De Producer Opstelling

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-09 11:00
Ik ben bezig met het uitzoeken van een computer voor mijn toekomstige studio. De mixer en Microfoons staan al netjes uitgewerkt op papier. Maar nu is het toch echt tijd geworden om me flink te orienteren op de Computer die alles moet gaan opslaan en bewerken.

Ik dacht een keuze gemaakt te hebben. Namelijk een Apple PowerBook met de meest uitgebreide configuratie die er te krijgen is voor de Powerbook. Apple schijnt namelijk toch het beste te zijn voor audio (en video) bewerking. De rede voor het kiezen van een PowerBook was ook het voordeel van het makkelijke menemen. Ik ben namelijk ook van plan om alles in mijn studio zo te maken dat het makkelijk mee te nemen is naar repetitie ruimtes/optredens om daar demo's op te kunnen nemen los van mijn eigen muziek om op die manier misschien ook nog wat centjes eraan te verdienen voor het geval ik niet beroemd word ;)

Afbeeldingslocatie: http://a248.e.akamai.net/7/248/8352/448/store.apple.com/Catalog/nl/Images/step2_powerbook_17.jpg

• 2 GB DDR333 SDRAM - 2 SO-DIMMs
• Ultra ATA-schijf van 100 GB (5400 rpm)
• SuperDrive (dvd±r-/cd-rw-eenheid) met 8-voudige snelheid
• AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS (int'l English)
• 1,67 GHz PowerPC G4
• 17-inch TFT-beeldscherm
• Interne 56K-modem
• Twee USB-poorten
• Batterij

Hoe geil is het wel niet om in de trein je gemaakte/opgenomen muziek nog even wat bij te werken voordat je weer thuis komt om alles goed af te mixen? :9~

Maar nu ben ik dus aan het twijvelen tussen het kopen van een PowerBook of een HighEndSystem van de Best Buy Guid. Het grote voordeel is natuurlijk het feit dat je veel meer krijgt voor je geld, 2 Flatpannel schermen (20" en 17"), veel meer opslagruimte .Maar hij is ook meteen veel minder waarde vast is. En een nadeel is dat je hem niet zo makkelijk kan meenemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1088940190.gif
Best Buy Guid - Maart 2005
• Intel Xeon 3,0GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB) € 512,-
• Asus NCCH-DL € 250,-
• 2 x Intel boxed Xeon-koeler
• 2 x 1GB PC3200 DDR SDRAM (Kingston ValueRAM) € 324,02
• XFX GeForce 6600 GT 128MB dual DVI € 202,-
• Terratec Aureon 7.1 Universe € 145,53
• Serial ATA RAID-controller Onboard Intel 6300ESB & Promise PDC20319
• Netwerkcontroller Onboard Intel Pro/1000 CT
• Primaire harde schijf - Western Digital Raptor WD740GD 73GB € 166,90
• Secundaire harde schijven - 2 x Maxtor DiamondMax 10 200GB SATA € 193,98
• Dvd-brander - NEC ND-3500 (zwart) € 53,50
• Dvd-speler - LiteOn LTD-166S (zwart) € 20,99
• Diskettedrive - Samsung 3,5 inch floppy drive (zwart) € 5,85
• Draagbare opslag - Geheugenstick 256MB USB 2.0 € 22,25
• Behuizing - Cooler Master CM Stacker STC-T0 € 130,-
• Voeding - Tagan TG480-U01 480W € 80,99
• ViewSonic - VP201b € 832,93
• ViewSonic - VX715 € 301,60
• Luidsprekers Logitech Z-2300 € 119,47
• Toetsenbord Microsoft Wireless Optical Desktop Pro € 66,75
• Muis Logitech MX 510 Optical Mouse € 33,50

Totaalprijs bij opstellen BBG € 3.462,26

Ik ben nu echt aan het twijvelen. 1 ding is zeker, ik koop GEEN "normale" Apple. ALS ik een Apple koop dan wordt het een PowerBook.

