Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

BeachCruisers: Het Grote BeachCruiser en CustomBike Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 7.783 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 19:31

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img181.exs.cx/img181/6555/spacer0fl.gif
Inhoud

Wat is een Beachcruiser?
Wat moet ik met een BeachCruiser?
Welk merk moet ik hebben?
Een aantal voorbeelden van BeachCruisers en CustomBikes
Poll - Heb jij een Beachcruiser?
Wat kosten ze ongeveer?
De geschiedenis van de Beachruisers
Waar zijn ze te koop?
Overige websites

Wat is een BeachCruiser?

Een BeachCruiser is een bepaalde soort van fiets met zeer herkenbare en apart vormgegeven aspecten. De fietsen zijn vaak voorzien van "Pimpin" accessoires zoals paintjobs, opdrukken en aparte zeldzame verfsoorten en kleuren. Je moet het zien als het "Pimp My Ride" fenomeen alleen dan voor fietsen. Een Custom-Bike is per definitie gewoon een gecustomizeerde fiets, voorzien van accessoires, chroom, mooie velgen etc. Een Custom-Bike is in vormgeving en uitstraling sterk gerelateerd aan een BeachCruiser.

De fietsen zijn over het algemeen zeer degelijk en worden vaak hip of cool gevonden . Het vinden van een Goede BeachCruiser en informatie over beachcruisers en hun fabrikanten in Nederland is echter vrij moeilijk.

Dit topic is dan ook in elkaar gestoken om met de mede-tweaker te discussieren over deze mooie fietsen samen met de hobby die er aan verbonden is. En eventuele nieuwe eigenaren te helpen met het customizen en tunen van hun BeachCruiser.

Wat moet ik met een BeachCruiser?

In eerste instantie is het de bedoeling dat je er op gaat fietsen en flink de fietsende pimp uithangt. Daarnaast moet je het zien als een hobby. Het customizen van een fiets kan aardig wat tijd in beslag nemen maar is prima geschikt voor een saaie zondagmiddag. Hou je van afwerking, metaalbewerken en schilderen? Dan is dit een prima investering voor jou. Ben je iemand die geen zin heeft in gedoe, maar wel een toffe fiets wilt, kan je natuurlijk ook een duurder model BeachCruiser kopen met alle toeters en bellen er al op gezet.

Welk merk moet ik hebben?

Een simpele goedkope en vaak slechte BeachCruiser is te koop bij elke halfords en fietsenwinkel. Als je een gerenomeerd merk wilt kan je beter naar de volgende merken kijken:

Nirve
Electra
Phat
Felt

Een aantal voorbeelden van BeachCruisers en CustomBikes
Afbeeldingslocatie: http://img203.exs.cx/img203/9467/05str223uj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img171.echo.cx/img171/1671/05cls049bf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.exs.cx/img213/2142/05str033pk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/shopnirve/pyro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img213.exs.cx/img213/8572/05str326qo.jpg
Poll - Heb jij een Beachcruiser?

Ja, natuurlijk!
Nee, ik ben nog op zoek
Nee, ik moet dat niet!

Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=66276&layout=1&sort=prc

Wat kosten ze ongeveer?

De prijzen tussen BeachCruisers verschillen net zo drastisch van elkaar als het design. Daar een basic Electra BeachCruiser in de VS 260 dollar kost, kost hetzelfde model in Nederland 400 euro. Enige kant en klare uitgebreidere modellen zijn al gauw duurder en variëren in prijs tussen de 400 tot wel 1400 euro. De bedoeling is natuurlijk dat je een zo standaard mogelijk model koopt, en hem dan zelf naar wens customized.

De geschiedenis van de Beachcruisers

"Cruiser" is de populaire benaming voor een fiets die voorheen een "ballon band" (balloontire bike) werd genoemd. De stijl van deze fiets was razend populair in de 40-er en 50-er jaren, die gekenmerkt werden door hun 26 bij 2,125 inch banden. (Waren de banden 1.75 of 1 3/4 inch breed, dan werden ze gelijk al "middleweights" beschouwd.)

De bovenste buizen, van het frame, en het stuur zijn meestal gebogen voor een "gestroomlijnd" uiterlijk.

De oudere cruisers hadden meestal een rechte onderbuis in het frame, latere cruisers werden steeds meer gekenmerkt door het zogeheten cantilever frame design. Kortom, cruisers zijn ontworpen voor rij- comfort, niet voor doeltreffendheid.

Klassieke Cruisers, ook wel Clunkers genoemd, waren altijd zeer zwaar, hadden maar een versnelling en een terugtrap-rem. Dit type fiets was nogal onpraktisch voor heuvelachtig terrein vanwege zijn gewicht, de afwezigheid van meerdere versnellingen, en de lage zadel-positie van oudere modellen. Hierdoor waren de klassieke cruisers erg populair in de wat vlakkere landen en gebieden als Florida en Zuid Californië. Surfers konden makkelijk hun surfplanken kwijt op het brede stuur, wat alleen maar een plus was. Het is natuurlijk heel aannemelijk dat de fiets hierdoor ook een nieuwe naam toebedeeld kreeg: de "Beach Cruiser".

De klassieke "Balloon Tire" wordt meestal gezien als de voorganger van de Mountainbike,
en ook als de volwassen voorganger van de BMX fiets. Het is ook niet gek dat de "Cruiser" zijn rentree maakte als reaktie op de grote Mountainbike rage.

Nieuwe technologie heeft ook op deze "neo- cruisers" zijn plek gevonden. Frames bestaan tegenwoordig uit lichtere metalen en er zijn meerder versnellingen mogelijk, waardoor een cruiser nu op meerdere 'vlakten' terug te vinden is.

Waar zijn ze te koop?

Na het lezen van de bovenstaande text ben je natuurlijk totaal gehyped en wil je er zo snel mogelijk zo’n geile fiets hebben. Hier zijn een paar goede winkels:

Bike44
J.B. Special
De FietsGigant
The Chopperdome Amsterdam
Futurumshop
Bikeplanet
Spokes
Cybicle
Pimp my bike

Overige websites

Supercharged.nl

Mag ik in dit topic mijn eigen BeachCruiser of CustomBike posten?

Ja, je bent meer dan welkom om jou meesterwerk of technologisch wonder hier te posten. Let echter wel op het formaat en de kwaliteit van de foto. We willen natuurlijk allemaal zo goed mogelijk elk detail en afwerking kunnen zien. Probeer alle vormen van eventuele kritiek als positief te ervaren en wees nooit beledigd.

Verder nog iets?

Ken je nog goede bike of accessoires shops. Tips voor paintjobs? Weet jij hoe je spaken moet vergulden? Diamanten ventieldopjes? Post het vooral hier, misschien kan het meegenomen worden in de TS.

