[ADSL]Overstap HCCnet-KPN-ADSL -> HCCnet-Tiscali

Pagina: 1
Acties:

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
Ik heb ongeveer 4 weken geleden de overtap van Hccnet via het KPN netwerk naar Hccnet via het Tiscali netwerk aangevraagd.
Dit is gister geleverd zonder dat ik er ook maar iets van heb gehoord.

Nu zit ik al twee dagen zonder internet omdat de instellingen van mijn router niet meer kloppen.

Het gaat om Tiscali XL (dus via Hccnet)
Ik heb een Smc modem/router.

Ik heb de standaard setup gedaan en alle stappen ingevuld maar heb nog steeds geen internet, wel verbinding maar kan geen enkele site openen.

Iemand een idee, of iemand waar ik al deze modem instellingen kan vinden?
De helpdesk van Hccnet kon me niet verder helpen.

Verwijderd

tiscali vpi/vci 0/34

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Raaaarrrr Ik heb precies dezelfde overstap gemaakt en dit ging prima.

Op een dag lag mijn internet eruit en heb toen het nieuwe modem aangesloten alleen kon nog niet internetten. Heb hccnet gebeld en gevraagd wat de instelling waren deze overgenomen en ik kon internetten.
Heb je je lijn al geactiveerd met de cd-rom die je opgestuurd kreeg?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Lennart26 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:54:

Op een dag lag mijn internet eruit en heb toen het nieuwe modem aangesloten alleen kon nog niet internetten. Heb hccnet gebeld en gevraagd wat de instelling waren deze overgenomen en ik kon internetten.
Zoals ik het lees heet de TS geen modem genomen bij HCCnet en moet zijn huidige modem omconfigureren. Neem aan dat je vooraf dan toch wel even gekeken hebt of de modem geschikt is en wat de instellingen moeten zijn van je modem?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

En niet PPPoA/VcMux maar Bridged/LLC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GoEV6
Lennart26 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:54:

Ik heb helemaal geen cd-rom gehad.
Heb eigenlijk helemaal niks gekregen van info of zo van hccnet.

• GoEV6
bjck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:56:
[...]

Zoals ik het lees heet de TS geen modem genomen bij HCCnet en moet zijn huidige modem omconfigureren. Neem aan dat je vooraf dan toch wel even gekeken hebt of de modem geschikt is en wat de instellingen moeten zijn van je modem?
Volgens de helpdesk van Hcc is de modem gewoon geschikt.
Type modem is SMC7004ABR.

[ Voor 4% gewijzigd door GoEV6 op 17-03-2005 15:05 ]

• bjck
GoEV6 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:59:
[...]

Welk type? Met welke firmware?

Bel gewoon de helpdesk zou ik zeggen. Verifieer of je lijn over gezet is sowieso eerst (misschien is je login alleen geblokkeerd al ofzo en moet je nog over). Dan kan de helpdesk je vast ook helpen aan een url/link of de instellingen en juiste firmware (waar nodig) voor jou modem of aan een geschikt modem.

edit:

ps: is ook een edit knopje!
topic even duidelijker gemaakt

[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 17-03-2005 15:03 ]

• Lenzzz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-02-2025
Volgens mijn moet je bij dat abbo zeker een cd erbij krijgen om je lijn te activeren.
Je moet ff de link alleen hebben ik weet deze niet uit me hoofd maar zal vanavond ff kijken.
Dan zal ik hem hier wel ff plaatsen misschien lukt dat.

Ik heb de helpdesk ook gebeld en gevraagd hoelang het duurde voordat ik over zou zijn. Dit zal binnen een halve dag klaar zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Lenzzz op 17-03-2005 15:04 ]

• bjck
Lennart26 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:03:
Volgens mijn moet je bij dat abbo zeker een cd erbij krijgen om je lijn te activeren.
Je moet ff de link alleen hebben ik weet deze niet uit me hoofd maar zal vanavond ff kijken.
Dan zal ik hem hier wel ff plaatsen misschien lukt dat.
In princiepe kom je bij tiscali altijd automatisch op die pagina terecht. De DHCP server geeft je ook een DNS server die altijd naar dat adres resolved, wat je ook opvraagt. Kan hoog uit mis gaan als je zelf eigen DNS servers vast hebt staan perongeluk of een proxy. CD-ROM is helemaal niet nodig inderdaad.

Je modem settings moeten wel goed zijn natuurlijk. Je krijgt dan een 1.x.x.x IP :)

Waarom belt niemand de helpdesk meer tegenwoordig eigenlijk... daar zijn ze voor...

