Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BeachCruisers: Het Grote BeachCruiser en CustomBike Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wij doen dat altijd met een fohn en ook nog een stukje plastic, zoals een kunstof bandenlichter. Een kunstof spatel OID zou ook wel kunnen.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 10:16:
[...]

Kan je binnenkort even wat pics van je fiets posten? Wat details enzo? En kan je de stickers er niet mer stickerverwijderaar af halen? Dat vieze bruine spul van dan Gamma oid.
Helaas heb ik zo geen digitale camera tot mijn beschikking dus foto's zal ik niet kunnen posten. Het zijn niet echt stickers maar zegmaar stalen vierkante plaatjes die erop gelijmd lijken te zitten.

Verwijderd

KeX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:18:
* KeX heeft een hele siempele halfords beachcruiser in de kelder staan.
KeX, je stelt me teleur :X

Help me herinneren dat ik dit topic nomineer voor 'meest belachelijke topic van 2005' bij de GoT verkiezingen later dit jaar.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:31

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:50:
[...]

KeX, je stelt me teleur :X

Help me herinneren dat ik dit topic nomineer voor 'meest belachelijke topic van 2005' bij de GoT verkiezingen later dit jaar.
En waar baseer jij dat op? Omdat het toevallig jou hobby niet is?

• Ome_Les
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06-2021

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Heb gelukkig mijn vriendin ook zo gek te maken met het cruiser virus.

Ga zaterdag ff bij Chopperdome kijken voor een Nirve Thirty Three Pyro voor mezelf:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/shopnirve/pyro.jpg

En voor mijn vriendin voor een Island Flower Lanai, Gloss Black:

Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/shopnirve/lanaiblack.jpg

Was het niet zo dat Beach Cruisers afstammen van de oude 'Clunkers'. De oude fietsen van surfers uit de jaren'60.
Deze Clunkers waren herkenbaar aan hun brede stuur, waarop ze hun surf- planken op konden leggen?

(Dit is mij ooit eens aangeleund in een artikeltje dus. ;) )

...:::everybeat.nl

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:52:

[...]

Ik heb een flinke collectie accessoires gevonden bij de Chopperdome. Hier verkopen ze de meest waanzinnige onderdelen voor op je fiets.
Zoals deze ventieldopjes met verlichting:
[afbeelding][afbeelding]
Die ventieldopjes, zouden die ervoor kunnen zorgen dat ik die gare reflectie-grapjes niet meer nodig heb, of....

Kan ik maar beter gelijk voor het Low Glow Fossil Fool kunnen gaan???? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/fossilfool/paul-seated-med.jpg

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-11 15:09

s3mt3x

I choose not to know...

@Ome Les: yep, je verhaal over de Clunkers klopt. Maar het gaat nog verder terug in de tijd dan dat ;-)
Als je samen met je vriendin gaat rijden met deze combo, gaat ze jou niet bijhouden. Misschien iets om rekening mee te houden. Je kan natuurlijk altijd een versnellingsnaafje in die van haar laten monteren.

En TL buizen onder je bike zijn natuurlijk vet cool, maar je sleept wel altijd een accu mee. Als gewicht je niet uitmaakt...doen!

[ Voor 31% gewijzigd door s3mt3x op 07-05-2005 00:52 ]

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

koel.. ik weet weer wat meer....

is alleen helaas jammer, dit weekend geen tijd gehad.... :X

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Misschien is het wel leuk om een stukje geschiedenis in de TS op te nemen. Als s3mt3x of Ome_Les daar zin in heeft en dit naar mij zou willen mailen?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey MadMark,

Ik zal even kijken wat ik op kan duiken, mocht het nog iet stoe te voegen hebben, zal ik dit even mailen.

Groetjes,

Les.

(tja, of ik moet eerst ff een een tweetje doen met s3mt3x? ;) )

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Zijn er hier nog mensen met goede tips betreft verlichting. Ik heb dus mijn nieuwe lamp gemonteerd, maar ik heb ook nog een lampje achter nodig. Ik ben nu een paar dagen aan het zoeken, maar vindt het allemaal vrij matig wat ik tegen kom. Bij de chopperdome hebben ze wel een flinke collectie, maar er zitten niet echt mooie lampen tussen.

Verwijderd

Zelf maken. Wat je kan doen is een oude VOOR-lamp nemen van een oude opoe-fiets. Daaruit het glaasje halen. nieuw rood glasje maken. Wat 2200cmd rode leds er in met een weerstandje en je heb je eigen custom achterlamp ...

tis maar een idee wat zo binnen komt vallen hoor :P :+

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:57:
Zijn er hier nog mensen met goede tips betreft verlichting. Ik heb dus mijn nieuwe lamp gemonteerd, maar ik heb ook nog een lampje achter nodig. Ik ben nu een paar dagen aan het zoeken, maar vindt het allemaal vrij matig wat ik tegen kom. Bij de chopperdome hebben ze wel een flinke collectie, maar er zitten niet echt mooie lampen tussen.
Tja, wat ik wel een koele optie vind, is dat achterlicht met richting aanwijzers, misschien met dat concept eens gaan gooien?

Ennuh, wil je het allemaal op batterijen laten lopen, of zit je te denken aan een dynamo- aandrijving van je verlichting?

Mmmm, misschien maar eens in mijn schetsblok klimmen.

(p.s. ik ben nog even aan het kijken voor dat stukje over de geschiedenis van Beach cruisers, kwam in ene ook op het ontstaan van de bmx. ;) )

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
eigenlijk fiets ik nooit op die chrome fiets van me :o
Bij winkelcentrum neerzetten hoef ik eigenlijk ook niet te proberen, want dan gaat men vast en zeker proberen hem te stelen/mollesteren :/

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:17:
[...]

Tja, wat ik wel een koele optie vind, is dat achterlicht met richting aanwijzers, misschien met dat concept eens gaan gooien?

Ennuh, wil je het allemaal op batterijen laten lopen, of zit je te denken aan een dynamo- aandrijving van je verlichting?

Mmmm, misschien maar eens in mijn schetsblok klimmen.