Post ze!

Met dank aan: matiasjansen, Ome_Les

[ Voor 77% gewijzigd door LoeiOrdinair op 17-06-2005 09:59 ]

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Plaatjes van Breach cruisers?

Die plaatjes van boven kunnen van iedere fiets zijn die een paintjob gehad heeft....

Mooije fietsen, maar volgens mij als vervoermiddel een tikkie onpraktisch

[ Voor 92% gewijzigd door Rey Nemaattori op 24-03-2005 09:56 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:11:

Die plaatjes van boven kunnen van iedere fiets zijn die een paintjob gehad heeft....
Wordt nog aan gewerkt en in de loop van de dag gepost.

Verwijderd

ik zal zaterdag als het weer wat mooier weer is wat foto's van mijn electra maken.

Topic bookmarked

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:20:
ik zal zaterdag als het weer wat mooier weer is wat foto's van mijn electra maken.

Topic bookmarked
Welke Electra heb jij nu? En waar heb je die vandaan? Ik ben namelijk van plan om binnenkort een nieuwe te kopen. En ben opzoek dus naar de verschillende winkels.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:20:

Topic bookmarked
:9~

Can't wait

* Bookmarked

[ Voor 6% gewijzigd door Matias op 17-03-2005 13:48 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:11:

Mooije fietsen, maar volgensm ij als vervoermiddel een tikkie on praktisch
Licht eraan welk model je neemt. Er zijn genoeg modellen die erg praktisch zijn en waar je toch nog de show mee kan stelen. Kijk hier eens.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:11

Dentheman

Zie signature

LoeiOrdinair schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:21:
[...]

Licht eraan welk model je neemt. Er zijn genoeg modellen die erg praktisch zijn en waar je toch nog de show mee kan stelen. Kijk hier eens.
Ik versta onder praktisch handig, dus dat je bijvoorbeeld dingen achterop kan meenemen

Zie ondertitel

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:54

McBoom

Broem

Denman89 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 16:51:
[...]

Ik versta onder praktisch handig, dus dat je bijvoorbeeld dingen achterop kan meenemen
Dan is dit meer iets voor jou :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hetrietje.nl/bakfiets/bakfiets.jpg

The ramblings of an idiot

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28

GaMeOvEr

Is een hork.

Niet om al te lullig te doen, maar is dit niet meer iets voor 14 jarigen die later graag een Harley willen hebben?

Ik heb wel eens een gast van 25 op zo'n ding zien fietsen, maar sorry hoor, dan denk ik toch echt van "Gast, als je zo graag stoer wil overkomen, haal dan een motor-rijbewijs". :)

Verder no offense natuurlijk, maar ik kan me er niet helemaal in verplaatsen in hoe je hiermee als volwassene "de show kan stelen" zonder nogal... euhmm.. mja... kinderachtig over te komen. ;)

Aannames zijn fataal.

• Matias
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 22:28:
Niet om al te lullig te doen, maar is dit niet meer iets voor 14 jarigen die later graag een Harley willen hebben?

Ik heb wel eens een gast van 25 op zo'n ding zien fietsen, maar sorry hoor, dan denk ik toch echt van "Gast, als je zo graag stoer wil overkomen, haal dan een motor-rijbewijs". :)

Verder no offense natuurlijk, maar ik kan me er niet helemaal in verplaatsen in hoe je hiermee als volwassene "de show kan stelen" zonder nogal... euhmm.. mja... kinderachtig over te komen. ;)
Tsja ik neem aan dat jij niet echt een snaar voor design en feeling hebt.

Het is simpelweg een manier om je visueel uit te uit te drukken. Als je in de stad woont, en je niet per motorvoertuig wilt vervoeren, is een mooie fiets natuurlijk een goed alternatief. Daarin kan je bescheiden blijven, of ver gaan. Hangt maar net van je karakter af.

Ik persoonlijk vind het supergaaf als een vent van 30 op een beachcruiser op zn dooie akkertje zondagochtend met zn groene allstars aan door amsterdam cruised. Je moet maar net het lef hebben he ;) Dare to be different enzo :)

Verwijderd

kuch ik ben 30 kuch.

en het mooiste is als ik in mijn pak naar mijn werk fiets op mijn electra, en waarom een motor, man dan rijd ik mezelf harstikke dood.

Ik heb trouwens dit model alleen in een andere uitvoering

Ik heb deze gekocht bij saenbike in zaandam, hij stond in de etalage en ik was verliefd, wil je meerdere modellen zien dan moet je toch naar een andere winkel . Ik geef je dan de meeste kans in Amsterdam.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2005 23:28 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-11 12:18

Ik kan het hier, helaas voor jullie, alleen maar mee eens zijn.
Vol verbazing heb ik naar die plaatjes zitten kijken, maar het lijkt me stug dat je ooit nog serieus genomen wordt als je op zo'n 'fiets' ben gesignaleerd.

Verwijderd

Ach zeur niet zo. Het fietst harstikke leuk en ik vind ze er persoonlijk veel mooier en in ieder geval minder saai uitzien dan normale fietsen. Ik heb zelf trouwens geen "beachcruiser" maar een zelfgefabriceerde chopper. :P

Daarbij heb ik ook een motor dus het is absoluut niet zo dat ik zo'n fiets heb als troost omdat ik geen motor kan betalen ofzo.

edit: hmmm foto's volgen nog...

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 00:17 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het is een kwestie van smaak maar zeg zelf, het ziet er eerder kinderlijk uit dan iets voor een hippe 20'er. Nouja, naar mijn smaak dan ;)

Maargoed, ieder z'n smaak en dat is eigenlijk nog offtopic ook:
met de mede-tweaker te discussieren over deze mooie fietsen samen met de hobby die er aan verbonden is. En eventuele nieuwe eigenaren te helpen met het customizen en tunen van hun BeachCruiser.

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik zag er hier in Sydney laatst 2 te koop staan, met gedraaide sturen,

hij wilde ze niet weg doen maar had geld nodig, vroeg er $300 each for... ( is ongeveer 180 euro) maarja, ik ga hier niet fietsen, want dan moet je een helm op 8)7

No worries m8

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX heeft een hele siempele halfords beachcruiser in de kelder staan.

Niet te vergelijken met het echte p*rno werk uit de startpost, maar een heerlijk laidback vervoermiddel voor als ik me in de zomer in de stad wil verplaatsen. Voor de momenten dat ik niet snel, dan pak ik de MTB, of ver, dan pak ik de auto, moet zijn. Ik ben geen stijlfetishist voor dit soort spul, maar het fietst gewoon ontspannen. :)

• Matias
  • Niet online
KeX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 07:18:
* KeX heeft een hele siempele halfords beachcruiser in de kelder staan.

