ow niets bijzonders dus
alleen heb ik (nog) geen ervaringen met biosflashen
maar over het overklokken
het grote probleem bij het overklocken van oudere 6800GT's is het power gebrek, de 6800GT heeft 1 molex stekker, de ultra 2.
tegen woordig hebben de 6800GT's een zespins aansluiting, daardoor zal een power gebrek niet tot pas bij heel extreem overklocken plaats vinden.
zelf klock ik over met het programma RivaTuner, te dowloaden op
Guru3D.com
stap 1
na de instalatie van RivaTuner
open je het programma, daarna zie je dit scherm

kilk op het knopje bij de rode pijl
stap 2
vervolgens zie je dit schermpje:

klik weer bij de rode pijl
stap 3

klik eerst bij de rodepijl het vinkje aan in het hokje, dan geeft het een schermpje dat je opnieuw op kan starten of zo het overklocken mogelijk maken, start op nieuw op en doe stap 1 en 2 weer.
stap 4
het overklocken:

zet het menutje naast enable driver hardware overklocking op preformance 3D (als je helemaal klaar bent kan je de preformance 2D ook op die snelheid zetten maar veel heb je daar niet aan

)
en de 2 balkjes kan je de core snelheid en de mem snelheid verhogen, begin eerst met de core in kleinestapjes te verhogen, na elke verhoging klik je op test, die kijkt of je core geen foutenmaakt, maakt die ze wel, zet je core speed dan terug.
is de test wel goed, test dan je 3dkaart uitgebreid met programma's als 3Dmark 03, 05 aqua mark of de Nvidia demo's van de Nvidia site (doe dit ook en denk niet ohh zit wel ruig). als je geen rare dingen in je scherm ziet onder het testen (artifacts dus, groene strepen, flikkeringen etc.) of een vastloper, dan kan je nog iets verder gaan, krijg je het wel, schroef de snelheid iets terug.
doe dit ook met je memory.
stap 5
als je overklock gelukt is vink dan het hokje in bij de rodepijl zodat de overklock bij opnieuw opstarten behouden blijft e

n druk op save bij de blauwepijl

deinstalleer RivaTuner overgens
NIET als dit allemaal gedaan hebt
stap 6
Game totdat je er bij neervalt
have fun!
ps. als ik wat zeg dat niet klopt/niet waar is zeg het dan want met dat stekkertje weet ik niet zeker

[Voor 29% gewijzigd door GoldenSample op 18-03-2005 18:08]