(p.s. ik ben nog even aan het kijken voor dat stukje over de geschiedenis van Beach cruisers, kwam in ene ook op het ontstaan van de bmx. ;) )
Met knipperlicht zat ik ook al naar te kijken, maar dat lijkt me uiteindelijk te lomp. De bedoeling is dat het op batterijen gaat werken. Ik wil eigenlijk iets compacts op de achterkant hebben. Aangezien ik al een vrij grote lamp op mijn voorkant heb liggen. Ik ga nog wel even verder zoeken om wat ideeen op te doen.
marteltor schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:32:
eigenlijk fiets ik nooit op die chrome fiets van me :o
Bij winkelcentrum neerzetten hoef ik eigenlijk ook niet te proberen, want dan gaat men vast en zeker proberen hem te stelen/mollesteren :/
idd. Dat probleem heb ik ook. Ik zie me fiets steeds mooier worden, maar ik durf er niet mee naar de kroeg/stad te fietsen.
Ik gebruik mijn fiets eigenlijk alleen maar om naar me werk te gaan. Daar kan ik hem veilig binnen kwijt. B)

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tsja, risico, maarja, je koopt ook geen mooie auto om m te verbergen ;)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:41:
[...]
Met knipperlicht zat ik ook al naar te kijken, maar dat lijkt me uiteindelijk te lomp. De bedoeling is dat het op batterijen gaat werken. Ik wil eigenlijk iets compacts op de achterkant hebben. Aangezien ik al een vrij grote lamp op mijn voorkant heb liggen. Ik ga nog wel even verder zoeken om wat ideeen op te doen.
[...]
Jij had toch de 'RatRod' van Electra?

Welk voorlicht heb je erop, is dat zo'n bullet-lichtje of is dat zo'n wijdere?
Misschien dat ik wel een leuk ideetje heb namelijk. O-)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 14:26:
[...]

Jij had toch de 'RatRod' van Electra?

Welk voorlicht heb je erop, is dat zo'n bullet-lichtje of is dat zo'n wijdere?
Misschien dat ik wel een leuk ideetje heb namelijk. O-)
Ik heb de RatRod ja. Met het bullet lampje idd. Maar wat is jou idee? Ik zat zelf meer aan iets kleins te denken wat ik onder mijn zadel kan plaatsen.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 19:14:
[...]

Ik heb de RatRod ja. Met het bullet lampje idd. Maar wat is jou idee? Ik zat zelf meer aan iets kleins te denken wat ik onder mijn zadel kan plaatsen.
Tja, je kan een klein lampje onder het zadel doen, maar zit nogsteeds te denken dat er ook richting aanwijzers bij moeten, zit te denken dat er aan beide kanten van je wiel een richting aanwijzer kan komen.
Alleen even denken aan de styling van de drie lampen.

Bullet met RatRod.... mmmmmmm, dan zal de rest ook wel een beetje in die stijl moeten, wat natuurlijk ook kan, is een setje zwarte mufflers halen en daar je lichten(richting- aanwijzers) in te knallen.
Lijkt me behoorlijk ueber als dat lukt namelijk. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Ome_Les op 23-05-2005 09:17 . Reden: een kleine opheldering.. of een helder moment? ;) ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:16:
[...]

Tja, je kan een klein lampje onder het zadel doen, maar zit nogsteeds te denken dat er ook richting aanwijzers bij moeten, zit te denken dat er aan beide kanten van je wiel een richting aanwijzer kan komen.
Alleen even denken aan de styling van de drie lampen.

Bullet met RatRod.... mmmmmmm, dan zal de rest ook wel een beetje in die stijl moeten, wat natuurlijk ook kan, is een setje zwarte mufflers halen en daar je lichten(richting- aanwijzers) in te knallen.
Lijkt me behoorlijk ueber als dat lukt namelijk. ;)
Een muffler kan wel maar die zijn niet te vinden in de kleur van mijn fiets. Een chrome ziet er niet uit (net ff in ps geplakt). Ze zijn te opvallend op dit model. Maar het is wel een idee om het ergens in te plaatsen zodat het alleen opvalt als het donker is. Ik ga even verder zoeken.

update - Ik heb een mooie slinger gevonden voor op de fiets. Deze is rood en je kan het overal in verwerken :)

Is het nog gelukt met het stukje geschiedenis?

[ Voor 14% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-05-2005 14:12 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
TS update:
• Nieuwe afbeeldingen
• Geschiedenis toegevoegd
• Fabrikanten en shops geupdate
• Poll toegevoegd

[ Voor 21% gewijzigd door LoeiOrdinair op 23-05-2005 10:42 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op maandag 23 mei 2005 @ 09:29:
[...]

Een muffler kan wel maar die zijn niet te vinden in de kleur van mijn fiets.[...]

Is het nog gelukt met het stukje geschiedenis?
Mufflers kun je toch ook nog zelf ook mat- zwart spuiten? ;)
Als je die namelijk op het stukje monteert waar je spatbord ook aan je frame bevestigd is, dan heb je iets uebers, naar mijn idee.
Op dit stukje doel ik namelijk:
Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1161.jpg

[set mode +insane]
Wat natuurlijk ook mad is, om i.p.v. lichtjes kleine vlammenwerpers te hebben ingebouwd in de mufflers, waarom zou je dit alleen maar doen op auto's en motors? >:)
[/set mode +insane]

Wat de history betreft, ik heb hier helaas nog geen tijd voor gehad.... sowwy.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 09:05:
[...]

Mufflers kun je toch ook nog zelf ook mat- zwart spuiten? ;)
Als je die namelijk op het stukje monteert waar je spatbord ook aan je frame bevestigd is, dan heb je iets uebers, naar mijn idee.
Op dit stukje doel ik namelijk:
[afbeelding]

[set mode +insane]
Wat natuurlijk ook mad is, om i.p.v. lichtjes kleine vlammenwerpers te hebben ingebouwd in de mufflers, waarom zou je dit alleen maar doen op auto's en motors? >:)
[/set mode +insane]

Wat de history betreft, ik heb hier helaas nog geen tijd voor gehad.... sowwy.
Ik moet het eerst allemaal even zien. Kijken of het qua grote wel mooi is. kan iig met zo'n slinger er heel simpel licht in bouwen. Denk dat ik maar eens langs de Chopperdome moet gaan :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 12:32:
[...]
Ik moet het eerst allemaal even zien. Kijken of het qua grote wel mooi is. kan iig met zo'n slinger er heel simpel licht in bouwen. Denk dat ik maar eens langs de Chopperdome moet gaan :)
Idd... Anders... Mocht je toch een beetje leip worden van het idee, dan kun je altijd nog zelfbouw doen he?