Niet te vergelijken met het echte p*rno werk uit de startpost, maar een heerlijk laidback vervoermiddel voor als ik me in de zomer in de stad wil verplaatsen. Voor de momenten dat ik niet snel, dan pak ik de MTB, of ver, dan pak ik de auto, moet zijn. Ik ben geen stijlfetishist voor dit soort spul, maar het fiets gewoon ontspannen. :)
Mooizo, de mod staat aan onze kant >:) ;)

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-11 15:29

antimute

Developer

Foutje in de inhoudsopgave van de topicstart: Wat moet met een BeachCruiser?
Edit-actie "ik" ....... ;)

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
antimute schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:40:
Foutje in de inhoudsopgave van de topicstart: Wat moet met een BeachCruiser?
Edit-actie "ik" ....... ;)
Veranderd.

@KeX: Is dat nou nog wat die Halfords kwaliteit. Mijn ervaring daarmee is dat je er ongeveer een half jaartje plezier van heb.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik vind deze wel strak,
Afbeeldingslocatie: http://www.electrabike.com/04/images/05bikes/main/str/05_str_37n.jpg

Waarom zou je overigens niet rustig mee door de stad cruisen. Heb zelf ook tijden met een omafies rustig door de stad zitten fietsen, een echte no-nonsense fiets waar in principe niks kapot aan kan gaan.

(verder hebben deze fietsen geen verlichting)

• KeX

KeX

LoeiOrdinair schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 10:00:
[...]

@KeX: Is dat nou nog wat die Halfords kwaliteit. Mijn ervaring daarmee is dat je er ongeveer een half jaartje plezier van heb.
Wat mij betreft wel. Je krijgt een lage kwaliteit shimano afmontage waarmee je niet de modder in moet duiken, maar die voor stadsverkeer ruim voldoende is. Heb nu na een jaar of acht de eerste keer een defect aan mijn versnelling, het kabeltje is op. Dus om nou te zeggen dat het snel kapot gaat, neuh, niet mijn ervaring.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
KeX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:28:
[...]

Wat mij betreft wel. Je krijgt een lage kwaliteit shimano afmontage waarmee je niet de modder in moet duiken, maar die voor stadsverkeer ruim voldoende is. Heb nu na een jaar of acht de eerste keer een defect aan mijn versnelling, het kabeltje is op. Dus om nou te zeggen dat het snel kapot gaat, neuh, niet mijn ervaring.
Dan ben jij wel extreem lief voor je fiets. Al heb ik sterkste fiets op deze aardkloot dan nog krijg ik hem kapot. Meestal is het dan wel te repareren.
Respect voor jou fiets! _/-\o_

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 17:02

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Sorry hoor maar ik zou niet dood gezien willen worden met zo'n ding :X

Asus Zenbook i7 256gb

• Dentheman
  • Laatst online: 22:11

Dentheman

Zie signature

McBoom schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:38:
[...]

Dan is dit meer iets voor jou :P

[afbeelding]
Bakfietsen roeleren :P
KeX schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 12:28:
[...]

Deel mee eensch, op m'n mtb zit knap spul, gaat nooit stuk.
Op m'n stadsfiets (oude cumberland) zit ook knap shimamo spul, maar die heb ik al een paar keer moeten fiksen, niet dat ik echt zuinig ben op die fiets (hard optrekken, veel schakelen, hard (net niet slippen ;) ) remmen e.d. Fiets gaat al 2 jaar mee zonder hem naar de fietsenmaken te brengen. Maar met de sneeuw heb ik 'm flink gesloopt :| Moet nieuwe as in, nieuwe shifter+bekabeling, ketting+tandwielen zijn op. Denk haast dat een nieuwe(knappe 2ehands) fiets goedkoper is.

Verder zijn die beachcruisers wel relaxt fietsen, vriend van me heeft er één. Maar ik vind ze nogal onpractisch. (schade valt erg op, geen bagagedrager ;) ) En je valt onwijs op.

Zie ondertitel

• KeX

KeX

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik op die fiets tegenwoordig niet meer ben dan een zomeravond, parkje, rosétje, hapje fietser. Als ik wil raggen kruip ik op mijn mtb en ben ik een ander mens. Alleen in het begin fietse ik er dagelijks mee heen en weer naar de universiteit, maar das al weer een jaar of acht terug. Nu ben ik inderdaad die dertiger die op de dag dat hij geen haast heeft de stof van zijn beachcruiser blaast om te laten zien dat haast geen optie is. ;)

Verwijderd

Zoals ik beloofd had, zou ik bij mooi weer wat foto's maken.
Bij deze. De plaatjes zijn klikbaar!!

Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-368F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-369F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-370F.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-371F.JPG
Het handvat aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-372F.JPG
Ventieldopje
Afbeeldingslocatie: http://www.dotgoeroe.net/e107_plugins/coppermine_menu/albums/userpics/10001/thumb_MVC-373F.JPG
Bullet lamp

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Wat een fiets! Ziet er erg stoer uit! Vooral dat ventieldopje _/-\o_

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op maandag 21 maart 2005 @ 09:06:
Wat een fiets! Ziet er erg stoer uit! Vooral dat ventieldopje _/-\o_
dank je!!! :*)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Waar heb je trouwens die vette details vandaan? Die zitten standaard niet op de fiets. Heb je die zelf gemaakt? Of gekocht?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2005 @ 17:51:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ventieldopje
[afbeelding]
Bullet lamp
Die hebben we ook op me werk staan :P Die achterband is echt vet _o_
Alleen zou ik die reflectors al lang me wiel uit getrapt hebben >:)
edit: hmm dit lijkt een iets ander model, op me werk was een model zonder verlichting, en de achterband was dikker als de voorband. Bij jouw geloof ik niet?

[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 22-03-2005 15:32 ]

Verwijderd

Ik en een maat van me zitten al een langere tijd om onze eigen fietsen in elkaar te zetten dus ook het frame. Hij heeft mega veel ervaring op het gebied van (tig)lassen en metaal buigen etc etc. Ik heb meer de ervaring in details met metaal/plastic en vercromen van stuff.

nadeel: alu moet je tig lassen... Te moeilijk, te duur en te weinig ervaring in. Dus moeten wel op licht gewicht 60** metaal (staal) overstappen... nadeel daarvan weer is het enorme gewicht (des ondanks dat ze het licht gewicht staal noemen) .... Verder hadden we het idee dat dus de stuurhuis en trap(gedeelte) van een bestaan oude barrel nemen en daar op dus onze eigen voorvork/frame aanmaken...

nog een nadeel... tijd/geld.. ik zit midden in me examens en me maat die zit in overvol in het werk. Dus het wordt voorlopig bij schetsen gehouden :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:28 ]

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DeoDupke schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 01:57:
Ik zag er hier in Sydney laatst 2 te koop staan, met gedraaide sturen,

hij wilde ze niet weg doen maar had geld nodig, vroeg er $300 each for... ( is ongeveer 180 euro) maarja, ik ga hier niet fietsen, want dan moet je een helm op 8)7
Buiten dat is het verkeer er niet op berekent en heb je veel ste veel heuvels..
* ToolkiT heeft desondanks veel gefietst in Sydney (tussen Lane Cove en Chatswood) en heb mezelf menig maal afgevraagd of ik gek was ;)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

_ferry_ schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 15:31:
[...]

