[NFS] Porsche frame rate

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
ik heb nfs porsche weer eens geinstalleerd maar nu kom ik tot de schikbaarende conclusie dat me framerate onwijs laag is en het dus niet speel baar is, ook duurt een seconde in het spel nu iets van 4 seconden, ik heb al met de instellingen lopen knoeien maar dat wil niet erg, aan mijn pc ligt het zeker niet:

ik heb een Geforce 6800GT
een Pentium 3.4 prescott
en 1024 mb ddr2 400

andere games draait hij wel, wat ik me wel kan herinneren dat ik in hard truck 18 wheels of steel across america, dat heb ik toen opgelost door in nvidia display het max frames render a head omhoog te gooien maar heb in middels de 75.90 beta drivers en daar kan ik die functie niet vinden, wie helpt?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

NFSP is al wat ouder, heb je alle beschikbare patches en updates eroverheen gezet? Dat wil vaak nog weleens helpen :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
't speel staad niet meer op EA.com en kan verder geen patches vinden :(

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Heb je niet toevallig "3dFX" of "Software" als 3D kaart?

Oja, en bij NFS wil het wel eens voorkomen als je em op snelle PC's te laag zet (op 800x600 oid) dat ie dan heel slecht loopt, en op 2000x1500 heel goed oid.

leoaq.fm // Jeune Loop

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
leokennis schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:17:
Heb je niet toevallig "3dFX" of "Software" als 3D kaart?

Oja, en bij NFS wil het wel eens voorkomen als je em op snelle PC's te laag zet (op 800x600 oid) dat ie dan heel slecht loopt, en op 2000x1500 heel goed oid.
snap niet wat je met dat 3dfx bedoelt of software, leg eens uit!

ps. ga ff hogere resolutie testen

-edit-
sorry was de game afdeling vergeten :X

[ Voor 20% gewijzigd door GoldenSample op 17-03-2005 17:45 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

---> SPV

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Dit is je probleem of eingelijk het probleem van het spel : Je videokaart is te nieuw :/ Heb ik ook last van gehad toen ik weer eens NFS : Road Challenge wou spelen !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
nero355 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:44:
[...]

Dit is je probleem of eingelijk het probleem van het spel : Je videokaart is te nieuw :/ Heb ik ook last van gehad toen ik weer eens NFS : Road Challenge wou spelen !!!
damm hij doet het ook niet op m'n athlon 1800XP met geforce 2 mx :P
toen vond ik het al zo vreemd dat hij op mijn pentium II 350 mhz (z'n goede ouwe slot processor :9) en een 32 mb (miss was het zelfs 8 of 16) videokaarje wel draaide

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

GoldenSample schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:37:
[...]

snap niet wat je met dat 3dfx bedoelt of software, leg eens uit!

ps. ga ff hogere resolutie testen

-edit-

[...]

sorry was de game afdeling vergeten :X
De meeste EA games hebben een speciaal 3d-kaart tooltje. Grofweg zijn er (volgens mij) 3 soorten methodes voor 3d-rendering:

1-Softwarematig --> Als je geen 3d kaart hebt
2-3dFX --> Oude serie videokaarten
3-OpenGL oid, dat zijn dacht ik de moderne kaarten

Nu moet je dus iig NIET software of 3dFX aan hebben staan in dat 3d-kaart tootlje.

leoaq.fm // Jeune Loop

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Salandur

Software Engineer

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien helpt dit :
Question
How do I make Porsche Unleashed work with Windows XP?
Answer
Basically, this is a compatability settings issue:

First off, enter the directory "C:\Program Files\EACom"

right click on the file called "buddy.exe" and scroll down the little menu to the properties tab and left click it and it will bring up a compatibility window:

*Select the compatability tab and select win 98 compatibility then click apply.

*You MUST do the same procedure to "EAAskUpdate.exe" &; "EAUpdate.exe"

If you get a weird error about "autopatch file is corrupt........" enter the directory you installed PU to, and then enter the directory called ".castanet" Delete the entire contents of that directory and copy the contents of the ".castanet" directory from your NFS5 (Porsche Unleashed) CD back into it.

