Is M.Tec geheugen wel A-merk?

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:37
Zie topic. Het komt bij mij nog al candy over? Iemand die hier wat meer over weet.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

M.tec zegt mijn niks, heb noit iemand hier over horen praten.

Bij welke winkel beweren ze dit?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Computerland waarschijnlijk. ik heb het er ook vandaan. er is wel eens een topic hierover geweest; meerdere malen zlefs. M-tec heb ik ook en het is een B-merk met A-kwaliteit. Dat geheugen van mij draait iig op 147 Mhz en dat voor een goedkoop reepje...:)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/95044
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/59961
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72823

• paragon
Weet je zeker dat het een b-merk is. Want het is namelijk aan mij verkocht als a-merk en in dat geval hebben ze me lopen naaien:(

O ja, mister Guthrie dat bewren ze dan bij Comptechworld. Als het dus geen A-merk is ga ik ze morgen maar even bellen.

Verwijderd

A-Merk? wat is eigenlijk een A-Merk nou ik er zo over nadenk...

Je neemt het zo vaak in de mond maar kun je het ook definieren?

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Laatst gevraagd bij computerplanet in leiden. Volgens meneer de verkoper haalt het cas 2 op 133 Mhz. En dat voor 165,- ik heb er mijn vraagtekens bij..

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op maandag 08 januari 2001 21:46 schreef Majestic het volgende:
Laatst gevraagd bij computerplanet in leiden. Volgens meneer de verkoper haalt het cas 2 op 133 Mhz. En dat voor 165,- ik heb er mijn vraagtekens bij..
ik heb ditzelfde ram voor 250,- gekocht voor de hcc dagen bij computerplanet haarlem.
7 dagen later toen ik de ram ging trug brengen omdat Mycom voor dat geld betere ram heeft wouden ze me maar 200,- max. trug geven omdat de prijs toen zo was, bla bla bla. uiteindelijk heb ik de ram maar gehouden want ik had geen zin dat zij 50,- winst hadden zonder iets te verkopen.

maar mooi dat ik daar nie meer naar toe ga.

toen ik een proc. kocht was ie al gebruikt, had ik naturrlijk nooit moeten aannemen maar ja had er 1 nodig en nergens anders was ie verkrijgbar.vriend had een etech IDSN adapter lag onder het stof.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• paragon
Een vriend van me had het dus even na gevraagd bij ctw toen hij daar was. M.tec was volgens hun oem geheugen van micron en A-merk is bij hun IBM, Hyundai of infineon. Ga ze morgen dus maar even bellen, want ze hebben dus een foutje gemaakt met mij.

Verwijderd

Laat ik het zo zeggen: Het is geen A-merk, want dan was het onder alle tweakers wel bekend MAAR het kan zich heel vaak wel gedragen als een A-merk. ik bezit een reepje ervan en heb er verschillende gehad en ze zijn prima.

Ik heb dat spul ook bij Computer planet in Haarlem gekocht voor 250 piek, terwijl het een paar dagen later 200 was. Helaass. Maar ik heb er geen spijt van.

• paragon
Het gaat mij er om dat ze het als a-merk verkocht hebben en ik er dus meer voor heb betaald. en het gedracht zich ook niet echt goed. M'n andere reepje trekt 140Mhz Cas2, maar dat M.tec doet het niet eens op 133.

Verwijderd

Cas2 prober ik niet eens meer na er ooit een mobo mee gesloopt te hebben :(

Maar je hebt gelijk ze moeten ook een A-merk leveren als ze dat zeggen. En M-tec is een B-merk klaar uit.

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:08

Nessuno

io sono nessuno

Wanneer praat je over een A merk

als zowel het chippy als het pcb van het zelfde bekende merk is of
een combo van merken

b.v apacer on apacer is A merk
hyundai on hyundai ook
enz
maar bv ook apacer of infinion enz chippy op een stukkie
hyundai pcb

das A merk
veder B merk
SMT (Beter Bekend als Super Meuk Technology
MTech Meuk technology
spectec
enz
echt van die vage merken dat zou ik niet kopen

hou het gewoon op een merk dat je bekend
voor komt de rest zou ik niet kopen
helemaal niet als je gaat klocken :-)

mzl Pro

Na rose e cient spin

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Ik heb ook een reepie M.tec hier

138 piek voor 128 MB PC133

Verwijderd

en...en...beetje tevreden ermee, ik vind het namelijk top-geheugen en ik kan het gewoon bij mij in de buurt kopen. Dane-elec is volgens mij ook wel goed, maar dat kan ik hier niet kopen :(

Ik heb wel hyundai chippies op m'n videokaart: beter!! :9

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Kennen jullie het merk "VM"? Wat is dat voor merk?