Die hebben we ook op me werk staan :P Die achterband is echt vet _o_
Alleen zou ik die reflectors al lang me wiel uit getrapt hebben >:)
edit: hmm dit lijkt een iets ander model, op me werk was een model zonder verlichting, en de achterband was dikker als de voorband. Bij jouw geloof ik niet?
Voor en achterband zijn even dik, dat het model standaard zonder verlichting is klopt wel alleen heb ik deze lampen er op laten zetten , en dat die reflectors er niet uit zijn heeft allemaal te maken met de overijverige oom agent die hier in de buurt woont en me al vaker een boete heeft gegeven. :(

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 23:45:
[...]

Voor en achterband zijn even dik, dat het model standaard zonder verlichting is klopt wel alleen heb ik deze lampen er op laten zetten , en dat die reflectors er niet uit zijn heeft allemaal te maken met de overijverige oom agent die hier in de buurt woont en me al vaker een boete heeft gegeven. :(
Een boete omdat je geen reflectors heb 8)7 Sinds wanneer is dat? Je heb toch alleen een lampje nodig?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LoeiOrdinair schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 09:46:
[...]

Een boete omdat je geen reflectors heb 8)7 Sinds wanneer is dat? Je heb toch alleen een lampje nodig?
Als je geen reflector op je banden hebt moet je ze in je wiel hebben, is al jaren zo..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Verwijderd

[url]http://http://www.om.nl/boetebase/html/midden.php?id=509[/url]

staat zelfs 20 euro boete op

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Dat risico neem ik wel. En ik fiets toch bijna nooit in het donker. Neem aan dat het overdag niet verplicht is.

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-11 15:09

s3mt3x

I choose not to know...

Grappig dat het hier nu in eens over cruisers gaat! Heb een tijdje geleden de animo hier gepolst, maar daar kwam weinig uit. Inmiddels draai ik ook een site over dit hele gebeuren: www.supercharged.nl

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/lebensraum/roadster_project/jbs/images/side.jpg
Klein shotje van mijn ride.

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Leuke startpost overigens, maar niet erg compleet, en op sommige punten niet helemaal juist. Je zou me al een groot plezier doen als je Kronan van je lijstje afhaalt. Dat zijn geen cruisers, dat zijn afgedankte legerfietsen. Slechte ook nog eens.

Verwijderd

Hehe, ik had zo'n ding 15 jaar geleden al :D

Was ik als 10-jarige behoorlijk het mannetje mee 8)

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Heb je m nog steeds, en wat was t er voor een dan?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Wow dude, Wat een fiets. Maar wat is dat ding onder je zadel?
Ik heb de startpost aangepast. Als je nog andere op of aanmerkingen heb hoor ik dat graag. Ik ben hier pas sinds een paar maanden mee bezig.

edit: wat voor een is dat?

[ Voor 7% gewijzigd door LoeiOrdinair op 25-03-2005 11:36 ]

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Dank je ;-) Wat dat ding onder mijn zadel is? Op deze foto zit er niks onder mijn zadel, maar normaal gesproken hangt daar mijn slot, en mijn bel zit op de seatstay gemonteerd (dus ook vlak onder t zadel). Die chromen circels is de vering van het zadel. Dit is overigens een Dyno Roadster en sinds de verbouwing Dyno Roadster Super Seven. Hij is nu 7-speed met trommels voor en achter...bloedsnel. Op Supercharged zijn wel wat meer plaatjes van de bike te vinden. Sinds de foto zijn de pedalen vervangen door massief alu, zijn de remhandles gepolijst, bell er op, etc. SP aanvulling volgt later, OK?

Verwijderd

s3mt3x schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 03:28:
Grappig dat het hier nu in eens over cruisers gaat! Heb een tijdje geleden de animo hier gepolst, maar daar kwam weinig uit. Inmiddels draai ik ook een site over dit hele gebeuren: www.supercharged.nl

[afbeelding]
Klein shotje van mijn ride.
Super mooie fiets, maar hoe lamg is die fiets want die past volgens mij niet zomaar bij iedereen in de schuur?

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

1m60 wielbasis, 2m30 totaal. Staat bij mij in de woonkamer...ach, een ander parkeert zijn motor of zijn sportwagen in zijn kantoor ;-) Ik mijn bike.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb vandaag even wat met mijn collega's gediscussieerd. Volges mij moet het best wel mogelijk zijn om zo'n ding zelf in elkaar te lassen. Ik heb thuis de beschikking over lasapparatuur, div. kokers en een heleboel opofferings fietsen (inruilfietsen van me werk, die niet meer 2e hands verkocht worden).

Denken jullie dat het een beetje te doen is? Hij hoeft natuurlijk niet zo perfect te zijn als die dingen die je voor 500€ koopt, het gaat me er meer om dat het me wel gaaf lijkt om te maken en op te rijden.
Voorvoork heb ik bijvoorbeeld nog een RST 'downhill" vork voor liggen. Daar kan ik langere schachten in monteren (hoeft niet te veren).
Achterwiel zou ik van me oude puch kunnen nemen maar dan zit ik met het tandwiel, of gewoon een 26" wiel met daarop een dikke slof.

