Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Anoniem: 58485
Je bedoelt een VGA Passthrough kabel of een SLI kabeltje ?
Je kunt als het goed is ook een monitor-verleng-kabel (D-SUB versie
@lizm; heb ik wel een keer om gevraagd in de V&A; gratis gekregen
[ Voor 13% gewijzigd door NitroX infinity op 09-12-2005 19:52 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Ho wacht ff, bij die Russen is het geen museum he, dit is de creme de la creme bij die gasten.XanderDrake schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 19:09:
[afbeelding]
hehe... van de Frontpage, Russisch 3D kaarten museum
Voodoo 5 5500 AGP, fitted with two Zalman NB32J heatsinks and 40x40mm fans. Also some RAM sinks fitted, badly enough I could not get a hold of the same for the back.
Slecht gefotografeerd, I know
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 09-12-2005 20:10 ]
Anoniem: 153646
Ziet er erg indrukwekkend uit met die koel fabrieken
toch vind ik het jammer dat zoiets niet orgineel meer is... leuk voor een ander, maar ik laat me V5 5500 kaarten mooi orgineel
en over voodoo kaarten aan de muur, ikke dat ook hebben
ik zal vanavond er wel eens foto' s van online gooien. ik heb er zo'n beetje de hele 3dfx geschiedenis op weer gegeven. op een V5 5500 na.
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 153646 op 11-12-2005 11:48 ]
Met die mening ben ik het ook eens. Neemt echter niet weg dat de bovenstaande koelmethode beter is dan de stockcooling. (Afgezien van de verspilde ruimte)Anoniem: 153646 schreef op zondag 11 december 2005 @ 11:45:
[...]
toch vind ik het jammer dat zoiets niet orgineel meer is... leuk voor een ander, maar ik laat me V5 5500 kaarten mooi orgineel
/me Thandor is benieuwd naar die foto'sen over voodoo kaarten aan de muur, ikke dat ook hebben
ik zal vanavond er wel eens foto' s van online gooien. ik heb er zo'n beetje de hele 3dfx geschiedenis op weer gegeven. op een V5 5500 na.
Overigens heb ik sinds kort een interessante kaart weten te bemachtigen. Geen 3dfx kaart maar wel één met 2 grafische processoren op één kaart.
Het gaat om een Club3D Volari DUO V8 Ultra
[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 11-12-2005 20:46 ]
Daar heb je gelijk in, heb je wel eens gezien hoeveel koelprut tussen de chip en de heatsink zelf zit, dan verbaas ik me er ook eigenlijk niet zo over dat die koeling niet over heeft.Thandor schreef op zondag 11 december 2005 @ 20:37:
[...]
Met die mening ben ik het ook eens. Neemt echter niet weg dat de bovenstaande koelmethode beter is dan de stockcooling. (Afgezien van de verspilde ruimte)
de sinks zitten soms gewoon wel een dikke milimeter boven de chip zelf.
vind dat toch wel een slordigheidje van de heren van 3dfx....
leuke kaart, doet aan 3dfx denken[...]
/me Thandor is benieuwd naar die foto's
Overigens heb ik sinds kort een interessante kaart weten te bemachtigen. Geen 3dfx kaart maar wel één met 2 grafische processoren op één kaart.
Het gaat om een Club3D Volari DUO V8 Ultra
Zo nu tijd voor foto's.
Mijn 3dfx plaat, de kenner zien wel wat er allemaal op hangt, ik maak binnenkort wel eens een lijstje met alles er op.
was een plotseling idee, wil nog een keer stikers er bij maken voor de kaarten die er hangen.
Mijn boxed kaarten collectie, ben er stiekem toch wel een beetje trots op.
Mijn gemodde pc met 3dfx power
en dat is nog een gedeelte van de collectie, beetje slecht te zien, heb de foto's even snel gemaakt.
maak binnenkort wel even mooie foto's. maar je hebt een beetje een idee nu
alles staat er ook nog niet op, ben nog iets vergeten, had alleen geen zin meer terug te lopen
edit:
Behoor ik nu ook tot de vage computer mensen van deze planneet?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153646 op 11-12-2005 22:56 ]
Dat vond ik inderdaad ook jammer. Bij de Voodoo 3 3000 zit het heatsink o.a. vast met 2 clipjes. Jammer dat dit bij de Voodoo 4/5 kaarten niet het geval is.Anoniem: 153646 schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:49:
[...]
Daar heb je gelijk in, heb je wel eens gezien hoeveel koelprut tussen de chip en de heatsink zelf zit, dan verbaas ik me er ook eigenlijk niet zo over dat die koeling niet over heeft.
de sinks zitten soms gewoon wel een dikke milimeter boven de chip zelf.
vind dat toch wel een slordigheidje van de heren van 3dfx....
Dit is inderdaad anders. De 2 VSA-100 processoren op de Voodoo 5 5500 werken prima samen, de processoren van de Volari DUO V8 Ultra doen dat niet bepaaldleuke kaart, doet aan 3dfx denkenalleen was het sli systeem van 3dfx voor zover ik weet on evennaarbaar tot nu (correct me if i wrong)
Al wil ik binnenkort een nieuwer BIOS proberen met optimalisaties en tweaks
Kaartjes, tags of stickers. Zoiets had ik ook in gedachten maar hier is nog niet van gekomenZo nu tijd voor foto's.
[afbeelding]
Mijn 3dfx plaat, de kenner zien wel wat er allemaal op hangt, ik maak binnenkort wel eens een lijstje met alles er op.
was een plotseling idee, wil nog een keer stikers er bij maken voor de kaarten die er hangen.

Ik wil eerst alle kaarten fotograferen en op mijn gallery page zetten
Als jij daar ook een plek wil om foto's van je collectie te uploaden kun je eens proberen om een mail te sturen naar OutofRange. Zijn adres staat bij contact op 3dfx.ch
Het zou ook leuk zijn als je de collectie op FalconFly post.
Inderdaad een leuke dozen collectie[afbeelding]
Mijn boxed kaarten collectie, ben er stiekem toch wel een beetje trots op.
Een 3dfx PC. Ik heb er o.a. een AMD Athlon 700MHz 'Classic' voor. Helaas zit daar nog geen goede kast omheen. (Nu zit er een lego bouwwerk omheen

Leuke collectie. En als jij tot de vage computer mensen van deze planeet behoord dan behoor ik daar ook bij[afbeelding]
[afbeelding]
en dat is nog een gedeelte van de collectie, beetje slecht te zien, heb de foto's even snel gemaakt.
maak binnenkort wel even mooie foto's. maar je hebt een beetje een idee nu
alles staat er ook nog niet op, ben nog iets vergeten, had alleen geen zin meer terug te lopen
edit:
Behoor ik nu ook tot de vage computer mensen van deze planneet?![]()
Er zijn inderdaad veel kaarten die als museum stuk gebruikt worden. Ik heb hier momenteel 61 3dfx kaarten liggen die ik niet gebruik. (64 PCB's in totaal excl. Quantum3D Amethyst board)Phuncz schreef op zondag 11 december 2005 @ 22:59:
De koelprut heb ik er idd tussenuit gehaald met de befaamde "bevriestruc", ook om de heatsinks los te krijgen. Dan met Arctic Silver Thermal Adhesive de NB32J'tjes erop geplakt. De koeling is een pak beter, scheelde zeker de helft aan temperatuur. Het was voor mij belangrijker iets "unieks" te maken dan het in een museum te zien eindigen, er zijn er al genoeg zo.
Jammer, met doos is zo'n Voodoo 3 2000 meer waard. Overigens is de Voodoo 3 2000 doos erg mooiCR35 schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:04:
wow voodoo marcel, die dozen doen me denken aan de doos die ik jaren lang op me kamer had staan, voodoo 3 2000( ik vroeg op me verjaardag om een voodoo 2), ik kreeg een voodoo 3, die was net uit namelijk. Aangenaam verrast uiteraard. De doos heeft alleen de verhuizing niet overleeft.
[ Voor 52% gewijzigd door Thandor op 12-12-2005 00:26 ]