Verwijderd

wij hebben hier altijd top ervaring met spectec is netzoals m-teciie idd een b-merk maar presteert hemels hoor

als je echt wat wilt neem infineon of kingston maar das nie zo de moeite voor een desktoppie kun je beter ergens anders in investere

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Mtec = Micron Technology

Dus zeker geen vaag merk en ook zeker geen slecht geheugen. Micron behoort samen met Samsung, Infineon en Hyundai tot de grootste DRAM fabrikanten van deze wereld.

Dane Elec maakt geen chips, alleen modules. Het kan dus voorkomen dat je bijv. Mtec of Infineon chips op een Dane Elec DIMM aantreft.

Verwijderd

Thanks Femme!! Maar El Cheapo is het wel en nog goed ook. Mooi!!

Verwijderd

Kreeg bij toeval ook een 100Mhz Mtec reepje, wilde max. op 105MHZ cas 2-2-2 :)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Had bij Accell automatisering 128meg pc133 cas 2 bestelt maar kreeg cas3.

ff gebeld en kreeg bij terugsturen gratis een m-tec dimm.

Deze is officieel cas3 maar zou volgens Floris Diemel van tweakers hierzo op 180+ cas3 lopen en +/-145 op cas2!
>:)

Ik heb het nu draaien op 146fsb en draait als een gek! En ik weet niet hoe jullie sommigen durven te zeggen dat m-tec een B-merk is! :(

Verwijderd

die 128Mb pc133 repen van RGcomputers (ja die van 139 piek) zijn ook Mtec, heb er 2 draaien maar niet geoc'd.....

• SanduTje
Ben ik blijkbaar de enige met goeie ervaringen met M-Tec 8-)

• Diamon
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Mmmmmmmm, weet iemand ook de fabrikant van het volgende merk: MS3828UPP-T88A3C.
Is dit ook een beetje goed spul of is het :r

And The Only One

Verwijderd

Ik heb altijd met B-merk geheugen gelopen zonder problemen. Prima te doen op CAS2, ook hoger dan de gespecificeerde FSB enz enz.... ik hoef egg geen A-merk hoor.
Momenteel heb ik Micro-Q erop...

Verwijderd

Op zaterdag 13 januari 2001 14:12 schreef SanduTje het volgende:
Ben ik blijkbaar de enige met goeie ervaringen met M-Tec 8-)
Nee hoor ik heb ook goede ervaringen ermee en ook nog op 146 Cas3 draaien.

Verwijderd

Ik heb nu trouwens mijn Mtec repje op 146Mhz Cas2 *D draaien. Dus slecht is ie zeker niet!!!

• SanduTje
Zitten er toch nog kenners in de zaal!

;)

Verwijderd

Ik heb er twee gekocht bij gistron 2x128 mb en allebij zijn ze brak , dus ik ben er niet zo blij mee :(

ik moet ze allebij terug sturen .
bij dat ene reepje start me pc niet eens op , en bij die andere blijft hij me register terug zetten (ook al zet ik register controle uit)

Verwijderd

Kan eventueel aan je bord liggen hoor. Ik had M.Tec in mijn P2 zitten (440BX) en dat liep als een tiet hoor ;)

• SanduTje
Op maandag 15 januari 2001 09:56 schreef Sykesman het volgende:
Ik heb er twee gekocht bij gistron 2x128 mb en allebij zijn ze brak , dus ik ben er niet zo blij mee :(

ik moet ze allebij terug sturen .
bij dat ene reepje start me pc niet eens op , en bij die andere blijft hij me register terug zetten (ook al zet ik register controle uit)
Cas2/3 ???

Verwijderd

cas 3

• SanduTje
Op maandag 15 januari 2001 11:36 schreef Sykesman het volgende:
cas 3
beide?

Verwijderd

yeps allebij op cas 3

alleen als ik een van de twee er alleen in doe start me pc niet eens op

• SanduTje
Je draait 2x cas3 op cas2?

hoe draaien deze op cas3, standaard dus?

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
ik heb ook een m-tec pc133 128mb dimm, en die loopt op 149 CAS 2! ha

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Computer Planet verkoopt ze ook, en het zijn 6ns modules die dus op 166MHz draaien. 133 CAS2 is geen probleem. Maar ik vond het merk een beetje vaag, dus heb toch maar voor iets duurder Infineon gekozen. Werkt ook perfect op CAS2 :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ok, eindoordeel A of B?

:)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Een goeie B ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Martinus_E
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Martinus_E

Suck on my Boomstick...

Op vrijdag 12 januari 2001 11:19 schreef SanduTje het volgende:
Had bij Accell automatisering 128meg pc133 cas 2 bestelt maar kreeg cas3.

ff gebeld en kreeg bij terugsturen gratis een m-tec dimm.