Now run PU and make it go get the update, it should now launch the little program when PU goes back to the desktop, restart game. You should be good to go from here.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
had ik ook al gevonden, lukte niet, heb het even op nieuw geinstald maar wil iemand het even vertalen, ik ben enorm slecht in engels en helemaal computer begrippen, alvast bedankt :)

-edit-

heb dat gedaan maar krijg bij starten een fout en kan op mijn cd de map .castanet niet vinden :X
leokennis schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:48:
[...]

De meeste EA games hebben een speciaal 3d-kaart tooltje. Grofweg zijn er (volgens mij) 3 soorten methodes voor 3d-rendering:

1-Softwarematig --> Als je geen 3d kaart hebt
2-3dFX --> Oude serie videokaarten
3-OpenGL oid, dat zijn dacht ik de moderne kaarten

Nu moet je dus iig NIET software of 3dFX aan hebben staan in dat 3d-kaart tootlje.
waar vind ik dat tooltje waarschijnlijk, ik heb wel iets van 3dsetup, maar kan daar alleen me 3d kaart als geforce TNT2 instellen en verder niets |:(

maar ik geef nog niet op >:)

-edit 2- na update nog een foutmelding ook, ik geeft het denk ik op... :'(

[ Voor 59% gewijzigd door GoldenSample op 17-03-2005 18:22 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

GoldenSample schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:47:damm hij doet het ook niet op m'n athlon 1800XP met geforce 2 mx :P
toen vond ik het al zo vreemd dat hij op mijn pentium II 350 mhz (z'n goede ouwe slot processor :9) en een 32 mb (miss was het zelfs 8 of 16) videokaarje wel draaide
Klopt 100% => Vriend van mij had dus NFS:RC gekocht en die wou ook niet op zijn GF2 MX400 draaien :| Op mijn 9600 Pro helaas ook niet ... Soms wens ik mijn TNT2 terug en hij zijn VooDoo :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:50

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Voor need for speed 4 RC heb je 2 patches nodig die zitten in dit pakketje http://www.nd4spdworld.co...oads/utils/nfs4xp00nt.zip goed de instructies volgen dan werkt ie weer. (helaas pakt mijn cd/rom de beveiliging niet goed :( )
Need for speed 5 zou gewoon moeten draaien onder xp zie anders nog eens: http://needforspeed.pagina.nl/

edit: link is dood :( hier zou een fix moeten staan: http://www.nd4spdworld.com/?section=util&v=4
Hoe krijgt u Need For Speed: High Stakes werkend op Windows XP:

1. Installeer het spel met de full-mode.
2. Meteen nadat u het spel heeft geinstalleerd moet u de patch installeren. (patch 4.50)
3. Zodra de patch geinstalleerd is gaat u naar de 3d Device Setup en voert u dit programma uit.
4. Selecteer 3D device 1 óf Software Renderer (Dit varieert per systeem).
5, Installeer dan nfspatch10.exe (Dit bestand is een .dll update dat van Porsche Unleashed is gebruikt.
6. Deselecteer het NFS4 .dll bestand (U ziet 2 bestanden al geselecteerd. Als ze grijs zijn zijn ze ongeselecteerd. Dus alleen NFS5.dll moet geselecteerd zijn).
7. Daarna gaat u nog een keer naar de 3D Device setup en selecteer weer 3D device 1 óf Software Renderer.
(ook als deze al geselcteerd is - dit reset namelijk de uitvoer van het spel).
8. Veel plezier.

** mocht het hierna nog niet werken, dan moet u op nfshs.exe met de rechtermuisknop op klikken en dan naar eigenschappen gaan.
Dan naar compibaliteit. Er mag geen compibaliteitsmodus aanstaan. DUS ALLES DESELECTEREN!!!
Dus download:
NFSPATCH10.exe
NFSPATCH4_50.exe en doe wat hierboven staat :)

[ Voor 70% gewijzigd door Ghostrider op 17-03-2005 18:30 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Topicstarter
hij doet het :) las ergens dat ik gimme.dll moest verwijderen en het werkt (vreemd iets verwijderen dat hij het doet) maar super :) toch enorm bedankt ;)

en nu scheeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuren O-)

[ Voor 14% gewijzigd door GoldenSample op 17-03-2005 18:29 ]

Pagina: 1