Quote:
Eindelijk is mijn pc krachtiger dan de playstation
zucht, Good times, good times....
[ Voor 19% gewijzigd door CR35 op 12-12-2005 12:03 ]
Ik ben benieuwd of het wat verbetering geeft.Thandor schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:56:
[...]
Dat vond ik inderdaad ook jammer. Bij de Voodoo 3 3000 zit het heatsink o.a. vast met 2 clipjes. Jammer dat dit bij de Voodoo 4/5 kaarten niet het geval is.
[...]
Dit is inderdaad anders. De 2 VSA-100 processoren op de Voodoo 5 5500 werken prima samen, de processoren van de Volari DUO V8 Ultra doen dat niet bepaald
Al wil ik binnenkort een nieuwer BIOS proberen met optimalisaties en tweaks
toch had 3dfx het goed voor elkaar, met de VSA-100 chips, die in grote getalen kon werken, zoals ze bij Quantum3d
Ga ik zeker eens doen[...]
Kaartjes, tags of stickers. Zoiets had ik ook in gedachten maar hier is nog niet van gekomen.
Ik wil eerst alle kaarten fotograferen en op mijn gallery page zetten![]()
Als jij daar ook een plek wil om foto's van je collectie te uploaden kun je eens proberen om een mail te sturen naar OutofRange. Zijn adres staat bij contact op 3dfx.ch
Heb me al geregistreed, nu nog even mijn lijst maken en postenHet zou ook leuk zijn als je de collectie op FalconFly post.
Dankje[...]
Inderdaad een leuke dozen collectie
Ga je schamen Thandor[...]
Een 3dfx PC. Ik heb er o.a. een AMD Athlon 700MHz 'Classic' voor. Helaas zit daar nog geen goede kast omheen. (Nu zit er een lego bouwwerk omheen)
word dus eens tijd voor een mooie kast met window.
Ha dan kan ik je de hand schudden dus[...]
Leuke collectie. En als jij tot de vage computer mensen van deze planeet behoord dan behoor ik daar ook bij
dan moet ik nog even door met sparen[...]
Er zijn inderdaad veel kaarten die als museum stuk gebruikt worden. Ik heb hier momenteel 61 3dfx kaarten liggen die ik niet gebruik. (64 PCB's in totaal excl. Quantum3D Amethyst board)
Hmm ik weet niet welke doos ik het mooiste vind, vind ze eigenlijk allemaal erg mooi.[...]
Jammer, met doos is zo'n Voodoo 3 2000 meer waard. Overigens is de Voodoo 3 2000 doos erg mooi
helemaal als ze bij elkaar staan
Klopt, de AAlchemy 8164 met 8 VSA-100 chips. Leuke daarvan is dat deze ook geschakeld kon worden met 4 borden tegelijk, ofwel 32 VSA-100 chips.Anoniem: 153646 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 13:50:
[...]
Ik ben benieuwd of het wat verbetering geeft.
toch had 3dfx het goed voor elkaar, met de VSA-100 chips, die in grote getalen kon werken, zoals ze bij Quantum3d
Dit geeft geen grote impact op FPS met bijvoorbeeld Quake 3. Wel kun je Anti-aliasing draaien waarbij je praktisch geen FPS hoeft in te leveren
Mijn hoofdpc heeft een window. In die PC zitten 2 Voodoo II'sGa je schamen Thandoreen 3dfx kaart hoort niet in een lego bouwerk verstopt te zitten
![]()
word dus eens tijd voor een mooie kast met window.
Min of meer. Overigens zijn er grotere collecties waarbij onze collecties een 'simpele kleine collectie' zijnHa dan kan ik je de hand schudden dus
Dan praat je over collecties met meer dan 130 kaarten waarvan veel bijzondere prototypes en dure Quantum3D machines
Samen zijn de dozen inderdaad erg mooi. Zeker op volgorde van Voodoo 3, 4 en 5Hmm ik weet niet welke doos ik het mooiste vind, vind ze eigenlijk allemaal erg mooi.
helemaal als ze bij elkaar staan
tja je hebt en houd natuurlijk altijd baas boven baas.Thandor schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 16:04:
[...]
Min of meer. Overigens zijn er grotere collecties waarbij onze collecties een 'simpele kleine collectie' zijn![]()
Dan praat je over collecties met meer dan 130 kaarten waarvan veel bijzondere prototypes en dure Quantum3D machines![]()
[...]
Samen zijn de dozen inderdaad erg mooi. Zeker op volgorde van Voodoo 3, 4 en 5
het is dan wel een hobby van mij, en het enige wat ik echt verzamel, en het mag best een paar euro kosten, maar als ik zag waarvoor pas een prototype voodoo 5 5000 weg ging.... je kan je er bijna een mooie nieuwe pc voor bouwen, laat staan wat je allemaal wel niet kan doen voor het bedrag waar een V5 6000 weg gaat...
ja ik had mijn dozen nog even op volgorde willen zetten, maar nog niet gedaan.
even iets anders.
ik heb laatst mijn V3 3500 TV ingebouwd in een duron 700 met 384mb ram, win98 unofficial service pack 2.nog iets
dus ik dacht leuk voor bij de tv, alleen viel mij de beeldkwaliteit op tv een beetje tegen.
ook de kwaliteit van de video in, ik heb hem dan aangesloten via composite of svideo, op een digitale ontvanger, dus van die kant is de kwaliteit wel prima.
het opnemen kon ook alleen maar in een resolutie van 352x nog iets
en toch was het niet mooi scherp zoals ik ken van een pinnacle kaart.
doe ik nu iets niet goed of is de kwaliteit van die 3500 TV kaarten gewoon niet super.
Anoniem: 23009
Gary zei dat de andere chips alleen mee gaan werken als je FSAA x4 en x8 gebruikt anders niet.
die dingen waren niet gemaakt voor games maar voor High end Flight sims.
quote: Gary Donovan writes the FollowingThe big thing about AAlchemy is image quality- People see a board with 8 chips and assume it is going to be a speed monster. Performance is fair but where AAlchemy really shines is when Anti-Aliasing is enabled as it virtually has no impact on performance.
An example how AAlchemy works is to look at a Mercury- Mercury is no faster then a Voodoo II SLI rig because each board is handling the same scene which is then blended into one final output. I'm not sure if some of the chips chips on AAlchemy are actually idle when Anti-Aliasing is disabled but I can tell you there is no performance impact when AA is togged on and off during benchmarks.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-12-2005 13:28 ]
Ik heb geen ervaring met een 3500TV op een TV. Wel heb ik de TV-Out eens aangesloten op een andere PC met TV-In. Kwaliteit was niet schrikbarend laag. Daar ik de kwaliteit nog niet vergeleken heb met andere kaarten van ATi, nVidia of XGI heb ik geen vergelijkings materiaal.Anoniem: 153646 schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 20:35:
[...]
even iets anders.
ik heb laatst mijn V3 3500 TV ingebouwd in een duron 700 met 384mb ram, win98 unofficial service pack 2.nog iets![]()
dus ik dacht leuk voor bij de tv, alleen viel mij de beeldkwaliteit op tv een beetje tegen.
ook de kwaliteit van de video in, ik heb hem dan aangesloten via composite of svideo, op een digitale ontvanger, dus van die kant is de kwaliteit wel prima.
het opnemen kon ook alleen maar in een resolutie van 352x nog iets
en toch was het niet mooi scherp zoals ik ken van een pinnacle kaart.
doe ik nu iets niet goed of is de kwaliteit van die 3500 TV kaarten gewoon niet super.
Like I saidAnoniem: 23009 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 13:27:
@ Thandor een AALchemy 8164 is niks sneller dan een Voodoo2 SLi set lol
[...]
Je kunt FSAA draaien, praktisch zonder FPS verliesDit geeft geen grote impact op FPS met bijvoorbeeld Quake 3. Wel kun je Anti-aliasing draaien waarbij je praktisch geen FPS hoeft in te leveren

deze week kom ik ook met iet's leuks en speciaals
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 26-12-2005 04:40 ]

Zow , als je nog meer pics wil zien ga maar es kijken

1600x1200 ; 1280x960 ; 1024x768
En voor op het notebook :

1200x800
Gefeliciteerd met jouw Voodoo5 6000, Obi-Wan Kenobi!
De derde in Nederland
ook wel lief BTW
Helse FSAA x8 settings zijn nu ook mogelijk

zo ik heb me V6K gallery een update gegeven, click to enlarge :

Sjjooooo!!