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 17-03-2005 15:07 ]

• GoEV6
bjck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:05:
[...]

In princiepe kom je bij tiscali altijd automatisch op die pagina terecht. De DHCP server geeft je ook een DNS server die altijd naar dat adres resolved, wat je ook opvraagt. Kan hoog uit mis gaan als je zelf eigen DNS servers vast hebt staan perongeluk of een proxy. CD-ROM is helemaal niet nodig inderdaad.

Je modem settings moeten wel goed zijn natuurlijk. Je krijgt dan een 1.x.x.x IP :)
Ja en dat krijg ik helaas dus niet, die website.
Dat mijn modem settings goed moeten zijn lijkt me duidelijk maar als ik deze instellingen niet weet.

Ik heb gewoon de configuratie doorlopen volgens instructies helpdesk, land nederland, netwerk tiscali, dan iets met vci/... op 0/34 en de laatste optie op LLC

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
bjck schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:05:
[...]
Waarom belt niemand de helpdesk meer tegenwoordig eigenlijk... daar zijn ze voor...
Ik zal je even gegevens geven die je voor tiscali nodig hebt. Die bij mijn modem stonden in handleiding:
Inloggen:
Ja --> Mode: Routing, Encapsulation: PPPoA, Multiplex: VC, VPI: 0, VCI: 34
Nee --> Mode: Routing, Encapsulation: Enet Encap, Multiplex: LLC, VPI: 0, VCI: 34

offtopic:
Ik heb de laatste 4 dagen met hccnet helpdesk gebeld, en tis gewoon DRAMA, sta je eerst met 8 mensen voor je in de wacht, eindelijk verbinding, meot je worden doorvebonden, sta je daar weer in de wacht. Heb zo stuk of 6 keer gebeld, telkes weer naar andere doorverbonden waarbij dan verbinding inene werd verbroken enz. Uiteindelijk savonds om 9 uur gebeld, zegt die ****** jah dat komt door problemen met bbned, maar ik was ondertussen wel in totaal 3 uur verder met bellen en 36 euro armer.

Verwijderd

Zo te zien ondergaan de mensen met HCCNet KPN -> Tiscali migratie dezelfde problemen als naar BBNed...

Geen Informatie vooraf
Geen informatie tijdens
En de dooddoener .. modem ondersteunen we niet dus we kijken niet verder dan onze neus lang is (door de "beste" helpdesk van Nederland!) :(

Ben benieuwd of er nu ook een storing bij Tiscali is die dit alles veroorzaakt.

• bjck
GoEV6 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:09:
[...]

Ja en dat krijg ik helaas dus niet, die website.
Dat mijn modem settings goed moeten zijn lijkt me duidelijk maar als ik deze instellingen niet weet.

Ik heb gewoon de configuratie doorlopen volgens instructies helpdesk, land nederland, netwerk tiscali, dan iets met vci/... op 0/34 en de laatste optie op LLC
Dat zegt nog niet of je jusite protocol/encapsulatie hebt gekozen, sommige modems moet je appart NAT en DHCP-client inschakelen etc etc etc.
DutchTSE schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:35:
[...]

Ik zal je even gegevens geven die je voor tiscali nodig hebt. Die bij mijn modem stonden in handleiding:
Inloggen:
Ja --> Mode: Routing, Encapsulation: PPPoA, Multiplex: VC, VPI: 0, VCI: 34
Nee --> Mode: Routing, Encapsulation: Enet Encap, Multiplex: LLC, VPI: 0, VCI: 34
Het is in een ZyXEL inderdaad zo. Daar krijg je de extra keuze tussen ROUTING en BRIDE. Verbinding zijn voor Tiscali nooit PPPoA of PPPoE, dat vereist inloggen en wordt niet gebruikt.

Encapsulation is voor Tiscali (en BBned) altijd RFC1483Bridged-IP. Dit wordt soms ook anders genoemd zoals door ZyXEL wordt dit (bij routing) ENET ENCAP genoemd en (bij bridging) weer RFC1483.

Encapsulation wordt ook wel eens Protocol genoemd overigens in modems.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 17-03-2005 15:54 ]

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:47

Miezie

Niet te moeilijk doen...

GoEV6 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 14:59:
[...]

Type modem is SMC7004ABR.
Dat is een router zonder modemfunctionaliteit :/ heb ik hier ook staan...

Edit: wel een beetje laat.... Sorry..

[ Voor 7% gewijzigd door Miezie op 04-04-2005 13:16 ]

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Pagina: 1