[FlashMX] Een soort cancelBubble?

Pagina: 1
Acties:

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
Ik heb meerdere MovieClips in Flash MX die visueel gedeeltelijk (of geheel) over de andere heen staan. Alle movieclips hebben een verschillend onMouseDown event. Als ik op de bovenste movieclip (met het hoogste 'depth') klik, roept Flash ook het onMouseDown event van andere movieclips aan (wat opzich logisch is). Maar ik wil eigenlijk voorkomen dat hij het event van de onderliggende movieclips aanroept.

In Javascript kan dat opgelost worden met window.event.cancelBubble=true. Nu vraag ik me af of er een soortgelijke methode bestaat in Flash? De enige manier ik me kan bedenken is door na het eerste event alle events van van onderliggende movieclips te verwijderen en na de onMouseUp weer te 'attachen', maar dat lijkt me te omslachtig ;)

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

niet verwijderen, maar ze zijn niet true..

dus zetten van waarde, zoals McVirusS hier uitlegt:
[rml][ flash] button (even) niet aanklikbaar maken[/rml]

• KillR-B
tie-rep schreef op maandag 14 maart 2005 @ 12:30:
niet verwijderen, maar ze zijn niet true..

dus zetten van waarde, zoals McVirusS hier uitlegt:
[rml][ flash] button (even) niet aanklikbaar maken[/rml]
Probleem is dat de "enabled" property (waar je denk ik op doelt) niet de mouse-events beinvloedt.
quote: Flash reference
MovieClip.enabled
....
....
The movie clip continues to receive movie clip events (for example, mouseDown, mouseUp, keyDown and keyUp).

[ Voor 3% gewijzigd door KillR-B op 14-03-2005 16:36 ]

• KillR-B
Ik heb inmiddels al een andere oplossing gevonden. MovieClip.onPress reageert wel alleen op de hoogstliggende movieclip, dus onMouseDown gebruik ik gewoon niet meer waar ik het eerst nog nodig had :)

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-05 13:34
onMouseDown reageert op elke muisclick, ongeacht het object waar jij je code voor onMouseDown neerzet. Logisch dus dat ze allemaal uitgevoerd worden.
onPress is inderdaad wel een manier die gaat werken
hoewel ik meestal voor onRelease ben bij een knop....mensen zijn nu eenmaal een windows interface gewenst, waar je als je op een knop klikt, en buiten de knop loslaat, er niets gebeurd.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams