Toon posts:

Teller en tijd in beeld Premiere Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een soort blik op de weg video maken van een camera auto.
Over het beeld wordt dan een km/h en tijd weergegeven.
Hoe kan ik makkelijk een willikeurige tijd, die meeloopt op het beeld krijgen?

(premiere pro)

Bedankt

Verwijderd

Ik wil ook graag een tellende teller in beeld. Maar hoe realiseer je dit? Zijn er bestaande filmpjes met tellers? Of kun je die gemakkelijk zelf maken?

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

ik weet niet of jullie AfterEffects hebben? Deze kan dat in elk geval :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
is idd een gevalletje aftereffects, anders worden het erg veel tekstlayers denk ik :)

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
ondertitels; laat de tijd mee lopen of wat je wilt

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:03:
ik weet niet of jullie AfterEffects hebben? Deze kan dat in elk geval :)
hoi,
ik heb after effects erop.. ik heb er al van de grijze vlakken op gezet.. nu nog de tellers.. Heb je een tip hoe dat te maken?

bedankt..

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
'van die grijze vlakken'... heb je ooit geprobeerd op F1 te drukken? :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:07
In je timeline, rechtermuisknop -> new -> text. Niks invullen verder. Klik met rechtermuisknop op die balk die er nu bij is gekomen (van de 'empty text'), ga naar effect -> text -> numbers. Kies hier wel voor links uitlijnend!
Nu moet je naar je effect controls, als die nog niet openstaat, klik met RMK op die balk van net en kies Open effect controls.
Daar vind je wat info dat je met die driehoekjes kunt uitklappen. Onder Format -> Type -> kies voor Timecode 25. Onder Fill and Stroke kies je de kleur en positie en size etc.

Dat is het wel zo'n beetje, de instellingen en format type kun je naar wens aanpassen. En vervolgens renderen (add to render queue).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

ShittyOldMan schreef op zondag 20 maart 2005 @ 14:10:
In je timeline, rechtermuisknop -> new -> text. Niks invullen verder. Klik met rechtermuisknop op die balk die er nu bij is gekomen (van de 'empty text'), ga naar effect -> text -> numbers. Kies hier wel voor links uitlijnend!
Nu moet je naar je effect controls, als die nog niet openstaat, klik met RMK op die balk van net en kies Open effect controls.
Daar vind je wat info dat je met die driehoekjes kunt uitklappen. Onder Format -> Type -> kies voor Timecode 25. Onder Fill and Stroke kies je de kleur en positie en size etc.

Dat is het wel zo'n beetje, de instellingen en format type kun je naar wens aanpassen. En vervolgens renderen (add to render queue).
Dit werkt prima. Maar is het ook mogelijk om zelf een getallen te laten op of aftellen? Dus ik wil bijvoorbeeld een countdown van 500 naar 0. Ik heb type op number gezet, maar nu krijg je constant 1 nummer in beeld. Hoe kan deze gaan op of aflopen?

Verwijderd

Ben er achter:

Als je in het effect numbers onder format het type number kiest dan heb je gewone getallen.
decimal places op 1 en dan het je één getal achter de komma.
value/offset/random max: keyen over tijd: bv. 0 sec waarde 0 en op sec 24 waarde 500, dan zal in 24 seconden de teller van 0,0 naar 500,0 lopen.

(bron videomontageforum.nl)
Pagina: 1