagavond bevestiging binnen, dinsdagochtend vroeg een verzendbevestiging en zoujuist (vrijdagmiddag) met de post ontvangen
Voor de mensen die me niet geloofden: Straight from gamespot:
Game developers have designed games with power consumption in mind, since you can no longer get away with constantly streaming data from the media disc as with the PlayStation 2. Sony gives an ambiguous 1-333MHz CPU speed in all official specification lists, because the system throttles down the CPU speed to conserve power. Software developers tell us that 222MHz is the current magic number for the CPU.
Game developers have designed games with power consumption in mind, since you can no longer get away with constantly streaming data from the media disc as with the PlayStation 2. Sony gives an ambiguous 1-333MHz CPU speed in all official specification lists, because the system throttles down the CPU speed to conserve power. Software developers tell us that 222MHz is the current magic number for the CPU.
Hallo,
Ik volg dit topic niet echt en in de startpost staat het ook niet...
Is er een verschil tussen de HARDWARE van de JAP en de US psp? Klopt het dat er verschil in display zit?
Ik volg dit topic niet echt en in de startpost staat het ook niet...
Is er een verschil tussen de HARDWARE van de JAP en de US psp? Klopt het dat er verschil in display zit?
volgens mij kloptte dat niet, ik las ook over die sharp en samsung lcd's en hoorde dat het een misverstand was over RAM ( geheugen.
Ik vrees dat je met "Bla bla" m'n post toch wat al te fel hebt ingekort en hierdoor mogelijk ook wat cruciale informatie over het hoofd hebt gezien..Arx schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:43:
[...]
Dus eigenlijk wat je zegt: Als de UMD films 30 euro kosten koop jij geen PSP? Maar als de PSP geen ondersteuning voor het afspelen van films aanbood, koop je wel een PSP...Ieder ze reden natuurlijk.
Maar goed, Europese markt heeft nooit wat in portable films kijken gezien. De gadgets van Creative slaan ook niet aan hier in Europa, maar in Japan bv weer wel. Het zou mij in iedergeval verbazen als ze een markt weten te creeeren met het verkopen van UMD films.
Ik kan me namelijk niet herinneren te hebben geschreven, noch de juiste passage hierover terug te vinden, dat ik zeker wel een PSP koop als deze geen ondersteuning aan zou bieden voor films. Snap zowiezo niet waar je dit vandaan haalt..
Toevallig zit ik erg vaak en voor langere afstanden op de trein en ja, het lijkt me dus een erg leuke feature om films af te kunnen spelen op de PSP. Als het tenminste, naar mijn maatstaven wel te verstaan, goedkoop genoeg blijft. Ik ben helemaal niet bereid 30 Euro en meer te betalen voor een film die ik enkel en alleen op dat kleine schermpje kan afspelen.
Maar om dus terug te komen op je argument.
Zelf vind ik het prijskaartje van de PSP nogal hoog voor de uren dat ik echt portable zit te gamen. Moest ik de PSP echter ook voor andere dingen kunnen gebruiken, zoals dus films kunnen bekijken, zou dit hem echter veel interessanter maken voor mijn gebruik.
Ik kan je zelf zeggen dat als de films slechts 10 Euro of zo zouden kosten, ik er me meteen eentje aan zou schaffen. Maar met de huidige aangekondigde prijzen doe ik dat dus voorlopig niet.
Het is inderdaad zo dat Sony een paar "adviesen" heeft gestelt voor developers , waaronder het zo laag mogelijk houden van de stroom verbruik .Tiduz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:52:
Voor de mensen die me niet geloofden: Straight from gamespot:
Echter als correctie op de Gamespot artikel waarin staat dat de systeem zichzelf downthrottled is enigzins wel waar ( feature van de dual R4000 procs ) met als uitbreiding op die regel dat de developers het zo voor het zeggen hebben , dat ze precies kunnen speciferen op welke snelheid en welke voltage welke onderdeel zich op een X punt draait .
Zo kunnen ze voor elk willekeurig stukje in hun game de hardware optimisen kwa clock snelheid en voltage naar wens om ervoor te zorgen dat er niks verspilt wordt .