Zit ik alleen nog met het frame, omdat al die buizen wel gebogen lopen, en dat met de hand niet zo makkelijk gaat ;)

ff wat zitten google'n, op een site kwam ik zoiets tegen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ardcorechoppers.com/webpics/mini-1lg.JPG
Moet na te bouwen zijn qua frame :P (de 144 spaaks wielen is een heel ander verhaal _o_ )
Afbeeldingslocatie: http://www.ardcorechoppers.com/webpics/Mayem1.jpg
Zal wel lekker licht lopen :+

Wat te denken van deze kona (waar ik nog op heb gezeten :P ) :
KLIK

[ Voor 26% gewijzigd door _ferry_ op 26-03-2005 22:47 ]

• sOid
  • Niet online

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ventieldopje
[afbeelding]
Bullet lamp
Je moet van die kralen in je spaken doen, das echt vet :P

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Overigens wat zoeken met google op choppers, bikes, bicycles, cruiser enz. geeft echt de meest vette fietsen (en meest fout ;) )
Afbeeldingslocatie: http://www.bicycledesigner.com/parts/290900.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bicycledesigner.com/parts/290300.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bicycledesigner.com/parts/460513.jpg
Die trike kits zijn los te koop, er kan dan ook iemand achterop staan (of je kratje bier :P )

Afbeeldingslocatie: http://www.bicycledesigner.com/parts/thumbnails/544012b.jpg
Wat te denken van spinners voor je fiets 8)7

Afbeeldingslocatie: http://sch.imageg.net/graphics/product_images/p1679053dt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.northwest-chopper-bicycle.com/i//tn_113_1334%5B1%5D.JPG
Ook voor je kinderen is er wat leuks :)

Afbeeldingslocatie: http://www.northwest-chopper-bicycle.com/i//tn_Web.JPG
Iets wat nog van pas kan komen als ik ga bouwen :)

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Afbeeldingslocatie: http://www.bicycledesigner.com/parts/460513.jpg

Dit gedrogt is mijn ogen gewoon een omgebouwde gehandicapten fiets...

[ Voor 3% gewijzigd door Ghostrider op 27-03-2005 18:17 ]

Asus Zenbook i7 256gb

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Mjah ik zou er ook niet op gaan fietsen :P

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Tja, lowriders zijn dan ook niet echt bedoeld om op te fietsen: 20" is eigenlijk een kindermaat. Lowriders zijn om te "pimpen". Ze hangen die dingen zo vol dat het meer een soort van rollende, niet sturende beeldhouwwerken worden.

@Ferry: het zal zeker wel te doen zijn, want er wordt al aardig wat gebouwd her en der, alleen zonder gebogen buizen wordt t vaak wel een lomp zootje. Verder is het wel handig om te kijken naar wat voor materiaal je buizen gemaakt zijn, omdat niet alles op dezelfde manier te lassen is. Maar een aantal donorfietsen helpt zeker, al is het maar om het balhoofd en het brackethuis te recyclen.

[ Voor 9% gewijzigd door s3mt3x op 25-04-2005 23:20 ]

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Jah, ik laat waarschijnlijk het voorste gedeelte van het frame even buigen bij de smid. Goeie kennis van ons, en sowieso kost dat al niet zoveel. Hij zal wel wat zwaar worden, maar dat is niet zo'n ramp :P
Het is dat ik bij een fietsenmaker werk, en zo de onderdelen wat makkelijker te bestellen zijn, maar anders is dat denk ik ook nog een hoop geknoei, want veel verkooppunten zijn er niet.
Ik denk dat ik hem mat zwart (laat) spuiten. Ik zit alleen nog te twijfelen of ik er blauw-zilveren vlammen op maak, prikkeldraad of wat anders. De transfers laat ik daarvoor wel maken, of ik plak het op, spuit het en verwijder het weer.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
[afbeelding]
Ventieldopje
[afbeelding]
Bullet lamp
Waar heb jij je accessoires (lees: ventieldopje e.d.) besteld? Ik heb op de site van Electra een aantal gruwelijk onderdelen gezien die ik graag zou willen bestellen.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Bij deze een aantal foto's van mijn Electra Rat Rod 2005
Allemaal klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1141.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1151.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1171.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1181.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.spectrumsanitair.nl/got/1191.jpg

• Matias
  • Niet online
Manmanman, ik kom binnekort zeker effe langs om een testrit te maken mark, wat een geil ding !!!

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:31:
[...]

Waar heb jij je accessoires (lees: ventieldopje e.d.) besteld? Ik heb op de site van Electra een aantal gruwelijk onderdelen gezien die ik graag zou willen bestellen.
ventiel dopjes zaten standaard op de fiets, de lampen heb ik er wel extra op laten zetten. die kon de rijwielhandelaar gewoon voor me bestellen.

Verwijderd

Ok dan , Ik ben op zoek naar een goedkope fiets waar mee ik gemiddeld per jaar zo'n 10x 10 km mee fiets.om meestal in de zomer ff een blokje mee om te fietsen.

Nou kreeg ik vandaag de folder van Halfords met daarin een aanbieding voor een "orange"beachcruiser voor slechts € 99,00
Het lijkt mij wel een aardig fietsje en de "orange" stickers kunnen er af natuurlijk.

Voor de "die hards" zuigt deze fiets natuurlijk enorm.

Maar voor het aantal KM dat ik maak is kwaliteit natuurlijk niet een eerste vereiste.
In eerste instantie was ik eigenlijk op zoek naar een "opa"fiets .
Ik wil gewoon lekker relaxed zitten net als op een opa / oma fiets, en vernellingen boeien me ook vrij weinig, in nederland is toch alles vlak en als het waait ga ik met de auto ;)

Dus iemand nog een advies waarom ik deze fiets niet zou moeten kopen ?

plaatje gejat van iemand:

plaatje Orange beachcruiser

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:06 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik zou die fiets zelf nooit kopen omdat deze niet " speciaal" genoeg is. Voor lekker cruisen zo af en toe is het leuk. Maar echt de pimp uithangen lukt je hiermee niet.
Ik weet niet hoe ver je buged rijkt maar als je goed rond kijkt kan je een hele mooie 2e hands beachcruiser kopen. Op Markplaats.nl vindt je aardig wat nieuwe en 2e hands beachcruisers.

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op zondag 17 april 2005 @ 15:13:
Maar echt de pimp uithangen lukt je hiermee niet.
Ik ben niet echt iemand die de pimp wil uithangen, maar net iets anders als "gewoon" vind ik ook niet erg. ;)

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-11 17:49
Hier hebben ze ook wel hele gave fietsen. Er stond laatst zo'n Hudson voor een winkeltje hier en die zag er echt goed uit.

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
AnotherFruitcake schreef op maandag 18 april 2005 @ 07:25:
Hier hebben ze ook wel hele gave fietsen. Er stond laatst zo'n Hudson voor een winkeltje hier en die zag er echt goed uit.
Ze zien er idd erg strak uit. Maar € 899,- zou ik er niet voor over hebben.
LoeiOrdinair schreef op donderdag 14 april 2005 @ 18:31:
[...]

Ik heb een flinke collectie accessoires gevonden bij de Chopperdome. Hier verkopen ze de meest waanzinnige onderdelen voor op je fiets.
Zoals deze ventieldopjes met verlichting:
Afbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/valvecaps/37752.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.chopperdome.nl/images/stories/valvecaps/37753.jpg

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:06:
[...]