Deze is officieel cas3 maar zou volgens Floris Diemel van tweakers hierzo op 180+ cas3 lopen en +/-145 op cas2!
>:)

Ik heb het nu draaien op 146fsb en draait als een gek! En ik weet niet hoe jullie sommigen durven te zeggen dat m-tec een B-merk is! :(
Die M.Tec van Diemel is een CAS2 dimm. Verwacht niet hetzelfde als wat hij haalt.

Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.

Verwijderd

Op woensdag 21 februari 2001 18:29 schreef Exirion het volgende:
Computer Planet verkoopt ze ook, en het zijn 6ns modules die dus op 166MHz draaien. 133 CAS2 is geen probleem. Maar ik vond het merk een beetje vaag, dus heb toch maar voor iets duurder Infineon gekozen. Werkt ook perfect op CAS2 :)
Welke Computer Planet???

• paragon
Grappig dat deze topic opeens weer voorbij komt!!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 februari 2001 15:24 schreef Bendertino het volgende:

[..]

Welke Computer Planet???
In Haarlem, vlakbij het station. Wel een klotezaak IMHO, want die vent zei amper boe of bah. Maar goed, doet er verder niet toe.

Ohja, en voor de M-Tec fans onder ons mijn eigen M-Tec ervaring (ik wist niet eens dat het M-Tec geheugen was wat er in m'n oude systeem zat, want nu pas herken ik het logo op de chips):[topic=132187]

Verwijderd

Ik heb ook m.tec geheugen en ik heb er geen probs mee!

• Floor-is
  • Laatst online: 13:21

Floor-is

5.2

M.Tec is net als Seitec een subbrand van micron, het is gewoon geheugen dat net niet goed genoeg is gebleken voor Crucial reepjes... Op zich hoeft er helemaal niks mis mee te zijn. Daniel heeft 4 repen die allemaal prima op 153Mhz Cas3 lopen. Ik zelf had een reep die 183Mhz trok :+

Heb nu de hele zwets ingeruild en ben blij met mijn Crucials :)

Bericht hierboven

• FreeRider
  • Laatst online: 06-07 22:45
A-Merken:

Siemens/Infineon (heb 2 x 128/133 @ 140 CAS2)
Texas Instruments
LGS
NEC
SEC (Samsung)
Micron (had ooit 1x 128 PC100 @ 150 Mhz)
Hyundai

Volgens mij is M-Tec officieel geen A-merk, maar als het uit de fabrieken van Micron komt dan is het wel goed geheugen denk ik.

Concrete Loop Watercooling

Verwijderd

Ik heb vandaag een reepje 128MB pc133 M-tec naast mijn 64MB pc66 geprikt en het loopt prima op 83 Mhz!!!

Dit wou ik even zeggen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 februari 2001 00:09 schreef MrK het volgende:
Ik heb vandaag een reepje 128MB pc133 M-tec naast mijn 64MB pc66 geprikt en het loopt prima op 83 Mhz!!!

Ehm, juist... En? Het zou ook wel erg brak geheugen zijn als het niet op 83MHz draait |:( Het is spectaculairder als het op 150MHz CAS2 draait ofzo :P

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

fv

-------------------> hiero

Ik heb ook laatst 128MB/PC133 geheugen gekocht van M-Tec. Hier zitten ook 6ns chips op. Maar mooi niet draaien op 2-2-2 :( (ook niet bij 133Mhz). Alleen maar op 3-3-3 (dan wel op 149 MHz:)). Ik kan het bijna niet geloven dat er mensen zijn die ook die reepjes hebben die wel op 2-2-2 lopen. Heel vreemd deze grote verschillen...

PS: Of komt het doordat dit reepje samen zit met 2 x 64MB/PC133 (ander merk, maar wel veel veel beter (op cas2, max. 151MHz).

Iemand een idee?

(computer: K7V, athlon 700@max. 1008)

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Ehm, juist... En? Het zou ook wel erg brak geheugen zijn als het niet op 83MHz draait |:( Het is spectaculairder als het op 150MHz CAS2 draait ofzo :P
Dit kan niet iedereen zeggen hoor, dat het geheugen op die lage freq prima werkt, zoek maar eens!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hmm, er is gewoon geen definitie van "a-merk"... Noem je M.Tec a-merk? Waarom? Als je het kunt onderbouwen is het goed. Maar waarmee? Prestaties? Prijs? Garantie? Betrouwbaarheid? Ervaringen uit het verleden? Ik weet het niet, maar als het prima werkt... Waarom niet? Als het makkelijk op 147MHz draait en op 133MHz cas2 kan... Vind ik prima hoor.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

heb ook een m.tech reepje van 256mb
werkt nu op 135Mhz Cas2, turbo, 4 way interl.
kortom snelste settings.

Verwijderd

M-tec = Micron en dat is één van de grootste geheugenchippies producenten op deze aardbol. Ook Dane Elec en infineon als ik het goed heb gebruiken deze chippies op hun reepjes. It isn't so bad. :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 22:19 schreef MrK het volgende:

[..]