Dan komt er natuurlijk nog een klein nadeel bij: Ik heb nog nooit met een Apple gewerkt, maar als ik naar de reacties kijk van mensen die geswitched zijn, zijn deze alleen maar positief. Het zal natuurlijk wel even wennen zijn maar zeker op audio gebied (denk aan Logic 7, alleen voor de Apple) is het misschien wel de beste keuze.

Wat denken jullie? Ik ben namelijk toch een beetje de kluts kwijt en ik kan hem zo snel niet vinden }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je eenmaal de muziek hebt opgenomen dan neem ik aan dat je er zeker van wilt zijn dat deze ook goed en betrouwbaar is opgeslagen. Bij dit soort dingen denk ik dan al gauw aan het gebruik van RAID wat bij die Powerbook natuurlijk niet op gaat (neem ik aan). Bovendien weet ik niet hoe het zit met de geluidskaart van een Powerbook wat betreft het opnemen van het geluid.

Als je de pc/powerbook echt mee moet gaan nemen voor opname op een andere locatie, dan wordt die pc natuurlijk wel wat lastiger t.o.v. de Powerbook. Ik denk daarom dat je even goed moet nagaan wat precies de eisen zijn die je aan het systeem stelt en waar je het precies voor gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
heel veel wee tik niet van producer opstellingen, maar waar wil je je laptop/pc precies voor gaan gebruiken.

je wil dingen gaan bijwerken in de trein, hiervoor heb je naar mijn idee een multitrack recorder voor nodig anders valt er weinig bij te werken op wat knip en plakwerk na lijkt me.

wat mij het belangrijkste lijkt is dus een goede geluidskaart met meerdere inputs zodat je later de verschilellende kanalen onfahankelijk van elkaar kan bewerken. ik denk dat de aureon uit de pc dit misschien wel kan maar dat je voor het geld dat jij uit wilt geven veel beter kan investeren in een goede geluidskaart dan in een superpocessor als de xenon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Enne, ik ben geen AV-kenner, maar is een snelle schijf geen 'noodzaak' als je met audio en video aan de slag gaat? Eén 5400RPM schijfje is nou niet wat ik noem snel..

In een desktop kun je nog gaan voor snelle SCSI of SATA disks in een RAID opstelling, maarja...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alienware of Dell hebben ook zeer snelle laptops in hun assortiment, dit is misschien ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:03

Barrycade

Through the...

Nou ben ik echt geen audiofiel ofzo, maar een studio en dan alles af laten hangen (af gezien van de rest van de pc) van 1 geluidskaartje van 145 euri???
Waarvoor om iets aan te sluiten een duik achter de pc voor nodig is???? Hoe serieus heb je je al verdiept in het onderwerp? Ik denk dat er op gathering genoeg te vinden is over serieus muziekopnemen/bewerken via de pc/mac. Zie bv het How to become a producer topic of anders htb a DJ Daar zal je wellicht vinden wat je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Bijna alle professionele producers gebruiken een apple, en ook de powerbook, sommige produceren zo op het vliegtuig >:) (CarlCox)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10 06:56

Tux

Zo'n high-end systeem is natuurlijk een stuk mobieler te maken door het systeem in een 4U hoge 19" case te bouwen, en die case in een flightcase te stoppen bijvoorbeeld.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
littlejoannes schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:20:
Nou ben ik echt geen audiofiel ofzo, maar een studio en dan alles af laten hangen (af gezien van de rest van de pc) van 1 geluidskaartje van 145 euri???
Waarvoor om iets aan te sluiten een duik achter de pc voor nodig is???? Hoe serieus heb je je al verdiept in het onderwerp? Ik denk dat er op gathering genoeg te vinden is over serieus muziekopnemen/bewerken via de pc/mac. Zie bv het How to become a producer topic of anders htb a DJ Daar zal je wellicht vinden wat je zoekt
Misschien is het handig om te vermelden dan de mixer die ik erbij koop een Tascam Dm24 is... deze sluit ik via Firewire aan op de desbetreffende computer. Deze mixer is dus OOK mijn geluidskaart waar een paar actieve monitoren op komen te staan :)

De geluidskaart IN de computer is dus compleet niet van belang (tenzij ik in de trein zit en mijn hoofd telefoon wil aansluiten. Dat van de trein was trouwens maar het voorbeeld. Het hoofddoel is dus om tijdens optredens professionele opnames te maken. Hetzelfde geld voor de opnames in repetitie ruimtes :)

[ Voor 41% gewijzigd door CoiLive op 15-03-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vind dit allemaal ontzettend overkill.

