Toon posts:

probleemen met QDI mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ey,

Ik heb een QDI superb 4E MB, ik heb daar mee wat probleemen met over klokken, als ik de BIOS in ga staan er geen opties voor het over klokken van mijn CPU. Ook zit er software bij StepEasy ll, als ik deze probeer te installeeren krijg ik een fout:
16-bits Windows-subsysteem: D:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXE.NT. het systeem destand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft windows-toepassing. sluiten of negeren? De software wil op geen manier starten me installeeren. weten julie een oplossing om mijn CPU te kunnen overklokken? of de software kunnen te draaien.
Ow en ik kan ook mjin BIOS niet upgraden, krij ik de zelfde fout. :(

TNX
farmerman }:O

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welkom op GoT :) Je bent dus in Processors, Mobo's & Geheugen terecht gekomen. En zoals helder in het forumgedrag gedeelte van de [faq]registratievoorwaarden[/] staat uitgelegd, wordt hier op GoT van je verwacht dat je op z'n minst research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het doornemen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in PMG is dat dus de PMG FAQ. Kijk aldaar eens onder het kopje Hoe kan ik overclocken?
Overclocken betekent dat je de instellingen voor je CPU buiten de door de fabrikant gegarandeerde specificaties instelt. Kort gezegd betekent het dus dat je de kloksnelheid en/of de totale snelheid verhoogt met behulp van de FSB en/of de multiplier. De veiligste manier is meestal het verhogen van de multiplier omdat dan alleen de CPU wordt overgeclockt. In het geval van een hogere FSB geldt dat namelijk ook voor het moederbord, behalve wanneer het moederbord is voorzien van een AGP/PCI lock. Voor een diepere toelichting omtrent het fenomeen Overclocken word je wederom doorverwezen naar de FAQ van Die-Hard Overclocking & Cooling.
Dus je weet nu waar je moet wezen ;) In die FAQ staan meer tips/linkjes mbt softwarematig overclocken. Dit had je zelf wel kunnen uitvinden door de Registratievoorwaarden serieus in acht te nemen.

Tip: neem voortaan de "Let op" tekst bovenaan in de [New Topic] van elk subforum door voordat je überhaupt een topic wil plaatsen. Daarin staat namelijk beknopt uitgelegd wat je dan allemaal minimaal moet kennen cq uitvoeren :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 14-03-2005 13:56 ]

Dit topic is gesloten.