en hier nog meer te zien :
http://www.3dfx.ch/galler...x-Voodoo-Volts-Rev-A-0030
[ Voor 128% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-12-2005 17:46 ]
mooier kerst cadeau kun je, je toch bijna niet wensen he obi
ben benieuwd naar je ervaringen er mee, en aangezien je al 24uur stil bent zal je wel helemaal in je nopjes zijn er mee haha.
nu ik toch typ, ik heb ook weer wat nieuws
een 3dfx Hammerhead controler
en er is een boxed biostar voodoo rush 4 mb onderweg.
ik zal binnenkort eens weer wat foto's er van maken voor de voodoo vrienden hier
Ja, waarschijnlijk heeft die Biostar Venus3D 2 uitbreidingssloten waarin extra geheugen geplaatst kan worden. Zonder dat geheugen is het een 4MB model i.p.v. 6MB.
Obi-Wan Kenobi had ook een dergelijke kaart.
Ik heb er ook één, maar dan de 6MB versie zonder uitbreidingssloten.
Zie deze foto. De geheugenmodules aan de rechterkant hebben een extra wit vlakje waar (optioneel) een socket plaats kan vinden
voor 2D heb ik Red Alert2 Yuri's Revenge gedaan met de Purple Alert mod en voor 3D heb ik vandaag Tactical Ops gepakt
Tactical Ops ver 3.4.0 is gebasseerd op de laatsteUnreal 1.0 engine met de meeste snufjes voor die engine.
op 1024 x 768 x 16 in Glide met FSAA x4 zit ik op de 71 frames per sec avr. en met FSAA x8 37 frames per sec avr. toch erg netjes
FSAA x2 en No AA nog niet gedaan hehe dat komt nog.
Red Alert2 gaf geen problemen ook en verliep goed met de 5 uur lange game test. de andere 5 uur ge speeld met Tactical Ops.
RA2 YR PA:

Morgen een andere dag met plannings, Descent3 is next, die heeft de Fusion Engine en werd ontwikkeld voor de Voodoo3. ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien
Command & Conquer Generals ga ik ook doen daar is nu een 3dfx patch voor lol
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-12-2005 01:50 ]
Vergeet uiteraard niet om Doom III te testen
Deze is ook leuk
BronIt's on line a small tutorial for 3dfx Voodoo5 6000 owners: however, it could be useful for Voodoo5 5500 owners too. Here you can read about to get the best setup of your 3dfx hardware with Unreal Tournament 2004.
ja hij is zoals ook op de doos aangegeven staat 4 mb.Thandor schreef op donderdag 29 december 2005 @ 01:47:
[...]
Ja, waarschijnlijk heeft die Biostar Venus3D 2 uitbreidingssloten waarin extra geheugen geplaatst kan worden. Zonder dat geheugen is het een 4MB model i.p.v. 6MB.
Obi-Wan Kenobi had ook een dergelijke kaart.
Ik heb er ook één, maar dan de 6MB versie zonder uitbreidingssloten.
Zie deze foto. De geheugenmodules aan de rechterkant hebben een extra wit vlakje waar (optioneel) een socket plaats kan vinden
maar hij heeft wel 4 uitbreidings sloten wat gevuld zijn.
ik heb hem nog niet dus je moet het nog even doen met deze 2 foto's die bij de advertentie stonden

als ik hem binnen heb dan ga ik hem eens testen
hier een V6K update, me 4de Maxtor is nu gecrashed, en ben op weg naar een nood schijf

Dus het wordt weer een dag later totdat ik weer verderkan
Maar de Voodoo5 6000 is ongedeerd
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2006 03:09 ]
En ja ik weet dat het niet voor 3dfx gemaakt is, gewoon ter vergelijking. Hij is evenmin voor de 6k gemaakt als een 5,5k.
[ Voor 35% gewijzigd door Mojo op 29-12-2005 16:05 ]
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Dank, maar waren die ram chips dan gewoon zo los te koop? aangezien hij van meer voorzien is later, aangezien op de doos maar 4 mb staat..Anoniem: 23009 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 13:45:
idd het is de 4MB versie met 2MB upgradedus hij heeft wel lekker 6MN nu
mooi hoor Marcel
congrats mate
Dat is minder dat je schijf dood gegaan is......hier een V6K update, me 4de Maxtor is nu gecrashed, en ben op weg naar een nood schijf![]()
Dus het wordt weer een dag later totdat ik weer verderkan![]()
Maar de Voodoo5 6000 is ongedeerdthat's the most that counts.
ben benieuwd naar wat testen.
Wat is eigenlijk het beste programma om te kijken hoe snel 3dfx kaarten zijn en dat te vergelijken met andere 3dfx kaarten.
kan ik daar gewoon een oudere 3dmark voor gebruiken, want ik neem aan dat de nieuwe programma's geen glide meer ondersteunen.
Ja, je kon die modules zelf bijprikken. (Of los kopen of van een andere kaart halen).Anoniem: 153646 schreef op donderdag 29 december 2005 @ 15:52:
[...]
Dank, maar waren die ram chips dan gewoon zo los te koop? aangezien hij van meer voorzien is later, aangezien op de doos maar 4 mb staat..
3dfx kaarten vergelijken met 3dfx kaarten --> In principe kun je vrijwel elk benchmark programma gebruiken mits je dezelfde instellingen gebruikt om te testen.Wat is eigenlijk het beste programma om te kijken hoe snel 3dfx kaarten zijn en dat te vergelijken met andere 3dfx kaarten.
kan ik daar gewoon een oudere 3dmark voor gebruiken, want ik neem aan dat de nieuwe programma's geen glide meer ondersteunen.
3DMark2001 is prima als je een op VSA-100 gebaseerde kaart met een andere op VSA-100 gebaseerde kaart wilt vergelijken.
Wil je een Avenger (Voodoo3) met een VSA-100 vergelijken dan wordt het anders, je zal dan 3DMark2001 niet meer op de 'default' (1024x768x32) kunnen draaien daar de Voodoo3 enkel met 16bits rendering kan werken.
Wil je de gehele Voodoo serie benchmarken met 3DMark én de default settings gebruiken dan kun je het beste 3DMark2000 nemen. Deze wordt default gedraait met 1024 bij 768 pixels met 16 bits kleuren. Of de Voodoo Graphics en de Voodoo Rush in staat zijn om 3DMark2000 te draaien weet ik niet geheel zeker.
Overigens ondersteunen 3DMark2000 en 2001 geen Glide rendering, enkel Direct3D is mogelijk. 3DMark99 MAX ondersteunt volgens mij ook alleen Direct3D.
Andere benchmarks dan 3DMark zou je uiteraard ook kunnen draaien
Denk hierbij aan Unreal (Of Unreal Tournament), Quake 3 en Half-Life.
Naast die games zullen er ongetwijfeld meer spellen zijn die je kunt benchmarken
Gary Donovan heeft uiteraard ook benchmarks gedraaid van veel verschillende kaarten. Zie deze pagina
Normaal heeft een Avenger chip het nieuwe 3dfx logo. Zo ook deze Dell Voodoo3 3000D Prototype en 3dfx Voodoo3 3000 NTSC.

Vanmiddag was ik wat aan het klooien met een paar kaarten en zag ik dat deze Voodoo 3 2000 een PCB Datum van 9916. Het RAM is van zowel 9913 als 9914.
Al met al een potentiële kaart voor een 'old-style V3 chip'.
M.a.w., die kaart vroeg er gewoon om verlost te worden van haar heatsink.
Zo gezegd, zo gedaan. Hier is dan ook het mooie resultaat

