[XP] Muiscursor kruipt omhoog!*

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na allees geprobeerd te hebben ( zie hieronder) waag ik er dan maar een topic aan..

Mijn muiscursor kruipt omhoog in een langzame constante beweging. Niet altijd maar iets te vaak ( ook in-game

Wat heb ik heb gedaan om het probleem te verhelpen:

- forum afgezocht
- site logitech
- mouseware geinst.
- xp opnieuw geinst.
- hard op de tafel geslagen

Ik heb de volgende Hard/Software

Muis: mx-500
A7V8-X
2.2 G Atlhlon
Pro 9700
XP proff
Cable
etc.

wie o wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beweegt die nog als je er met een krant op slaat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-07 20:55
vuiltje onder je oog van de muis? Bij mij zat er eerst een haartje bij dat optisch gebeuren, en had zelfde symptoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal gebeurt dit bij patronen onder de muis met een regelmatig patroon. Dan wordt de muis gewoon gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thekk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-06 22:24
Misschien ligt 't aan je muismat? Die van mij heeft dat ook (als de batterijen een beetje laag zijn). Ik zou die krant er dus onder leggen. ;)

Of een haartje, inderdaad.

Ik heb geen zin om een sig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
helaas,

verschillende ondergronden geprobeerd
goed schoongemaakt
mx-500 is optical, niet cordless

het knaagt in ieder geval wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Is het een USB muis? Wat gebeurt er met je aanwijzer als je hem uit je USB-poort trekt? Loopt hij dan nog steeds omhoog?

En heb je de standaard Windows drivers al geprobeerd? Mijn ervaringen met MouseWare zijn nl. niet al te best ;)

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:48

Greyfox

MSX rulez

Dat ligt echt wel aan je ondergrond hoor.
Ik heb dat ook wel eens.
Leg 'm eens op z'n rug, heeft ie het dan nog steeds?

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Heb je toevallig MEER muizen op 1 pc aangesloten. In dat geval heb ik dat namelijk ook meegemaakt. oplossing was uiteraard de niet gebruikt muis los te koppelen (kreeg ik wel elke keer een "press f1 too continue" van bios)

[offtopic]
en als je voederbak van de muis nu onder de muis zet in plats van erboven? loopt hij dan naar beneden. Wel lief zijn voor je muis hem. Loopt hij weg van de krant als je hem slaat? 8) 8) 8)
[offtopic]

[ Voor 35% gewijzigd door leuk_he op 15-03-2005 16:09 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
heb ik ook met een 1e generatie optische muis van logitech (jaar of 4 oud dus). Al geprobeerd schoon te maken enzo, maar volgens mij is het ding gewoon kapot aan het gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

leuk_he schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:07:
Heb je toevallig MEER muizen op 1 pc aangesloten. In dat geval heb ik dat namelijk ook meegemaakt. oplossing was uiteraard de niet gebruikt muis los te koppelen (kreeg ik wel elke keer een "press f1 too continue" van bios)
offtopic:
Wie sluit er nu in hemelsnaam 2 muizen op zijn PC aan :? Voor de Ultimate Experience ofzo? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JasperE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:01
Mijn pa's pc heeft dit ook wel eens, er zit een doodgewone microsoft ps/2 muis op. Heel af en toe kruipt de cursor zomaar een centimeter of twee omhoog. De pc heeft al meerdere keren een vers OS gekregen maar het 'probleem' doet zich nog steeds wel eens voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 12:34

koe161

koe(c)

tip Probeer eens Enhance pointer precision in windows uit te zetten.

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Greenstick schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:09:
offtopic:
Wie sluit er nu in hemelsnaam 2 muizen op zijn PC aan :? Voor de Ultimate Experience ofzo? ;)
There's this thing ...... WaCom Tablet ofzo en die heeft een eigen muis en als je die gebruikt heb je dus inderdaad 2 muizen op je PC :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Herkenbaar ;)
Vaak gebeurd, maar het zal hier wel een haartje zijn dan, want een paar keer heen en weer gaan en hij staat weer stil.

Was wel eng de eerste keer, ik dacht gelijk aan een hacker uiteraard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

Andere ondergrond al geprobeerd.
Sommige patronen en kleuren brengen de optische sensor in de war.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Greenstick schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:09:
[...]

offtopic:
[offtopic]
1x een ps/2 muis zonder scrollwiel met bal, 1x een usb optical muis met scrollwiel. Usb muis bleef erin zitten omdat de bios erop aandrong dat er met een muis geboot werd. Kon niet worden uitgeschakeld.

maar doe ook eens [search=2 muizen] en de 1201 hit moeten toch een hint geven dat het niet zo'n gekke ultimate expierence is.
[offtopic]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het zou toch niet mijn MX 500 zijn !?
Weet je wat die kost? De ondergrond is het echt niet, heb alles al geprobeerd..
Die mouse precision pointer, waar zit die dan?

