Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

20 meter USB kabel

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een 20 meter usb kabel, of iemand die dat kan klussen voor mij.
Ik ben wel al een aderesje tegen gekomen maar dat is in canada. En nu ben ik al wezen zoeken maar kan niet echt iets vinden.

Hetgeen wat ik heb gevonden was een 5meter usb met versterker die dan tot 5x aan elkaar verlengt kan worden, maarja mer 22.50 per kabeltje word het wel een beetje prijzig.
Een andere optie die ik ook had gezien maar ook nogal prijzig is (100 euro) is een usb>-utp-<usb converter, wel erg handig want je kan zo over erg lange afstanden.

Maarja er is vast en zeker toch wel ergens in nederland een handige klusser die dit ff klust voor een redelijk bedrag

Ik hoop dat die in het goede forum staat maar vond dit nou niet echt iets voor netwerk enzo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:42 ]

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 11:02
De maximale lengte volgens de USB-specs = 5 meter. Ik ben zelf in het bezit van een 10 meter USB kabel. Deze doet het met de meeste apparaten wel (maar niet alle..!!)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-11 07:55
volgens mij krijg je op het eind dan zo'n zwak signaal, dat het niet bruikbaar is. Moet dacht ik een repeater tussen voor het gewenste effect

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 09:01

Kvn

Je kan het niet zelf maken met bijvoorbeeld een stuk utp kabel van 20 meter en een usb verlengkabeltje in 2'en geknipt? Paar krimpkousjes om de draden doen, en klaar :) Of het op 20 meter nog werkt, dat weet ik niet :/

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat weet ik, maar iemand die ik ken had ze dus laten maken (in Canada) van 20 meter en die deden het prima, maar idd. ze doen het dan niet op alle apparaten dat weet ik

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarom 20 meter kabel als ik vragen mag? Wat ga je ermee doen als ik vragen mag?

Life is not about specs, it is about joy!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Enkel kabels met actieve repeating komen in aanmerking. En dan nog, wat wil je verbinden ?

Is er geen anders manier, draadloos ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• naftebakje
  • Laatst online: 23-11 08:43
Voor welke toepassing moet de PC op 20 meter van het randapparaat staan????
Er bestaan goedkope routertjes met usb-aansluiting, mss kan dat een oplossing zijn?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Zelf maken wordt lastig, je moet dus idd om de 5m je signaal versterken/ "opvijzelen".

Ik zou kant en klaar kijken, op Ebay zie je ze wel voor een eurotje of 10-15. Moet ie USB1 of USB2 zijn?

Verwijderd

Topicstarter
We gaan binnenkort verhuizen en hebben een speciale kast met daarin 19" rek en daar komen ook veel workstations in, die moeten dus usb verlengt worden naar de werkvloer voor muis en andere speciale utils als de shuttle pro ( http://www.contourdesign.com/ )

En Usb 1.1 is meer dan genoeg er hoeft geen informatie over verstuurd te worden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:52 ]

• bartvl
  • Laatst online: 22:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Inderdaad ook een goeie vraag ja. Werden er aan USB2 kabels hogere eissen gesteld?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
naftebakje schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:48:
Voor welke toepassing moet de PC op 20 meter van het randapparaat staan????
Er bestaan goedkope routertjes met usb-aansluiting, mss kan dat een oplossing zijn?
Ooit wel is een echte workstation horen draaien, ik heb volgens mij alleen daaral een klaplong van. :+
Die dingen maken echt een ^(&*%# lawaai en 1tje is nog wel te doen maar een stuk of 10 niet meer

En wat is mss eigenlijk

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2005 18:56 ]

• DJSmiley
trouwens, als je een actieve USB kabel te duur vind kun je ook "gewoon" een paar actieve USB hubs kopen, die doen eigenlijk hetzelfde.