Ain't she sweet ?
idd een V3 2K AGP met oude V3 logo, maargoed zo zullen er wel meer zijn
Typisch van die dingen die je niet ontdekt zou hebben als je geen onderzoekende tweaker bentThandor schreef op donderdag 29 december 2005 @ 22:37:
...Voodoo3 oude logo verhaal...
Mooi om te zien dat je er één ontdekt hebt
[ Voor 9% gewijzigd door Ultraman op 31-12-2005 02:00 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
InderdaadAnoniem: 23009 schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 16:07:
die was ooit is een member van mijn mega collectie lol
Klopt, De oudere kaarten (waar je er over het algemeen minder van tegenkomtidd een V3 2K AGP met oude V3 logo, maargoed zo zullen er wel meer zijn
Inderdaad. Ik was altijd al op zoek naar een werkende kaart met een 'oldstyle V3 chip'cybersteef schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:58:
[...]
Typisch van die dingen die je niet ontdekt zou hebben als je geen onderzoekende tweaker bent
Mooi om te zien dat je er één ontdekt hebt
En ik heb nu een keer een (gelijmde) heatsink van een V3 2000 afgehaald. Als je het een beetje handig aanpakt vliegt 'ie er zo af
(Oplichten met een platte schroevendraaier. Ik heb wel met een klein plamuurmes een stevige ondergrond gemaakt zodat ik niet het risico loop dat de schroevendraaier enkele SMD'tjes meeneemt of het PCB beschadigd.)
net als dat me Velocity 100 AGP 8MB Rev.A 3399 en Velocity 200 AGP 16MB Rev.A0 2699 ook een nieuwe of oude 3dfx logo hebben, dat is nog de vraag hehe.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2006 03:10 ]
Zoek het uitAnoniem: 23009 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:32:
net als dat me Velocity 100 AGP 8MB Rev.A0 3399 en Velocity 200 AGP 16MB Rev.A0 2699 ook een nieuwe of oude 3dfx logo hebben, dat is nog de vraag hehe.
De ouder de onderdelen de groter de kans is op een 'old style 3dfx logo'. Bij de 31ste week zitten we allang aan het 'post-STB' tijdperk met de nieuwe logo's.Anoniem: 23009 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 12:32:
dat hoeft niet maar je heb er wel meer kans op, ik kan me goed herinneren dat me Voodoo3 1000 AGP 16MB van Compaq USA een nieuw 3dfx logo had en dat was een Rev.A0 3199.
De oudere logo's zul je in de regel alleen aantreffen op kaarten die ouder zijn. Met een week 16 heb je er kans op. Met een week 48 ook, maar dan uiteraard van 1998

Ik gok op het nieuwe logo gezien de data van de onderdelen 'te nieuw' is voor een oud logo.net als dat me Velocity 100 AGP 8MB Rev.A0 3399 en Velocity 200 AGP 16MB Rev.A0 2699 ook een nieuwe of oude 3dfx logo hebben, dat is nog de vraag hehe.
De 3dfx Velocity 200 is een prototype met een prijskaartje
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099686/0
Hebben we al een blacklist waar die op kan of moeten we er één gaan maken?
Amerika:
1. GDonovan Rev.A0 3299
2. BFG3dfx [VDX] Rev.A0 3299
Duitsland:
3. Rolo01 Rev.A0 3099
4. TM30 Rev.A0 3299
Spanje:
5. Osckhar Rev.A0 3899
Nederland:
6. Obi-Wan Kenobi Rev.A0 2699
China:
7. yjfy Rev.A0 3299
hier de album van alle Velocity 200 bezitters van de Gallaxy die ik zelf heb aangemaakt
http://www.3dfx.ch/galler...e=1&set_albumName=album84
[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-01-2006 00:45 ]
Een 3dfx barbaarcybersteef schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:18:
Deze TS heeft het lef een werkende Voodoo2 op te blazen.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1099686/0
Hebben we al een blacklist waar die op kan of moeten we er één gaan maken?

@Obi-Wan Kenobi
Ik vraag mij nog steeds af waarom de PCB Dates zo uiteenlopend zijn. Menig kaarten zullen op één tijdstip gemaakt worden. Een verschil van 12 weken bij bepaalde kaarten is namelijk wel erg groot.
Misschien dat je ze een paar oude rondslingerende/overtollige PCB's gebruikt hebben ?
Nee, een Banshee kun je niet aan een andere videokaart aansluiten. De Voodoo Banshee is standalone, er zit zowel 2D als 3D logica in.CyberSpeedy schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:06:
Dag mensen, ik heb een oude 3dfx kaart gevonden, ik denk een banshee, deze kan ik dus met een VGA kabel op mn videokaart aansluiten, alleen kan ik dan gewoon een VGA-kabel gebruiken of moet het een speciale kabel zijn??
Enkel de kaarten met een Voodoo Graphics of een Voodoo II chipset zet men naast een andere kaart met 'VGA Pass-through' kabel
In principe werkt een gewone monitorkabel ook al, zei het niet dat die vanwege de lengte soms wat kwaliteitsverlies met zich mee neemt.CyberSpeedy schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:47:
Mja er zit zo'n aansluiting voor vga, dus dan zal het wel geen banshee zijn, en ik weet haast zeker dat hij in het verleden gebruikt is mte een pass-through, maar zo'n kabel, is dat een speciale kabel, of kan ik deze op een manier zelf maken??
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Als er 2 D-SUB Connectors ('VGA Aansluiting') op zitten dan is het waarschijnlijk een Voodoo Graphics (Voodoo1) of een Voodoo II.CyberSpeedy schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:47:
Mja er zit zo'n aansluiting voor vga, dus dan zal het wel geen banshee zijn, en ik weet haast zeker dat hij in het verleden gebruikt is mte een pass-through, maar zo'n kabel, is dat een speciale kabel, of kan ik deze op een manier zelf maken??
Je kunt, zoals Mojo al zei, gewoon een D-SUB Verlengkabel gebruiken
Stay Tuned: nog geen 12 dagen dan komt deze:
3dfx Voodoo5 5000 AGP x4 32MB Rev.A0 3700 1 van 6 bekend

De eerste V5K in NL.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 13-01-2006 17:20 ]
betekend dit nu dat het je weer begint te jeuken zonder veel kaarten
zal het een ziekte zijn, en we allemaal besmet zijn geraakt
leuke kaart trouwens, ook weer een erg prijzige kaart...
ik heb ook weer wat nieuws binnenkort, zondag komt er iig weer wat nieuwe plaatjes
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 153646 op 13-01-2006 23:30 ]
De V5K AGP heb ik altijd gewild dat weten er wel meer in dit forum en die kaart heeft altijd in me verlang lijstje gestaan ik wist alleen niet zeker of het nog echt kon na me V6K AGP met VV, maar het kon net en dat is ook maar net goed genoeg
Hierna effe geen kaarten meer effe heel wat anders aan me hoofd zetten me tweede reis naar Noorwegen, maar nu met het vliegtuig, met een Boeing 737-700 van SAS
Boeing 737-700 Powered By 3dfx
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 14-01-2006 03:26 ]
begin dit jaar al mijn kaarten in een exel bestandje gezet, en heb ik ze allemaal gefotografeerd
ja het was een behoorlijk werkje.
Hier is mijn complete lijst
Foto's zijn klikbaar
Verder heb ik nog mijn 4MB Rush met 2MB uitbreiding binnen gekregen, en mijn hammerhead.
Mijn Biostar 4MB + 2MB naast mijn Biostar 6MB
Achterkant
Met alles er bij
Mijn hammerhead heb ik jammergenoeg niet boxed, al heb ik wel de originele cd en boekje erbij
Voorkant
Achterkant
En als laatste mijn collectie niet boxed kaarten
Dat was het dan eerst weer, ik verwacht dat deze week mijn banshee kaarten binnenkomen.
Waaronder 1 met tv-out uit 3198
Dan zal ik ook de foto's maken van mijn laatste Atrend voodoo rush VD110P
en ga je ook ooit is voor een Voodoo5 6000 ?
heb je ook een foto van al je kaarten bij elkaar met de boxed kaarten en hoeveeel heb je nu totaal 42 ofzo?
als je wilt kan je zo ook op http://www.falconfly-central.de/cgi-bin/yabb/YaBB.pl posten
Oh well na me 5000 AGP stop ik er mee, net de laatste 11 opweg naar Canada gestuurd, hier zijn die 11 kaarten BTW:
1. Creative Labs 3D Blaster Banshee PCI 16MB OEM just the card
2. Diamond Multimedia Monster Fusion AGP 16MB just the card
3. Diamond Multimedia Monster 3D PCI Rev E 4MB EtronTech Ram just the Card
4. Diamond Multimedia Monster 3D PCI Rev E 4MB with ISSI ram just the Card
5 & 6. Diamond V2 SLI set 2x 8MB Rev E + Pass Through cable
7 & 8. Diamond V2 SLI set 2x 8MB Rev A & Rev E + Pass Through cable
9. Diamond Monster 3D II PCI Rev.A 12MB + Pass Through Cable
10. 3dfx Voodoo3 2000 AGP 16MB Rev.A 2499 + Driver CD
11. 3dfx Voodoo3 2000 PCI 16MB SDRAM + Driver CD
En ik moet zeggen die verkopen niet al te makkelijk komt gewoon omdat bijna iedereen die al hebben.
We zullen zien wie de 4de 6K van NL gaat bezitten hehe ik voorlopig niet , was nogal Hels enzo.
[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2006 03:19 ]
nadeel alleen is dat je ze weinig tegenkomt. maar ik heb de tijd
Een V5 6K, ik zal vanmiddag eens aan de boom in mijn tuin schudden, kijken of er nog een of 12 briefjes van 100 euro te oogsten zijn...
Maargoed als ik de mogelijkheid heb (lees het geld) dan zal ik er een kopen, alleen ik ga niet alles opzij zetten voor een voodoo kaart.
een hobby mag best geld kosten, maar moet niet alle andere dingen verdrukken.
wie weet zijn er al wel 4 voodooo 5 6000 alleen weten wij het niet
wie heeft er dan nog een, ik weet dat jij (obi) er een heeft en omega supreme.
ik zal eens tellen hoeveel ik heb, ik kom op dit moment tot 48, waarschijnlijk word de 50 deze week wel gehaald.
hier dit is de Rev.A2 2600 met Legacy 4Pin Voodoo Volts:
Click to Enlarge!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2006 11:21 ]