Een andere "advies" van Sony was ook het gebruik van een bepaald upper gedeelte in het Vram wat een behoorlijke data transfer rate had , maar ik kan me dat verhaaltje niet precies meer herrineren het ging aardig technish .
Waar ik dat allemaal vandaan haal komt van een heel interesante en informatieve PSP developer seminar die ik meegemaakt hebt op de breakpoint afgelopen paas weekend , zeer indrukwekkend allemaal .
De footage van deze Seminar en de informatie uit deze Seminar zullen zich binnekort ontpoppen in een PSP related project die ik & Prototype van plan zijn om te starten
Dus stay tuned
[ Voor 4% gewijzigd door lithiumangel op 01-04-2005 15:19 ]
oe vet, nu snap ik ut helemaal, bedankt
Mijn interesse en nieuwsgierigheid heb je alvast gewekt..lithiumangel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:12:
[...]
De footage van deze Seminar en de informatie uit deze Seminar zullen zich binnekort ontpoppen in een PSP related project die ik & Prototype van plan zijn om te starten
Dus stay tuned
Misschien kan je alvast een kleine hint geven over de richting van het project?
Is de thema kleur op de PSP voor april echt roze?
Ik laat dat wel aan Prototype over als hij nog iets kwijt wilt over het project ja of neeSurfHenk schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:24:
[...]
Mijn interesse en nieuwsgierigheid heb je alvast gewekt..
Misschien kan je alvast een kleine hint geven over de richting van het project?
Yep , 110 % pinkAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:26:
Stond er verbaast van toen ik me PSP vanochtend bootte

YepAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:26:

Die-hard Brexiteer
Oke... willen jullie roze of heeft iemand een goed voorstel?
Blauw, groen en oranje zijn al geweest.
Ach doe maar gewoon Roze , de PSP zal alle kleurtjes wel een keer langsgaan dus dan komt het toch zowieso een keer te bodAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:45:
Anoniem: 137641
Een rode !!Alpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:45:
Waarom niet gewoon een roze? Hebben jullie soms een identiteitscrisis?
Kan niet stoppen met ontploffen!
Woeehoeee !matthijst schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:52:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Die van mij zijn woensdag ook dinsdag geshipped en zijn er nu ook al !!!
Wipeout pure
Twisted metal
Lumines (usa versie)
Zal even kijken of ik vandaag of morgen ff met een videocamera aan de slag kan om ook wat filmpjes hier te zetten
nog btw betaald een van julie?BreeeZe schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:15:
[...]
Woeehoeee !
Die van mij zijn woensdag geshipped en zijn er nu ook al !!!
Wipeout pure
Twisted metal
Lumines (usa versie)
Zal even kijken of ik vandaag of morgen ff met een videocamera aan de slag kan om ook wat filmpjes hier te zetten
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Nope, stond ook netjes "toy" op het pakje twv $20,- en als gift
Dat doen ze zonder dat je erom vroeg?... wel netjes van hun idd.BreeeZe schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:19:
[...]
Kzie Wipeout Pure trouwens niet op de site staan?
Was idd zonder dat ik er om vroeg.YellowNeck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:27:
[...]
Dat doen ze zonder dat je erom vroeg?... wel netjes van hun idd.
Kzie Wipeout Pure trouwens niet op de site staan?Wat kostte die dan..
1 x Wipeout Pure - PSP 34.05EUR
De rest trouwens ook, excl. shipping, dat was €11,14 voor 3 games.
Staat idd niet meer op de site, misschien tijdelijk uitverkocht
[ Voor 5% gewijzigd door BreeeZe op 01-04-2005 16:34 ]
Wooh..check dit http://www.marktplaats.nl/markt/hardware/consoles/179632.htm
Hier biedt iemand aatal "echte Europese PSP's" aan. Met een spel naar keuze voor 110 euro
Moet je zeker vooruitbetalen, en dan maar nix ontvangen. Wat een oplichter
Hier biedt iemand aatal "echte Europese PSP's" aan. Met een spel naar keuze voor 110 euro
kheb m gemaild of dat ie ook gewoon thuis verkoopt, dan haal ik er vanavond 2 op(mochten ze perfect zijn) ill let yall know!YellowNeck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:37:
Inderdaad zeg!YellowNeck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:37:
Hij weet niet eens dat het ding eigenlijk een 'Playstation Portable' heet en dus niet 'Playstation Pocket'

Nu ja.