[..]

Dit kan niet iedereen zeggen hoor, dat het geheugen op die lage freq prima werkt, zoek maar eens!
Dat ligt er dan waarschijnlijk aan dat het een wat ouder mainboard is, en niet aan die geheugenmodules. Als jij mem op 83MHz laat lopen, dan is dat op een wat ouder overgeclockt mainboard. Daarvan is bekend dat ze bijvoorbeeld niet altijd met 256MB modules werken.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 22:37 schreef Bendertino het volgende:
M-tec = Micron en dat is één van de grootste geheugenchippies producenten op deze aardbol. Ook Dane Elec en infineon als ik het goed heb gebruiken deze chippies op hun reepjes. It isn't so bad. :)
Infineon heeft z'n eigen chips, en Dane Elec heeft er vaak Infineon chippies op zitten. Bovendien is M-tec een B-MERK van Micron, dus dat zijn chips die niet aan de kwaliteitseisen van Micron voldoen.

Verwijderd

Boeiuh, is in ieder geval goed spul.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 27 februari 2001 22:40 schreef Bendertino het volgende:
Boeiuh, is in ieder geval goed spul.
Hoezo boeiuh, we hebben het er hier over of het nou A-merk is of niet. Lijkt me toch duidelijk dat dat dus niet zo is.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ik moet zeggen dat ik 't wel kwaliteitsspul vind, heb 't bij computerwinkel.com vandaan. 250 piek voor 256 MB DIMM, nog CAS2 ook (tenminste denk 't wel, 6 nanoseconden). Echt niet normaal meer, heb paar maanden geleden nog 400 piek betaald voor m'n 128 MB DIMM, die is CAS3 (7œ nanoseconde), gelukkig draait 'ie goed @CAS2.
Maar goed, draait erg lekker, met gewoon alle geheugentimings strak op CAS2, geen Read Latch, ik ben tevreden 8-).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

M-Tec is een absoluut B-Merk net als Apacer
en spectec en nog meer van die vage merken.
Hyundai,Infineon(voorheen Siemens Dane Elec en LG zijn A-Merken

Verwijderd

klopt, m-tec is een b merk, anders zou ik het niet als oem gekocht hebben !!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 04-07 16:34
m-tec is idd een b-merk. krijg ook wel eens van deze reepjes van mijn leveranciers en deze worden echt verkocht als OEM (wat b-merk betekent) 1 jaar garantie i.p.v. 10 jaar of hoger op echte merk dimm's

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Grrrrrene
  • Niet online

en
Op maandag 26 februari 2001 00:24 schreef Exirion het volgende:
Ik vind het juist knap dat het PC66 geheugen op 83 draait, dat 133 MHz geheugen op 83 draait is toch niet zo'n prestatie?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:54

fv

-------------------> hiero

Wat een geneuzel of het A- of B-merk is. Het lijkt me wat als enige belang is of het gewoon goed werkt. A of B merk classificatie is in dit geval toch moeilijk te specificeren aangezien fabricant X ram chips type Y gebruiken op een PCB van type Z.

Die M-Tec geheugen ram-chips zijn in ieder geval rete snel (en goedkoop) als je tenminste een .....-6 type hebt. Deze worden gespecificeerd tot 166(!) MHz en in mijn kleine ervaring doen ze dat ook gewoon: Athlon Classic 700@1116Mhz bij FSB=122, CAS=3, VIO=3.56 (dit kan nog volgens de spec's van M-Tec!), Vcore=1.85V op een K7V-mobo. Verder alle BIOS-settings "maximaal".

Dit wilde ik alleen maar even melden, veel succes iedereen!!!

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Ik was er anders erg blij mee.. :'( snif

Verwijderd

Heb anders een jaar geleden wel ZEER slechte ervaringen met dat M-Tec geheugen gehad. Heb voor een PC-Prive projekkie 160 PC'tjes in elkaar geflanst. Oorspronkelijk heb ik daarvoor M-Tec dimmetjes gekregen, maar na 10 kapotte reepies ben ik gestopt en heb vervangend geheugen bestelt (Apacer). Maar goed, heb alle 160 modules getest, uitkomst :( 54 stuks kadukie. Nee, het lag niet aan de mobo's, Asus P2B-F....dus.......

Verwijderd

Op maandag 08 januari 2001 21:46 schreef Majestic het volgende:
daar werk ik dus, maar dat zal ik niet geweest zijn.
al moet ik zeggen dat ruim 3 kwart dat zeker wel haalt. en voor maar 119piek (dacht ik)

Verwijderd

Heb hier SEC geheugen, goedkoopste wat er in de pricewatch stond, ding runned op 150mhz met gemak, tis een pc133 thingie...
Pagina: 1