GRiNNiK...

Ik moet denk ik binnenkort ook maar eens langs Chopperdome, alleen heb ik daar volgens het online magazijn de eerste twee maanden daar nog niets te zoeken.

(Thirty Three Pyro is pas in juli 2005 weer leverbaar :/ )

Ennuh... You've got mail Mark. ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het blijft lastig om mooie onderdelen te vinden en/of te maken... Wordt er helemaal leipo van 8)7 Ik moet gewoon wat minder surfen en wat meer langs de winkels gaan :)

Update:
• Geschiedenis staat erop!
• "Met dank aan" toegevoegd :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Ach ja....

Ik ben van plan om dit weekend weer eens langs bikeworld te gaan in de Gierstraat in Haarlem, moet daar toch al zijn omdat ik opzoek ben naar een buddha- beeldje, dus ja... ;)

Ennuh.. thnx.

[ Voor 5% gewijzigd door Ome_Les op 24-05-2005 17:15 . Reden: tikkehhhh... moeilijk..... ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Denk toch maar dat het een ledje gaat worden op m'n seatpost..... Het is wel wat suf maar denk ik wel het mooist. Ik vindt een muffler gewoon te opzichtig. Nu nog opzoek naar een mooi led-lampje :z

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-11 14:22
Afgelopen vrijdag bij een meeting in Leiden van auto's zag ik deze custom bike achterop een grote amerikaanse pick-up staan..en ik d8 hey wat grappig..ik ging ff dichterbij kijken en wat een werk dat ding....heel veel details en heel ding! FF foto genomen met telefoon

Afbeeldingslocatie: http://img125.echo.cx/img125/5695/lowriderfiets9px.jpg

Als soort van achterlicht 2 doodshoofden
Eight ball ventieldopjes
Kogelhulzen net onder het zitje ...

ehhhh..HOI

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Jammer dat je geen digicam mee had. Vindt deze fiets er wel heel stoer uit zien. Het enige wat ik er ech jammer aan vindt is dat het stuur zo "normaal" is. Ze hadden er beter zoiets op kunnen zetten. Staat veel stoerder bij zo'n model.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zo ... ben er ff ruim een weekje niet en er zijn gelijk -tig nieuwtjes. :*)

Whiejjjj..

Nou.. vond bikeplanet eerlijk gezegd een beetje tegenvallen... Veel van verschillende fietsen en maar een paar 'phat's.
Er zijn wel een paar phat- bikes die redelijk okee zijn, maar het is niet helemaal mijn smaak.

Vond die fiets in de post van Krizzziz wel okeej, maar ik denk dat ik inderdaad wel een beetje anders was omgegaan met stuur en zadelcombo.
Misschien een bananenzadel gedaan met rugsteun... Maarja.. het was mijn fiets niet he? ;)

(Moet nog ff wachten, 33 pyro staat waarschijnlijk pas in juli weer in Chopperdome. :s )

@MadMark Al wat geluk met je achterlicht?

[ Voor 8% gewijzigd door Ome_Les op 07-06-2005 09:01 . Reden: korte-termijn geheugen laat mij in de steek wat nieuwe namen betreft. ;) ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey mark,

Ik zie trouwens dat je de koele mudflap in je AV hebt, die bij Chopperdome te koop is. Ga je die nog aanschaffen voor je RatRod of....(heb je hem misschien al)?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 09:06:
Hey mark,

Ik zie trouwens dat je de koele mudflap in je AV hebt, die bij Chopperdome te koop is. Ga je die nog aanschaffen voor je RatRod of....(heb je hem misschien al)?
:*) :*) Die ga ik zeker aanschaffen. Ik ga na mijn stage (dan heb ik eindelijk weer tijd) langs de chopperdome om te kijken voor een achterlicht. Haal ik meteen die mudflap. Die moet er gewoon op komen. 8)

offtopic:
Mudflap icon is nu random

[ Voor 5% gewijzigd door LoeiOrdinair op 07-06-2005 15:57 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Koel... Heb je hem ondertussen al...

(Ik kan niet wachten tot het Juli is.... ;) )

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Hmm misschien een idee om www.supercharged.nl ook in de linkslist te plempen? Staat inmiddels o.a. een overzicht van alle in NL verkrijgbare modellen op, kan handig zijn.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
s3mt3x schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:45:
Hmm misschien een idee om www.supercharged.nl ook in de linkslist te plempen? Staat inmiddels o.a. een overzicht van alle in NL verkrijgbare modellen op, kan handig zijn.
Is idd een hele mooie site, heb deze dan ook in de TS ge-copy-paste :Y)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

s3mt3x schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 00:45:
Staat tegenwoordig ook al in mijn lijstje van dagelijkse bezoeken tijdens de lunch-pauze. ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op vrijdag 10 juni 2005 @ 13:00:
Koel... Heb je hem ondertussen al...

(Ik kan niet wachten tot het Juli is.... ;) )
Het is juli.... Heb je em al? Zo ja, PICS! :9

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 19:42:
[...]

Het is juli.... Heb je em al? Zo ja, PICS! :9
Tja, de fiets is wel binnen.. Maar had een hoop onvoorziene kosten.. fiets moet dus heel even wachten.. :(

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 13:09:
[...]

Tja, de fiets is wel binnen.. Maar had een hoop onvoorziene kosten.. fiets moet dus heel even wachten.. :(
En... Heb je de fiets al? Zo ja, pics.... :P !

Verwijderd

Als ik die fietsen zie, dan krijg ik altijd deze mentale foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.de-hal.nl/driewieler.jpg
Wat mijn mening betreft over de BeachCruiser en soortgelijken: dat is waarschijnlijk bij deze wel duidelijk? :P

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:50:
[afbeelding]
Wat mijn mening betreft over de BeachCruiser en soortgelijken: dat is waarschijnlijk bij deze wel duidelijk? :P
Hemi beat jouw trappers..
Afbeeldingslocatie: http://www.rubbermag.com/news/0506/imgs/050616_hemi.jpg

oops verkeerd topic ;) :+

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 13:50:
[afbeelding]
Lijkt me toch gaaf om deze dan te modden. ;)

Verwijderd

Even een klein schopje, want ik ben opzoek naar een beachcruiser.