• Heb je ervaring met produceren of audio recording? Zo nee, doe je zelf een plezier en begin klein. Straks wordt het niks en heb je ontzettend veel geld voor lul uitgegeven.

• Welke software ga je gebruiken? Ga je dat legaal of illegaal doen? De keuze van de software kan je keuze voor type systeem (Apple/PC) beinvloeden.

• Indien je voor het notebook gaat: welke audio interface ga je gebruiken? Toch niet de interne hoop ik?

• Indien je voor de PC gaat: waarom kies je in godsnaam voor die geluidskaart? Als je zoveel geld uit wilt geven is er veel beter spul te krijgen.

• Indien PC: het is een audio workstation, geen game-bak. Donder die videokaart weg en ga voor iets wat een goede 2d versnelling heeft. 3d is niet belangrijk.

• Indien PC: 400Gb??? Wat ga je opnemen? Hele orkesten op 32 sporen op 24 bits/96Khz?

• Wil je meerdere sporen tegelijk op kunnen nemen via analoge/digitale ingangen? Als dit minimaal is heb je helemaal niet zo'n snelle HD nodig.

• 2Gb ram vind ik overkill. Begin maar eens met 1 en schaf meer aan als je tegen beperkingen aanloopt.

• Dat de 'grote namen' Apple gebruiken zegt meer over de 'mode' dan over kwaliteit en stabiliteit tegenwoordig. Zowel PC als Apple zijn prima oplossingen. Mijn keuze is PC.

Beter verdiep je er nog een beetje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als ik jou was zou ik niet twijvelen maar eens wat research gaan doen. En ook je licentieprijzen in 't geheel meenemen. En ik denk eerlijk gezegd dat beiden bestwel overdreven zijn voor wannabe-producerzut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apple's zijn gewoon erg fijne werkstations voor muziek, maar het is absoluut geen must. Ik ken mensen die een Apple gebruiken en er bij zweren, en mensen die PC gebruiken en er bij zweren. Ik gebruik nu zelf een PC in m'n studio, en wil er binnenkort nog een tweede bijzetten voor simultane bewerking. Wat belangrijk is voor fijn werken met audio is:
1. snelle harde schijf
2. geluidskaart met professionele poorten (ivm ruis) en een lage latency
3. veel intern geheugen (hoe meer hoe beter)

Dat laatste met name voor eventuele bewerkingen die je later op de audiosporen wil uitvoeren, en voor het afspelen van multi-track audio. Als je op elke track een kwartier op de denoiser zit te wachten gaat de lol er snel af kan ik je zeggen :)

Oh, en ga geen logitech speakertjes gebruiken of uberhaupt media speakers voor een computer, koop fatsoenlijke monitor-speakers, dat is nog belangrijker bij audio-bewerking / producing dan wat voor computer je gebruikt. Spirit heeft een aardige reeks goede monitor speakers voor weinig geld.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik snap niet dat als je zo'n immens bedrag gaat uitgeven je je niet wat beter verdiept in wat je precies wilt en kunt krijgen... Of denk je hier soms al het advies te "vinden"??? Als ik jou was zou ik eens wat rond gaan zoeken op het i-net, met collega's gaan babbelen en op andere manieren research doen.

Wij willen je prima adviseren hoor, maar een beetje zelfonderzoek mogen we wel verwachten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Mike Jarod schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 19:14:
Ik vind dit allemaal ontzettend overkill.