Ik zie AQA staan op de onderste connector, en voor zover ik weet, zijn dat dan alleen A-trend kaarten die dat hebben, ik kan het type nummer zo niet zien wat wat verderop op de kaart staat.Anoniem: 58485 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:25:
nog een lieve () Creative 3dfx voodoo 2 8mb gevonden in de kast.. mis alleen zo'n tussenkabeltje
Dat doet mij inderdaad ook denken aan een A-Trend kaart.Anoniem: 153646 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 11:35:
[...]
Ik zie AQA staan op de onderste connector, en voor zover ik weet, zijn dat dan alleen A-trend kaarten die dat hebben, ik kan het type nummer zo niet zien wat wat verderop op de kaart staat.
Overigens zit er 8MB op i.p.v. 8mb
Afijn, de ID nummers op de kaart zullen vertellen wat voor kaart het is
Part/Model Nummer. Van een Voodoo 4 4500 is deze 210-0403-001.
Op veel A-Trend Voodoo Graphics kaarten staat 'ATC-2465'. Op een Voodoo II is dit volgens mij 'ATC 2455'
Mijn Creative 3DBlaster Voodoo² 8MB heeft 'MODEL : CT6670' in het midden van het PCB staan. Elke Creative kaart heeft een dergelijk nummer.
[ Voor 33% gewijzigd door Thandor op 16-01-2006 16:01 ]
Ik had 'm een tft verkocht maar hij zag die 2 andere systemen (p2 / p3 staan) die voor 2 tientjes de stuk weggingen.. beide waren half compleet. ben ik eigenlijk ook ervanaf..
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2006 18:51 ]
Alle plaatjes zijn klikbaar en linken door naar mijn gallery page op 3dfx.ch.
Daar staan de fullsize foto's waarvan sommige 1600x1200 zijn
Innovision Cyber3DX5000 (Kaart, drivercd, VGA Pass Through cable)

Het PCB biedt mogelijkheden voor TV-Out. Deze zijn er niet opgesoldeerd.
Deze kaart heeft overigens een 'Texas Instruments' RAMDAC. Mening Voodoo Grahpics en Voodoo II heeft een ICS GENDAC
Naast deze kaart kreeg ik er ook een S3 ViRGE DX bij en een 'Game Catalogus 1997' met allerlei 3dfx titels
Game Catalog 1997

Een boekje met games die met een Voodoo Graphics chipset kunnen draaien. Met afbeeldingen en tekst erbij. Zie deze foto voor één van de eerste pagina's
Diamond Monster 3D II 12MB

De reden waarom ik nog een Voodoo II heb aangeschaft was omdat deze kaart twee verschillende soorten RAM op één PCB had. Op zich niet zo heel bijzonder maar het hoort er wel bij
Toen ik de kaart eenmaal in handen had viel mijn oog direct op een grote weerstand tussen R153 en R148. Het lijkt er niet op dat deze door een amateur is aangebracht. Vermoedelijk is deze in de fabriek gesoldeert om de kaart beter te laten functioneren, immers gaat het hier om een Rev. A kaart. Overigens wel een Rev. A met PCB Date 9822. Mijn andere Diamond Monster 3D 8MB Rev. B heeft een PCB dat 6 weken ouder is.
De vorige (nagenoeg identieke kaart BTW) was na een blikseminslag gesneuveld
Anyway:

Wat denken jullie ervan
Hoe zal deze kaart werken met een Matrox Mystique IGP?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 20:55 ]
Omdat er zoals je kunt zien er wel degelijk mensen zijn die deze kaarten nog gebruiken i.p.v. die goedkopere zooi van nu, wij zijn 3dfx fans ook een feit dus waarom niet.blablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:08:
Waarom een heel topic over zo'n oude kaart? Er zijn toch geen mensen meer die hier daadwerkelijk nog iets op kunnen spelen???
..." In this place all think voodoo ...
if you aren't a voodoo user this is not the right place for you, simple and plain."...
AmigaMerlin
hier boven staat ook wel genoeg info van waarom
3dfx is onze tradite als dat niet jou hobby of intresse is dan ben je op de verkeerde plek!
[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-01-2006 19:31 ]
Van welke planeet kom jij?? Goedkopere zooi van nu?? je kan met een voodoo kaart geen fatsoenelijk spel meer spelen, wat is er dan zooiAnoniem: 23009 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:26:
[...]
Omdat er zoals je kunt zien er wel degelijk mensen zijn die deze kaarten nog gebruiken i.p.v. die goedkopere zooi van nu, wij zijn 3dfx fans ook een feit dus waarom niet.

