Toon posts:

Mini-enquete over merk keuzes en uitgaven van pc-gebruikers

Pagina: 1
Acties:
  • 369 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dag medetweakers,

Na overleg met de crew in een andere topic heb ik besloten hier een nieuwe topic te starten om jullie hulpt te vragen voor een marketing onderzoek voor mijn opleiding informatica.

Op:
http://members.chello.nl/~j.wernaart/mks.html

hebben we een mini-enquete geplaats met als doel de voorkeur voor merken en uitgaven patroon van high-end pc gebruikers te onderzoeken. Om een beetje een redelijk resultaat te krijgen moesten we een redelijke hoeveelheid mensen ondervragen. Daarom vragen we jullie hulp met het invullen van deze enquete.

Alvast bedankt voor jullie medewerking en zal indien intressen hier ook de uitkomst plaatsen ;)

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:40

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Done :Y)

Antwoorden worden naar een gmailbox verstuurd zie ik :P

[ Voor 79% gewijzigd door Erazzzer op 16-03-2005 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jup en ziet erna uit dat dat geen slecht idee was ;-)

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Zo krijg je idd genoeg replies. :9. scheelt het bij een winkel of op school staan en het smeken of ze alstublieft zo'n enquete willen invullen.

[ Voor 61% gewijzigd door Justifier op 16-03-2005 17:13 ]

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-08 21:51
Done :)
als je de resultaten post zou het wel leuk zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat wilde ze ons ook laten doen, 100 mensen ondervragen maar kwamen we met dit idee, en ze hadden hun twijfels of we genoeg response kregen ;)

Maar kan jullie verklappen daar zitten we al bijna aan (met filtering van de onbruikbaare)

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-08 15:55
heb hem ook ingevuld, alleen beetje uit het niets komt die zooi over telefonische helpdesk enzo...

* ik vind het beetje amateuristisch geheel, maar goed, jullie zullen er wel wat leuks uit kunnen halen.
** ah ja.. informatica... (8>

[ Voor 8% gewijzigd door meelmark op 16-03-2005 17:22 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:00
Ingevuld
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:15:Maar kan jullie verklappen daar zitten we al bijna aan (met filtering van de onbruikbaare)
Hoe bepaal je wat onbruikbaar is?

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
sig69 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:25:
Ingevuld

[...]

Hoe bepaal je wat onbruikbaar is?
Ik kijk naar extreem afwijkende bedragen in uitgaven patroon 1 miljoen enz ;-). Unieke ip-adressen en eventuele lege velden waardoor ik niets met de gegevens kan, filtering in xls

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:57
Ingevult :)
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 17:31:
[...]
Ik kijk naar extreem afwijkende bedragen in uitgaven patroon 1 miljoen enz ;-) . Unieke ip-adressen en eventuele lege velden waardoor ik niets met de gegevens kan, filtering in xls
Dus mijn antwoorden worden niet gebruikt omdat ik geen voorkeur heb voor verschillende merken videokaarten en harde schijven? Ik heb alleen bij de eerste ingevult dat ik geen voorkeur heb en de rest leeg gelaten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja had het met asp kunnen maken, maar had ik mijn eigen servertje weer moeten opbouwen en dan nog de betere beveiliging eromheen bouwen en heb het al zo druk met school maar uitslag komt redelijk snel verwacht ik, weekend al een voortelling maken

• mcB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 09:20

mcB

Ingevuld.

Was het niet handig om ook inzicht te krijgen of de jaarlijkse uitgaven in 1 keer/korte termijn gedaan werden, of dat deze verspreid werden over het hele jaar?

Strix (Skullflame)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
mja er wordt wel gevraagd naar min top 3 op allerlei soorten hardware, maar niet op welke gebieden. Zo gebruik ik graag Asus moederborden, maar niet alle pc's die ik bouw zijn voor mensne die er ook wat aan hebben, en dan kies ik eerder voor ECS of Asrock.

Volgens mij gaat deze enquête meer weerspieglen wat de tweaker graag gehad had, dan wat hij ook werkelijk zou kopen :/

Verwijderd

Topicstarter
We probeerde ons te richten op hoog eisende gebruikers, das de doelgroep en we verwachten dus ook dat er eigenlijk geen merken als asrock in de top zullen komen, omdat ie voor goedkope pc's misschien goed is maar niet voor mensen die hoge eisenstellen

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
met als doel de voorkeur voor merken en uitgaven patroon van high-end pc gebruikers te onderzoeken
Apple High end systemen worden niet meegenomen zie ik? Mis ook DFI moederborden... Maar ik hoop dat je wat hebt aan de resultaten, ben benieuwd naar de uitslag.