• Heb je ervaring met produceren of audio recording? Zo nee, doe je zelf een plezier en begin klein. Straks wordt het niks en heb je ontzettend veel geld voor lul uitgegeven.
Jah, ik heb redelijk wat ervaring met produceren en audio recording

• Welke software ga je gebruiken? Ga je dat legaal of illegaal doen? De keuze van de software kan je keuze voor type systeem (Apple/PC) beinvloeden.
Logic 7 is de basis. Ik ga ook veel met plugins doen aangezien ik het voor mezelf redelijk mobiel wil houden en geen racks wil meeslepen. De software wordt allemaal legaal gekocht. Dit is trouwens ook de grootste overweging om een Apple te halen, aangezien deze Logic 7 niet voor de PC gaat uitkomen. Maar er zijn natuurlijk alternativen. In eerste instantie nijg ik vanwege Logic wel naar de Apple.

• Indien je voor het notebook gaat: welke audio interface ga je gebruiken? Toch niet de interne hoop ik?
Een Tascam DM24 met firewirekaar en een paar actieve monitoren

• Indien je voor de PC gaat: waarom kies je in godsnaam voor die geluidskaart? Als je zoveel geld uit wilt geven is er veel beter spul te krijgen.
Zie punt hierboven

• Indien PC: het is een audio workstation, geen game-bak. Donder die videokaart weg en ga voor iets wat een goede 2d versnelling heeft. 3d is niet belangrijk.
Deze videokaart zit erin omdat die werd aangeraden bij de Best Buy Guid, en dat kleine beetje geld maakt niet zoveel uit. Ik ga niks met 3D doen, dus als er betere 2D kaarten zijn mag dat ook. Maar dat heeft weinig temaken met het opnemen van muziek

• Indien PC: 400Gb??? Wat ga je opnemen? Hele orkesten op 32 sporen op 24 bits/96Khz?
Wav. Files kunnen behoorlijk groot worden zoals je weet. Nu zullen het 16 sporen zijn die worden opgenomen (multitrack), maar later is de planning dat er nog een DM24 bijkomt

• Wil je meerdere sporen tegelijk op kunnen nemen via analoge/digitale ingangen? Als dit minimaal is heb je helemaal niet zo'n snelle HD nodig.
Meerdere sporen dus via de Digitale Mixer van Tascam Dm24. Deze pompt alles via firewire mijn computer binnen

• 2Gb ram vind ik overkill. Begin maar eens met 1 en schaf meer aan als je tegen beperkingen aanloopt.
Dit zou kunnen en scheelt nogal snel heel wat geld. Ik zal er eens over nadenken.

• Dat de 'grote namen' Apple gebruiken zegt meer over de 'mode' dan over kwaliteit en stabiliteit tegenwoordig. Zowel PC als Apple zijn prima oplossingen. Mijn keuze is PC.
Wat ik begrepen had was dat Apple er wel beter voor was. Maar aangezien het in eerste instantie voor mezelf is ben ik dus ook aan het kijken gegaan naar een goede PC. Vandaar ook dit topic om jullie mening te peilen.

Beter verdiep je er nog een beetje in :)
Dat heb ik wel gedaan, maar schijnbaar was mijn OP niet duidelijk genoeg. Wat ik heel erg simpel gezegt eigenlijk wil weten. Wat zouden kiezen (tussen deze 2) of misschien nog een andere suggestie?

Zoiets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
AJ1815 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:02:
Ik snap niet dat als je zo'n immens bedrag gaat uitgeven je je niet wat beter verdiept in wat je precies wilt en kunt krijgen... Of denk je hier soms al het advies te "vinden"??? Als ik jou was zou ik eens wat rond gaan zoeken op het i-net, met collega's gaan babbelen en op andere manieren research doen.

