Bij welke winkel beweren ze dit?
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Verwijderd
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/95044
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/59961
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/72823
O ja, mister Guthrie dat bewren ze dan bij Comptechworld. Als het dus geen A-merk is ga ik ze morgen maar even bellen.
Verwijderd
Je neemt het zo vaak in de mond maar kun je het ook definieren?
Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.
ik heb ditzelfde ram voor 250,- gekocht voor de hcc dagen bij computerplanet haarlem.Op maandag 08 januari 2001 21:46 schreef Majestic het volgende:
Laatst gevraagd bij computerplanet in leiden. Volgens meneer de verkoper haalt het cas 2 op 133 Mhz. En dat voor 165,- ik heb er mijn vraagtekens bij..
7 dagen later toen ik de ram ging trug brengen omdat Mycom voor dat geld betere ram heeft wouden ze me maar 200,- max. trug geven omdat de prijs toen zo was, bla bla bla. uiteindelijk heb ik de ram maar gehouden want ik had geen zin dat zij 50,- winst hadden zonder iets te verkopen.
maar mooi dat ik daar nie meer naar toe ga.
toen ik een proc. kocht was ie al gebruikt, had ik naturrlijk nooit moeten aannemen maar ja had er 1 nodig en nergens anders was ie verkrijgbar.vriend had een etech IDSN adapter lag onder het stof.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Ik heb dat spul ook bij Computer planet in Haarlem gekocht voor 250 piek, terwijl het een paar dagen later 200 was. Helaass. Maar ik heb er geen spijt van.
Verwijderd
Maar je hebt gelijk ze moeten ook een A-merk leveren als ze dat zeggen. En M-tec is een B-merk klaar uit.
als zowel het chippy als het pcb van het zelfde bekende merk is of
een combo van merken
b.v apacer on apacer is A merk
hyundai on hyundai ook
enz
maar bv ook apacer of infinion enz chippy op een stukkie
hyundai pcb
das A merk
veder B merk
SMT (Beter Bekend als Super Meuk Technology
MTech Meuk technology
spectec
enz
echt van die vage merken dat zou ik niet kopen
hou het gewoon op een merk dat je bekend
voor komt de rest zou ik niet kopen
helemaal niet als je gaat klocken :-)
mzl Pro
Na rose e cient spin
138 piek voor 128 MB PC133
Verwijderd
Ik heb wel hyundai chippies op m'n videokaart: beter!!
Verwijderd
als je echt wat wilt neem infineon of kingston maar das nie zo de moeite voor een desktoppie kun je beter ergens anders in investere
Dus zeker geen vaag merk en ook zeker geen slecht geheugen. Micron behoort samen met Samsung, Infineon en Hyundai tot de grootste DRAM fabrikanten van deze wereld.
Dane Elec maakt geen chips, alleen modules. Het kan dus voorkomen dat je bijv. Mtec of Infineon chips op een Dane Elec DIMM aantreft.
ff gebeld en kreeg bij terugsturen gratis een m-tec dimm.
Deze is officieel cas3 maar zou volgens Floris Diemel van tweakers hierzo op 180+ cas3 lopen en +/-145 op cas2!
Ik heb het nu draaien op 146fsb en draait als een gek! En ik weet niet hoe jullie sommigen durven te zeggen dat m-tec een B-merk is!
Verwijderd
Is dit ook een beetje goed spul of is het
And The Only One
Verwijderd
Momenteel heb ik Micro-Q erop...
Verwijderd
Nee hoor ik heb ook goede ervaringen ermee en ook nog op 146 Cas3 draaien.Op zaterdag 13 januari 2001 14:12 schreef SanduTje het volgende:
Ben ik blijkbaar de enige met goeie ervaringen met M-Tec
Verwijderd
Verwijderd
ik moet ze allebij terug sturen .
bij dat ene reepje start me pc niet eens op , en bij die andere blijft hij me register terug zetten (ook al zet ik register controle uit)
Verwijderd
Cas2/3 ???Op maandag 15 januari 2001 09:56 schreef Sykesman het volgende:
Ik heb er twee gekocht bij gistron 2x128 mb en allebij zijn ze brak , dus ik ben er niet zo blij mee
ik moet ze allebij terug sturen .
bij dat ene reepje start me pc niet eens op , en bij die andere blijft hij me register terug zetten (ook al zet ik register controle uit)
beide?Op maandag 15 januari 2001 11:36 schreef Sykesman het volgende:
cas 3
Verwijderd
alleen als ik een van de twee er alleen in doe start me pc niet eens op
hoe draaien deze op cas3, standaard dus?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Die M.Tec van Diemel is een CAS2 dimm. Verwacht niet hetzelfde als wat hij haalt.Op vrijdag 12 januari 2001 11:19 schreef SanduTje het volgende:
Had bij Accell automatisering 128meg pc133 cas 2 bestelt maar kreeg cas3.
ff gebeld en kreeg bij terugsturen gratis een m-tec dimm.
Deze is officieel cas3 maar zou volgens Floris Diemel van tweakers hierzo op 180+ cas3 lopen en +/-145 op cas2!
Ik heb het nu draaien op 146fsb en draait als een gek! En ik weet niet hoe jullie sommigen durven te zeggen dat m-tec een B-merk is!
Never get in a discussion with an idiot, he will bring you down to his level, and beat you with experience.
Verwijderd
Welke Computer Planet???Op woensdag 21 februari 2001 18:29 schreef Exirion het volgende:
Computer Planet verkoopt ze ook, en het zijn 6ns modules die dus op 166MHz draaien. 133 CAS2 is geen probleem. Maar ik vond het merk een beetje vaag, dus heb toch maar voor iets duurder Infineon gekozen. Werkt ook perfect op CAS2
In Haarlem, vlakbij het station. Wel een klotezaak IMHO, want die vent zei amper boe of bah. Maar goed, doet er verder niet toe.Op donderdag 22 februari 2001 15:24 schreef Bendertino het volgende:
[..]