Ik heb zelf al een keer op een soort "limousine" gereden, maar dat fietste voor geen meter. In mijn dagelijkse leven rij ik met een gemiddelde van 30km/h op mijn mountainbike, en doordat ik letterlijk boven het stuur hang kan ik vrij aggresief en direct sturen. Hierdoor kan ik vaak nét door dat ene steegje, of nét langs die ene fietser.

Ik vroeg me dus een beetje af of er Beachcruisers zijn met dezelfde handling en snelheid, want die limousine was volgensmij puur gemaakt om je lazy ass naar het toilet te brengen.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:08:
Ik vroeg me dus een beetje af of er Beachcruisers zijn met dezelfde handling en snelheid, want die limousine was volgensmij puur gemaakt om je lazy ass naar het toilet te brengen.
Cruisers zijn per definitie niet voor snelheid gebouwd, maar puur voor uiterlijk vertoon. Als je wilt opvallen en tegelijk ook hard wilt gaan zou ik een snelle ligfiets overwegen.

Siditamentis astuentis pactum.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Cruisers zijn misschien niet gebouwd voor snelheid, maar ze kunnen wel heel hard. (die 30kmh klinkt iig bekend in de oren ;-) ) Als je wat "directer" wilt sturen zou je eens naar de modellen van Hawk kunnen kijken. Deze hebben een geometrie die wat dichter bij de mountainbike staat.

• marteltor
leuk dit topic tegen te komen. Dit was mijn fiets:
marteltor in "BeachCruisers: Het Grote BeachCruiser en..."
LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:13:
[...]
Ik zou er max € 130,- voor vragen. Hij staat namelijk voor dat bedrag ook op Markplaats.nl
Toevallig heb ik de fiets vorige week verkocht. Ergens wel jammer want ik vond het een supermooie pimp fiets ;) Maar ja, ik heb er in een jaar tijd 2 keer 10 minuten op gefietst en in de garage stond hij weg te stoffen. Uiteindelijk 200 euro voor gekregen.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Tja, het blijft lastig fietsen op een kinderfiets natuurlijk ;-)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
200 eurie is een heel net bedrag voor die fiets! Mooi verdient met een prijsvraagje :)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:08:
Even een klein schopje, want ik ben opzoek naar een beachcruiser.

Ik heb zelf al een keer op een soort "limousine" gereden, maar dat fietste voor geen meter. In mijn dagelijkse leven rij ik met een gemiddelde van 30km/h op mijn mountainbike, en doordat ik letterlijk boven het stuur hang kan ik vrij aggresief en direct sturen. Hierdoor kan ik vaak nét door dat ene steegje, of nét langs die ene fietser.

sorry voor een beetje late reactie, maar ik kan het echt niet laten:
mensen die met 30km/h agressief langs fietser willen en steegjes induiken hebben de verkeerde levens/rijstijl voor een cruiser fiets.

Zo'n fiets moet een beetje bij je levenstijl passen, en je moet iig geen haast hebben. Ik zelf cruise iedere weekend(in de winter) en dagelijks in de zomer op een Beachcruizer, is uitermate relaxed maar ik heb nog nooit de behoefte gehad om 30 km/u te halen of snel langs een fietser af te razen of een steegje in te duiken.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Het begind eindelijk weer lekker weer te worden... Nog even en het is weer zomer, kan ik weer heerlijk cruisen :*)

Van de week even lekker m'n fiets opknappen, zodat het weer lekker in het zonnetje blinkt 8)

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bij spokes in tilburg heb ik dit slot gehaald voor de custom van een vriend.

Afbeeldingslocatie: http://www.texaselectricbikes.com/catalog/images/streetcuff1.jpg

8) cool!!

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Extreem vet slot. Had het al eens eerder gezien. Wordt dit slot wel geaccepteerd door de verzekerings maatschappijen?

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:58:
Extreem vet slot. Had het al eens eerder gezien. Wordt dit slot wel geaccepteerd door de verzekerings maatschappijen?
Weet ik niet, het is wel ART goedgekeurd.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:00
mijne is een paar weken terug toen ik in Canada zat gepikt uit mijn schuur
:'(

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Pringles had ook een keer zo'n fiets uitgebracht, kon je toen nog veelvuldig kopen op Marktplaats (ik was destijds op zoek naar die übervette Pringles schoenen (nooit gevonden trouwens :'()).

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

bombadil schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 19:48:
Bij spokes in tilburg heb ik dit slot gehaald voor de custom van een vriend.

Afbeeldingslocatie: http://www.texaselectricbikes.com/catalog/images/streetcuff1.jpg

8) cool!!
Volgens mij worden deze zelfs aanbevolen, aangezien deze sloten moeilijker zijn om open te krijgen dan normalere beugels en hangsloten.

p.s. nee, helaas nog niet de 33 pyro kunnen kopen... Hoop toch echt dat het er dit jaar van gaat komen. ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 09:55:
[...]

p.s. nee, helaas nog niet de 33 pyro kunnen kopen... Hoop toch echt dat het er dit jaar van gaat komen. ;)
Nog steeds niet.... 8)7 Slecht hoor :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:35:
[...]

Nog steeds niet.... 8)7 Slecht hoor :P
Hele kleine update:

Mijn vriendin en ik hopen aankomend weekend deze twee schoonheden aan te schaffen:
voor hem: de 33 pyro 3spd van Nirve
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/shopnirve/pyro.jpg

voor haar:
de Lanai Coffee 3spd van Nirve
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/shopnirve/lanaicoffee.jpg
of de Lanai Cocoabutter 3 spd van Nirve
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/shopnirve/lanaicocoabutter.jpg
Afbeeldingen zijn inderdaad van de modellen zonder versnelling, maar dit willen wij er wel op. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ome_Les op 15-05-2006 10:25 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

En een korte update:

De Nirve 33 Pyro is het niet geworden. :D
In plaats daarvoor ben ik gegaan voor een klassieker model.
De Nirve Fifty Three Coffee 3 spd.
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/nirve2006/53%20coffee.jpg

Voor mijn vriendin staat er nu een bestelling voor de Nirve Lahaina coffee 3 spd.