Dan ben jij wel extreem lief voor je fiets. Al heb ik sterkste fiets op deze aardkloot dan nog krijg ik hem kapot. Meestal is het dan wel te repareren.
Respect voor jou fiets! _/-\o_
Mijn fiets ziet in zijn leven wel een paar sloten, stoepranden etc. waardoor de levensduur toch wel flink verkort word, om hoge acceleratie(met schakelen), modder, slippartijen, regen en meerdere personen erop maar even niet te noemen....
Denman89 schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:26:
Deel mee eensch, op m'n mtb zit knap spul, gaat nooit stuk.
Op m'n stadsfiets (oude cumberland) zit ook knap shimamo spul, maar die heb ik al een paar keer moeten fiksen, niet dat ik echt zuinig ben op die fiets (hard optrekken, veel schakelen, hard (net niet slippen ;) ) remmen e.d.
Ik heb de achteras van mijn mtb weten te breken door een 180' bocht te maken op asfalt.... breek me de bek niet open over hoe solide dat spul is :r
s3mt3x schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 03:33:
Je zou me al een groot plezier doen als je Kronan van je lijstje afhaalt. Dat zijn geen cruisers, dat zijn afgedankte legerfietsen. Slechte ook nog eens.
Vandaar de afdanking?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:14:
<<knip>>

Ik heb de achteras van mijn mtb weten te breken door een 180' bocht te maken op asfalt.... breek me de bek niet open over hoe solide dat spul is :r

<<knip>>
Wat voor een mtb had jij dan? Eentje van de Halfords ofzo 8)7 Vindt het aardig knap van je!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
haha zo een soort fiets heb ik hier staan! Heb ik gewonnen met een prijsvraag.
Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/681/Img_2682.jpg
is lastig fietsen op zo een ding!

(en over dat je beter een motorrijbewijs kan halen...ben ik mee bezig ;))

[ Voor 34% gewijzigd door marteltor op 19-04-2005 16:38 ]

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-11 16:23

Impry

Rallymedia.nl

LoeiOrdinair schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 13:52:
[...]

Ze zien er idd erg strak uit. Maar € 899,- zou ik er niet voor over hebben.

[...]

Ik heb een flinke collectie accessoires gevonden bij de Chopperdome. Hier verkopen ze de meest waanzinnige onderdelen voor op je fiets.
Zoals deze ventieldopjes met verlichting:
[afbeelding][afbeelding]
Die dingen heb ik ook gehad, maar je moet een flinke 'schok' geven aan die dingen willen ze gaan branden. En dan knipperen ze nog ook (die ik had tenminste) dus je krijgt geen mooie ronde cirkel. Had zelf blauwe gekocht (liggen dacht ik ook bij de Halfords) beter bekend als Tirefly's :)

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Impry schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 20:52:
[...]

Die dingen heb ik ook gehad, maar je moet een flinke 'schok' geven aan die dingen willen ze gaan branden. En dan knipperen ze nog ook (die ik had tenminste) dus je krijgt geen mooie ronde cirkel. Had zelf blauwe gekocht (liggen dacht ik ook bij de Halfords) beter bekend als Tirefly's :)
Ik zal me daar van de week eens in verdiepen. Dat knipperen lijkt me ook niks. Misschien is er wel een een of andere glow-in-the-dark iets te koop. Dan kan je je velgen wel heel vet verlichten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:59:
Ok dan , Ik ben op zoek naar een goedkope fiets waar mee ik gemiddeld per jaar zo'n 10x 10 km mee fiets.om meestal in de zomer ff een blokje mee om te fietsen.

Nou kreeg ik vandaag de folder van Halfords met daarin een aanbieding voor een "orange"beachcruiser voor slechts € 99,00
Het lijkt mij wel een aardig fietsje en de "orange" stickers kunnen er af natuurlijk.

Voor de "die hards" zuigt deze fiets natuurlijk enorm.

Maar voor het aantal KM dat ik maak is kwaliteit natuurlijk niet een eerste vereiste.
In eerste instantie was ik eigenlijk op zoek naar een "opa"fiets .
Ik wil gewoon lekker relaxed zitten net als op een opa / oma fiets, en vernellingen boeien me ook vrij weinig, in nederland is toch alles vlak en als het waait ga ik met de auto ;)

Dus iemand nog een advies waarom ik deze fiets niet zou moeten kopen ?

plaatje gejat van iemand:

plaatje Orange beachcruiser
Ik heb deze ook al onder voorbehoud apart laten zetten(eigenlijk beetje buiten de regeltjes van Halfords om) Maar denken jullie dat het iets is om gewoon mee naar school te fietsen? Ik fiets al jaren op een brakke omafiets dus dat zal het niet zijn...en de blits maken, hoeft van mij ook niet hoor. Maar ik heb al veel positieve reacties hierover gehoord...zijn er meer mensen met ervaring met deze fiets?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:43:
[...]

Ik heb deze ook al onder voorbehoud apart laten zetten(eigenlijk beetje buiten de regeltjes van Halfords om) Maar denken jullie dat het iets is om gewoon mee naar school te fietsen? Ik fiets al jaren op een brakke omafiets dus dat zal het niet zijn...en de blits maken, hoeft van mij ook niet hoor. Maar ik heb al veel positieve reacties hierover gehoord...zijn er meer mensen met ervaring met deze fiets?
tja wat verwacht je van een fiets van 99 euro, heb verleden jaar voor 139 euro een cruiser bij de hema gekocht om mee naar het station te kunnen fietsen. Die was wit met blauw en heeft nu een mooie rood bruine kleur, ding roest zo hard. verwacht dat dus bij deze fiets ook denk ik zo.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Hu9o

Schokkend

Sommige fietsen in dit topic zijn best cool om te zien! Maar om met zo'n 'chopper'-fiets 5 km te fietsen hou je toch niet vol met je rug? Erg comfortabel ziet het er niet uit namelijk.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

marteltor schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:33:
[afbeelding]

Whehe das een gaaf ding :9

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 22:52:
[...]

tja wat verwacht je van een fiets van 99 euro, heb verleden jaar voor 139 euro een cruiser bij de hema gekocht om mee naar het station te kunnen fietsen. Die was wit met blauw en heeft nu een mooie rood bruine kleur, ding roest zo hard. verwacht dat dus bij deze fiets ook denk ik zo.
Dit vroeg ik niet eerlijk gezegd. Ik vroeg of er hier mensen waren met ervaringen met deze fiets. Normaal kost deze fiets overgens boven de €200,- dus daarom verwacht ik er wel iets meer van. Weet iemand misschien wie de proiducent is van deze fiets ofzo?

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 20 april 2005 @ 21:22:
[...]

