Toon posts:

Adsl van Hetnet ineens langzaam.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gistermorgen ofzo is mijn downloadsnelheid flink omlaag gegaan, normaal downloade ik met 180 KB/s, nu is dat nog maar rond de 20 KB/s (getest met www.speedtest.nl een www.mordax.nl
). Ik speel veel unreal tournament 2004 online en normaal is mijn ping daar rond de 40. Nu is dat, sinds gister dus, rond de 200.
Ik heb mijn modem (Alcatel ST510 van speedtouch) al gereset en opnieuw geinstalleerd.
Ook heb ik op de site van hetnet gekeken, en er stond dat er geen storingen waren in mijn regio.
Met ad-aware en panda antivirus een scan uitvoeren heeft ook geen resultaat opgeleverd.
Nu kan ik dus helemaal geen UT meer doen vanwege mijn ping en gaat het gewoon surfen ook slomer. Weet iemand een oplossing?

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Normaal download ik gewoon met 180 kbs maar sinds een paar dagen download ik (vooral 's avonds) maar met 35 kbs. Heeft iemand een idee waarom dit is?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Er staat ook niks over een storing op de website van Hetnet. Mischien weten ze het zelf ook nog niet. Heb je al naar Hetnet gebeld.

[ Voor 38% gewijzigd door Justifier op 15-03-2005 17:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, daarom vraag ik het ook. Enne, Justifier , heb jij ook hetzelfde probleem?
Iemand die een oplossing heeft?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Nee, ik heb niet het zelfde probleem. Ik heb XS4ALL. Dat werkt gewoon goed.

[ Voor 19% gewijzigd door Justifier op 15-03-2005 17:13 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

HetNet = Planet = Hetzelfde Routing probleem :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Dat zal best, maar is er ook een oplossing voor dat probleem?
Het zal wel handig zijn als dat ook verteld wordt ;(

EDIT: Adsl heeft het btw 1 jaar wel gewoon goed gedaan hoor.
Maargoed, nu dus niet meer en ik zit te zoeken naar een oplossing :?

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 17:30 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:29:
Dat zal best, maar is er ook een oplossing voor dat probleem?
Het zal wel handig zijn als dat ook verteld wordt ;(
Jup, daar is vast wel een oplossing voor, maar dat routing probleem bij planet zal toch echt door planet gefixt moeten worden, kun je zelf weinig aan doen... ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
(heb hetnet, niet planet)
Op de site van hetnet staat niet dat er een storing is in mijn buurt, dan zal er toch niks mis zijn met hetnet, dan moet het toch aan mij liggen of niet?

• Xander
nero335 beweerde dat Hetnet hetzelfde was als planet, ik heb geen zin om me daar verder in te verdiepen maar jij bevestigde dit iig al min of meer met je "Dat zal best" ;)
Op de site van hetnet staat niet dat er een storing is in mijn buurt, dan zal er toch niks mis zijn met hetnet, dan moet het toch aan mij liggen of niet?
Of er staat gewoon nog geen storingsmelding, wat me ook niet onlogisch lijkt. Maare, heb je al eens naar de helpdesk gebeld?

• RonnieGoodvibes
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:07
Dit is een bekend probleem bij planet en hetnet.
maar het ligt voornamelijk aan de kpn die heeft al aangegeven dat er problemen zijn vooral tijdens piekuren.dit moet binnen 2 weken zijn opgelost.
(werk zelf bij hetnet en planet)zijn hetzelfde eigelijk mjah.
anders gewoon eve belletje naar de helpdesk.
altijd als je belt eerst checken.
geen spyware/virusscan/of routers anders kom je nog niet verder.
Om de snelheid te meten probeer de volgende site is dat raden wij ook aan.
www.adslvalley.nl/mxarena/index.php
of iets van http://tucows.planet.nl

Groetjes Amd!! (8>

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Xander
RonnieGoodvibes schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:35:
Om de snelheid te meten probeer de volgende site is dat raden wij ook aan.
www.adslvalley.nl/mxarena/index.php
of iets van http://tucows.planet.nl
Ja, leuk dat jullie aanraden om de snelheid te testen met iets uit het interne KPN netwerk (toch?) waarmee je dus geen last hebt van eventuele routing problemen? ;)

Het geeft alleen totaal geen realistisch beeld dus aangezien je meestal zult downloaden van PC's buiten het directe KPN ADSL netwerk... (geen idee waar die routing problemen ergens zitten btw, maar wat ik begrepen heb van mensen die er last van hebben werken sites als adslvalley.nl dus wel gewoon fullspeed)

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Bij wanadoo adsl kunnen sommige mensen helemaal geen verbinding maken.
Is dit allemaal gebeurd sinds de laatste snelheidsupgrade?
Of zijn er hier mensen die deze nog niet hebben gehad?

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Thx man!
Ik heb al wel naar de helpdesk gebeld maar daar werd verteld dat ik mn modem moest reseten.
Naja, dat helpt ook niet.
2 week wachten vind ik ook een beetje bagger, als dit vaker gebeurt moet ik maar eens een andere provider gaan zoeken. Want 2 week geen UT online dat is met toch echt te veel. :'(
Maar die problemen, komen die dan bij veel mensen tegelijk voor?
Het lijkt me toch dat als het bij veel mensen voorkomt, dat het dan onder storingen komt te staan.
En aangezien het daar niet staat.....