• the_stickie
Kurkentrekker schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:39:
[...]

Apple High end systemen worden niet meegenomen zie ik? Mis ook DFI moederborden... Maar ik hoop dat je wat hebt aan de resultaten, ben benieuwd naar de uitslag.
het gaat dan ook om pc ;)

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Als u nu een nieuw beeldscherm zou u kiezen als u nu een nieuw beeldscherm zou moeten aanschaffen?
zin klopt niet helemaal....

Verwijderd

Topicstarter
jk_warrior schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:59:
[...]

zin klopt niet helemaal....
inderdaad stommen zin

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-08 15:25

Shapeshifter

Get it over with

Ach, er zitten wel meer spelfouten in dit topic.

Zo zie je bijvoorbeeld ingevuld en ingevult, het is dus ingevuld. Anyways, ik heb hem ook even gedaan. Het was inderdaad mini te noemen, in vergelijking tot die enquete in gadget talk ;)

Wanneer denk je een ruwe schets van de resultaten te kunnen posten?

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

• Exigence
  • Laatst online: 08-08 13:36

Exigence

dnkroz

Mja, hoe kan ik nu zeggen wat mijn top 3 moederborden is? Ik kijk voordat ik een nieuw moederbord aanschaf wat er allemaal te krijgen is met wat ik wil, en daar zoek ik gewoon de beste uit, ongeacht of het nou een MSI, een Abit, een Asus, een DFI of een ECS is. Ik ben niet merkgebonden.
Of is het de bedoeling dat je het type in het vakje ernaast invult? If so: dan is trouwens ook nergens een optie 'anders'. Deze poll zou voor mijn niet representatief zijn, dus ik vul hem maar niet in :)

In ieder geval succes toegewenst met het onderzoek :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ingevuld en verzonden :)

1: Intel
2: Supermicro, Iwill, Tyan
3: Maxtor (SCSI only), Hitachi (all), Seagate (all)
4: XFX, Sapphire, Club3D
5.1: €1500
5.2: €1500
6: 19" TFT (tweemaal uiteraard ;) )
7: 2, 4, 3, 3
8: Ja

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind die 'favoriete merken' idd ook wat vaag... Ik kijk eerst naar de specs en prijs en pas later naar het merk. En ik laat me ook erg leiden door resultaten van reviews en gebruikerservaringen. Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan het merkje wat er op staat.

Ook had je misschien nog vragen kunnen stellen over leeftijd/opleiding e.d. Dan kun je verschillende doelgroepen gaan onderscheiden waar misschien leuke dingen uitkomen.

Maar ik heb hem uiteraard wel ingevuld ;) Succes ermee :)

[ Voor 8% gewijzigd door Palomar op 16-03-2005 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even wat meer uitleg hoe ik met de gegevens omga,

Heb nu ongeveer 250 reactie's eerst zet ik zie via outlook om naar txt, daarna lopen ze door mijn java applicatie die alle resultaten op een lijn zet.

Deze importeer ik in excel en laat er een filter oplos zo kan ik dus de gegevens filteren en een draaitabel van maken.

Hierna ga ik de gegevens bekijken op extreem afwijkende invoer, in overleg met de docent statistiek bepalen we dan de norm.

Ik vermoedt tegen het weekend al de resultaten te kunnen plaatsen.

Verwijderd

Ik heb hem ook ingevuld, maar misschien was het handig geweest als je ook een vak leeftijd had gehad, het budget van een 15-jarige scholier is wat anders dan iemand van 25 met een eigen suite in een datacenter :p

Verwijderd

Topicstarter
Ja en dat mochten we dus niet leeftijd was de verkeerde vraag, onze doelgroep was nammelijk high end en dus die waren niet herkenbaar aan leeftijd, daarom wel de vraag bereid uit te geven. Misschien had ook gekunt had je gewild als je het geld had maar dat was waarschijnlijk erg hoog geweest ;) ;)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Palomar schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:15:
Ik vind die 'favoriete merken' idd ook wat vaag... Ik kijk eerst naar de specs en prijs en pas later naar het merk. En ik laat me ook erg leiden door resultaten van reviews en gebruikerservaringen. Dat vind ik eigenlijk belangrijker dan het merkje wat er op staat.
Ik zie niet in waarom iemand geen favoriet merk zou hebben.
Gigabyte staat met stip op 1 gezien de goede mobos die ze maken en de goede service daaromheen. Een moederbord van bijvoorbeeld Asus of ECS zou ik nooit kopen.