Welke Computer Planet???
Ohja, en voor de M-Tec fans onder ons mijn eigen M-Tec ervaring (ik wist niet eens dat het M-Tec geheugen was wat er in m'n oude systeem zat, want nu pas herken ik het logo op de chips):[topic=132187]
Heb nu de hele zwets ingeruild en ben blij met mijn Crucials
Bericht hierboven
Siemens/Infineon (heb 2 x 128/133 @ 140 CAS2)
Texas Instruments
LGS
NEC
SEC (Samsung)
Micron (had ooit 1x 128 PC100 @ 150 Mhz)
Hyundai
Volgens mij is M-Tec officieel geen A-merk, maar als het uit de fabrieken van Micron komt dan is het wel goed geheugen denk ik.
Concrete Loop Watercooling
Verwijderd
Dit wou ik even zeggen
Ehm, juist... En? Het zou ook wel erg brak geheugen zijn als het niet op 83MHz draaitOp maandag 26 februari 2001 00:09 schreef MrK het volgende:
Ik heb vandaag een reepje 128MB pc133 M-tec naast mijn 64MB pc66 geprikt en het loopt prima op 83 Mhz!!!
Dit wou ik even zeggen
PS: Of komt het doordat dit reepje samen zit met 2 x 64MB/PC133 (ander merk, maar wel veel veel beter (op cas2, max. 151MHz).
Iemand een idee?
(computer: K7V, athlon 700@max. 1008)
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
Op maandag 26 februari 2001 00:09 schreef MrK het volgende:
Ik heb vandaag een reepje 128MB pc133 M-tec naast mijn 64MB pc66 geprikt en het loopt prima op 83 Mhz!!!
Dit wou ik even zeggen
Dit kan niet iedereen zeggen hoor, dat het geheugen op die lage freq prima werkt, zoek maar eens!Ehm, juist... En? Het zou ook wel erg brak geheugen zijn als het niet op 83MHz draaitHet is spectaculairder als het op 150MHz CAS2 draait ofzo
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Verwijderd
werkt nu op 135Mhz Cas2, turbo, 4 way interl.
kortom snelste settings.
Verwijderd
Dat ligt er dan waarschijnlijk aan dat het een wat ouder mainboard is, en niet aan die geheugenmodules. Als jij mem op 83MHz laat lopen, dan is dat op een wat ouder overgeclockt mainboard. Daarvan is bekend dat ze bijvoorbeeld niet altijd met 256MB modules werken.Op dinsdag 27 februari 2001 22:19 schreef MrK het volgende:
[..]
[..]
Dit kan niet iedereen zeggen hoor, dat het geheugen op die lage freq prima werkt, zoek maar eens!
Infineon heeft z'n eigen chips, en Dane Elec heeft er vaak Infineon chippies op zitten. Bovendien is M-tec een B-MERK van Micron, dus dat zijn chips die niet aan de kwaliteitseisen van Micron voldoen.Op dinsdag 27 februari 2001 22:37 schreef Bendertino het volgende:
M-tec = Micron en dat is één van de grootste geheugenchippies producenten op deze aardbol. Ook Dane Elec en infineon als ik het goed heb gebruiken deze chippies op hun reepjes. It isn't so bad.
Hoezo boeiuh, we hebben het er hier over of het nou A-merk is of niet. Lijkt me toch duidelijk dat dat dus niet zo is.Op dinsdag 27 februari 2001 22:40 schreef Bendertino het volgende:
Boeiuh, is in ieder geval goed spul.
Maar goed, draait erg lekker, met gewoon alle geheugentimings strak op CAS2, geen Read Latch, ik ben tevreden
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Verwijderd
en spectec en nog meer van die vage merken.
Hyundai,Infineon(voorheen Siemens Dane Elec en LG zijn A-Merken
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
enOp maandag 26 februari 2001 00:09 schreef MrK het volgende:
Dit wou ik even zeggen
Ik vind het juist knap dat het PC66 geheugen op 83 draait, dat 133 MHz geheugen op 83 draait is toch niet zo'n prestatie?Op maandag 26 februari 2001 00:24 schreef Exirion het volgende:
Ehm, juist... En? Het zou ook wel erg brak geheugen zijn als het niet op 83MHz draaitHet is spectaculairder als het op 150MHz CAS2 draait ofzo
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Die M-Tec geheugen ram-chips zijn in ieder geval rete snel (en goedkoop) als je tenminste een .....-6 type hebt. Deze worden gespecificeerd tot 166(!) MHz en in mijn kleine ervaring doen ze dat ook gewoon: Athlon Classic 700@1116Mhz bij FSB=122, CAS=3, VIO=3.56 (dit kan nog volgens de spec's van M-Tec!), Vcore=1.85V op een K7V-mobo. Verder alle BIOS-settings "maximaal".
Dit wilde ik alleen maar even melden, veel succes iedereen!!!
Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.
Verwijderd
Ik was er anders erg blij mee..Op maandag 26 februari 2001 00:09 schreef MrK het volgende:
Dit wou ik even zeggen
Verwijderd
Verwijderd
daar werk ik dus, maar dat zal ik niet geweest zijn.Op maandag 08 januari 2001 21:46 schreef Majestic het volgende:
Laatst gevraagd bij computerplanet in leiden. Volgens meneer de verkoper haalt het cas 2 op 133 Mhz. En dat voor 165,- ik heb er mijn vraagtekens bij..
al moet ik zeggen dat ruim 3 kwart dat zeker wel haalt. en voor maar 119piek (dacht ik)
Verwijderd