beetje naief om zo te reageren op een normale vraag.
[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 20:58 ]
Anoniem: 92012
Dat is in ieder geval mijn beleving. Ik heb zo'n vermoeden dat jij niet zo heel oud bent (lees: beneden de 18 jaar) of niet zo geïnteresseerd bent in oude hardware/games.
Tuurlijk begrijp ik dat 3dfx de grondlegger is van wat we nu hebben! Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet begrijp dat er nu nog mensen zijn die die kaarten gebruiken. kan we weinig spellen indenken die er nog mee draaien.Anoniem: 92012 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:22:
Al ben ik niet echt een 3DFX fan. Ook wel gezegd ik heb maar 1 kaart hier nog thuis liggen en post ik hier niet. Ik vind het nog steeds een interessante serie kaarten. Ze liepen ver vooruit met hun techniek. En ik weet niet of je ooit eens oude spellen gespeeld hebt die 3DFX ondersteunden met een Voodoo kaart. Zag je voor die tijd wat nu een Radeon X1900XT of iets dergelijks doet.
Dat is in ieder geval mijn beleving. Ik heb zo'n vermoeden dat jij niet zo heel oud bent (lees: beneden de 18 jaar) of niet zo geïnteresseerd bent in oude hardware/games.
Verder ben ik 26 en zeer geintresseerd in hard/software
ik speel nog dagelijk spelletjes met me 3500 en kijk er ook tv meeblablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:29:
[...]
Tuurlijk begrijp ik dat 3dfx de grondlegger is van wat we nu hebben! Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet begrijp dat er nu nog mensen zijn die die kaarten gebruiken. kan we weinig spellen indenken die er nog mee draaien.
hoe durf je te vloeken in onze 3dfx kerkblablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:29:
[...]
Tuurlijk begrijp ik dat 3dfx de grondlegger is van wat we nu hebben! Ik bedoel alleen te zeggen dat ik niet begrijp dat er nu nog mensen zijn die die kaarten gebruiken. kan we weinig spellen indenken die er nog mee draaien.
trouwens, alle oude spellen van het 3dfx tijdperk draaien nu echt nog perfect op 3dfx kaarten.
en waarom zou je nieuwe hardware moeten hebben om te genieten van spellen.
verder heeft 3dfx gewoon iets speciaals, zou jij er aan moeten denken dat je nu nog alles met een 2d kaartje moest doen?
vergelijk het met oldtimers (auto's motoren enz.) waarom zouden mensen, daar nu nog in rijden, als eem moderne auto 10x zo zuinig is, veel beter veert, beter zit, veiliger is, sneller is, een stereo van 1000watt heeft? omdat mensen het leuk vinden iets ouds te hebben wat veel plezier kan geven, soms meer dan nieuwe spullen.
als 3dfx niet wat voor je is, en het niks met je doet, dan is dit dus niet de goede plek voor je. simpel toch.
en over de kwaliteit... noem mij even 1 fabrikant op die 10 jaar garantie durft te geven op hun hardware.
3dfx had het wel (ok je hebt er nu niks meer aan, maar als ze nog bestonden, had je nu nog garantie gehad)
meer zeg ik er over dit onderwerp ook niet over, moet duidelijk genoeg zijn zo.
Ik heb 67 3dfx kaarten waarvan er maar 2 daadwerkelijk in een PC zitten die ik lang geleden voor het laatst serieus heb gebruikt (2 Voodoo II's in mijn hoofdpc).
M.a.w., ik verzamel het praktisch voor de heb. Ik wil mijn AMD Athlon 'Classic' 700MHz nog als 3dfx PC maken maar daar heb ik op het moment geen kast voor. Dat komt ooit nog wel.
Met mijn 'gewone' videokaart (3d) game ik ook vrij weinig, meestal blijft het bij een 2D game.
@XanderDrake
Jouw kaart lijkt verdacht veel op een Powercolor Voodoo II.
Uiteraard werkt deze wel prima naast elke andere kaart/IGP
[ Voor 18% gewijzigd door Thandor op 28-01-2006 22:16 ]
Anoniem: 130034
Voodoo 3 3500TV op 1024x768x16 = 3500 3DMark2001's.
Dit met een gevoltmodde kaart op 230.88MHz en een AMD Athlon XP-M 'Barton' @ 2784MHz
Een Voodoo4 4500 @200MHz met dezelfde instellingen haaldde 3782 punten.
Een Voodoo4 4500 @204MHz met de default instellingen (1024x768x32) haaldde 2613 punten
Veel andere goede benchmarks kun je vinden op The Dodge Garage - 3dfx
Een directe link naar de benchmarks kun je hier vinden
Ik heb hier nog een Voodoo2 Magic 3DII 12mb liggen met doos en alles nog erbij, 8 jaar geleden bij een pc gekocht.
Voor jullie maar ff een piccie gemaakt, mocht iemand intresse hebben om het toe te voegen bij z'n verzameling -> msn adres staat ergens in m'n profiel
Anoniem: 148304
achterop staat dit (sticker) : S/N : 90402132
op de chips : 500-0009-01
D21357 . 00 CK
9907 20004
TAIWAN 1001
op het mem (24chips in totaal
V53C16258HK22
ik geloof dat het een voodoo 2 is met 12mb geheugen ( weet het niet zeker )
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 148304 op 29-01-2006 00:25 ]
..." In this place all think voodoo ...blablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:23:
[...]
Van welke planeet kom jij?? Goedkopere zooi van nu?? je kan met een voodoo kaart geen fatsoenelijk spel meer spelen, wat is er dan zooi![]()
if you aren't a voodoo user this is not the right place for you, simple and plain."...
AmigaMerlin
As to all 3dfx pwners of this place 3dfx is our way of doing, if 3dfx is not you thang then please do not waiste your frikk'n time laddie.
[ Voor 42% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 21:00 ]
Mijn reactie is ook niet bedoeld als flame!Anoniem: 153646 schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:03:
[...]
hoe durf je te vloeken in onze 3dfx kerk![]()
trouwens, alle oude spellen van het 3dfx tijdperk draaien nu echt nog perfect op 3dfx kaarten.
en waarom zou je nieuwe hardware moeten hebben om te genieten van spellen.
verder heeft 3dfx gewoon iets speciaals, zou jij er aan moeten denken dat je nu nog alles met een 2d kaartje moest doen?
vergelijk het met oldtimers (auto's motoren enz.) waarom zouden mensen, daar nu nog in rijden, als eem moderne auto 10x zo zuinig is, veel beter veert, beter zit, veiliger is, sneller is, een stereo van 1000watt heeft? omdat mensen het leuk vinden iets ouds te hebben wat veel plezier kan geven, soms meer dan nieuwe spullen.
als 3dfx niet wat voor je is, en het niks met je doet, dan is dit dus niet de goede plek voor je. simpel toch.
en over de kwaliteit... noem mij even 1 fabrikant op die 10 jaar garantie durft te geven op hun hardware.
3dfx had het wel (ok je hebt er nu niks meer aan, maar als ze nog bestonden, had je nu nog garantie gehad)
meer zeg ik er over dit onderwerp ook niet over, moet duidelijk genoeg zijn zo.
Ik vroeg me simpel af wat je nu nog voor (leuke) spellen kon draaien met en 3dfx kaart?
Zo gek is dat toch niet.
En als je het hebt over een oldtimer denk ik dat de eigenaren deze hebben voor het uiterlijk en het gevoel daarbij. Persoonlijk kan ik dat niet rijmen met de 3dfx kaart, wat niet zegt dat anderen dat niet kunnen!
Zoals ik als zei, mijn reactie is niet bedoeld als flame. Het is meer en informative reactie..
[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 21:03 ]
I can be naief especially if you talk crap like you do now, if You don't accept 3dfx like you dont in this stupid post, please back off. I understand dutch norries there. Most 3dfx people just don't accept pointless talk like crap about 3dfxblablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 20:23:
[...]
Van welke planeet kom jij?? Goedkopere zooi van nu?? je kan met een voodoo kaart geen fatsoenelijk spel meer spelen, wat is er dan zooi![]()
So why would you ask such a stupid question in the first place like:
While you see ton's of pages in this topic allready, don't ask stupid questions that are allready known.blablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:08:
Waarom een heel topic over zo'n oude kaart? Er zijn toch geen mensen meer die hier daadwerkelijk nog iets op kunnen spelen???
@ Pascaldv
Nice set mate
[ Voor 104% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 21:05 ]
Voor mij is het simpel, ik begon met een VooDoo2 kaart en ik zal nooit mijn "roots" verlaten. Het is vooral de vergaande glorie waar wij in geintresseerd zijn. Allicht ligt deze glorie voor jou ergens anders, maar voor ons ligt de heilige 3D graal hier.
En er zijn tig spellen die leuk zijn die je nog kan spelen op een gouwe oude 3dfx kaart.
Quake 2, Half Life 1 en Counterstrike bijvoorbeeld. Quake3 glide, Sin, Turok, noem maar op. Allemaal geweldige games.
InderdaadThandor schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:09:
Waarom zou je er persé de nieuwste games met alle details aan willen spelen ?
Dank voor info@XanderDrake
Jouw kaart lijkt verdacht veel op een Powercolor Voodoo II.
Uiteraard werkt deze wel prima naast elke andere kaart/IGP
Het is een Creative 3D Blaster kaart btw.
Deze VooDoo2 gaat in een oude Siemens workstation. Een Intel Pentium één 233MMX met Level3 cache! 64mb SDRAM en een ouwe IDE RAID controller (moet veel geld gekost hebben).
Wordt genieten met die Matrox IGP erbij
Whats with al the English talkAnoniem: 23009 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 04:41:
I can be naief especially if you talk crap like you do now, if You don't accept 3dfx like you dont in this stupid post, please back off. I understand dutch norries there. Most 3dfx people just don't accept pointless talk like crap about 3dfx
[...]
While you see ton's of pages in this topic allready, don't ask stupid questions that are allready known.
@ Pascaldv
Nice set mate
And what are those Dutch norries?
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Alle spellen die je "vroeger" (heh 6 jaar terug ofzo?) kon spelen met je 3dfx kaart natuurlijk.blablable schreef op zondag 29 januari 2006 @ 03:45:
Mijn reactie is ook niet bedoeld als flame!
Ik vroeg me simpel af wat je nu nog voor (leuke) spellen kon draaien met en 3dfx kaart?
Zo gek is dat toch niet.
Dat zijn er nogal veel overigens. Ik heb een hoop lol met spellen als Soul reaver, Unreal, UT, Emperor: Battle for Dune, en zo nog wel meer. Zelfs Warcraft 3 gaat (al is het maar net, omdat mijn processor te traag is).
Het zou jammer zijn als je alleen nieuwe spellen nog wil spelen.
En 't is als je het heel nuchter beschouwt ook gewoon voor een groot deel nostalgie. Ik bedoel, mijn eerste 3dfx kaart was een Diamond monster 3D, later een Voodoo2 (en nu zelfs 2
Los daarvan is het niet echt een dure hobby ofzo. Wat je nodig hebt is een oude PC (bij voorkeur he), en een 3dfx kaartje, nu heb ik 2 Voodoo 2's in SLI, nou wat kost dat nu nog.. 2 tientjes? De drempel is ook niet erg hoog om er plezier mee te hebben (even freaks als Obi-Wan Kenobi daargelaten.. hehe respect voor zijn verzameling en passie
[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 29-01-2006 14:35 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Een serienummer, die is per kaart (ook van hetzelfde merk) meestel verschillendAnoniem: 148304 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 00:24:
achterop staat dit (sticker) : S/N : 90402132
Dat is informatie van één chip. De zogenaamde CK, ofwel Chuck chip. De andere twee zijn BE en hebben de naam Bruce.op de chips : 500-0009-01
D21357 . 00 CK
9907 20004
TAIWAN 1001
500-0009-001 is een Voodoo II 'Chuck'
110MHz EDO 22NS.op het mem (24chips in totaal) : 9836V 110MHz
V53C16258HK22
Het merk is 'Mosel-vitalic' of in de volksmond gewoon 'Mosel'.
Op deze kaart zit ook 'Mosel' geheugen. Het logo zou dus overeen moeten komen met jouw kaart
Veel chips op een Voodoo II hebben slechts een grootte van 512KB. 24x512KB is 12MB.ik geloof dat het een voodoo 2 is met 12mb geheugen ( weet het niet zeker )
Ieuw, een ranzige misplaatste MSN emoticon
Weet je dat héél zeker ?XanderDrake schreef op zondag 29 januari 2006 @ 05:30:
Dank voor info
Het is een Creative 3D Blaster kaart btw.
Ik kan mij namelijk geen Creative 3D Blaster voor de geest halen die er zo uit zag.
Kijk eens naar de ID nummers op de kaart. Die bevatten de juiste info
@Cyphax
De games van vroeger, de goede oude gameplay e.d.
Warcraft III loopt overigens prima op een 3dfx Voodoo 5 5500. Een Voodoo II SLI kan ook Warcraft III draaien maar dan is het wel behelpen low detail. Overigens kun je geen 60FPS (o.i.d.) halen dus het snelle en vloeiende scrollen kun je wel vergeten.
Een Voodoo II SLI kan in feite bij de minimum videokaart van Warcraft III gezet worden
En een leuke 3dfx PC hoeft inderdaad niet zo duur te zijn. Enkel een hobby om ze te gaan sparen kan ietwat uit de hand lopen. Als ik al mijn kaarten zou verkopen kan ik een nieuwe snelle PC kopen. Gezien ik nog steeds met een oude PC zit moge het wel duidelijk zijn dat 3dfx voorrang heeft
[ Voor 21% gewijzigd door Thandor op 29-01-2006 12:03 ]
Hoi Xander
Zeg obikutje, ga eerst eens nederlands leren ofzo. Je weet helemaal niet waar het over gaat met je grote bek!Anoniem: 23009 schreef op zondag 29 januari 2006 @ 04:41:
[...]
I can be naief especially if you talk crap like you do now, if You don't accept 3dfx like you dont in this stupid post, please back off. I understand dutch norries there. Most 3dfx people just don't accept pointless talk like crap about 3dfx
[...]
While you see ton's of pages in this topic allready, don't ask stupid questions that are allready known.
@ Pascaldv
Nice set mate
Probeer hier gewoon een normale vraag te stellen, als je dat niet aankan moet je niet reageren!
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 21:07 ]
Cyphax schreef op zondag 29 januari 2006 @ 11:51:
[...]
Alle spellen die je "vroeger" (heh 6 jaar terug ofzo?) kon spelen met je 3dfx kaart natuurlijk.
Dat zijn er nogal veel overigens. Ik heb een hoop lol met spellen als Soul reaver, Unreal, UT, Emperor: Battle for Dune, en zo nog wel meer. Zelfs Warcraft 3 gaat (al is het maar net, omdat mijn processor te traag is).
Het zou jammer zijn als je alleen nieuwe spellen nog wil spelen.
En 't is als je het heel nuchter beschouwd ook gewoon voor een groot deel nostalgie. Ik bedoel, mijn eerste 3dfx kaart was een Diamond monster 3D, later een Voodoo2 (en nu zelfs 2). Dat was echt een revolutie en dat maakt het in de ogen van mensen zoals ik speciaal.
Los daarvan is het niet echt een dure hobby ofzo. Wat je nodig hebt is een oude PC (bij voorkeur he), en een 3dfx kaartje, nu heb ik 2 Voodoo 2's in SLI, nou wat kost dat nu nog.. 2 tientjes? De drempel is ook niet erg hoog om er plezier mee te hebben (even freaks als Obi-Wan Kenobi daargelaten.. hehe respect voor zijn verzameling en passie)
Maar inderdaad, vind je het leuk om de wat oudere spellen nog te spelen is 3dfx uiteraard nog wel geschikt. En zoals ik al zei, ik begrijp heus wel wat 3dfx is en wat het betekend heeft voor de 3d markt. Wist alleen niet dat er nog zoveel mensen zijn die nu nog helemaal gek zijn van deze kaarten.
Bedankt voor je (normale) reactie! Daar kan ik wat mee.
Ok kan ik inkomen. 3dfx is de godfather van de 3d kaarten! En idd, vind je dit soort spellen leuk is het een prima kaart.XanderDrake schreef op zondag 29 januari 2006 @ 05:30:
blablabla, met alle respect, dit is duidelijk iets wat boven jou pet gaat.
Voor mij is het simpel, ik begon met een VooDoo2 kaart en ik zal nooit mijn "roots" verlaten. Het is vooral de vergaande glorie waar wij in geintresseerd zijn. Allicht ligt deze glorie voor jou ergens anders, maar voor ons ligt de heilige 3D graal hier.
En er zijn tig spellen die leuk zijn die je nog kan spelen op een gouwe oude 3dfx kaart.
Quake 2, Half Life 1 en Counterstrike bijvoorbeeld. Quake3 glide, Sin, Turok, noem maar op. Allemaal geweldige games.
Whats with al the English talk? I'm sure he'll miss your point now
Not that it matters anyhoo.
And what are those Dutch norries?
By the way, i didn't miss his point. He misses mine!
[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 29-01-2006 21:43 ]
das niet zo mooi danblablable schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:00:
[...]
Zeg obikutje, ga eerst eens nederlands leren ofzo. Je weet helemaal niet waar het over gaat met je grote bek!
Probeer hier gewoon een normale vraag te stellen, als je dat niet aankan moet je niet reageren!