• the_stickie
Terw_Dan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:44:
[...]

Gigabyte staat met stip op 1 gezien de goede mobos die ze maken en de goede service daaromheen. Een moederbord van bijvoorbeeld Asus of ECS zou ik nooit kopen.
offtopic:
waarom geen Asus? Asus staat bij mij echt op 1. Ze hebben stable procucten en kiezen duidelijk voor volledie uitrusting. Ze zijn niet goedkoop maar bieden voor dat vele geld ook veel aan :)

* the_stickie was er eigenlijk van overtuigd dat er veel tweakers voor Asus zouden gaan :/

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:08

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

The_Stickie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:33:
[...]

offtopic:
waarom geen Asus? Asus staat bij mij echt op 1. Ze hebben stable procucten en kiezen duidelijk voor volledie uitrusting. Ze zijn niet goedkoop maar bieden voor dat vele geld ook veel aan :)

* the_stickie was er eigenlijk van overtuigd dat er veel tweakers voor Asus zouden gaan :/
Omdat ik bv al erg veel problemen heb gehad met ondeugelijke apparatuur van Asus. Het komt er hier niet meer in. Period.

@topicstarter:

Post je de enquete ook nog ergens anders? Ik denk namelijk dat tweakers op zich niet helemaal 100% een goede weerspiegeling zijn van de gemiddelde consument. Zo zal het percentage AMD gebruikers hier hoger liggen dan "in the wild" vermoed ik. Krijgen we de uitslagen ook te zien?
Unieke ip-adressen
Dus mensen die de enquete vanaf werk achter een proxy invullen doen dat voor niets? Meld dat er even bij dan. Dat scheelt voor sommige mensen weer wat werk.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 17-03-2005 10:41 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

The_Stickie schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 10:33:
[...]

offtopic:

De reden dat ik geen Asus neem is dat de service van hun zwaar knake is, mobo terugsturen naar de fabrikant is niet mogelijk. De bordjes op zich zijn best leuk en werken ook wel goed (de A7N8X lijkt me bijvoorbeeld een heerlijk socket A bord).
Daarnaast komt het feit dat Asus een proprietary chip heeft voor biosflashen, erg vervelend als je die dingen als hotflashers wil gebruiken (en dat speelt bij mij ook mee ja :P)

• Bor

Bor

Waar ik wel benieuwd naar ben is de opdracht, hoe ben je tot juist deze vragen gekomen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Hmm, bij de beeldschermen niets ingevuld aangezien er bij de TFT's geen 18" schermen stonden :+

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Opruimactie: eenregelige posts als "done" en "ingevuld" zijn topicvervuilend.

Zodra ik klaar ben, gaat dit topic weer open ;)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 09:44:
[...]

Denk dat het interessant was geweest om aan te kunnen geven wáárom merk X je favoriete merk is...
Of "Welk merk heeft u onlangs aangeschaft? Was u daar tevreden over?" etc....

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Klaar :p Maar ik mis een hoop merken bij videokaarten Ik bedoel ati wordt samengetrokken ?

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Bor

Bor

HerbyNL schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 13:18:
Klaar :p Maar ik mis een hoop merken bij videokaarten Ik bedoel ati wordt samengetrokken ?
Ik heb dat opgevat als echte "ati" kaarten. Maar ik zat daar ook te twijfelen.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

heb geantwoord:

1. AMD (AMD all the way baby :P )
2. Asus, Abit, Gigabyte
3. Western Digital, Maxtor, Seagate
4. AOpen, Asus, Club3D
5.1. €1200
5.2. €1200 (tja budget moet op he :P )
6. 2x 17" natuurlijk.. maar dat is al aangeschaft :P
7. 2, 1, 4, 4
8. Nee

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ingevuld en verzonden :)

1: AMD
2: DFI, Chaintech, GigaByte <= Kunnen meer merken bij !!!
3: Quantum, Maxtor Samsung <= Hier ook !!!
4: ATI, nVidia, Matrox <= En dan degene die ze het goedkoopst levert...
5.1: teveel :+
5.2: teveel :+
6: 19" CRT <= CRT > all ..... tenzij Plasma van Samsung van 100 inch ofzo (8>
7: 4, 4, 4, 4 <= Beetje flauw
8: Ja

Ow ja : Een normale blauwe achtergrond ofzo had geen kwaad gekund ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Voor "normale" gebruikers is de laatste vraag wel zinnig denk ik, maar er zijn toch wel erg veel tweakers die hun harde waren direct ontdoen van alle overbodigheden, en die hebben dus ook geen rechten meer op garantie. Wat mij betreft wordt iedere vorm van garantie facultatief, dat scheelt mij weer geld.