Als iemand zich vrij voelt het toch eens te proberen ben ik absoluut geïnteresseerd in het resultaat. Voor die prijs...
Moet je die $20 ook nog overmaken oid?BreeeZe schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:19:
[...]
Ik stem voor Roze =)
Vandaag even een draadloos routertje opgepicked voor mijn PSP/thuis netwerk, ik zat er eerst over te denken om internet via mijn eigen pc te delen aangezien zo'n netwerk kaartje wat goedkoper is, maarja ik kan niet voor niets rood staan, dus ben toch maar voor de router gegaan. (die nu tussen mijn PC en mijn speedtouch-adsl router/modem hangt)
Heb tijdens de installatie van dat ding nog gelachen toen hij tijdens de installatie wel goed leek te werken, maar daarna mijn internet het toch ineens niet meer deed. Dus ik heb 10minuten lopen kloten en zoeken of het er misschien aan kon liggen dat ik hem aan een andere router had gekoppeld ipv direct aan een modem, niets hielp. Uiteindelijk ben ik naar de meterkast gegaan, bleek dat de stroom op de beneden verdieping was uitgevallen en daarmee dus ook de router die met internet verbonden was
Handig dus 
Het voelde trouwens wel revolutionair om mijn handheld via wifi up te daten =)
Vandaag even een draadloos routertje opgepicked voor mijn PSP/thuis netwerk, ik zat er eerst over te denken om internet via mijn eigen pc te delen aangezien zo'n netwerk kaartje wat goedkoper is, maarja ik kan niet voor niets rood staan, dus ben toch maar voor de router gegaan. (die nu tussen mijn PC en mijn speedtouch-adsl router/modem hangt)
Heb tijdens de installatie van dat ding nog gelachen toen hij tijdens de installatie wel goed leek te werken, maar daarna mijn internet het toch ineens niet meer deed. Dus ik heb 10minuten lopen kloten en zoeken of het er misschien aan kon liggen dat ik hem aan een andere router had gekoppeld ipv direct aan een modem, niets hielp. Uiteindelijk ben ik naar de meterkast gegaan, bleek dat de stroom op de beneden verdieping was uitgevallen en daarmee dus ook de router die met internet verbonden was

Het voelde trouwens wel revolutionair om mijn handheld via wifi up te daten =)
al gemaildSurfHenk schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 16:42:
[...]
Inderdaad zeg!
Hij weet niet eens dat het ding eigenlijk een 'Playstation Portable' heet en dus niet 'Playstation Pocket'
Nu ja.
Als iemand zich vrij voelt het toch eens te proberen ben ik absoluut geïnteresseerd in het resultaat. Voor die prijs...
een films converten is op een goede res met 2.1 geluid 6/1 dus 1 gig is 166 mb op een gig kan je best wat filmpjes kwijt tenzij jij alles 5.1 geluid en full res zet maar dat lijkt me niet nodiglithiumangel schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:29:
[...]
Aangezien de PSP niet echt lang de batterij leven heeft om meer dan 1 film te kijken en het een travelling device is neem ik aan dat je logisher gewijs ook alleen -DE- top van je favoriete films mee zou willen nemen .
In dat geval zit je met 13 UMD`s ruim genoeg , althans ik zou er met 13 UMD`s meer dan genoeg hebben .
Verder kan ik elke film zien die ik wil en hoef ik niet te wachten tot die op umd uit is
en dus ook tv serie's
En ik denk persoonlijk niet dat een umd veel goedkoper dan een dvd gaat worden vanwege de fimrechten enzo
even 30 dagen volhoudenkiddyl schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:11:
Roze is toch niet echt een mooie kleur om de PSP mee zien op te starten! Maar niks aan te doen
of de tijd aanpassen
Post 1000
Dat ging snel
En er is alweer een mail onderweg naar dvdboxoffice.com , ben het beetje zat, dus weer effe opheldering vragen. Worst scenario the end of March zeiden ze afgelopen maandag, dus niet
.