• marteltor
s3mt3x schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 11:58:
Tja, het blijft lastig fietsen op een kinderfiets natuurlijk ;-)
helemaal als je 1.94 meter bent :X

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

marteltor schreef op zondag 21 mei 2006 @ 21:05:
[...]

helemaal als je 1.94 meter bent :X
Mwaahhhh.. Op een cruiser moet je dan toch wel plaats kunnen nemen? ;)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Dit weekend maar even kijken of de Lanai 3spd van mijn vriendinnetje is binenngekomen. ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Als je de fiets binnen hebt, zal je natuurlijk wel pics moeten posten he ;)

• j0rDy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-11 17:49
owkee...waarschijnlijk ga ik hier spijt van krijgen maar toch bij deze, mijn bike:

Afbeeldingslocatie: http://www.kerstenwielersport.nl/jordy/lowlow2.JPG

even wat info:

custom 8ball limo (blue)
andere voorvork, banden, pedals, grips...vergeet vast nog iets

en ja, deze gebruik ik (voornamelijk in de zomer) om naar het werk te cruisen...

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Fiets ziet er erg smooth uit. Er gave vormen van je frame die ook weer in de kettingkast terug komen. Ziet er super uit.

Is het alleen niet wat onhandig voor korte bochtjes en eventuele paaltjes/hekjes om tussen door te fietsen?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:51:
Als je de fiets binnen hebt, zal je natuurlijk wel pics moeten posten he ;)
Ik zal binnenkort ook ff een paar fotootjes maken.

Gelijk ook deze TrikTopz erop gezet. :D

Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/valvecaps/37796.jpg
0uTsIdEr84 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:06:
owkee...waarschijnlijk ga ik hier spijt van krijgen maar toch bij deze, mijn bike:

[afbeelding]

even wat info:

custom 8ball limo (blue)

en ja, deze gebruik ik (voornamelijk in de zomer) om naar het werk te cruisen...
Geen spijt van hebben... Is een vette bike!
Zat zelf ook nog aan die knock offs te denken, maar ik heb het vermoeden dat ze niet helemaal passen op die van mij en mijn vriendin.

[ Voor 51% gewijzigd door Ome_Les op 20-07-2006 11:35 ]

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
0uTsIdEr84 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 19:06:

[afbeelding]

even wat info:

custom 8ball limo (blue)

OMG :o
Wat moet ik erger vinden, het feit dat je zo'n fiets heb of dat ik het wel kan waarderen? :P
Ik vind die lijnen van het frame en die lange kettingbeschermer erg mooi :)

Maar heb je ook een foto van hoe je erop zit, lijkt me toch wel aan de ongemakkelijke kant :)

[ Voor 8% gewijzigd door Chevy454 op 20-07-2006 12:01 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Hey mensen,

Eindelijk eens een foto van Ome Les op de cruiser:(gisteren genomen)

Afbeeldingslocatie: http://phuusk.ph.funpic.de/wordpress/wp-content/uploads/2006/08/CloseUp-001.jpg

lokatie: voor Spotters Hill, Floriade.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Mennnn.. Ik krijg de laatste tijd een beetje de kriebels van de voorvork van m'n cruiser.

Dat veersysteem is opzich wel relaxt, maar ik krijg een beetje de kriebels van al dat gepiep, dat ook aanhoudt als ik alles goed ge-olied heb.

Zit toch maar te denken of ik niet deze standaard vork:
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/forks/32615.jpg

Ga vervangen voor de threadless StreetKing versie:
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/forks/streetking%20fork%2011880.jpg

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Laatst maar weer eens wat fotootjes geschoten tijdens een minicruise:

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/87/240536694_feaad87b1a_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/90/240539501_f2cd65570d_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/97/240536697_47d3f41e3a_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/83/240539502_15d79a8994_o.jpg
Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/84/240536704_14a984fe66_o.jpg

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Ik vervoer mijzelf al 2 jaar op een Bad Bullet door de stad. Bij elk stoplicht trek ik een wheelie :D
Afbeeldingslocatie: http://www.bike.nl/cms/artikel/big/badbullit2006.jpg

Ioniq 5 P45

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Spiller schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 12:12:
Ik vervoer mijzelf al 2 jaar op een Bad Bullet door de stad. Bij elk stoplicht trek ik een wheelie :D
[afbeelding]
Zo vetjes! :D

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 18:18:
Hey mensen,

Eindelijk eens een foto van Ome Les op de cruiser:(gisteren genomen)

lokatie: voor Spotters Hill, Floriade.
Vette fiets man! Zie ik daar nou zo'n 'prachtig' Abus slot hangen? Ik heb hier precies het zelfde probleem... Zo jammer, maar het moet heleaas met zo'n fiets :P

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 19:03:
[...]

Vette fiets man! Zie ik daar nou zo'n 'prachtig' Abus slot hangen? Ik heb hier precies het zelfde probleem... Zo jammer, maar het moet heleaas met zo'n fiets :P
Thanx gozert.

IDD een prachtig Abus slot.. maar ik vind het niet zo heel erg. ;)

Maarja.. Cruisen in Haarlemmermeer is niet zo erg. :D

[ Voor 7% gewijzigd door Ome_Les op 03-10-2006 21:09 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

*~kick~*

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ome_Les schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 21:08:
[...]

Thanx gozert.

IDD een prachtig Abus slot.. maar ik vind het niet zo heel erg. ;)

Maarja.. Cruisen in Haarlemmermeer is niet zo erg. :D
Nou... Ik cruise zelf ook in de Haarlemmermeer, maar durf m'n fiets echt niet overal neer te zetten :)

Wel jammer dat het Cruise-seizoen z'n einde nadert...

[ Voor 7% gewijzigd door LoeiOrdinair op 18-10-2006 19:19 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

LoeiOrdinair schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 19:18:
[...]

Nou... Ik cruise zelf ook in de Haarlemmermeer, maar durf m'n fiets echt niet overal neer te zetten :)

Wel jammer dat het Cruise-seizoen z'n einde nadert...
Dat is ook zo. Zelfs op terrasjes zet ik die fiets zo dicht mogelijk in zicht.
Kijk je nog wel eens op die sites van FBI en CustomCruisers Breda?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Laatste cruise van het jaar is alweer geweest. :'(

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

*~bump~*

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/101/301774961_a46853a7be_b.jpg
Nog ff een fotootje van mijn cruiser en díe van mijn dinnetje, tijdens onze laatste minicruise van dit jaar.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

En weer een bump....

