Ik heb meerdere MovieClips in Flash MX die visueel gedeeltelijk (of geheel) over de andere heen staan. Alle movieclips hebben een verschillend onMouseDown event. Als ik op de bovenste movieclip (met het hoogste 'depth') klik, roept Flash ook het onMouseDown event van andere movieclips aan (wat opzich logisch is). Maar ik wil eigenlijk voorkomen dat hij het event van de onderliggende movieclips aanroept.
In Javascript kan dat opgelost worden met window.event.cancelBubble=true. Nu vraag ik me af of er een soortgelijke methode bestaat in Flash? De enige manier ik me kan bedenken is door na het eerste event alle events van van onderliggende movieclips te verwijderen en na de onMouseUp weer te 'attachen', maar dat lijkt me te omslachtig
In Javascript kan dat opgelost worden met window.event.cancelBubble=true. Nu vraag ik me af of er een soortgelijke methode bestaat in Flash? De enige manier ik me kan bedenken is door na het eerste event alle events van van onderliggende movieclips te verwijderen en na de onMouseUp weer te 'attachen', maar dat lijkt me te omslachtig