Toon posts:

Externe case: Waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben op zoek met een aantal vrienden naar deze casing:

http://www.amselectronics...es/Venus_ds/Venus_ds.html

Waarom? Omdat hij uit verschillende reviews goed naar voren komt, stil is en er naar onze mening mooi uitziet. Nou is het probleem dat ik Nederland nog geen winkel heb kunnen vinden die die dingen verkoopt. Het gaat om de USB+FW combi met actieve cooling, liefst in het zwart.

Heeft iemand van jullie een idee of waar die te koop is? google heeft nog geen antwoord kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Dunki

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Laatst nog 1 gehaald bij Norrod in Groningen...pcies dezelfde...

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

Verwijderd

haggard schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:49:
Laatst nog 1 gehaald bij Norrod in Groningen...pcies dezelfde...
dat is jammergenoeg dus niet de goede, deze heeft geen actieve koeling
SNT2316B == USB 2.0 met actieve koeling
SNT2312C == USB 2.0 + firewire, maar geen actieve koeling

maar we blijven verder zoeken....

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand waar die casings te koop zijn of goede alternatieven?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:01:
[...]

dat is jammergenoeg dus niet de goede, deze heeft geen actieve koeling
SNT2316B == USB 2.0 met actieve koeling
SNT2312C == USB 2.0 + firewire, maar geen actieve koeling

maar we blijven verder zoeken....
Dan trek je toch gewoon die actieve koeling eruit :Y) Ben je nou een tweaker of nie :P

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Mishmash schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:07:
Dan trek je toch gewoon die actieve koeling eruit :Y) Ben je nou een tweaker of nie :P
:w Garantie

/EDIT :
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 17:14:
Het kastje moet toch open om de harddisk erin te zetten. Dat je dan de fan eruit haalt zal echt niet een probleem geven (of je moet hem loshalen met een hamer en een heggeschaar) :P
Oops ...... ik dacht dat je dan zo'n Garantie sticker ofzo zou breken of draadjes door zou moeten knippen ??

[ Voor 50% gewijzigd door nero355 op 21-03-2005 17:16 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

:w Garantie
Het kastje moet toch open om de harddisk erin te zetten. Dat je dan de fan eruit haalt zal echt niet een probleem geven (of je moet hem loshalen met een hamer en een heggeschaar) :P

• Race Eend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Waarom wil je per se active koeling? Lijkt me dat die usb 2.0 + FW de allerbeste keuze is. Lekker stil! Ze worden niet eens zo warm hoor (ik heb een Western digital 80 gb 7200 rpm extern en die wordt amper warm als ik de behuizing voel.. dus ik denk dat ie prima geschikt is passief.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik al meerdere schijven heb kapot zien gaan die niet actief gekoeld waren. Dat risico wil ik niet lopen aangezien er toch veel data op komt te staan afgezien van de kosten. Als er een andere casing is die aan mijn eisen voldoen is het ook goed, alleen ik zie weinig interessante dingen op het net.

eisen:

- Aluminium
- Firewire + USB
- Actieve koeling (liefst niet te luid)

Heel veel hebben ook kermis verlichting erop zitten. Dat vind ik persoonlijk niet mooi. Ik zal de pricewatch nog is opnieuw bekijken. Wie weet levert dat iets nieuws op.
Pagina: 1