De windows software bood geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je de muis nou andersom legt, gaat de cursor dan naar beneden? zoja dan weet je dat het aan de ondergrond ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

leuk_he schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:18:
[...]

[offtopic]
1x een ps/2 muis zonder scrollwiel met bal, 1x een usb optical muis met scrollwiel. Usb muis bleef erin zitten omdat de bios erop aandrong dat er met een muis geboot werd. Kon niet worden uitgeschakeld.

maar doe ook eens [search=2 muizen] en de 1201 hit moeten toch een hint geven dat het niet zo'n gekke ultimate expierence is.
[offtopic]
Inderdaad, ik heb zelfs 3 muizen. waarvan de 1e waarschijnlijk binnenkort vervangen wordt door zo'n tekentablet muis geval.

Intellimouse Trackball muis
Logitech® Cordless TrackMan® Optical muis
maxtron optical muis

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick

Greenstick

Groen als gras

leuk_he schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:18:
[...]

[offtopic]

[offtopic]
offtopic:
ok, ok.. maar ik dacht al dat je met twee handen tegelijk aan het muizen was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-06 20:13

Pompiedom

Don't panic

Ik heb het zelf ook gehad, met een oudere optical logitech muis, de oplossing nooit gevonden heb nu een nieuwe muis en toen was er geen probleem.

Ik had de muis gewoon in de ps2 poort heb het eigenlijk niet eens in usb voor de verandering geprobeerd. Wel weet ik dat het probleem zich ging voordoen nadat ik destijds SP1 had geinstalleerd.

We create our own reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalb
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-07 23:45
Ken het probleem wel, zit het staartje van de muis niet te strak?
Soms is het gewicht van de draad van de muis wat omlaag hangt, in combinatie met een gladde muismat al genoeg om dit te veroorzaken.
Probeer daar eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:29

bonzz.netninja

Niente baffi

Greenstick schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:01:
[...]

offtopic:
ok, ok.. maar ik dacht al dat je met twee handen tegelijk aan het muizen was :+
en tis ook gewoon fijn om te wisselen rsi-technisch gezien

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Vaag dat je dit niet kon vinden, het is een bekend probleem :) . Maar goed, blijkbaar weten meer mensen het niet:

Het komt door een combinatie van een logitec muis aan de ene kant en windows XP SP2 aan de andere kant. Echt oplossing heb ik nog nooit voorbij zien komen, maar het is pas sinds de SP2 tijdperk, therefore, SP2 deinstalleren zou het moeten oplossen. Persoonlijk vind ik het probleem niet storend genoeg om SP2 eraf te gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137106

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:58:
Na allees geprobeerd te hebben ( zie hieronder) waag ik er dan maar een topic aan..

Mijn muiscursor kruipt omhoog in een langzame constante beweging. Niet altijd maar iets te vaak ( ook in-game

Wat heb ik heb gedaan om het probleem te verhelpen:

- forum afgezocht
- site logitech
- mouseware geinst.
- xp opnieuw geinst.
- hard op de tafel geslagen

Ik heb de volgende Hard/Software

Muis: mx-500
A7V8-X
2.2 G Atlhlon
Pro 9700
XP proff
Cable
etc.

wie o wie?
Heb ik ook last van, ik heb dezelfde muis, wij thuis (m'n broer en ik oa) noemen het; koud. :P Hij vat kou :P

dan gaat ie idd trillen. Beste is gewoon even weer mee bewegen dan staat ie weer stil. Hij kan zich dan niet goed focussen op wat ie wil. Gewoon even een tikje geven en het is weer goed. En als je um op een spiegel zet, dan doet ie het helemaal niet.. maar dat lijkt me niet aan de orde, toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:50
dit probleem heb ik ook.

maar ik ben nog een 'old-school' dude met een, jaja, muis met balletje!!!!! niks geen rode lampjes, nee gewoon een rond balletje :)

hij doet het nog en dus nog geen zin om een nieuwe te kopen.

maar de laatste tijd (2 maanden ofzo) wil het wel eens gebeuren ja dat die muis heel langzaam omhoog kruipt of opzij.