Wij houden van 3dfx en jij blijkbaar niet, en niet gaan vloeken in dit 3dfx forum dat staat je niet netjes

Het is toch best logisch dat wij nog 3dfx gebruiken dus waarom zou je zo iets vragen ???
ik weet heus wel waar het allemaal overgaat heur, ben ook één van de oudste 3dfx leden ooitblablable schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 19:08:
D'oh!
en het is
Obi-Wan Kenobi voor jou
[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-01-2006 16:48 ]
Wat een volwasse terug reactie
maar wat bedoel je nou met Dutch norries
Dan zijn we het eensblablable schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:11:
Ok kan ik inkomen. 3dfx is de godfather van de 3d kaarten! En idd, vind je dit soort spellen leuk is het een prima kaart.
Maaaaaar goed, zullen we deze "been there done that" discussie achter ons laten?
Thandor, waar kan ik die ID nummers vinden? </n00b mode>
heeeey CyberStefan, ik zat al een ruime tijd mee te lezen, en kan nu weer écht meedoencybersteef schreef op zondag 29 januari 2006 @ 13:44:
Hela we hebben XanderDrake geassimileerd!
offtopic:
Hoi Xander
Als je naar deze kaart kijkt dan zie je bij de PCI connector (rechtsboven) een nummer. In dit geval staat er 600-0027-02-B.XanderDrake schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:17:
Thandor, waar kan ik die ID nummers vinden? </n00b mode>
Op andere kaarten kan het Part/Model nummer op een andere plek zitten. Als je pech hebt zit deze onder een sticker

