Toon posts:

[flash] button (even) niet aanklikbaar maken

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een reeks buttons (een 30-tal) waarvan er voorlopig een tijdje een groot aantal niet aanklikbaar mogen zijn (ook de rollovers enzo mogen niet getoond worden). Maar dit moet later dan wel weer kunnen. Op deze knoppen zit actionscript en er zitten ook rollovers, dus ik mag niet alles wissen op de knop. Hoe kan ik dit het best aanpakken?

thx

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Er (tijdelijk) een transperant object overheen plaatsen? :)

Motor onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:03:
Er (tijdelijk) een transperant object overheen plaatsen? :)
Het is meer een landenkaart waar elk land een button is. Sommige landen zijn aanklikbaar. Dus dit gaat vrij moeilijk worden denk ik

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:18
Waarom? :) Je kunt toch gewoon een kopie maken van de knop, maar er dan een graphic symbol van maken en er dan op de exacte positie overheenleggen?

Motor onderhoud bijhouden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:04:
[...]

Het is meer een landenkaart waar elk land een button is. Sommige landen zijn aanklikbaar. Dus dit gaat vrij moeilijk worden denk ik
Dan is je opzet eigenlijk al verkeerd. Waarom check je niet op een _level0.variabele welk land(en) wel klikbaar zijn. Alle overige landen doen eerst een check en voeren dan eventueel een rollover en / of onclick uit.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Buttons hebben een property met de naam enabled. Als je deze op false zet dan zijn ze uitgeschakeld, als je 'm vervolgens weer op true zet werkt alles weer goed (ben je de onRelease events enzo niet kwijt).

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 20:51
Je kan overigens door alle objecten binnen een movieclip heenlopen en ze dan op disabled zetten:

Flash ActionScript:
1
2
3
4
// mc is naam/verwijzing van movieclip met de buttons erin
for( objName in mc ) {
mc[objName].enabled = false;
}

Verwijderd

Topicstarter
McVirusS schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 10:35:
Buttons hebben een property met de naam enabled. Als je deze op false zet dan zijn ze uitgeschakeld, als je 'm vervolgens weer op true zet werkt alles weer goed (ben je de onRelease events enzo niet kwijt).
thx! :)
Pagina: 1