En er is alweer een mail onderweg naar dvdboxoffice.com , ben het beetje zat, dus weer effe opheldering vragen. Worst scenario the end of March zeiden ze afgelopen maandag, dus niet

[ Voor 21% gewijzigd door greenlizzard op 01-04-2005 17:52 ]
Ik heb mijn bestelling van VideoGamePlus ook binnen! Zondag besteld NU in huis :-) Twisted Metal en Ape Escapematthijst schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:52:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Kiddyl wil je de FP beheren? Trancesetter is op dit moment nerges te bekennen en jij bent hier toch altijd te vinden. Zo ja dan stuur ik de UBB code zo naar je toe. Zelf heb ik niet zoveel tijd om de FP te beheren omdat ik het nogal druk heb met school op dit momentkiddyl schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:11:
Roze is toch niet echt een mooie kleur om de PSP mee zien op te starten! Maar niks aan te doen
Lol blijkt het wel waar te zijn.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Als ze dat gaan uitbrengen dan wil ik Kon van bleach boven mijn PSP hebbenAnoniem: 135919 schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:01:
Sony toont de eerste USB Memory Stick![]()
http://www.psp-vault.com/Article74.psp
Even wachten tot trancesetter of Kiddyl reageert voor we de nieuwe PSP topic aanmaken.
[ Voor 15% gewijzigd door Alpha-sphere op 01-04-2005 18:09 ]
Ik heb mijn order gecancelt en hem gwoon bij videogamesplus.ca bestelt!greenlizzard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:51:
Post 1000Dat ging snel
![]()
En er is alweer een mail onderweg naar dvdboxoffice.com , ben het beetje zat, dus weer effe opheldering vragen. Worst scenario the end of March zeiden ze afgelopen maandag, dus niet.
Hey, zit je in apeldoorn nu? Potje fireball deathmatchen?matthijst schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:52:
Yeaaaaaaaaaaaaaaaaaah.
Zit bij dat Gretzky pack ook nogsteeds de Spiderman 2 UMD-film?Nilos schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:14:
[...]
Ik heb mijn order gecancelt en hem gwoon bij videogamesplus.ca bestelt!
Want het duurt allemaal zo lang en soms reageren ze niet eens op de mails
Hehe, ik ken TH eigenlijk niet, afgezien van een kwartiertje klooien op de PS2. Eerst maar s ff oefenenprototype schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:27:
[...]
Hey, zit je in apeldoorn nu? Potje fireball deathmatchen?
over viodeogamesplus vragen:
Ze zetten uit zichzelf "toy" en "gift", "$20" op het pakje. Dus geen douanekosten etc. Gasten leveren erg snel, zal voortaan altijd daar bestellen
Weet niet meer wie het vroeg, maar die $20 is natuurlijk de waardeaangifte en die hoef je niet te betalen
[ Voor 35% gewijzigd door matthijst op 01-04-2005 18:35 ]
*Tok Tok Tok*matthijst schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:32:
[...]
Hehe, ik ken TH eigenlijk niet, afgezien van een kwartiertje klooien op de PS2. Eerst maar s ff oefenen
Als het goed is wel, zal ze nu ff mailen daarover!greenlizzard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:30:
[...]
Zit bij dat Gretzky pack ook nogsteeds de Spiderman 2 UMD-film?
Kan iemand mij een mail sturen over videogameplus en daar een psp bestellen?
Snap er niet veel van hoe dat allemaal gaat van het kopen in het buitenland, en hoeveel mij dat precies gaat kosten, etc.
Mail to: mikallefevre@gmail.com
Snap er niet veel van hoe dat allemaal gaat van het kopen in het buitenland, en hoeveel mij dat precies gaat kosten, etc.