Wij willen je prima adviseren hoor, maar een beetje zelfonderzoek mogen we wel verwachten, toch?
Ik heb al heel erg veel rondgekeken. Maar aangezien ik weet dat hier nogal wat "slimme" koppen rondlopen dacht ik: Goh, misschien hebben zij ook nog wat nuttigs te zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Als je niet wilt gamen,en dedicated muziek,en dual head wil werken,moet je Matrox videokaart nemen.
Ik zou ook 2 gelijk schermen nemen,anders word het een ellende met verschillende resoluties,etc,etc.
Ook de hoeveelheid draaiende delen ten alle tijden te minimaliseren.
Snelle disken is een must,met lage seektime en hoge constante datadoorvoer.
Ik zweer persoonlijk trouw bij SCSI,maar da's prijzig

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Akino schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:50:
Als je niet wilt gamen,en dedicated muziek,en dual head wil werken,moet je Matrox videokaart nemen.
Ik zou ook 2 gelijk schermen nemen,anders word het een ellende met verschillende resoluties,etc,etc.
Ook de hoeveelheid draaiende delen ten alle tijden te minimaliseren.
Snelle disken is een must,met lage seektime en hoge constante datadoorvoer.
Ik zweer persoonlijk trouw bij SCSI,maar da's prijzig
Ik zweerde ook altijd bij SCSI.. maar voor jouw budget koop je een fatsoenlijke RAID controller, met wat snelle SATA disks.. Prijs-snelheid stukje slimmer denk ik..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiZz schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 22:40:
[...]

Dat heb ik wel gedaan, maar schijnbaar was mijn OP niet duidelijk genoeg. Wat ik heel erg simpel gezegt eigenlijk wil weten. Wat zouden kiezen (tussen deze 2) of misschien nog een andere suggestie?

Zoiets? :P
Oh en 2 GB Ram is wat mij betreft echt geen overkill....ik heb 1 GB Ram voor m'n dedicated music PC en dan nog loop ik wel eens tegen problemen aan bij veel audio-sporen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Well, iniedergeval bedankt. Ik zal er nog eens rustig over nadelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Hoe komt een student aan zoveel geld :? Anyway, als je voor een apple gaat kan je veel beter een powermac nemen, die zijn 3 keer zo uitbreidbaar en er zit een nieuwere generatie proc in (G5). Daarnaast heb je er veel meer waar voor je geld voor. een mobiele studio lijkt mij wat ver gezocht voor een beginnend producer. misschien dat je eens moet gaan kijken naar hoe andere mensen hun thuisstudio hebben opgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan nog een firewire extern hdtje als backup. is dat probleem ook opgelost.

een voordeel van een powerbook, hij is iig stevig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ook niet vergeten mag worden dat er een G4 zit in zo'n powerbook. Dit is een verouderde core, en preseert ook op 1,67 Ghz nog beneden pijl. Ik zou dan eerder gaan voor een Dell systeem met een P4M (geen Pentium M! die heeft een te lage FSB) dan hoef je je geen zorgen te maken dat je teveel bewerkingen tegelijk doet en een 7200rpm HDD. Mischien niet zo mooi, en de accu blijft ook geen uren doorgaan, maar je hebt wel een systeem dat enigsinds geschikt is voor audiobewerking.
ps.
Mocht je voor een PC gaan, lijkt het me verstandig een kaartje bij M audio te halen. Een Audigy is nog beter dan die Terratec.
Die promise controler niet gebruiken, want die laat je CPU het rekenwek doen terwijl die puur met je audio moeten bezig zijn.
Op je grafische kaart kan je best bezuinigen. Een GF5200 is genoeg.
En een Logitech Z2300 voor een audiofiel???? Heb je geen HiFi instalatie waar je alles op kan aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ok voor de laatste keer:

Er komen dus Actieve Monitor Speaker te hangen aan de Mixer. Deze mixer fungeert OOK al geluidskaart. De terratc + Logitech speakers zijn er dan alleen voor als ik de mixer een keer niet bij de hand heb en toch een mp3'tje wil draaien.