Als we zoeken op deze site naar 600-0027-02 dan zien we dat het om een Hercules Stingray Voodoo II gaat.
En dat klopt, want de kaart op mijn foto is een Hercules Stingray Voodoo II
[ Voor 12% gewijzigd door Thandor op 29-01-2006 18:24 ]
Het is goed bedoeld om netjes te zijn hoe erg de situatie ook is hehe dat heb ik van andere 3dfx mensen aangenomen. Maar idd bedankt voor je reactie.
Norries is Australian for No Worries
@ Thandor
hmm das idd erg lastig als het onder een sticker zit. maar meestal staat het op de plek waarvan de kaart is gemaakt, net als die Made In Taiwan enzovoorts.
maar deze Creative van jou Thandor heeft de Model number op de sticker staan dat kan ook nog een mogelijk heid zijn
Model Number: CT6670

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 29-01-2006 20:22 ]
Intressant genoeg heb ik ook zon Hercules StingrayThandor schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:20:
Als je naar deze kaart kijkt dan zie je bij de PCI connector (rechtsboven) een nummer. In dit geval staat er 600-0027-02-B.
Op andere kaarten kan het Part/Model nummer op een andere plek zitten. Als je pech hebt zit deze onder een sticker![]()
Als we zoeken op deze site naar 600-0027-02 dan zien we dat het om een Hercules Stingray Voodoo II gaat.
En dat klopt, want de kaart op mijn foto is een Hercules Stingray Voodoo II

Details:
600-0027-02 Hercules Stingray Voodoo2, PCB = Green, interface = PCI, Memory = 12MB
Jammer dat ik volgende week weer school heb... Ik heb zwaaaar zin om te gaan klooien
Nog een vraagje, aan iedereen:
Wat zijn jullie favoriete 3DGlide games?
Mijne heb ik al es vertelt, Turok, Sin, HL1 en CS, Unreal, Q2 en Q3A.
Ik zoek nog leuke games naast de bovenstaande, zodat ik weer lekker kan aanklooien komende weken
Eens in de zoveel tijd heb je mensen die niet kunnen begrijpen waarom je geinteresseerd kunt zijn in iets anders dan het nieuwste van het nieuwste (iets wat voor auto's, drankjes en vrouwen trouwens net zo opgaat
Maar ik verwacht van de regulars van met name deze topic toch wel beter dan het zich verlagen tot een soortgelijk of nog lager niveau. Als iemand iets lomps, doms of anderszins ongewenst post, maak dan gewoon een topicreport aan (of IM mij of Pollewob als we online zijn). Dan komen wij de boel opruimen. Als dat teveel gevraagd is, reageer er dan gewoon niet op. Wat je vooral NIET moet doen is:
- zelf de mod uithangen.
- nog veel erger, jezelf verlagen tot flames over en weer en andere policy-overtredingen.
Het moge duidelijk zijn dat Obi zich deze keer aangesproken mag voelen, maar er zijn helaas in al die pagina's van dit topic genoeg voorbeelden van anderen die ook zo de plank missloegen.
Wederom: iemand die hier voor het eerst post hoor zich ook aan de regels te houden, maar het is onvermijdelijk dat er af en toe wat onbegrip kan zijn. Van de harde kern hier verwacht ik gewoon beter. Hoe je zelf reageert op anderen is iets wat je *altijd* zelf in de hand hebt, dus zorg er dan ook voor dat je jezelf goed in de hand houdt
Hopelijk ten overvloede, maar eea staat hier ook uitgelegd:
Policy mbt replies in 'slechte' topics
Oslik blyat! Oslik!
X-Wing Alliance, Descent, Descent2, Descent3 + Mercenary, Pod Racer, Q3A en RA2.
RA2 omdat 3dfx kaarten heerlijk 2D hebben en dat ik ook echte RA2 fan bent
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-01-2006 01:03 ]
Het kan best zijn dat er een andere kaart in de doos zat.XanderDrake schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:05:
[...]
Intressant genoeg heb ik ook zon Hercules Stingray. Grappig, ik heb dus drivers van een andere VooDoo2 meegekregen
ach ja
(Of dat er een andere doos om de kaart zat
Bij bepaalde andere 'merken' zag je veelal dat er simpelweg een A-Trend kaart in de doos zat. Ik heb een Skywell Magic 3D, een Voodoo 1.
Wel leuk de naam Skywell Magic 3D, in feite is het 'slechts' een A-Trend Voodoo1
hier een originele Skywell Technology Magic 3D 4MB

en hier de grootste Voodoo Graphics van Skywell Technology de Magic 3D PLuS! 8MB:

deze kaart is van TM30 een bekende 3dfx collector van FalconFly.de en VoodooAlert.de.
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 30-01-2006 01:31 ]
Anyway, ik was van plan een compleet dual systeem te bouwen, met een bp6 en dual celeron, raid en een 3dfx sli opstelling. Dit laatste omdat een vriend van me (omega dus) 2 Voodoo 5 6k's heeft, en hier de nostalgie wel vanaf straalt

Eerder had ik hier ff het geld niet voor, maar ik ben nu toch serieus opzoek naar componenten, als ik de hele reut klaar heb, post ik het wel
MSI GX660R for the win!
Was je van plan die twee V5's in SLI te draaien? Is daar driver support voor?Egg schreef op maandag 30 januari 2006 @ 01:47:
Dion_b wordt helemaal gek hierhelemaal gelezen, irritant aqefietje...
Anyway, ik was van plan een compleet dual systeem te bouwen, met een bp6 en dual celeron, raid en een 3dfx sli opstelling. Dit laatste omdat een vriend van me (omega dus) 2 Voodoo 5 6k's heeft, en hier de nostalgie wel vanaf straalt... Zoveel wou ik er uytereard niet aan spenderen (naast het feit dat die niet in sli kunnen draaien ;/ ) maar 2 voodoo 5's met 2 cores moet wel lukken als het goed is (wordt nader onderzoek aan verheven...
Eerder had ik hier ff het geld niet voor, maar ik ben nu toch serieus opzoek naar componenten, als ik de hele reut klaar heb, post ik het wel
Als je per se twee kaarten wilt kun je natuurlijk ook 2x V2 in SLI doen (had ik hier een tijd lang ook in mijn dual bak tot ik een upgrade deed naar een enkele V3-3500TV)

Oslik blyat! Oslik!
Was niet mmijn bedoelling te flamen zoals ik al eerder zei.dion_b schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:31:
Mensen, ik hou niet van Pushmessages en Officiele Waarschuwingen uit te delen, al helemaal niet naar aanleiding van posts in dit topic en nog minder als het mensen betreft die ik goed ken en mag enzo.
Eens in de zoveel tijd heb je mensen die niet kunnen begrijpen waarom je geinteresseerd kunt zijn in iets anders dan het nieuwste van het nieuwste (iets wat voor auto's, drankjes en vrouwen trouwens net zo opgaat). Soms zullen die personen ook niet de respect kunnen opbrengen om jullie in jullie waarde te laten, maar toch weer onnodig laatdunkende zaken hier gaan posten. Dat is naar en in dat laatste geval is er reden tot ingrijpen van de crew.
Maar ik verwacht van de regulars van met name deze topic toch wel beter dan het zich verlagen tot een soortgelijk of nog lager niveau. Als iemand iets lomps, doms of anderszins ongewenst post, maak dan gewoon een topicreport aan (of IM mij of Pollewob als we online zijn). Dan komen wij de boel opruimen. Als dat teveel gevraagd is, reageer er dan gewoon niet op. Wat je vooral NIET moet doen is:
- zelf de mod uithangen.
- nog veel erger, jezelf verlagen tot flames over en weer en andere policy-overtredingen.
Het moge duidelijk zijn dat Obi zich deze keer aangesproken mag voelen, maar er zijn helaas in al die pagina's van dit topic genoeg voorbeelden van anderen die ook zo de plank missloegen.
Wederom: iemand die hier voor het eerst post hoor zich ook aan de regels te houden, maar het is onvermijdelijk dat er af en toe wat onbegrip kan zijn. Van de harde kern hier verwacht ik gewoon beter. Hoe je zelf reageert op anderen is iets wat je *altijd* zelf in de hand hebt, dus zorg er dan ook voor dat je jezelf goed in de hand houdt
Hopelijk ten overvloede, maar eea staat hier ook uitgelegd:
Policy mbt replies in 'slechte' topics
Bezoek dit forum puur uit interesse (we zijn allemaal volwassen mag ik hopen)....
Dit topic is gesloten.