Verwijderd

2 weken zullen wel weer 2 maanden worden :(
bagger

Verwijderd

Topicstarter
Huh, wtf.
Bij http://www.adslvalley.nl/mxarena/index.php ff mn snelheid getest.
Jaaaaaaaaaaah, ik helemaal blij. Snelheid was weer helemaal goed.
Ga ik naar Unreal Tournament, zie ik dat ik nog steeds een hoge ping heb.
Ook bij www.speedtest.nl zie ik dat het probleem nog steeds bestaat.
fijne snelheidstester die site.........pffff :(

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Een andere provider heeft gewoon geen zin omdat het in de ADSL verbinding zelf zit dus bij KPN.
Als er al diverse providers problemen ondervinden hierdoor zullen ze inderdaad wel platgebeld worden.
Kreeg net toevallig een telefoontje van een ADSL modem die totaal niet in kan bellen omdat dan de inlognaam en/of wachtwoord niet kent (wanadoo).
Dit is vanaf de upgrade het geval ben er afgelopen weekend even wezen kijken of het probleem veroorzaakt werd door bijvoorbeeld spyware of virussen.
Geen van beiden was het geval dus dan ga ik er vanuit dat het probleem niet op de client zit.
Ik krijg deze meldingen vanuit midden nederland tot en met apeldoorn en omgeving toe.
Ook zijn er problemen in enkele regios van friesland wat ik dus van bekenden hoor.
Allemaal het zelfde probleem.
Geen juiste snelheid (lager want anders hoor je ze niet :+ ) of geen verbinding kunnen maken.

computer voor alle werkzaamheden

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:44:
Huh, wtf.
Dat zei ik al ja, nog met toelichting erbij ook ;)
XanderH schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:38:
[...]

Ja, leuk dat jullie aanraden om de snelheid te testen met iets uit het interne KPN netwerk (toch?) waarmee je dus geen last hebt van eventuele routing problemen? ;)

Het geeft alleen totaal geen realistisch beeld dus aangezien je meestal zult downloaden van PC's buiten het directe KPN ADSL netwerk... (geen idee waar die routing problemen ergens zitten btw, maar wat ik begrepen heb van mensen die er last van hebben werken sites als adslvalley.nl dus wel gewoon fullspeed)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:44:
Huh, wtf.
Kan ik hieruit ook opmaken dat de lage snelheid niet aan mijn pc of modem ligt?
Want met die site, via het interne kpn netwerk, kan ik wel gewoon mijn topsnelheid halen.
En als het probleem aan spyware oid zou liggen dan zou ik via die site ook geen topsnelheid kunnen halen lijkt mij. Dus dan ligt het gewoon aan HetNet/Planet?

• Xander
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:23:
[...]

Kan ik hieruit ook opmaken dat de lage snelheid niet aan mijn pc of modem ligt?
Want met die site, via het interne kpn netwerk, kan ik wel gewoon mijn topsnelheid halen.
En als het probleem aan spyware oid zou liggen dan zou ik via die site ook geen topsnelheid kunnen halen lijkt mij. Dus dan ligt het gewoon aan HetNet/Planet?
Jup, dat kun je er uit opmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Mooi zo.
Ik had net ook nog ff de helpdesk (weer) gebeld.
Nu was het advies niet om mn modem te reseten, maar vertelden ze mij dan er meer mensen het probleem hebben en dat ze het nu aan het onderzoeken zijn.
Afwachten dan maar he....

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Edwin van Cleef schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:49:
Een andere provider heeft gewoon geen zin omdat het in de ADSL verbinding zelf zit dus bij KPN.
Als er al diverse providers problemen ondervinden hierdoor zullen ze inderdaad wel platgebeld worden.
Kreeg net toevallig een telefoontje van een ADSL modem die totaal niet in kan bellen omdat dan de inlognaam en/of wachtwoord niet kent (wanadoo).
Dit is vanaf de upgrade het geval ben er afgelopen weekend even wezen kijken of het probleem veroorzaakt werd door bijvoorbeeld spyware of virussen.
Geen van beiden was het geval dus dan ga ik er vanuit dat het probleem niet op de client zit.
Ik krijg deze meldingen vanuit midden nederland tot en met apeldoorn en omgeving toe.
Ook zijn er problemen in enkele regios van friesland wat ik dus van bekenden hoor.
Allemaal het zelfde probleem.
Geen juiste snelheid (lager want anders hoor je ze niet :+ ) of geen verbinding kunnen maken.
Nee hoor, het probleem zit helemaal niet bij KPN. Het probleem zit Planet Internet Technologies, die de lijnen verzorgt voor Planet, HetNet en Direct ADSL. Als je gaat tracen kan je precies zien waar ie omhoog vliegt en dat is buiten het KPN domein. Voor meer info kan je terecht in het topic Planet Comfort.

Het moge duidelijk zijn dat er best een enkel probleem zou kunnen zijn met een lijn die de snelheid niet haalt of zelfs lager traint na de snelheidsverhoging. Het modem direct op ISRA testen is dan de vraag en als ie daar ook te laag traint, kan je het probleem bij KPN uitzetten.

De fout die jij vanmiddag kreeg op een Wanadoo lijn, zat in de authentication server van Wanadoo. Andere providers hadden daar vandaag geen last van.

Verwijderd

Zowel Het Net als Planet Internet gebruiken wxs.nl routers, dus het kan best zijn dat Het Net gebruikers hetzelfde probleem hebben als Planet gebruikers.

Een vriend van mij heeft dus Het Net ADSL Surfen en heeft dus een speed.planet.nl hostname.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net ff uitgetest en mn snelheid is nu, 's morgens dus, weer normaal.
Nu maar afwachten of dat vanmiddag en vanavond nog steeds zo is. :/
Pagina: 1