Cruise seizoen gaat zo weer beginnen.
Custom Bikes Breda heeft alweer een paar data in januari staan. :)

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

De cruiser maar weer zachtjes uit zijn winterslaap laten ontwaken. O-)

Morgen even een korte tocht en woensdag maar weer eens een tochtje naar het Floriade park van de Haarlemmermeer! :9 :*)

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:41
Ik heb sindskort ook een beachcruiser, namelijk de Johny Loco Stinger
Afbeeldingslocatie: http://www.johnny-loco.com/store/catalog/stinger07.jpg
Die van mij heeft echter een bruin zadel+handvaten en witte velgen.
Ik heb de fiets gekregen van mijn broer, die hem weer gratis bij een tv had gekregen 8)

Hij fietst super, enige nadeel vind ik wel dat de fiets maar 1 versnelling heeft.
Ben ook nog opzoek naar verlichting voor+achter, heb al wel een mooie voorlicht gezien:
Afbeeldingslocatie: http://www.shopfun24.com/beachcruiser/xtcommerce/images/product_images/popup_images/361_0.jpg
Maar voor achter heb ik nog niks bijzonders gezien, lijkt me wel leuk om 2 van deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.shopfun24.com/beachcruiser/xtcommerce/images/product_images/popup_images/359_0.jpg
Onder mijn zadel te monteren aan de veringen. Ze werken echter alleen via een dynamo, en dat wil ik niet op de fiets hebben, even kijken of er batterij versies te koop zijn, of dat het enigzins mogelijk is om ze om te bouwen.

Wil er ook nog een horn op zetten, waarschijnlijk deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.shopfun24.com/beachcruiser/xtcommerce/images/product_images/popup_images/308_0.JPG

En er komt misschien nog een km teller op:
Afbeeldingslocatie: http://www.shopfun24.com/beachcruiser/xtcommerce/images/product_images/popup_images/525_0.jpg
Alleen even kijken of het dan niet te druk wordt op het stuur.

Binnenkort komen er wel foto's

Deze site heeft trouwens veel onderdelen om de fiets mee te pimpen.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Verwijderd

Eén van mijn favoriete topics terug gekicked :)

Ik blijf deze fietsen enorm vet vinden, en het jeukt dan ook om er zelf eentje te kopen...

Maar ik twijfel telkens of die bij dagelijks gebruik wel praktisch genoeg zijn. Snel kan je er in elk geval niet mee.

Was onlangs even aan de zee, en daar heb ik er een tweetal gezien. (dus ze zijn echt wel zeldzaam). Een fietsmaker aan de kust zei me zelfs (toen ik er naar vroeg) dat hij dergelijke fietsen niet verkocht wegens niet populair.

Ik vind ook nergens een zaak om er eens eentje te proberen, aangezien ik vrij groot ben.

Ik zou zelf gaan voor iets wat nog redelijk standaard is (in beachcruiser style dan). Die blauwe van hierboven is nét wel een stap te ver. In die positie zie ik mezelf écht niet comfortabel fietsen eigenlijk.

Ik heb er ook één gezien die echt gebouwd was als een custom harley, maar dan met trappers. Dus hoge apenhangerstuur, verhoogd frame vanvoor, lage zit, pedalen redelijk naar voor, en een achterband waarvan ik me afvroeg hoe je daarmee in godsnaam kan fietsen, zo breed (en waarschijnlijk zwaar). Dat is dus ook m'n ding niet. Maar die gewone die hierboven staan weer wel. En daar is ook niets vreemd aan, dat is gewoon hoe fietsen er in Amerika lang hebben uitgezien. Ga films bekijken uit de jaren '50/'60 of zich in die periode afspelen, en je ziet vaak de kids from the block met die dingen rondrijden.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Remy!!!! schreef op maandag 23 juli 2007 @ 00:41:
Ik heb sindskort ook een beachcruiser, namelijk de Johny Loco Stinger
[afbeelding]
Die van mij heeft echter een bruin zadel+handvaten en witte velgen.
Ik heb de fiets gekregen van mijn broer, die hem weer gratis bij een tv had gekregen 8)

Hij fietst super, enige nadeel vind ik wel dat de fiets maar 1 versnelling heeft.
Ben ook nog opzoek naar verlichting voor+achter, heb al wel een mooie voorlicht gezien:
[afbeelding]
Maar voor achter heb ik nog niks bijzonders gezien, lijkt me wel leuk om 2 van deze:
[afbeelding]
Onder mijn zadel te monteren aan de veringen. Ze werken echter alleen via een dynamo, en dat wil ik niet op de fiets hebben, even kijken of er batterij versies te koop zijn, of dat het enigzins mogelijk is om ze om te bouwen.

Wil er ook nog een horn op zetten, waarschijnlijk deze:
[afbeelding]

En er komt misschien nog een km teller op:
[afbeelding]
Alleen even kijken of het dan niet te druk wordt op het stuur.

Binnenkort komen er wel foto's

Deze site heeft trouwens veel onderdelen om de fiets mee te pimpen.
Johnny Loco's zijn inderdaad wel gaaf! Lekker retro etc.
Heb ook even gekeken op beachcruiser.de en ze bieden inderdaad wel leuke dingen aan.

Ik weet eerlijk gezegd, nog, niet of er een dealer in de buurt van Apeldoorn zit, maar ik ben nogsteeds erg tevreden over Chopperdome in Amsterdam.

Misschien komt het wel omdat dit de importeur is van het merk Nirve, het merk van mijn eigen cruisertje.
Deze zit op een kleine twintig minuten cruisen van waar ik woon en heeft een leuk uitgebreid assortiment fietsen en onderdelen.

De lampen die je gepost hebben zijn gaaf, maar inderdaad is een dynamo aangedreven verlichting minder aantrekkelijk dan batterij- verlichting.
De toeter is ook okee, maar volgens mij moet je naast deze toeter nogsteeds gewoon een bel op je fiets hebben.