Dit vroeg ik niet eerlijk gezegd. Ik vroeg of er hier mensen waren met ervaringen met deze fiets. Normaal kost deze fiets overgens boven de €200,- dus daarom verwacht ik er wel iets meer van. Weet iemand misschien wie de proiducent is van deze fiets ofzo?
Ik denk dat je voor dat soort vragen beter bij Orange kunt zijn. Hun leveren de fiets. Het zal in ieder geval niet om een bekende fabrikant gaan, anders zouden ze daar wel mee adverteren.
Ik denk dat je hier niet te veel van moet verwachten, maar daar is de prijs ook naar. Het zal vast een leuke fiets zijn. Maar je moet er geen 10 jaar mee willen doen.

edit: Na wat zoekwerk heb ik dit gevonden:
Er kwam bij de Orange-fiets geen reclamebureau aan te pas. ,,Onze financieel directeur Bernard Uyttendaele, een Belg, was het opgevallen dat wij zoveel fietsen in Nederland. Zo kwam hij op het idee een fiets bij een abonnement cadeau te doen'', zegt Hijsterborg.

Het lijkt een duur cadeau, een fiets bij telefoon, maar volgens de woordvoerster valt dat wel mee. ,,Het is geen merkfiets. Wij hebben hem laten ontwikkelen door een bedrijf in het Verre Oosten. Bovendien geven we de fiets alleen weg bij langere-termijn-abonnementen (2 jaar lang minimaal 30 euro per maand, red.).''

Doel van de actie is 'naamsbekendheid' en 'goodwill' creëren. Korting in plaats van de fiets is niet mogelijk, maar wie geen fiets wil, krijgt een duurder model telefoon.
[url=ttp://helikopter.cadeau.bij.aankoop.van.huis.hypotheek.informatie-portaal.nl/]Trouw 15 Juli 2004[/url]

[ Voor 43% gewijzigd door LoeiOrdinair op 20-04-2005 22:16 ]

Verwijderd

marteltor schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:33:
[afbeelding]

:9~ verkoop je hem? :9

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-11 00:01
niet voor een laag bedrag iig ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Ik zou er max € 130,- voor vragen. Hij staat namelijk voor dat bedrag ook op Markplaats.nl

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op woensdag 20 april 2005 @ 22:00:
[...]

Ik denk dat je voor dat soort vragen beter bij Orange kunt zijn. Hun leveren de fiets. Het zal in ieder geval niet om een bekende fabrikant gaan, anders zouden ze daar wel mee adverteren.
Ik denk dat je hier niet te veel van moet verwachten, maar daar is de prijs ook naar. Het zal vast een leuke fiets zijn. Maar je moet er geen 10 jaar mee willen doen.

edit: Na wat zoekwerk heb ik dit gevonden:

[...]

[url=ttp://helikopter.cadeau.bij.aankoop.van.huis.hypotheek.informatie-portaal.nl/]Trouw 15 Juli 2004[/url]
Ow, ik heb ergens gelezen dat de fiets van het merk Electra is, dus dan lijkt het me sterk. Maar we zullen wel kijken. Overgens, de Gemiddelde Nederlander kent dat merk ook niet dus dan heeft het ook geen (positief) effect om dit te vermelden he.

• Ghostrider

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

LoeiOrdinair schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:13:
[...]

Ik zou er max € 130,- voor vragen. Hij staat namelijk voor dat bedrag ook op Markplaats.nl
Kijk eens op de 2e foto dat is een Kinder-Lowrider. Die hij heeft is een grotere lowrider. Correct me if i am wrong. Iig zou ik nogsteeds niet dood ermee gezien willen worden ;)

Asus Zenbook i7 256gb

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Coole fietsen, zeker wel. Dat cruisen bevalt me wel alleen............ik houd van robuuste fietsen (MTB). Maar niet getreurd, mijn amerikaan cruised heerlijk. Cruisin' is a way of life 8)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
GreenFury schreef op donderdag 21 april 2005 @ 17:03:
[...]

Kijk eens op de 2e foto dat is een Kinder-Lowrider. Die hij heeft is een grotere lowrider. Correct me if i am wrong. Iig zou ik nogsteeds niet dood ermee gezien willen worden ;)
Ik zag toevallig iemand met precies zo'n fiets bij mij werk langs rijden. Ik moet toegeven dat je met zo'n bike wel erg "opvalt". De fiets is erg klein en lijkt me verre van comfortabel.
Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:56:
[...]

Ow, ik heb ergens gelezen dat de fiets van het merk Electra is, dus dan lijkt het me sterk. Maar we zullen wel kijken. Overgens, de Gemiddelde Nederlander kent dat merk ook niet dus dan heeft het ook geen (positief) effect om dit te vermelden he.
Dat heb ik idd ook zien staan. Maar dat was bij een Speurders.nl advertentie. Het leek me niet echt betrouwbaar. Er is ook nergens iets te vinden over welk model het dan zou zijn.
Het zou dan wel een hele goedkope Electra zijn.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

De Orange fiets wordt aan de man gebracht als zou hij van Electra zijn. Hij lijkt kwa opbouw en kleurstelling namelijk sprekend op de Electra Flying Sue. Ga je dichterbij kijken, dan vallen de verschillen al snel op. Kwalitatief stukken minder dan Electra, en da's ook logisch met zo'n prijs. Een fiets is een fiets is een fiets voor sommigen. Met zo'n prijs: you get what you pay for.

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Iemand ook goede of slechte ervaringen met de Orange Beachcruiser? B)

Verwijderd

awwexl schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:29:
Iemand ook goede of slechte ervaringen met de Orange Beachcruiser? B)
Na zaterdag kan ik je het vertellen ;)

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 00:55:
[...]

Na zaterdag kan ik je het vertellen ;)
Mooi, kan je dan ook wat pics posten. Heb alleen nog maar vage lelijke reclame foto's gezien. En kijk of je ergens kan achterhalen waar dat ding nou gemaakt is.

• awwexl
LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:15:
[...]

Mooi, kan je dan ook wat pics posten. Heb alleen nog maar vage lelijke reclame foto's gezien. En kijk of je ergens kan achterhalen waar dat ding nou gemaakt is.
Hij is Orange Branded ofzo zei de klantenservice. Elk onderdeel hebben ze weer ergens anders vandaan geplukt. Maar wat mij dus het belangrijskte lijkt is waar het frame vandaan komt. Maar daar hadden ze geen antwoord op. Zaterdag ga ik hem ook ophalen. Staat al klaar :P

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Net even een nieuwe lamp en bel besteld.
Afbeeldingslocatie: http://www.electrabike.com/04/images/Parts_04/LIGHT_TORPEDO.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.electrabike.com/04/images/Parts_04/BELL_ELECTRA.jpg
Je kan gewoon niet zonder. In het donker fietsen zonder licht is echt niet leuk :Y)

Verwijderd

awwexl schreef op donderdag 28 april 2005 @ 09:17:
[...]