[irritante modus]done! :+ [/irritante modus]

Verwijderd

hmm uitgave hoger dan het budget, dan is er toch iets mis. :+

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 14:04
Ook ingevuld, geen dank :*)

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Best leuk gedaan dit, echter ik zou het persoonlijk denk ik liever gedaan hebben icm PHP, MySQL en wat scriptjes om de statistieken weer te geven.
Echter toen ik dat zelf ooit wilde proberen, strande ik al snel en kwam ik tot de ontdekking dat het behoorlijk meer tijd in beslag zou gaan nemen om zo iets te bouwen dan ik wilde.
Ook de verwerking van de resultaten in onze enquête was niet helemaal goed, vooral omdat de meeste ingevulde enquêteformulieren uit onze eigen kls kwamen. :P

Overigens mijn antwoorden:
1. AMD
2. Asus, MSI, Asrock (yeah i know, die laatste... maar ik heb er niet vel problemen mee)
3. Seagate, Western Digital, Maxtor (van laatstgenoemde 1 HD van 30GB 4x kadoek gehad in 2 maanden tijd, draait nu na plm. 2 jaar nog wèl goed)
4. Geen voorkeur, echter wel goedkoop met min. 64MB en reso van 1024x768
5.1. €125,= (echt geen flauw benul aangezien ik vaak kleine dingetjes verspreid over het jaar koop)
5.2. €200,=
6. TFT 17" (maar echt niet groter, houd er neit van steeds over grote afstanden met mijn ogen te moeten bewegen, vraag is overigens raar opgesteld: die zin moet even aangepast worden ;))
7. a:2 b:3 c:4 d:4
8. Ja

Klaar

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ik mis bij vraag 8 de optie:
nee, want ik verwacht dat ik dat standaard als heb als ik wat aanschaf gedurende de garantieperiode.

Van klussen krijg je grijze haren

Verwijderd

Topicstarter
fenrir schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 21:18:
ik mis bij vraag 8 de optie:
nee, want ik verwacht dat ik dat standaard als heb als ik wat aanschaf gedurende de garantieperiode.
Ja je verwacht dat maar je zult echt niet de eerste zijn wiens harddisk of moederbord defect gaat binnen garantie, en je vervolgens een maand op je reperatie moet wachten. zo was ie dus een beetje bedoeld aangezien gratis niet echt kan ergens zal het toch betaald moeten worden

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst iedereen bedankt voor hun antwoorden!

We hebben de volgende selectiecriteria gebruikt omdat onze doelgroep high-end users was.

Uitgaven per jaar meer dan 299 € en kleiner dan 3001€

http://il.fontys.nl/~skinny/mks.htm

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-07 21:47
1e wat me opvalt is dat AMDbij de eerste vraag de concurrentie volledig onder de voet loopt })

Verwijderd

Topicstarter
Mythrill schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 17:44:
1e wat me opvalt is dat AMDbij de eerste vraag de concurrentie volledig onder de voet loopt })
Ja ik denk dat dat wel een beetje te maken heeft met dat we het op tweakers geplaats hebben ;)

• Bor

Bor

Klopt, en daarom heb je nu geen reeel beeld van de huidige nederlandse markt.

Verwijderd

Topicstarter
Bor_de_Wollef schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 18:12:
Klopt, en daarom heb je nu geen reeel beeld van de huidige nederlandse markt.
Is ook wel, maar we kunnen wel stellen dat we een meer eisende gebruiker hebben onderzocht, echter het is natuurlijk wel zo dat een tweaker vaak ook meer eisen steld dan een echt veel eisende gebruiker. en tuurlijk wanneer is iemand veel eisend das natuurlijk ook nog de vraag,

Maar we hebben in ieder geval onze opdracht kunnen voltooien een onderzoek te houden, En de resultaten ja dat zijn die van de 414 tweakers die hem ingevuld hebben.