Ik zit ookal wel te kijken naar de Apple G5 systemen. Ik ga binnenkort eens langs bij wat mensen die ook thuis studio's hebben om te kijken hoe zij dingen oplossen. Ik kan natuurlijk die professionele studio's die ik heb gezien niet vergelijken met een eigen thuis studio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:08

Osxy

Holy crap on a cracker

Mijn Advies:

Twee 2-GHz PowerPC G5
2 GB DDR400 SDRAM (PC3200) - 4x512 MB
2x250 GB Serial ATA-schijf
Dvd-r/cd-rw
NVIDIA GeForce FX 5200 Ultra 64 MB, ADC/DVI
56k V.92 modem
Apple Keyboard & Mouse
Mac OS X
1 FireWire 800-poort
Twee FireWire 400-poorten
Drie USB 2.0-poorten

Je hebt dan niet het top model (2 x 2,5 ghz) maar wel 2 x 2 ghz en dat is voor audio bewerking prima. Omdat ram in de G5 in paren geplaats moet worden zitten er 4 x 512 in omdat dit veel goedkoper is dan 2 x 1 gb. 2 x 250 Sata hd's die je in een raid kan zetten. En een dvd brander om het eventueel gelijk weg te branden naar een dual layer dvd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
Ik heb dus zojuist het volgende Systeem + toebehoren besteld. Nu maar hopen dat ik over 3 dagen het geld binnen heb en dan is alles helemaal rond! Eindelijk!!!

Ik heb trouwens besloten om de PC ook te gaan gebruiken om af en toe eens een leuke game te spelen. Is dit systeem verder wat? Of kan ik sommige dingen beter veranderen?

PC:
2 x 20" TFT breedbeeld schermen
2 x Intel Xeon 3.00GHz FSB800 1MB Box
1 x Asus NCCH-DL
1 x Cooler Master Midi Tower Stacker ATX, no PSU (zwart)
1 x Tagan TG480-U01 480 Watt (PSU)
2 x Kingston 1GB DDR SDRAM PC3200 CL3.0 ECC
1 x Western Digital 74GB SATA150 8MB Raptor, WD740GD (Primaire Harderschijf)
1 x Maxtor 200GB SATA150 8MB FDB, 6B200M0 (kom als ik ooit nog eentje van bij)
1 x NEC DVD-/+RW ND-3520A 16x/16x/4x DL Bulk (zwart)
1 x NEC DVD-ROM DV-5800C 16x/48x Bulk (zwart)
1 x NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 x XFX Videokaart AGP GeForce 6600GT 128MB DDR3 2xDVI/TV
1 x Logitech MX510 Performance Optical Mouse
1 x Logitech UltraX Keyboard OEM

De Geluidskaart die erin komt is een Emu 1820m. Dat is goed genoeg voor wat ik nu wil. Hij is niet te duur en ik kan dus alsnog makkelijker gaan switchen naar een meer Hardware georienteerde setup.

Verder komen er nog:

KRK RP6 Studio Monitoren bij om de boel te kunnen beluisteren
Rode NT 1a Zangmicrofoon
Shure SM 57 Om instrumenten mee op te nemen
Shure SM 58 Voor over mijn kleine PA (ik heb nog een mic liggen) als ik samen met iemand wat wil jammen en zingen. Klinkt over een PA toch altijd net iets lekkerder en je hoeft minder je best te doen om over de gitaren heen te komen :)

Verder natuurlijk nog een Microfoon Standaard, een Pop-Screen en wat Kabels.

Zo kan ik nog een tijdje verder en aangezien ik dus toch voor een PC ben gegaan en niet voor een Laptop is alles makkelijker te upgraden. Ik ben ook maar niet voor een Apple gegaan aangezien ik gewoon redelijk veel weet van windows en op deze manier er makkelijker andere dingen mee kan doen.

Ik hoop zo erg dat ik Maandag of Dinsdag het geld kan overmaken en dat ze dan de spullen mijn kant op kunnen sturen!!! _O_

Maar dit weekend eerst maar even mijn toekomstige "Homestudio" een beetje gaan inrichten en kijken of ik een mooi bureau kan maken ofzo :+

[ Voor 3% gewijzigd door CoiLive op 21-03-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
het is meestal mijn gewoonte om eerst informatie in te winnen voor je bestelt... evenals eerst geld te hebben voor een order te doen... maar goed, that's just silly old me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Vertel eens wat meer over welke software je erbij gaat aanschaffen. Daar kan ik in het hele topic niks over vinden.
Pagina: 1