Hij is Orange Branded ofzo zei de klantenservice. Elk onderdeel hebben ze weer ergens anders vandaan geplukt. Maar wat mij dus het belangrijskte lijkt is waar het frame vandaan komt. Maar daar hadden ze geen antwoord op. Zaterdag ga ik hem ook ophalen. Staat al klaar :P
Ik heb 'm ook apart laten zetten. Officieel mogen ze dit soort aanbiedingen niet eens achterhouden voor je, in filiaal Helmond deden ze het dus ook niet, in Eindhoven wel:P. Maar ik ben ook wel benieuwd of het wat is, ik heb er alvast op mogen fietsen en hij doet het ged hoor:D

• awwexl
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:15:
[...]

Ik heb 'm ook apart laten zetten. Officieel mogen ze dit soort aanbiedingen niet eens achterhouden voor je, in filiaal Helmond deden ze het dus ook niet, in Eindhoven wel:P. Maar ik ben ook wel benieuwd of het wat is, ik heb er alvast op mogen fietsen en hij doet het ged hoor:D
vandaag werd ik gebeld...ze kunnen hem niet meer achterhouden omdat ze maar 2 hebben binnen gekregen! Balen. Dus ik sta er morgen ook niet. Ja dan moet ik er om 6 uur staan om de eerste te zijn! :'(

Verwijderd

awwexl schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:56:
[...]

vandaag werd ik gebeld...ze kunnen hem niet meer achterhouden omdat ze maar 2 hebben binnen gekregen! Balen. Dus ik sta er morgen ook niet. Ja dan moet ik er om 6 uur staan om de eerste te zijn! :'(
Belachelijk, ik heb vooruit betaald dus mij kunnen ze niets maken, heb netjes alles op papier incl. afspraak om hem af te komen halen:D

Verwijderd

LoeiOrdinair schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:46:
Net even een nieuwe lamp en bel besteld.
[afbeelding]
[afbeelding]
Je kan gewoon niet zonder. In het donker fietsen zonder licht is echt niet leuk :Y)
Die lampen heb ik ook die zijn echt vet

Verwijderd

Al iemand ervaring nu met de Orange Beachcruiser, ik mag hem morgen op komen halen dus ik ben benieuwd!:P

• awwexl
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:58:
Al iemand ervaring nu met de Orange Beachcruiser, ik mag hem morgen op komen halen dus ik ben benieuwd!:P
Ook voor 99,= EUR?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2005 @ 22:58:
Ik heb hem zaterdag gehaald.
Als je goed kijkt zie je dat een hoop boutjes van slechte kwaliteit zijn (bijv dopsleutel 10 schiet over als je kracht zet) , tandwiel ziet er ook een beetje goedkoop uit. maar ja dat kun je verwachten voor die prijs.

Hij fietst wat zwaar, dat komt door die dikke noppenbanden die er op liggen.

maar je zit er heerlijk relaxed op.

Ik heb de "orange" logo's afgeplakt met aluminiumtape en de reflectors uit de wielen gesloopt, zo ziet hij er weer iets fatsoenlijker uit.

Maar goed ik ben wel tevreden met dit karretje.

Verwijderd

Jahoor:D

@Killerloop: Denk je dat het mogelijk is om die logo's eraf te halen, zijn het stickers? Ik zat namelijk te denken om eigen stickers te laten maken voor deze fiets :9

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Stickers? Argh. Custom paint zal je bedoelen! Stickers zijn voor op je stepje of zo ;-)

En dat dat Orange-bikeje zwaar trapt kan aan een aantal zaken liggen. Een te strakke ketting, een verrotte naaf, of te weinig bandenspanning. Kan iig niet aan vorm en profiel van de banden liggen.

[ Voor 54% gewijzigd door s3mt3x op 02-05-2005 21:15 ]

Verwijderd

@Killerloop: Denk je dat het mogelijk is om die logo's eraf te halen, zijn het stickers? Ik zat namelijk te denken om eigen stickers te laten maken voor deze fiets :9
Volgens mij moeten ze er wel af kunnen.
Ze zitten waarschijnlijk gewoon gelijmd.

Verwijderd

@ s3mt3x : Ik zal de ketting eens nakijken. Verder zijn de banden goed op spanning, maar brede banden met grof profiel zal altijd meer weerstand hebben dan een bandje van een racefiets.

En met zwaar bedoel ik ook niet mega zwaar, komt waarschijnlijk ook wel omdat je niet echt in de ideale stand zit om flink kracht te zetten.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 21:26 ]

Verwijderd

Ik heb 'm net opgehaald en ik ga zo proberen de plaatjes eraf te halen met de föhn, ik laat jullie zo snel mogelijk weten of het is gelukt!

Edit: De stickers(plaatjes) kreeg ik er niet vanaf met de föhn helaas. Verder een leuke fiets, heb net even alles erop gemonteerd...lamp is heel scherp alleen achterlicht kun je er niet zo netjes opzetten. Verder oogt alles vrij degelijk alleen de banden hebben een vrij grof pofiel.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2005 07:24 ]

• LoeiOrdinair

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:48:
Ik heb 'm net opgehaald en ik ga zo proberen de plaatjes eraf te halen met de föhn, ik laat jullie zo snel mogelijk weten of het is gelukt!

Edit: De stickers(plaatjes) kreeg ik er niet vanaf met de föhn helaas. Verder een leuke fiets, heb net even alles erop gemonteerd...lamp is heel scherp alleen achterlicht kun je er niet zo netjes opzetten. Verder oogt alles vrij degelijk alleen de banden hebben een vrij grof pofiel.
Kan je binnenkort even wat pics van je fiets posten? Wat details enzo? En kan je de stickers er niet mer stickerverwijderaar af halen? Dat vieze bruine spul van dan Gamma oid.

• s3mt3x

s3mt3x

I choose not to know...

Goed kans dat de transfers onder de blanke lak liggen. Dan krijg je ze er dus alleen vanaf als je de lak verwijdert. Stickerverwijderaar kan je lak beschadigen, en als de transfers onder de lak liggen gaan ze natuurlijk niet weg.
@killerloop: tuurlijk loopt een racebandje lichter (kleiner loopvlak), ik rijd zelf op 2.125 inch voor en achter en die lopen echt zeker zo licht als een "stadsfiets". Maar dan wel op de spanning zoals die op de band aangegeven staat. Dat lukt je alleen met een goede fietspomp (liefst met manometer), of rijd ff naar een tankstation.
Kwa rijpositie en kracht zetten is het 1. een kwestie van smaak of 2. je stelt de fiets af op je lichaamsbouw. Hierover is prima info online te vinden, waarbij de afstand zadel-trapas iig cruciaal is.

Pagina: 1 2 3 Laatste