Daarnaast kun je die 5m ook wel langer maken, koop eens een kwalitatief GOED stukje microfoonsnoer ofzo (afgeschermd) en gooi daar de 2 datalijntjes door (afgeschermd en wel), voor de 5V voeding (VCC) pak je een willekeurig stukje draad. Als je de 2 data-adertjes goed afgeschermd en goede kabel gebruikt (welke minimaal condensator-effect heeft) denk ik dat je 10, misschien zelfs 20, meter kan overbruggen zonder versterkers.

• naftebakje
  • Laatst online: 23-11 08:43
mss= misschien

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:57:
trouwens, als je een actieve USB kabel te duur vind kun je ook "gewoon" een paar actieve USB hubs kopen, die doen eigenlijk hetzelfde.

Daarnaast kun je die 5m ook wel langer maken, koop eens een kwalitatief GOED stukje microfoonsnoer ofzo (afgeschermd) en gooi daar de 2 datalijntjes door (afgeschermd en wel), voor de 5V voeding (VCC) pak je een willekeurig stukje draad. Als je de 2 data-adertjes goed afgeschermd en goede kabel gebruikt (welke minimaal condensator-effect heeft) denk ik dat je 10, misschien zelfs 20, meter kan overbruggen zonder versterkers.
Kijk dit is nou nog is handig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb trouwens wel een usb Hub en die is vesterkt.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11 14:00

Metten

ik hou het graag simpel

Ik vind het bestwel gepruts zo eigenlijk.. De beste oplossing lijkt me een goede KVM-over-cat5-oplossing...

• DJSmiley
Metten schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:06:
Ik vind het bestwel gepruts zo eigenlijk.. De beste oplossing lijkt me een goede KVM-over-cat5-oplossing...
ja, lijkt mij ook, zeker als je t semi-professioneel wil gebruiken. Maar goed, zal wel weer een of ander hoog pietje verzonnen hebben, wel een 19" kast kopen, maar andere dingen mogen dan weer geen 20 eur kosten ofzo.

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
Metten schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:06:
uhm voor simpel toetsenbord en muis werk is telefoonkabel genoeg hoor.
Een usb kabel bestaat uit 4 draadjes en een mantel
(die vaak in de kast nog niet eens is aangesloten om een kooi van faraday te creëren)

Okay voor externe harddisks weet ik niet wat het effect hiervan is. maar ik heb een usb joystickje aangesloten met 20 meter telefoonkabel dr tussen en het werkte prima.

En mocht het mislukken dan zijn de kosten voor het stukje usb-kabel dat je verknipt ook niet de grootste.

succes ermee

[ Voor 19% gewijzigd door sw_reijnders op 14-03-2005 20:54 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-11 10:48

TheBorg

Resistance is futile.

Sorry hoor, maar ik begrijp niet dat je 22,50 duur vind. Een USB kabel van 20 meter kan best, maar dan heb je wel hoogwaardige kabel nodig. En reken er maar op dat zo'n kabel duurder is dan een Euro per meter...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ja? Kan dat? Haal je dan die hoge datatransfer nog wel???

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
TheBorg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:02:
Sorry hoor, maar ik begrijp niet dat je 22,50 duur vind. Een USB kabel van 20 meter kan best, maar dan heb je wel hoogwaardige kabel nodig. En reken er maar op dat zo'n kabel duurder is dan een Euro per meter...
ik vind 22.50 voor een kabel van 20 meter niet zo duur maar als die kabel nu 5 meter is en je moet er dus 4 hebben om aan de totale lengte te komen is het toch wat prijzig vind ik

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Weet je zeker dat je alleen USB kan? De enige kabel dat lekker lang mag worden is ... UTP kabel.
Als je over serverparken praat, hoor je geen USB aansturing, maar UTP / Ethernet aansturing.

Er is wel een mogelijke idee als het over grote afstanden moet gebeuren: je zet dan 2e pc op die je remote-control doet via UTP/Wireless netwerk. UTP is goedkoper nog wel...

En anders moet je inderdaad om 5 m een usb hub zetten om signaal sterk te houden.
Ik heb hier digicam op remote control aangesloten met 2 lange usb verlengkabels zonder versterking, en dat gaat goed.

