SpeedTouch 510V4 upgrade to 4.2.7 failed

Pagina: 1
Acties:

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 19:06
Upgrade failed :( van SpeedTouch 510V4 van firmware 4.0.0.9 naar 4.2.7.16.
Start van 510_Upgrade_427.exe bestand gaf een juiste result middels een progress bar. Maar bij laatste veld werd aangegeven dat het niet gelukt was. SpeedTouch is nu in zijn geheel niet meer bereikbaar op 10.0.0.138, ethernet port op ST staat nu te klapperen. Status LEDS, alleen power LED is continue oranje.

Mijn idee is dat de flash nu corrupt is, en een oplossing hierin heb ik nog niet kunnen vinden. Ook hier op GOT kom ik alleen maar een reset to factory tegen. Maar dat werkt alleen icm een werkende ST510 uiteraard.

Voor nu ST510 retour naar leverancier of zijn er nog andere mogelijkheden. _/-\o_

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

Verwijderd

ovdberg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:16:SpeedTouch is nu in zijn geheel niet meer bereikbaar op 10.0.0.139, ethernet port op ST staat nu te klapperen.
De defaut LAN poort van de 510i is ook 10.0.0.138...
Maargoed, ik neem aan dat dat een typo was. Is het geval helemaal niet meer te pingen? Anders kun je ook via telnet verbinding maken en in de CLI (Command Line Interface) een factory reset uitvoeren. Het CLI manual staat hier.

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:05
ovdberg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:16:
SpeedTouch is nu in zijn geheel niet meer bereikbaar op 10.0.0.139, ethernet port op ST staat nu te klapperen. Status LEDS, alleen power LED is continue oranje.
Ik neem aan dat je 10.0.0.138 geprobeerd hebt (standaard ST)...

De oude firmware blijft er op staan, probeer is te FTP-en naar dat ding dan kun je volgens mij de nieuwste verwijderen?

Whoop!

• proza
marccom schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:28:
[...]

Ik neem aan dat je 10.0.0.138 geprobeerd hebt (standaard ST)...

De oude firmware blijft er op staan, probeer is te FTP-en naar dat ding dan kun je volgens mij de nieuwste verwijderen?
Klopt 10.0.0.138 (was typo), maar door de klapperende ethernet poort kan ik in zijn geheel de ST510 niet bereiken. Ping -t naar 10.0.0.138 geen result, dus gaat een FTP connectie ook niet lukken.
.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:22

Reptile209

- gers -

ovdberg schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:16:
...Status LEDS, alleen power LED is continue oranje.

Voor nu ST510 retour naar leverancier of zijn er nog andere mogelijkheden. _/-\o_
Een oranje power-led is niet goed. Je zou kunnen kijken of het nog helpt om hem een paar uur van de stroom af te halen. Normaal zou ik je doorverwijzen naar de technische dienst (2e lijn :P) of je leverancier... MAAR: met een flash vervalt over het algemeen je garantie ook. Dus ik zie het somber voor je in.

Zo scherp als een voetbal!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan hem toch op de een of andere manier resetten waardoor je PASSIVE Firmware BIOS/Chip de ACTIVE overschrijft ??

* nero355 weet dit niet zeker.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• proza
nero355 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 16:56:
Je kan hem toch op de een of andere manier resetten waardoor je PASSIVE Firmware BIOS/Chip de ACTIVE overschrijft ??
Klinkt interessant, maar hoe kan zoiets worden doorgevoerd.
.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Ik weet niet of dit (nog) bij de TS werkt, maar in de handleiding (klik) staat een verhaal over het configureren van de Speedtouch met een BOOTP-server. Als je power-lampje oranje gaat knipperen als je (vanuit "uit"-stand) de power-knop 6 seconden ingedrukt houdt, maak je een kans. Zie pagina 39 (43 in Adobe) voor de beschrijving. Voor een BOOTP-server onder windows, zou je even moeten google'n. Die bestaan wel.
Ik weet dus alleen niet of dit alleen voor de config-file geldt, of ook voor een complete firmware. Indien het tweede: dus terugflashen naar de oude firmware he :).
Anders Speedtouch even bellen morgen?

[ Voor 22% gewijzigd door Reptile209 op 14-03-2005 19:59 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je moet de modem even resetten, dan wordt de user.ini verwijderd en kun je weer contact maken.

Volgende keer eerst de modem resetten naar factory defaults of de flasher opstarten met de `-nb' (no Backup) parameter.

• Reptile209

Reptile209

- gers -

je kan 'm niet resetten als de POST niet voltooid wordt... en dat is dus het geval als de powerled oranje blijft. ;)

• proza
Reptile209 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:42:
je kan 'm niet resetten als de POST niet voltooid wordt... en dat is dus het geval als de powerled oranje blijft. ;)
Precies, zo is het. Hij moet wel eerst z'n bootsequence af kunnen maken en daar "struikelt" hij dus over. Power LED blijft oranje.

Kan je z'n ST510 misschien ook een netboot laten doen, en waar zijn de files weg te halen.
.

[ Voor 5% gewijzigd door proza op 14-03-2005 21:09 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Reptile209 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 20:42:
Ik denk dat de TS niet goed kijkt, maar we zullen zien. Het is een fout die vaak voorkomt: Upgrade Error

• proza
Ik heb weer wat meer gevonden wat het één en ander helaas bevestigd.

http://security.sdsc.edu/self-help/alcatel/recover-speedtouch

Nu nog op zoek naar de bestanden om de flash te vullen.
.

Verwijderd

Ik weet niet of het probleem opgelost is, maar ik had hetzelfde probleem onlangs. Ik probeerde vanaf W2K3 SBS Server mijn speedtouch te upgraden maar ging op hetzelfe stukje de mist in.

Paar keer gereset en opnieuw gedaan, niks hielp.

Toen ik het later nog eens probeerde vanaf een Windows XP Prof. station ging het wel in 1x goed..

Wat de oorzaak was weet ik niet, maar het is wel opgelost :)...

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Moet je niet eerst upgraden naar versie 4.2?

Ik dacht dat gelezen te hebben, toen ik de laatste upgrade heb uitgevoerd.

• proza
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 12:31:
Ik weet niet of het probleem opgelost is, maar ik had hetzelfde probleem onlangs. Ik probeerde vanaf W2K3 SBS Server mijn speedtouch te upgraden maar ging op hetzelfe stukje de mist in.
:)...
Had jij dan ook de Power LED Oranje knipperend ?

[ Voor 4% gewijzigd door proza op 15-03-2005 13:54 ]

Verwijderd

Jep, na elke foutieve firmware update bleef mn powerled oranje knipperen.

Na een reset kon ik het modem weer benaderen.

• proza
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:54:
Na een reset kon ik het modem weer benaderen.
Hoe heb je deze reset dan uitgevoerd ? ;)

Verwijderd

Hardwarematig reset, of wil dat niet meer met jou speedtouch? Uitzetten en dan 2x op het juiste moment power knop indrukken. Weet zo nie meer wanneer precies

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 21:06:
Hardwarematig reset, of wil dat niet meer met jou speedtouch? Uitzetten en dan 2x op het juiste moment power knop indrukken. Weet zo nie meer wanneer precies
P. 46 in de handleiding dacht ik:
• Modem uit.
• Modem aanzetten, wachten tot power groen knippert (eerst knipperend oranje, dan constant oranje en dan knippert 'ie groen)
• Knop indrukken, power wordt constant groen
• Wachten tot power groen knippert
• Knop indrukken, alles kort aan en modem is gereset

Maar dat werkt dus niet als de power-led nooit groen wordt (lees: oranje blijft knipperen)... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Reptile209 op 16-03-2005 21:29 ]

• proza
Dit gaat dus niet werken in mijn geval. Wanneer ik de ST aanzet begint hij met oranje knipperen, dit duurt ongeveer 60 seconden en dan zie je éénmalig de PowerLed en EthernetLed tegelijk groen oplichten. Daarna gaat de PowerLed weer oranje knipperen. |:(

Pagina: 1