En ja... die kilometerteller is echt een kwestie van smaak... Valt dus over te twisten. ;)
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 04:09:
Eén van mijn favoriete topics terug gekicked :)

Ik blijf deze fietsen enorm vet vinden, en het jeukt dan ook om er zelf eentje te kopen...

Maar ik twijfel telkens of die bij dagelijks gebruik wel praktisch genoeg zijn. Snel kan je er in elk geval niet mee.

Was onlangs even aan de zee, en daar heb ik er een tweetal gezien. (dus ze zijn echt wel zeldzaam). Een fietsmaker aan de kust zei me zelfs (toen ik er naar vroeg) dat hij dergelijke fietsen niet verkocht wegens niet populair.

Ik vind ook nergens een zaak om er eens eentje te proberen, aangezien ik vrij groot ben.

Ik zou zelf gaan voor iets wat nog redelijk standaard is (in beachcruiser style dan). Die blauwe van hierboven is nét wel een stap te ver. In die positie zie ik mezelf écht niet comfortabel fietsen eigenlijk.

Ik heb er ook één gezien die echt gebouwd was als een custom harley, maar dan met trappers. Dus hoge apenhangerstuur, verhoogd frame vanvoor, lage zit, pedalen redelijk naar voor, en een achterband waarvan ik me afvroeg hoe je daarmee in godsnaam kan fietsen, zo breed (en waarschijnlijk zwaar). Dat is dus ook m'n ding niet. Maar die gewone die hierboven staan weer wel. En daar is ook niets vreemd aan, dat is gewoon hoe fietsen er in Amerika lang hebben uitgezien. Ga films bekijken uit de jaren '50/'60 of zich in die periode afspelen, en je ziet vaak de kids from the block met die dingen rondrijden.
Ben ook blij dat er eindelijk weer wat mensen posten.
Wat betreft snelheid in het verkeer, daarbij moet je denken aan twee types fiets.
De fiets zonder versnelling en de fiets met.

Zonder versnelling is echt een ontzettend rare overbrenging. Fietst ontzettend licht en daardoor trap je je het leplazarus om een beetje mee te komen.

Heb je er een met versnelling, meeste komen met gripshift, dan is het geen moeite om mee te komen. Hierbij kun je een beetje denken aan een zogeheten "Sturmey Archer" versnellingen systeem.
Naar mijn smaak is hierbij de derde versnelling nog iets te licht om er echt een goede vaart in te brengen, maar het is zeker voldoende om lekker te fietsen.

Ik heb ook mijn zadel een fiks end omhoog gedaan om een beetje een goede zitpositie te hebben tijdens het trappen, dit heeft voor mij echt de plezierfactor tijdens het cruisen verhoogd!

• Remy!!!!
Ome_Les schreef op maandag 23 juli 2007 @ 10:25:
[...]

Johnny Loco's zijn inderdaad wel gaaf! Lekker retro etc.
Heb ook even gekeken op beachcruiser.de en ze bieden inderdaad wel leuke dingen aan.

Ik weet eerlijk gezegd, nog, niet of er een dealer in de buurt van Apeldoorn zit, maar ik ben nogsteeds erg tevreden over Chopperdome in Amsterdam.

Misschien komt het wel omdat dit de importeur is van het merk Nirve, het merk van mijn eigen cruisertje.
Deze zit op een kleine twintig minuten cruisen van waar ik woon en heeft een leuk uitgebreid assortiment fietsen en onderdelen.

De lampen die je gepost hebben zijn gaaf, maar inderdaad is een dynamo aangedreven verlichting minder aantrekkelijk dan batterij- verlichting.
De toeter is ook okee, maar volgens mij moet je naast deze toeter nogsteeds gewoon een bel op je fiets hebben.

En ja... die kilometerteller is echt een kwestie van smaak... Valt dus over te twisten. ;)
In apeldoorn zit er een fietszaak Profile Jansen, die een aantal onderdelen heeft, ze bestellen alles direct via chopperdome, en als je iets nodig bent wat ze niet op voorraad hebben, bestellen ze bij chopperdome zonder verzendkosten.

Voor de achterverlichting heb ik al wat geregeld, heb een oude 4xbatterij aansluiting uit een afstandbediening gesloopt, en die kan ik mooi gebruiken om daar de achterverlichting op aan te sluiten.
Met die toeter zit ik zelf nog een beetje te twijfelen, er zit nu wel een bel op, maar gewoon een hele simpele.
Anders haal ik wel gewoon een hele ouderwetse bel, met echt het oude geluid.

En idd die kilometerteller, zit ik nog erg over te twijfelen, ik heb er geen versnellingen opzitten, dus echt superveel heb ik er nog niet aan.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Remy!!!! schreef op maandag 23 juli 2007 @ 14:36:
[...]

In apeldoorn zit er een fietszaak Profile Jansen, die een aantal onderdelen heeft, ze bestellen alles direct via chopperdome, en als je iets nodig bent wat ze niet op voorraad hebben, bestellen ze bij chopperdome zonder verzendkosten.
Netjes hoor. En ja... Mocht je zoiets hebben van... Ik heb het gevoel dat het goedkoper kan, dan is het de moeite waard om ff op de webshop te kijken. ;)
Voor de achterverlichting heb ik al wat geregeld, heb een oude 4xbatterij aansluiting uit een afstandbediening gesloopt, en die kan ik mooi gebruiken om daar de achterverlichting op aan te sluiten.
Gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Misschien ook wel gaaf om ff foto's van de verbouwing te posten? d:)b
Met die toeter zit ik zelf nog een beetje te twijfelen, er zit nu wel een bel op, maar gewoon een hele simpele.
Anders haal ik wel gewoon een hele ouderwetse bel, met echt het oude geluid.
Wij zelf hebben deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/horns/30450.jpg
De Ding Dong bel 80 mm #30450
En idd die kilometerteller, zit ik nog erg over te twijfelen, ik heb er geen versnellingen opzitten, dus echt superveel heb ik er nog niet aan.
Misschien de moeite waard om in de toekomst te kijken naar:
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/wheelsets/shifter%203%20speed.jpg
Een Nexus 3 speed shifter en een
Afbeeldingslocatie: http://www.thechopperdome.com/images/stories/wheelsets/nexus%203%20speed.jpg
nexus 3 speed hub? :Y

Verwijderd

10 euro voor een 80mm fietsbel? Die scoorde ik laatst voor 2,50 op het Waterlooplein, met authentieke twee-toon. Wat een afzetters daar. :X

• Remy!!!!
Ome_Les schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:06:
[...]