De USB kabel heeft wel hogere eisen dan UTP kabel....

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Je hoeft niet eens een versterkte/extern gevoedde HUB te gebruiken als repeater. Van die hubjes die hun voeding van de USB poort afpakken werken ook goed als repeater, mits je niet te gek veel stroom van je USB afpikt (300 mA).
Je hebt er dan wel 3 nodig met 5m kabels, maar je zou eerst kunnen proberen of het zonder werkt.

Belangrijk is dat je goed afgeschermde kabels gebruikt, dan beperk je de storing van buitenaf enigzins.
Dat is lastig te controleren bij originele kabels, maar als je toch zelf gaat klussen dan kan je er op letten.
USB heeft maar 4 aders dus als je 2x 4 draadjes aan elkaar kan verbinden is het geen probleem.
Gebruik zo min mogelijk stekker en soldeer de draadjes gewoon aan elkaar want met stekker krijg je steeds meer signaalverlies.

20 euro voor 5 meter kabel is wel erg veel. Een kabel van 5 meter zou hooguit iets van 8 euro moeten kosten. :)
De USB kabel heeft wel hogere eisen dan UTP kabel....
Ik geloof dat de draden in de USB kabel niet getwist zijn. Die van de UTP kabel zijn dat in ieder geval wel waardoor je veel minder storing van buitenaf in het signaal tegenkomt.

[ Voor 13% gewijzigd door -=bas=- op 15-03-2005 16:09 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
sw_reijnders schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:52:
[...]

uhm voor simpel toetsenbord en muis werk is telefoonkabel genoeg hoor.
Een usb kabel bestaat uit 4 draadjes en een mantel
(die vaak in de kast nog niet eens is aangesloten om een kooi van faraday te creëren)

Okay voor externe harddisks weet ik niet wat het effect hiervan is. maar ik heb een usb joystickje aangesloten met 20 meter telefoonkabel dr tussen en het werkte prima.

En mocht het mislukken dan zijn de kosten voor het stukje usb-kabel dat je verknipt ook niet de grootste.

succes ermee
Kijk hier kan ik tenminste wat mee dat ga ik maar is ff proberen
Thank's

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46

NoTimeRemains

I know

usb(nic) - utp - usb(nic) mag toch niet zo duur zijn... ik bedoel rond de 50 - 60 euro moet je klaar zijn.

zoiewzo mss makkelijk om een tweetal nic's te doen?

This is the Way.

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er was toch een Tweaker die USB over Ethernet voor elkaar had gesoldeerd :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Xander
  • Laatst online: 23:24
HIValicious schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 17:16:
usb(nic) - utp - usb(nic) mag toch niet zo duur zijn... ik bedoel rond de 50 - 60 euro moet je klaar zijn.

zoiewzo mss makkelijk om een tweetal nic's te doen?
En dan heb je een netwerkverbinding... ja... Daar kun je niet rechtstreeks een muis ofzo aan ophangen? :)

Overigens, ik vind deze oplossing een beetje gek. Zeker als het over 10 werkstations gaat lijkt me dit niet handig, wil je deze oplossing ook in 10-voud gaan uitvoeren? Ik zou gewoon voor een degelijke KVM Switch met KVM Extender (kan gewoon over UTP) zorgen, heb je muis, toetsenbord, monitor en als je wilt ook nog audio en soms zelfs USB erbij... Ok, het kost wat, maar als je naast je huis nog geld hebt voor een 19" rek met 10 workstations erin zou ik ook investeren in een goede oplossing hiervoor... maarok.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:46

NoTimeRemains

I know

oew srry te snel gereageerd

This is the Way.

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

je wilt muis over een usb cabel doen waarom doe je niet een remote desktop app via utp dat is denk ik wel wat makkelijker en goedkoper ;)

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 15:42
Usb op 20 meter kan voor de meeste apparaten wel zonder problemen. Wel zou ik dan een erg goede usbkbale nemen.
Pagina: 1