Meer dan 65GB kwijt na herinstallatie Windows XP SP2

Pagina: 1
Acties:

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 09:57
Ik ben ten einde raad, vandaag krijg ik de melding dat windows iet meer wil booten dus ik herinstaleer win xp pro, nu kijk ik bij harde schijf en ik ben gewoon met een compleet schone instalatie waarvoor een formatatie is voorafgegaan meer dan 65 gig kwijt op mijn 200 gig harde schijf (sata) Zie foto voor meer duidelijkheidl.

de pc is helemaal schoon en ik vraag me af waar het geheugen is gebleven. ik heb de search gebruikt maar daar kwam ik mijn probleem niet echt tegen. voorheen deed alles het perfect. Ook in bios word de harde sfchijf herkend als 200 gig en zelfs in schijfbeheer ook goed herkent, maar waar is mjin geheugen heen. mijn config is

Asus p4p800e deluxe
maxtor 200gig sata

ik hoop ecyht dat iemand mij kan helpen??!!!
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/naamloos.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/naamloos2.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door NovemberSierra op 14-03-2005 21:12 ]

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

waar is de foto ?

FiXxXeR

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is het niet de bekende Windows Sp1 128gb limitatie?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:10

ShadowBumble

Professioneel Prutser

uhm welke foto ? Windows boot helemaal niet meer ? Wat zegt MaxBlast ? Bios herkent hem gewoon als 200 GB dus dat gaat wel goed

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Dat heb ik ook een keer gehad, bij mij was er iets mis gegaan bij het formatteren.

Toen ik de schijf nog eens fromatteerde en windows opnieuw installeerde was de ruimte gewoon weer terug.

• NovemberSierra
zojuist geedit

• NovemberSierra
Alexio schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:13:
Dat heb ik ook een keer gehad, bij mij was er iets mis gegaan bij het formatteren.

Toen ik de schijf nog eens fromatteerde en windows opnieuw installeerde was de ruimte gewoon weer terug.
ik heb vandaag al 2 keer geformateerd en met SP2 kwam mijn geheugen er oko niet bij

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:22
Windows XP zonder SP ondersteund niet meer dan 128 GB per partitie. Neem een CD met SP1 of SP2 of gebruik meerdere partitie's. Neem aan dat dit ook wel in de FAQ staat...

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-02 15:13

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

service pack 2 heeft ie wel geinstalleerd, lezen jongens !

FiXxXeR

• Solovine
Jongens dan ziet het er niet zo uit, dat dat gedeelte gebruikt is, dan staat er gewoon dat de schijf maar 128gb is ipv 189gb waarvan 64gb gebruikt is.

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Heb je je schijf al eens gecontroleerd met schijfcontrole?
Of met een soortgelijk ander programma?

If I can't fix it, it ain't broken.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Okay, er is dus teveel schijfruimte in gebruik.
Kijk eens met Treesize Pro. Dan vind je vast een groot bestand ergens...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FiXxXeR39 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:15:
service pack 2 heeft ie wel geinstalleerd, lezen jongens !
Dat staat niet in zijn startpost, en daar heb ik mijn post op gebaseerd

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• NovemberSierra
nou ik ga gewoon al jullie posts langs om te kijken wat ht is super bedankt iig voor de info

• ThAChief
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08-2025
Misschien te makkelijk gedacht van mij maar kan je dit niet gewoon even checken via je diskmanagement van je pc? Ik heb dit soort dingen al vaker gezien. De schijf is op zich prima en de ruimte aanwezig alleen nog niet te zien in XP. Als je via je management console even check zal je ws de ruimte er gewoon bij zien staan. Dan is het een kwestie van rechtermuisklik en even partitie aanmaken.

P IV 2.4@3.0Ghz/Peltier koeling/1Gb pc3500 RAM/240Gb SATA/60Gb ATA/36Gb SCSI/Hercules 9600Pro/XP pro

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
Maar dan nog! Hij herkend de schijf wel gewoon goed (189GB) en geeft aan dat er 65GB gebruikt wordt, als het is wat jij suggereerd zou hij maar als 128GB herkend worden, niet als schijf met normale grootte waarvan een deel in gebruik is... :)
ThAChief schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:31:
Misschien te makkelijk gedacht van mij maar kan je dit niet gewoon even checken via je diskmanagement van je pc? Ik heb dit soort dingen al vaker gezien. De schijf is op zich prima en de ruimte aanwezig alleen nog niet te zien in XP. Als je via je management console even check zal je ws de ruimte er gewoon bij zien staan. Dan is het een kwestie van rechtermuisklik en even partitie aanmaken.
Het partitioneren is niets mis mee, hij heeft ook gewoon een C: partitie die de volledige schijfruimte inneemt, zoals je ook kunt zien op die screenshots in de TS ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Xander op 14-03-2005 21:36 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NovemberSierra
ThAChief schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:31:
Afbeeldingslocatie: http://i2.photobucket.com/albums/y3/NickZorz/naamloos3.jpg
was het maar zo makkelijk ;)

• Xiander
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-02 21:12
Pagefile van 60 GB :+ . Heb je al een schijfcontrole gedaan? Het kan zijn dat vrije ruimte aanzien wordt als beschreven en schrijfcontrole kan dit mss repareren.
O ja, kijk ook eens bij systeemherstel (alhoewel nooit meer dan 12% daarvoor kan gebruikt zijn).