Netjes hoor. En ja... Mocht je zoiets hebben van... Ik heb het gevoel dat het goedkoper kan, dan is het de moeite waard om ff op de webshop te kijken. ;)

[...]

Gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat!
Misschien ook wel gaaf om ff foto's van de verbouwing te posten? d:)b

[...]

Wij zelf hebben deze:
[afbeelding]
De Ding Dong bel 80 mm #30450

[...]

Misschien de moeite waard om in de toekomst te kijken naar:
[afbeelding]
Een Nexus 3 speed shifter en een
[afbeelding]
nexus 3 speed hub? :Y
Ik zal het proberen om foto's van de verbouwing te maken.

Maar zo'n versnelling is dat erg moeilijk om zelf te plaatsen, of ben je daar speciaal apparatuur voor nodig???

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Remy!!!! schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:55:
[...]

Ik zal het proberen om foto's van de verbouwing te maken.
Koel... Hou altijd wel van dit soort "kleine" aanpassingen. ;)
Maar zo'n versnelling is dat erg moeilijk om zelf te plaatsen, of ben je daar speciaal apparatuur voor nodig???
Heel eerlijk gezegd zou ik niet weten of dat makkelijk gaat. Ik zit zelf ook nog wel eens te kijken op de websites en forums van chopperdome en CBB.
Misschien dat je er daar iets hierover kunt vinden. Ik heb mijn fiets namelijk met 3 spd gekocht. :$

• Remy!!!!
Zo ik heb eindelijk tijd gehad om foto's van m'n fiets te maken.
Het is helaas niet gelukt om foto's te maken van het bevestingen van de achterverlichting.

Afbeeldingslocatie: http://fotos.comp-fix.nl/users/3041/8133/o/81200731715.jpg
Voorkant

Afbeeldingslocatie: http://fotos.comp-fix.nl/users/3041/8133/o/81200731712.jpg
achterverlichting

Afbeeldingslocatie: http://fotos.comp-fix.nl/users/3041/8133/o/81200731709.jpg
Zijkant

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:12:
10 euro voor een 80mm fietsbel? Die scoorde ik laatst voor 2,50 op het Waterlooplein, met authentieke twee-toon. Wat een afzetters daar. :X
Ik kreeg hem gratis bij mijn fiets. :')

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Remy!!!! schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 15:24:
Zo ik heb eindelijk tijd gehad om foto's van m'n fiets te maken.
Het is helaas niet gelukt om foto's te maken van het bevestingen van de achterverlichting.

[afbeelding]
Voorkant

[afbeelding]
achterverlichting

[afbeelding]
Zijkant
Gaaf heur! Ziet er goed uit!

Mocht je trouwens voor de cowboy-look willen gaan, kun jej ook nog streamers erbij kopen....
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/partselectra/77103.jpg

Ik moet alleen wel eerlijk zeggen, ik zou het niet op mijn fiets doen. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Ome_Les op 02-08-2007 09:38 ]

• Remy!!!!
Ome_Les schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:26:
[...]

Gaaf heur! Ziet er goed uit!

Mocht je trouwens voor de cowboy-look willen gaan, kun jej ook nog streamers erbij kopen....
[afbeelding]

Ik moet alleen wel eerlijk zeggen, ik zou het niet op mijn fiets doen. ;)
dank u 8)
ik zit er nog over te twijfelen, ik denk dat ik ze volgende week wel even haal, ze zijn maar 5euro per paar, dus kan het altijd even proberen.

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Remy!!!! schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:53:
[...]

dank u 8)
ik zit er nog over te twijfelen, ik denk dat ik ze volgende week wel even haal, ze zijn maar 5euro per paar, dus kan het altijd even proberen.
Da's waar!

Moet heel eerlijk zeggen dat ik hem zo ook wel heel koel vind!

Zit zelf te denken aan een ander ophangingssysteem, waardoor ik mijn wielen makkelijk uit kan nemen. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Ome_Les op 02-08-2007 16:49 ]

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zijn er nog mensen die op de beach cruiser rijden?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Oeh, zonnetje schijnt weer heerlijk. Als ik niet ziek was geweest, was ik mijn beachcruiser maar weer een goeie beurt gaan geven.

Zijn er echt geen beachcruise enthousiastelingen meer tegenwoordig?

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Omdat ik het toch niet kon laten, post ik toch nog maar even een foto van een paar weken terug.

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage6.s3.amazonaws.com/42b51a9ce87b11e1a2ab22000a1e87b3_7.jpg

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15
Ome_Les schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 23:28:
Zijn er nog mensen die op de beach cruiser rijden?
Ergens in de schuur staat een Elektra Straight 8... ik denk dat er nog geen 50 km op gefietst is... :X

• Ome_Les

Ome_Les

«zo niet, dan toch»

Zonde! ;)

Ik weet dat ik nog een tijdje naar een Straight8 heb gekeken. Nette cruiser hoor!

Afbeeldingslocatie: http://www.bidsurfing.com/images/electra_straight_eight.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.productwiki.com/upload/images/electra_straight_8_cruiser.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/8922/straight0102nd2.jpg

Het stuur iets naar voren kantelen geeft trouwens ook wel een leuk effect:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v649/OnkelGunnar/stuff%20for%20sale/IMG_3893.jpg

Er zijn zelfs gasten die er een motortje op gezet hebben en iets meer aanpassingen aan het frame en fiets hebben gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a304/lowxtr/DSC03345.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Ome_Les op 25-11-2012 10:26 ]

• Nox
  • Laatst online: 19-11 17:36

Nox

Noxiuz

Ik kan me qua design wel voorstellen dat hipsters e.d. zo'n fiets willen. Ziet er ook wel leuk uit hoor. Maar het fietst toch voor geen meter? Banden hebben een enorme rolweerstand, je zadel staat _veel_ te laag en het stuur staat zo hoog dat je er aan hangt?

Hoeveel km fiets je dan op zo'n ding? 5 voor een tochtje ofzo? :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1 2 3 Laatste