zomaar opeens onder het film kijken oid, als je even zit te campen in een shootergame of op got aan het lezen bent.

ik heb nog niets gedaan om te proberen het probleem op te lossen, maar ik gok dus dat het muisje gewoon rot begint te worden..

voor 8 euro heb je weer een nieuwe, en als je zo gehecht bent aan je oude muis wissel je de binnenkant met die nieuwe muis,.. beetje tweaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 18-07 12:31
We Are Borg schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:17:
Vaag dat je dit niet kon vinden, het is een bekend probleem :) . Maar goed, blijkbaar weten meer mensen het niet:

Het komt door een combinatie van een logitec muis aan de ene kant en windows XP SP2 aan de andere kant. Echt oplossing heb ik nog nooit voorbij zien komen, maar het is pas sinds de SP2 tijdperk, therefore, SP2 deinstalleren zou het moeten oplossen. Persoonlijk vind ik het probleem niet storend genoeg om SP2 eraf te gooien :)
Op mijn muis staat achteraan in zilveren letters "Microsoft", en ik heb dat nu en dan ook (of zijn microsoft muizen gerelabelde logitechs :? dat verklaart dat er geen bugs in zitten :+ ). Volgens mij is het idd de optische sensor die een optische illusie van beweging ziet, door het oppervlak.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
naftebakje schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:24:
[...]

Op mijn muis staat achteraan in zilveren letters "Microsoft", en ik heb dat nu en dan ook (of zijn microsoft muizen gerelabelde logitechs :? dat verklaart dat er geen bugs in zitten :+ ). Volgens mij is het idd de optische sensor die een optische illusie van beweging ziet, door het oppervlak.
Dat wist ik niet :) Ik dacht dat alleen logitec muizen het hadden. Maar het is ieder geval vaak besproken toen SP2 uitwkam, want toen kwamen er veel meldingen over. Ik heb het zelf ook, maar mij intresseert het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet nog even [XP] in de titel zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy. Let je daar in het vervolg zelf even op?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beascob
  • Laatst online: 20:56
is het de software of is het de hardware

hardware-matig :
- staandeluchtkolom in trilling onder ( warmte)lampje...?
dan zou het niet gebeuren als de muis op z'n kant ligt bijvoorbeeld.

gewaarwordingshorizon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Laatst online: 18-07 12:31
beascob schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 18:35:
is het de software of is het de hardware

hardware-matig :
- staandeluchtkolom in trilling onder ( warmte)lampje...?
dan zou het niet gebeuren als de muis op z'n kant ligt bijvoorbeeld.
Hardwarematig: bij bepaalde oppervlakken kan het oogje niet exact "locken" op zijn beeld, en ziet hij een beweging die er niet is. Zoals je zelf ook in zo'n figuren met golvende dikke en dunne lijnen dronken lijkt te zijn, omdat je oog niet scherp genoeg ziet.
Als de muis een tikje krijgt, zal hij normaal geen zo'n "slecht" oppervlak meer zien, en niet meer verlopen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Bij de laptop had ik hier ook problemen mee, maar dan enkel met een goekope optische notebook muis met staart, en al vanaf het begin (SP1).

Mijn oplossing was de muis iets verschuiven, waardoor de sensor weer 'grip' kreeg op het fineer tafelblad. Wat naftebakje dus zegt :)

En dat hard op de tafel slaan is eigenlijk ook de muis iets verschuiven, maar vaak helpt het niet omdat de muis weer op de oude plek terecht komt.

offtopic:
goh, ik heb ook al 2x 2 muizen, ps/2 voor DOS, usb voor windows op de desktop, normale muis voor bedraad en notebookmuis voor draadloos op de laptop

[ Voor 16% gewijzigd door Resistor op 15-03-2005 19:12 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dat het ook gebeurt als ik actief aan het gamen ben.
Het probleem van de ondergrond die net een vreemde lichthoek zou veroorzaken is dan ook geen optie meer omdat je dan immers over een meerdere delen beweegt van het oppervlak.

soms kruipt ie omhoog, schuif ik naar beneden, kruipt ie tijdens het verplaatsen nog omhoog..
..het is ook altijd omhoog, nooit naar links e.d.

ook voor SP2 had ik het probleem al, dus ik ga de muis eens op een andere compu ( platform e.d.)
aansluiten om te kijken wat ie dan doet..

//blijft een mooi issue dit, er is geen eenduidige oplossing voor!

gr.
Pagina: 1