[ Voor 28% gewijzigd door Xiander op 14-03-2005 21:42 ]

Typ voor GoT!

• Solovine
Heb je Norton systemworks ?, misschien zijn er nog wat bestanden blijven hangen op je schijf.
Die kun je dan even verwijderen met norton cleansweep.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

Kijk eens hier: OM FAQ - Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat? Daarin staan o.a. Sequoiaview en Spacemonger vermeld als handige tooltjes om de gebruikte schijfruimte te beoordelen. Doe er je voordeel mee :)

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-03 09:18

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Je zou het eens kunnen proberen door de System Restore mogelijkheid uit te zetten.

My Computer > Properties > System Restore

[ Voor 22% gewijzigd door DynaMikeY op 14-03-2005 22:37 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• NovemberSierra
Mensen mensen, ik wil jullie allemaal bedanken, ik heb gewoon alles gedaan wat jullie me hebben verteld, en het is gelukt, ik heb nu 186 gig vrij van de 189. ik wil bijna zeggen dat ik van jullie hou ;) (niet doordenken dus :P). echt fijn dat jullie mij zo snel konden helpen echt top._/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm.. wát was de oplossing :? :)

• NovemberSierra
ik zla je eerlijk vertellen dat ik dat niet echt weet, ik heb alles gewoon geprobeerd, daarna schijfcontrole en daarna reboot en voila ik had weer schijfruimte, al kwam ik wel een fout tegen in de controle die is verwijderd. maar alsnog heel erg bedankt

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03 21:42

The Third Man

The Third Jellyfish

CreativeMind schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:24:
[...]

ik zla je eerlijk vertellen dat ik dat niet echt weet, ik heb alles gewoon geprobeerd, daarna schijfcontrole en daarna reboot en voila ik had weer schijfruimte, al kwam ik wel een fout tegen in de controle die is verwijderd. maar alsnog heel erg bedankt
Mmm dus blijkbaar een verkeerde registratie van vrije ruimte in het bestandssyteem, wel vreemd voor NTFS (zie je veel vaker bij FAT)...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Lekkere Kwal schreef op maandag 14 maart 2005 @ 23:45:
[...]
Mmm dus blijkbaar een verkeerde registratie van vrije ruimte in het bestandssyteem, wel vreemd voor NTFS (zie je veel vaker bij FAT)...
Klopt. Dit kan wél voorkomen als je windows installeert zonder service pack en daarna sp2 er op zet, dan is dit inderdaad mogelijk.

• Borizz
Ja dat zou ik ook wel graag willen weten? Handig voor andere mensen die hetzelfde probleem krijgen / hebben..

edit: oeps te laat gerefreshed :P

[ Voor 7% gewijzigd door Borizz op 15-03-2005 00:00 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil je wel even erop wijsen dat 1 grote partitie ERG nadelig is voor je performance en bij geval van een crash oid... Wees slim en begin opnieuw en maak op zijn ALLERALLERminste 2 partities.

• Borizz
n00bs schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 00:03:
Ik wil je wel even erop wijsen dat 1 grote partitie ERG nadelig is voor je performance en bij geval van een crash oid... Wees slim en begin opnieuw en maak op zijn ALLERALLERminste 2 partities.
Mee eens :Y)

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-03 08:40
Ik denk dat je gewoon norton partitionmagic moet hebben. Ik heb ook weleens gehad dat mijn hdd partitie niet was geformateerd naar fat of ntfs of iets, dan is dat dus kwijt, maar partitionmagic vind dat weer terug, kan haast niet anders

Verwijderd

Het zandmannetje zat nog in mijn ogen :O

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 10:33 ]

Verwijderd

Je kunt na de installatie van Sp1 / 2 de ruimte terugclaimen bij schijfbeheer.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:12
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:01:
Je kunt na de installatie van Sp1 / 2 de ruimte terugclaimen bij schijfbeheer.
Like, lees het topic even...

Het gaat hier dus niet om een schijf die maar als 128GB herkend werd en wat je dus op kunt lossen met SP1/SP2, het ging hier om een 200GB schijf die volledig herkend werd maar waarvan al 65GB in gebruik was. Dit heeft echt niet meer met het ontbreken van SP1 (dan zou hij hem in eerste instanatie wss niet als 200GB herkend hebben) te maken, en het valt al helemaal niet terug te claimen in schijfbeheer :P

Daarnaast, het was al opgelost :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1