Trancesetter is gewoon op MSN, status wel afwezig, maar soms is ie er wel. Check zijn myReact voor de gegevens.Alpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:08:
[...]
Als ze dat gaan uitbrengen dan wil ik Kon van bleach boven mijn PSP hebben
Even wachten tot trancesetter of Kiddyl reageert voor we de nieuwe PSP topic aanmaken.
Anders wil ik et best wel doen hoor
Maar Trancesetter zei dat hij et wou doen ..anders is et een beetje lullig.
[ Voor 4% gewijzigd door Yellowneck op 01-04-2005 18:37 ]
you've got mailAight! schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:35:
Kan iemand mij een mail sturen over videogameplus en daar een psp bestellen?
Iedereen mag het doen maar we zijn nu over de 1000 heen en straks sluit een modder eter dit topic. Of zijn ze wel een beetje flex dat we even kunnen wachten?YellowNeck schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:37:
[...]
Trancesetter is gewoon op MSN, status wel afwezig, maar soms is ie er wel. Check zijn myReact voor de gegevens.
Anders wil ik et best wel doen hoor. Heb de de helft (oke,..wel erg overdreven, stukje dan) van de huidige FP (extra faq vragen, schema;tje, en polls) gemaakt
Maar Trancesetter zei dat hij et wou doen ..anders is et een beetje lullig.
Die slimmerds bij VGP hebben mooi wel de prijs met $20 cnd verhoogd!
Weet je wat het is, VGP is net zo duur zonder btw, als dvdboxoffice met btw, dus als je wel moet dokken heb je een probleem bij VGP.
Weet je wat het is, VGP is net zo duur zonder btw, als dvdboxoffice met btw, dus als je wel moet dokken heb je een probleem bij VGP.
[ Voor 51% gewijzigd door greenlizzard op 01-04-2005 18:46 ]
Zullen we zo zienAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:41:
[...]
Iedereen mag het doen maar we zijn nu over de 1000 heen en straks sluit een modder eter dit topic. Of zijn ze wel een beetje flex dat we even kunnen wachten?
offtopic:
OMG...wat heeft Gladiator toch weer een schijt einde!!... 6e keer dat ik em zie ofzo...maar nog steeds een prachtige film
OMG...wat heeft Gladiator toch weer een schijt einde!!... 6e keer dat ik em zie ofzo...maar nog steeds een prachtige film
[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 01-04-2005 18:46 ]
Ja maar daar is altijd kans op!greenlizzard schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 18:42:
Die slimmerds bij VGP hebben mooi wel de prijs met $20 cnd verhoogd!
Sorry Alpha-sphere dat ik nergens te bekennen was... Sommige mensen moeten ook werkenAlpha-sphere schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:56:
[...]
Kiddyl wil je de FP beheren? Trancesetter is op dit moment nerges te bekennen en jij bent hier toch altijd te vinden. Zo ja dan stuur ik de UBB code zo naar je toe. Zelf heb ik niet zoveel tijd om de FP te beheren omdat ik het nogal druk heb met school op dit moment
Ik wil graag deeltje 5 ook weer beheren, en daarom mag je mij een mailtje sturen op hwoltering[at]home[dot]nl
Bedankt Alvast
Anoniem: 41085
Ik heb Tony Hawks, maar het is eigenlijk niet my kind of game.
Iemand interesse in een ruil? (NFS rivals US of Twisted Metal US)
Iemand interesse in een ruil? (NFS rivals US of Twisted Metal US)
Verstuurdtrancesetter schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:20:
[...]
Sorry Alpha-sphere dat ik nergens te bekennen was... Sommige mensen moeten ook werken
Ik wil graag deeltje 5 ook weer beheren, en daarom mag je mij een mailtje sturen op hwoltering[at]home[dot]nl
Bedankt Alvast
Ok, Deel 5 is geboren. Heb nu de titel per ongeluk op deel 4 gezet... (wazig dat dat kan trouwens) maar heb al een mod gevraagd om dit te veranderen... Sorry hiervoor...
linkje: klik!
linkje: klik!
Dit topic is gesloten.