• Bor

Bor

Wat heb je initieel als doelgroep gesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Veel eisende computer gebruikers met een uigave patroon van meer dan 300 euro per jaar en een pc niet ouder als 3 jaar

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Enquete is alweer gesloten?
Jammer dat ik dit topic nu pas zie, al denk ik dat m'n antwoorden vooral meer van hetzelfde zouden zijn geweest ;)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Bor

Bor

Ik denk dat de antwoorden die je nu hebt duidelijk typerend zijn voor tweakers. De keuze bv tussen AMD en Intel is bv vaak gebaseerd op geld. Hebben jullie bv ook een leeftijdscategorie als doelgroep gesteld? Wat ik hiermee bedoel is dat de gemiddelde leeftijd hier op tweakers niet zo heel erg hoog ligt (en hiermee het inkomen vaak ook niet -> hence de voor de hand liggende keuze voor AMD). Ik heb het gevoel dat de uitkomst ook niet helemaal representatief is voor de doelgroep zoals jullie die hebben gesteld. Hoe heb je bv bepaald dat de geinterviewde geen pc heeft ouder dan 3 jaar?

• Fulcrum2000
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Ik denk dat je de gemiddelde tweakers.net gebruiker nu toch wel onderschat. Als ik naar mezelf kijk (en ik denk dat dit voor de meeste geldt), is de keuze van AMD vooral gebaseerd op kwaliteit/overklokbaarheid/64bits/snelheid en daarna pas op kosten.

Kijk ook maar eens naar de vraag van de gemiddelde uitgaven per jaar. Deze zijn stukken hoger als een doorsnee computergebruiker. AMD omdat het goedkoper is, is dus naar mijn mening (veel) te kort door de bocht.

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Tegenwoordig is het allang niet meer "omdat AMD goedkoper is" ;')

Er zijn altijd nog wel een stuk of wat Tweakers die alleen maar Intel willen omdat AMD slecht is. (Of één of andere slechte reden) en een aantal Tweakers die bv. al een S478/LGA775 moederbord hadden en nog een CPU moesten kopen. In de meeste gevallen is AMD op dit moment gewoon een betere keus.

De meeste Tweakers hier weten dat. Als je kijkt naar de computerende mensen die toch het één en het ander van PC's weet en wat ouder zijn word er al snel Intel gekozen.
AMD's waren vroeger niet allemaal even stabiel, dat is een feit. Sommige AMD K6 processoren hadden een MMX bug, de K6-2 niet meer. Sommige AMD Athlon chipsets (&drivers) waren niet helemaal lekker etc.

Die problemen (die lang niet altijd van toepassing waren en/of helemaal niet aanwezig waren) blijven hangen. De meeste denken dan ook nog steeds dat AMD onstabiel of te warm is. Terwijl de (volgens richtlijnen van Intel opgebouwde) Prescott processoren veel warmer zijn dan een doorsnee (volgens richtlijnen van AMD opgebouwde) AMD Athlon XP. Het vreemde is dan wel dat de fouten die Intel gemaakt heeft niet worden onthouden en blijkbaar 'vergeven' worden :?

Mijn mening is dan ook, mensen blijven lang op 1 plek hangen. Als bedrijf X het 10 jaar geleden ontzettend goed deed dan is dat nu en over 10 jaar nog steeds zo. Terwijl in de tussentijd bedrijf Y al veel betere producten levert dan bedrijf X.

Ik ben zelf ook niet merkengetrouw. Omdat ik nu een EPoX moederbord heb wil dat niet zeggen dat mijn volgende PC ook een EPoX moederbord heeft. Sterker nog, vanaf Mei 2003 (Toen ik mijn EPoX 8RDA kocht) heb ik 3 ASRock's, 1 ECS en een andere EPoX gehad. Daarvoor heb ik A-Trend, ECS, PCPartner en nog een aantal andere merken gehad.

Op een aantal dingen na is het (naar mijn mening) voor de eindgebruiker niet verstandig om altijd bij hetzelfde merk te blijven.
De uitzonderingen zijn bv. geheugen upgrades. Ik heb liever 2x hetzelfde merk geheugen dan 2 verschillende repen. 99 van de 100 keer maakt het niet uit welk merk je koopt, echter ken ik iemand die toch blij is dat 'ie Samsung naast z'n andere Samsung heeft gezet. Ookal was die Samsung toen 10 tot 15 euro duurder dan een vergelijkbare Kingston.
Die vergelijkbare kingston werkte dus niet samen

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Let op:
Eenregelige reacties als "done", "check", "ik ben benieuwd naar de resultaten" zijn niet de bedoeling en zijn alleen maar topicvervuilend. Alle nuttige reacties worden eronder bedolven en zijn daardoor lastiger terug te lezen.

Dus je hoeft echt niet alleen maar te melden dat je het hebt ingevuld. Heck, ik zou er niet aan willen denken als de ~25.000 actieve Gotters allemaal na het invullen "done" posten